|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
הגשר בין חלקו גטו לודז', 1940 [צילום: בונדסארכיב] מראה כללי של מחנה פלשוב ליד קרקוב, 1942

חשיפת News1: העדויות הגנוזות מברגן-בלזן (א')

הרוצח מגטו לודז', הסדיסט ממחנה פלשוב

באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי בכתבה זו: מעשי הרצח הספורדיים והגירושים המתוכננים מגטו לודז', ומעשיו של מפקד מחנה פלשוב שנודע לשמצה ב"רשימת שינדלר"
21/04/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שואה וגבורה   |   תגובות


"תדחוס אותם זה על זה"
ביבוב. סלקציות [צילום: בית לוחמי הגטאות]

במהלך אותו מצוד בספטמבר 1942, אני זוכר שבאחת ההזדמנויות המשאית שלנו נעצרה ליד בית החולים ברחוב דְרֶמוֹבְסְקָה. זַיְיפֶרְט היה איתנו באותה עת, וכאשר הגענו לשם היו כמה אנשים ברחובות הסמוכים. איש לא היה אמור להיות בחוץ, וכאשר זַיְיפֶרְט ראה את האנשים – הוא שלף את אקדחו וירה בהם. ראיתי אותו פוגע בנער כבן 16 שנפל ארצה, צורח בקול. לכן זַיְיפֶרְט ניגש אליו וראיתי אותו יורה שלוש יריות בראשו של הנער. הנער שוב לא זז

תקציר חקירתו של פאול בדר מפולין, אשר הושבע כחוק והצהיר:

אני בן 29, אזרח פולין, נולדתי בלודז'. כתובתי הקבועה היא פומורסקה 101 לודז'. כיום אני מתגורר בגיזֶן שליד פרנקפורט, אַבַּלְשְטְרָאסֶה 11.

נלקחתי לגטו לודז' במארס 1940 משום שאני יהודי, ואולצתי להתגורר ב[רחוב] ווֹלְבּוֹרְשָה 25 עד אוגוסט 1944. אז נשלחתי לאושוויץ לשלושה שבועות, ומשם למחנה דוֹרָה[-מיטֶלְבָּאוּ] שליד נוֹרְדְהָאוּזֶן. בסוף מארס 1945 הועברתי ל[ברגן-]בלזן, שם שוחררתי בידי הבריטים ב-15 באפריל 1945.

ב-31 בדצמבר 1945 נלקחתי לתאי המעצר בבלזן, שם – במהלך מסדר זיהוי שהורכב מחמישה אנשים – בחרתי את האיש אליו אני מתייחס בתצהירי בשם זַיְיפֶרְט. הוא היה האחראי על המינהל בגטו לודז'.
הועסקתי במשרד המזון בגטו, וכך באתי לעיתים קרובות במגע עם זַיְיפֶרְט. אני יודע שהוא היה אחראי במידה רבה לתנאים המחרידים בגטו, ובמיוחד למנות המזון הבלתי-מספיקות ולסידורי ההזנה שהיו ללא ספק הגורם הישיר למותם של אלפים רבים מבין תושבי הגטו.

בין 1942 ל-1944, עד שהגטו חוסל סופית [באוגוסט 1944], נשלחו להשמדה משלוחים רבים של גברים, נשים וילדים. מאחר שבכל המקרים הללו הועסקתי בהעלאת הקורבנות על המשאיות, ראיתי את זַיְיפֶרְט נוטל חלק פעיל בסלקציות. האנשים היו צריכים לרדת [מהבתים] ולהתייצב בשורה בפני זַיְיפֶרְט, שהורה לחלק מהם לעמוד בצד אחד. אנשים אלו הועלו מאוחר יותר על המשאיות ושוב לא נראו או נשמעו.

בספטמבר 1942 נכחתי כאשר זַיְיפֶרְט בחר את ארבע אחיותי – מלה בדר, רגינה בדר, איבקה בדר וסאלה בדר – ואת אחי, שמעון בדר, כולם יהודים פולנים, מחוץ לוולברסקה 25, כדי שיילקחו במשלוח שעזב את לודז' להשמדה. הוא כלל [במשלוח] גם ידיד ותיק שלי – היהודי הפולני פרידמן, שהתגורר בוולברסקה 25. הם אולצו לעלות למשאיות הממתינות יחד עם רבים אחרים שנבחרו בידי זַיְיפֶרְט, וזו הייתה הפעם האחרונה שראיתי או שמעתי אותם.

במהלך המצוד למשלוח הזה להשמדה בספטמבר 1942, הועסקתי שוב בהעלאת האנשים שנבחרו למשאיות. מובן שניסיתי לפעול שיהיה להם נוח ככל האפשר, ולכן אמרתי להם לשבת קרוב ככל האפשר. זַיְיפֶרְט פיקח על ההעלאה וכאשר הבחין במה שעשיתי, ניגש אלי ואמר: "אל תעשה כזאת מהומה עם היצורים הללו, פשוט תדחוס אותם זה על זה, וכאשר המשאית תהיה מלאה – תעלה ותקפוץ עליהם כדי לעשות מקום לנוספים". כאשר לא עשיתי זאת, זַיְיפֶרְט שלף את אקדחו ואיים לירות בי בשל אי-ציות לפקודתו.

במהלך אותו מצוד בספטמבר 1942, אני זוכר שבאחת ההזדמנויות המשאית שלנו נעצרה ליד בית החולים ברחוב דְרֶמוֹבְסְקָה. זַיְיפֶרְט היה איתנו באותה עת, וכאשר הגענו לשם היו כמה אנשים ברחובות הסמוכים. איש לא היה אמור להיות בחוץ, וכאשר זַיְיפֶרְט ראה את האנשים – הוא שלף את אקדחו וירה בהם. ראיתי אותו פוגע בנער כבן 16 שנפל ארצה, צורח בקול. לכן זַיְיפֶרְט ניגש אליו וראיתי אותו יורה שלוש יריות בראשו של הנער. הנער שוב לא זז.

יום אחד, בקיץ 1943, יהודי גנב חתיכת עור מבית מלאכה בגטו. האיש נמצא וכונסה פגישה גדולה בשדה מרישין, ורבים מתושבי הגטו ואני בתוכם אולצו להשתתף. כאשר כולם נכחו, שמעתי את זַיְיפֶרְט נותן פקודה לתלות את היהודי וכולנו נכחנו כאשר גזר הדין הוצא לפועל.

הראו לי תמונות שונות ומתוכן בחרתי את האיש בתמונה DPS בתור בִּיבּוֹב, שהיה Amtsleiter בגטו לודז'. כעת נאמר לי ששמו המלא הוא הנס ביבוב.

ביבוב היה האחראי על גטו לודז' ועל כל היהודים שהתגוררו במחוזות השכנים. הוא מילא תפקיד מרכזי בסלקציות שנערכו בהזדמנויות שונות בין 1942 ל-1944. ראיתי אותו בוחר אנשים מבין אלו שהועמדו בשורה לפניו, ואלו שנבחרו נשלחו במשאיות ושוב לא נראו או נשמעו.

במהלך המצוד בספטמבר 1942 ליד בית החולים ברחוב דְרָמוֹבְסְקָה, ניסו גבר ואישה, כבני 45, לברוח מהמשלוח שהלך ונאסף. הם ניסו לטפס על הגדר כאשר ביבוב הגיע במכוניתו. הוא ראה אותם ונסע לעברם. ראיתי אותו לוקח אותם לשדה תפוחי אדמה סמוך, שם הוא אילץ אותם לזחול כאשר פניהם צמודים זה לזה. לאחר מכן הוא הלך מאחורי האישה, שלף את אקדחו וירה בחלק האחורי של צווארה. הכדור ודאי חדר לצווארה ואז פגע בגבר, משום ששניהם התמוטטו ושוב לא זזו.

ראיתי רצח נוסף שביצע ביבוב בתחילת אוגוסט 1944. הייתי במקרה ברחוב מָארֶנָרְסְקָה וראיתי יהודי זקן כבן 70 יושב על חבילת בגדים מחוץ לבית מספר 81. האיש היה במצב מעורר רחמים, פניו היו כחושות, רגלו מנופחת מאוד והוא ייבב. ביבוב שם לב אליו, ניגש אליו וירה בו באקדחו שלוש או ארבע פעמים. היהודי התמוטט מיד ושוב לא זז.
  • 2 בינואר 1946



"זה היה כל כך איום"
גת במעצר. "פשוט ירה בראשיהם"

גֶת תמיד החזיק את אקדחו בידו כאשר הסתובב במסדר. לחלק מהאנשים הוא ירה ביד ולחלק בגוף, אבל הוא תמיד ירה כדי להרוג, ואם הקורבנות לא מתו – הוא סירב לאפשר למישהו להגיש להם עזרה רפואית. ל-גֶת גם היו תמיד במסדר שני כלבים מאומנים אותם שיסה באנשים, וראיתי את הכלבים הללו פוצעים אנשים. אני אחות מוסמכת, ומנסיוני אני יכולה לומר שכל מי שנורה במסדר – מת. מדי יום ירה גֶת לפחות ב-30 איש

תצהירה של גֶנָה גולדפינגר, לשעבר מ-גְרוּנְשְטְרָאסֶה 14 קרקוב. הושבעה בפני מייג'ור סאביל ג'פרי צ'מפיון, חיל התותחנים המלכותי, הצוות המשפטי, קבוצת חקירת פשעי המלחמה מספר 1.

אני בת 22 ונאסרתי ב-10 במארס 1942 בגטו קרקוב ולאחר מכן נלקחתי למחנה פלשוב, שם נשארתי עד 14 בינואר 1945. לאחר מכן נלקחתי למחנה אושוויץ, שם נשארתי יומיים לפני שהועברתי ל[ברגן-]בלזן.

בכל יום בזמן שהותי במחנה פלשוב ראיתי את ס"ס הָאוּפְּשְטוּרְמְפיהרֶר [סרן] [אָמון] גֶת בודק אנשים במסדר [למציאת] כל מיני עבירות קטנות, כגון חוסר גילוח או אי-עמידת דום וכדומה. כאשר הוא בדק אנשים כאלו, הוא לא נתן להם אפשרות להסביר ופשוט ירה בראשיהם. גֶת תמיד החזיק את אקדחו בידו כאשר הסתובב במסדר. לחלק מהאנשים הוא ירה ביד ולחלק בגוף, אבל הוא תמיד ירה כדי להרוג, ואם הקורבנות לא מתו – הוא סירב לאפשר למישהו להגיש להם עזרה רפואית. ל-גֶת גם היו תמיד במסדר שני כלבים מאומנים אותם שיסה באנשים, וראיתי את הכלבים הללו פוצעים אנשים. אני אחות מוסמכת, ומנסיוני אני יכולה לומר שכל מי שנורה במסדר – מת. מדי יום ירה גֶת לפחות ב-30 איש.

ביולי 1942 חזרתי למחנה פלשוב עם קבוצת עבודה, וראיתי שכל המחנה ניצב במסדר תחת שמירה של כ-100 אנשי ס"ס אוקראינים תחת פיקודו של גֶת. ראיתי את גֶת מסתובב ומוציא אנשים מהמסדר. אז היה עליהם להתייצב לפני המסדר ולהתפשט כליל. אז הם אולצו להתכופף על שולחנות, שהוצבו שם למטרה זו, והוכו בידי השומרים האוקראינים במוטות גומי עבים. ראיתי 1,000-500 איש מוכים בצורה זו, ורובם לא היו מסוגלים לעמוד לאחר מכן. הפצועים בצורה הקשה ביותר נלקחו לבית חולים, אבל האחרים אולצו להמשיך בעבודתם למחרת בבוקר. כאשר מישהו מהשומרים שהשתתפו בהלקאה התעייף, גֶת החליף אותו.

גֶת נאסר בידי הגסטאפו בסוף אוקטובר 1944 בשל חוסר יושר [שחיתות] במחנה. אנשים אחרים בבקתה שלי אמרו לי, כי לפני ש-גֶת נאסר, הוא ירה במנהיג המחנה, וְלֶק הילוביץ, ובאשתו מרישה. הסיבה לכך הייתה שהילוביץ ידע על מעשיו של גֶת.

הייתי מתארת כך את גֶת: הָאוּפְּשְטוּרְמְפיהרֶר אָמוֹן גֶת, כבן 36, גובהו שישה רגל ושני אינטש [1.91 מטר], משקלו 102 ק"ג, בנוי היטב, עיניים כהות, שיער ישר וכהה, פנים סגלגלים, גוון פנים חום, אף ישר, שפתיים מלאות, מגולח למשעי, שיניים טובות, הולך בכבדות רבה ודמוי קוף. הוא פרש טוב, יורה היטב ומדבר באיטיות, בורר את מילותיו ומשתמש במחוות תיאטרליות.
  • 7 ביוני 1945


מתוך הספר "עדים ראשונים: עדויות ניצולים במחנה ברגן-בלזן, 1945" העומד להתפרסם בהוצאת אוצר המשפט.
תאריך:  21/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
איתמר לוין
+אותרו יותר מ-100 קרובים שהקשר עימם ניתק בשואה
19:46 21/04/20  |  עידן יוסף
יחידה מיוחדת לאיתור קרובים, שמהווה חלק מהפעילות ההומניטרית של מד"א, איתרה בשנה החולפת 102 קרובי משפחה שאבדו בתקופת השואה או מידע חשוב על גורלם, והמעגל נסגר. אלפי בקשות לעזרה באיתור קרובים ובקבלת מידע התקבלו במהלך השנים ביחידה המיוחדת. בחלק גדול מהמקרים, נמצאו קרובי משפחה או מסמכים המעידים על גורל בני המשפחה, ובמספר מקרים אף אוחדו זוגות של אחים ואחיות, אשר חלקם כלל לא ידעו זה על זה.

היחידה מקיימת שיתוף פעולה עם הצלב האדום הבינלאומי וגורמים אחרים הפועלים בתחום. בנוסף, היחידה עובדת באופן שוטף מול משרד הפנים וארכיון מוזאון "יד ושם", ומקדמת שיתופי פעולה עם גורמים בינלאומיים שונים, שעוסקים באיתור קרובים.
+אף יהודי לא אמור היה להימלט
17:30 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: שתי דוגמאות לטוטליות של הרדיפות והרצח - תושב העיר רדום שבפולין ותושבת העיר סלוניקי שביוון
גם חיל האוויר השתתף ברצח העם [צילום: בונדסארכיב]
ניצולות במחנה ברגן-בלזן [צילום: ארכיון המדינה הבריטי]
+שלטי הזיכרון על שער בירקנאו
14:56 21/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בפעם הראשונה ב-32 השנים האחרונות מצעד החיים לא יתקיים ביום השואה, אך מפעל ההנצחה ממשיך גם בימי הקורונה

(שלטים המוקרנים על שער מחנה ההשמדה בירקנאו [צילום: מצעד החיים])
[צילום: Jakob Szczygielski/Jerusalem Media Group]
+"אכזרי מאוד, מכה אסירות עד שהתמוטטו"
14:24 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: גורלן של אסירות במחנה העבודה איידלשטט שליד המבורג, ועדות על הסלקציות וההשמדה במיידנק ובאושוויץ
תא הגזים במיידנק. הצבע הכחול - עקבות ציקלון-בה
בורמן. היכתה במקל גומי עד לאובדן ההכרה
+הבובה
13:15 21/04/20  |     |   לרשימה המלאה
למרים פרומר (רסלר)

+ח"כ מנסור עבאס: הכחשת שואה - עבירה על האיסלאם
12:02 21/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר סיעת רע"ם בכנסת הצהיר כי ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא נושא תפילה מן הקוראן לעילוי נשמת ששת מיליוני היהודים שנרצחו בשואה וכי הכחשת שואה היא כישלון מוסרי, בגידה בערכי האמת והצדק ועבירה על עקרון יסוד באיסלאם
(ח"כ עבאס במליאת הכנסת, היום [צילום: ערוץ הכנסת])
נאום ח"כ עבאס במליאת הכנסת [צילום: מתוך ערוץ הכנסת]
+גם נשים השתתפו במעשי הזוועה
11:04 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: הממונה על עובדות פרך במחנה בגרמניה ופושעת שטנית במיוחד באושוויץ-בירקנאו
נשים מסגל מחנה ברגן-בלזן [צילום: ארכיון המדינה הבריטי]
שרידי בירקנאו. "מי שנבחר הלך לתאי הגזים"
+ח"כ מנסור: "יש בי אמפתיה לסבלם של ניצולי השואה"
11:03 21/04/20  |  מירב ארד
חבר הכנסת עבאס מנסור נשא דברים במליאת הכנסת בדיון המיוחד לציון יום הזיכרון לשואה. "אני נושא תפילה מהקוראן לעילוי נשמת 6 המיליונים שנספו בשואה. יש בי אמפתיה לכאבם וסבלם לאורך השנים של ניצולי השואה ומשפחות הנספים. אני עומד כאן ומביע סולידריות עם העם היהודי כאן ובעולם. העם שנבחר ע"י הנאצים כמטרה להשמדה המונית ורצח עם".
+ח"כ כסיף: "שנדע תמיד להתנגד לגזענות, לקנאות ולמפלצתיות"
10:58 21/04/20  |  מירב ארד
חה"כ עופר כסיף כתב (יום ג') בחשבון הטוויטר שלו:‏ "לזכר הנרצחים והמעונים. לזכר ההתנגדות. שנדע תמיד להתנגד לגזענות, לקנאות ולמפלצתיות - בכל מקום בו ירימו ראשן המכוער. אנושיות וצדק הם הציווי המוחלט."

+"לקחתי על עצמי אחריות לשמור על הדמוקרטיה"
10:28 21/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת ב-דנ"א שלה מחויבות ללקחי השואה"  ▪  לאחר הצפירה, יחל טקס הנחת הזרים לרגלי אנדרטת מרד גטו ורשה ב"יד ושם", שיתקיים ללא קהל, ולאחר מכן ישודר הטקס "לכל איש יש שם" שהוקלט במשכן הכנסת
גנץ בכנסת. מחויבות ללקחי השואה [צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן]
מליאת הכנסת. עומדים בפצירה [צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן]
+יו"ר הכנסת, בני גנץ, הדליק נר זיכרון בכניסה למשכן הכנסת
09:52 21/04/20  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הדליק נר זיכרון לזכר הנספים בכניסה למשכן הכנסת. הוא ישא דברים בפתח מליאת הכנסת בדיון המיוחד ליום הזיכרון לשואה.


([צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן])
+אסירים תלו "שלטי שואה" באגפי הכלא
08:44 21/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבתי הסוהר בצל משבר הקורונה: תחנת רדיו פוקוס של האסירים משדרת תוכניות מיוחדות  ▪  סוהרי המשמרות נעמדו במגדלי השמירה של מתקני הכליאה עם שלט "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק"
(אסירים מנציחים את הזיכרון. השלטים יישלחו לעמותת עמך [צילום: דוברות שב"ס])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרוצח מגטו לודז', הסדיסט ממחנה פלשוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף נפתחים (יום ב', 20.4.20) בטקס ללא קהל המתקיים ברחבת גטו ורשה ביד ושם, בשל מגבלות הקורונה. הנאומים הוקלטו מראש והם משולבים בקטעי הנגינה ובהדלקת המשואות המתקיימים ברחבה כמדי שנה. ששת הניצולים אינם מדליקים פיזית את המשואות, בשל גילם המתקדם.
20/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
למעלה מ-8,500 בני אדם השתתפו בפרויקט ההנצחה הווירטואלי של מצעד החיים, שמחליף את המצעד שבוטל, לראשונה מזה שלושה עשורים, בעקבות התפרצות הקורונה. הערב (שני), ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יוקרנו שלטי הזיכרון שנכתבו בשבוע האחרון במסגרת מיזם ההנצחה הווירטואלי על שער הכניסה למחנה ההשמדה בירקנאו ובמקביל בישראל על קיר תיאטרון הבימה בטקס זיכרון שיתקיים בהשתתפות שחקנים, שיעמדו דקת דומיה.
20/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אין יום שהיא לא שואלת את עצמה אם החברה הישראלית עומדת ב"מבחן השואה". לשאלה זו, המטרידה את ההיסטוריונית פרופ' חנה יבלונקה, מתווסף החשש שעוד במאה הנוכחית יהפוך העיסוק ברצח ששת המיליונים על-ידי החיה הנאצית, לסתם פרק נוסף בספרי ההיסטוריה.
20/04/2020  |   חיים זלקאי   |   כתבות
  • זִכְרו, שניכם, את אשר עשה לנו עמלק. זִכרו זאת
20/04/2020  |  מחלקה ראשונה  |   ספרים
דוח אנטישמיות שהוכן עבור ההסתדרות הציונות העולמית ליום השואה מגלה (יום ב', 20.4.20) כי ברבעון הראשון של שנת 2020 ישנה עלייה חדה במקרי האנטישמיות בעולם. הדוח מגלה כי מגפת הקורונה המשתוללת בעולם היא סיבה די מרכזית לאנטישמיות.  
20/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר בישראל העונה לשם דודי אמסלם מתהולל בטברנה באתונה בירת יוון ושרה העונה לשם מירי רגב מטיילת עם הבת בסרי לנקה
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il