|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

"העליונים" אינם זקוקים להגנה

הדמוקרטיה והרשות השופטת אינן בסכנה מי שכביכול מתנדב להגן עליהן מתכוון ליעדים אחרים לחלוטין ובראשם: רק לא נתניהו! הרשות השופטת חייבת להיגמל ממעורבות היתר שלה בתחומיהן של הרשויות האחרות, חדירה שפוגעת קודם כל ברשות השופטת עצמה
16/04/2020  |   רון בריימן   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
מי בסכנה? [צילום: עידן יוסף]

רצון הבוחרים
התערבות בג"ץ בסוגיית יכולתו של ראש הממשלה לכהן תחת כתב אישום וכאשר נתון זה היה ידוע מראש לציבור הבוחרים, כמוה כפסילת הצבעתם של כשני מיליון בוחרים. על כן על בג"ץ לפסול את עצמו על הסף מדיון בסוגיה זו. בג"ץ אינו מעל הריבון ואינו רשאי לעוות את רצון הבוחרים. אם בג"ץ לא יפסול את עצמו בעניין זה - הוא גודע במו ידיו את אמון הציבור בו.

מפלגת השמאל/תקשורת רכבה בעבר על חמורו של משיח, חמור "השלום". היא ניסתה לכפות עלינו לרקוד סביב אותו עגל זהב, כאילו היה מדובר בשלום. לאחר שהאל הכזיב החליטו במפלגת השמאל/תקשורת להחליף סוסים, ומאז אנו רואים על המסכים את הסוסים של "הגנת הדמוקרטיה" ושל "הגנת הרשות השופטת", כאשר אלה כלל אינן נתונות בסכנה. זעקות החמס במפלגת השמאל/תקשורת כלל לא נועדו להצילן אלא לשמש סיסמאות נבובות של מיעוט, שכל שאיפותיו מתמצות בשלוש מלים: רק לא נתניהו!

האם הדמוקרטיה בסכנה? לא ולא. חופש הדיבור במדינת ישראל רחב ביותר. למעשה, שלושת ערוצי התקשורת בישראל, אלה שמעולם לא היו ימין ושמעולם לא היו מאוזנים, נתונים לשליטתה של מפלגת השמאל/תקשורת. "מדורת השבט" אינה אלא כיכר התליינים, שבכל שלושת ערוציה מככבים מדי ערב "פרשני-על", אלה שאינם מתפקדים כעיתונאים אלא כשלושה קטגורים אשר ערב ערב גם מאשימים את ראש הממשלה וגם חורצים את דינו, בלי להמתין כלל לתוצאות משפטו שטרם התחיל. דמוקרטיה אסור שתהפוך לעריצות הרוב. קל וחומר, אסור שתשרת את עריצות המיעוט.

האם הרשות השופטת בסכנה? לא ולא. הרשות השופטת בכלל, ושופטי בית המשפט העליון - שופטים "עליונים" בלשונה של מפלגת השמאל/תקשורת - בפרט, הם הרשות החזקה במדינה. כמעט כל נושא מתגלגל לפתחם ולהחלטתם, ומערכת הבלמים והאיזונים החיונית כל כך למשטר דמוקרטי תקין נשכחה אצל מונטסקייה. שוב ושוב חודרת הרשות השופטת לתחומי הסמכות והפעילות של הרשות המחוקקת ושל הרשות המבצעת, עד לערעור הסדר הראוי במשטר דמוקרטי. אם קיימת בישראל סכנה לדמוקרטיה, זהו עיקרה, ואת זה חובה לתקן, למען אמון הציבור ברשות השופטת ולא כאיום עליה.

חוק יסוד: הממשלה מאפשר לראש ממשלה, אף כזה המואשם בפלילים, לכהן בתפקידו (ולנהל את משפטו) עד לפסק דין חלוט בבית המשפט העליון. ההיגיון שבבסיס החוק הוא מניעת יכולתו של פקיד זה או אחר, בכיר ככל שיהיה, להחליף ראש ממשלה נבחר. רק הריבון, כלומר ציבור הבוחרים, רשאי להחליף ראש ממשלה נבחר בבחירות דמוקרטיות.

אמון הציבור

בשעת כתיבת שורות אלה נראה שראש הממשלה נתניהו, למרות שהחוק עומד לצידו ומאפשר לו לכהן בתפקידו, חושש מפני התערבות בג"ץ כנגדו, ועל כן הוא מנסה להגן על מעמדו, זכותו וחזקת החפות שלו, לרבות בהסכם הקואליציוני שבו מציגה את עצמה מפלגת השמאל/תקשורת ככוח המגן של... הדמוקרטיה ושל הרשות השופטת, למרות שכאמור לעיל כלל אינן בסכנה. אם ראש הרשות המבצעת נוקט צעדי התגוננות מפני התערבות צפויה של ראשי הרשות השופטת, הדבר מעיד על עוצמת חדירתה של האחרונה לתחומי הרשויות האחרות. ואף-על-פי-כן, בכיכר התליינים הנ"ל נהוג להטעות ולומר חוק עוקף בג"ץ בשעה שבמקרים רבים מדובר על בג"ץ עוקף כנסת.

חשוב לציין שהתערבות בג"ץ בסוגיית יכולתו של ראש הממשלה לכהן תחת כתב אישום וכאשר נתון זה היה ידוע מראש לציבור הבוחרים, כמוה כפסילת הצבעתם של כשני מיליון בוחרים. על כן על בג"ץ לפסול את עצמו על הסף מדיון בעתירות בהקשר זה. פסילה כזו לא צריכה להיעשות כי הנושא איננו אקטואלי אלא דווקא בגלל היותו אקטואלי: בג"ץ אינו מעל הריבון ואינו רשאי לעוות את רצון הבוחרים. אם בג"ץ לא יפסול את עצמו בעניין זה - הוא גודע במו ידיו את אמון הציבור בו, עם כל המשמעויות הכרוכות בכך.

לאחרונה התפרסם ציטוט מדבריו של פרופסור יובל נח הררי (ynet, 19.03.20), עוד שונא נתניהו, שהאשים את ראש הממשלה בכך שהוא כביכול הנהיג דיקטטורה בארץ. הררי טען ש "ביבי הפסיד בבחירות, אז הוא סגר את הכנסת, הורה לאזרחים להישאר בבתים, ומוציא איזה צווי חירום שבא לו. לזה קוראים דיקטטורה".

לקוראים מגיע תרגום של דברי הבלע והכזב של הררי לשפת אמת. ובכן, בניגוד לדבריו: נתניהו ניצח בבחירות (בראש המפלגה והגוש הגדולים ביותר), לא סגר את הכנסת (עובדה, דווקא יריבו גנץ השתלט על הכנסת והפך ליו"ר שלה), הורה לאזרחים להישאר בבתים (במסגרת תקנות חירום ולמען שמירת בריאותם) ומוציא צווי חירום לא בגלל שבא לו אלא בגלל המציאות הבריאותית שיצר נגיף הקורונה, אצלנו ובדמוקרטיות אחרות, ותוך חיפוש מתמיד של שביל הזהב בין הבריאות והכלכלה. וכמובן, כאשר פועלים יש גם שגיאות. ולהררי המסית יש לומר: חכמים, היזהרו בדבריכם.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  16/04/2020   |   עודכן:  16/04/2020
ד"ר רון בריימן
+מזכירות הליכוד תתכנס לאשר את ביטול המקדימות
21:20 16/04/20  |  עידן יוסף
מזכירות הליכוד תתכנס לאשר את ביטול הבחירות המקדימות (חדשות 12). זו הפעם השנייה שבה מתבטלות המקדימות, והפעמים הקודמות היו לפני שתי מערכות הבחירות האחרונות.
+יעלון: גנץ לא יכול להיות ראש ממשלה
20:35 16/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יעלון מאשים את גנץ כי קרס ונפל קורבן לנוכלות סינית מצד נתניהו, שלדבריו כשל בטיפול במשבר הקורונה  ▪  ״ציפיתי מהאוזר והנדל שיתמכו בממשלה עם המשותפת. פיקוח נפש דוחה שבת״  ▪  גנץ מאיים בחקיקה נגד נתניהו: "אפעיל את הכנסת משבוע הבא"; יעלון: "מה אתה מאיים? תחוקק!"
יעלון. גנץ קרס [צילום: מן הטלוויזיה]
יעלון. המשותפת עדיפה מנתניהו [צילום: מן הטלוויזיה]
+בית הנשיא: "לנתניהו אין כעת סיכוי להרכיב ממשלה"
14:47 16/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במכתב התשובה לפניית שרי הליכוד נכתב: "נשיא המדינה אינו רואה אפשרות להגיע להרכבת הממשלה ולפיכך העביר את הליך הרכבת הממשלה לכנסת"
(ריבלין ונתניהו. האפשרות של נתניהו עדיין קיימת [צילום: קובי גדעון/לע"מ])
+בני, בני בום
13:54 16/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי אינו מתקרב למעלתו של רבן גמליאל אבל דפוס התנהגותו זהה  ▪  אצלו השקר הוא צורך  ▪  הוא כורח  ▪  הוא מחלת רקע בלתי חולפת  ▪  הוא שיקר רבים כל כך
(גנץ. קום והתנער [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+נתניהו הזמין את גנץ לפגישה הערב
12:59 16/04/20  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ליו״ר כחול לבן, ח״כ בני גנץ והזמין אותו לפגישה הערב. השניים סיכמו כי הצוותים ייפגשו קודם לכן.
+טוטו, תוצאות סופיות
12:54 16/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הכלל היהודי קובע כי בשעה שהציבור מצוי במצוקה אל לו לאדם לפרוש אל פינתו הפרטית ולהסתגר בחוגו, רצוי לפעול על פיו
(זו ארצי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+כשביבי צודק
12:08 16/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מדובר במשא-ומתן מביש, נקלה, ששוחק כל נורמה ציבורית לפיו גנץ וגבי אשכנזי יעניקו את המשך השליטה במדינה בידי אדם שמחלות הרקע שלו היא נגיף השקר ונגיף ההונאה ונגיף הנוכלות, ועל כתפיו תיק פלילי חמור ועוד פרשייה אדירה של שחיתות שטרם נחקרה
(נתניהו. לא יחתום [צילום: מרק ישראל סלם])
+טוטו ממשלה
11:29 16/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מי שסבור כי אכן תהיה חתימה יכתוב - כן; ומי שסבור שלא תהיה חתימה יכתוב - לא  ▪  הסבר: לא חשוב אם אתם/ן בעד או נגד
(נתניהו. מהמרים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+הקורונה, נתניהו ועתידו
10:31 16/04/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל זקוקה לנתניהו לטיפול במשבר הקורונה  ▪  למרות שבמשך רוב 13 השנים בהן כיהן כראש ממשלה הוא היה איום ונורא, הטיפול שלו במשבר נעשה באופן מחושב, שקול ואחראי, וההיסטוריה תזכור לו זאת לטובה  ▪  זה לא אומר שלאחר המשבר הוא לא יצטרך לתת את הדין
(נתניהו. שקול ואחראי [צילום: גלי טיבון])
+ישראל שוב עם נתניהו ב 2020
08:21 16/04/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
כל הסיבות והאירועים שכולם היו נגדו הוא ניצח במפתיע. למרות הפרשיות והחקירות בתיקי 1000, 2000, 3000, 4000. למרות פרשת וואלה, המתנות, המניות, הסיגרים, השמפניות ו"ביבי טורס"
(למרות הכל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"העליונים" אינם זקוקים להגנה
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הנריק סנקביץ'
16/04/20 11:14
 
אתה טועה!
16/04/20 22:27
2
אקטואלי
16/04/20 11:44
3
סיני
16/04/20 12:19
4
הירונימוס
16/04/20 14:48
5
ארי כספי
16/04/20 16:41
6
שלמה המגיב
16/04/20 19:19
7
אקטואלי
17/04/20 10:47
8
רפי לאופרט
17/04/20 10:50
 
שלמה המגיב
17/04/20 16:58
 
יצחק יצחק
20/04/20 10:17
 
רפי לאופרט
1/06/20 13:11
9
תל-אביבי
19/04/20 00:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
מערכת הבחירות הייתה מצגת של טירוף מערכות, בדמוקרטיה משתוללת, שמפרקת את התשתיות הנורמטיביות של מדינה וחברה בריאה ומתפקדת. עומק המיאוס והשנאה ההדדית בין המתמודדים עבר כל גבול מקובל. שפע של השמצות ושקרים הושמעו מעל הבמות בכיסוי עיתונאי מלא. במוקד השיח הציבורי הביקורתי והתקשורתי בבחירות עמדה דמותו של בנימין נתניהו. התנהלותו, כישוריו, מדיניותו, וכתבי האישום נגדו.
16/04/2020  |  מתי דוד  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיעו להסכמות רבות ומפתיעות. נרשמה התקדמות משמעותית במו"מ בין הצדדים, בדרך להקמת ממשלת חירום. צוותי המו"מ גיבשו טיוטת הסכם, הכוללת את פרטי ההבנות בין הצדדים. ובכל זאת, בין הצדדים נותרו חילוקי דעות מהותיים - במיוחד באשר לאופן יישום ההסכמות וההבנות בתקופת כהונתה של הממשלה המיועדת.
15/04/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
חוק יסוד הממשלה מחייב את הנשיא ראובן ריבלין להעביר את מלאכת הרכבת הממשלה לחבר הכנסת היחיד המסכים לכך. ונראה שיש לו סיכויים להצליח באשר בסעיף 9 לחוק יסוד הממשלה כתוב (במקרה שהח"כ הראשון שנטל את המשימה על כתפיו לא הצליח) "יטיל הנשיא את התפקיד להרכיב ממשלה על חבר אחר של הכנסת שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל את התפקיד, או יודיע ליושב-ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה".

ערוץ-12 מסר את הפרשנות למגיפת הקורונה בידי הפרופסור גבי ברבש - רופא בכיר ואדם אחראי ובעל יכולת הסבר גבוהה. ברבש תומך מובהק של מדיניות הסגר והעוצר של משרד הבריאות, ומאותת כל הזמן "צבע אדום". זכותו. זה לגיטימי. כאשר מניחים לו לשאוף אוויר מביאים לחדשות-12 את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, גם הוא נראה ונשמע עובד ציבור מסור. רק שהם מקהלה - אותו קול, אותו צליל. אין דעה אחרת.
14/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
חילוקי דעות מהותיים בין נתניהו לגנץ  /  מירב ארד
פסקת התגברות לשלטון נתניהו  /  עידן יוסף
בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט  /  איתמר לוין
קורונה בציון עובר  /  אסתר שניאורסון-גרי
הורוביץ, פתח פיך  /  דן מרגלית
חשיבותו של המנדט  /  טל בן-יעקב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il