|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
זה נראה כמו שרירותיות [צילום: נתי שוחט, פלאש 90] רק למורים לא אכפת [צילום: אריאל י. לוין]

שישה בשישה / קורונה: לא מה שחשבנו

לעולם חולה דרוש היגיון בריא

המורים מנצלים את התלות בהם כדי למכור בלופים שאינם עומדים במבחני ההיגיון והמציאות מה שמכונה "הסיוע למגזר העסקי" מפליג למחוזות האבסורד מדוע מותר לכנס 2,000 מפגינים ואסור לכנס 20 מתפללים? מה לא מסתדר בנתוני הקורונה של כמה מדינות נתניהו יצר זיקה מקוממת בין השואה למגיפה ולמה ההיגיון מלמד שהחיסון יימצא מהר מכפי שחושבים
24/04/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


מורים או חמורים
הם לא עובדים בחינם [צילום: אריאל י. לוין]

סליחה על התמימות, אבל אני מצפה ממורים לתת דוגמא אישית ולהתגייס למאמץ האדיר הנדרש מכולנו כדי למנוע מהמשק להתמוטט. סליחה על התמימות, אבל אני מצפה שלמורים יהיה אכפת מהתלמידים ושהם יתאמצו להשלים את החומר החסר, וגם למנוע חודשים של בטלה העלולים לפגוע בצורה קשה בהרגלי הלמידה ובמשמעת העתידיים

רופאים, אחיות, פראמדיקים וצוותי עזר עובדים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ארבעה שבועות בחודש ומי יודע כמה חודשים בשנה, תוך סיכון חייהם. רבבות שוטרים בילו את ליל הסדר ויבלו את יום העצמאות בכבישים וברחובות במקום בחיק משפחותיהם. אלפי חיילים צעירים נשלחו אף הם לרחבי המדינה ולחוצות הערים. כל אלו מתגייסים למאבק בקורונה, ללא שום צפצוף ותלונה ודרישות, ואלמלא המרחק החברתי – היינו צריכים לצאת ולחבק אותם אחד-אחד.

למי יש דרישות? למורים. מי לא מוכן לתת כתף? המורים. מי מתנהג כאילו הוא חי על הירח? המורים. בהתחלה הם העמידו תנאים להשתתפות בלמידה מרחוק, ועכשיו הם לא מוכנים ללמד בחודש יולי. יפה בן-דוד, מזכירת ארגון המורים, מדברת על כך שחבריה עמלים קשות ולא מוכנים לעבוד חינם בזמן החופשה שלהם – וההיגיון אומר שהיא מבלפת ביודעין.

ראשית, המורים לא ממש עובדים קשה כעת. יש לי בבית תלמיד תיכון בן 16, ואני לא רואה שהלמידה מרחוק מעסיקה אותו, מעבר לאיזשהו שיעור מקרי ולכמה עבודות קטנות. ההערכה המאוד-נדיבה שלי היא, שלפחות המורים שלו עובדים אולי 20% - ואני מתכוון ל-20% מהמורים ב-20% מהזמן. האוצר אומר שהמורים עובדים לכל היותר במחצית משרה, אבל בן-דוד טוענת שהם עובדים ב-100%. תראו לי מורה אחד כזה.

שנית, בואו נזכיר שהמורים מקבלים משכורת מלאה למרות העבודה המאוד-חלקית שלהם בחודש-חודשיים האחרון. משכורת מלאה, בזמן שמאות אלפים נשלחו לחופשה ללא תשלום ובמקרה הטוב מקבלים דמי אבטלה בגובה 70% מהשכר. משכורת מלאה, בזמן שרבבות עסקים סגורים ועומדים בפני קריסה. משכורת מלאה, שלצידה ביטחון תעסוקתי ופנסיה מובטחת.

שלישית, המורים מקבלים שכר מלא גם בחופש הגדול, למרות שלכל היותר הם נותנים כמה שעות בשבוע בהכנות לשנה הבאה. אז עכשיו מבקשים מהם, בצורה חד-פעמית, לעבודה כמה ימים תמורת השכר הזה. וזה כאשר בפועל, הם נמצאים בחופש די-גדול מאז פורים. בן-דוד וחבריה יודעים היטב, שבלעדיהם כמעט בלתי אפשרי לפתוח מחדש את המשק – והם מנצלים את זה בצורה סחטנית ופושעת. הרי ברור שאם יציעו להם תשלום (נוסף!) – הם יואילו בטובם ללמד.

סליחה על התמימות, אבל אני מצפה ממורים לתת דוגמה אישית ולהתגייס למאמץ האדיר הנדרש מכולנו כדי למנוע מהמשק להתמוטט. סליחה על התמימות, אבל אני מצפה שלמורים יהיה אכפת מהתלמידים ושהם יתאמצו להשלים את החומר החסר, וגם למנוע חודשים של בטלה העלולים לפגוע בצורה קשה בהרגלי הלמידה ובמשמעת העתידיים. סליחה על התמימות, אבל אני מצפה מהממשלה – גם כאשר שר המשפטים יהיה יו"ר ההסתדרות לשעבר, אבי ניסנקורן – לפעול אפילו בחקיקת חרום נגד המורים. סליחה על התמימות, אבל אני מצפה להיגיון והגינות – וזו כנראה ציפייה מופרזת.

ה"סיוע למגזר העסקי"
איך יסתדרו? בעיה שלהם

עכשיו תראו את המשמעות. מעסיק שאיכשהו סחב בחודש האחרון ולא שלח את עובדיו לחל"ת, יגלה שמאמציו והתחשבותו רק פגעו בהם וחלקם עלולים שלא להיות זכאים כעת לדמי אבטלה (שגם כך עומדים רק על 70% מהשכר). כלומר: ככל שהמשבר ארוך יותר – כך הסיוע קטן יותר. זה לא רק חוסר היגיון; זה חוסר הגינות ברמה של רמאות וגזל

מה שהממשלה מכנה "הסיוע למגזר העסקי" היה מלכתחילה אחיזת עיניים, ועכשיו הוא כבר מגיע לא רק למחוזות חוסר ההיגיון אלא גם למחוזות האבסורד. ראו את המספרים שמציע משרד האוצר ברוב נדיבותו. עסקים בעלי מחזור של עד 300,000 שקל יוכלו לקבל 3,125-1,000 שקל בהתאם לגודל המחזור ובתנאי שתהיה בו ירידה של לפחות 25%. חשבון פשוט: עסק שמחזורו השנתי היה 300,000 שקל והוא סגור למשך חודש ואיבד "רק" 25%, ספג נזק של 6,250 שקל – ויקבל בדיוק מחצית מן הסכום הזה. אם הוא סגור לחלוטין, אזי הנזק שלו הוא 25,000 שקל – וה"פיצוי" מהווה 12.5% מהנזק, דהיינו הכנסה של שלושה ימי עבודה.

ה"פיצוי" אומנם עולה יחד עם המחזור, אבל נותר בין מצחיק לבין מגוחך. מי שמחזורו 1.5 מיליון שקל יקבל פיצוי של 30%, שזה נחמד אם הנזק היה 25% מהמחזור – אבל עדיין מותיר אותו במינוס על נזק של שליש ומעלה. ואילו העסקים הגדולים, בעלי מחזור של עד 20 מיליון שקל, יקבלו לכל היותר 15% מהמחזור. כלומר: כמעט בכל המקרים, העסקים – ובמיוחד הקטנים שבהם – יצטרכו לספוג הפסדים של מאות אלפי ואולי מיליוני שקלים. איך יסתדרו? בעיה שלהם.

אותו חוסר היגיון מצוי בסיוע לשכירים. בתשלום דמי האבטלה לעובדים שנשלחים לחופשה ללא תשלום – ואנחנו מדברים על מאות אלפים כאלו – היו עד השבוע כמה הקלות משמעותיות. החשובה שבהן קבעה, כי התשלום יינתן למי שעבד שישה חודשים ב-18 החודשים האחרונים, ולא 12 חודשים מתוך 18 כפי שנדרש בדרך כלל (תקופת אכשרה). הטבה נוספת הייתה מענק של 4,000-1,000 שקל לבני 67 ומעלה, דהיינו מעבר לגיל הפרישה הרשמי. היה גם פטור מהרשמה בלשכת התעסוקה כתנאי לקבלת דמי אבטלה.

כל ההטבות הללו בוטלו השבוע, לפחות מבחינה רשמית. עכשיו תראו את המשמעות. מעסיק שאיכשהו סחב בחודש האחרון ולא שלח את עובדיו לחל"ת, יגלה שמאמציו והתחשבותו רק פגעו בהם וחלקם עלולים שלא להיות זכאים כעת לדמי אבטלה (שגם כך עומדים רק על 70% מהשכר). כלומר: ככל שהמשבר ארוך יותר – כך הסיוע קטן יותר. זה לא רק חוסר היגיון; זה חוסר הגינות ברמה של רמאות וגזל.

בכיכר העיר
למה להם מותר? [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

נניח שמופע זיקוקים גדול עולה 100,000 שקל. אתם יודעים מה? חצי מיליון. זה מה שישנה לעסקים הקורסים? כן – זה ישנה לספקי הזיקוקים, שבלי ההזמנות הללו באמת יתמוטטו. וזה מה שישנה לעיריית תל אביב, שהתקציב שלה השנה עומד על 3.6 מיליארד שקל בתקציב הרגיל ועוד 1.5 מיליארד בתקציב הבלתי-רגיל? ומה עם השווי של קצת העלאת מורל, קצת אווירה של חיים רגילים?

בכניסה לבית הכנסת בו אני מתפלל, בית הכנסת של הרב שלמה גורן בתל אביב, יש רחבה המאפשרת לנו להכניס בדיוק 19 מתפללים לפי תקנות הריחוק של שני המטרים. בכניסה לבית הכנסת הגדול בתל אביב יכולים להיכנס להערכתי 30 איש, ובכניסה לבית הכנסת הגדול בירושלים – לפחות 50 איש. אבל המספר המירבי לתפילה הוא 19. למה? השד יודע. לעומת זאת, כאשר רוצים להפגין בכיכר רבין, חמש דקות הליכה מבית הכנסת שלנו, אין מגבלה על מספר האנשים, ובלבד שיישמר אותו מרחק. אז עכשיו תסבירו לי איפה ההיגיון. הרי העניין איננו המספר אלא המרחק, או במילים אחרות – לא האנשים אלא השטח. כלומר, ההגבלה על התפילות היא שרירותית. ולפעול בצורה שרירותית, זה הדבר החמור ביותר שיכולה לעשות רשות שלטונית בשעת שגרה והאידיוטי ביותר בשעת חירום.

כיכר רבין לא תהיה עדה השנה לאירועי יום הזיכרון ולחגיגות יום העצמאות, וזה דווקא הגיוני בדיוק כשם שזה עצוב. אבל רון חולדאי, כמו עמיתיו בערים אחרות, החליט שלא להשתמש במתווה שאישרה הממשלה למטחי זיקוקים. הנימוק שלהם: חיסכון. זה נשמע מאוד הגיוני; למעשה זה מתחסד ואף שקרי.

נניח שמופע זיקוקים גדול עולה 100,000 שקל. אתם יודעים מה? חצי מיליון. זה מה שישנה לעסקים הקורסים? כן – זה ישנה לספקי הזיקוקים, שבלי ההזמנות הללו באמת יתמוטטו. וזה מה שישנה לעיריית תל אביב, שהתקציב שלה השנה עומד על 3.6 מיליארד שקל בתקציב הרגיל ועוד 1.5 מיליארד בתקציב הבלתי-רגיל? ומה עם השווי של קצת העלאת מורל, קצת אווירה של חיים רגילים? חוץ מזה, לא שמענו שראשי הערים ומנכ"לי העיריות מוכנים לוותר לטובת העסקים הנפגעים על שקל אחד ממשכורותיהם, המגיעות להרבה מאות אלפי שקלים בשנה.

הרושם הברור שלי הוא, שחולדאי ועמיתיו החליטו לתפוס כותרת (הנה, עובדה שאנחנו מדברים עליהם), ובדרך לעשות עוד סיבוב על מירי רגב, שהיא אשר הציעה את המתווה של מופעים ממוקדים בכל הארץ באותה שעה. רגב אכן מעצבנת ומתלהמת, אך כידוע – גם שעון עומד צודק פעמיים ביום, ובמקרה הזה ההצעה שלה הייתה נכונה וראויה. הא למדנו, שחוסר ההיגיון נמצא ברמה המוניציפלית בדיוק כמו ברמה הממלכתית.


נתונים עולמיים
ווהאן. זינוק של 50% בתמותה [נג האן גואן, AP]

קשה לסמוך על הנתונים של מדינות שהן חופשיות-למחצה או לא חופשיות כלל. שיעור המתים העולמי הוא 7% מהחולים, עם כמה מדינות שבולטות מאוד לרעה: צרפת (13.8%), בריטניה (13.6%), איטליה (13.4%) וספרד (10.4%). עכשיו נראה כמה נתונים של מדינות לא ממש דמוקרטיות: 3.5% בהודו, 2.4% בטורקיה, 0.9% בסעודיה, 0.8% ברוסיה ו-0.1% בקטאר

סין טוענת ש-82,798 מתושביה חלו בקורונה ומתוכם מתו 4,632. וזה אחרי שהשבוע עדכנה המדינה את מניין המתים בעיר ווהאן, המוקד הראשון של התפרצות המגיפה: 50,333 חולים (0.6% יותר מהנתון הקודם) ו-3,869 מתים (50% יותר מהנתון הקודם). הנתונים הסיניים היו חשודים מלכתחילה, והעידכון הזה רק מחזק את התחושה שסין לא אמרה ולא אומרת וכנראה גם לא תאמר את כל האמת.

ההיגיון אומר, שלא ייתכן שמספר המתים היה כה נמוך יחסית (השביעי בגודלו בעולם) על מספר תושבים גדול כל כך (הגבוה ביותר בעולם), ובמיוחד כאשר השלטונות התעלמו מן המגיפה במשך חודש והיו צריכים ללמוד תוך כדי תנועה כיצד להילחם בה. אז נכון שהדיקטטורה הסינית הגיבה בצעדים דרקוניים שקשה יותר לנקוט במדינות דמוקרטיות, אבל עדיין – משהו כאן לא מסתדר.

בכלל, קשה לסמוך על הנתונים של מדינות שהן חופשיות-למחצה או לא חופשיות כלל. שיעור המתים העולמי הוא 7% מהחולים, עם כמה מדינות שבולטות מאוד לרעה: צרפת (13.8%), בריטניה (13.6%), איטליה (13.4%) וספרד (10.4%). עכשיו נראה כמה נתונים של מדינות לא ממש דמוקרטיות: 3.5% בהודו, 2.4% בטורקיה, 0.9% בסעודיה, 0.8% ברוסיה ו-0.1% בקטאר.

אני לא אומר שיש כאן כלל אצבע. אצלנו, ברוך השם, הנתון הוא 1.2% ואפשר להאמין לו. באירן הנתון הוא 6.3%, אם כי יכול להיות ששם משחקים עם המספרים המוחלטים. בגרמניה שיעור התמותה הוא 3.6%, ושוב – הנתונים אמינים. אני כן אומר, שכאשר אנחנו שומעים מספרים ממדינות שאינן ידועות בשקיפותן והם נראים טובים מההגיוני – כדאי לחשוד.


הקורונה והשואה
לא להאמין למשמע אוזנינו

"שלא כמו בשואה, הפעם זיהינו את הסכנה בזמן". דבריו של בנימין נתניהו בטקס ליל יום השואה ביד ושם. משפט מדהים, המהווה מפגן בלתי יאמן של חוסר היגיון, חוסר רגישות וחוסר אמת. חוסר היגיון – כי מה הקשר בין מגיפה משמים לבין רצח עם. חוסר רגישות – כי נשמע כאן הד ברור ל"הראשון לזהות" הזכור לרעה. חוסר אמת – כי את השואה לא ניתן היה לזהות מראש.

אדולף היטלר החליט והורה על הרצח ההמוני של יהודי אירופה מתישהו בין יוני לדצמבר 1941 (דעתי האישית: לפני הפלישה לברית המועצות ב-22 ביוני). לפני כן היטלר דיבר על השמדה, הצעדים בשטח היו איומים ונוראים, הרדיפות היו אכזריות – אבל אי-אפשר היה לזהות משהו שאפילו ראש המרצחים לא ידע שהוא עומד לקרות. חוץ מזה, אנחנו שופטים את ההווה והעתיד על סמך נסיון העבר, ומאחר שהשואה הייתה חסרת תקדים – לא ניתן היה להעלותה על הדעת לפני שהתרחשה והיה קשה מאוד להאמין בה כאשר התרחשה.

נתניהו, בנו של היסטוריון ובעל תחושה היסטורית משלו, מתעקש להוכיח שוב ושוב שהוא לא מבין את השואה, לא יודע עובדות מרכזיות עליה ואינו מוכן לבדוק לפני שהוא מדבר. בכך הוא נותן, כמובן לא בכוונה, סיוע למכחישי שואה ולאנטישמיים ברחבי העולם, היכולים לטעון: אם ראש ממשלת ישראל אומר שטויות כאלו – לא צריך להאמין לאמירות אחרות על השואה. אם נתניהו אינו מסוגל לוודא את הדברים, שיואיל לשתוק.


פיתוח חיסון
ניסוי קליני השבוע באוניברסיטת אוקספורד [AP]

באיזשהו מקום, מכפיל הכוח הזה חייב להפוך גם למכפיל מהירות. הריכוז הזה של ידע, מומחיות, ניסיון ומוחות מבריקים; תחושת השליחות והדחיפות; ההתגייסות של כל רכיבי שרשרת הפיתוח והייצור – פשוט לא יכול להיות שזה יהיה כמו כל חיסון רגיל

נסיים במשהו אופטימי. ההנחה המקובלת היא שהקורונה תחוסל רק כאשר יהיה חיסון. לא "אם", אלא "כאשר" – כי הוא יימצא. לכן, השאלה הגדולה היא מתי זה יקרה. בדרך כלל מציאת חיסון לוקחת בין שנה וחצי לשנתיים, ומכאן האזהרות מפני התפרצות נוספת בהמשך השנה ואולי גם בשנה הבאה. מובן שצריך להיערך בהתאם, אבל ההיגיון – והוא בלבד – אומר שאולי התמונה תהיה הרבה יותר טובה.

אלפי מדענים במאות מעבדות ברחבי העולם עושים כעת דבר אחד ויחיד: מחפשים חיסון לקורונה. כל ממצא שלהם מתפרסם מיד, בלא המתנה להליך הארוך של פרסום מדעי מבוקר, כך שניתן לבדוק אותו בזמן אמת. ניסויים קליניים ניתן לקיים כעת על כמות עצומה של נבדקים במקומות רבים בעת ובעונה אחת. המדענים מוותרים על הכבוד, היוקרה ואפילו הכסף – ובלבד שיסייעו לאנושות לחסל את הנגיף הזה. מדובר במאמצים חוצי גבולות ואף יבשות, כולל מפעלים שכבר נערכים לייצור המוני ברגע שהדבר יתאפשר.

גם המאסדרים מגיבים בהתאם ומקצרים תהליכים. אני לא חושב שמישהו מהם מעגל פינות ומסכן חיים, אלא – ושוב זה עניין של היגיון בלבד – שסדרי העדיפות ונוהלי העבודה משתנים. אם בשגרה החיסונים נבדקים בידי עשרה עובדים שמשקיעים 10,000 שעות עבודה הנפרסות על פני שבע שעות ביממה וחמישה ימי עבודה בשבוע, הרי שכעת אפשר לשים 30 עובדים שיעבדו תשע שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. בחשבון הגולמי הזה, מדובר על 30 שבועות בשגרה מול חמישה שבועות בחירום.

באיזשהו מקום, מכפיל הכוח הזה חייב להפוך גם למכפיל מהירות. הריכוז הזה של ידע, מומחיות, ניסיון ומוחות מבריקים; תחושת השליחות והדחיפות; ההתגייסות של כל רכיבי שרשרת הפיתוח והייצור – פשוט לא יכול להיות שזה יהיה כמו כל חיסון רגיל. כן יהי רצון.


תאריך:  24/04/2020   |   עודכן:  26/04/2020
איתמר לוין
+גדוד של צה"ל השיג 7,000 מנות דם תוך חודש
21:31 24/04/20  |  יואב יצחק
גדוד שירותי הדם של צה"ל השלים את משימתו לאחר שהתרים בחודש האחרון 7,000 מנות דם לצד שירותי הדם של מד"א. שבעים מחיילי ומפקדי גדוד שירותי הדם המטכ"לי של חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה״ל, פעלו לצד מתרימי הדם של שירותי הדם של מד"א, במטרה להגדיל את מלאי הדם במדינת ישראל, ברקע התפשטות נגיף הקורונה. אנשי המילואים של הגדוד סיימו את משימתם החשובה, לאחר שהתרימו בחודש האחרון כ-7,000 מנות דם, להצלת חיים של חולים ופצועים.

מפקד גדוד שירותי הדם המטכ"לי של חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה״ל, אל"ם (במיל.) ד"ר מיכי זייפה, אמר: "שיתוף הפעולה שלנו עם מד"א נמשך כבר עשרות שנים, והוא עובד בצורה יוצאת מן הכלל. המבצע הזה היה שונה מכל קודמיו. האתגר היה גדול ומורכב אפילו יותר מאשר באירועי מלחמה. נדרשנו לניידות מאוד גבוהה ברחבי הארץ, למציאת פתרונות לוגיסטיים וליכולות אלתור, בעקבות התנאים הלא רגילים שהוצבו בפנינו בשל המצב. אנו ממשיכים לעמוד בכוננות, ובמידת הצורך נהיה ערוכים לקריאה נוספת ונשוב ונבצע את המשימה ככל שנידרש".
נציגי שירותי הדם של צה"ל [צילום: דוברות מד"א]
+ועדת השרים הכריזה: נתיבות ובית שמש - "אזור מוגבל"
20:02 24/04/20  |  יואב יצחק
ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" אישרה הכרזה על אזורים בערים נתיבות ובית שמש כ"אזור מוגבל" למשך חמישה ימים החל מיום א' 26.4 בשעה 6:00 ועד יום ו' ה- 1.5 בשעה 6:00.
להלן האזורים בערים נתיבות ובית שמש שיוכרזו כ"אזור מוגבל":
  • נתיבות - שכונות נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ;
  • בית שמש - השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'.
בתקופת תוקפה של ההכרזה, משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור. משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע לאוכלוסיות בשכונות שהוכרזו בישובים האמורים.
+חברת וויזאייר חוזרת לפעילות מ-1 במאי - תל אביב-וינה
19:55 24/04/20  |  יואב יצחק
חברת התעופה וויזאייר הודיעה על חזרתה לפעילות מוינה ואליה החל מיום 1 במאי בקו. אחד הקווים: תל אביב-וינה. חידוש הטיסות יבוצע בהתאם להנחיות ואמצעי הזהירות המתאימים. וויזאייר תקפיד על שמירת מרחק ואי-מגע. הנוסעים יתבקשו לטפל בעצמם בשירותים: צ'ק אין, כבודה. רכישות יבוצעו באתר החברה, המוצרים יסופקו במטוס. לא תתאפשר רכישת מוצרים במטוס במזומנים. צוות המטוס יעטה מסיכות וכפפות ויחלק מגבוני חיטוי לנוסעים.
+למידה חצי וירטואלית
19:44 24/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
חזרת התלמידים לבתי הספר מעלה את שאלת המורים המבוגרים אשר עבורם הקורונה מהווה סכנה רבה משמעותית יותר מאשר למורים ולתלמידים הצעירים  ▪  והפתרון: למידה חצי וירטואלית
(לגלות יצירתיות [צילום: קת'י ווילנס/AP])
+היד המכוונת של הפגנות הקורונה בארה"ב
18:08 24/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מצא, כי שורה של ארגונים ימניים ושמרניים עומדים מאחורי גל ההפגנות בארה"ב בשבוע האחרון, המתקיימות בדרישה להקל ואף להסיר את מגבלות הקורונה  ▪  בחלק מאותם ארגונים פעילים אישים המקורבים לטראמפ - הקורא גם הוא למושלים לשחרר את הפעילות הכלכלית
מחאה מחוף לחוף: ניו-יורק [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]
מחאה מחוף לחוף: לוס אנג'לס [צילום: מרי אש, AP]
+לסדר מחדש את החופשות
18:07 24/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ברור לכולם שחופשת הקיץ לא תיראה השנה כבכל שנה, אם בכלל תתקיים  ▪  זו העת לחשוב מחדש על לוח החופשים של מערכת החינוך ולסדר אותה באופן הגיוני  ▪  אפשר לוותר על כמה ימי חופשה שברור שאין בהם כל צורך והצדקה, ולהקל את העומס על ההורים בהצבת ימי החופשה בארבע חופשות מרוכזות בשנה - חגים, חורף, אביב וחופשת קיץ מקוצרת
(סדרי עולם אנכרוניסטיים [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+אולי כל ההנחיות - חרטא?
12:38 24/04/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
עוד דוגמה של "מנהיג יודע דבר" ואשתכנע כמו ב-1991 - כשרבין אמר שלמרות ההנחיות הוא רץ למקלט ולא מסתגר בחדר אטום - שהכול "חרטא" ואפגש עם ילדיי ונכדיי אומנם אשמור על שני מטרים מרחק אך למען בריאותי הנפשית אנהג כמנהג מנהיגיי
(האם כל ההנחיות הן חרטא? [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90])
+היכונו לשנות ה-20 השואגות
12:08 24/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לפני מאה שנה היה על העולם להתאושש מהמלחמה הקטלנית ביותר וממגיפה קטלנית במיוחד. התוצאה הייתה עשור של פריחה תרבותית חסרת תקדים ומהפכה חברתית. זה יכול לקרות גם הפעם
(עידן הג'ז)
+אושר מענק פיטורים לבני 67 ומעלה
09:03 24/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרי הממשלה דנו פתיחה של רוב החנויות ברחובות ולאשר מתווה להחזרת המגזר הציבורי לעבודה על-פי מגבלות התו הסגול הקובע כללי פעולה לעסקים הפועלים בימי הקורונה  ▪  אושרה חבילת סיוע בגובה כולל של 8 מיליארד שקלים לסיוע לעצמאים ולעסקים קטנים
(ביום א' - דיון על בתי הספר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לעולם חולה דרוש היגיון בריא
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
24/04/20 11:21
2
8
24/04/20 16:23
3
חשדנית
24/04/20 17:55
4
בני בנקר
25/04/20 12:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ממשלת ישראל אישרה (יום ו', 24.4.20) את הצעת משרד האוצר להמשך מתן מענק ההסתגלות המיוחד לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות משבר הקורונה. בהתאם לכך הוחלט על מענק נוסף בחודש מאי של עד 4,000 שקלים למפוטרים מחודשים קודמים.
24/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
איש לא יודע את התאריך האמיתי שבו מגיפת הקורונה פרצה לחיינו. זכרו שמדובר בסין, מדינה קומוניסטית שהמידע הרשמי ממנה הגיע הרבה זמן אחרי שהחולי פרץ. מגיפה תמיד תגיע על בסיס הנפטון. ממה שכבר ידוע היום, בנובמבר 2019, נשמע ציוץ של עו"ד סיני שסיפר שהוא חולה במשהו שהוא חושב שהפך להיות מגפה (האיש נעלם או הועלם מיד). בדצמבר 2019 היה זה רופא שסיפר על המגיפה, ובהמשך נודע שהוא עצמו נדבק ומת. רק בינואר 2020 הודיעו רשמית שלטונות סין על המגיפה. יש להניח שהם דאגו שהמדינה שלהם לא תיפגע כלכלית, הסתירו הכל בהשראת נפטון (המסמל הונאה ורמייה), ואחרי שהכל "היה מסודר" לדעתם, הם סיפרו לעולם מה קורה.
24/04/2020  |  טובה ספרא  |   כתבות
יושב-ראש ארגון מתנת חיים, הרב ישעיהו הבר, מת הלילה (יום ה', 23.4.20) כתוצאה מקורונה. הבר עמד בראש ארגון לעידוד תרומת כליה אלטרואיסטית, והביא להצלת חייהם של כאלף בני אדם. בן 55 היה במותו.
23/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נפתלי בנט השתתף בהרמת כוסית חגיגית לרגל יום העצמאות, האחרונה בתפקידו כשר הביטחון, במעמד פורום המטה הכללי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל, אביב כוכבי. "התקופה הזו מוטרפת", אמר בנט לנוכחים. יש בה רגעים מרגשים מאוד, מצחיקים מאוד לעיתים. צה"ל הוא צבא העם, אבל כשאמרנו את זה לא חשבנו שבמערכה נגד הקורונה הצבא ישרת ישירות את כל חלקי העם.
23/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אף קומיקאי אינו רוצה להמיר הופעה חיה בהופעות און-ליין, אבל בעידן הקורונה – גם זה הולך. קומיקאים סיפרו בדיחות ברשתות החברתיות, אבל אז החלו לחשוב האם ניתן גם להתפרנס בתקופה הזאת. חלקם החליטו לחכות עד שההסגר ייגמר, אבל כמה מפיקים החלו להעלות מופעים ברשת ואף לגבות תשלום תמורת הצפייה בהם. לתופעה הזאת, צופה ניו-יורק טיימס, יהיו השלכות גם לאחר שהנגיף יחוסל.
23/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il