|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
טמפה, פלורידה [צילום: כריס או'מירה, AP] מדידת חום הגוף, סיאול [צילום: אהן יאנג-ג'ון, AP] המסוף הפנים-ארצי, טוקיו [צילום: אויגן הושיקו, AP]

מומחי תעופה בריטיים על היום שאחרי הקורונה:

יהיה ממש לא כיף לטוס

חובה לעטות מסיכות בטיסות, מספר המושבים הזמינים יצנח עד 80%, המחירים יאמירו וקווים מפסידים יבוטלו - מדווח טיימס ההערכות הן שזה יהיה המצב לפחות שנתיים, אם לא חמש שנים
03/05/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

התעופה האזרחית אחרי הקורונה תהיה שונה לחלוטין מזו שאליה התרגל העולם בעשרות השנים האחרונות: המתנה של עד ארבע שעות לפני הטיסה, זינוק במחירי הכרטיסים וירידה חדה במגוון הטיסות – צופה טיימס הלונדוני.

חוויית הטיסה תהיה מאוד לא-נוחה, אומרים מומחי תעופה, וייתכן שיידרשו חמש שנים עד שהשירות יחזור לקדמותו בצורה מלאה. ההערכה היא, שצורה כלשהי של בדיקת בריאות תישאר לפני ואחרי כל טיסה, כדי למנוע את העברת הנגיף ממדינה למדינה. התוצאה תהיה כאמור המתנה ממושכת, העשויה להגיע לכדי ארבע שעות – לעומת שעה-שעתיים כיום – שכן בדיקות רפואיות יתווספו להליך הנוכחי של צ'ק-איש, ביטחון, ביקורת גבולות ועלייה למטוס. בדיקות הבריאות יהפכו לנורמה, בדיוק כמו הבדיקות הביטחוניות, לפחות עד שיימצא חיסון וניתן יהיה להניח שרוב הנוסעים קיבלו אותו; זה יקח לפחות שנתיים, אומרים מומחים בריטים, ואולי חמש שנים.

הריחוק החברתי יופעל במטוסים, מה שעלול להוביל לכך שניתן יהיה לאייש רק 20% מן המושבים. חברות לואו-קוסט זקוקות לתפוסה של 80% כדי להגיע לאיזון, כך שניתן לצפות לזינוק במחירים ולביטול של קווים שאינם רווחיים. חברת וויז-אייר הבריטית, הראשונה במדינה המחדשת את טיסותיה, הודיעה שהנוסעים יידרשו לעטות מסיכות ושלא יחולקו מגזינים בטיסות. לופטהאנזה, חברת התעופה הגדולה בעולם, מחייבת עטיית מסיכות או צעיפים הן במטוסים והן בשדות התעופה.

התעופה העולמית פסקה כמעט לחלוטין עם פרוץ המגיפה, וחברות תעופה רבות נאבקות על קיומן. וירג'ין אטלנטיק של ריצ'רד ברנסון ביקשה ולא קיבלה סיוע ממשלתי של 500 מיליון ליש"ט ועשויה להימכר. בריטיש איירווייס הודיעה שהיא עשויה לפטר עד 12,000 עובדים – רבע מכוח האדם שלה. ההתאוששות תהיה איטית מאוד, וכמובן תיפגע מן המגבלות הבריאותיות החמורות. בבריטניה אף שוקלים להטיל חובת בידוד של שבועיים לכל מי שייכנס למדינה – מה שיחסל כמעט לחלוטין את התיירות ונסיעות העסקים.

אחת ההצעות שעלו בבריטניה הייתה להותיר את המושבים האמצעיים ריקים, לצורך יצירת הריחוק החברתי – מה שאומר שמספר המושבים בכל טיסה יירד בשליש. אולם צעד שכזה ייצור מרחק של פחות ממטר בין הנוסעים, בעוד שכידוע המרחק הדרוש הוא שני מטרים. יש גם להביא בחשבון, שרוחב המעברים בין טורי המושבים הוא פחות ממטר – כך שלא ניתן יהיה לשבת משני צידיו. מכאן באה ההערכה, שמספר המושבים עשוי לצנוח ב-80%.

טים אלדרסדייל, מנכ"ל איגוד חברות התעופה הבריטיות, אמר לטיימס שהממשלה תהיה חייבת לסייע לענף לשרוד. "הסכנה היא שנבדק בהלך רוח לפיו השוק יעשה את שלו ושיש גבול למה שהשרים יכולים לעשות. במובן מסוים, אנחנו הקורבן של הצלחתנו: השמים הפתוחים והליברליזציה בתעבורה האווירית היו נהדרים ללקוחות ויש יותר חברות תעופה פעילות מאשר אי-פעם בעבר. אבל מגיעה נקודה זו צריך להגן על האינטרסים הבריטיים", הוא טוען.

התמודדות מדינות עם המשבר בענף התיירות בעקבות מגפת הקורונה / סקירה
נייר זה סוקר את מצב ענף התיירות בחמש מדינות מרכזיות גרמניה, צ'כיה, יוון, קוריאה הדרומית - ואוסטרליה ומתבסס על מסמכים רשמיים, כתבות מהעיתונות ואמירות של דיפלומטים ממדינות - אלה (5 עמ')

תאריך:  03/05/20   |   עודכן:  03/05/20
איתמר לוין
+כשר אבל...
08:07 04/05/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

()
+יתרונות מדיניות ריכוז מכונות הנשמה במתקן רפואי אחד
08:05 04/05/20  |  עירית טלמור   |   לרשימה המלאה
מדיניות של ריכוז מכונות ההנשמה במתקן טיפול יחיד והפניית חולים אליו תשפר גם את הזמינות וגם את הגמישות. הזמינות תשתפר כי יותר חולים יקבלו את הטיפול שהם זקוקים לו. הגמישות תשתפר כי תפעול מרוכז מאפשר ניהול מערכתי של המשאבים שבמחסור - מכונות ההנשמה והצוותים הייעודיים
(מכונת הנשמה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מולקולות בלתי הפיכות נגד הקורונה
08:02 04/05/20  |  ד"ר ניר לונדון   |   לרשימה המלאה

קלדרון. כיצד להביס את הנגיף [צילום: מכון ויצמן למדע]
דגם המולקולות על חלבון הפרוטאז [צילום: מכון ויצמן]
+"זה מסוכן? כן, אבל כך גם הקורונה"
07:38 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדענים בארה"ב פועלים במהירות שלא הייתה כמותה במטרה לדחוס לכמה חודשים הליכים הנמשכים מספר שנים  ▪  המאסדרים מבטיחים שהבטיחות לא תיפגע, ושהנהלים הרגילים פשוט יישומו בצורה מהירה יותר  ▪  וושינגטון פוסט על המאבק בין הנגיף לבין המדענים
מנות ראשונות של חיסון, סיאטל [צילום: טד וורן, AP]
חיסון נגד שפע, בואנוס איירס [צילום: נטשה פיסרנקו, AP]
+294 חולי קורונה בלבד מאושפזים בבתי החולים
23:32 03/05/20  |  עידן יוסף
לפי משרד הבריאות, מספר המאובחנים עלה ב-29, הכי מעט מאז אמצע מרס. מספר החולים כרגע - הכי נמוך מאז 1 באפריל. מניין המתים עלה ל-232. מספר הבדיקות נחתך בחצי ביומיים האחרונים. ‏בכל בתי החולים בישראל נותרו רק 294 חולים.
תמונת מצב עדכנית
+הפגיעה בכלכלת ישראל תהיה משמעותית
23:19 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד למשבר ב-2008 שמנו יצאה המדינה כמעט ללא פגע, משבר הקורונה יביא למשבר כלכלי קשה  ▪  בטרם משקיעה המדינה עשרות מיליארדי שקלים בסיוע להחייאת הפעילות הכלכלית במשק, על הממשלה להסיר חסמי אסדרה וביורוקרטיה שמעכבים ומונעים מונעים פעילות כלכלית המוערכת בעשרות מיליארדי שקלים
הבורסה. להניע את גלגלי הכלכלה הישראלית [צילום: פלאש 90]
דרוש ייצור מקומות תעסוקה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מחלימת קורונה נדבקה שוב
22:08 03/05/20  |  עידן יוסף
בבית החולים הלל יפה בחדרה אושפזה אתמול תושבת ג'סר א זרקא (45), עם חום של 38 מעלות וכאבים בחזה, ולאחר בדיקה התגלה שנדבקה בנגיף הקורונה. התברר כי אותה אישה כבר נדבקה בנגיף לפני כחודש, וחלימה ושוחררה כעבור שישה ימים לאחר ששתי בדיקות שלה יצאו שלילית.
+15 מחלימים מקורונה תרמו היום פלסמה
21:32 03/05/20  |  עידן יוסף
מחר (ב׳), יפעלו מתחמי "היבדק וסע" של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע.

במקביל, החובשים והפראמדיקים ממשיכים לקחת דגימות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמים, ומהדיירים והצוותים בבתי אבות ברחבי הארץ. זאת, לצד המשך פינוי חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז, כשהיום (א') פונו כ-50 חולים מאומתים.

במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה. 15 מחלימים מנגיף הקורונה תרמו היום פלסמה בשירותי הדם של מד"א, מתוך 206 מחלימים בסך-הכל שתרמו פלסמה עד כה. לצידם, 52 חולי קורונה קיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל), כשהיום טופל חולה אחד באמצעות מנות הפלסמה.
+הוועד הארצי מסרב למתווה החזרה לגני הילדים
20:59 03/05/20  |  עידן יוסף
ועד הגנים הארצי בהנהגת ההורים, בהודעה למנכ"לי משרד החינוך, הבריאות והאוצר: "לא נשתף פעולה עם מתווה גני הילדים לחזרה לשגרה במתכונת שפורסמה בכל תאריך שייקבע".
+ארדן: להקים יחידת פיקוח ארצית ל"תו הסגול"
20:54 03/05/20  |  עידן יוסף
השר גלעד ארדן: לאור הנתונים הטובים יש לפתוח את המשק ובמהירות. כולל הקניונים, השווקים, חדרי הכושר ועוד. כעת עלינו לעשות הכל כדי להציל את פרנסתם של מאות אלפי בעלי עסקים, שצריכים לקבל ודאות ויציבות. לשם כך על הממשלה להקים יחידת פיקוח ארצית שתפקח על העמידה בכללי ״התו הסגול״ בכל סוגי העסקים והמוסדות.
+נתניהו לנציגי העצמאים: מעוניין להעביר את הכסף בצורה ישירה
20:26 03/05/20  |  עידן יוסף
רא הממשלה נתניהו אמר בדיון עם נציגי העצמאים והעסקים הקטנים: "הדבר המרכזי שאנחנו יכולים ללמוד מהאמריקנים זה כשהם הקצו כסף, הם חילקו אותו ביעילות הרבה יותר גדולה. אצלנו החלוקה הייתה מותנית בכל מיני אמות מידה. אנחנו רוצים לשנות את זה באופן דרסטי, ולהעביר את הכסף בצורה הרבה יותר ישירה".
+מניין המתים מקורונה עלה ל-231
19:14 03/05/20  |  עידן יוסף
חולת קורונה בת 79 שסבלה ממחלות רקע שונות מתה בבית החולים קפלן. מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-231.
+חניון תת-קרקעי בבילינסון - לגל שני
17:31 03/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בימים אלה נעשית עבודת תשתית להכשרת אחד החניונים התת-קרקעיים של בית החולים בילינסון לחולים קשים ומונשמים שעלולים להגיע בגל הידבקות שני של הקורונה  ▪  בית חולים השרון - שהיה ייעודי לחולי קורונה - שב לפעול במתכונת רגילה
(היערכות לגל השני [צילום: איתמר לוין])
+השר בנט: "הממשלה חייבת לתת לציבור מתווה שקוף"
16:02 03/05/20  |  מירב ארד
שר הביטחון נפתלי בנט בתידוך לעיתונאים: "צריך להציג לציבור מתווה גלוי, ולהסביר מה שהולך לקרות. כל מאגר הנתונים חייב להיות חשוף לציבור, נכון להיום זה נשמר מסיבות שאני לא יודע להסביר במשרד הבריאות - ככה נשיב את אמון הציבור". דחה את המדד של משרד הבריאות לגבי מספר חולים ומציע להתמקד בחולים קשים.
+משרד הרווחה: 4 מקרי התאבדות בעקבות אלימות במשפחה
15:53 03/05/20  |  מירב ארד
המפקח הארצי על אלימות במשפחה במשרד הרווחה דיווח בוועדה בכנסת על 4 מקרי התאבדות בעקהות אלימות במשפחה בתקופה האחרונה. יו"ר הוועדה, ח"כ תומא סלימאן ביקשה להעביר מסר לנשים ואמרה: "אל תישארו בבית שיש בו אלימות".
+יוגדל תקציב התמיכה במתנדבים לסיוע בחקלאות
15:44 03/05/20  |  מירב ארד
משרד החקלאות הודיע כי בשל התמשכות הקורונה והעדר ידיים עובדות בחקלאות, יוגדל התקציב התמיכה במתנדבים לסיוע בחקלאות. היקף התמיכה יעמוד על 12 מיליון שקלים. כיום ישנם כ-2,500 מתנדבים בחקלאות.
+בקרוב: מודל שיאפשר לחשב את רמת הסיכון האישית לקורונה
15:41 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת: ההחלטה לפתוח את הים לרחצה - היום או מחר
(פרופ' גרוטו [צילום: קוקו/ישראל היום])
+רבע ממשתתפי הילולת הרשב"י - נשים
15:30 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מספר המשתתפים יוגבל למספר מצומצם של משתתפים  ▪  כולם יחויבו לחבוש מסכות ולשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה  ▪  שלוש הדלקות מרכזיות - לאשכנזים, לספרדים ולציונות הדתית
אישה החוגגת את ל"ג בעומר [צילום ארכיון: פלאש 90]
+התאחדות הסטודנטים: 45% מהסטודנטים העובדים הוצאו לחל"ת
15:12 03/05/20  |  מירב ארד
במהלך דיון ועדת הכספים הזמנית, לעניין מערכת ההשכלה הגבוהה ושכר הלימוד בשל התפשטות נגיף הקורונה, התריעה ההתאחדות מפני נשירה של סטודנטים מרקע סוציואקונומ ינמוך: למעלה מ-50% מהסטודנטים יאלצו להסתייע כלכלית בהוריהם כדי לשלם את שכר הלימוד והמחיה. שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים ציין כי 45% מהסטודנטים העובדים הוצאו לחל"ת במסגרת המשבר, כמחצית לא זכאים לדמי אבטלה.
+הפיקוח על הבנקים: ממחר תורחב קבלת הקהל בסניפים
14:47 03/05/20  |  מירב ארד
הפיקוח על הבנקים מודיע כי על רקע החלטות הממשלה על הקלות נוספות במגבלות הפעילות, החל ממחר (יום ב') תורחב קבלת הקהל בסניפי המערכת הבנקאית ושיעור הסניפים הפתוחים לקבלת קהל יעלה מ-30% ל-50% מכלל הסניפים. קבלת הקהל תרוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית, בהם יינתנו כלל השירותים שניתנו ערב אירוע הקורונה.

+אגרות החודש
14:24 03/05/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בימי מגיפת הקורונה נדמה כי עם ישראל כולו ובכללה צמרת מוסדות המדינה, עסוקה בכתיבה, הפצה ושליחת אגרות קודש, כמעט על בסיס יום יומי
(צונאמי אגרות קודש [צילום: Pixabay])
+מנדלבליט: לעבור לחקיקה בנושא הקורונה
14:14 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שב ואומר שיש להחליף את התקנות לשעת חירום בחקיקה ראשית  ▪  הרשות להגנת הפרטיות: יש להעדיף אמצעים חילופיים על פני אמצעי האיכון של השב"כ
(לעבור למודל האירופי [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90])
+כך יתנהלו הלימודים בישיבות בתקופת החרום
14:13 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כדי לקבל תקציב, יהיה על הישיבות, הכוללים והמדרשות לבנות להפעיל תוכנית לימוד שתכלול עבודות ומבחנים לתלמידים וכן לפחות 10 שיעורים מקוונים במרשתת או בטלפון תוך תיעוד מספר התלמידים והשיעור  ▪  המטרה: להבטיח תמיכה גם בתקופת המשבר
תפילה של תלמידי ישיבת אלון שבות בגוש עציון בתחילת המשבר [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יהיה ממש לא כיף לטוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגלשנית
4/05/20 19:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בית חולים השרון בפתח תקוה חוזר לפעילות שגרתית מלאה וישוב להעניק את כל סוגי הבדיקות, האבחונים הטיפולים והניתוחים לכלל הציבור. בית החולים ששינה את ייעודו על-פי בקשת משרד הבריאות לפני כחודש וחצי וטיפל רק בחולי קורונה.
03/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בדיו בועד הקורונה בכנסת, התייחס יו"ר הוועדה ח"כ עפר לגבי אי-בהירות ביחס למידע על מחלות רקע. ופרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השיב כי נבנה מודל שיאפשר לכל אדם לחשב את רמת הסיכון שלו לפי גיל ופרמטרים נוספים.
03/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
השר לשירותי דת, יצחק וקנין, החליט כי עקרון שימור המסורת על הר מירון יהווה עיקרון מנחה בכל הנוגע לקביעת סדרי ההדלקה המצומצמים על ההר בל"ג בעומר.
03/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנהג מיוחד פשט בקרב חסידי חב"ד מאז הסתלקות רבם הנערץ, האדמו"ר' רבי מנחם מנדל שניאורסון מליובאביטש לבית עולמו. בהיעדר קשר ישיר בשאילת מכתבים או עמידה בתור הארוך וקבלת ברכה מהרבי, לצד דולר אחד ולטיפה רכה המלווה במבט חודר, החל להתקיים מנהג הנחת בקשה, משאלה, תחינה, תפילה מהרבי, באופן הנחת המכתב בין דפי אחד משלושים ושניים כרכי 'אגרות הקודש', ספרים המאגדים מכתבי תשובה של הרבי לכל יהודי אשר שאל מרחבי העולם.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שב ואומר כי יש לקדם חקיקה ראשית במקום התקנות לשעת חירום לצורך התמודדות עם הקורונה. כך עולה ממכתבו של מנדלבליט (יום א', 3.5.20) ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית, ח"כ גבי אשכנזי.
03/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il