|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הגיגים תרנ"ו

גל שני של תחלואה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מוטאציה, תהליך מסוכן, ספרים אסורים, קורונה, התאמות, הון לעומתי וחוסר החלטה "אל נא רפה נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
06/05/2020  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נפוצה ביותר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]


יותר מידבקת

מוטאציה יותר מידבקת של הנגיף, הגורם למחלת הקורונה (COVID-19), התגלתה במחקר, שהובילו מדענים במעבדות הלאומיות האמריקניות לוס אלאמוֹס בקליפורניה. כך דיווח העיתון 'לוס אנג'לס טיימס'.

המוטאציה נמצאה בחודש פברואר באירופה, והגיעה ממנה במהירות לחוף המזרחי של ארצות-הברית, והפכה לשליטה (דומיננטית) מאז אמצע חודש מארס. לדברי החוקרים, לא רק שהמוטאציה מופצת בקלות, אלא שהיא הופכת אנשים לפגיעים לגל שני של תחלואה בקורונה. כמו-כן, מפריכים המדענים את ההנחה המקובלת, כי הנגיף ייעלם עם בוא החום.

המדענים פרסמו את ממצאי מחקרם, שהתבסס, בעיקר, על מחקר גנטי של מופעים מוקדמים של הנגיף, באתר האינטרנט BioRxiv, שמשמש מדענים לפרסם את מחקריהם בטרם עברו ביקורת של עמיתיהם. לפיכך, חיסונים, תרופות וטיפולים, שמפותחים על סמך מידע, שהופק מנגיפי הדור הקודם של הנגיף (שמקורם במעבדה הסינית לנגיפים בווהאן), כנראה, לא יהיו יעילים נגד המוטאציה. למדענים אין הסבר מדוע המוטאציה מידבקת יותר מהנגיף הקודם ומדוע היא נפוצה כל כך בקלות לעומת הנגיף הקודם (SARS-CoV-2).

המחקר התבסס על ניתוח ממוחשב של הגֶנוֹם ביותר מ-6,000 דגימות של נגיפי קורונה, שנאספו בכל העולם. מדעני לוס אלאמוס נעזרו במחקרם בעמיתים מאוניברסיטת דיוק האמריקנית ומאוניברסיטת שפילד הבריטית. הם גילו 14 מוטאציות של הנגיף, והתרכזו באחת מהן, שמסומנת כ-D614G, ולדבריהם, אחראית לשינוי בקרני הנגיף, שמקל על חדירתו לתאים במערכת הנשימה של האדם ועל התחמקותו ממערכת החיסון האנושית. השינוי מדאיג כיוון שהמוטאציה הפכה לשלטת (דומיננטית) בחודש מארס, מסבירה ד"ר בטי קוֹרבֶּר, חוקרת ביולוגיה חישובית בלוס אלאמוס, שמובילה את המחקר.

המוטאציה הופיעה באיטליה בסוף חודש פברואר, לדברי קורבר, וזה מסביר את ההתפשטות המהירה של המגיפה במדינה. בסוף פברואר הגיע הנגיף למדינת וושינגטון בחוף המערבי, שהייתה הראשונה בארצות-הברית, שהוכתה במגיפה; ובאמצע מארס כבר היכה הנגיף בניו-יורק, ותוך כמה ימים השתלטה המוטאציה על ניו-יורק.

מדענים, שמפתחים חיסון, או תרופה, למגיפה, סבורים, לעומת זאת, שהנגיף יציב, ואינו משתנה, כמו נגיף השפעת, הדורש חיסון חדש מדי שנה. לדברי דיוויד מונטפיורי, מדען מאוניברסיטת דיוק, שהשתתף במחקר, למוטאציה יש יתרון אבולוציוני על הנגיף המקורי, שמאפשר לה להתפשט במהירות.

המדענים לא הסבירו את השוֹנוּת בתפוצת המגיפה באזורים שונים במדינות גדולות, כמו ארצות-הברית, ובעולם. רופאים וחוקרי רפואה סבורים, כי המוטאציות אחראיות לשוֹנוּת זו.

המחקר של לוס אלאמוס אינו קובע, שהמוטאציה קטלנית יותר מהנגיף המקורי. חוקרים מאוניברסיטת שפילד מצאו, כי שיעור האשפוזים של נדבקים בנגיף המקורי ובמוטאציה כמעט זהה. ממצא מדאיג ביותר במחקר לוס אלאמוס הנו, שמי שחלו בקורונה לא יפתחו חסינות למוטאציות של הנגיף.

השתלטות עוינת

מדינת ישראל מאבדת בהתמדה את תמיכתה של יהדות ארצות-הברית. זה קרה בשבוע שעבר כשדיאנה לאבּ (Lob), נשיאה לשעבר של ארגון היאס (HIAS), נבחרה לעמוד בראש ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות-הברית, שחברים בו 53 ארגונים גדולים בשנה הבאה, למרות ביקורת קשה על בחירתה ועל נוהלי הבחירה.

לאב תטה, כנראה, את ועידת הנשיאים חזק שמאלה, כפי שעשתה לארגון, שעמדה בראשו. היאס הוקם בשנת 1881, כדי לסייע לפליטים יהודיים להגר לארצות-הברית, ולהיקלט בה. בשנים האחרונות, תחת הנהגת לאב, הפך הארגון את עורו, והחל לסייע לפליטים מכל רחבי העולם, והביע עמדות, שתמכו בחרם על ישראל (BDS), בחמאס ובפעילים אנטישמיים. אלו עמדות, שהרוב הדומם של יהדות ארצות-הברית אינו מקבלן, אך זה רוב דומם, שכמו בכל מקום איש אינו מתחשב בו.

סיור באתר האינטרנט של היאס ישראל מלמד, כי מרב עניינו בתמיכה במסתננים מאפריקה; וזה מתאים מאוד למדיניות של הנהלת הארגון בארצות-הברית. כלומר, ארגון גדול של יהודי ארצות-הברית נפל בידי מי שאינם תומכים בישראל, בלשון המעטה, וזו רק התחלת תהליך מסוכן למדי.

"מִלכּוּד 22" בחוץ

מועצת החינוך של מחוז מאטאנוּסקה-סוּסיטנה באלסקה אסרה על מורי האנגלית בתיכונים במחוז לתת לתלמידיהם מטלות, הכרוכות בקריאת הסאטירה "מלכוד 22" של ג'וזף הלר וספר של טים אובריאן. שני הספרים הוכנסו לרשימת הספרים האסורים, למרות שימשיכו להיות מונחים על מדפי ספריות בתי-הספר התיכוניים. במחוז מאטאנוּסקה-סוּסיטנה חיים כ-110 אלפי אנשים - כ-15 אחוזים מאוכלוסיית אלסקה.

שני הספרים הדמיוניים עוסקים בהווי יחידות צבאיות במלחמה. "מלכוד 22", שיצא לאור בשנת 1961, ותורגם אפילו לעברית - בטייסי הפצצה אמריקניים במלחמת העולם השנייה. הספר של אובריאן - "The Things They Carried", שיצא לאור בשנת 1990 - עוסק בחיילים במלחמת ויטנאם. שניהם נחשבים לקלאסיקה בספרות המודרנית, למרות ביקורתם החריפה על הצבא בפרט ועל הממסד בכלל. כספרים, שעוסקים בהווי צבאי, יש בהם שפת חיילים בת-זמנה, עשירה בביטויים גסים, וזו אחת מסיבות פסילתם. שני הספרים מציגים את הווי הצבא ואת המלחמה אחרת מאשר ספרות מלחמה קלאסית. כלומר, הפסילה נועדה למנוע מתלמידי התיכון במחוז להיחשף לגישות ביקורתיות כלפי הצבא וכלפי הממסד.

הטעיה

ועוד קטע, ששאלתי מדף הפייסבוק של ארז לב-רן: מבצע 'קורונה' של המודיעין הבריטי הופעל בראשונה בהפצצת העיר קאסֶל בגרמניה (אוקטובר 1943). מטרתו הייתה לבלבל את טייסי חיל-האוויר הנאצי (לוּפְטְוָאפֶה), ולכוונם אל יעדים שגויים. המיירטים הגרמניים קיבלו דרך הרדיו הכוונות שגויות בגרמנית ממה שהתיימר להיות מגדל הפיקוח שלהם. אלא שזה לא היה מגדל הפיקוח שלהם, אלא דוברי גרמנית רהוטה, שישבו באנגליה. הם סיפקו להם את המידע המוטעה על מבני המפציצים הבריטיים, ושלחו אותם ליירט בכיוונים אחרים, או הנחום לשוב מייד לנחיתה בבסיסם.

המבצע של חיל האויר המלכותי (RAF) ושל המודיעין הבריטיים התאפשר כיוון שדוברי גרמנית שוטפת במבטא נכון, בעיקר, יהודים, שברחו כפליטים מגרמניה ערב המלחמה, גויסו למערך ההטעיה. הגרמנים ניסו להתגבר על ההטעיה הבריטית באיוש מגדלי פיקוח בנשים. אז הגיעה שעתן של נשים יהודיות, שברחו מאימת הנאצים לאנגליה. הן עלו לשידור, הטעו את הטייסים הגרמניים, והצילו את חייהם של טייסי בעלות-הברית.

הקורונה חוזרת?

חיל-האוויר האמריקני מתכונן לקראת גל שני של תחלואה בקורונה באמצעות ריכוז מידע מדעי על המגיפה והשוואתו למודלים קיימים של מגיפות. כך אמר גנרל דיוויד גולדפיין, מפקד החיל. לדעת החוקרים, המגיפה עלולה לחזור אם תהיה הקלה בהוראות הבידוד והסגר.

ההכנות הנן במסגרת התאמת החיל למבצעים בעידן הקורונה, שלהנחת גנרל גולדפיין, יימשך כמה חודשים, לפחות. מפקדת החיל שוקלת על אילו מבצעים היא חייבת לוותר לנוכח התחלואה, ואילו חיוניים, וחייבים להתבצע. במסגרת זו נערך החיל לשינוי במשמרות, בבסיסים ובמגורי אנשיו בבסיסים ולהתאמתם לעידן הזה.

לעומת זאת, הפסיק חיל-הים האמריקני לדווח על התחלואה בספינותיו, מטעמי ביטחון שדה. בהודעותיו האחרונות נמסר, כי יותר מ-1,100 מאנשי נושאת-המטוסים תיאודור רוזוולט נדבקו בנגיף COVID-19, אך לא כולם חלו בקורונה. נושאת-המטוסים, שעוגנת בנמל גואם, הוצאה משירות קרבי עקב מחלת אנשיה, וכל צוותה פונה ממנה. את לקחי הטיפול בצוות רוזוולט מיישמים אנשי החיל כעת בטיפולם בצוות משחתת-הטילים קיד, שגם היא הוצאה משירות קרבי עקב ריבוי החולים על סיפונה.

בנחתים ובצבא האמריקני עומדים בפני בעיה רצינית: טירונים, שגויסו לפני כחודש, התחילו רק עכשיו את הטירונות, והמגיפה מתפשטת ביניהם. הנחתים דיווחו, כי כחמישים מטירוניהם ושני אנשי סגל במחנה הטירונות בסן דייגו בחוף המערבי של ארצות-הברית אותרו כנגועים בנגיף COVID-19. הם הוצאו לבידוד, ונראה, שפלוגתם הושבתה עקב כך. לכן, החליטה מִפקדת בסיס הטירונים לשנות את דרך קבלת הטירונים בבסיס, והם יישלחו בתחילה לשבועיים בידוד, שלאחריהם ייבדקו רפואית.

גם במחנה הטירונים של הנחתים באי פאריס בחוף המזרחי של ארצות-הברית זוהו עשרות טירונים נגועים בנגיף. כצעדי מניעה, נדרשים הטירונים ומדריכיהם ללבוש מסיכות מגן ולשמור מרחק זה מזה ככל האפשר. בנוסף, בוטלו טקסי הסיום וימי משפחה בבסיסי הטירונות, שגודשים את הבסיסים במאות מבקרים ובני משפחות. חיל-הים האמריקני מנע את הבעיה, ובינתיים לא פתח את מחזורי הטירונות בבסיסיו וגם לא מה יעשה בטירונים, שגויסו לפני כחודש, ויושבים מובטלים.

לעומת זאת, סוכנות הפנטגון לחינוך (DODEA), המפעילה בתי-ספר בכל רחבי העולם לילדי המשרתים בשירותים המזוינים האמריקניים, הודיעה, כי הלימודים במוסדותיה יחלו רק בתחילת חודש ספטמבר - כנראה, פרט לבתי-הספר בקוריאה הדרומית.

על הכוונת: הון זר

מבלי לציין את שמה של סין, הזהירה אלן מ' לורד, תת-שר ההגנה לרכש ולתחזוקה, כי חברות זרות מ"מדינות יריבות" מנסות לחדור לחברות ביטחוניות בארצות-הברית על-ידי קנייתן, והן מנצלות הזדמנויות, שמספקת מגיפת הקורונה. לדבריה, חלק מהחברות האמריקניות הללו מספקות רכיבים קריטיים לחיל-הים ולחיל-האוויר האמריקניים, ונקלעו למצוקה כספית עקב המגיפה.

הבעיה העיקרית ב"הון לעומתי", בהגדרת לורד, הנה שהוא מעוניין לרכוש חברות אמריקניות קטנות, שמספקות רכיבים ביטחוניים קריטיים. ברכישתן משיגים מתחריה של ארצות-הברית מידע מסווג. אלן הגדירה את החברות הללו כחוליה החלשה במערך האמריקני לייצור ביטחוני.

כדי למנוע זאת, פועל הפנטגון בקונגרס, כדי שהוועדה להשקעות זרות בארצות-הברית (CFIUS) תסמיכוֹ לבלום משקיעים זרים בעייתיים. זה מאמץ עדין מאוד, שנועד להתמודד עם יריבי ארצות-הברית, שאוסרים עליה מלחמה כלכלית.

בעבר האשימה לורד בפומבי, כי סין מנסה להשיג הון אינטלקטואלי אמריקני. כלומר, סודות מסחריים ומידע על מחקר-ופיתוח, באמצעות השקעה בחברות חיוניות לביטחון הלאומי האמריקני.

לורד אמרה, שהפנטגון דוחק בחברות-ענק ביטחוניות להעביר בהקדם תשלומים לקבלניות-המשנה שלהן ולספקיותיהן, כדי שלא ייפלו בידי משקיעים זרים. בנוסף, ביקשה, שהחברות הביטחוניות יהיו שקופות יותר לביקורת, כדי להגן על הסודות הביטחוניים האמריקניים.

נח בשבע + שגיאות (ד')

בתעתיק שמות של יישובים ערביים השתפרה מאוד היצירתיות המופלאה של שלטני נתיבי ישראל. בצפון השרון שוכנת העיר באקה אלע'רביה, שרבים הולכים לפי התעתיק האירופי, וכותבים את שמה בעברית, באקה אלגרביה (צ"ל - אלגרבייה).

שלטני נתיבי ישראל הגדילו לעשות, וכתבו את שמה על שלטי הדרכים, בקה (וגם באקה) אלג'רביה (וגם בקה אלג'ארביה). משמע, וירוס של אי-החלטה שוב הכה קשות בהם - מבלי להתייחס לעובדה זניחה לחלוטין, שבערבית יש הבדל מהותי בין האות ע' (השונה מ-עי"ן) לבין האות ג'; ואפילו בשפות אירופיות התעתיק של ע' הנו גימ"ל.

בצדו האחר של השרון שוכנת העיר טירה, ששמה הערבי אלטירה, ויש מבטאים אותו כאט-טירֶה ויש כאט-טירָה. בנתיבי ישראל שוב לא החליטו באיזה כיתוב אנגלי יבחרו: בכניסה ליד קיבוץ רמת הכובש, זו טירָה (Tira); ובשאר הכניסות - טירֶה (Tire). אלא שתייר אנגלוסקסי יכול לחשוב, שהמדובר בשלט הפניה לפאנצ'רמאכר.

תאריך:  06/05/2020   |   עודכן:  06/05/2020
אביתר בן-צדף
+זו רק ההתחלה: הגרעון זינק ל-4.8% תוצר
21:16 06/05/20  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עלייה של 99.2% בגירעון הממשלתי לארבעת החודשים הראשונים של השנה, וזינוק של 204% בגירעון בחודש אפריל לבדו  ▪  הנתונים יחמירו משמעותית בחודשים הבאים, שכן המשק לא יחזור לפעילות מלאה והממשלה תזרים את רוב הסיוע המובטח  ▪  הנתונים מלמדים שחבילת הסיוע בסך 80 מיליארד שקל נותרה כמעט כולה בקופת האוצר
ההתאוששות תהיה איטית וחלקית [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
הסיוע טרם הגיע ליעדו [צילום: יואב ארי דודקביץ, פלאש 90]
+אושרה פתיחת חדרי הכושר וחדרי הסטודיו
21:11 06/05/20  |  איציק וולף
הממשלה אישרה הערב את התיקון המאפשר פתיחת חדרי הכושר וחדרי הסטודיו לפעילות ספורט ומחול.

על פי התקנות שאושרו ישהו מתאמנים בחדרי הכושר על פי החישוב היחסי של מתאמן אחד ל-7 מ״ר בסטודיו, ויחס של מתאמן אחד ל-10 מ"ר בחדר הכושר, במקום 15 מטרים, כפי שהופיע בפרסום הקודם.

"תיקון זה מאפשר ליותר מתאמנים להנות מחדרי הכושר והסטודיו ולהחזיר לתעסוקה לכ-150 אלף איש המועסקים בתעשיה הזו", אמרה שרת התרבות והספורט, מירי רגב.
+ל"ג בעומר ללא סגר וללא מדורות
20:41 06/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הממשלה אישרה תקנות האוסרות הדלקת מדורות בשטחים ציבוריים ובחצרות פרטיות ממחר ועד ל-13 במאי  ▪  בל"ג בעומר, שיחול ב-11 במאי, לא יהיה סגר ותיאסר עליית מאמינים להר מירון
חשש מהתקהלויות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סמוטריץ'. מה הבעיה בחצר? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+מרוץ הטריליונים של השדלנים
18:54 06/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חברות גדולות שוכרות משרדי שדלנים מקושרים כדי לקבל נתח מסיוע הענק למאבק בקורונה  ▪  טיים מגלה, כי בין הלוטשים את עיניהם אל הכסף מצויים מקורבים של טראמפ ומשפחתו
(אישור חבילת הסיוע בסנאט [צילום: AP])
+250 מיליון שקל אושרו להפעלת הגנים
17:55 06/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מסגרת תקציב של 250 מיליון שקל תועמד לטובת הפעלת הגנים  ▪  לא הושג פתרון שיאפשר פתיחת הגנים הפרטיים  ▪  מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע למנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן, על אישור החזרת הפעולה של הפעוטונים ומעונות היום כפוף לתנאי התו הסגול  ▪  ההפעלה תהיה בקבוצות של עד 17 פעוטות בכיתה  ▪  לתינוקות עד גיל שנתיים אושרו שלוש מטפלות לקבוצה ולפעוטות עד גיל שלוש - שתי מטפלות לקבוצה
שר האוצר כחלון. מסגרת תקציבית [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
הנחיות הועברו למנהלות הגנים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+מד"א: היערכות מצומצמת לאבטחת הילולת רשב"י
16:52 06/05/20  |  עידן יוסף
מגן דוד אדום הודע כי לנוכח מיעוט המשתתפים השנה בהילולת רשב"י במירון, עשרות בלבד, יעמיד שישה אמבולנסים, שתי ניידות טיפול נמרץ, רכב פיקוד ורכבי חרום ייעודיים נוספים ייפרסו בשטח, כשהחובשים והפראמדיקים של מד"א יהיו במוכנות גבוהה למתן מענה מהיר ומקצועי לכל קריאה שתתקבל.
+אפריל בנתב"ג: ירידה של כמעט 100% בתנועת הנוסעים הבינ"ל
14:58 06/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בחודש זה עמדה תנועת הנוסעים הבינלאומית על 9,413 נוסעים בלבד  ▪  בטיסות הפנים ארציות נרשמה ירידה של 96%  ▪  היעד בעל נפח התנועה הגבוה ביותר היה שדה התעופה New York - Newark
(נתב"ג במשבר הקורונה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+בדרך לבדיקת קורונה ביתית?
14:53 06/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
צוות מדענים הציג אב-טיפוס של בדיקת קורונה ביתית, הנותנת תשובות תוך שעתיים ומחירה הצפוי יהיה שישה דולרים  ▪  ניו-יורק טיימס מזכיר, שנותרה דרך ארוכה מהפיכת הרעיון לכלי מעשי
(הבדיקות הנוכחיות [צילום: אייל לוין])
+זינוק תמותה חריג בבלגיה: 323 מתים ביממה
14:52 06/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אין מדובר בגל חדש של התפרצות הנגיף אלא בדיווח מאוחר של תמותה  ▪  שגריר ישראל בבלגיה: "האזרחים לא ממושמעים, ויש חוסר תיאום בין זרועות השלטון"  ▪  הפרופסור יורם לס: "ההשוואה לבלגיה שערך נתניהו היא מופרכת. נכון יותר להשוות ליוון"
מלכת בלגיה מתילדה בסיור במרכול מקומי [צילום: בנואה דופגן/AP]
נוסעי אוטובוס בבלגיה [צילום: וירג'יניה מאיו/AP]
+מבט אל המשבר הכלכלי שיצר נגיף הקורונה
13:47 06/05/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה
ניתן לראות כי נכון לעכשיו, המדינה כרגע לא מספקת למובטלים כלים כגון פתיחת קורסים מקצועיים או לחלופין הכשרות שיסייעו לאותם מובטלים לשפר מיומנויות הנדרשות כיום בשוק העבודה לצד הסבה מקצועית למי שחפץ בכך  ▪  זהו נתון מדאיג שייאלץ את מדינת-ישראל לחשב מסלול מחדש
(יציאה מוקדמת מדי?
[צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+6,000 תאי ניהוג יותקנו באוטובוסים
11:44 06/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעלות כוללת של כ-40 מיליון שקל יותקנו מחיצות המפרידות בין הנהגים לנוסעים  ▪  ההפרדה - בעקבות עתירת ארגון נהגי האוטובוסים לשמירת בריאות הנהגים  ▪  חלק מהקווים יוצאים לדרך מאמצע המסלול
התקציב סוכם לפנות בוקר
+משרד הבריאות: 5,549 חולים פעילים, מתוכם 70 מונשמים
11:42 06/05/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן: בישראל יש 16,314 חולים מאומתים, 5,549 חולים פעילים, מתוכם 70 מונשמים. 238 מתו מנגיף הקורונה, 10,527 החלימו.
+חוזרים לים
11:35 06/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

סוף הקורונה? [צילום: שרון בריגה, חברת החשמל]
+הפרופסורים אינם עוצרים בקורונה
11:25 06/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עתה הכל מתחילים להבין כי הצדק היה עם הפרופסורים  ▪  לעגו להם בבורות ובערות  ▪  אך הם לא הרפו
(נתניהו. תצוגת נצחון [צילום: מסך])
+הפעימה השנייה של הסיוע לעצמאים יוצאת לדרך
11:11 06/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מאז פתיחת אפשרות הגשת הבקשה באתר - 24 אלף עצמאים כבר נמצאו זכאים למענק  ▪  בפעימה השנייה הורחבה משמעותית אוכלוסיית הזכאים והוגדלו סכומי המענקים
הפגנות הצמאים לקבלת סיוע מהמדינה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מגפת הקורונה: אסטרטגיית ניהול ואסטרטגיית יציאה
09:29 06/05/20  |  גרשון הכהן, אפרים לאור   |   לרשימה המלאה
משבר הקורונה הינו מסוג התרחשויות תקדימיות נדירות שחותמן מעפיל ומאפיל על כל מה שהכרנו בעבר ושניהולן מחייב מערכת חשיבה פתוחה וגמישה, רב-ממדית, מבוזרת ורב-מוקדית, המשוחררת מפרדיגמות ארגוניות קבעוניות
(משה בר סימן טוב, יעקב ליצמן, בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90])
+מנכ"ל משרד החינוך: "מעריך שנגיע היום להסכמות עם האוצר בעניין הצהרונים"
09:18 06/05/20  |  מירב ארד
מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב מעריך שהיום תוסדר פתיחת הצהרונים מול משרד האוצר. בריאיון לכאן ב' אמר אבואב: "יש לי יסוד סביר להניח שהסוגייה תיפתר, ואני מעריך שבשבוע הבא כשהגנים ייפתחו, יהיה לנו גם מענה הדרגתי לצהרונים".
+רשות המיסים: הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאים יוצאת לדרך
08:51 06/05/20  |  מירב ארד
אתר רשות המיסים נפתח להגשת בקשות לקבלת הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת הפעימה השנייה, הורחבה משמעותית אוכלוסיית הזכאים והוגדלו סכומי המענקים. בעלי שליטה יוכלו להגיש תביעה למענק החל מה-18 במאי, וזאת מאחר שנדרשת הערכות נוספת לצורך בדיקת זכאותם.
+המעונות המפוקחים יחזרו לפעילות ביום ראשון
08:44 06/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרדי העבודה והרווחה והאוצר הגיעו להסכם עם הארגונים המפעילים מעונות יום ומשפחתונים מפוקחים לגיל הרך  ▪  בהסכם נקבע מתווה להפעלת הפעוטונים במגבלות הקורונה ומתן פיצוי כספי
([צילום: פלאש 90])
+פיטורים לעובדים, דיבידנדים לבעלי המניות
08:08 06/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בדיקת וושינגטון פוסט מעלה, כי חברות שפיטרו או הוציאו לחופשה אלפי עובדים, חילקו במקביל 700 מיליון דולר לבעלי המניות שלהם  ▪  אומנם רוב בעלי המניות הם מן הציבור, אך מדובר במצב צורם המעמיד בסימן שאלה את הצהרות המנהלים על מחויבותם לרווחת העובדים  ▪  חברות אחרות אכן הפסיקו את תשלום הדיבידנדים ואת הרכישה מחדש של מניותיהן
קטרפילר. חילקה 500 מיליון דולר [צילום: טד וורן, AP]
לוי שטראוס. 4,000 עובדים לחל"ת [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אלפי עובדים בחברות אמריקניות גדולות נשלחו לחופשה ללא תשלום בשל הקורונה – אך בעלי המניות באותן חברות קיבלו דיבידנדים במזומן במאות מיליוני דולרים, מעלה בדיקת וושינגטון פוסט. יצוין, כי בארה"ב מפוזרות בדרך כלל המניות בידי הציבור, ולכן הדיבידנד מגיע לאמריקנים רבים – אך עדיין מדובר במצב צורם, בו העובדים משלמים לבדם את המחיר.
06/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ביומיים האחרונים השלים המכון למחקר ביולוגי פיתוח פורץ דרך, בקנה מידה עולמי, של נוגדן המנטרל את נגיף הקורונה (SARS-COV-2). פריצת הדרך המדעית מתבטאת בשלושה פרמטרים עיקריים:
05/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנהיגים רבים מרחבי העולם נפגשו (יום ב', 4.5.20) לפסגה וירטואלית כדי לתאם את המאמצים למצוא חיסון לקורונה, והתחייבו להקציב 8.2 מיליארד דולר למטרה זו. בלט בהעדרו: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה בין המשתתפים.
05/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
עובדי מחלקת ים של חברת החשמל, יצאו היום (יום ג', 5.5.20) לעבודה באזור תחנת הכוח אורות רבין בחדרה, כדי לבצע עבודה תת-ימית במקשר הדלק של חברת החשמל.
05/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בעקבות משבר הקורונה: בחודש מרס נרשמה עלייה של 19.1% בפדיון של רשתות המזון - כך על-פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על-פי הנתונים, בכלל רשתות השיווק, נרשמה עלייה של 4.1% בחודש מרס.
05/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il