|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

ולתפארת מדינת ישראל ואזרחיה

הלוחמים במגיפת הקורונה כבשו את טקס השאת המשואות <br>

גברתי שרת התרבות, שיקול הדעת בשנה הבאה ראוי שיהיה רוחבי יותר, מקיף יותר, חף משיקולים עכשוויים, כדי שבאם יצאו חיילנו וקציננו למבצע צבאי מזהיר, או חלילה, למלחמה ומערכה צבאית, מבצע נועז בעורף האויב, לא יהיו רבע או שליש ממשאי המשואה חיילים וקצינים
27/04/2020  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
גורמי הרפואה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

טקס השאת המשואות ביום העצמאות הוא טקס חשוב מאוד ולא רק ברמת הטקסיות בציבור הישראלי, זהו טקס ממלכתי, משמעותי, אשר מעת לעת חווה סערות מסוימות שלא היה בכוחן ועוצמתן לפגוע במהות הטקס ובוודאי לא להוציאו מהקונצנזוס הלאומי .

בימים אלה, בהם שרת התרבות מירי רגב, מתקשרת באופן אישי, הודות לזום, אל הזוכים בכבוד הגדול להשיא משואה, ומבשרת להם בהתרגשות כי נכנסו לפנתאון הכבוד הלאומי, אני חש התרגשות ממשית, בהיותי חלק קטן מהסיפור הישראלי הגדול. ברם, נדמה לרגע כי מגיפת הקורונה המטילה אימתה על האנושות, ערערה במעט את שיקול הדעת.

הזכות להשיא משואה היא זכות ייחודית שבצידה כבוד רב, הוקרה לעשייה מתמשכת של אזרחי ישראל. עיני כל נשואות למשאי המשואות הזוכים בהערכה זו, כל שנה. השנה נדמה כי מגיפת הקורונה ערערה מעט את שיקול הדעת בקבלת ההחלטה על בחירת משיאי המשואות. שלושה אנשי רפואה נבחרו מתוך שלושה עשר משיאי המשואות, מתנדבת במד"א, אח בבית חולים ורופאה, שלושתם עומדים בחזית המאבק במגיפת הקורונה. כמותם עוד עשרות אלפים מסורים ומצוינים.

זאת ועוד, אם הנושא השנתי שנבחר לטקס השאת המשואות, "חיבורים בחברה הישראלית", השתנה לנושא: "הצדעה לגורמי הרפואה", מדוע יגרע זה חלקן של עובדות הניקיון, העמלות ללא לאות, של הסניטרים המסכנים עצמם יומם וליל ולא רק בהובלת חולי קורונה?

אין בשורות אלה חלילה לפגוע, או להטיל בדל ספק, בבחירת שלושת הנבחרים החשובים והראויים, אך נדמה כי דווקא עתה, משנבחרו, ראוי לבחון את שיקול הדעת בקבלת ההחלטה על זהות משיאי המשואה, למען השנים הבאות. המשואה, כשמה כן היא, נישאה, מורמת מהסטנדרטי, פורצת דרך, מעוררת השראה, מקרינה ובעיקר מכבדת את הזוכים בכבוד, אזרחי ישראל הנושאים בעוז ובגאון את הרוח הישראלית, רוח הנתינה, השילוב, המעורבות.

מצדיעים לרופאים

אל מול משיאי המשואות ניצבים גם זוכי פרס ישראל המקבלים את הפרס היוקרתי ביותר שהמדינה מעניקה למי שהצטיינו בתחום הדעת בו מומחיותם, על הישגים מדעיים, אקדמיים, מיוחדים, פורצי דרך ובהם, מי שנמצאו ראויים לפרס ישראל על מפעל חיים.

אם כן, מדוע נבחרו שלושה אנשים מאותו התחום, כרבע ממשיאי המשואות? מאות ישראלים, מכל שדרות הציבור הומלצו על-ידי מיטב הממליצים להשיא משואה. מצב זה מעיד בראש ובראשונה על איכותו של העם בישראל. אבל קשה שלא לתהות מה עמד בבסיס ההחלטה לבחור בשלושה אנשים מאותו עולם התמחות.

אכן, זה מפתה ויש שיסברו כי כמעט מתבקש בנסיבות שנוצרו, בעת שהעם כולו לוחם במלחמת מגיפת הקורונה, בעת שהעם בישראל כולו מצדיע לרופאים, מחבק את האחיות, הגיבורים החדשים שלנו, להעניק את כל שלוש עשרה המשאות לאנשי הרפואה באשר הם. אפשר שהדבר היה יותר ממצוין. הענקת אות כבוד והערכה על העשייה בזמן המאבק במגיפה שסופה מי ישורנו.

אלא שהנושא שנבחר השנה היה 'חיבורים בחברה הישראלית', ויש בחברה המיוחדת והמורכבת שלנו, חיבורים נפלאים. כנאמר, הבחירות כולן ראויות, כולן טובות, אך גברתי שרת התרבות, שיקול הדעת בשנה הבאה ראוי שיהיה רוחבי יותר, מקיף יותר, חף משיקולים עכשוויים, כדי שבאם יצאו חיילנו וקציננו למבצע צבאי מזהיר, או חלילה, למלחמה ומערכה צבאית, מבצע נועז בעורף האויב, לא יהיו רבע או שליש ממשאי המשואה חיילים וקצינים. הרי בעבור הוקרה רוחבית נוצרו אפיקים נוספים, פלטפורמות מתאימות יותר כמו: טקס מצטייני נשיא ביום העצמאות, אותות גבורה וצל"שים בכל הרמות.

ואחרי שכתבתי זאת, ברכות לבביות לכל משיאי המשואות ובהם שלושת אנשי הרפואה המצוינים, הראויים לכבוד, גם אם די היה שחלקם היה מעוטר בעיטורי כבוד ב'יום הרופא', ב'יום האחות', או בחגיגת מיגור הקורונה. בטקס השאת המשואות אפשר היה להסתפק בנציגות בלבד. ברכות לנבחרים וחג עצמאות בריא ושמח.


הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  27/04/2020   |   עודכן:  27/04/2020
עמנואל בן-סבו
+ירידה במספר חולי הקורונה בישראל
22:07 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כון להיום יש בבתי החולים 362 מאושפזים, מהם 126 במצב קשה, 78 במצב בינוני ו-158 במצב קל  ▪  בכל דרגות האישפוז נרשמו אחוזים שליליים בהשוואה לאתמול  ▪  7,200 מתוך 15,555 נדבקים כבר החלימו
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ייתכן ביטול או קיצור של פגרת בתי המשפט
18:12 27/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המטרה: לצמצם את הפיגור שנוצר בשל ביטול רוב הדיונים בגלל הקורונה  ▪  שינוי בפגרה מצוי בסמכות שר המשפטים ויצריך תיאום עם לשכת עורכי הדין
(לווסת את מספר הנוכחים)
+ההסגר עבד: ירידות בשיעור תסמיני הקורונה
18:12 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יותר ממיליון פעמים הציבור השיב על שאלוני התסמינים של חוקרי מכון ויצמן למדע  ▪  הנתונים העדכניים מציגים ירידה חדה בהופעת תסמיני הקורונה בכל רחבי הארץ ומשקפים הצלחה של שיטת ההסגרים בעצירת התפשטות המחלה  ▪  המודל מאפשר לנבא מוקדי התפרצות ומהווה כלי אסטרטגי בניהול המאבק בנגיף
(הפרופסור ערן סגל [צילום: מכון ויצמן למדע])
+לא בפופוליזם, ברצינות ובאחריות
17:38 27/04/20  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות. המחשבה השטחית לפיה עבודות רכבת בסדר גודל כזה מאפשרות סגירה או פתיחה של הרכבת מהיום למחר היא פשוט עצובה, ואם היא לא הייתה עצובה היא הייתה מעוררת גיחוך
(תחנת הרכבת יצחק נבון שוממה מנוסעים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הלימודים יתחדשו ביום א' - במתווה מדורג
16:10 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת  ▪  על-פי המתווה שהוסכם, גני הילדים וכן כיתות א'-ג' ישובו ללימודים ביום ראשון הבא  ▪  הלימודים יתקיימו בימים ראשון עד חמישי במסגרת מצומצמת  ▪  התיכונים ימשיכו בלמידה מרחוק  ▪  ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים בסוף השבוע
פרץ. הצעתו התקבלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
החלטה סופית בשישי [צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד/פלאש 90]
+מיום ראשון: יופעלו מסגרות לגיל הרך
15:21 27/04/20  |  עידן יוסף
צוות השרים אישר את מתווה ההפעלה שהציע שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות ביום א׳ הקרוב (3.5.20). על-פי המתווה, החזרת הפעלת מעונות היום (גילי 3-0) תהיה זהה לגני הילדים (גילי 6-3) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).

אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, הם יפוצלו לשתי קבוצות שביניהן תהיה רוטציה (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות, כפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב. לדברי אקוניס, ״הפעלת מעונות היום ומשפחתונים לגילי לידה עד גיל 3 היא חיונית בשלב היציאה של המשק ממשבר הקורונה״.

בתגובה, הודיעו ארגוני מעונות היום המפוקחים בהם ויצ"ו, נעמ"ת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנ"סים, נאות מרגלית, בית יעקוב איגוד מעונות יום ועוד כי לא יפתחו את המעונות.
+התוצר יתכווץ ב-2020 ב-5.4%
15:13 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כלכלני האוצר פרסמו הערכותיהם ביחס לצמיחה הגלובלית והמקומית בעקבות משבר הקורונה ולקראת ההתחלה ביישום אסטרטגיות יציאה ממנו  ▪  לא כל המובטלים והיוצאים לחל"ת יוכלו לשוב לעבודותיהם הקודמות ולא כולם ימצאו עבודה באופן מיידי  ▪  שיעור האבטלה הממוצע ב-2020 יעמוד על 13%-14% כולל העובדים המושבתים שיצאו לחל"ת
(לא כל המובטלים יחזרו מייד לעבוד [צילום: AP])
+יו"ר ההסתדרות דורש פתיחת הרכבת
14:49 27/04/20  |  עידן יוסף
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להשיב את עבודת הרכבת לסדרה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "שירותי הרכבת נדרשים לעובדים הגרים בפריפריה ובכלל, לצורך הגעה מהירה אל העבודה וממנה", כתב יו"ר ההסתדרות.

לדבריו, נדהם לגלות כי שר התחבורה אישר בקולו, בהקלטה שפורסמה, כי החליט לעכב מיוזמתו את פתיחת שירותי רכבת ישראל לציבור הנוסעים, בשל עבודת תשתית. "צר לי כי שר התחבורה אינו מבין את הצורך הבסיסי של ציבור הנוסעים הנזקק לשירותי הרכבת, על-מנת לחזור לעבודה סדירה ולהתפרנס, בפרט בימים אלה. אין כל מקום להעמקה נוספת של הקשיים והמשבר הכלכלי, העוברים על המשק הישראלי בכלל, ועל ציבור העובדים בפרט".

בתגוב למכתב, מסר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "צר לי כי יו"ר ההסתדרות חושף בורות עצובה, הן ביחס לצרכי המשק והביקוש לתחבורה ציבורית בימים אלה, הן ביחס לתוכניות משרד התחבורה ורכבת ישראל, והן ביחס להשלכות האצת מיזמי הרכבת על ציבור שבשמו הוא מתיימר לדבר. ראוי היה שיו"ר ההסתדרות ירים טלפון לשר כדי לקבל נתונים לפני שהוא מוציא מכתב פופוליסטי לציבור. מאוד הייתי רוצה להאמין שבעניין אחרים שבר-דוד מתעסק בהם הוא לומד ומעמיק קצת יותר מהתבססות על כתבה עיתונאית חלקית ומגמתית".
+משבר הקורונה: החודשים הבאים
14:41 27/04/20  |  עמוס ידלין, איתי ברון   |   לרשימה המלאה
הדמיה של "קבינט הקורונה" שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי, מצביעה על האתגרים ומציעה את דרכי הפעולה בחודשים של המעבר לחיים בשגרת קורונה
(לתשומת ליבכם [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+ביבי, יום הזיכרון
14:17 27/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בדיוק כמו בכל סופרמרקט - קבעו כמה אנשים יכולים להיות במקום בעת ובעונה אחת  ▪  אם זה אפשרי בחנות גדולה זה יתנהל במשמעת למופת בכל חלקה צבאית עם ציבור רגיש של אבלים
(בזהירות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אושר צירוף חברות כרטיסי האשראי לקרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים
13:37 27/04/20  |  עידן יוסף
החשב הכללי רוני חזקיהו אישר את צירופן של חברות כרטיסי האשראי לקרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים. הצטרפותן לקרן תאפשר להגדיל את היצע האשראי ואת אפשרויות המימון של עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לקבל הלוואה בערבות המדינה. תנאי ההלוואה דרך חברות כרטיסי האשראי זהים לתנאים הקיימים כיום בקרן.

חברות כרטיסי האשראי הצפויות להצטרף בשלב זה לקרן ולהתחיל את פעילותן ממחר הן מקס איט פיננסים וכאל כרטיסי אשראי לישראל.

מתחילת פעילותה של הקרן ועד היום הוגשו לקרן כ-47 אלף בקשות בסכום כולל של כ-31 מיליארד שקל. הטיפול בכ-14,500 אלף בקשות הושלם, מתוכן אושרו 11,200 מהבקשות. סכום הבקשות הכולל שאושר עד כה עומד על כ-4.5 מיליארד שקל, המהווה כמחצית מסכום האשראי הכולל שהוקצה לקרן. המערכת הבנקאית ממשיכה בעבודתה לבחינת יתר הפניות.

החשכ"ל נערך בצעדים להגדלת הקרן על-מנת לעמוד בביקוש הגבוה להלוואות מצד העסקים במדינה.
+משרד התקשורת קורא לציבור למעט שימוש בתעבורת רשת
13:29 27/04/20  |  עידן יוסף
בשבוע האחרון, עם המעבר ללמידה מרחוק, חל גידול משמעותי בתעבורת רשתות הטלפוניה בשל שימושים רבים בקרב האוכלוסייה החרדית המשתמשת בטלפונים וקווים כשרים, דבר שגורם לקושי בזמינות מלאה של הרשתות באזורים מסוימים.

משרד התקשורת הודיע כי הוא פועל למציאת פתרונות בעניין עם החברות, דורש מן הציבור לפעול באופן מושכל על-מנת להקל על העומסים בתקופה זו. כך לדוגמה, מבקש המשרד לייחד את השימוש בשעות הבוקר לטובת הלומדים (15:00-08:00) ולהעדיף שימוש בטלפונים נייחים (ביתיים) על-פני טלפונים סלולריים.
+גם בישראל: תשובה לבדיקת קורונה בתוך פחות משעה
13:20 27/04/20  |     |   לרשימה המלאה
לישראל היום נודע כי הוכנס שימוש בציוד שמאפשר לפענח דגימות של נגיף הקורונה בתוך 45 דקות  ▪  בבדיקה רגילה מתקבלת התוצאה רק לאחר 3 שעות
(זמן שיא [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+לקראת שת"פ עולמי נגד הקורונה
13:06 27/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארגון הבריאות העולמי ושורה של גורמים נוספים השיקו תוכנית לתיאום בינלאומי נגד הנגיף - בחלוקת ציוד המגן, בפיתוח תרופות ובמציאת חיסון. המשימה תהיה קשה, אך זהו צעד חיובי - מדווח אקונומיסט
(בדיקות קורונה במדריד [צילום: ברנאט ארמנגיו, AP])
+אילת: המשטרה קיצרה את צו הסגירה ל-4 עסקים
13:02 27/04/20  |  עידן יוסף
מפקד מרחב אילת במשטרה הורה על קיצור ימי הסגירה לארבעה עסקים שהוצא נגדם צו סגירה לאחר שהפרו את צו בריאות העם, בהם שני עסקים להמרת כספי מט"ח (חלפנים), פיצרייה ועסק לשטיפת כלי רכב.
+הנקה בזמן קורונה
12:50 27/04/20  |  שרון ברנסבורג-צברי   |   לרשימה המלאה
לא משנה אם תינוק יונק או לא, חשוב לזכור שמגע פיזי עם התינוק מפחית מתח, ובכך משפר את ההגנה החיסונית שלו ושל המטפל  ▪  לכן, חשוב להקפיד להמשיך לטפל בתינוק ולטפח אותו, ולשמור עליו רגוע ככל האפשר, כל זאת תוך נקיטת אמצעי הגנה וזהירות
(הטיפול בתינוק, אתגר לא פשוט [צילום אילוסטרציה: AP])
+עכשיו ההזדמנות לאמנת ההגינות
12:48 27/04/20  |  אהוד פלג   |   לרשימה המלאה
אם מישהו סבר שעוצמתו הפיזית, הפוליטית או הכלכלית מאפשרת לו להתעלם מן הזולת או מצרכיו, בא משבר הקורונה והעמיד אותו במקומו ולימד אותו פרק בענווה, ביחסיות ובמגבלות הכוח
(למדה אותנו לקח [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+הנגיף המשפטי: לקראת התייעלות כואבת
12:39 27/04/20  |  עו"ד יערה דיטשר   |   לרשימה המלאה
פירמות עורכי הדין הגדולות בעולם נפגעות משמעותית מן הקורונה וצפויות לצמצם את מספר עובדיהן אחריה  ▪  ייתכן שרבים מהשכירים של היום ימצאו את עצמם בחברות המעניקות שירותי מיקור חוץ למשרדים
(בג"ץ בדיון על הקורונה)
+מאה שערים: המשטרה פיזרה התקהלות של 60 איש
12:12 27/04/20  |  עידן יוסף
כוחות משטרת ישראל פשטו על מבנה בשכונת מאה שערים בירושלים שבו למדו כ-60 אנשים. מנהל המקום וארבעה מורים עוכבו. נגד המעוכבים בלבד צפויים להירשם קנסות בגין הפרת צו בריאות העם.
+נתניהו הורה לבחון ניכוי שכר מרופאים הנדרשים לבידוד
12:04 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+מעדיפים למות מנגיף
11:48 27/04/20  |  אריאל פטל   |   לרשימה המלאה
פקידי האוצר ודאי למדו כלכלה ומודלים היסטוריים מכובדים, אך אם יפתחו את החלון ויביטו סביב יבחינו כי בימים אלה, בין מודלים אלה לבין המציאות אף לא קיים קשר מקרי לחלוטין
(מפעל חיים מתמוטט [צילום: איתמר לוין])
+80 ערכות בדיקת קורונה - לדרום אפריקה
11:38 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברת אילקס מדיקל מכרה 80 מכשירי בדיקת קורונה לדרום אפריקה  ▪  מעריכה כי פוטנציאל הצריכה של הערכות הללו יעמוד עד סוף 2020 על כ-5 מיליון דולר  ▪  מעריכה פוטנציאל מכירה של כ-4.5 מיליון דולר נוספים למדינות הסאב-סהרה
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+"כשירות נמוכה מאוד למשרד
הבריאות בתרחיש פנדמיה"
11:30 27/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דבריו של תא
ראש רח"ל לשעבר תא"ל במיל' רם כי הגיש לממשלה בתחילת נובמבר 2019 דוח כשירות ומוכנות העורף אשר חושף את הכשלים  ▪  בר סימן טוב: "משרד הבריאות הוא אחד המשרדים הערוכים ביותר לחירום והאירוע הזה הוא דוגמה לכך"
(הדיון בוועדת הקורונה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן])
+עוול היסטורי
11:28 27/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - מרגש, ממשלה, כאוס, אזהרה, הייתה מלחמה, שקרים ונפלאות השלטים א'  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  חודש טוב, שבת שלום ויום עצמאות שמח  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
(יד ושם מסתיר [צילום: פלאש 90])
+משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-202
09:40 27/04/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן כי מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-202. מספר החולים עומד על 15,466, בהם 129 במצב קשה ומתוכם 96 מונשמים. 6,796 החלימו מהנגיף.
+האוצר: חברות כרטיסי האשראי יצטרפו לקרן ההלוואות בערבות המדינה
09:13 27/04/20  |  מירב ארד
החשב הכללי אישר את צירופן של חברות כרטיסי האשראי לקרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים. הצטרפותן של חברות כרטיסי האשראי לקרן תאפשר להגדיל את היצע האשראי ואת אפשרויות המימון של עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לקבל הלוואה בערבות המדינה. תנאי ההלוואה דרך חברות כרטיסי האשראי זהים לתנאים הקיימים כיום בקרן. חברות כרטיסי האשראי הצפויות להצטרף בשלב זה לקרן ולהתחיל את פעילותן החל ממחר הן מקס איט פיננסים וכאל כרטיסי אשראי לישראל.
+חווית הקורונה מנקודת מבט אקזיסטנציאליסטית
08:30 27/04/20  |  איתי רוטשילד   |   לרשימה המלאה
אחד הענפים שצמחו מתוך האקזיסטנציאליזם הוא הפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית, המתמקדת בהתמודדות נפש האדם עם דאגות יסוד קיומיות  ▪  אולי דרכה, נוכל להבין מה מתחולל בנפשנו בעקבות משבר הקורונה, שעודנו רחוק מלהסתיים
(מבודדים [צילום: מארק שייפלביין/AP])
+שליטים סמכותנים מנצלים את הקורונה
08:06 27/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלת הונגריה נטל לעצמו את הסמכות לשלוט מכוח צווים  ▪  סין אסרה את מנהיגי המחאה הדמוקרטית בהונג-קונג  ▪  בכמה ממדינות ערב נסגרו העיתונים המודפסים  ▪  רוסיה, סין וקמבודיה עוקבות אחרי אזרחיהן בלא מגבלות  ▪  מפלגתו של מודי מאשימה את המוסלמים בהפצת המגיפה  ▪  אקונומיסט בסקירה מטרידה של ההתרחשויות הפוליטיות בצל המחלה
צ'אן-אוצ'ה. "הבריאות קודמת לחרות" [צילום: גמונו אמרשינגה, AP]
חיפטר. מי שמותח ביקורת - בוגד [צילום: פטרוס גיאנקוריס, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלוחמים במגיפת הקורונה כבשו את טקס השאת המשואות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בחוץ משתוללת מגיפה המעוררת בציבור חרדה גדולה, ומובילה את השלטונות להטיל הסגר. התיאור הזה לקוח מתוך עלילת הספר "הדבר" של אלבר קאמי, אבל הוא אקטואלי מתמיד. לא פלא שמכירות הספר הוכפלו לאחרונה בקצב אקספוננציאלי. קאמי הוא מהוגיו המרכזיים של האקזיסטנציאליזם, או בעברית "קיומיות", המעמידה את עצם קיומו של האדם במרכז. האקזיסטנציאליזם צמח על כר של אסונות בקנה מידה אפי שהתרחשו בתחילת המאה שעברה: שתי מלחמות העולם, וכן מגיפת השפעת הספרדית שחזרה לאחרונה לכותרות.
כל תשומת הלב העולמית מרוכזת בקורונה. אולי זהו צירוף מקרים בלבד, שגרם לכך שסין בחרה ברגע הזה כדי להדק את פיקוחה על ים סין הדרומי, לעצור את מנהיגי המחאה הדמוקרטית בהונג-קונג ולפגוע בחוק השורר במושבה זו. אבל אולי לא. שליטים סמכותנים מבינים שזהו הרגע המושלם לבצע פעולות מקוממות, כי העולם בקושי ישים לב – כותב אקונומיסט.
27/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בתחילת החודש פסק בית המשפט של האיחוד האירופי, כי הונגריה, צ'כיה ופולין הפרו את התחייבויותיהן בתור חברות האיחוד בכך שסירבו ב-2015 לקלוט חלק מ-160,000 המהגרים והפליטים שהתקבצו באיטליה וביוון, למרות החלטת האיחוד לפזר אותם בין חברות האיחוד. פסיקה זו באה בעיצומו של משבר נוסף שבו האיחוד האירופי מגלה סדקים מתרחבים בין חברותיו. משבר הקורונה הראה בצורה בולטת מאי-פעם, כי אמירתו של ג'ורג' אורוול, "הפטריוטיות בדרך כלל חזקה יותר משנאה מעמדית, ותמיד חזקה יותר מכל סוג של בינלאומיות", נותרה בתוקף.
מלון קלאב הוטל באילת רושם גידול בהזמנות נופש שנעשות על-ידי משפחות מכל רחבי הארץ.
26/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון, נפתלי בנט, קורא לפתוח מחדש את המסחר והאירועים בישראל תוך חיזוק מערך בדיקות הקורונה.
26/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il