|   15:07:40
דלג
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מאחורי הכותרות

שתיקת הכבשים ליד שולחן הממשלה

טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון משה בר סימן האיש החזק. שרי הממשלה הם חותמת גומי על שירות התעמולה הסיני שמשדר בעברית ח"כ איתן גינזבורג שכשל ברעננה יזכה בתפקיד חדש מי הייתה רעייתו של הפוליטיקאי שסירבה שדיילת נאה תתלווה לטיסת בעלה? ועל האיש שהזריק לעצמו את החיסון שהוא פיתח
21/04/2020  |   משה נסטלבאום   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
שתיקת הכבשים [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

  • שרי הממשלה כבר הבינו שאין שום ערך לדעתם כשמדובר במלחמה בקורונה.
  • איציק הסיני משירות התעמולה הסיני כובש לבבות. להאמין לו?
  • מי הייתה האישה שהייתה. היא לא הייתה פוליטיקאית אבל הייתה לה השפעה.
  • עכשיו זו קורונה, פעם זאת הייתה כולירה. את החיסון לשחפת המציא יהודי.

מי הבוס?

משה בר סימן טוב ממשיך להיות הבוס האמיתי. שרי הממשלה מתפוצצים מזעם. זה לא עוזר להם. כשבר סימן טוב מציע לראש הממשלה הצעה, נתניהו מעדיף אותה על פני הצעותיהם של השרים.

לא הופתעתי כשמנכ"ל האוצר שי באב"ד התחיל להחמיא ולהודות לבר סימן טוב על שיתוף הפעולה ביניהם. אין סימן טוב מזה, שבאב"ד התחיל להבין מה מעמדו של בר סימן טוב אצל ראש הממשלה. באב"ד למד מהר מאוד שכחלון, שנושא את התואר שר האוצר, נתפס לא יותר מאשר בדיחה אצל ראש הממשלה והוא סוס פוליטי מת.

בתקופה שבה יש צורך להעלות את המשק על מסלול של המראה וצמיחה, כחלון הוא לא האיש הנכון לעשות זאת. העובדה שכחלון החליט מיוזמתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, מנעה ממנו השפלה נוספת של הדחה, לאחר שחזר בזחילה לליכוד. באב"ד, שהבין שקרבתו לכחלון היא נטל ולא יתרון, מחשב מסלול מחדש.

שרים מקוששים ראיונות

שרי הממשלה שמבקשים לקושש ראיונות ברדיו בטלוויזיה למדו שדעותיהם חייבות להגיע לידיעת הציבור לפני ישיבת הממשלה. זה לא חשוב שחלק מההצעות שהם מציעים לא מגיעות לכלל דיון או ביצוע. מה שחשוב זה שהם הצליחו ליצור עוד כותרת ולהאדיר את שמם.

בין השרים שלא מחמיצים שום הזדמנות להתראיין ולספר לנו כמה הם עושים למעננו ללא הפסקה. ניתן למצוא את השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שמאז כניסתה לתפקיד אנחנו חשים בשוויון חברתי שלא ניתן לערעור. נראה שהשרה גמליאל תהיה בקרוב השרה לשעבר, כמו גם השרים אופיר אקוניס, וגלעד ארדן, שייאלץ להיפרד כבר בימים הקרובים מסמלי השררה והכבוד, לאחר שראש הממשלה הבין מה הוא שווה באמת. נתניהו מתכוון להעביר את תיק ביטחון הפנים לשרה מירי רגב, שלהבדיל מהשר ארדן היא בעלת ניסיון פיקודי בדרגה בכירה בצה"ל.

אי-אפשר היה שלא לגחך במוצאי השבת האחרונה, כשמשרד הבריאות הזדרז לפרסם את ההקלות שעליהן הסכימו ראש הממשלה ומנכ"לי משרדי האוצר והבריאות לפני שהן שהובאו לאישור הממשלה.

משה בר סימן טוב הבין מהר שהוא חצה קו אדום, והורה להסיר מאתר משרד הבריאות את ההנחיות שפורסמו עוד לפני שהן הובאו לאישורם של השרים. מוטי בבצ'יק, עוזרו של שר הבריאות, הזדרז להתנצל בפני השרים והסביר שהנוסח הסופי של ההנחיות תלוי בהם. זה היה ניסיון עלוב לשמור על כבודם. השפלה כזאת ופגיעה במעמדם של השרים לא נראתה מזמן. נתניהו לא "סופר" את שרי ממשלתו.

בר סימן טוב, חדור תחושת כוח וגיבוי שמעניק לו ליצמן, מנהל את המדינה בכל מה שקשור לקורונה, ונראה שאין מי שיכול לעצור אותו. אפשר להירגע, גם בממשלה החדשה ליצמן ימשיך להיות שר הבריאות.

תעמולה סינית
איציק הסיני. עמוד הפייסבוק של התעמולה הסינית

הרדיו הממלכתי של סין הוא שירות תעמולה מתוחכם. ככל שמגפת הקורונה מתרחבת, יש מי שמגלים עניין בסין, שבה פרצה לראשונה המגיפה. הממשלה הסינית הבינה שהיא חייבת להשקיע בהסברה, לאחר שהיא הותקפה על כך שבחרה להעלים את הנתונים האמיתיים על ממדי המגיפה בשטחה. בסין בחרו לפרסם נתונים שקריים על שיעור הנדבקים במגיפה שהפילה מאות אלפי קורבנות.

במדינה טוטליטארית יודעים רק מה שהשלטון רוצה שיידעו. דף הפייסבוק שמופעל בשירות התעמולה הסיני, הוא עמוד פייסבוק שהוא כנראה אחת השלוחות של משרד התעמולה הסיני, למרות שהוא נושא את הכיתוב המרשים "חברה להפקת שידורים ומדיה". דף הפייסבוק החל לפעול הרבה לפני שהמגפה פרצה. ועכשיו משתמש בו השלטון הסיני ככלי תעמולה כדי להוכיח שסין השתלטה על המגיפה.

אני אוהב לצפות באיציק הסיני שדובר עברית רהוטה. השבוע הוא חשף בסרטון שהוא הסתפר לראשונה אחרי חודשיים, כיוון שהיה עסוק מאוד בעבודה עיתונאית מאז פרצה המגפה.

קשה לדעת את האמת

השבוע שוב התפרסמו בעולם ידיעות על התפרצות חוזרת של קורונה בסין תחת הכותרת "השקר של ווהאן", העיר שבה פרצה לראשונה המגפה בדצמבר 2019. עד השבוע נמנו על-פי הדיווחים קרוב ל-3,400 קורבנות של הנגיף, כמעט כולם בווהאן. אלא שלצד החזרה לשגרה, התרחש בווהאן מהלך מוזר, כאשר גורמים בעירייה המקומית העלו את מספרם של האנשים שמתו במגיפה בכחמישים אחוזים.

ההסבר הדחוק שהשמיעו הסינים היה שמדובר באנשים שמתו בבתיהם, בבתי חולים, או בבתי אבות ולא נספרו עד כה משום שלא הייתה ודאות שסיבת המוות היא קורונה.

בעולם סבורים שהקפיצה במספר המתים בווהאן בפתאומיות לא משקף את המציאות, אחרי שהסינים טענו שהצליחו להתגבר על מגפת הקורונה. מהנתונים עולה שבתוך יממה קפץ מספר המתים ב-1,290 נוספים.

אתם מוזמנים ליהנות מהדיווחים של איציק הסיני, שהוא ללא ספק "עיתונאי" מוכשר, אבל כדאי להתייחס במידה רבה מאוד של זהירות לסיפורים שהוא מספר.

פוליטיקאי בלבוש חדש
גינזבורג. "אכלו לי, שתו לי" [צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן הוא ההוכחה שבפוליטיקה הכל יכול לקרות. גינזבורג, שהיה ראש עירייה זמני כושל שלא זכה באמונם של תושבי רעננה, יהיה כנראה יושב-ראש ועדת הכנסת, אלא אם מדובר בהדלפה מטעמו. חנפנות הולכת בפוליטיקה טוב. הרבה יותר מהצגה של קבלות על עשייה אמיתית.

כשגיזבורג נבעט מעיריית רעננה, הוא השאיר אחריו עירייה עם בור תקציבי עצום של 40 מיליון שקל. זה לא הפריע לו להתקדם במערכת הפוליטית, ולהיות מי ששמו מוזכר כמי שאמור לקבל לידיו את ראשות ועדת הכנסת.

מה יודע באמת ח"כ בני גנץ על כישוריו וסגולותיו של גינזבורג? כנראה שלא הרבה. אם הוא היה נוהג ביסודיות ובודק את התנהלותו הציבורית של גינזבורג, היה מתרשם שגם תפקיד של מנהל חנות נעליים ברחוב אחוזה ברעננה הוא משימה שיכולה להוות מעמסה על מי שהשאיר אחריו בור תקציבי כפי שגינזבורג השאיר בקופה הציבורית.

יללן מקצועי

גינזבורג הוכיח במערכת הבחירות על ראשות עיריית רעננה, שאין מי שבקיא ממנו ביללות בנוסח "אכלו לי, שתו לי". אני משוכנע שהוא יוכל להביא לפוליטיקה הארצית גם את כרטיס הביקור הזה, וגם את כרטיס הביקור המוכר שלו שעוסק בנטייתו המינית.

לא ברור האם לגינזבורג יש גם קבלות שהוא יכול להציג על תרומתו לקהילה הלהט"בית. גינזבורג טוב בעיקר בבירבורים. אם יש לו קבלות - שיציג אותן.

מלבד גרעון עתק, השאירו גינזבורג, וקודמו זאב בילסקי, ראש העירייה ה"מוכשר" של רעננה שקדם לגינזבורג, מתנה נוספת לראש העירייה הנוכחי חיים ברוידא. מתברר שבגלל מצבה הכספי של העירייה היא עמדה לאבד את דירוג האשראי טריפל A, ורק בזכות מאמציו של ברוידא, הצליחה העירייה להישאר עם דירוג האשראי שלא נלקח ממנה.

זה קרה משום שברוידא הוא לא ראש עירייה שמתקשט רק בתארים, אלא מתנהל כמו ראש עירייה אמיתי ונוקט צעדי ייעול, שהיה מצופה מגינזבורג שינקוט בהם כשישב על כיסא ראש העיר. ברוידא הצליח לצמצם את גרעון העירייה באמצעות חיסכון של יותר משלושים מיליון שקל, והוכיח לתושבי העיר מה ההבדל בינו לבין מה שנראה כראש עיר בובה שישב על כיסאו.

אם גנץ לא יפנים מה השאיר אחריו גינזבורג ברעננה, גינזבורג עשוי לעלות לליגה הלאומית. את מה שיש לו להציע תושבי רעננה גילו מזמן.

מי היה האיש שהיה
יעלון. פיו ולבו שווים

בכל פעם נפרסם כאן את סיפורם של אנשים שאת זהותם אתם מתבקשים לגלות בעזרת רמזים. בכל פעם נביא את התשובה לשאלה שנשאלה בטור הקודם. הפתרון נמצא בתחתית השאלה שמוצגת לכם השבוע
▪ ▪ ▪

היא נולדה ברומניה ועלתה לישראל כשהייתה בת שמונה. היא למדה בגימנסיה בלפור בתל אביב, שירתה בפלמ"ח, ובצה"ל היא הייתה חובשת. כשהתחילה ללמוד ספרות אנגלית והיסטוריה באוניברסיטה העברית, היא התגוררה ברמת גן וחיפשה דירה בשכירות בירושלים. דירת החדר שהיא מצאה הביאה למפנה הגדול בחייה לאחר שהפכה לידידה קרובה של המשפחה שממנה שכרה את דירת החדר.

לימים, בגלל הקשרים החמים שנוצרו בינה לבין בעלי הבית, היא סעדה את רעייתו של בעל הבית כאשר בעלת הבית לקתה בסרטן ועזרה לה גם לטפל בבנותיה.

"העולם הזה", שטבע על דגלו את המימרה "ללא מורא וללא משוא פנים", היה הראשון שהעז לכתוב בפומבי על כך ש"נקשרה ידידות בין הסטודנטית האלמונית" לבין אחד האישים הבכירים בישראל. באותה תקופה היו מי שתהו מדוע הדיירת הצעירה לא בחרה לקשור קשר עם גבר אחר, ו"העולם הזה" נתן לכך את התשובה כשכתב שהתשובות לכך "יישארו כנראה לנצח סודם של השניים".

החתונה שלא צלחה

בעל הבית היה זקוק לבית חם לאחר מות רעייתו. הוא האמין שאת התשובה לכך תוכל להעניק לו דליה כרמל, שהייתה ידידתו הקרובה. כרמל, שהייתה מזכירתו של בנימין ג'בלי, שהיה באותה עת בעיצומה של פרשת "עסק הביש", לא התלהבה מההצעה למרות שהוא הציע להינשא לה.

משהבין כי לא יוכל לשאת את דליה כרמל לאישה, הוא החליט להיענות לחיזוריה של מי ששכרה חדר ממנו ומרעייתו ולהינשא לה.

לכלה היה תנאי. בתמורה לוויתור על לימודי דוקטורט בהיסטוריה של האומנות, היא תבעה מחתנה הטרי, שהיה מבוגר ממנה בשנים רבות, להמשיך לעבוד בכנסת. את טקס החתונה הצנוע ניהל הרב פרדס, רבה הראשי של ירושלים. הבעל המיועד ביקש שלא לקבוע לו פגישות ביום החתונה בין השעות שתיים לחמש, ומיד לאחר החתונה חזר לעבוד במשרדו.

הכלה הטרייה עצרה בתום הטקס מונית שירות, ונסעה לעדכן את הוריה בשמו של החתן החדש שלה. על הרכש החדש שבו זכה משכיר הדירה, כשהחליט לקשור את גורלו עם השוכרת נאמר: "פשוט וצנוע היה, הדבר הראוותני היחיד בחייו הייתה אשתו הצעירה".

העובדה שהיא הייתה צעירה מבעלה שנים רבות, הביאה לכך שהיא הפכה מקור לרכילות ולביקורת. יש מי שמשווים אותה עד היום לרעייתו של ראש ממשלה אחר, כשהם מסתמכים על ידיעה שפרסם השבועון "העולם הזה", לפיה היא הורתה להוציא מהפמליה שטסה לאפריקה, דיילת צעירה ונאה משום שקינאה בה.

אישה משפיעה

היא הייתה מעורבת בעבודתו של בעלה, אבל כמנהג נשים של פוליטיקאים היא הכחישה בתוקף שהיא משפיעה על החלטותיו. היא נהגה לצטט את בעלה שאמר: "טול עצה מאשתך ועשה את היפוכה". חברתה הטובה באותה עת שולמית אלוני טענה שמי שייחסו לה השפעה השפיעה יותר, בכך שהיא גוננה על בעלה בעת הצורך, מאשר בעניינים של פוליטיקה ומינויים.

אחד האנשים שזיהה את השפעתה של האישה הצעירה והנמרצת, היה אחד ממקורבי בעלה שהיה שולח לביתו של הבוס מכתבים שנשלחו אליו כדי שיקרא אותם בביתו. אותו מקורב היה מקבל את המכתבים בחזרה, עם הערות שלא היו בכתב ידו של הבוס.

קשריה עם העיתונות היו מצוינים, וכך גם חושיה הפוליטיים. מעורבותה הפוליטית הגיעה לשיא סמוך לאחת המלחמות וגם בעיצומה של אותה מלחמה. היא השתתפה בחלק מהדיונים הביטחוניים, וניהלה יומן שבו היא תיעדה את האירועים.

היא הפעילה לחצים על הצמרת הפוליטית, וגם אלופי המטה הכללי גילו מהר מאוד שיש לה השפעה מכרעת על בעלה. הסיפורים על מערבותה בכל העניינים הביאו את "העולם הזה" לכנות אותה בתואר "היורשת", בכתבת שער שהביאה לכך שהיא עברה למשוך בחוטים מאחורי הקלעים.

היא התלוותה לכל נסיעותיו של בעלה וזכתה לשבחים. היא שלטה בשפות רבות, הייתה בעלת השכלה רחבה, ובעיקר אשת העולם הגדול.

כשבעלה הלך לעולמו, ציין רופאו האישי ליד סיבת המוות בתעודת הפטירה כי "רעייתו עמדה ליד מיטתו". האגדה מספרת שלמרות שאריה צימוקי, הכתב הוותיק של ידיעות אחרונות, היה חברם הקרוב של בני הזוג, הצליח העיתון המתחרה מעריב להיות הראשון שפרסם ראשון את ההודעה על דבר מותו.

מתברר שצימוקי התקשר כדי לשוחח כהרגלו עם הבעל, האישה שענתה לטלפון אמרה לו באידיש שבעלה "הלך". צימוקי חשב שהאיש הלך למשרדו, ולא העלה על דעתו שהאיש "הלך" לעולם אחר, והפסיד בכך למעריב סיפור בלעדי באותה תקופה.

נסו לגלות את גיבורת הטור שאותה נחשוף בסוף השבוע.

  • גיבור הטור מהשבוע שעבר: האיש שלא הייתה לו בקיאות בעולם הזוחלים, אבל הבין שצריך להסתובב עם נעליים גבוהות בקריה. הוא גם זה שהסביר את התבטאותו יוצאת הדופן, למי שהפך לימים לשותפו הפוליטי שהוא העיתונאי יאיר לפיד. הוא גם זה שצירף את הכינוי בוגי, שדבק בו בגיל שלוש לשמו הרשמי. הוא איש הצבא שפיקד על אחת היחידות המובחרות בצה"ל - סיירת מטכ"ל, והסתכל בלובן בעיניים של אבו ג'יהאד אחד מראשי המחבלים שחוסל בעת שהוא היה מפקד המבצע.

האיש שידוע בצניעותו המופלגת וביושרו האישי, שפיו וליבו שווים. שלו הדברים היו תלויים בו היה ממשיך לנעול סנדלים בעלי רצועה אחת גם בחיי היום-יום, כפי שעשה שנים רבות בקיבוץ גרופית שבערבה, הוא הרמטכ"ל ה-17 של צה"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון.

כולירה וקורונה

הכל מחפשים חיסון לקורונה. היו ימים שכולם חיפשו חיסון לכולרה. זה היה בשנת 1892, כאשר הכולרה השתוללה ברחבי העולם. מדובר במחלת מעיים קשה שמתאפיינת בשלשולים ובהקאות בלתי פוסקות שגורמים לאיבוד נוזלים. הכולרה הגיעה לישראל ביוני 1895, לאחר שצליינים מוסלמים שנדבקו במגיפה במהלך מסע החאג' למכה חזרו לישראל.

בארכיון הציוני המרכזי נמצאת כמוסת זכוכית (אמפולה), ובה תרכיב החיסון נגד כולרה, שפותח על-ידי המדען היהודי ד"ר מרדכי חבקין. זה היה בשנת 1892 בעת שחבקין עבד במכון לואי פסטר בפריז.

הניסויים הראשונים בוצעו על בעלי חיים, ולא זכו להתייחסות רצינית. אלא שחבקין האמין ביעילות החיסון שהמציא והזריק אותו לעצמו ולכמה מחבריו. הוא עשה זאת גם לכ-40,000 תושבים בהודו, שם הוכחה יעילותו של החיסון.

איך נמצאה האמפולה?

ואיך הגיעה האמפולה (שבתמונה) לארכיון הציוני? לאיש לא ברור. בנוסף לאמפולה נשמרו שני פתקים, אחת בכתב ידו של הממציא חבקין, שכולל את פירוט כמויות החיסון הנדרשות, ופתק שני בכתב ידו של יורם מיורק, שהיה בעבר מנהל הארכיון הציוני שמספר איך הוא מצא את האמפולה.

וכך כותב יורם מיורק: "במרס 1989 כאשר טיפלתי באחד מתיקי הלשכה המאוחדת, נפלה ממנו חבילה קטנה ובתוכה הייתה אמפולה והפתק המצורף. לפי הפתק מדובר על חיסון נגד חולירע משנת 1892. יורם מיורק".

האמפולה הוצגה לציבור באדיבות מוזאון מגדל דוד. במסגרת התערוכה "ירושלים: גיליון רפואי".

החיסון לכולרה [צילום: הארכיון הציוני המרכזי]
הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  21/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שתיקת הכבשים ליד שולחן הממשלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מורי
22/04/20 16:23
2
מורי
23/04/20 00:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-1917, כאשר הקומוניסטים בראשות ולדימיר לנין הדיחו את שלטון הצאר, הם התכוונו לפרוש ולהסתלק מהחזית נגד גרמניה במלחמת העולם הראשונה. עוזריו אמרו לו כי יש צורך בהחלטה, אך לנין התעלם מדעתם. אין צורך, אמר לנין, "החיילים כבר הצביעו ברגליים. הם ערקו מהחזית".
21/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נישואי מרי קאלו, נוצרייה ילידת אירלנד תושבת אנגליה, לעמוס בן-גוריון בנו של ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן-גוריון, עוררו, מדרך הטבע, בקרב חוגים מסוימים בארץ לחשושים וחששות-חשדות שמרי היא אולי למעשה סוכנת ריגול מטעם הביון הבריטי או משהו בדומה מרי נפטרה לפני יותר משנה ב-28.11.2018 בגיל 94 ונקברה לצד בעלה עמוס בן-גוריון בבית העלמין של קיבוץ עינת
21/04/2020  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
בימים שמתכוננים להקים ממשלה עם יותר מ-30 שרים ולשכות שרים מנופחות, כשלמעלה ממיליון אזרחים הם מחוסרי עבודה, אני מתגעגע לדוגמה האישית של מי שהיה חבר בכנסת ישראל. אני מתגעגע ללובה אליאב, שבחודש הבא נציין עשר שנים שלובה אליאב לא אתנו.
מורי ורבי, שמעון פרס, נהג לתאר בפניי את השינוי הגדול שחל בתקשורת הישראלית שעברה מאוריינות לבורייינות (מהשור לבור). פעם היו עיתונאים בעלי ידע ויכולת ביטוי מדהימה כמו ביאליק, ברנר ואחרים. ימי הקורונה והלהג הבלתי פוסק באולפני הטלוויזיה הוכיחו לי שוב שפרס צדק והבוריינות שולטת בכל מקום.
20/04/2020  |  יורם דורי  |   יומני בלוגרים
הטיפול במגיפת הקורונה נעשה, לרוב, באופן שקול ואחראי, אך הוא מרוכז בעיקר בידי שני אנשים - נתניהו ובר סימן טוב, למרות שמשרד הביטחון הוא המשרד היחיד אשר יכול לנהל משבר בסדר גודל שכזה. בנוסף, מגוון טעויות, ואף שערוריות, מעיבות על טיב הטיפול באירוע.
20/04/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il