|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
לא מקשה אחת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] נכשלו בענק [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

הקורונה, הציבור החרדי והפוליטיקאים

ליצמן צודק: אלה אינם חרדים

מה שמפריע ליעקב ליצמן הוא ההגדרות של מי שאין מנוס מלבודד אותם, ולא העובדה שאכן הציבור החרדי נפגע מן הקורונה בצורה קשה במיוחד - בין היתר באחריותו לצד זאת, לרבים בתקשורת ובפוליטיקה נוח לדבר בהכללה על "החרדים" ולהתעלם מריבוי הגוונים בתוכם ומכך שרובם מקיימים את ההנחיות ונשמעים למגבלות אלו שאינם עושים זאת, אינם ראויים להיקרא אפילו "שומרי מצוות"
12/04/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


סוחר? מה פתאום!
מיסייה ז'ורדן. מתעקש להיות אציל

"גם הוא באצילים" מאת מולייר, מערכה רביעית, תמונה שלישית. תרגום: נתן אלתרמן.

קובייל: הייתי ידיד טוב של אביך המנוח.

מיסייה ז'ורדן: של אבי המנוח?

קובייל: כן. זה היה בן אצילים אמיתי.

מיסייה ז'ורדן: מה אמרת?

קובייל: אמרתי שאביך היה בן אצילים אמיתי.

מיסייה ז'ורדן: אבי?

קובייל: כן.

מיסייה ז'ורדן: אתה הכרת אותו יפה?

קובייל: איזו שאלה!

מיסייה ז'ורדן: וידוע לך שהוא היה בן אצילים?

קובייל: כמובן.

מיסייה ז'ורדן: בחיי! לך תמצא ידיך ורגליך בעולם הזה!

קובייל: מה פירוש?

מיסייה ז'ורדן: יש חמורים שמספרים לי שהוא היה סוחר.

קובייל: הוא, סוחר? סתם דיבה ולא יותר! מימיו לא היה סוחר! הוא לא היה אלא איש אדיב מאוד, טוב ומיטיב עם הבריות, ומאחר שהיה מבין גדול באריגים, היה מנהגו ללכת ולבחור לו מיני אריג שונים ולהביאם אצלו ולחלק אותם לידידיו בעד כסף.

נזכרתי בדו-שיח הנפלא הזה למקרא דבריו של יעקב ליצמן, הדורש שלא להטיל את מגבלות הקורונה לפי אופי האוכלוסייה כפי שלטענתו נעשה כעת. לדברי ליצמן (יום א', 12.4.20), "ההגדרות לפיהן יש להגביל את התנועה בריכוזים החרדיים בלבד, מוטעות ומכפישות ציבור שלם שנשמע להוראות החוק והרבנים".

בעקבות מולייר, אני מציע לשנות את ההגדרות. מעתה לא נאמר "חרדים" אלא "אנשים שלשיטתם מחמירים במצוות, מתגוררים ביישובים מוגדרים ובצפיפות רבה, בהם ההידבקות בקורונה גבוהה במיוחד". כמו שאביו של ז'ורדן – הנובוריש הבור המתעקש להפוך לאציל – לא היה סוחר, כך הללו אינם חרדים. הכל עניין של הגדרות.


הכללות מטעות ומכפישות
גילויי חסד מדהימים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

הרבה יותר קל להטיל רפש במאות אלפים בהבל פה, מאשר לעמול בבחינת העובדות לאשורן. הרבה יותר קל להיות רינה מצליח מאשר אבישי בן-חיים. הרבה יותר קל להיות אביגדור ליברמן מאשר רפי פרץ. וזה כל כך קל, כי השיח התקשורתי נשלט ברובו בידי חילונים שידיעותיהם ביהדות קלושות עד אפסיות, ושממהרים ללעוג לכל ערך שאינו עולה בקנה אחד עם הליברליזם שלהם – אותו ליברליזם בחסותו מותר להגיד הכל, בתנאי שהדברים הם ליברליים-חילוניים

הכללות הן מטיבן מוטעות, מטעות ולעיתים גם מכפישות. אין כזה דבר "הציבור החרדי", בדיוק כמו שאין "הציבור החילוני". יש במגזר החרדי המון-המון גוונים והמון קבוצות: החל מהחרדים-הלאומיים וכלה בנטורי קרתא. החל מחסידי סאטמר וכלה בתלמידי הגאון מווילנא. החל ממי שמשרתים בצה"ל וכלה במי שכל ימיהם יושבים בבית המדרש. החל מענקי תורה וכלה בעבריינים קטנים. בקיצור: כמו כל שכבה באוכלוסייה.

אבל חלק ניכר מן החילונים – במיוחד בפוליטיקה ובתקשורת – או שאינם יודעים עובדות יסוד אלו או שמעדיפים להתעלם מהן. ככלות הכל, הרבה יותר קל להטיל רפש במאות אלפים בהבל פה, מאשר לעמול בבחינת העובדות לאשורן. הרבה יותר קל להיות רינה מצליח מאשר אבישי בן-חיים. הרבה יותר קל להיות אביגדור ליברמן מאשר רפי פרץ. וזה כל כך קל, כי השיח התקשורתי נשלט ברובו בידי חילונים שידיעותיהם ביהדות קלושות עד אפסיות, ושממהרים ללעוג לכל ערך שאינו עולה בקנה אחד עם הליברליזם שלהם – אותו ליברליזם בחסותו מותר להגיד הכל, בתנאי שהדברים הם ליברליים-חילוניים.

כמי שמאוד רחוק מן הציבור החרדי, אני מעריץ באמת ובתמים חלק מן המאפיינים שלו (ושוב, ככל שמותר להכליל). בליל חנוכה אחד, בשעה 21:30, נכנסתי לאחת משלוחות ישיבת בריסק בירושלים. האולם המרכזי היה מלא מפה לפה בנערים שלמדו גמרא; אי-אפשר היה לטעות במראות ובקולות. וזה למרות שמדובר היה בשעה מאוחרת ביום חג. רק האברכים הנשואים, הסביר לי אחד התלמידים, נשארו בבית אחרי הדלקת הנרות. אי-אפשר היה שלא להתפעל מן המסירות.

בציבור החרדי יש גילויים מדהימים של חסד ועזרה הדדית. לפני שנים מנה ומצא העיתון מעריב, כי בבני ברק לבדה יש 800 גמ"חים, לכל דבר שתעלו על דעתכם: מיטות מתקפלות, מזון תינוקות, חיתולים, ספסלים לאירועים, ספרי תורה להשאלה, ציוד לבית הספר. למרות שמדובר בציבור שרובו המכריע חי בדוחק ואף בעוני, אין שם חסרי בית ואיש איננו מת ברעב. למה? כי גם מי שאין לו, נותן למי שעוד יותר אין לו.

את כל זה לא תמצאו בשיח של הזרם המרכזי בציבור הישראלי. גם כי לא יודעים (משום שלא מתעניינים) וגם כי לא מתאים לדימוי הנצלני-עלוקתי שרבים רוצים להצמיד לציבור הזה. האמת היא, שסדרי העדיפות שלו פשוט שונים משלנו: ההישגים הרוחניים קודמים לרווחה הגשמית. אולי הקורונה תלמד גם אותנו, שאכן התמכרנו לכל מיני מותרות ופינוקים, שבעצם אפשר ואף רצוי בלעדיהם.

תראו את הנתונים
מה אמרו לו [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

כל זה אינו אומר שבציבור החרדי התגלו כשלים משמעותיים במאבק בקורונה. די אם נסתכל במספרים, שאינם מבחינים בין גלוי ראש לבין חובש שטריימל. בין עשרת היישובים בעלי מספר החולים הגבוה ביותר ל-100,000 תושבים, ארבעה הם חרדיים מובהקים, כולל שניים משלושת הראשונים: בני ברק ואלעד. עוד ברשימה מודיעין עילית וביתר עילית, גם הם יישובים חרדיים. הרשימה כוללת גם את ירושלים, בה כידוע יש ריכוז חרדי משמעותי. זה לא יכול להיות מקרי.

מי אחראי לכשלים הללו, המסכנים את חיי החרדים עצמם וגם את חיי שכניהם ומי שבאים איתם במגע? קשה לדעת. כפי שאמר ליצמן, החרדים מצייתים לחוק ולרבנים – אבל לא בטוח שבאותו סדר (על ליצמן עצמו נהוג לומר, שהוא מפחד רק מהקדוש ברוך הוא ומהרבי מגור, ולא בטוח שבסדר הזה). מקטעי דברים אנחנו למדים, שהרב חיים קנייבסקי – המנהיג החרדי הבולט אך ממש לא היחיד – הורה תחילה להמשיך את הלימודים והתפילות, ורק לפני שבועיים שינה את דעתו. הרב קנייבסקי הוא בן 92 (עד 120) ותלוי במידה מוחלטת במידע שמוסרים לו אנשיו – ומותר לתהות מה ואיך הם אמרו לו.

מכל מקום, ברור שהמגבלות שהוטלו בכל המדינה, הגיעו באיחור רב – אולי בלתי הפיך – לציבור החרדי. כאשר מדובר ביישובים כה צפופים, במשפחות כה גדולות, בחברה כה אינטגרטיבית, בחנויות כה עמוסות לפני פסח – התוצאה לא הייתה יכולה להיות אחרת. לכן, יישובים חרדיים ושכונות חרדיות הם מוקדי קורונה המחייבים טיפול נקודתי. אז נכון, זה נראה כאילו נטפלים לחרדים – אבל האמת היא שאין ברירה אחרת. זו לא היטפלות אלא טיפול.

17 מקרים של תפילות
הרוב מצייתים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

משה גפני צייץ בשבוע שעבר את המילים "גטו בני ברק. אנטישמיות עידן 2020". הציוץ השערורייתי והזוועתי הזה עודנו מופיע בחשבון הטוויטר שלו. הבנתם? שלטונות יהודיים שמצילים חיי יהודים לאחר שיהודים אחרים הפקירו אותם, הם אנטישמיים שיוצרים גטו

במבחן המנהיגות הזה, אולי הקשה ביותר בפניו ניצבו אי-פעם, הפוליטיקאים החרדים נכשלים. הם לא העבירו את המסר לרבנים ולא פעלו כדי שהמגבלות מצילות החיים יחולו על שולחיהם. כעת, במקום להוקיר תודה לרופאים ולאנשי כוחות הביטחון הנכנסים ללב הקורונה כדי לסייע להם, לחלקם יש טענות.

משה גפני צייץ בשבוע שעבר את המילים "גטו בני ברק. אנטישמיות עידן 2020". הציוץ השערורייתי והזוועתי הזה עודנו מופיע בחשבון הטוויטר שלו. הבנתם? שלטונות יהודיים שמצילים חיי יהודים לאחר שיהודים אחרים הפקירו אותם, הם אנטישמיים שיוצרים גטו. וליצמן, כאמור, מתלונן על כך שמגבילים דווקא את החרדים. (אגב, אני עוד מחכה לתביעת הדיבה שלו נגד ערוץ 12 בעקבות הפרסום לפיו הפר את מגבלות משרדו-שלו).

את הטענות הם מפנים כלפי המשטרה במקום כלפי הפושעים – אין מילה אחת – שמתעקשים להפר את החוק ולסכן חיים. בשבוע האחרון נאלצה המשטרה לטפל ב-17 מקרים של תפילות בנות עשרות מתפללים שהתקיימו בניגוד לתקנות, ושימו לב לפריסה: טבריה, לוד, מודיעין עילית, נתיבות, ירושלים, אשבול, בית שמש, נהריה. כלומר, מדובר בתופעה שאינה מוגבלת רק לזרם הירושלמי הקנאי, אלא בהתרסה בוטה אפילו נגד רבנים בכירים. ושיהיה ברור: במקביל טיפלה המשטרה במסגדים, בחנויות יהודיות וערביות, בפיקניק ביער בן-שמן ובנופשים בחוף הים. אך בדיוק כמו שיש בציבור החילוני מי שלא נותן לעובדות לבלבל אותו, כך עושים אותם מנהיגים חרדיים.

מה שאמרה סבתי

על-פי נתוני המשטרה וגם ככל שניתן להתרשם מבחוץ, הרוב המכריע של החרדים מקיימים כעת את התקנות והמגבלות – והבה נקווה שזה לא בא באיחור קטלני. ומה לגבי מי שנוהגים אחרת? לגבי מי שגורמים לשוטרים לחלל שבת וחג?

לפני עשרות שנים נעצר איש עסקים דתי ידוע והורשע בעבירות מרמה קשות. סבתי עליה השלום נשאלה כיצד אדם דתי נוהג כך. תשובתה הייתה פשוטה: מי שעושה את זה, איננו אדם דתי. והיא צדקה. איסור מרמה הוא מצוה בדיוק כמו הנחת תפילין, והוא הרבה יותר חשוב מחבישת כיפה. באותה מידה, מי שמפר את "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" – איננו חרד לדבר ה' (מקור הכינוי "חרדי"). בדיוק כשם שמי שמחלל שם שמים – בין אם ביידוי אבנים על מכוניות ובין אם בהפרת הוראות שנועדו להציל חיים – מבצע את העבירה החמורה ביותר, כפי שפוסק הרמב"ם. בהקשר הזה, ליצמן לגמרי צודק: אלה אינם חרדים. הם אפילו אינם שומרי מצוות.

תאריך:  12/04/2020   |   עודכן:  12/04/2020
איתמר לוין
+ארובת רדינג הוארה כמחווה לשוטרים
01:20 13/04/20  |  עידן יוסף
אלפי שוטרים עבדו במהלך החג וגם עכשיו בשמירה על ביטחון הציבור ושלומו. אמש, חברת החשמל האירה את ארובת רדינג כמחוות תודה לשוטרים ולכל אנשי מערכת הביטחון הפועלים ללא לאות .
[צילום: יוסי וייס]
+118 נוסעים נחתו הלילה בנתב"ג
01:10 13/04/20  |  עידן יוסף
לראשונה מאז עצירת הטיסות, נחתו בנמל התעופה בן-גוריון 118 ישראלים, שהגיעו ממינסק בטיסה של חברת בלאביה. לאחר בדיקת חום ותסמיני קורונה, הם נלקחו בידי פיקוד העורף למלוניות הקורונה, שם ישוכנו בבידוד על חשבונם למשך שבועיים.
+2,119 אנשי צבא שוהים בבידוד
00:53 13/04/20  |  עידן יוסף
תמונת מצב חולים בקורונה בצה״ל: עד כה חלו בצה"ל 155 משרתים בחובה, בקבע, ועובדי צה״ל, כולם במצב קל, מתוכם 30 החלימו או השתחררו משירות. בסך-הכל ישנם כיום 125 חולים בצה״ל. כמו-כן, 2119 מצויים בבידוד - בחובה, בקבע, ועובדי צה״ל.
+דיין בית הדין הגדול חלה בקורונה ומאושפז במצב קשה
00:18 13/04/20  |  עידן יוסף
דיין בית הדין הגדול, רבי מימון נהרי (60), מאושפז במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ומצבו מוגדר כעת קשה. הדיין, ללא מחלות רקע, מורדם ומונשם מזה כשבועיים.
+שייטת 13 נרתמת למלחמה בקורונה
00:09 13/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוח הקומנדו הימי של זרוע הים בצה"ל נרתם למאמצי הסיוע הלאומי של צה״ל בהתמודדות עם הקורונה, ופיתחה פתרון למצוקת האוכלוסייה הנעזרת במיכלי חמצן
(חיילים מסייעים לחולה בנשימה [צילום: דו"צ])
+הסכם על קיצוץ תפוקת הנפט
23:38 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התפוקה העולמית תרד בתחילת החודש הבא ב-9.7 מיליון חביות ליום  ▪  הקיצוץ הוא בהיקף של 10% מן התפוקה ערב משבר הקורונה - אך הביקוש צנח ב-35% ולכן המחירים לא יחזרו לקדמותם
(צניחה של 50% בתוך חודש [צילום: צ'רלי רידל, AP])
+בת 90 מתה מקורונה ברמב"ם
23:31 12/04/20  |  עידן יוסף
תושבת טמרה, סמיחה דיאב, מתה כתוצאה מקורונה בבית החולים רמב"ם. היא הייתה בת 90 במותה וסבלה ממחלות רקע. מניין המתים מהנגיף עלה ל-105.
+מתחם הבדק וסע ייפתח בכרמיאל ובצפת
22:50 12/04/20  |  עידן יוסף
מתחמי הבדק וסע ניידים יגיעו (ב') גם לצפת, לכרמיאל, לג'סר א-זרקא ולפורדיס. לצד המתחמים הקבועים בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע, ימשיכו לפעול מתחמי "היבדק וסע" הניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות במודיעין, בבני ברק, באלעד, בביתר עילית, בבית שמש, בשער בנימין, ברהט ובמזרח ירושלים. בבני ברק ובאלעד מפעיל מד"א שירות מיוחד ללא עלות, לאזרחים שאין ברשותם רכב פרטי, לאיסוף מביתם באמבולנסים מיוחדים אל המתחם, והחזרתם לאחר ביצוע הדגימה.

במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה. שבעה מחלימים מנגיף הקורונה תרמו היום פלסמה, מתוך 16 שתרמו עד כה. לצידם, שלושה חולים קיבלו היום פלסמה, מתוך שישה חולי קורונה שקיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל). חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101 או בדוא"ל hadarm@mda.org.il
המתחם בכרמיאל [צילום: אייל מן]
[צילום: אייל מן]
+הרב בקשי-דורון מת מקורונה
22:44 12/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שימש כראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר בשנים 2003-1993, והיה ראש מוסדות "בנין אב" ברמת שלמה ו"דבי אליהו" בבית וגן בירושלים  ▪  אושפז בימיו האחרונים בבית החולים שערי צדק
(הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל [צילום: יעקב כהן/פלאש 90])
מדברי הרב בקשי דורון נגד חקיקה אנטי דתית
+הרש"פ: 19 נדבקים חדשים בשכונת סילוואן בירושלים
22:11 12/04/20  |  עידן יוסף
הרשות הפלשתינית הודיעה הערב על 19 חולי קורונה חדשים במזרח ירושלים בשכונת סילוואן. הרשות טוענת כי מדיניות הכיבוש, כלשונה, מונעת את המעקב של משרד הבריאות הפלשתיני אחר התפשטות המגפה בקרב בני עמם.

מקורות רפואיים ממזרח ירושלים אמרו לאתר העיתון אל קודס כי "ישנם מעל 70 חולי קורונה במזרח ירושלים בעיקר בסילוואן והסביבה מאז הבוקר, ואנו מצפים לעלייה גדולה מאוד".
+האדמו"ר מבעלזא הורשה להגיע לכותל המערבי
22:05 12/04/20  |  עידן יוסף
המשטרה אישרה את הגעתם לכותל המערבי של האדמו"ר מבעלזא, בנו ושמשיו, למרות שהתפילה באתר הקדוש מתאפשרת רק לתושבי האיזור. האדמו"ר בירך את חסידיו והתפלל למען עם ישראל תוך הקפדה על הנחיות הבריאות.
[צילום: מצלמות הכותל]
+11,145 חולי קורונה אובחנו בישראל
21:21 12/04/20  |  עידן יוסף
מספר החולים בישראל עלה ל-11,145 מתוכם כ-183 במצב קשה. 131 חולים מונשמים. 103 מתו מהנגיף.
תמונת מצב עדכנית
+שישה בתי כנסת נאטמו בבית שמש
20:46 12/04/20  |  עידן יוסף
עובדי עיריית בית שמש, בפעולה משותפת עם שוטרי משטרת בית שמש, אטמו שישה בתי כנסת בעיר. ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך אמרה: "נמשיך בפעילות נחושה לאכיפת הנחיות משרד הבריאות. התקהלות בבית כנסת כמוה כאקדח יורה ללא בקרה ברחובה של עיר".
[צילום: דוברות העירייה]
+המאבק בקורונה: קרן רוטשילד תרמה 15 מיליון שקל לאונ' העברית
20:36 12/04/20  |  עידן יוסף
קרן אדמונד דה רוטשילד החליטה לתמוך בעשייה המחקרית של האוניברסיטה העברית סביב נגיף הקורונה ותרמה 15 מיליון ש״ח למימון מחקרים שונים סביב משבר הקורונה. 60 צוותי מחקר באוניברסיטה העברית עוסקים כיום במשבר הקורונה יומם וליל.

הפרופסור אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית: "כבר היום מיושמים הרבה מאוד פיתוחים של האוניברסיטה העברית בתהליכי הבדיקות והריפוי מהמחלה". מיקי קליגר, סגן יו"ר מועצת הנגידים של קרן אדמונד דה רוטשילד: "אנחנו מגויסים במלוא הכוח לדאוג ולסייע למדינת ישראל ולתושבים לעבור את המשבר ולצאת ממנו מחוזקים".


([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+למרות התחלואה הגבוהה: לא הוטל הסגר במזרח ירושלים
20:24 12/04/20  |  עידן יוסף
על אף גילוי של עשרות חולי קורונה במזרח ירושלים בשבוע האחרון ע"י גורמי רפואה עצמאים - לא הוטל סגר על-אף שכונה באזור (כאן חדשות).

מנכ״ל עיריית ירושלים איציק לארי אמר בערוץ 12: ״הרחוב שראש העיר משה ליאון גר גם נמצא בתוך הסגר. יש שכונות חרדיות שלא נמצאות בסגר כמו למשל: רמת אשכול ושמואל הנביא״.
+בר סימן טוב: סכנת ההידבקות טרם חלפה
19:59 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות קורא לישראלים להימנע מיציאה מבתיהם בכל ימי חג הפסח שעוד נותרו  ▪  "סכנת ההידבקות והתפשטות נגיף הקורונה טרם חלפה, קיום מפגשים בחג מסכן את החיים של כולנו"
בר סימן טוב. לגלות משמעת לאורך זמן [צילום: פלאש 90]
משפחות ניצלו את היום השמשי [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+הספארי ייפתח לילדים בעלי צרכים מיוחדים
18:19 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות אישר את בקשת עיריית רמת גן ועמותת אלו"ט לאפשר סיור בכלי רכב עבור משפחות בעלות ילדים עם צרכים מיוחדים  ▪  הסיור ייערך בחלק האפריקני הכולל את הזברות, הקרנפים, ההיפופוטמים והאריות
(המתחם הרכוב יהיה פתוח [צילום: פלאש 90])
+האלימות במשפחה גואה בשל המגיפה
17:52 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זינוק במספר התלונות על אלימות במשפחה, כאשר הקורבנות כלואות בבתיהן עם המתעללים והרשויות מתקשות להגיב  ▪  ניו-יורק טיימס מזהיר: גם המחיר בחיי אדם יעלה
(זינוק של 30% בצרפת [צילום: מישל אולר])
האלימות במשפחה בצל הקורונה / DW News
+350 מורות חיילות וחיילי גדנ"ע ונח"ל שומרים על ילדי הרופאים
17:45 12/04/20  |  איציק וולף
צה״ל ומשרד הביטחון פתחו עד היום כ-45 'שמרטפיות' ברחבי הארץ עבור ילדי צוותי רפואה. 350 מורות חיילות וחיילי יחידת הגדנ״ע והנח״ל מתפקדים כעובדי השמרטפיות. זאת, על-מנת שניתן יהיה לאפשר לרופאים ולאחיות לעבוד בשקט בתקופה זו תוך שהם יודעים שילדיהם מטופלים.

+הרכבת הקלה תדלג גם על תחנת העירייה
17:34 12/04/20  |  עידן יוסף
הרכבת הקלה תדלג גם על תחנת העירייה ולא תתאפשר כניסה או יציאה של נוסעים בתחנה זו, זאת בנוסף לתחנות יפו מרכז, הדוידקה, מחנה יהודה והטורים עליהם נמסר קודם לכן.
+פרוטוקול בדיקת קורונה מהיר עד פי 10
16:33 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבוצת חוקרים מהאוניברסיטה העברית פיתחה שיטה חדשה ויעילה לאבחון מחלת הקורונה  ▪  פיתחו פרוטוקול להפקת RNA מהיר פי 4 עד 10 מהפרוטוקול הקיים, המתבסס על חומרי בדיקה שרובם זמינים וניתנים לייצור מיידי בישראל  ▪  ניסויים נערכו בסדרת בדיקות על מאות דגימות בבית החולים הדסה
(בדיקת הקורונה החדשה [צילום: האוניברסיטה העברית])
בדיקת קורונה מהירה [צילום, ניר פרידמן, האוניברסיטה העברית]
+הרכבת הקלה לא תעצור בחלק מתחנות הביניים
14:41 12/04/20  |  עידן יוסף
על פי החלטת ממשלה על סגר באזורים שונים בירושלים ובהתאם להנחיות משרד התחבורה ומשטרת ישראל, מעכשיו ועד להודעה חדשה, הרכבת הקלה תיסע בין תחנות העירייה לתחנה מרכזית ללא עצירה בתחנות הביניים. כיוצא מכך, לא תתאפשר כניסה או יציאה של נוסעים מתחנות יפו מרכז, הדוידקה, מחנה יהודה והטורים.
+יוזמה מבורכת שמעלה חיוך
14:40 12/04/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
כן ציירים עם מאות ברכות מעוצבות של אמנית ישראלית יחולקו ברחובות תל אביב יפו לעוברים ושבים - ללא תשלום
(ברכות מעוצבות לקהל הרחב [צילום: מריה פרייגר])
+ח"כ ארבל: "לקיום דיון דחוף בנושא מחירי המסכות"
13:52 12/04/20  |  מירב ארד
ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה (יום א') ליו"ר ועדת הקורונה בכנסת ח"כ עפר שלח בדרישה לקיים דיון דחוף שיעסוק בפיקוח על מחירי המסכות. לדבריו, "שעה שחבישת המסכות הפכה לחובה לא יתכן להשאיר את השוק פרוץ לעושק צרכנים".
+דמוקרטיה טוטליטרית
13:42 12/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עשרות פרופסורים מהחשובים בישראל ובעלי מוניטין בעולם מסבירים כי חייבים לצאת מן הסגר  ▪  אבל ביבי וקבוצה של פקידים במשרד הבריאות חוששים ששלטונם יתערער עקב הניהול הכושל
(נתניהו. חושש [צילום: מן הטלוויזיה])
+דרוש תחליף ל"פקס אמריקנה"
13:36 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התמודדות האיחוד האירופי עם הקורונה / The Sun
דניאל פינקלשטיין, פרשן בכיר בטיימס, תוהה האם המגיפה תוביל לקיצו של העידן בו ארה"ב היא מנהיגת העולם החופשי  ▪  כדי למנוע את כניסת סין למשחק, הוא קורא למדינות המערב לתפוס יחדיו את מקומה של וושינגטון
(ארה"ב מפנה את הבמה? [צילום: אנדרו הרניק, AP])
+השוואה איננה ניתוח אירוע
13:30 12/04/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
במאמר "אל תשוו" גורסים מחבריו שעקב השונות בין המקרים, אין יסוד להשוואה בין ישראל למדינות אחרות בכל הנוגע לדרכי ההתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה
(לא להשוות [צילום: מחמוד איליאן/AP])
+נתניהו הגאון או ביבי הכישלון
13:09 12/04/20  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה
כבר ברור שנתניהו הצליח להקדים את כולם ולטפל במשבר האפידמי ביד רמה  ▪  מהלכיו הבאים בזירה הכלכלית יקבעו את עתידו האישי ואת העתיד של כולנו
(נתניהו. לא משיח [צילום: צומר נויברג/פלאש 90])
+אירן: מספר הקורובנות על ל-4,474 בני אדם
13:08 12/04/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות האירני: על 117 מקרי מוות נוספים מהנגיף במדינה, בסך הכל עומד מניין המתים במדינה על 4,474 בני אדם.
([צילום: איברהים נרוזי/פלאש 90])
+קורונה בספרד: 619 בני אדם מתו ביממה האחרונה
12:59 12/04/20  |  מירב ארד
קורונה בספרד: 619 בני אדם מתו ביממה האחרונה. מניין המתים הכולל במדינה עומד על 16,972 איש.
([צילום: מנו פרננדס/AP])
+בהנחיית דרעי: לא תתבצע אכיפה בבתי אבות נגד שוהים לא-חוקיים
12:49 12/04/20  |  מירב ארד
השר דרעי הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה לא לבצע אכיפה בבתי אבות נגד שוהים לא-חוקיים
+ח"כ גפני: "התחושות מהסגר בשכונות ירושלים - על גבול השערוריה"
12:39 12/04/20  |  מירב ארד
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בראיון (יום א') בכאן רשת ב': הטענות והתחושות הבוקר הזה מ"הסגר" בשכונות ירושלים הם על גבול השערוריה. למה את שכונת רחביה חילקו לפי רחובות שכן סגורים ולא סגורים, ואת שכונות רמות הגדולה שמחולקת בכל מקרה לפי שכונות, עשו במכלול אחד? והדוגמאות הם רבות. האמון של הציבור הוא החשוב במעלה במאבק הזה, והאמון הזה לצערי נשחק מידי יום. זה מטריד".
+קריסת עסקים בתום הסגר - מחייבת צעדים דחופים
12:19 12/04/20  |  אבי אזולאי   |   לרשימה המלאה
בזמנים רגילים, כוחות השוק הם שמכריעים אלו חברות יגיעו לחדלות פירעון ויפסיקו להתקיים  ▪  במקרה של זעזוע דרסטי כמשבר הקורונה, כוחות השוק אינם פועלים ביעילות, שכן גם חברות בעלות זכות קיום וכדאיות כלכלית בעידן שלאחר הקורונה, לא יוכלו לגשר על "הבור" התזרימי שנכפה עליהן
([צילום: נתי למי להעביר את הכסף שוחט/פלאש 90])
+התניית קורונה
12:06 12/04/20  |  נטלי גנץ   |   לרשימה המלאה
איך הפסיכולוגיה שלנו תשפיע על החזרה לשגרה? ספוילר: לא בדיוק כפי שאנחנו מדמיינים  ▪  אנחנו מפנטזים על איך נחזור לשבת בבתי הקפה, נטייל בקניונים, נסתובב באופן חופשי בסופר ונתחבק עם קרובנו
(האם נצא שוב? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הממשלה אישרה: כל השבים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות
11:34 12/04/20  |  מירב ארד
הממשלה אישרה (יום א', 12.4.20) כי כל השבים מחו״ל ישלחו עם חזרתם לישראל לבידוד במלוניות מטעם המדינה. במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, מנכ״ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מפקד פיקוד העורף, רשאי לאשר לחוזר מחו"ל לשהות במקום בידוד אחר מטעמים בריאותיים או הומניטריים או בנסיבות מיוחדות אחרות ובתנאים שייקבעו לעניין הבידוד. עוד הוחלט להאריך את תוקפן של התקנות עד ל-22 באפריל 2020.
+חוק התוצאות הלא צפויות
11:33 12/04/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
החשש שלי הוא שהשילוב של משבר והתפרעות תקציבית, עם הפופוליזם הרגיל שממנו סובלים הפוליטיקאים שלנו, יובילו לנזקים ארוכי טווח, לא רק ישירות על התקציב אלא גם להתגברות הפופוליזם וחוסר האחריות
(מאי גולן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+קורונה וחמוצים
11:14 12/04/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
החמוצים בוחרים להתמקד ברע, מזינים איש את רעהו במידע הנבחר בקפידה כדי לבקר ולהשחיר, טועים ומטעים וממהרים לזרות מרה שחורה לכל עבר כאילו לא די לנו בצרה האמתית שהתרגשה על חיינו
(מבחן התוצאה [צילום: נתי שוחט/]לאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליצמן צודק: אלה אינם חרדים
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המוכיח
12/04/20 15:27
2
להם גוון אחד בולט
12/04/20 15:32
3
עודד הנודד
12/04/20 15:58
4
חשדנית
12/04/20 17:16
 
חשדנית
13/04/20 12:46
 
חשדנית
13/04/20 13:03
5
ארי כספי
12/04/20 17:21
6
ירושלמי
12/04/20 19:26
 
חשדנית
12/04/20 20:08
7
יאיר ל
12/04/20 19:30
8
חרדי זה חרדי
12/04/20 20:07
9
הירונימוס
12/04/20 21:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
האמנית/אוצרת ובעלת הגלרייה הקהילתית יוניטי ארט, מריה פרייגר, החלה ביוזמה מבורכת לימים שבהם מותר להתרחק רק 100 מטר מהבית.
12/04/2020  |  יפעת גדות  |   חדשות
אחרי מלחמת יום הכיפורים ראיינתי בהארץ את הפרופסורים יעקב טלמון, נתן רוטנשטרייך ויחקאל דרור. משפגשתי את טלמון בביתו בירושלים הבנתי כי הפסדתי 22 שנים בהן לא קראתי בהבנה הראויה את ספרו מאיר העיניים "ראשיתן של הדמוקרטיות הטוטליטריות" (ניסיתי בשנות ה-50' ובלי הצלחה). זה מה שאנו חווים עתה.
12/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
זהו עידן בו חי כל אדם בוגר בבריטניה. התחלתו במלחמת העולם השנייה, שסימלה את פשיטת הרגל המוסרית, המדינית והכלכלית של כמה מן המדינות המובילות בעולם. המשכו בהחלטתו של הנשיא הרי טרומן לבוא לעזרתה של אירופה החרבה ולשים את בטחונה בראש סדר העדיפות שלו. עידן שעמד בסימן הדומיננטיות של הוליווד, השגשוג של הקפיטליזם המערבי והמלחמה הקרה. וכעת יש לשאול: האם העידן של פקס אמריקנה – השלום האמריקני – מגיע לקיצו?
12/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
במסכת "ברכות" הציעו חז"ל: "אם רואה אדם שיסורין באין עליו, יפשפש במעשיו". התבוננות במעשיהם של אחרים, היא הליך מבורך אולם היא איננה תהליך למידה. למידה היא התאמת הנצפה בנסיבות המקרה המקורי, למעשה הראוי בנסיבות המציאות שלנו. לוח הזמנים שלנו אינו דומה לזה של סין ואחרים, גם זאת ראוי לזכור.
12/04/2020  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
כולנו צריכים להכיר בעובדה שלישראל יש מנהיג שמסוגל לראות קדימה. בעוד מקביליו בעולם המערבי התייחסו בביטול יחסי לעוצמת הפגיעה, נתניהו הבין שהוא חייב לפעול מהר וליישם את שיטת "הריחוק החברתי" וזאת על-מנת שנוכל להכיל ולשלוט בהתפשטות הנגיף לאורך ציר זמן שיאפשר טיפול בחולים שיגיעו אל בתי החולים ויזדקקו לסיוע נשימתי. נתניהו קנה לכולנו זמן יקר והתוצאות מדברות בעד עצמן.
12/04/2020  |  קובי אפללו  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il