|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ארץ מופת ותופת

הבולשו-סוציאליזם לא נקטל, הוא רק נסוג למדרון אחורי בקיבוצים, בתוספת 20 מיליארד מהממשלה... ראש החץ שלו, הפלמ"ח, דמם והתפוגג לאחר עימות עם בן-גוריון על מופת ומטרה מרכזי הכוח האדירים כמו הסתדרות, פלוגות-הפועל, תנובה, סולל-בונה, קופת-חולים, פנקס-אדום - החלו להתכווץ התקשורת התרסנה והתחרפנה כנדרש בימי חורף סגרירי
22/04/2020  |   אורי שרגיל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
בגין. לא פיטר איש [צילום: יעקב סער]

למה אתה מעשן? זה עושה לי טוב... זו תשובתו הנדושה של 'בר-מינן' בעודו מהלך בין החיים. גזר-דינו כבר נחתם בידיו, אולם המציאות עדין משתעשעת, טרם טפחה על פניו. משהו לא בסדר בדבריו, ואת המשהו הזה לא צריך להסביר...

השבר הטקטוני שהתרחש ביום-כיפור 73 הביא למהפכה שלטונית וחברתית. השלטון הבולשביקי נדהם ונדם ב-77 עת תפס עגלון חדש את מושבו ליד המושכות. מר בגין, שעד מלחמת ששת הימים היה 'ליצן על קפיץ', מוקצה מחמת מיאוס, לוחם מחתרת דמי-קולו, הפך מנהיגה של האומה. לא להאמין!

הבולשו-סוציאליזם לא נקטל, הוא רק נסוג למדרון אחורי בקיבוצים, בתוספת 20 מיליארד מהממשלה... ראש החץ שלו, הפלמ"ח, דמם והתפוגג לאחר עימות עם בן-גוריון על מופת ומטרה. מרכזי הכוח האדירים כמו הסתדרות, פלוגות-הפועל, תנובה, סולל-בונה, קופת-חולים, פנקס-אדום - החלו להתכווץ. התקשורת התרסנה והתחרפנה כנדרש בימי חורף סגרירי.

האקדמיה, פלוגת פלנקס מיומנת, סגרה שורות. הבנקים הפכו לפועלים. בית המשפט הפיץ קוד סודי, חבר-תביא-חבר. החילוניות התרוצצה, החלה להפגין ולהתריס לא רק באחד במאי. התגבש המאבק הערכי-מוסרי על ה'שלום', ה'צדק' האנושי, האוניברסליזים, הליברליזם הנאור, הדמוקרטיה וכל נספחיה וספיחיה. השמאל הפך ליבואן בלעדי של מותגי מנשרים לזכויות-אדם, אזרח, שוויון, חופש ביטוי ועיסוק, ולבסוף, פסגת השיאים העסקיים - של טרוריסטים ערביים מזוינים מטוניס...

בעקבות קריאת עבר נואשת של ברל 'בגנות הטיח, בזכות המבוכה' יצר 'המעמד' תרבות משגשגת של מבוכים, עמותות, תקשורת ואקדמיה - אבולוציה חרישית של עימות, הסחה והתרסה. המבוך לא חדל לתקתק בין קלעיו של השלטון הימני התמים. מר בגין שנאחז בקרניו - הפך מתוק.

גונבים מדינה

ראש הממשלה בגין לא פיטר איש ברשת השלטון המשומנת שיסד וקיבעו אשכול-ספיר-גולדה-לוינסון, כי היה סבור שמדובר ב'סיביל-סרבנטס', פונקציונרים-מקצוענים, כאלה הנעוצים מאות שנים במסורת הפקידותית הבריטית ומשרתים נאמנה את הממלכה. הנסיכים של הליכוד שסברו כך - כמו בני בגין, רוני מילוא, דן מרידור, ציפי לבני, אריה נאור - הפכו כלי-משחק בשירות השמאל. ב-77 חלה מהפכה, אבל רק בחצר. זה בהחלט סימל את 'ניצחונה' של ישראל-השנייה, הפריפריה הצ'חצ'חית על השבט הלבן, החלוצי, בונה-הארץ.

יותר מכל היה זה ניצחונה של תפיסת עולם ציונית-ימנית על שמאלית. הרעיון האוניברסלי שמינף את התנועה הציונית מראשיתה, שהיא שואבת את תוקפה המוסרי וחיוניותה המהפכנית מתוך זכות הגדרה עצמית המוקנית לכל העמים. ז'בוטינסקי והרוויזיוניסטים טענו כי הצדקת הציונות נעוצה בקשר של העם היהודי למולדתו, בזכות-אבות על ארץ-ישראל. הרצל הציוני, אם זכור, לא התנגד להצעה שמדינה יהודית תוקם באוגנדה או בדרום-אמריקה. אתאיסטים ובולשביקים יהודים נשענו על קודקס זכויות ומערכת חוקים בינלאומיים, היהודים - על התנ"ך. נו, לך תבנה עכשיו מדינה... האם תהיה זו עוד מדינה לעוד עם (...לְשפְטֵנוּ כְּכל-הַגּוֹיִֽם)?

'גנבו לנו את המדינה' - זעקה תנועת העבודה, בכו אנשי המעמד. הם ממשיכים לזעוק גם היום. ב-77 הכהן גדול של תנועת העבודה (בן-אהרון) תבע להחליף את העם... מאז אדמו"רי השמאל סבורים שהמדינה זנתה. מוטיב חוזר שמופיע בשירי ארץ-ישראל: געגועים עזים לעבר הסוציאליסטי. הפזמון החוזר: להציל את המדינה - להחזיר את הגלגל לאחור!
אנחנו נמצאים עתה בעיצומה של מערכה על עיצובה של המדינה. האם תהיה זו מדינת 'כל אזרחיה' או 'מדינה יהודית'.

ה'דמוקרטית' כבר לא ממש משחקת תפקיד כי הפכה לדוקטרינה - היא המסך שמאחוריו מסתתרים השחקנים לפני הצגת הבכורה, שם ניבנה מסך המילים (פראבדה), המבוך העצום של ברל כצנלסון - 'זכות המבוכה'. אצל מאו זה היה השדה שיפרחו בו מאה פרחים... שדות הקרב מרובים, רובם מפוזרים סביב ציר קרוסלה דוהרת בלונה-פארק. לא הולכים לשום-מקום, הסוסים מרימים רגלים, שועטים, הרוכבים, מדושני קרבות, סמוקים מהתרגשות, מסתחררים בהישמע צפירת החג.

מפלגת בג"ץ; 'זכות העמידה'; מוסד ביקורת לפרקליטות; תפירת תיקים; התקשורת; מוסדות האקדמיה הפלקטית; פוליטיקלי-קורקט ושיבושיו; חוק-הלאום המגומגם; חזקת חפות, שחיתות מוסדית וטייקונית; קשרי הון-שלטון-תקשורת...אלה כמה מנדבכי הלבירינט האדיר שנבנה ונסרג במעבה הצללים כדי להנדס ולשבט (cloning) את המדינה ויושביה.

ברגע שהמדינה 'נגנבה' להם, הפכו הערכים המסורתיים של תנועת העבודה מאז ימי ברנר וגורדון למקודשים, נכסי צאן וברזל. כל המבוכים שנחפרו באדמת המולדת, בחברה, במשק, באקדמיה, בתקשורת נועדו לשמר ולטפח את תפיסת העולם ההומנו-סוציאליסטית של המעמד-לשעבר. כולנו קדושים, אמרו בשמאל. וזה הכל - בולשיט! איך יודעים? כשרבין שוב מונה לראש-ממשלה ב-92 הסיסמה שלו היתה: 'בלי בג"ץ, בלי בצלם'. ואיך עוד יודעים? מעשה השוחד של רבין ראש ממשלת 'אוסלו' ש'קנה' את הח"כים גונן שגב ואלכס גולדפרב יוצאי 'צומת' מפלגתו של רפול...

ואיך עוד? הממשלה מפעילה את השב"כ כפרובוקטור לאומי ומסית נגד הימין והמתנחלים במסע דה-לגיטימציה כדי לאשרר את אוסלו. איך יודעים שהממשלה וכל מעמד השמאל לא חשבו אפילו לרגע שבאמת יש סכנה מהימין והמתנחלים? רבין הסתובב ללא אפודת-מגן ובעצרת מותו היו רק 2 או 3 שומרי-ראש סביבו. ראש השב"כ היה בפריז. יגאל עמיר כבר היה ידוע ומוכר במשרדי השב"כ. לא נגעו בו, אולי כי ראו בו מי שמבצע את שליחותם באמונה, כמו שמפנייה - עוד פרובוקציה מתוחכמת...

ערכים בשירות הונאה

בין אנשי-מפתח בצוותות המעמד שיצקו את יסודות המבוך בשלהי שלטונו של המערך: שר השיכון אברהם עופר, אשר ידלין מנכ"ל קופת-חולים שעמד להתמנות לנגיד בנק ישראל, יעקב לוינסון, מיכאל צור ויוסי שריד הממחטה של ספיר. נטען שהם שימשו 'בלדרים' של תנועת העבודה ועיקר עיסוקם בהעברת כספי המדינה ומוסדותיה לחשבונות התנועה. בדרך הקצרה אל הבנק טמנו גם טמנו ידם בצלחת.

היו גם סוכני-צדק בתקשורת ובמוסדות הביטחון של המדינה: אמנון אברמוביץ' שאיתרג את אריק שרון למען ההינתקות... איש השב"כ אבישי רביב (שמפנייה), פרובוקטור ממשלתי, הקים, בין השאר, תא-מחתרת פיקטיבי בשם אי"ל (ארגון יהודי לאומי) וביים דוקומנטציה של מבצעים והתרחשויות שלא היו ולא נבראו, עבור הטלוויזיה הישראלית בשיתוף עורך הטלוויזיה איתן אורן... הגברת 'אמת לשעתה', לכאורה חוקרת בעלת שם ומבטא דרום אמריקני, ללא משוא-פנים... חיים יבין, שבשבן מיתולוגי שניסה לייצר בוקה ומבולקה משלו כששידר במהדורת מבט את הכנותיהם של הכוחות הגרמנים לתקוף את חוטפי מטוס לופטהנזה במוגדישו בשלהי 1977...

גם השדרנית דנה וייס, הטוענת ש'הסיפור של האיסלאם נגד העולם הוא פרדיגמה לא נכונה. לדעתה יש לחלק את העולם למתונים תאבי חיים מול קיצונים שהמטרה מקדשת את כל האמצעים (שלהם). היא קובעת, זה לא רק באיסלאם. יש לך גם בדתות אחרות. גם ביהדות...'..כעבור כמה שנים טען מר ריבלין: בני עמי בחרו בדרך הטרור... הסופר עמוס עוז שנולד מחדש בקיבוץ מרחביה, המיר את חייו והפך לאדמו"ר הקולני והבועט של השמאל נטול-השורשים (קראו נא את סיפוריו - מנזר השתקנים, הר העצה הרעה)...

דוגמה מגוחכת לסילוף ושקר: בתקשורת שכולה מגויסת למען אמת-צדק-זכויות-אדם-שוויון דווח כי בהלוויתו של רבין עברו על פני הארון מיליון נפש. במציאות חלפו על פניו כשלושים אלף בלבד... עצרת העם שערכו רבין-פרס-גפן-מירי לשלום בכיכר מלכי ישראל נשאה כותרת שחצנית ושקרית: 'למען השלום ונגד האלימות'... הייתה תקווה לשלום. זו תקווה שעם ישראל נושא בליבו מאז ומתמיד. עכשיו גייס המעמד את 'השלום' למלחמה באלימות. האם כוונתו לאלימות הרצחנית של ערפאת והטרוריסטים שרבין ייבא מטוניס? לא. נרצחי אלימות זו נקברו בקטגוריה של 'קורבנות-השלום'.

משמעות הדבר - יותר קורבנות שלום יביאו יותר שלום, ולכן יש לעודד את אש"ף להרבות בקטילה. אבל סיסמה זו הייתה נגד אלימות והסתה של הימין, שהוא כביכול מתנגד לשלום, לא לקורבנות השלום. למעשה ההסתה שבעבעה מתוך אגפי המעמד בהם בולשביקים, נאורנים, טהרנים, מוסרניים, פקידי-ממשל, אקדמאים ואנשי צבא לשעבר בעת המסע לאשרור 'אוסלו' - חצתה כל גבול אנושי שעוד ניצב עד אז. שלא לדבר על רבין שהפעיל פרופלורים:
"בגוש אמונים ראיתי תופעה חמורה ביותר, סרטן בגופה של הדמוקרטיה הישראלית". יצחק רבין - "פנקס שירות" עמ' 550.

"ביום פקודה יוציאו המתנחלים להורג חברי-כנסת וקציני צה"ל". בנימין בן-אליעזר, דבר 1.6.89. "למרצחים מעבר לקו הירוק, שהתנחלו ביהודה ושומרון, יש נשק. לכן אני קורא לכם לאחוז בנשק. להחזיק בנשק נגדם, לפני שהם יכניסו אתכם ככלבים מצורעים למחנות ריכוז... כן, לאחוז בנשק" (ישעיהו ליבוביץ'", הארץ, 27.9.85). ראו גם: (אתר היגיון בשיגעון - זאב גלילי, מסע ההסתות של השמאל).

עוד מעט נחזור אל המעשן שבפתח הדברים. נותר רק להעיר כמה הערות לגבי מוסדות בינלאומיים לזכויות האדם והאזרח, לשוויון, לחופש הפרט, למען כבוד האדם וחירותו. כמו-כן מועצות ועמותות חסד למיניהם בעד צדק חברתי, נגד הקולוניאליזם, נגד הרעב העולמי, נגד נחשלות ובערות, נגד סחר נשים וזנות, ארגוני או"ם לטיפוח האנושיות וההומניות, למען פליטים, אונרא למען הפלשתינים... לכל הארגונים האלה מניעים נפלאים, כמעט תנכיים. אבל המעשים?

פה אני מגיע אל המעשן. יש לו המון עקרונות ורק מניע אחד - מה שעושה לו טוב. אנא תבחנו, בבקשה, מה עושים כל הארגונים האלה? אונרא של האו"ם מטפח שנאת ישראל רצחנית בקרב ילדים מגיל הגן ועד האוניברסיטה, מנציח את בעיית הפליטים ומממן את שיבתם לא"י, כלומר הרס מדינתנו. אין דרכי ביניים. האו"ם, כולל מועצת הביטחון וכל מוסדותיה תוקפים, בשם הצדק והאמת, את ישראל השכם והערב. הם משתמשים ביהודים עושי-דברם, תמימים ותאבי בצע או מרושעים ותאבי-בצע - 'אידיוטים שימושיים' בלשונו הנקייה של לנין - כמו ועדת גולדסטון שנעזרה ברמאים ושקרנים מרושעים תוצרת ישראל כדי להרשיע את ישראל.

מלומדים כמו אילן פפה, גדעון לוי, לאור, אודי אדיב, מתניה בן-ארצי, אודי אלוני, פרופ' עמנואל פרג'ון, וענונו, סמי שטרית, קובי סניץ, פרופ' נורית פלד-אלחנן, הרב בראנט רוזן, טיילור לוויתן, נועם חומסקי, פרופ' דניאל בויארין, נעמי קליין ואחרים מונחים לכאורה על-ידי מערכת צדק וערכים נכבדה, רבת רושם וכבוד. אבל בשורה התחתונה, המתמצתת את הכל - הם כלי ניגוח בלבד, לא בני-אדם. מכשירים יעילים, בשירות אויבים מתוחכמים וארסיים כמו חמאס, אירן, חיזבאללה ו-BDS וגם בידי ממשלות זרות.

כל קיומם משמש למטרה אחת ויחידה: לערער עד תום את הלגיטימיות של מדינת ישראל בעיני אזרחיה ובעיני העולם. דוגמה נאותה לאובססיה הרסנית הופגנה בסרט 'הגשר על הנהר קוואי' - המפקד, קולונל אלק גינס, שהשקיע את כל-כולו בבניית גשר משוכלל - מבין רק בסוף שחובה להרוס אותו. כי הגשר שנבנה בעמל רב על-ידי השבויים לא ישמש לגישור בין תרבויות שונות - אלא ישמש את האויב להסתער על העולם התרבותי כדי להרוס אותו עד היסוד...

אני חוזר אל המעשן בתחילת הרשימה. הוא עדין עם הסיגריה ביד. הוא אומר שנאבק בעוז גם ברגע שבו נכנע, לכאורה, והדליק סיגריה. זו תמיד הסיגריה האחרונה... לך תאמין שיש חשיבות בעיניו לחייו והישגיו... הוא בעד מה שעושה לו טוב. מי לא מוכן לסלוח לו על שמעד לרגע ומיד התעשת? האם גם אני מאותם אנשי מוסר רהוטים שמטרתי לשפר את העולם והזולת סביבי, אבל לא אותי? האם גם בעבר התפלשנו בבלי דעת מסוממים בערכים ורק המציאות היא שעשתה לנו טוב? האם המציאות היא באמת חולשה מזערית, לרגע קטן בלבד? האם הערכים הם שמעניקים לנו אשליה של חיים מלאים, מקטינים את הזוועה של סביבנו כדי חולשה סתמית, זמנית? לא מדובר רק בערכים - מדובר בתרבות... היכן אתה עומד, מה באמת עושה טוב?

תאריך:  22/04/2020   |   עודכן:  22/04/2020
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארץ מופת ותופת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
22/04/20 23:12
 
א.ש.
23/04/20 08:36
2
עוד סתם אחד
24/04/20 20:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנימין גנץ, שהוכרז על-ידי מפלגת השלטון כלא נורמלי, נואף, חסר אחריות, מפקיר סודות בטלפון שלו לאירנים ולא ראוי להיות ראש ממשלה, התחבר לראש הממשלה והקימו יחד ממשלה, שתורכב משלושים שרים ויותר ומספר די גדול של סגני שרים.
על קורח נאמר: קורח שפיקח היה מה ראה לשטות זו? כלומר, מדוע עשה את המחלוקת, האם האמין שיעדיפו אותו על משה רבנו? ראש הממשלה שפיכח הוא, מה ראה במשא-ומתן מול כחול לבן לוותר על הביטחונות שדרש קודם לכן? למקרה שבג"ץ יפסול אותו כ-מ"מ? האם הוא מאמין שבג"ץ אכן יפסוק בכובד ראש, לגופו של עניין ולא של אדם, שבנימין נתניהו יישפט כאילו לבית המשפט אין אג'נדה?
כבר מספר שנים שאני טוען כי מה שמתחולל סביב הרב חיים קנייאבסקי הוא בעצם המהדורה האשכנזית-ליטאית של מה שהועתק ממה שהתחולל בעבר סביב הרב יצחק כדורי, אבל ברמה הרבה יותר וולגרית וזולה. המושג "בבה" מקורו בהררי הקודש של יהדות מרוקו. נכון שלמושג הזה התהוו סיפורי המופתים של רבני וצדיקי מרוקו, אבל לא רק שהם היו אמיתיים אלא שלא מסחרו בהם לעולם.
ככל שעובר הזמן, נערמות שאלות כבדות-משקל לגבי התנהלות משרד הבריאות במהלך הטיפול במשבר נגיף הקורונה הפוקד את ישראל. לא רק אזרחי המדינה מעלים תהיות לגבי התנהלות המשרד, אלא גם גם אנשים מתוך המערכת או כאלו הפועלים לצידה מביעים ביקורת מרה על האופן בו פועל משרד הבריאות.
22/04/2020  |  שמואל לוין  |   יומני בלוגרים
מציג קושיה: מדוע לא לבטל את כל הסגר לאוכלוסייה שאינה בסיכון (מתחת לגיל 70) ולהשאיר רק את המרכיבים הבאים:
22/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il