כחצי שנה לאחר השקת המותג החדש של Ynet-לוחות, winwin, הנתונים אודות היקפי הגלישה באתר אינם מבשרי טובות - לפחות לא למי שקיווה שהלוח יהפוך לחזק בישראל. ממידע אודות מספר הגולשים השונים שנכנסו לאתר בכל חודש עולה תמונה של ירידה מדי חודש. למעשה, ביולי ירד מספר הגולשים ב-winwin אל מתחת למספר הגולשים שהיו באתר Ynetcenter, אתר הלוחות הקודם של Ynet.
זאת, בעוד שבהשקה עצמה הושקעו כחצי מיליון דולר בפרסום, בעיקר על גבי שילוט חוצות ואוטובוסים, ועוד סכום דומה בפרסום בעיתוני קבוצת ידיעות אחרונות. שווי ההשקעה הכוללת בפרסום למותג winwin בחודש ההשקה שלו הסתכם בכמיליון דולר.
עד להשקת winwin היה Ynetcenter אתר הלוחות העיקרי של קבוצת ידיעות אחרונות. נוני מוזס, בעל השליטה בקבוצה, לא היה שבע רצון מביצועי האתר הקיים, ונתן אור ירוק להקמת אתר חדש ובניית מותג חדש שמטרתם להפוך את הקבוצה למובילה בתחום הלוחות. זאת, על בסיס ההנחה שבכל שנה יותר ויותר כסף עובר מהלוחות המודפסים המצורפים לעיתונים היומיים ולמקומונים - אל לוחות האינטרנט, שרובם פתוחים להכנסת מודעות בחינם.
במארס הוריד Ynet מהאוויר את אתר Ynetcenter. בד-בבד עלה לאוויר המותג החדש. במקביל עלה גם קמפיין גדול ל-winwin, שנועד לחשוף את קהל הגולשים למרכז הלוחות החדש. לפי נתוני מערכת קומסקור, המודדת את היקפי הגלישה באתרים, בינואר ופברואר, ערב ההורדה מהאוויר של Ynetcenter, ביקרו בו 346 אלף גולשים שונים (unique users). במארס, חודש ההשקה, עלה מספרם אל יותר מחצי מיליון גולשים - אך מאז הוא יורד בהתמדה.
בידיעות אחרונות מערערים על תוצאות הבדיקה, ודוחים את הטענות על ביצועים לקויים. לדברי בכיר בקבוצה, "הנתונים המושגים במערכת קומסקור רחוקים מהמציאות. את אוגוסט סיימנו עם 1.4 מיליון גולשים - פי שלושה ממה שהיה ב-Ynetcenter. אנחנו מאוד מרוצים מקצב הגידול באתר". איתי אולניק, מנכ"ל קומסקור ישראל, מסביר כי "שירות המדידה כולל כ-4000 גולשים בגילאי 15 ומעלה, והוא נערך באמצעות תוכנה שמותקנת במחשבם". ב-Ynet, המפעיל את winwin, סירבו להגיב.
בתוך כך, האתר הגדול בתחום הלוחות בישראל, יד2, הצליח לעשות השנה את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים בישראל. לפי סקר TIM של TNS/טלסקר, יד2 זינק בשנה החולפת ב-66% למקום ה-11 בדירוג האתרים הגדולים בישראל. לפי נתוני הסקר, ערב ההשקה של winwin נכנסו ליד2 כ-600 אלף גולשים שונים בחודש, ואילו כעת הוא עלה לכ-635 אלף גולשים. בדבר השאלה אם קיבל הצעה מנוני מוזס לרכישת יד2 אומר שון תל, מנכ"ל ובעלים של יד2: "אין מישהו בשוק שלא פנה אלינו. כרגע אין שום הצעה שעומדת על הפרק".
זירת הלוחות התחילה להתחמם גם מצד מדס, השייך לדפי זהב ולקבוצת פסגה. כיום מחזיקה דפי זהב ב-50.1% מהבעלות על קבוצת פסגה, הכוללת את אתר הלוחות מדס, את פורטל הסטודנטים פרופסור ואת תיכופוניסט. בתוך כשנה תצטרך דפי זהב להחליט אם היא רוכשת את יתרת המניות ומגיעה לאחזקה של 100%.
"אנחנו מאוד מרוצים מהפעילות, אך עדיין לא החלטנו אם נממש את האופציה", אמר ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב. בינתיים מנסות דפי זהב ופסגה לחזק את המותג, ובימים האחרונים העלו קמפיין שילוט בדרך איילון.
גם מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, כבר הודיע כי בכוונתו להיכנס לתחום: "אני מקווה שעד סוף 2007 נשיק את הפעילות שלנו. בכל מקרה, בתוך שנה כבר נפעל בצורה חזקה בתחום, בוודאות".