|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
המשבר יוצר מציאות קשה "נגיף שאיתו מתמודדים הפלסטינים"

דה-לגיטימציה למדינת ישראל

נגיף הקורונה מעורר חיידק האנטישמיות

גורמים אנטישמיים מאשימים את היהודים בהפצת הנגיף, ואת ישראל - בחסימת הגישה הפלשתינית לטיפול במחלה השנאה הישנה רוכבת גם על הגאות בשימוש ברשתות החברתיות בימי הסגר, ועלולה להוביל להתנכלויות חמורות עוד יותר כאשר המגבלות יוסרו ישראל צריכה להיכנס לתמונה ולסייע לקהילות היהודיות להתמודד עם האיום
02/05/2020  |   מיכל חטואל-רדושיצקי, שחר עילם, טל-אור כהן   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ערב פרוץ מגיפת הקורונה הייתה תשומת הלב של העולם היהודי שמחוץ למדינת ישראל נתונה למגיפה ותיקה יותר – האנטישמיות, שנראה, כי זקפה ראש בשנים האחרונות. בה בעת התמודד העולם היהודי גם עם מאמצי הדה-לגיטימציה למדינת ישראל והשחרתה בזירה הבינלאומית, בעיקר על-רקע התנגדות למדיניות ישראל בסוגיית הסכסוך הישראלי-פלשתיני.

המאבק באנטישמיות זכה בשנים האחרונות לקשב ולמשאבים הולכים וגדלים לא רק בקרב קהילות יהודיות וממשלות בעולם, אלא גם בקרב הממסד הישראלי. אולם משבר הקורונה משנה את סדר היום העולמי כמו גם את זה של הקהילות היהודיות בתפוצות, שכן הוא מייצר מציאות קשה והשלכות שעדיין מוקדם להעריכן, בנוסף לתופעות האנטישמיות והדה-לגיטימציה לישראל שאינן צפויות להיעלם.

שיעורי התחלואה והתמותה הגבוהים בקרב קהילות יהודיות מסוימות בתפוצות, כמו הקהילה החרדית בניו-יורק, מייצרים בעת הזו רתיעה – לא בהכרח אנטישמית ביסודה – מאנשים בעלי חזות יהודית. רתיעה זו אף קיבלה ביטויים מטרידים של איסור על-כניסת יהודים למקומות ציבוריים.

אמנם, גילויי הרתיעה והשנאה, המבטאים פחד חסר אונים מהנגיף אינם מופנים רק כלפי יהודים, אלא כלפי זרים וקבוצות מיעוט בכלל, ביניהם אסיאתים בארצות הברית כחלק מהאשמת סין כאחראית למגפה. עם זאת, הרתיעה מיהודים וגילויי שנאה כלפיהם אינם מנותקים מהעלייה בגילויי אנטישמיות קלאסית. אלה באים לידי ביטוי בין היתר בהאשמת היהודים בהפצת המגפה ובמגוון תיאוריות קונספירציה נוספות אשר לתפקידם בהתפרצותה. למשל: רעיון שיהודים רקחו את הנגיף כחלק ממזימתם להשתלט על העולם בכלל ועל מוסדות פיננסיים או אתרים קדושים לאיסלאם בפרט; יהודים מחזיקים בתרופה לנגיף אך מסרבים לשתף אותה עם שאר העולם; ואפילו אמונה שאלוהים שלח את הנגיף לאנושות בגלל עקשנות יהודית שלא להתנצר.

מפעילות הרשתות לא מצליחות להתמודד

בנוסף, התקופה האחרונה מאופיינת במגבלות חמורות על הפעילות במרחב הציבורי הפיזי והסטת עיקר הפעילות למרחב הרשתות הווירטואליות. מציאות ייחודית זו משפיעה במספר אופנים על דרכי הפצתם של רעיונות אנטישמיים, מאפייני התפשטותם ועוצמת הטמעתם. ראשית, המרחב המקוון מאפשר לביטויים אנטישמיים – אמירות בוטות, תמונות וסרטונים - שבעבר הגיעו למעטים יחסית ובעיקר למי שנחשפו אליהם בזמן אמת ובסביבתם הקרובה והטבעית, להגיע לקהלים גדלים וחדשים ברשתות הווירטואליות גם זמן רב לאחר שהופקו והופצו לראשונה.

שנית, ניכרת עליית מדרגה בתעוזה של מפיצי המסרים האנטישמיים, שקוראים דרור לרעיונותיהם לא רק בפורומים שוליים של קבוצות קיצוניות, כאלה הדוגלות באידיאולוגיה של עליונות לבנה, אלא גם באתרים מרכזיים וברשתות החברתיות המובילות - טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם – שחשיבותם בעת הנוכחית גברה בחייהם של אנשים, קבוצות וארגונים. ביטוי נוסף של אנטישמיות בעידן הקורונה זכה לכינוי "זום-בומבינג": פעילים אנטישמיים חודרים לפגישות זום כדי להפיץ תכנים אנטישמיים (ופורנוגרפיים) פוגעניים. ושלישית, בהעדר גורמים מרסנים וממתנים, אנטישמיות נחווית כעוצמתית, מאיימת ומידית יותר, ובשלב זה נראה, כי מפעילות הרשתות אינן מצליחות לסלק את התכנים הפוגעניים בקצב וביעילות מספקים.

ההתבטאויות האנטישמיות במרחב הווירטואלי מעוררות נקודה נוספת למחשבה: על-אף שהספרות המקצועית אינה מסיקה קשר ניבויי ברור בין דעות, אמירות והתנהגות – קיים חשש שבתום תקופת הבידוד ועם היציאה ההמונית למרחב הציבורי הפיזי, יירשמו ריחוק, רתיעה, אפליה וייתכן שגם אלימות גוברים כלפי קהילות יהודיות, בהשוואה לעידן הטרום-קורונה.

"שבוע האפרטהייד" עבר לרשת

תופעה מוכרת נוספת היא פעילות עממית המבטאת שלילת הלגיטימציה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי על-רקע הסכסוך הישראלי-פלשתיני. אומנם נראה שהיקף הפעילות בהקשר זה דווקא ירד מאז התפרצות הקורונה. זאת, עקב ביטול של פעילות שטח מתוכננת וקשב ציבורי נמוך יותר כעת לסוגיות הסכסוך. ובכל זאת, הפעילות נמשכת ומתאימה עצמה למרחב המקוון.

כך למשל, "שבוע האפרטהייד הישראלי", קמפיין אנטי-ישראלי שפועל זה 16 שנה בעיקר בקמפוסים ברחבי העולם ובאופן מאוד מוחשי וויזואלי באמצעות מיצגים, תהלוכות וערבי עיון – הועתק כמעט לחלוטין למרחב האינטרנטי. לטענות שעולות נגד ישראל מדי שנה בתקופה זו מצטרפות כעת טענות קשות, שלפיהן ישראל מונעת טיפול רפואי מפלשתינים בשטחים, חוסמת אספקת ציוד מציל חיים מלהגיע אליהם, ומונעת מהם להבין את הסכנות הטמונות בהתפשטות הנגיף על-ידי סירוב לתרגם לערבית מידע מציל חיים.

התפתחות מעניינת בתקופה זו בהקשר לשתי התופעות הוותיקות - אנטישמיות ודה-לגיטימציה למדינת ישראל - היא התגברות החיבור ביניהן בשני מישורים. במישור הצפוי יותר – קמפיינים של תנועת הדה-לגיטימציה לישראל נוטים להידרדר לשילוב של דימויים אנטישמיים רטוריים וויזואליים בוטים. כך למשל, קמפיין חדש (שמופץ תחת ההאשטאג COVID48#) שהושק בערב יום השואה בישראל, משווה את נגיף הקורונה והשלכותיו על אזרחי העולם לישראל ולציונות, המתוארות כנגיף שאיתו מתמודדים הפלשתינים.

במישור הצפוי פחות, נרשמו חיבורים מתהדקים בין קצוות אידיאולוגים, כאשר מקדמי אנטישמיות קלאסית (המשתייכים למעגלי הימין הקיצוני הדוגל בעליונות לבנה) ומקדמי דה-לגיטימציה לישראל (המשתייכים למעגלי שמאל קיצוני ואיסלאם רדיקלי) חולקים אלה עם אלה תכנים וקונספירציות ומשתפים אותם בפורומים ובלוגים. כך למשל, אותו סרטון שהופק עבור פורומים של קבוצות ימין קיצוני כדי לקדם את המסר האנטישמי ש"היהודים שולטים באמריקה", הופץ במקביל בקבוצות פייסבוק של תומכי דה-לגיטימציה לישראל, כדי לקדם את המסר האנטי-ישראלי לפיו "הציונים שולטים באמריקה".

הפעילות הקהילתית נפגעה קשות

האתגרים שתוארו לעיל מצטרפים לקשיים עמוקים וייחודיים נוספים שחוות בימים אלו קהילות יהודיות ברחבי העולם, שמדינת ישראל מחויבת, חוקית ומוסרית, לסייע לשלומן ולביטחונן. כך למשל, מעבר לשיעורי התחלואה והתמותה הגבוהים שתוארו לעיל, רוב הקהילות היהודיות מתבססות על מוסדות וארגונים קהילתיים, שחלק ניכר מפעילותם הושבת, נאלצו לשחרר את מרבית עובדיהם וחווים כעת משבר כלכלי עד כדי סכנת קריסה.

ועוד: הגבלות הריחוק החברתי הובילו להפסקתם של שירותים קהילתיים מרכזיים, בעיקר בתחומי החינוך היהודי והדת. למרות שמיעוטם עברו למתכונת מקוונת, על שירותים אחרים נאלצים חברי הקהילה לוותר בשלב זה, ביניהם חינוך פורמלי וא-פורמלי לילדים בגילאי גן ובית ספר, תפילות בבתי כנסת, לימודים בישיבות ואף שירותי קבורה. ניכר, כי כל אלה ידרשו בהמשך תהליכי שיקום שיימשכו, לכל הפחות, חודשים ארוכים.

לאור זאת, במפגש שנוצר בין מגפת הקורונה לבין תופעות האנטישמיות והדה-לגיטימציה לישראל, ובמציאות החדשה שבה מתקיימות קהילות יהודיות בתפוצות, חשוב שמדינת ישראל תנקוט שלוש פעולות מרכזיות. ראשית: עכשיו, יותר מתמיד, יש לחזק את המחויבות של ישראל כלפי העם היהודי כולו, על-ידי ביסוס ערוצי דיאלוג פתוחים ומיידיים עם ההנהגות של קהילות ברחבי העולם, כדי ללמוד על אודות מצבן, להבין את צרכיהן ולבחון עימן האם וכיצד ניתן לסייע בעת הזו.

שנית: על המדינה לפעול ישירות מול מדינות ופלטפורמות דיגיטליות שבהן ניכרת עלייה בביטויים אנטישמיים, לספק לרשויות ולגופים הרלוונטיים נתונים ברורים המעידים על התופעות ולדרוש את פעולתם הנחרצת נגד האיום הן במרחב הדיגיטלי במאפייניו כיום, והן במסגרת הפעילות במרחב הפיזי כשזו תחודש בעתיד. שלישית: יש להקים פורום ממשלתי בין-משרדי למאבק באנטישמיות (תפוצות, נושאים אסטרטגיים, חוץ ונוספים), בשיתוף גורמים לא-ממשלתיים רלוונטיים, כדי לשפר את תיאום הפעילות בתחום, וכן לתכנן ולהיערך ליום שאחרי השלב הנוכחי במשבר הקורונה, אז עלולים ביטויי השנאה לזלוג ממרחבי הרשת ולהיתרגם גם לביטויי אלימות פיזית כלפי יהודים.

המאבק באיומים על ביטחונם ושלומם של יהודי התפוצות, כמו גם ההתמודדות עם ההשלכות הרב-ממדיות של משבר הקורונה על הקהילות בתפוצות, הם לא אתגר גדול בלבד, אלא גם הזדמנות ייחודית להגברת שיתופי הפעולה, המחויבות והערבות ההדדית בין מדינת ישראל לבין קהילות יהודיות ברחבי העולם. אין להחמיץ הזדמנות זו.

הכותבים הם אנשי המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  02/05/2020   |   עודכן:  02/05/2020
מיכל חטואל-רדושיצקי, שחר עילם, טל-אור כהן
+מכסת האיזוק האלקטרוני זינקה ב-33%
22:51 02/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הממשלה אישרה להוסיף 250 תקנים לאיזוק אלקטרוני  ▪  המכסה עומדת כעת על כ-1,000 עצורים שיוכלו לשהות בבתיהם ולא בבתי מעצר  ▪  הגדלת המכסה - מחשש להדבקה בקורונה בבתי המעצר הצפופים
([צילום: מעבדת צילום מז"פ])
+מאות משתתפים בהפגנות העצמאים נגד הממשלה
22:00 02/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+ראש מוא"ז שומרון: הלימודים לא יתחדשו מחר
21:56 02/05/20  |  איציק וולף
תלמידי המועצה האזורית שומרון לא יחזרו מחר ללימודים. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, טען כי מתווה הפתיחה שהעבירה הממשלה תוך משיכת הזמן עד יום שישי אחה"צ, אינו מסודר ואיננו נותן מענה מלא בנושא השמירה על בריאות התלמידים, התו הסגול, מענה מסודר בהסעות לחינוך הרגיל ולחינוך המיוחד וחוסר בהירות בנושא כ"א".

"הנהלת המועצה החליטה שלא לחדש את הלימודים ביום ראשון הקרוב, על אף שנעשתה הערכות והכנה בימים האחרונים של כלל מוסדות החינוך" עוד הוא הוסיף: "בריאות התלמידים ובני משפחותיהם ותנאי הלימודים לתלמידנו היקרים בראש מעיינינו. לא נסכן את בריאות התלמידים בשל קבלת החלטות בהולה ולא מסודרת", אמר.

במועצה האזורית שומרון לומדים מעל 20,000 תלמידי בתי ספר גנים ומעונות. המוסעים בכ 1,000 קווי הסעה מדי יום. אחוז התלמידים בתוך האוכלוסייה הכללית עומד על כ 49% מכלל האוכלוסיה. והוא מהגבוהים בארץ.
+תלמידי המגזר הערבי לא יחזרו ללמוד השבוע
21:48 02/05/20  |  איציק וולף
תלמידי המגזר הערבי לא יחזרו מחר ללימודים. כך הוחלט (שבת, 2.5.20) בישיבה משותפת שבה השתתפו וועד ראשי הרשויות, וועדת הבריאות בחברה הערבית, וועדת המעקב לענייני חינוך והתאחדות וועדי ההורים בחברה הערבית. עוד הוחלט כי ביום חמישי תתקיים הערכת מצב נוספת בה יתקבלו החלטות נוספות בהתאם להתפתחויות.

ההחלטה נובעת משתי סיבות עיקריות- נגיף הקורונה הגיע לחברה הערבית בשלב מאוחר יותר מאשר בחברה היהודית ועקומת ההדבקה אינה מאפשרת כעת חזרה ללימודים. סיבה נוספת היא קשיים בהיערכות בשטח בבתי הספר לחזרה בהתאם להנחיות משרד הבריאות לאור הקשיים הכספיים ברשויות המקומיות וקשיים לוגיסטיים נוספים.
+אין הנהגה, אין אכיפה, אין הקשבה
21:20 02/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחר צהריים אחד במרכז תל אביב מלמד עד כמה הציבור הישראלי מתעלם מן ההנחיות בתחום הקורונה  ▪  הסיבה לכך ברורה: נתניהו וממשלתו אינם מספקים אופק והנחיות, אלא פועלים בשליפה מן המותן ותוך כניעה ללחצים  ▪  המשטרה תורמת את חלקה בכך שהיא פשוט איננה נוכחת בשטח  ▪  תוך שבועיים-שלושה אנחנו עלולים לשלם מחיר בחיי אדם
50% בלי מסיכות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
אף שוטר בלב תל אביב [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מקסימום עובדים יחזרו לעבוד;
המעסיקים ישלמו 'חלף אבטלה'
20:46 02/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההסכם, המעסיקים במגזר הציבורי יפעלו להשיב למתכונת עבודה מלאה מספר גבוה ככל הניתן של עובדים המועסקים על ידם, תוך הקפדה על "התו הסגול"  ▪  המעסיקים יוכלו לבצע שינויים בסדרי העבודה ובמתכונת ההעסקה ויידרשו לשלם תשלומי 'חלף אבטלה' למועסקים שלא ישובו עדיין לעבודה תוך שימשיכו את ההפרשה הסוציאלית למשכורותיהם
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד [צילום: ההסתדרות]
קובי בר-נתן. מענה לעובדים שלא ניתן להעסיק [צילום: דוברות האוצר]
+מגיפה חדשה, מזרח תיכון ישן
13:00 02/05/20  |  מכון ירושלים לביטחון ולאסטרטגיה   |   לרשימה המלאה
המגמות שנראו במזרח התיכון לפני פרוץ המשבר נשארו בעינן, כולל החתרנות האירנית במדינות האזור והאצת פרויקט הגרעין, כמו גם הפרובוקציות של טורקיה במזרח הים התיכון ומעורבותה במלחמת האזרחים בלוב. אין עדות לשינוי התנהגות אצל הרשות הפלשתינית או חמאס כלפי ישראל. הציפיות לשינויים משמעותיים בעקבות נגיף הקורונה במאזני הכוחות באזור, אין להן בינתיים על מה לסמוך
מפגינה בביירות. על המסיכה: "מהפכה" [צילום: חוסיין מאלה, AP]
כניסה לרכבת התחתית בדובאי [צילום: ג'ון גמברל, AP]
+קורונה ברוסיה: 9,623 מקרי הידבקות חדשים ביממה האחרונה
12:29 02/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-227
10:26 02/05/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום שבת) כי מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-16,152 ומספר המתים עלה ל-227. 107 חולים מאושפזים במצב קשה, 84 מונשמים, ו-67 במצב בינוני. 9,400 חולים החלימו מהנגיף.
+המגפה המשולבת תקפה את ישראל
10:07 02/05/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
החזון של השמאל לפתרון כל הבעיות בה ישראל מצויה בימי הקורונה הוא בהפלת בנימין הראשון(נתניהו) ובהמלכת בנימין השני(גנץ) ואז יבוא גואל לישראל שיציל את המדינה וידביר את המגפה הרפואית והפוליטית
(הפגנות בימי הקורונה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+ארה"ב: יותר מ-65 אלף בני אדם מתו מנגיף הקורונה
09:50 02/05/20  |  מירב ארד
ארה"ב: דיווח על 10 מקרי מוות נוספים שהעלו את מספר המתים ל-65,776. מניין הנדבקים בנגיף הגיע ל-1,103,781 בני אדם.
+תותחי צבע ורובי צבע נגד חוליגנים
09:36 02/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
התמונות חוזרות שוב ושוב - חוליגנים צעירים משתוללים, והשוטרים נאלצים להגיע לעימות גופני מאוד מסוכן עם אותם בריונים צעירים, כופרים בעיקר, שאינם נשמרים מאוד לנפשותיהם
(סיכון חריג [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+קורונה - נגיף טאמבל
09:34 02/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
כל מיני פרופסורים ועיתונאים חוכמולגים אומרים לנו, אל תסגרו כלום, תעשו הרבה בדיקות ולא תהיה קורונה, תפתחו את הספורט - ועוד כל מיני שטויות במיץ עגבניות  ▪  מזל שיש לנו הנהגה אחראית
(ימי מבחן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נגיף הקורונה מעורר חיידק האנטישמיות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ציון הציוני
2/05/20 10:41
2
ערב
2/05/20 12:42
3
פרשנדתא
2/05/20 15:09
4
קיבוצניק
2/05/20 16:12
5
עלעל
2/05/20 17:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בשנות ה-50 המוקדמות החלו פסיכיאטרים לטפל בחולי סכיזופרניה בתרופה חדשה בשם chlorpromazine. שבעה עשורים מאוחר יותר, היא עודנה בשימוש – אך כעת גילו מדענים שהתרופה, הידועה גם בשם Thorazine, יכולה למנוע מנגיף הקורונה לפלוש לתאים.
01/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליטה, כי מיום א' הקרוב (3.5.20) תחודש חלקית פעילות מערכת החינוך, תוך עמידה בכל התנאים הבריאותיים והתברואתיים שנקבעו על-ידי משרד הבריאות. המל"ל המליץ לדחות את חידוש הלימודים, אך נתניהו הטה את הכף.
01/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
דניאל פינקלשטיין, בעל טור בכיר בטיימס הלונדוני, מציע לקוראיו: הבה ונתכונן לאירועים בקנה המידה של הקורונה – סופות, שטפונות, מגיפות, שינויי אקלים – כדי שניתן יהיה לגבור עליהם. ויש לו גם מתכון.
01/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
התנהגות מנהיגינו הפוליטיים מזכירה את זעקתו של המשורר הלאומי בשנת 1931 ועלולה לגרום לאובדן אמון בהם תוצאה חיובית אפשרית של המגיפה תהיה הפסד של טראמפ בבחירות תקציבי הביטחון יספגו קיצוצים משמעותיים, אך לצד זאת יהיה צורך בהיערכות צבאית למצבי חירום בריאותיים המדינה החמיצה הזדמנות נדירה לשנות את היחסים עם המגזר החרדי העבודה מהבית לא תחליף בצורה משמעותית את המשרדים
01/05/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
הקורונה מציבה את האנושות בפני שורה של הכרעות מוסריות קשות: מי יקבל גישה לציוד מציל חיים? כמה זמן להותיר את המגבלות בהתחשב במחירן הכלכלי? ועד כמה יש לסייע למשקי בית ולחברות, אם הדבר מעודד ניצול לרעה של הנכונות הממשלתית להתגייס לעזרה?
01/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il