|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

לא ממשלת חירום ולא ממשלת אחדות

ממשלת הפוטש של נתניהו וגנץ

קריאת ההסכם בין נתניהו לגנץ מעלה, כי הם למעשה נוטלים לעצמם את השליטה במדינה, תוך סירוס הכנסת, זלזול בחוק ואיומים על בית המשפט העליון בדרך יש עוד כמה בלופים, גנץ סוחט תפקידים ונתניהו בוגד בשותפים
20/04/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 23   |   תגובות
עכשיו ברור לאן הם מיהרו

ברכות לבנימין נתניהו ובני גנץ. לא רק שהקמתם את הממשלה הגדולה ביותר בתולדות המדינה וכנראה אחת הגדולות בתולדות העולם. לא רק שיצרתם מנגנון שאין לו אח ורע, בו שני ראשי ממשלה מושבעים יחדיו. לא רק שבניתם ממשלה שלא תוכל לתפקד. עשיתם משהו שהוא באמת חסר תקדים בהיסטוריה העולמית: הקמתם ממשלה שמבצעת פוטש נגד עקרונות היסוד של המשטר הדמוקרטי. חתמתם על הסכם שמסרס את הרשות המחוקקת, מעביר את הרשות המבצעת לידי שניכם ומהלך אימים על הרשות השופטת.

צריך לקרוא את ההסכם עליו חתמו נתניהו וגנץ (יום ב', 20.4.20) כדי להאמין שדבר כזה ייתכן במדינה דמוקרטית. כאשר קוראים את ההסכם, מבינים מדוע אצה לשניים הדרך לחתום עליו שעה לפני תחילת יום השואה: הם מן הסתם מקווים שהתקשורת תהיה עמוסה - כיאות - באירועי הזיכרון ולא תקדיש את המקום ותשומת הלב הראויים להסכם הזה. וידוי אישי קטן: זה מה שהח"מ חשב לעשות - עד שקרא את ההסכם. הבה ונראה יחדיו כמה מן הסעיפים.

  • הממשלה תהיה בת 32 שרים כעת ו-36 שרים בעוד חצי שנה. מעבר לכך שבמספר התושבים לשר אנחנו קובעים בקלות שיא עולמי מדהים של שר לכל 250,000 תושבים; מעבר לכך ש-15 השרים המיותרים יעלו בין חצי מיליארד למיליארד שקל בשלוש השנים הבאות; העיקר הוא שנוצר כאן גוף מפלצתי שאין לו שום סיכוי לתפקד. אז מי יחליט על הכל? נתניהו וגנץ, כמובן. כפי שקובע אחד מחוקי פרקינסון: כאשר מקימים ועדה גדולה מדי, כל ענייניה מנוהלים בפועל בידי שניים בלבד מחבריה.

  • הממשלה וכל הגופים הנלווים אליה יחולקו בשווה בין גוש הליכוד לבין גוש כחול-לבן. אז מה יקרה כאשר יתעוררו חילוקי דעות? נתניהו וגנץ הם אלו שיכריעו. ושוב קיבלנו שליטה ללא מצרים שלהם.

  • בוועדות הכנסת אומנם יינתן ייצוג לפי גודלה של כל סיעה, אבל הצדדים יסייעו זה לזה "במתן מענה לצרכים של צד כזה או אחר לנציגות בוועדה מוועדות הכנסת". תרגום: מעבר לכך ששתי המפלגות ישלטו בוועדות מכוח מספר הח"כים שלהן, הן גם יעניקו זו לזו מושבים כדי להבטיח את השליטה.

  • נתניהו וגנץ לבדם יוכלו להאריך את תקופת כהונתה של ממשלת החירום. רק הם, לא המפלגות ובוודאי שלא הכנסת.

  • שר המשפטים, אבי ניסנקורן מכחול-לבן, יהיה כמקובל יו"ר ועדת השרים לחקיקה - אבל יהיה לו ממלא-מקום מן הליכוד, ושום הצעת חוק לא תוגש לוועדה אלא בהסכמת שניהם. הפירוש: סכנת שיתוק תמידית של הוועדה, אלא אם כן יתערבו - נכון, נתניהו וגנץ.

  • חוק יסוד הממשלה יתוקן כדי לאפשר את המנגנון המדהים של השבעת שני ראשי ממשלה יחדיו. חוק יסוד. חוק שאמור להיות יצוק בבטון. זהו זלזול תהומי בהליך החקיקה והכפפתו - ולא בפעם הראשונה בעידן נתניהו - לצרכים פוליטיים מתחלפים.

  • גנץ ייהנה ממעמד של ראש ממשלה ביחס לחקירות אפשריות נגדו - זוכרים את המימד החמישי? נתניהו ייהנה ממעמד של ראש ממשלה גם כאשר יהיה רק ראש הממשלה החלופי - זאת אומרת, שלא ניתן יהיה להדיח אותו גם אם יורשע בעבירה שיש עימה קלון. השניים יצרו לעצמם עיר מקלט בניגוד לחוק יסוד הממשלה, וגם את זה הם כמובן מבטיחים לשנות בחקיקה.

  • ראש הממשלה החלופי יקבל דיור כמו ראש הממשלה המכהן. היינו מזכירים שגנץ הבטיח שזה לא יקרה, אבל אחרי כל כך הרבה הבטחות שהפר - זה באמת קטנוני.

  • ניתן יהיה להפיל את הממשלה בהצבעת אי-אמון, אבל מי שיתמוך במהלך לא יוכל להיות ראש הממשלה הבא. זוהי כמובן מורשת "התרגיל המסריח" של שמעון פרס ב-1990. אך זהו סירוס של הכנסת ושלילת אחד התפקידים החשובים ביותר שלה. נתניהו וגנץ כל כך להוטים להבטיח את שלטונם, עד שהם מעקרים את בית המחוקקים.

  • אם לא ניתן יהיה למנות את נתניהו או את גנץ לראש הממשלה, הולכים לבחירות. המשמעות: אם בג"ץ יקבע שנתניהו אינו כשיר בשל כתב האישום נגדו, פיזור הכנסת יהיה על אחריותו. זהו איום חסר תקדים של המערכת הפוליטית על בית המשפט, הגובל - מבחינה ציבורית - בסחיטה באיומים. הח"מ כבר הביע את דעתו שאין מקום לפסיקה כזו של בג"ץ, אך בה אם אף למעלה מכך - אין כל מקום לאיומים של ראשי הממשלה על השופטים. זהו צעד חמור מאוד ומסוכן מאוד, שעלול להוות תקדים לסחטנות דומה בעתיד.

  • נתניהו וגנץ יקבעו לבדם מי יהיו השרים מגושיהם (שימו לב: לא ממפלגותיהם בלבד אלא מן הגושים) ואלו משרדים יקבלו הסיעות הנלוות אליהם. גנץ, שמעולם לא נבחר בצורה דמוקרטית לעמוד בראש כחול-לבן, נעשה כעת בעל הבית גם על מפלגות אחרות. נתניהו, שמבחינתו מפלגות גוש הימין הן לא יותר ממכשיר להבטחת שלטונו, יוכל להכריע גם עליהן.

  • החוק הנורבגי ייקבע באופן שהח"כים שיחליפו את השרים של כחול-לבן, יהיו רק אנשיו של גנץ ולא אנשיהם של משה יעלון ויאיר לפיד. נתניהו וגנץ רוקחים עסקה אשר תשים לאין ואפס את קולותיהם של מצביעי כחול-לבן בהרכבה המקורי, ותכניס לכנסת את מי שלא אמור היה להיכנס אליה. וכמובן שאותם ח"כים יהיו אסירי תודה, במיוחד לגנץ. עוד שלב בסירוסו של בית המחוקקים.

  • חוק גיוס החרדים אומנם יחוקק לפי תוכניתו של צה"ל (שבגללה נתן האדמו"ר מגור לאביגדור ליברמן את העילה להתחיל את הפלת הממשלה בשלהי 2018), אבל מכסות הגיוס ייקבעו בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה ראשית. כלומר: הממשלה תוכל לשנות אותן כראות עיניה, ולמעשה לרוקן מתוכן את החוק. סירוס הכנסת - כבר אמרנו? אה, כן, ועוד משהו קטן: יש צורך בהסכמת סיעות הקואליציה - ומישהו מוכן להמר על זה?

  • האופוזיציה לא תקבל נציג בוועדה לבחירת שופטים, בניגוד לנוהג רב-השנים. ע"ע סירוס הכנסת.

  • אם לא יהיו הסכמות על תקציב המדינה, יכריעו במחלוקת - נתניהו וגנץ כמובן. חזרנו לשלטון הדו-ראשי המייתר את כל השאר.

  • הממשלה תקים ועדה לבחינת חוק קמיניץ - החוק שנועד להילחם בבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי. ממשלת נתניהו-גנץ יוצאת לדרך עם אפשרות ריאלית של מתן הכשר לעבריינות רבת שנים ורחבת היקף של מגזר מאוד מסוים.

  • כל החקיקה הדרושה ליישום ההסכם תועבר תוך שבועיים בארבע קריאות (הצעות חוק פרטיות). וזה כולל, כאמור, שינויים חסרי תקדים בחוק יסוד הממשלה. נמאס כבר לומר, אז פעם אחרונה: מסרסים את הכנסת.

לצד כל אלו, עוד כמה הערות.

1. נתניהו הוא כידוע הפוליטיקאי הכי אמריקני שיש לנו. והנה הוא מוכיח לנו, שיש ממש בטענה האמריקנית הישנה, לפיה פוליטיקאי הבוגד באשתו - עלול להיות בלתי נאמן גם לציבור ולבוחריו. תשאלו את שרה נתניהו ואחר כך תשאלו את נפתלי בנט ואיילת שקד.

2. "הצדדים יתנו זה לזה בטחונות נוספים לקיום מלא של הסכם זה". פירוש: אנחנו לא מאמינים זה לזה אפילו במילימטר.

3. גנץ הצליח לסחוט מנתניהו 16 תפקידי שרים, שבע ראשויות של ועדות בכנסת ואין ספור מינויים לחברות ממשלתיות ותאגידים ממשלתיים - והכל לכ-20 חברי כנסת. במקרה הזה, העכבר והחור הם גנבים באותה מידה.

4. נתניהו מנופף בכך שגנץ יתמוך בהחלת הריבונות על בקעת הירדן. אלא שההסכם מדגיש שיש עוד שותף: דונלד טראמפ. נתניהו יוכל להביא לאישור הכנסת "את ההסכמה שתושג עם ארה"ב בעניין החלת הריבונות". לפי השמועה, טראמפ עסוק כיום ויהיה עסוק בחצי השנה הקרובה בקורונה, במשבר הכלכלי ובבחירות.

נסכם. "טובתה של מדינת ישראל מחייבת הקמה לאלתר של ממשלת חירום ואחדות לאומית" נאמר בפתיחת ההסכם. נכון לחלוטין. משבר הקורונה, ובעיקר ההיבטים הכלכליים שלו, אכן מחייבים שילוב זרועות, גיוס כוחות וכל יתר הביטויים הדומים. הבעיה היא הצורה שבה הדבר נעשה: עם ממשלה מנופחת ומנקרת עיניים, עם העברת רוב השלטון במדינה לידי בנימין נתניהו ובני גנץ, ועם זלזול מוחלט בבוחר, בחוק ובמינהל התקין. את כל זה עושים שני אנשים שלא היו קונים זה מזה אופניים משומשים, שלא לדבר על מכונית משומשת. אז איך בדיוק הם רוצים שנאמין להם?

הסכם קואליציוני לכינון ממשלת חירום ואחדות לאומית / הסכם
הסכם שנחתם בין יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו"ר כחול לבן, יו"ר הכנסת בני גנץ, להקמת ממשלת אחדות.

גודל הממשלה
המדינה
שרים
תושבים
תושבים לשר
ישראל
36
9 מיליון
250 אלף
בלגיה
13
12 מיליון
923 אלף
קנדה
35
38 מיליון
1.1 מיליון
אוסטרליה
20
25 מיליון
1.25 מיליון
דרום אפריקה
30
59 מיליון
2 מיליון
מצרים
37
100 מיליון
2.5 מיליון
בריטניה
26
67 מיליון
2.6 מיליון
קוריאה הדרומית
17
52 מיליון
3 מיליון
גרמניה
16
83 מיליון
5 מיליון
ארצות הברית
23
330 מיליון
14 מיליון
תאריך:  20/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
איתמר לוין
+שגריר ארה"ב: מצפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הממשלה החדשה
23:03 20/04/20  |  איציק וולף
שגריר ארה״ב בישראל, דיויד פרידמן, הגיב על הקמת הממשלה החדשה בישראל ואמר כי הוא שמח לראות ששתי המפלגות המובילות בישראל, בראשות ראש הממשלה נתניהו וח"כ גנץ, הסכימו להקים ממשלת אחדות. "ארצות הברית מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הממשלה החדשה כדי לקדם את הערכים והאינטרסים המשותפים שלנו באופן דו צדדי וברחבי העולם״, ציין בציוץ שפרסם.
+גנץ התקשר לגפני והודה לו על "תרומתו האדירה" להקמת הממשלה
21:58 20/04/20  |  איציק וולף
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שוחח עם יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים הנכנס, ח"כ משה גפני, ועידכן אותו בפרטי ההסכם שנחתם.

ח"כ גנץ הודה לח"כ גפני על מה שהגדיר כ"תרומתו האדירה מאחורי הקלעים להקמת ממשלת האחדות" כלשונו, והשניים סיכמו לשתף פעולה בממשלה שתקום לטובת אזרחי ישראל.
+נתניהו התחייב בפני סיעות הימין: אשמור עקרונות המחנה הלאומי
21:22 20/04/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי סיעות המחנה הלאומי, המייצגים את כל 59 חברי הכנסת של גוש הימין ועדכן על חתימת ההסכם הקואליציוני עם מפלגת כחול לבן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה אמר כי הקמת ממשלת האחדות מול מגפת הקורונה היא צו השעה וצורך לאומי ראשון במעלה. "ראש הממשלה התחייב כי ימשיך לשמור על עקרונות המחנה הלאומי וגוש הימין במסגרת ממשלת האחדות", לשון ההודעה.
+ח"כ טיבי: בלי ביבי אין לגנץ ממשלה
21:15 20/04/20  |  איציק וולף
יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, טען כי כחול לבן הניפה דגל לבן בכניסה לממשלת נתניהו.

"היא נכנעה לכל תכתיב מדיני (יהיה סיפוח ביולי), ובתחום האזרחי היא נכנעה בחוק הלאום, חוק קמיניץ ומיישרת קו עם ה-D9 של הימין נגד בית המשפט העליון. המשותפת רואה במאבק נגד ממשלת ה-52 שרים וסגני שרים (לפחות) אתגר ושליחות. אני חש את הרגשת הפספוס והאכזבה של מליוני אזרחים שרצו שינוי. מתברר, בלי ביבי אין לגנץ ממשלה", טען.
([צילום: דוברות המשותפת])
+נתניהו שוחח עם ראשי ימינה; ייפגשו אחרי יום הזיכרון לשואה
20:52 20/04/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, שוחחו לאחר החתימה על ההסכם להקמת ההמשלה. השניים קבעו להיפגש לאחר יום הזיכרון לשואה ולגבורה. נתניהו שוחח גם עם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ועם שר החינוך, רפי פרץ.
+מנכ"ל שלום עכשיו: גנץ בגד בבוחריו ומאפשר סיפוח
20:26 20/04/20  |  איציק וולף
בארגון שלום עכשיו האשימו את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בטענה כי בגד בבוחריו ונתן אור ירוק לסיפוח.

מנכ"לית התנועה, שקד מורג, טענה כי מחנה השלום הצביע לגנץ וכי הוא בגד בבוחריו. "מי שנכנס עם הימין הקיצוני מתחת לאלונקה ימצא את עצמו נושא על כתפיו את אסון הסיפוח והפקרת עתידנו. בשעה שלא ברור האם ב-1 ביולי יוכלו אזרחי ישראל להסתובב ברחובות, בממשלה מודיעים על סיפוח מסוכן ונטול תמיכה ציבורית. מפגן מזעזע של חוסר אחריות לאומית", אמרה.
+ראש מוא"ז שומרון: הדבר החשוב - טיפול בקורונה ובריבונות
20:18 20/04/20  |  איציק וולף
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה על החתימה על הסכם לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן כי הדבר החשוב ביותר הוא הטיפול בקורונה והריבונות.

"שני דברים אסטרטגים וחיוניים למדינת ישראל, ואנחנו נפעל מול הממשלה, בשותפות חברות וכשצריך גם בתוקף כדי שתחול הריבונות בתקופה הקרובה ביהודה ושומרון ותנופת הבנייה והפיתוח ביהודה ושומרון תמשכנה ותתגברנה בכל עוז", אמר.
+נתניהו: אמשיך לעשות הכל למענכם, אזרחי ישראל
20:01 20/04/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהודעה ראשונה אחרי החתימה על הסכם הממשלה המשותפת לליכוד ולכחול לבן: "הבטחתי למדינת ישראל ממשלת חירום לאומית שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. אמשיך לעשות הכל למענכם, אזרחי ישראל".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump   האדמו"ר מגור   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמעון פרס / Shimon Peres   שרה נתניהו / Sara Netanyahu   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת הפוטש של נתניהו וגנץ
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בד"כ הוא מפספס
21/04/20 00:59
 
ישראל מפולגת.
21/04/20 10:21
2
באום
21/04/20 02:03
3
דוד 001
21/04/20 02:38
4
בן נאמן
21/04/20 06:48
5
יעקב מועלם
21/04/20 06:51
6
ישע .
21/04/20 07:39
7
יואב צרוריה
21/04/20 07:49
8
רק לא
21/04/20 08:09
9
אקטואלי
21/04/20 08:16
10
ערב
21/04/20 09:11
11
בני בנקר
21/04/20 09:18
12
בני בנקר
21/04/20 09:39
 
שלמה המגיב
21/04/20 12:09
 
בני בנקר
21/04/20 13:07
13
מגיב ותיק
21/04/20 09:39
14
צליק
21/04/20 09:50
15
נתין מדמנת ישראל
21/04/20 11:02
16
ארי כספי
21/04/20 15:03
17
א.ל. רמת-גן
21/04/20 15:22
18
אא
21/04/20 20:13
19
יאיר4
22/04/20 00:11
20
חכם מאתונה
29/04/20 20:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, חתמו הערב (יום ב', 20.4.20) על ההסכם הקואליציוני שמניח את היסוד להקמת ממשלה פריטטית של מפלגות הליכוד וכחול לבן. הממשלה תכלול בשלב ראשון 32 שרים ובהמשך תוגדל ל-36 שרים.
20/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת החינוך ח"כ ניצן הורוביץ התייחס בדיון הוועדה לסוגיית השלמת הלימודים בחופשת הקיץ והתגמול למורים: "בתוך כל המהומה שנוצרה אתמול צריך לדבר על המהות. מקצוע ההוראה הוא אחד המקצועות הכי חשובים הכי קשים ושוחקים, וגם אחד המקצועות הכי פחות מתגמלים שיש. גם במימי שגרה המורים לא מקבלים שכר ראוי, בטח לא הצעירים שביניהם. המורים עובדים גם בשעת משבר הקורונה בלימוד מרחוק ובליווי התלמידים מהבית ולכן זכאים לשכר מלא. כמובן, שאם יעבדו ימים נוספים בחופש הגדול, הם זכאים לתגמול על כך. במקום להשתלח בהם על כך שהם מבקשים שיעמדו בהסכמים איתם, עלינו לעמוד על כך שהם יקבלו את היחס המכובד שמגיע להם. זה האינטרס המובהק של החברה הישראלית".
20/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית דנה (יום ה', 16.4.20) היערכות למניעת קריסת ענף התעופה הישראלי, על-רקע נגיף הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, קרא למנכ"ל משרד האוצר "לעדכן איפה עומד הנושא ומי מוביל אותו במשרד. יש ממונה על התקציבים, יש חשב כללי, יש אותך, יש רה"מ, מי מוביל את העניין הזה של קריסת ענף התעופה? אין חולק על זה שענף התעופה זה צורך אסטרטגי של מדינת ישראל, אנחנו נהנים מכך גם בימים אלה, אבל איפה אתם?!"
17/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
במקביל להעברת המנדט להרכבת הממשלה לידי הכנסת קוראים חברי כנסת ליו"ר הכנסת, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לנצל את שלושת השבועות שנותרו לפני פיזור אפשרי של הכנסת ה-23 לקידום חקיקה הכוללת תיקון חוק יסוד הממשלה באופן שימנע את המשך כהונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתפקידו.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה ואת המנדט לעשות זאת לידי הכנסת. זאת, לאחר שאמש בחצות פקע המנדט המוארך שניתן לגנץ מבלי שכחול לבן והליכוד הגיעו להסכמות על הקמת ממשלה.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
פקע המנדט שניתן לבני גנץ  /  איציק וולף
הנשיא האריך מנדט גנץ ביומיים  /  איציק וולף
גנץ: נתניהו, זה רגע האמת  /  איציק וולף
ניתוח מעקפים  /  אפרים הלפרין
זה לא עניינו של בג"ץ  /  איתמר לוין
לו הקשבנו לשופט לנדוי  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il