|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
בחינת בגרות בגרמניה [צילום: AP] כיתה נטושה בוונצואלה [צילום: אריאנה קובילוס, AP]

ההשלכות ארוכות הטווח של סגירת בתי הספר:

פחות השכלה וידע, הרבה יותר פערים

בתי הספר הם כלי מרכזי לצמצום הפערים החברתיים - אך סגירתם בשל הקורונה יוצרת מצב הפוך, מזהיר אקונומיסט הבדלים ביכולת הכלכלית מובילים להבדלים ניכרים ביכולת לצמצם את נזקי ההשבתה הממושכת, ואובדן ההשכלה והמיומנויות ירדפו את ילדי השכבות הנמוכות לאורך כל ימי חייהם
30/04/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
סגירת בתי הספר בבריטניה, 22.4.20 / BBC

למעלה מ-75% מ-1.5 מיליארדי תלמידי העולם מושבתים בשל הקורונה – מצב שהוא חסר תקדים הן מצד עצמו והן מצד השלכותיו. בטווח הזמן המיידי, סגירתם פוגעת בתפוקה של ההורים; בטווח הארוך ובצורה מדאיגה יותר, הדבר יפגע בעתידם ובסיכוייהם של הילדים, מזהיר אקונומיסט.

סגירת בתי הספר משפיעה במיוחד על התלמידים הצעירים ביותר והעניים ביותר. יש להם פחות גישה לשלוש ארוחות ביום, למחשב המחובר לאינטרנט, להורים משכילים ולמרחב לימודי שקט. אם ילדים בני שמונה לא ילמדו עד הסתיו, כפי שמסתמן בכמה מדינות, הם יאבדו קרוב לשנה של הישגים. בלי התערבות חיצונית, התוצאות עלולות להיות מורגשות לאורך כל ימי חייהם.

ניתן שניתן ללמוד זאת מהפסקות לימודים כפויות קודמות ברחבי העולם, בין אם בשל נזקי טבע, בין אם מסיבות בריאותיות ובין אם בגלל שביתות מורים. זה נכון לגבי תלמידי כיתה ג' בארה"ב שנפגעו ממזג האוויר, תלמידים בלגיים שסבלו ב-1990 משביתה בת חודשיים, ותלמידים במערב אפריקה שהיו עדים לעלייה בהריונות ולשימוש באלכוהול בקרב חבריהם בשל האבולה ב-2014. במערב אין תקדים מן התקופה האחרונה, אך מחקר הוכיח שסגירת בתי הספר האמריקניים ב-1916 בשל מגיפה של שיתוק ילדים פגעה בהצלחתם של התלמידים בהמשך חייהם.

לפחות במדינות העשירות, המצב כיום שונה: 90% מהן מספקות צורה כלשהי של לימוד מרחוק. אבל גם שיטה זו יוצרת חוסר שוויון. בבריטניה מסופק לימוד מרחוק ליותר ממחצית מתלמידי בתי הספר הפרטיים, לעומת 20% בלבד מתלמידי בתי הספר הציבוריים. בשבועות הראשונים של המגבלות דיווחו בתי הספר בארה"ב, כי שליש מתלמידיהם לא התחברו לשיעורים המקוונים – לעומת נוכחות מלאה בבתי הספר היוקרתיים, וכמובן לעומת מי שיכלו לשכור מורים פרטיים.

במאה האחרונה זינק שיעור הילדים בבתי הספר היסודיים מ-40% ל-90% מבני שכבת הגיל, ובתי הספר הפכו למכשיר חשוב של תנועתיות חברתית. סגירת בתי הספר כעת, יוצרת מגמה הפוכה. אחד החששות הוא מגמה נרחבת של אובדן הידע שכבר נצבר, כפי שמתרחש בחופשות הקיץ – בעוד בעלי היכולת יצליחו לשמר אותו. הפערים יהיו גם בתוך המדינות וגם ביניהן. בדנמרק, סלובניה ושבדיה יש ל-95% מבני ה-15 גישה למחשב; בארה"ב השיעור הוא 100% במשפחות העשירות ו-75% בעניות; במקסיקו – 94% ו-29% בהתאמה. ובמשפחות עניות יש יותר ילדים על מחשב בודד.

גורם חשוב נוסף הוא עד כמה התלמידים רגילים לעבודות עצמיות. אם הם מורגלים ללימוד פרונטלי, בו המורים מכניסים להם הכל לפה בכפית, הם לא יסתדרו עם משימות אחרות. במדינות כמו אסטוניה ויפן, קיימת מסורת של עבודות עצמיות; במדינות OECD השיעור הממוצע הוא 40% מהפעילות – אך הוא נמוך משמעותית בצרפת, איטליה וספרד (שלוש מדינות שנפגעו מהקורונה בצורה הקשה ביותר).

הגורם המשמעותי ביותר בחוסר השוויון שיוצרת הקורונה הוא מה שאקונומיסט מכנה "הפער ההורי": ככל שההכנסה גבוהה יותר, ההורים נותנים יותר אמון בלימוד מרחוק ובלימוד עצמי. מאז שנות ה-70 הגדילו ההורים המשכילים והאמידים בצורה משמעותית את הזמן שהם מבלים עם ילדיהם, כולל בענייני לימודים. מצב זה גורם ממילא להגדלת הפערים בין הילדים, וכעת הם יתרחבו עוד יותר, כאשר הורים מן השכבות הנמוכות יתקשו לסייע לילדיהם להתמודד עם הלימוד מרחוק.

גם במדינות העשירות התמונה לא תמיד מלבבת. בית ספר יסודי באמסטרדם מצא, כי 28 מבין 190 תלמידיו לא יכולים להשתתף בשיעורים המקוונים, והוא מלמד פרונטלית 15 מהם שלוש פעמים בשבוע, ומצא מי שיסייע ל-13 הנותרים. ואילו בנורבגיה עולה סגירת מערכת החינוך למשך המקומי למעלה מ-160 מיליון דולר ביום – בעיקר האובדן הצפוי של הכנסות אותם ילדים כאשר יגדלו.

דרך נוספת לבחון את נזקי אובדן הלימודים היא להיכנס לעומק הנתונים העוסקים בהשלכות חופשות הקיץ, אומר אקונומיסט. בארה"ב גורמות חופשות ארוכות אלו לאובדן של 50%-20% מהמיומנויות שנרכשו בשנת הלימודים הקודמת. השנה, בצירוף הסגירה הממושכת בשל הקורונה, הם עלולים לאבד את התוצר של שנת הלימודים כולה. הפגיעה תהיה קשה במיוחד בכיתות הנמוכות, שם נלמדות מיומנויות בסיסיות. התוצאה, שוב, תהיה העמקה של הפערים ופגיעה בתנועתיות החברתית, שמשמעותן נעה בין רווחה כלכלית לבין מצב בריאותי ואפילו הסיכוי להגיע לכלא.

בתי הספר היסודיים מספקים הזדמנות קריטית לצמצום הפערים בכלל, אך כעת היא הולכת לאיבוד. חשש ספציפי הוא לגבי יכולות הקריאה: כאשר ילדים מתקשים לרכוש מיומנות זו, הם מאבדים את המוטיבציה בכלל, קוראים עוד פחות ונותרים הרחק מאחור. לאותם ילדים יש פחות סיכוי לסיים את לימודיהם ויותר סיכוי למצוא את עצמם בבית הכלא. הימצאות בבית, ללא מסגרת מחייבת, תעמיק בעיה זו.

סינגפור - החמרת צעדי ההרחקה החברתית מחשש להדבקה נרחבת בקהילה / סקירה
ממשלת סינגפור הודיעה בימים האחרונים על צעדי הרחקה חברתית חדשים ומחמירים יותר מאלו שננקטו עד כה. ההנחיות החדשות תקפות לחודש ימים )נקבע להן מועד סיום, ה- 4 במאי(, והן כוללות השעיית הפעילות במקומות עבודה שאינם חיוניים ומעבר לעבודה מהבית וסגירת בתי ספר וגני ילדים.
כיצד מפעילות מדינות אסיה את מערכות החינוך שלהן? / מחקר
המחקר עוסק בעקרונות שלפיהם מדינות אסיה מחזירות את מוסדות החינוך שלהן לפעילות (18 עמ')
מערכות החינוך באירופה בצל הקורונה / מחקר
המחקר מתאר את המדיניות הננקטת במדינות אירופה ביחס למערכות החינוך בצל מגפת הקורונה (36 עמ')
מצבן של מנהלות המשפחתונים המוכרים בצל משבר הקורונה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת יושבת-ראש הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה של הכנסת, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, לקראת דיון הוועדה בנושא: סיוע למנהלות משפחתונים מוכרים על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בעקבות משבר הקורונה. המסמך עוסק במצבן של מנהלות המשפחתונים המוכרים )בעלי סמל משפחתון מוכר של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים שנוצר כתוצאה מסגירת המשפחתונים בשל התפרצותנגיף הקורונה ומהפסקת תשלומי שכר הלימוד בעקבות זאת. (9 עמ')
פתיחה מחדש של מוסדות חינוך שנסגרו בשל משבר נגיף הקורונה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ ניצן הורוביץ, יושב ראש הוועדה המיוחדת של הכנסת להיערכות מערכת החינוך, לרבות שנת הלימודים הבאה, והחינוך המיוחד. במסמך מוצג מידע ראשוני על פתיחה מחדש של מוסדות חינוך שנסגרו בשל משבר נגיף הקורונה. בשל הזמן הקצר שעמד לרשותנו, המסמך מתמקד בשלב זה במדינות נבחרות באירופה, ועדכונים למסמך אשר יכללו מדינות נוספות יתפרסמו בהמשך (13 עמ')
סוגיות בפעילותן של מסגרות לגיל הרך בצל נגיף הקורונה / סקירה
ביחס למסגרות החינוך לגיל הרך התעוררו שאלות בדבר גביית תשלומים עבור שירותים שהופסקו או צומצמו עקב משבר נגיף הקורונה. סוגיה זאת מעסיקה באופן מיוחד את המסגרות הפרטיות שכבר היום מתמודדות עם קשיים כלכליים בשל הפסקת גביית תשלומים. במקביל להפסקת פעילות המסגרות, אושרה פתיחת מסגרות לילדי עובדים חיוניים. המסמך סוקר את הקשיים עמם מתמודדים הגנים הפרטיים לילדים בגילאים השונים ואת אופן הפעילות של המסגרות לילדים (17 עמ')
"אסטרטגיית יציאה" במערכות חינוך לאור הקורונה / סקירה
מספר מדינות אירופיות ואחרות הגדירו כבר מתווים לחידוש הלימודים. במוקד, הפעלה מחודשת של מוסדות חינוך לילדי גנים ויסודי, מתוך רצון לשחרר את הוריהם לעבודה, ומתן אישור לקיום בחינות הגמר של התיכונים
מתווה חזרה הדרגתית של תלמידי החינוך המיוחד ללימודים / איגרת מידע
איגרת מידע מעודכנת להורים מאת משרד החינוך, מ-19 באפריל 2020. באיגרת מתווה חזרה הדרגתית ללימודים של תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחד. יינתנו סוגי מענה פרטני, לימודי וטיפולי שונים במוסדות החינוך ובמקרים חריגים אף בבית התלמיד. עוד יינתנו מענים במרחב הווירטואלי.
הטיפול בתלמידי החינוך המיוחד בצל הקורונה / מסמך
מסמך תמציתי זה נכתב לקראת דיון של הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך והחינוך המיוחד, ומוצגים בו מידע ראשוני ונקודות אפשריות לדיון בנושא הטיפול בתלמידי החינוך המיוחד נוכח משבר הקורונה. (4 עמ')
תחלואה, הידבקות והדבקה של ילדים במגפת הקורונה / מסמך
במסגרת קבוצת עבודה של אנשי סגל של האוניברסיטה העברית והדסה (הכוללת אפידמיולוגים, מומחים במחלות זיהומיות, דמוגרפים, סטיסטיקאים, קלינאים ועוד) בחנו את העדויתו שצהטברו עד כה בנושא 0 תקציר המידע שנאסף (4 עמ')

תאריך:  30/04/20   |   עודכן:  30/04/20
איתמר לוין
+רכבות יתחדשו בהדרגה בעוד כשבועיים
21:28 30/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תנועת הרכבות תחודש בחלקה הגדול כבר באמצע חודש מאי, למעט מספר קווים שיקבלו מענה באמצעות תחבורה ציבורית חלופית באוטובוסים או הסעים חינמיים בקווים קצרים  ▪  הקווים באזור סבידור יתחדשו רק בעוד כחודש, לנוכח הצורך בזירוז עבודות החשמול
(דרגנועים שוממים בתחנת הרכבת נבון בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+חיילים שהיו אמורים לסייע בבני ברק התבררו כלא-חרדים
20:52 30/04/20  |  עידן יוסף
חיל-האוויר בודק אם כל החיילים שלו המוגדרים חרדים אכן מקיימים אורח חיים חרדי. הבדיקה מתקיימת אחרי שחיפשו חיילים חרדיים למשימת הסיוע האזרחי בבני ברק, והתגלה כי כמה חיילים שמוגדרים חרדים אינם כאלו בפועל (כאן חדשות).
+התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בשעות הערב
20:29 30/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיום שלישי ה-5 במאי התחבורה הציבורית תפעל אחרי השעה 20:00 בערב, אך פעילותה בסופי-השבוע לא תחודש לפי שעה  ▪  מסתמנת החזרתם לפעילות של כ-200 קווים בין-עירוניים  ▪  בימים אלו נספרו רק כ-12 אחוזים מנוסעי התחבורה הציבורית בהשוואה לימים שקדמו למשבר
עלייה של 20% במספר המשתמשים [צילום: פלאש 90]
קווי הלילה לא יפעלו [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+ראש ממשלת רוסיה אובחן כחולה קורונה
20:10 30/04/20  |  עידן יוסף
ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא ראש הממשלה השני שנדבק בנגיף אחרי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.
+תפרון מעריכה: ירידה של 20% במכירות
19:57 30/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השפעתו של המשבר בשנת 2020 תתבטא בירידה של כ-20% במכירות לעומת תוכנית העבודה המקורית של החברה, כאשר ירידה זו אינה אחידה בין לקוחות החברה
()
+אושרה ערבות מדינה לקרן הסיוע לעסקים
19:36 30/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה ערבות מדינה של 900 מיליון שקלים לקרן הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים  ▪  עד ל-26 באפריל הוגשו לקרן 48 אלף בקשות בסך כולל של כ-31 מיליארד שקל  ▪  הושלם הטיפול בכ-14,500 בקשות, שמתוכן אושרו כ-75%, בהיקף של כ-4.6 מיליארד שקל
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אושרו הגבלות בי-ם ובעיירה חורה
19:06 30/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים אישרה להסיר את המגבלות על נתיבות ועל שכונת נחלה ומנוחה בבית שמש  ▪  הוארכו ההגבלות על רמת בית שמש ב' עד ליום ראשון בחצות  ▪  הגבלות הוטלו גם על רוממה בי-ם ועל שתי שכונות בחורה
([צילום: פלאש 90])
+האוצר: יו"ר ועדת הכספים מונע סיוע לאלפי עסקים
17:49 30/04/20  |  איציק וולף
משרד האוצר הביע צער על כך שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, מנע את אישור הגדלת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים ב-6 מיליארד שקל.

לטענת האוצר, מניעת אישור הקרן תמנע סיוע לאלפי עסקים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה וזקוקים לסיוע תזרימי מיידי בעת הזו. "משרד האוצר יביא את הגדלת הקרן להצבעה בשנית בימים הקרובים", לשון הודעת האוצר.
+משרד הביטחון רכש עד היום 811 מכונות הנשמה
17:30 30/04/20  |  איציק וולף
מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון מסכם חודש וחצי למבצע 'רכש קורונה' ומפרסם את היקפי הציוד הרפואי, שסיפק עד כה למשרד הבריאות ולבתי החולים: 61 מיליון מסכות כירורגיות, כ-930 אלף מסכות N95, כמיליון מטושים ו-811 מכונות הנשמה, מתוך אלפים שיסופקו למשרד הבריאות עד הקיץ

על מבצע הרכש הופקדו מנהל הרכש (מנה"ר) משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, משלחת המשרד בגרמניה, יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, מפא"ת וגופים נוספים במשרד הביטחון.
+הקורונה מעמיקה הפערים בארה"ב
13:01 30/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: עובדים שחורים או היספנים בעלי הכנסות נמוכות, ייאלצו לבחור בין הסיכון הבריאותי של חזרה מוקדמת מדי לעבודה לבין אובדן מעט ההכנסות שהיו להם
(חשופים בחנויות [צילום: מארק לניהאן, AP])
מצב הקורונה בארה
+היקפי הרכש של משהב"ט: 811 מכונות הנשמה, 61 מיליון מסכות כירורגיות
12:37 30/04/20  |  מירב ארד
משרד הביטחון מסכם את רכש הקורונה: 811 מכונות הנשמה, 61 מיליון מסכות כירורגיות, 930 אלף מסכות N95, כמיליון ערכות מטושים, 1.4 מיליון סרבלים ממוגנים, ריאגנטים לכחצי מיליון בדיקות קורונה, כ800 אלף מסכי מגן ויותר מ30 טיסות מטען נחתו מתחילת המבצע.
([צילום: יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, משרד הביטחון.])
+"שימוש בתקנות לשעת חירום בהיקפים שלא הכרנו"
12:32 30/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ציין:, הדיונים שנערכו בוועדה בנושא האיכונים הטלפונים, הן של השב"כ והן של המשטרה שהוסדרו בתחילה בתקנות שעת חירום, ממחישות את חשיבותו של הפיקוח הפרלמנטרי
(אשכנזי. מוטרד מאוד [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+שליח שבא לעולם
12:07 30/04/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
בא לו נגיף ומנסה להגיד לנו דבר: הנה מה חשוב ומה לא  ▪  הנה המשותף, כולכם אחד, ואני - הנגיף - יכול להפילכם בלי בכלל להתאמץ
(נגיף עקשן [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+אגד: תנועת האוטובוסים תופסק הערב, ותתחדש ביום ראשון
11:35 30/04/20  |  מירב ארד
אגד בהודעה לציבור הנוסעים: בהנחיית משרד התחבורה ובעקבות מגיפת הקורונה, תנועת האוטובוסים תופסק הערב, יום חמישי ה-30.4.20 ב-20:00 ותתחדש ביום ראשון ה-3.5.20 בבוקר. לא יתקיימו נסיעות ביום שישי ובמוצאי השבת הקרובים.
+חשיבות צריכת דגים בקרב מתאמנים
11:19 30/04/20  |  רותי אבירי   |   לרשימה המלאה
בשר, גבינה וביצים משתלבים בצורה אדוקה ומוקפדת בתפריט של ספורטאים רבים  ▪  עם זאת, ספורטאים שוכחים את הדגים, כמקור חשוב לחלבונים
(התאימו תזונה נכונה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+עיריית חיפה תעניק פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים
11:17 30/04/20  |  מירב ארד
עיריית חיפה תעניק פטור מלא מארנונה לעסקים לשלושה חודשים עקב משבר הקורונה. הפטור יינתן לאור התיקון לתקנות ההנחה, והוא יעודכן בחשבונות הארנונה של מחזיקי הנכסים הזכאים בגין התקופה שמיום 1.3.20 ועד ליום 31.5.20. הפטור יוענק ע"י העירייה באופן יזום ומיידי, ללא צורך בהגשת בקשה לקבלתו וזאת לכל מחזיק בנכס העומד במלוא תנאי הפטור שנקבעו בתקנות.
+שר החינוך: "דיונים להרחבת ביה"ס של החופש הגדול גם לתלמידי ד'-ו'"
11:13 30/04/20  |  מירב ארד
שר החינוך פרץ בכנסת: "אנחנו קונים עשרות אלפי טלפונים לא חכמים כדי לאפשר לתלמידים לשמוע שיעור קולי בטלפון. לאחר החזרת תשעת ימי הלמידה בחופש הגדול, ניכנס למתכונת בית הספר של החופש הגדול ובו לימוד מותאם לפי גיל. אנחנו דנים על האפשרות להרחיב אותו גם לתלמידי כיתות ד'-ו'".
+סגן הממונה על השכר: יינתן פתרון גם לרופאים בקהילה
11:11 30/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מלכין: זה הרבה יותר מסובך, אנחנו צריכים לדעת מי ומה וכמה, להבדיל מבית החולים שרופא יודע להגיד עם מי הוא בא ומי לא. גם לרופא בקהילה צריך לתת פתרון, אבל זה קצת אחר
(דיון בוועד הכספים [צילום: ועדת הכספים של הכנסת])
+הקורונה והיד החמה
11:06 30/04/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
זו העת לא להקשיב לפקידי האוצר, שכל הזמן חונכו ואולפו לקמץ בכל מקום, אלא לפתוח את היד ולחלק ביד פתוחה ונדיבה או כפי שנהוג לומר לתת "ביד חמה" זו העת לגלות מנהיגות ואומץ לב אזרחי, לצאת מהשבלונה ופשוט "לשפוך כסף" כדי לשקם ולייצר מקורות הכנסה עתידיים למדינה ולא להיגרר ולגרור את המשק למיתון ממושך, איטי וכואב
(יש להגדיל את התמיכה [צילום: AP])
+ארגון הגנים הפרטיים: איש לא עדכן אותנו ביחס למתווה
10:23 30/04/20  |  איציק וולף
מאות גננות ואנשי חינוך החברים בארגון גני הילדים הפרטיים מפגינים מול הכנסת בירושלים בטענה כי איש לא הנחה אותם ביחס למתווה החזרה ללימודים ולשגרה שמתאים לצרכים של הפעוטות.

ד"ר שולמית ביסמנבוסקי, מנכ"לית ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל טענה כי משרד הרווחה אינו מבין את משמעותו של חינוך בכלל וחינוך לגיל הרך בפרט. "לא מתקשרים עם ציבור שלם של הורים, גננים וגננות באמצעות הודעות חד צדדיות. חינוך זה שיח והבנה מעמיקה את צרכיהם של הפעוטות הרכים. לא ברור כיצד יפתחו מסגרות החינוך לידה עד שלוש", אמרה.
+גיבורות
10:22 30/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - אין הסברה, יסוד עצמאותנו, הנופלים, אומץ-לב ואין סבא  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  שבת שלום, הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
(מעשי חבלה [צילום: AP])
+האיכון באמצעי השב"כ הוארך בחמישה ימים
09:13 30/04/20  |  איתמר לוין, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הממשלה תצטרך להכריע בתקופה זו האם להתחיל בהליך חקיקה, שיאפשר את השימוש לתקופה ארוכה יותר  ▪  משרד הבריאות: זהו כלי חיוני בחזרת המשק לפעילות
(סדצקי. "נפסיד הרבה בידודים" [צילום: אבשלום ששון/פלאש 90])
+עוד שני פרופסורים בצד הנכון
08:59 30/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עשרות על גבי עשרות פרופסורים, שאנו מפקידים את בריאותנו בידיהם, אומרים לביבי וסימן טוב ושופרותיהם בתקשורת כי טעו בהגזמה בלתי סבירה
(פרופ' שי אשכנזי [צילום: יח"צ])
+עשרות תרומות פלסמה לחולי קורונה מתואמות בכל יום
08:41 30/04/20  |  איציק וולף
עשרות תרומות פלסמה (מרכיב הדם בו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מתואמות בכל יום במוקד הייעודי שפתחו בשירותי הדם של מגן דוד אדום, אשר פועל בסיוע עמותת רחשי לב. כך דיווח ארגון מגן דוד אדום.

על פי הדיווח, מתרימי דם משירותי הדם של מד"א מבצעים תשאול רפואי טלפוני לכל מחלים שמעוניין לתרום פלסמה, ויחד עם רופא של שירותי הדם של מד"א שנמצא במקום, מאשרים את התרומה ומתאמים מועד לביצועה.

"אנו שמחים לראות היענות גבוהה של מחלימים מנגיף הקורונה, שמבינים את המשמעות של תרומת הפלסמה", אמר ליאור אלטמן, מנהל מחלקת התרמות הדם בשירותי הדם של מד"א.
+פעילות ספורט - ללא הגבלת מרחק
08:14 30/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מהשעה 8:00 אין כל מגבלת מרחק בפעילות ספורטיבית מחוץ לבית  ▪  מגבלת 500 המטרים בוטלה במשאל טלפוני של השרים שהתקיים ביום ראשון ונכנסה לתוקף הבוקר  ▪  מגבלת 100 המטרים ליציאה להתאווררות מהבית תבוטל בשבוע הבא

(מגבלות ההרחקה - עדיין בתוקף [צילום: pexels])
+יו"ר הרש"פ התקפל בלחץ הרחוב הפלשתיני
08:00 30/04/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
מחמוד עבאס נאלץ לבטל שתי החלטות הקשורות להעלאות שכר של בכירי הרש"פ בעקבות מחאה ברחוב הפלשתיני וברשתות החברתיות  ▪  גוברת הביקורת ברחוב הפלa,יני על ההתנהלות הכספית של הרש"פ במשבר הקורונה
(מוחמד א-שתיה [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פחות השכלה וידע, הרבה יותר פערים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עיתונאי השמאל
30/04/20 10:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
קו הרכבת בין ירושלים להרצליה דרך תל אביב יושלם בספטמבר השנה במקום בספטמבר 2021, כך חושף מסמך פנימי של משרד התחבורה שפורסם בחדשות 12. עם חזרת הקו לפעילות, הרכבת מירושלים שהגיעה עד עתה לתחנת ההגנה בתל אביב תגיע עד לסבידור. גם בכבישים מקדימים את הלו"ז, מחלף חדש בכביש 85 ליד כרמיאל ייפתח בספטמבר השנה במקום בסוף שנה הבאה, המחלף אמור להפחית משמעותית את פקקי התנועה.
29/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשעה 20:00 (יום ד', 29.4.20) הוסרו ההגבלות המיוחדות שהטילה הממשלה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות בשל משבר הקורונה. הנחיות הריחוק החברתי שנקבעו ביום ראשון האחרון ישובו לתוקפן. ההנחיות המיוחדות לימי הזיכרון העצמאות הוטלו מחשש להתקהלות המונית במועדים אלה.
29/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הוועדה המיוחדת לרווחה ועבודה בכנסת, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, טוענת כי ללא הצבת מתווה להחזרת הפעילות של הגנים ושל מעונות היום, לא תהיה חזרה לשגרה.
29/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) האמריקני הצמטק בקצב שנתי של 4.8% ברבעון הראשון של השנה בגלל מגיפת הקורונה - הודיע (יום ד', 29.4.20) משרד המסחר האמריקני. זוהי הירידה החדה ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2008, בשיאו של המשבר הפיננסי (אז צנח התוצר ב-8.4% בשיעור שנתי) והראשונה מאז 2014, וגם היא אינה משקפת את מלוא פגיעתו של הנגיף.
29/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
הנשיא דונלד טראמפ קיבל משירותי המודיעין האמריקניים תריסר אזהרות על הקורונה בחודשים ינואר ופברואר, אך לא עשה דבר. כך מגלה (יום ד', 29.4.20) תחקיר של וושינגטון פוסט. האזהרות נכללו בתדרוכי המודיעין היומיים שהוגשו אישית לטראמפ.
29/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
ההסתדרות נגד הנהלת קרן היסוד  /  יצחק דנון
א'-ג' ילמדו 5 ימים בשבוע  /  איציק וולף
בראשון תותר כניסת 36,400 פועלים פלשתינים  /  מירב ארד
נחשו למי הקורונה עושה טוב  /  איתמר לוין
קים ג'ונג-און מסתתר מפני הקורונה  /  איתמר לוין
לא קיבלנו שקל  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il