|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגיגים תרנ"ג

עוול היסטורי

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מרגש, ממשלה, כאוס, אזהרה, הייתה מלחמה, שקרים ונפלאות השלטים א' "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) חודש טוב, שבת שלום ויום עצמאות שמח הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
27/04/2020  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
יד ושם מסתיר [צילום: פלאש 90]


מזל טוב!

הודעה כל כך מרגשת על לידת בת לא קראתי מעולם. הרב איתן ושירה שנרב, ששָכלו את רנה, בתם, בפיגוע בעין דני (עין בובין), הסמוך לדולב במערב חבל בנימין, לפני שמונה חודשים, בישרו על הולדת בתם: "כה אמר ה'... שמעתי את תפילתך, ראיתי את דמעתך, הנני רופא לך [מלכים ב', פרק כ' פסוק ה' - אב"ץ]. בשמחה גדולה ובהודיה עצומה לה' יתברך, אנו שמחים לבשר על לידת בתנו. המחבלים הארורים לא ינצחו אותנו, אנו נמשיך לחיות עם אמונה גדולה ונביא חיים חדשים לעולם". בפיגוע נפצעו הרב איתן שנרב ודביר, בנו. מזל טוב ובריאות שלמה לכולכם.

מסתפק במועט

הממשלה שהוקמה (אם בג"ץ לא יתנקש בה כיוון שאינה מתאימה לטעמו ולצרכיו) אינה לטעמי, כיוון שאינה הטובה ביותר לישראל, אך היא הכי טובה שיש כיום לכנסת להציע, לאור תוצאות הבחירות בשנה האחרונה. כידוע, הטוב ביותר הנו אויבו של הטוב; ואחרי יותר משנה ללא ממשלה, במשבר חמור, שגרמה מגיפת הקורונה, כדאי להיות צנועים, ולהסתפק במועט - יש לנו סוף-סוף ממשלה (שדרך אגב, תפקדה לא רע במגיפה).

השמרטפייה הלאומית

מנהל התיכון, שבו למדו בניי, אמר לי פעם, שהוא והמורים הנם החוליה החלשה בבית-הספר; וזה היה לפני יותר מעשרים שנה בכל הקשור בטכנולוגיה, ותק̤ף גם עתה. הסגר, שהוטל פתאום עקב המגיפה, תפס את מערכת החינוך כשמכנסיה מופשלים. איש לא נערך, כנראה, למצב של השבתת לימודים (ראוי לציין - דבר, שלא נראה סביר עד לפני כחודש); ואז החלה מערכת החינוך לנוע קדימה.

תוך תנועה, תוכננה הלמידה מרחוק באין תשתית ראויה (מחשבים לכל תלמיד בביתו) ובאין הכנה מתאימה של המורים ושל התלמידים; והתוצאה (כפי שבניי מדווחים לי) - כאוס מוחלט. לא בכל בית יש מחשב לילדים; ואם יש - לא כל ילד קיבל מחשב. ואם הילדים משתלטים על מחשבי הוריהם (חלק ממקומות העבודה חילקו מחשבים ניידים לעובדיהם, כדי שיוכלו לעבוד מהבית בסגר), ישבתו הוריהם מעבודה.

יתר על כן, הוראה פרונטלית במחשב הנה דרך משעממת ביותר להעביר חומר לימודי, והאיכות הטכנית של ההוראה מרחוק הייתה בינונית ומטה בלשון המעטה. נכדיי התלוננו על שעמום מוחלט במהלכה. כפי שסיכם אחד מבניי, כשנטלו ממערכת החינוך את תפקיד השמרטף, היא נשארה עירומה.

בנוסף, שמעתי, כי נכדתנו, הגרה בניו-יורק, משתעממת בשיעורים מרחוק. לעומת זאת, אביה סבור, כי הסגר שיפר את שליטת בתו במחשב. חיוני, שבמערכת החינוך יפיקו לקחים, וישתדלו להצטרף ללוח-השנה השועט קדימה, אל סוף הרבע הראשון במאה ה-21 ואל מעבר לו.

כספי דמים

חקיקה בארצות-הברית ובארץ תאפשר תפיסת כספים, שמשלמת רשות הטרור מרמאללה למחחבלים ולמשפחותיהם, ותפליל בנקים וכל גורם, שיעסוק בהעברת הכספים הללו. איתמר מרקוס, מנהל מכון "מבט לתקשורת פלשתינית", ועו"ד מוריס הירש, מנהל המחלקה המשפטית במכון, סבורים, שתפיסת כספי הטרור (סכום המוערך ביותר מ-42 מיליון שקל בחודש) מכל מי שמחזיק בהם, מעצר המעורבים והעמדתם לדין אפשריים.

הם כתבו לכל מנהלי הבנקים, הפעילים ביהודה ובשומרון, והזהירום לבל ימשיכו לשתף פעולה עם הרש"פ ועם המחבלים, כדי שלא יהפכו לשותפים לדבר עבירה. כמו-כן, הבהירו לבנקים, כי המשך שיתוף הפעולה עם מדיניות אסורה זו יחשוף אותם לתביעות אזרחיות בגין מתן סיוע ממשי לפעילות טרור.

מאז היווסדה, משלמת הרש"פ משכורות חודשיות לכל ערבי, שנעצר בגין מעורבותו בפעילות טרור נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. כך, שילמה רשות הטרור מרמאללה בשנים 2018 - 2019 למחבלים יותר ממיליארד שקל. ובה-בעת מתלוננת, שאין לה כסף לקנות מכונות הנשמה לטפל בחולי קורונה בשטחה.

נשכח

ברשימת המלחמות, שהמשתתפים בהן לא עוטרו באות מלחמה, שפרסמתי בטורי הקודם, שכחתי לציין את מבצע ליטני. אל"ם (מיל') יעקב צור כתב לי: "'מבצע ליטני' באביב 1978 היה, למעשה, מלחמה לכל דבר.

שתי אוגדות מלאות תקפו בחזית הלבנונית וכבשו במהירות וביעילות את כל השטח עד הנהר ליטני (להוציא אזור מחנות הפליטים בצור ובצידון, שהוחרגו מהמשימה). אני יכול להעיד, כי הייתי שם, כמפקד הסיוע האוגדתי של אוגדת הצנחנים, בפיקודו של אורי שמחוני. היום כמעט אין זוכרים את הפעולה, וכמובן אין אות לכבודה".

כיכר מורנובסקי

בשלט בכיכר מורנובסקי בווארשה, שאת ניסוחו קבע "יד ושם", כתוב: "במקום זה, בין התאריכים 19-22 באפריל וב-27-28 באפריל 1943, התרחש אחד הקרבות הכבדים ביותר במסגרת מרד גטו ורשה, אותו ניהלו ארגוני התנגדות יהודיים (אי"ל). לוחמים יהודים תחת פיקודו של פאבל פרנקל, מפקד הארגון הצבאי היהודי (אצ"י), הדפו את מתקפות הגרמנים במשך מספר ימים. דגל מגן-דוד היהודי והדגל הפולני שהונפו בגאון מעל הכיכר, נראו מכל רחבי ורשה והיוו עבור התושבים סמל להתקוממות כנגד הגרמנים".

אתעלם מהעברית הקלוקלת בשלט, ואצטט את חיים רבינוביץ, שכתב לי: "לאנשי 'יד ושם' יש בעיה. במשך עשרות שנים הם העלימו כליל מהציבור את אצ"י [ואת פאבל פרנקל, מפקדו - אב"ץ], וקבעו כי רק אי"ל מרד ולחם, ורק מרדכי אנילביץ' היה מפקד המרד. עכשיו, לאחר שמשה ארנס חשף את האמת, הם ממשיכים לשקר ביודעין, ומציגים את אצ"י ככפוף כביכול לאי"ל, שכלל לא היה קשור לקרב בכיכר מורנובסקי".

בפועל, אי"ל סירב לשתף פעולה עם אצ"י, ו"יד ושם" ממשיכה לפמפם את השקר, שמרדכי אנילביץ' היה מפקד מרד וארשה. זה שקר, כיוון שלא היה מרד אחד בגטו וארשה, אלא שניים. אי"ל לא היו מניפים את הדגל הכחול-לבן, כיוון שדגלם היה אדום, ורבים מאנשי "בוּנד" (ארגון יהודי סוציאליסטי, אנטי- ציוני) שורותיו, כולל מארֶק אדלמן, סגן-מפקד אי"ל.

ורבינוביץ מוסיף, כי אצ"י ביקש למרוד כבר עם תחילת הכיבוש הנאצי של פולין (ספטמבר 1939). אנשיו היו אנשי בית"ר, שאומנו במחנות, שארגן אברהם שטרן 'יאיר' לפני מלחמת העולם השנייה (בשיתוף הצבא הפולני. הלל צור, איש אצ"ל מנתניה, פיקד על האימונים הללו, שנפסקו עם פרוץ מלחמת העולם), והיה בידיהם נשק רב. חלק מהנשק הזה הועבר אחר כך ממחסני אצ"י לארגון המחתרת הפולני.

פשוט בושה, שממשיכה את העוול ההיסטורי לפאבל פרנקל ולאנשיו, שכמעט כולם נהרגו בקרב על כיכר מורנובסקי. דרך אגב, במשפט אייכמן דאגה התביעה הישראלית, שלא יאזכרו את אצ"י, כדי להאדיר מרד וארשה כפעולה של התנועות "החלוציות" (כלומר, של השמאל) בלבד. אחרי שמשה ארנס פרסם את ספרו, "דגלים מעל הגטו" (ידיעות ספרים, 2009), ערערו היסטוריונים מִטעם על ממצאיו, והגנו על ההתעלמות מאצ"י ומפאבל פרנקל.

נח בשבע+ שגיאות (א')

המשוטט בכבישי ישראל, גם בימי הסגר, מגחך לנוכח תעלולי כותבי השלטים בחברת נתיבי ישראל (לשעבר - מע"ץ) - בעברית, באנגלית ובערבית.

לכאורה, עוקבת נתיבי ישראל אחרי הוראות התעתיק של האקדמיה ללשון העברית, שיש בהן אבסורדים. הבולט בהם, לטעמי, הוא השימוש באות W כתעתיק של האות ו"ו - עניין הנמצא, למיטב ידיעתי, רק בגרמנית. כך, פתח-תקווה, אם המושבות, זכתה להיקרא בשלטי הדרכים - Petah Tiqwa. אולם מושב נווה ירק בשרון נקרא, לפי שלטני נתיבי ישראל -Neve Yarak .

כפר - קידומת נפוצה ליישובים בארץ - הפך בשלטי נתיבי ישראל ל-kefar; ושוב, שלטני נתיבי ישראל אינם נחרצים, ובמקומות אחדים בדרך לכפר-סבא כתבו, kfar.

בנוסף, החליטו השלטנים לוותר על האות ה"א, המסיימת שמות יישובים עבריים רבים, ואינה סרח-עודף אלא עניין מהותי. מילא באנגלית, אך בערבית, מדוע לסיים שם כמו נתניה באות אל"ף ולא באות ה"א (תא מרבּוּטה), כיאות?!

תאריך:  27/04/2020   |   עודכן:  27/04/2020
אביתר בן-צדף
+ליצמן: לא נשתף פעולה עם לפיד לנקום בגנץ
16:22 27/04/20  |  עידן יוסף
יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן מגיב להודעת לפיד: "אם יאיר לפיד ירצה לחבור לנתניהו כדי לנקום בגנץ, לא נסכים לשתף איתו פעולה ולא נשב איתו".
+יש עתיד תנטוש את הכנסת ארבע שעות לפני יום הזיכרון
15:07 27/04/20  |  עידן יוסף
סיעת יש עתיד-תל"ם הודיעה כי תעזוב את מליאת הכנסת כבר בשעה 16:00, ארבע שעות לפני פתיחת אירועי יום הזיכרון. "לטעמנו, אין תוקף מוסרי לחקיקה שתיעשה בזמן יום הזיכרון", אמר יו"ר הסיעה ח"כ מאיר כהן. "יש דברים חשובים יותר מפוליטיקה. אין תוקף מוסרי לחקיקה שתיעשה בזמן יום הזיכרון". הוא האשים את יו"ר הכנסת בני גנץ במתן יד לפגיעה בחברי כנסת הנמנים על משפחת השכול בכך שאינו נענה לבקשתם להעביר את חקיקת חוקי היסוד ליום חמישי.
[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+לפיד לליברמן: "איווט, ככה אתה מכיר אותי?"
14:36 27/04/20  |  עידן יוסף
ח"כ לפיד הגיב לעקיצה ששלח לעברו אביגדור ליברמן כאילו אמר בבדיחות הדעת שיסכים שנתניהו ימשיך לכהן ובלבד שגנץ לא יכהן כראש ממשלה, וכתב בטוויטר: "איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה".
+לפיד מטיל פצצה: מוכן שנתניהו
ימשיך לכהן - ובלבד שגנץ ייפגע
14:24 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר יש עתיד מודיע שהוא מוכן לכך שראש ממשלה עם כתב אישום ימשיך לכהן ובלבד שיו"ר כחול לבן שהפר את הברית איתו יינזק  ▪  כחול לבן: "לפיד פירק את כחול לבן כי רצה ללכת לבחירות. הוא גם יוליך את ישראל לבחירות מתי שביבי יורה לו שהוא מוכן"
(לפיד. מנפלאות המדבר הפוליטי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
[צילום: ערוץ כנסת]
+היו ימים, אין עוד
13:00 27/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בגין לא נרתע, הוא עמד על עקרונותיו  ▪  לא נסוג למרות שהכל ידעו כי המחיר עלול להיות כבד מבחינת מעמדו המסתמן כיורש לעתיד של ז'בו
(בגין. לא ויתר [צילום: הרמן חנניה/לע"מ])
+ח"כ יעלון תוקף: "מתבייש בהנדל ובהאוזר"
11:07 27/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יעלון ציין בראיון כי הוא מעריך שבג"ץ יפסול חלק ממרכיבי עסקת הליכוד-כחול לבן ונתניהו ינצל את זה כדי לתקוף את בג"ץ שוב"  ▪  הנדל: "מה שיפה אצל יש עתיד זה שהפרובוקציה הופכת לשקר שהופך לספין"
(יעלון. מתבייש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+המבחנים הקשים שיצטרך לעבור שר המשפטים
10:06 27/04/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה
בהנחה שהממשלה הבאה תקרום עור וגידים היא תהווה מבחן מיוחד למפלגה שחרתה על דגלה את רוממות שלטון החוק הלא היא מפלגת "כחול לבן"  ▪  המבחן הראשון יהיה כהונתו של שר המשפטים החדש עו"ד אבי ניסנקורן
(עו"ד אבי ניסנקורן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוול היסטורי
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמעון מהצפון
27/04/20 19:04
2
בן נאמן
28/04/20 08:04
 
דב שטיין
29/04/20 19:36
 
בן נאמן
30/04/20 06:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
יו"ר תל"ם, ח"כ משה יעלון, הפועל במשותף עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תוקף את שני חברי הכנסת יועז הנגל וצבי האוזר שפרשו ממפלגתו, ואומר בראיון לגל"צ: ""אני מתבייש בהם".
27/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בהנחה שהממשלה הבאה תקרום עור וגידים היא תהווה מבחן מיוחד למפלגה שחרתה על דגלה את רוממות שלטון החוק הלא היא מפלגת "כחול לבן". המבחן הראשון יהיה כהונתו של שר המשפטים החדש עו"ד אבי ניסנקורן. סביר להניח שמינוייו של עו"ד אבי ניסנקורן הוביל לאנחת רווחה עצומה הן אצל היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, והן על-ידי בית המשפט העליון כאשר המאבק על צביונו של בית המשפט ייכנס להקפאה.
27/04/2020  |  רועי אורן  |   יומני בלוגרים
ברוב של 64.2 אחוזים מול 35.8%, אישרה (יום א', 26.4.20) ועידת מפלגות העבודה בהצבעה דיגיטלית מרחוק את ההצטרפות לממשלת האחדות, הצעתו של היו"ר עמיר פרץ הנתמכת ע"י ח"כ איציק שמולי, אך זוכה להתנגדות ח"כ מרב מיכאלי.
26/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מה שהעין רואה עתה הוא לא ממשלה זמנית ולא ממשלת חירום לאומית ולא ממשלת פרוגרמה מדינית או חברתית אלא פרפוריה האחרונים של החיה הפוליטית שחיינו איתה למן הימים הראשונים של שיבת ציון המודרנית לימים המשונים האלה. לו היינו הגונים, או אם תרצו בעלי רגש של חמלה פעילה, היינו 'מרדימים' במו ידינו את החיה הבאה בימים הזאת, וחדלים מלהנשים אותה בכל מחיר וחוסכים לה את חרפת זקנותה ואת התבזותה המכוערת. אבל איננו מעזים.
26/04/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
אזרחי ישראל, ללא קשר לדעות פוליטיות, חייבים לצאת במחאה ציבורית על-מפלגתית נגד בזבוז כספי הציבור על-ידי ממשלת האחדות העתידה לקום. על-פי המודל של מתיתיהו החשמונאי, שקרא "מי לאדוני אלי", אני קוראת לאדם כריזמטי ובעל כושר ארגוני לקום ולהצהיר: "מי בעד האינטרס הציבורי אלי". עליו לארגן מחאה כלל אזרחית על מפלגתית נגד בזבוז כספי הציבור על נושא שאין בינו לבין טובת הציבור דבר1
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
ליצמן לנתניהו: אהיה שר השיכון  /  עידן יוסף
מסתמן: בנט לבריאות; ליצמן לשיכון  /  עידן יוסף
"מפלצת ביורוקרטית שאי-אפשר יהיה לנהל"  /  מירב ארד
נגד בזבוב כספי הציבור ע"י ממשלת האחדות   /  רבקה שפק ליסק
שר לכל ח"כ   /  ציפי לידר
רבוטה בעיניים  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il