|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

בעל טור בעיתון טיימס בתחזית אופטימית:

היכונו לשנות ה-20 השואגות

לפני מאה שנה היה על העולם להתאושש מהמלחמה הקטלנית ביותר וממגיפה קטלנית במיוחד. התוצאה הייתה עשור של פריחה תרבותית חסרת תקדים ומהפכה חברתית. זה יכול לקרות גם הפעם
24/04/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
עידן הג'ז

המחשבה המקובלת על הקורונה היא שהמרחק החברתי יימשך לאורך זמן. אם זה נכון – כותב דייוויד אהרונוביץ, בעל טור בטיימס הלונדוני – אפשר להיפרד מהקולנוע, מהתיאטרון, מהפאב, ממחלקת העסקים במטוס ומהחלל הפתוח במשרדים. כל אלו לא ייאסרו, אך רוב בני האדם לא ירצו להסתכן בהם והכל ייעשה און-ליין.

אהרונוביץ מבקש להציע מחשבה אופטימית בהרבה, בהתבסס על ההתנהגות אחרי השפעת הספרדית לפני מאה שנה. ניתן היה לצפות, שאחרי הטבח של מלחמת העולם הראשונה והמכה של השפעת הספרדית, שנות ה-20 של המאה ה-20 יהיו עשור של בנייה-מחדש כואבת, זהירות ושמרנות תרבותית. בפועל, קיבלנו את "שנות ה-20 השואגות": התפוצצות של יזמות תרבותית ואמנותית ומהפכה בגישות החברתיות.

סופרים כמו סקוט פיצג'רלד וארנסט המינגוויי חזרו מן המלחמה, התנתקו מקודמיהם ויצרו ספרות צינית אך כנה וחיה. פיצג'רלד גם המציא את הביטוי "עידן הג'ז": מיליוני אפרו-אמריקנים היגרו לערים ויצרו תרבות חדשה שבמרכזה מוזיקת הג'ז. היו גם תנועות אדריכליות חדשות – ארט דקו (בניין קרייזלר בניו-יורק שלדעת אברמוביץ' הוא היפה בעולם) ובאוהאוס. האקספרסיוניסטים של גרמניה חוללו מהפכה באמנות הוויזואלית – מהציור דרך הקולנוע ועד הקברטים. צרפת הייתה הבית לסוריאליזם.

בבריטניה זכה ריקוד הצ'רלסטון לפופולריות רבה, הנשים בספרות יצרו יושרה חדשה והנשים מן השורה זכו לעצמאות חדשה. הפרסומות הראו לפתע נשים נוהגות במכוניות, מטיסות מטוסים ואפילו מעשנות. בשנת 1929 בוטל האיסור על נשים לעשן בקרונות המסעדה ברכבות. החצאיות והשמלות התקצרו; קוקו שאנל נכנסה לתחום העיצוב והלבישה נשים בבדים שעד אז נועדו לגברים בלבד. הזוהר של עולם הסרטים הפך לזמין לכל. כל התופעות הללו נאבקו זו בזו, מדגיש אהרונוביץ. זו הייתה "מלחמת אזרחים תרבותית". קשה להימנע מן המסקנה, שמתוך המלחמה הגדולה והמגיפה הגדולה נוצרה דינמיקה תרבותית וחברתית, כאשר כוח החיים שיקם את עצמו.

בשנת 1.19 נסגרו בתי הקולנוע בערים ובעיירות מוכות המגיפה בארה"ב. אירועים גדולים בוטלו. הפנים כוסו במסיכות. המרחק החברתי הונהג מעצמו, כי הכל הבינו שהשפעת עוברת מאדם לחברו. אבל הבידור ההמוני ביותר – הקולנוע – לא רק שרד את השפעת, אלא גם פרח. בתוך חודשים נבנו בתי קולנוע בני 1,200 מושבים. בשנת 1930 מנתה ארה"ב 123 מיליון תושבים – שביקרו בקולנוע 90 מיליון פעמים בשבוע.

התקווה הסבירה שלי – מסיים אהרונוביץ – היא שאותו הדבר יקרה הפעם. שהעננה שירדה על חיינו תפוזר בידי דורות צעירים יותר של אוהדי ספורט, צופי סרטים, חובבי פסטיבלים, אוהבי אמנות – ושיחד עם גיבוריהם הם שוב ישנו את העולם. היכונו לשנות ה-20 השואגות של המאה ה-21.

תאריך:  24/04/20   |   עודכן:  24/04/20
איתמר לוין
+גדוד של צה"ל השיג 7,000 מנות דם תוך חודש
21:31 24/04/20  |  יואב יצחק
גדוד שירותי הדם של צה"ל השלים את משימתו לאחר שהתרים בחודש האחרון 7,000 מנות דם לצד שירותי הדם של מד"א. שבעים מחיילי ומפקדי גדוד שירותי הדם המטכ"לי של חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה״ל, פעלו לצד מתרימי הדם של שירותי הדם של מד"א, במטרה להגדיל את מלאי הדם במדינת ישראל, ברקע התפשטות נגיף הקורונה. אנשי המילואים של הגדוד סיימו את משימתם החשובה, לאחר שהתרימו בחודש האחרון כ-7,000 מנות דם, להצלת חיים של חולים ופצועים.

מפקד גדוד שירותי הדם המטכ"לי של חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה״ל, אל"ם (במיל.) ד"ר מיכי זייפה, אמר: "שיתוף הפעולה שלנו עם מד"א נמשך כבר עשרות שנים, והוא עובד בצורה יוצאת מן הכלל. המבצע הזה היה שונה מכל קודמיו. האתגר היה גדול ומורכב אפילו יותר מאשר באירועי מלחמה. נדרשנו לניידות מאוד גבוהה ברחבי הארץ, למציאת פתרונות לוגיסטיים וליכולות אלתור, בעקבות התנאים הלא רגילים שהוצבו בפנינו בשל המצב. אנו ממשיכים לעמוד בכוננות, ובמידת הצורך נהיה ערוכים לקריאה נוספת ונשוב ונבצע את המשימה ככל שנידרש".
נציגי שירותי הדם של צה"ל [צילום: דוברות מד"א]
+ועדת השרים הכריזה: נתיבות ובית שמש - "אזור מוגבל"
20:02 24/04/20  |  יואב יצחק
ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" אישרה הכרזה על אזורים בערים נתיבות ובית שמש כ"אזור מוגבל" למשך חמישה ימים החל מיום א' 26.4 בשעה 6:00 ועד יום ו' ה- 1.5 בשעה 6:00.
להלן האזורים בערים נתיבות ובית שמש שיוכרזו כ"אזור מוגבל":
  • נתיבות - שכונות נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ;
  • בית שמש - השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'.
בתקופת תוקפה של ההכרזה, משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור. משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע לאוכלוסיות בשכונות שהוכרזו בישובים האמורים.
+חברת וויזאייר חוזרת לפעילות מ-1 במאי - תל אביב-וינה
19:55 24/04/20  |  יואב יצחק
חברת התעופה וויזאייר הודיעה על חזרתה לפעילות מוינה ואליה החל מיום 1 במאי בקו. אחד הקווים: תל אביב-וינה. חידוש הטיסות יבוצע בהתאם להנחיות ואמצעי הזהירות המתאימים. וויזאייר תקפיד על שמירת מרחק ואי-מגע. הנוסעים יתבקשו לטפל בעצמם בשירותים: צ'ק אין, כבודה. רכישות יבוצעו באתר החברה, המוצרים יסופקו במטוס. לא תתאפשר רכישת מוצרים במטוס במזומנים. צוות המטוס יעטה מסיכות וכפפות ויחלק מגבוני חיטוי לנוסעים.
+למידה חצי וירטואלית
19:44 24/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
חזרת התלמידים לבתי הספר מעלה את שאלת המורים המבוגרים אשר עבורם הקורונה מהווה סכנה רבה משמעותית יותר מאשר למורים ולתלמידים הצעירים  ▪  והפתרון: למידה חצי וירטואלית
(לגלות יצירתיות [צילום: קת'י ווילנס/AP])
+היד המכוונת של הפגנות הקורונה בארה"ב
18:08 24/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מצא, כי שורה של ארגונים ימניים ושמרניים עומדים מאחורי גל ההפגנות בארה"ב בשבוע האחרון, המתקיימות בדרישה להקל ואף להסיר את מגבלות הקורונה  ▪  בחלק מאותם ארגונים פעילים אישים המקורבים לטראמפ - הקורא גם הוא למושלים לשחרר את הפעילות הכלכלית
מחאה מחוף לחוף: ניו-יורק [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]
מחאה מחוף לחוף: לוס אנג'לס [צילום: מרי אש, AP]
+לסדר מחדש את החופשות
18:07 24/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ברור לכולם שחופשת הקיץ לא תיראה השנה כבכל שנה, אם בכלל תתקיים  ▪  זו העת לחשוב מחדש על לוח החופשים של מערכת החינוך ולסדר אותה באופן הגיוני  ▪  אפשר לוותר על כמה ימי חופשה שברור שאין בהם כל צורך והצדקה, ולהקל את העומס על ההורים בהצבת ימי החופשה בארבע חופשות מרוכזות בשנה - חגים, חורף, אביב וחופשת קיץ מקוצרת
(סדרי עולם אנכרוניסטיים [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+אולי כל ההנחיות - חרטא?
12:38 24/04/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
עוד דוגמה של "מנהיג יודע דבר" ואשתכנע כמו ב-1991 - כשרבין אמר שלמרות ההנחיות הוא רץ למקלט ולא מסתגר בחדר אטום - שהכול "חרטא" ואפגש עם ילדיי ונכדיי אומנם אשמור על שני מטרים מרחק אך למען בריאותי הנפשית אנהג כמנהג מנהיגיי
(האם כל ההנחיות הן חרטא? [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90])
+לעולם חולה דרוש היגיון בריא
09:18 24/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המורים מנצלים את התלות בהם כדי למכור בלופים שאינם עומדים במבחני ההיגיון והמציאות  ▪  מה שמכונה "הסיוע למגזר העסקי" מפליג למחוזות האבסורד  ▪  מדוע מותר לכנס 2,000 מפגינים ואסור לכנס 20 מתפללים?  ▪  מה לא מסתדר בנתוני הקורונה של כמה מדינות  ▪  נתניהו יצר זיקה מקוממת בין השואה למגיפה  ▪  ולמה ההיגיון מלמד שהחיסון יימצא מהר מכפי שחושבים
זה נראה כמו שרירותיות [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
רק למורים לא אכפת [צילום: אריאל י. לוין]
+אושר מענק פיטורים לבני 67 ומעלה
09:03 24/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרי הממשלה דנו פתיחה של רוב החנויות ברחובות ולאשר מתווה להחזרת המגזר הציבורי לעבודה על-פי מגבלות התו הסגול הקובע כללי פעולה לעסקים הפועלים בימי הקורונה  ▪  אושרה חבילת סיוע בגובה כולל של 8 מיליארד שקלים לסיוע לעצמאים ולעסקים קטנים
(ביום א' - דיון על בתי הספר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
המורים מנצלים את התלות בהם כדי למכור בלופים שאינם עומדים במבחני ההיגיון והמציאות מה שמכונה "הסיוע למגזר העסקי" מפליג למחוזות האבסורד מדוע מותר לכנס 2,000 מפגינים ואסור לכנס 20 מתפללים? מה לא מסתדר בנתוני הקורונה של כמה מדינות נתניהו יצר זיקה מקוממת בין השואה למגיפה ולמה ההיגיון מלמד שהחיסון יימצא מהר מכפי שחושבים
24/04/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
ממשלת ישראל אישרה (יום ו', 24.4.20) את הצעת משרד האוצר להמשך מתן מענק ההסתגלות המיוחד לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות משבר הקורונה. בהתאם לכך הוחלט על מענק נוסף בחודש מאי של עד 4,000 שקלים למפוטרים מחודשים קודמים.
24/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
איש לא יודע את התאריך האמיתי שבו מגיפת הקורונה פרצה לחיינו. זכרו שמדובר בסין, מדינה קומוניסטית שהמידע הרשמי ממנה הגיע הרבה זמן אחרי שהחולי פרץ. מגיפה תמיד תגיע על בסיס הנפטון. ממה שכבר ידוע היום, בנובמבר 2019, נשמע ציוץ של עו"ד סיני שסיפר שהוא חולה במשהו שהוא חושב שהפך להיות מגפה (האיש נעלם או הועלם מיד). בדצמבר 2019 היה זה רופא שסיפר על המגיפה, ובהמשך נודע שהוא עצמו נדבק ומת. רק בינואר 2020 הודיעו רשמית שלטונות סין על המגיפה. יש להניח שהם דאגו שהמדינה שלהם לא תיפגע כלכלית, הסתירו הכל בהשראת נפטון (המסמל הונאה ורמייה), ואחרי שהכל "היה מסודר" לדעתם, הם סיפרו לעולם מה קורה.
24/04/2020  |  טובה ספרא  |   כתבות
יושב-ראש ארגון מתנת חיים, הרב ישעיהו הבר, מת הלילה (יום ה', 23.4.20) כתוצאה מקורונה. הבר עמד בראש ארגון לעידוד תרומת כליה אלטרואיסטית, והביא להצלת חייהם של כאלף בני אדם. בן 55 היה במותו.
23/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נפתלי בנט השתתף בהרמת כוסית חגיגית לרגל יום העצמאות, האחרונה בתפקידו כשר הביטחון, במעמד פורום המטה הכללי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל, אביב כוכבי. "התקופה הזו מוטרפת", אמר בנט לנוכחים. יש בה רגעים מרגשים מאוד, מצחיקים מאוד לעיתים. צה"ל הוא צבא העם, אבל כשאמרנו את זה לא חשבנו שבמערכה נגד הקורונה הצבא ישרת ישירות את כל חלקי העם.
23/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
איתמר לוין
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי ...
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il