|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

הפור נפל

עמיר פרץ עומד לסיים את תפקידה ההיסטורי של "המפלגה שהקימה את המדינה" ישנם רבים שמכים על כך, וישנם אחרים שלא מבינים כיצד זה קרה אז רבותי, הרי שראשית דבר זה כבר קרה במדינות אחרות, ושנית דבר הרי שהמפלגה הזו לא הייתה מעולם "נופת צופים" וכול מעלליה מלכתחילה לא היו בבחינת "טעויות של עשייה" מסתבר שיש דין ויש דיין, ואין מתאים יותר מלפרק את המפלגה הזו מעמיר פרץ - האיש שהכלנתריזם הוא בסיס היסוד הפוליטי שלו
12/04/2020  |   אליהו קאופמן   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
פרץ. כלנתריסט [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מפלגת העבודה נמחקה. גם אם עמיר פרץיחזור בו - או שמוסדות מפלגת העבודה יחליטו אחרת ממה שפרץ הצהיר (להכניס את מפלגת העבודה כ"חטיבה לכחול לבן"), הרי שהפור נפל. בבחירות הבאות המפלגה הזו תשבוק חיים, היא לא תבחר שוב לפרלמנט הישראלי. אין ספק שפרץ תכנן את הכל עוד לפני הבחירות האחרונות, וביחד עם בני גנץ. יתרה מכך, תחקיר מקיף עוד יעלה שהשכר של פרץ יהיה בהעמדתו לבחירה כנשיא המדינה. לאמיתו של דבר הרי שכבר לפני בחירות 2006 עמד להתרחש התרחיש הזה: בליעתה של מפלגת העבודה בתוך גוש גדול. היו אלה ימי ה"עדנה" שלפני הקמת קדימה בהנהגת אריאל שרון.

האיש שעמד אז לחסל פוליטית את מפלגת העבודה היה האיש שהיה סמלה שנים רבות ובן טיפוחיו של דוד בן-גוריון: לאיש הזה קראו שמעון פרס. העסקה להצטרפות המפלגה ההיסטורית לגוש עתידי עם מתפלגי הרוב מהליכוד הייתה דומה כנראה לזו שפרץ רוקם בימים אלה. שמעון פרס היה אמור להיות נשיא המדינה אם הגוש של רוב מתפלגי הליכוד ורוב מפלגת העבודה היו עולים לשלטון כגוש פוליטי חדש ומרכזי, בראשות אריאל שרון. זה היה אמור להיות מפץ כפול: שרון יכה בליכוד ופרס יכה בעבודה. אבל הסיפור הלה נדחה לכמעט חמש עשרה שנה בגלל איש אחד, שכיום הוא כונס הנכסים של מפלגת העבודה: לאיש ההוא קוראים...עמיר פרץ!

כשהוא כבר נושק לגיל התשעים, הרי ששמעון פרס עמד להגיש את מועמדותו שוב ליו"ר מפלגת העבודה. סיכוייו היו גבוהים ביותר לנצח. הוא גם החזיר את ה"בן האובד" - את עמיר פרץ, מ"עם אחד", למפלגת העבודה. אהוד ברק היה כבר שנוא על רוב אנשי מפלגת העבודה, עמרם מצנע ובנימין בן-אליעזר היו חסרי סיכוי ואילו במפלגת העבודה העדיפו סוס זקן שעדיין דוהר על פני סייחים שהפכו לפגרים. פרס בנה קבוצה מסביבו על "מחנה הבטון" שיביא עימו למפלגת העבודה, "מחנה בטון" בראשות עמיר פרץ. אבל התקלה הייתה בכך שהבלתי צפוי קרה. לאחר שנות הגמוניה לבנה, ששמעון פרס היה בין אדריכליה הגדולים במפלגת העבודה, הרי שה"סוס השחור" החליט להפיל את ה"רוכב הלבן", וזה קרה דווקא במפלגה הלבנה ביותר, וזו שסימלה את הגזענות הישראלית הלבנה והאשכנזית, ששם משלו רק יו"רים אשכנזים.

ההפתעה הייתה שעמיר פרץ הגיש מועמדות ליו"ר, כשהוא עצמו בקושי שב למפלגת העבודה. והנה הגיע ה-9 בנובמבר 2005 ועמיר פרץ, המזרחי מעיירת הפיתוח שדרות, גבר על פטרונו לשעבר, על שמעון פרס, בסה"כ של 2.5 אחוז יותר ממתחרו (42.5 אחוז של עמיר פרץ מול 40 אחוז של שמעון פרס). לראשונה מפלגת העבודה העמידה בראשה מועמד מזרחי - להתמודדות על ראשות הממשלה. בעבר כבר נבחר בנימין בן-אליעזר לעמוד כמזרחי בראש המפלגה אבל כשהגיעו הבחירות הפרלמנטאריות הוא הודח ועמרם מצנע הפך למועמד המפלגה, כמובן מהסיבה העדתית הידועה...

הפעם פרץ שוריין גם לעמוד בראש המפלגה בבחירות הפרלמנטאריות שאח"כ. עד לבחירתו של פרץ עוד האמינו שרון - ראש הממשלה מהליכוד, ושמעון פרס מהעבודה (אז הייתה "ממשלת אחדות") כי שמעון פרס יבחר לראשות מפלגת העבודה, וזמן מועט אח"כ יפלג שרון את הליכוד ויתחבר לרוב מפלגת העבודה, וכך תוקם מפלגה קונצנזואלית שתעלים את הליכוד והעבודה גם יחד, וכול זאת גם לאחר ההינתקות מרצועת עזה וכך יבנה מערך פוליטי חדש בישראל. אבל הפסדו של שמעון פרס לא הותיר סיכוי לכך, ועוד לאחר שעמיר פרץ (הפוך מביימים אלה...) הודיע אז שהעבודה תפרוש מהממשלה כדי שבבחירות אח"כ תחזור באופן בלעדי לשלטון. עשרה ימים אח"כ אומנם פרש שרון מהליכוד - עם רוב של ח"כים מהליכוד, ואילו קבוצת פרס מהעבודה הצטרפה אליו, ובראשה עמדו שמעון פרס עצמו, חיים רמון ודליה איציק. וכך הוקמה קדימה. בימים אלה, כמעט 15 שנה לאחר אותם ימים, עומד עמיר פרץ לעשות ההפך ממה שהוא עצמו מנע בשנת 2005, ומנגד לחקות את כוונת יריבו דאז - שמעון פרס, בהכנסת מפלגת העבודה לחטיבה פוליטית גדולה יותר ולפירוקה, כנראה בתמורה לאותה הבטחה היסטורית, ההבטחה להיבחר כנשיא.

הכלנתריסט הנצחי

מי שמכיר, בשני העשורים האחרונים, את עוללות הפוליטיקה במפלגת העבודה, אולי היה צריך לצפות שעמיר פרץ יעשה את מה שעשה. לאיש הזה יש מסורת כלמנתריסטית לא קטנה, והוא משול למשגיח כשרות של מסעדה בעייתית - ששם המשגיח יוצא ונכנס. הוא היה מראשית דרכו אופוזיציונר במפלגת העבודה, שהפיל את הנהגת ההסתדרות המפלגתית שלו שם, והעבירה לקואליציה מוזרה שבראשה עמדו הוא וחבריו המורדים מהעבודה (הח"כים דאז חיים רמון ושמואל אביטל), אח"כ הוא הקים את מפלגת "עם אחד" שאליו חבר מי שהיה לימים שר בליכוד, חיים כץ. בקדנציה שאח"כ הוא נפטר מאותו חיים כץ - שעבר לליכוד, וצרף אליו פליט מש"ס החרדית, דוד טל המנוח, עד שהוא עצמו חזר שוב למפלגת העבודה וכבש את פסגתה.

לאחר שהוא הודח מראשותה, ופעמיים אח"כ הפסיד לאחרים על היו"רות (לאהוד ברק ולשלי יחימובי'ץ), הוא עבר למפלגת "התנועה" של ציפי לבני משום שפחד שלאחר בחירות 2013 יחימובי'ץ תכנס לממשלת נתניהו. אבל האמת הייתה הפוכה: יחימובי'ץ והעבודה נותרו באופוזיציה ואילו פרץ ו"התנועה" נכנסו לממשלת נתניהו, ואילו פרץ הפך ל"שר לאיכות הסביבה" בממשלה ההיא. אח"כ, לפני בחירות 2015, חזר פרץ לעבודה כמשוריין של אנשי לבני, וכשזו הודחה על-ידי גבאי הוא חזר באופן מלא למפלגת העבודה כדי להדיח את גבאי אבל נכשל.

בקרב האחרון - מול סתיו שפיר, הוא אומנם ניצח אותה על ראשות המפלגה אבל היה זה "ניצחון פירוס". מהמפלגה של פעם - "שהקימה את המדינה", לא נשארו הרבה עצמות ובמועד א' של בחירות 2019, המפלגה קיבלה פחות מעשרה מנדטים. במועד ב' של בחירות 2019 הייתה מפלגת העבודה זקוקה לחיבור עם "גשר" שלא עברה קודם לכן את אחוז החסימה, ואילו בבחירות מועד ג' של 2020 חברה גם מרצ המצטמקת לעבודה ול"גשר" וכך נותרו בפרלמנט הישראלי אך ורק שלושה ח"כים נטו של מפלגת העבודה ההיסטורית! פרץ - זגזגן ידוע ומוכשר, וכלנתריסט מומחה, הבין כבר לפני מועד ג' כי מפלגת העבודה בראשותו מחוסלת, ולפני שיערפו לו שם את ראשו (כמו שעשו לכול יו"רי העבודה בשני העשורים האחרונים...) הרי שפרץ כבר תיאם עם גנץ, לפני מועד ג', את כניסתו ל"כחול לבן", אם הללו יהיו בקואליציה של נתניהו, כדי שפרץ יפרוש אח"כ בכבוד לבית הנשיא בעוד זמן קצר, ואילו נתניהו והליכוד לא יערימו קשיים.

בדרך הוא הצליח להונות את מרצ ואת המנדטים הספורים שעוד חפצו שמפלגתם ההיסטורית לא תיעלם. בחירתו של פרץ לנשיא, אם אומנם תתרחש, תטיל חרפה פוליטית גדולה יותר על המוסד הזה, שהפך לארכאי, זו תהיה כנראה בושה גדולה אפילו יותר מבחירתו של משה קצב לנשיא המדינה. הבעיות עם קצב היו בדיעבד בעוד שבחירתו של פרץ כ"קומבינה" פוליטית מכוערת היא מעשה בישין מלכתחילה. גם ה"דילים" האחרונים לנשיאות, שהיו מנת חלקו של הנשיא ריבלין, לא העלו במיוחד את יוקרתו של התפקיד הזה, ששמו "נשיא המדינה", ושאותו רבים, ובראשם בנימין נתניהו עצמו, חפצים היו לבטל.

כדאי כאן להוסיף כי מאז 1999 החלה מפלגת העבודה ב"חרקירי" של התפוררות ובעשור האחרון, מלבד עמיר פרץ, יצחק הרצוג ואיתן כבל הרי שרוב ח"כיה והמתמודדים על ראשותה הו גייסות זרים וקטנים מבחוץ, ולא עוד כאלה שגדלו במשמרת הצעירה של מפלגת העבודה. היו אלה ברובם טרמפיסטים פוליטיים שהיה להם נוח לקפוץ על עגלה פוליטית ותיקה, כמפלגת העבודה, ולימים גם לקפוץ ממנה כשזו החלה לחרוק ולהתפרק.

מעשה שמים מחושב כדוגמת ה"צל האדום" ממזרח אירופה

אבל עם כל הניתוחים והפרשנויות הללו הרי שכותב שורות אלה הוא קודם כל יהודי מאמין שכול מה שמתרחש מעל ומתחת לשמש הם מעשיו של ריבון העולמים, הדיין האמיתי שכול מה שמתרחש הוא בבחינת פסק וגזר דין שלו. הרבה מקוננים על נפילתה של "המפלגה שהקימה את המדינה". אחרים לא מבינים אייך שזה קרה. עבורם זה כמו שמפלגות כמו הרפובליקנים או הדמוקרטים מארה"ב תיעלמנה פתאום. עבורם זה כמו שהשמרנים או "הלייבור" בבריטניה יתמוטטו סופית. אבל ראשית דבר, מקרים כאלה כבר קרו.

בבריה"מ לשעבר ובגרורתייה האירופיות, האסייתיות והאפריקניות זה כבר קרה בין 1989 ל-1990. הקומוניזם התמוטט אז ומפלגות השלטון הקומוניסטיות התפרקו לכול עבר. שנית, בדומה להתמוטטותה של מפלגת העבודה, הרי שגם המפלגות הקומוניסטיות הלוא התמוטטו כדי שהקב"ה יוכיח כי יש דין ויש דיין, וכי לא לעולם חוסן עבור מפלגות שדיכו את חופש הפרט, רוששו אנשי עמל ומעשה, חמסו עושר ואושר של אזרחים ובני אדם תמימים, ושלטו ללא מצרים כסוכנויות דיכוי של איש אחד או כמה שכמותו.

היסטוריה של דיכוי ודימום

המפלגה הזו - מפלגת העבודה, ושלימים עברו נקראה בשמות נוספים שהתחברו זה לזה כדי להמשיך את שלטונן ("פועלי ציון", "הפועל הצעיר", "מאפ"י ו"אחדות העבודה"), היא גם זו שאשמה בכל ה"נכבות" והאסונות שאירעו בישראל מבחינה סוציולוגית, עדתית, לאומית ודתית. זו המפלגה שעמדה מאחורי הרצח הפוליטי הראשון בישראל - רציחתו של פר' יעקב ישראל דה האן בשנת 1924. המפלגה הזו היא זו, שעוד לפני שקמה המדינה, הביאה לארץ הקודש, באמתלות דתיות, עולים מתימן והפכה אותם לעבדים הקשורים לחמורים והמוכים על-ידי שוטים. זו המפלגה שלא העניקה פרנסה למעוטי יכולת - אלא אם להללו היה את ה"פנקס האדום" של המפלגה. זו המפלגה שבוחרים רבים בישראל חששו לא להצביע לה רק משום שפחדו להרים פתק בחירה אחר גם לאחר שהיו מאחורי פרגוד ההצבעה.

זו המפלגה שעדיין מסתירים בישראל את חלקה בטבח השואה. זו המפלגה שמיוחסת לעמידתה בראש גניבת ילדי תימן והמזרח. זו המפלגה שאנשיה גזזו את פאות ילדי ישראל הדתיים, כשהללו הגיעו לארץ הקודש כניצולי שואה, או שעלו מארצות המזרח. זו המפלגה שריססה ב"די-די-טי" כמעט כל עולה שעלה מהמזרח. זו המפלגה שערכה את ה"נכבה" גם לערבים ששיתפו פעולה עם ארגון ה"הגנה" במלחמת תש"ח (תושבי שי'ח מוניס, כיום רמת אביב, כמשל...). זו המפלגה שאחראית על הממשל הצבאי על ערביי ישראל (משנת 1948 - 1966). זו המפלגה שטבח כפר קאסם היה באחריותה אך ראשייה טייחו זאת, ואף לא באו להתנצל עליו, בזמן ששני נשיאי המדינה מהליכוד שמימין עשו זאת, בביקורם בכפר קאסם (משה קצב וראובן ריבלין).

זו המפלגה שבעטייה אירעו מאורעות ואדי סאליב, ולימים הפגנות "הפנתרים השחורים". זו המפלגה שכיום מתגלים הפרוטוקולים של ראשייה - האחראיים מלכתחילה לאפליה ולגזענות, בין יהודים ליהודים, על-פי מוצא עדתי. סיפורי ה"טעויות" כבר אינם מקובלים. על-פי מה שהתגלה ומתגלה בפרוטוקולים ובעדויות האחרונות מסתבר שאלה לא היו "טעויות של קליטה" אלא אלה היו מעשים ברורים ומכוונים של תוכנית גזענית ודיקטטורית במסווה "דמוקרטי"." וזו המפלגה שבכול מערכת בחירות, מעל במתה, עולבים במי ששונה מהם מבחינה דתית ועדתית (מדודו טופז ועד גרבוז).

הבטחה בלי שום נדר

אז רבותי, לא פלא הוא שלפני "חג החרות" הרי שהמפלגה הזו מסיימת את דרכה משמים כמו שהמפלגות הקומוניסטיות ששלטו בבריה"מ לשעבר ובעולם הקומוניסטי, סיימו את דרכן בהפלתן על-ידי מנהיגיהן שלהם. עמיר פרץ הוא פשוט ממשיך דרכם של גורבצו'ב וחבריו. בלי שום נדר מראש, אני מבטיח להעניק קידוש הודיה ושבח להשם הטוב בשבת, לבית הכנסת שלי כשההתפוררות והסיום של מפלגת העבודה יהיו רשמיים.

תאריך:  12/04/2020   |   עודכן:  12/04/2020
אליהו קאופמן
+גנץ מבקש לקיים ישיבת כנסת ביום ה'
21:59 12/04/20  |  עידן יוסף
על אף הנוהג שלא לקיים ישיבות מליאה בחול-המועד, זומנה הוועדה המסדרת לישיבה שתעסוק בבקשת יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ, לקיים ישיבת מליאה ביום חמישי הקרוב.
+שקד: התערבות בג"ץ בסמכות הנשיא תהיה פוליטית
21:50 12/04/20  |  עידן יוסף
ח"כ איילת שקד (ימינה): "טוב עשה השופט שטיין שדחה את העתירה על הסף. אך כדאי להזכיר: בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו של נשיא המדינה. ולכן אם הנשיא יחליט להעביר את המנדט לנתניהו, אין לבית המשפט סמכות להתערב. זה לא משפט. זו פוליטיקה".
+פסקת התגברות לשלטון נתניהו
21:26 12/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו דורש פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לקבוע שאינו יכול להרכיב ממשלה בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו  ▪  נתניהו דורש תיקון בסעיף לפיו יוכל למנות שר מטעמו כחבר בוועדה וחבר כנסת נוסף שיהיה בתיאום עם גנץ  ▪  בכחול לבן מאיימים בקידום חוקים נגד נתניהו ובחוקים לביטול הסטטוס-קוו
נתניהו. חקיקה שתכבול ידי בג"ץ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כחול לבן מאיימת בחוקים נגד נתניהו ובביטול הסטטוס-קוו
20:59 12/04/20  |  עידן יוסף
ראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, קיבלו החלטה שאם נתניהו לא יחתום עד מחר בחצות על ההסכם הקואליציוני, יתחילו לקדם לאלתר חוקים נגדו, יקדמו חוק להאריך את כהונת הכנסת וכן חוקים לביטול הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה (חדשות 12).
+כחול לבן: לתת הזדמנות למו"מ עם נתניהו
20:54 12/04/20  |  עידן יוסף
בישיבת הסיעה של כחול לבן שהתקיימה בצהריים הוחלט לתת הזדמנות למו״מ מול נתניהו עד שני בערב, אבל להיערך לאפשרות של קידום חקיקה נגדו אחרי העברת הסמכות לכנסת (חדשות 13).
+בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט
20:39 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע: השאלה האם נתניהו כשיר להרכיב את הממשלה היא תיאורטית, משום שריבלין לא הטיל עליו את המשימה  ▪  רומז שיהיה מוכן לדון בנושא לגופו אם וכאשר תוטל הרכבת הממשלה על נתניהו
(ריבלין ונתניהו בפעם הקודמת)
+ימינה: "גנץ, זו לא בושה לוותר"
15:53 12/04/20  |  מירב ארד
ימינה על המו"מ הקואליציוני: "גנץ, זו לא בושה לוותר. מלכתחילה דרישותיך, כמי שעומד בראשות סיעה של 17 מנדטים מול גוש של 59 מנדטים, היו לא הגיוניות ולא לגיטימיות לפי שום היגיון דמוקרטי. אנו קוראים לך לגלות אחריות, להיכנס לממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו, לוותר על תיק המשפטים ועל הוועדה למינוי שופטים ולאפשר את החלת הריבונות על כלל ההתיישבות באופן מיידי, כפי שרוב מוחלט של חברי הקואליציה העתידית מבקשים. זו מהות הדמוקרטיה".
+ח"כ זנדברג: "קוראת לגנץ לקדם עוד השבוע את החוקים נגד השחיתות"
15:28 12/04/20  |  מירב ארד
ח"כ תמר זנדברג: עכשיו כשגם לגנץ ברור שנתניהו נוכל שמורח אותו, זה הזמן לחזור אחורה, אל הכנסת: אני קוראת ליו״ר הכנסת גנץ לכנס את המליאה עוד השבוע ולקדם במרץ במהלך שלושת השבועות שנתן ריבלין את החוקים נגד השחיתות. בניגוד למה שגנץ חשב בתחילה, עליו לעשות זאת לא כקלף כדי להיכנס לממשלת נתניהו אלא כדי לנקות את המערכת הפוליטית ממופעי הנוכלות של נאשם בשוחד. לפחות, אם נתניהו גורר אותנו לבחירות רביעיות, הוא לא יוכל להתמודד בהן".
+ורטר והורוביץ, וביבי כמובן
14:19 12/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ככה זה תמיד, המתריעים הגדולים ביותר מפני נתניהו אינם 'אויבים פוליטיים' שרוצים לרשת אותו. הם דווקא אלה שהיו הכי קרובים אליו, ושברחו מהמדמנה הזו כשצחנת הסכנה צרובה בנחיריהם"
(נתניהו. מסוכן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הנשיא החליט: לא להאריך המנדט לגנץ
14:11 12/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הודיע כי "בנסיבות הקיימות, לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה"  ▪  אם עד מחר בחצות לא ייחתם הסכם קואליציוני - המנדט יחזור לכנסת ל-21 יום  ▪  כחול לבן בתגובה: "הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק"
ריבלין וגנץ. המנדט לא יעבור לנתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ריבלין עם נתניהו. המנדט יחזור לכנסת [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+ח"כ מיכאלי: "פרץ טעה כשהכניס את לוי-אבקסיס לשותפות עם העבודה"
13:32 12/04/20  |  מירב ארד
חברת הכנסת מרב מיכאלי בתגובה להצטרפות אורלי לוי אבקסיס לנתניהו:
"אורלי לוי החליטה היום סופית שהיא חלק מבלוק הימין של נתניהו. עמיר פרץ טעה כשהכניס אותה לשותפות עם מפלגת העבודה. אסור לתת לו לטעות שוב ולתת את מפלגת העבודה לנתניהו."
+הליכוד: "הדיווחים ביחס למו"מ הם פייק ספין של כחול לבן"
13:15 12/04/20  |  
הליכוד: "התדרוכים והדיווחים ביחס למשא ומתן הם פייק ספין של כחול לבן. ראש המממשלה נתניהו התקשר אמש ופעם נוספת גם היום לח״כ בני גנץ וחזר על הצעתו לפעול להקמת ממשלת אחדות ולשבת יחד, ביניהם ובין צוותי המשא ומתן, לטובת הקמת ממשלה - ״עד שיצא עשן לבן״.
+ח"כ זוהר: "‏בני גנץ ורובי ריבלין שחררו את המנדט, חייבים להתקדם"
12:46 12/04/20  |  מירב ארד

+הורוביץ: "לחשוף את הסכם השוחד הפוליטי בין אורלי לוי לנתניהו"
12:30 12/04/20  |  מירב ארד
בתגובה להמלצת אורלי לוי-אבקסיס להטיל את המנדט על נתניהו אמר (יום א') יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "אורלי לוי לא מייצגת ולו בוחר אחד מתוך 267,480 שהצביעו לרשימה שלנו. המהלך הבזוי שלה הוא בפועל גניבת קולות שמאל להשגת טובות הנאה אישיות. יש לחשוף מיד את הסכם השוחד הפוליטי בין לוי אבקסיס לנתניהו. על הנשיא להתעלם מהמלצתה ולא לתת יד לרמיה הפוליטית ולהמשך רמיסת האמון בין הציבור לנבחריו".
+בני גנץ, מבין לליבך
12:25 12/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אדם שיוצא לדרך עם שותף, בין אם בן/בת זוג או איש עסקים או קרוב משפחה או עמית ובין אם מישהו אחר מצפה ממנו כי ינהג בהגינות
(גנץ. חג שמח במידת האפשר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ח"כ זנדברג בתגובה ללוי-אבקסיס: "אין לה לא מצפון ולא מוסר"
12:20 12/04/20  |  מירב ארד
ח״כ תמר זנדברג בתגובה לדברי אורלי לוי: ״בצעד הקודם שלה תהיתי איך אורלי לוי אבקסיס יכולה לישון בלילה. עכשיו אני מבינה שאין לה לא מצפון ולא מוסר וגם לא מינימום בושה״.
+אורלי לוי-אבקסיס ממליצה על בנימין נתניהו
12:15 12/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כתבה: "יש לתת לרה"מ את המנדט - רק לו יש סיכוי להרכיב ממשלה"
(לוי-אבקסיס. חוזרת לגוש הימין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+תוצרת כחול-לבן
09:09 12/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - נדבקה, בלבול ביצים, הסכנה הבאה ודייג  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  בריאות שלמה ומועדים לשמחה  ▪  רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
(הפיקוח הורג את השוק [צילום: שרה שומן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפור נפל
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הזדהות
12/04/20 11:29
2
דניאלה
12/04/20 12:51
3
ארי כספי
12/04/20 17:51
4
יוסי מזרחי
12/04/20 19:39
5
הפור נפל
14/04/20 05:44
6
ואקום
14/04/20 15:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נדבקה, בלבול ביצים, הסכנה הבאה ודייג "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) בריאות שלמה ומועדים לשמחה רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פנה (מוצ"ש, 11.4.20) לנשיא המדינה, ראובן ריבלין וביקש את הארכת הסמכות להרכיב ממשלה, שאמורה הייתה לפקוע ביום שני הקרוב.
11/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לאשר את ההסכם הקואליציוני שהושג בין כחול לבן לגוש הימין, לאחר שהתברר לו, כי נספחי ההסכם שהוכנו כוללים הצעת חוק - שנועדה להגשה לכנסת ולאישורה במקביל להצגת הממשלה בפני הכנסת - לפיה ח"כ בני גנץ יושבע בפני מליאת הכנסת, יחד עמו (עם נתניהו), לראש ממשלה.
11/04/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
בנימין נתניהו הגיע לרגע מכריע בחייו הפוליטיים - רגע שבו עליו להחליט אם ללכת לממשלת אחדות או לבחירות רביעיות. יותר מדיי כדורים נמצאים באוויר בימים אלה, ולכן בתנאי אי-וודאות שכאלה – כל החלטה של נתניהו לכאן או לכאן תהייה בבחינת הימור ממש.
11/04/2020  |  עו"ד יוסי דר  |   יומני בלוגרים
חבר אינטליגנטי מאוד, שצופה בסרטי טבע בהם נראים בעלי חיים טורפים באכזריות זה את זה, סיפר לי כך: כאשר נולדים ללביאה גורים היא לוכדת איל ומפקירה אותו אצל גוריה, ואלה משחקים בו עד שלומדים לטרוף אותו.
09/04/2020  |  דן מרגלית  |   מכתבים/הערות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il