|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
החלשה חסרת תקדים של האופוזיציה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת] בצדק לא התערבו - ובצדק יתערבו [צילום: הרשות השופטת]

בעקבות פסק דינו של בג"ץ בנושא הקמת הממשלה

נתניהו ניצח בנקודות - בסיבוב הראשון

בנימין נתניהו קיבל את מבוקשו ויעמוד בראש ממשלת האחדות - אבל עם כוכבית: זה בעייתי מבחינה ציבורית ובעייתי מבחינה תפקודית המאבק המשפטי על ההסכם הקואליציוני יתחדש בימים הקרובים ויתמקד בכמה סעיפים בו, היוצרים משטר דו-ראשי כמעט-רודני טוב יעשו נתניהו וגנץ אם יפנימו את דברי השופטים וימחקו את החלקים האנטי-דמוקרטיים שבהסכם אם לא יעשו זאת - בית המשפט העליון יהיה חייב להתערב
07/05/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 23   |   תגובות
נתניהו יכול לעמוד בראש ממשלת האחדות; ההסכם הקואליציוני ייבחן לאחר החקיקה
איתמר לוין
בג"ץ אומר שאין עילה משפטית למנוע מנתניהו, בעקבות כתב האישום נגדו, לעמוד בראש הממשלה - וזאת לצד חומרת האישומים והקושי המעשי הנגזר מכהונתו במקביל למשפטו * קובע שקיימים קשיים ניכרים בהסכם בין הליכוד לבין כחול-לבן, אך הזמן לביקורת שיפוטית עליו הוא לאחר אישור החקיקה ולאחר שהסעיפים יבוצעו בפועל * משמעות פסק הדין: הממשלה תצא לדרך - ובג"ץ ידון במקביל בשיטה הדו-ראשית, בחלוקת ראשות הוועדות בכנסת ובהרכב הוועדה לבחירת שופטים
לרשימה המלאה

זה לא היה נוק-אאוט והמאבק רחוק מלהסתיים. זה היה ניצחון לבנימין נתניהו בנקודות – בסיבוב הראשון. הוא יהיה ראש הממשלה, עם כוכבית: מבחינה ציבורית, אומר בג"ץ ברמז ברור, כהונתו בצילו של כתב האישום היא בעייתית; מבחינה תפקודית, היא אולי בעייתית עוד יותר. ואילו ההסכם הקואליציוני הכמעט-רודני שלו ושל בני גנץ, יעמוד לבחינה פרטנית כבר בשבועות הקרובים, או לכל היותר – בחודשים הקרובים.

בנוגע לנתניהו, הנשיאה אסתר חיות ועשרת חבריה להרכב הלכו עד סופו של המסלול אליו כיוונו במהלך יום הדיונים הממושך. העותרים ביקשו להתערב בשיקול הדעת של ארבעה גורמים המעורבים בבחירת ראש הממשלה: נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, חברי הכנסת ונתניהו עצמו. בג"ץ הותיר על השולחן רק את חברי הכנסת: לנשיא אין למעשה שיקול דעת בשלב הנוכחי (הוא חייב למנות את מי ש-61 ח"כים ימליצו עליו) וככלל שיקול דעתו כמעט ואינו שפיט; יו"ר הכנסת ממלא תפקיד טכני בלבד; אין תקדים לכך שנאסר על אדם לקבל מינוי.

השאלה המרכזית הייתה טיב הפעולה שממלאים חברי הכנסת בבחירת ראש הממשלה: האם היא מינהלית או חוקתית. אם מדובר בפעולה מינהלית, הרי שהיא כפופה לביקורת שיפוטית על ההליך עצמו – גם אם לא על תוצאותיו. במסגרת זו, ניתן לבחון את סבירות הדרך בה התקבלה ההחלטה והאם הובאו בחשבון כל השיקולים הרלוונטיים. למשל: בדיני מכרזים ניתן לבחון האם נשקלו טיב העבודה, המחיר והעמידה בתנאי הסף.

במקרה הנוכחי, ניתן היה לבחון האם נשקלה העובדה שנגד נתניהו יש כתב אישום בעבירות חמורות. יש להדגיש, כי בג"ץ יכול היה להגיע למסקנה שהח"כים שקלו זאת והחליטו להעדיף אינטרסים אחרים, כמו יציבות שלטונית בכלל, ובפרט אחרי שלוש מערכות בחירות ובעיצומו של משבר הקורונה. עם זאת, ההכרעה הייתה יכולה להיות גם אחרת – כגון פסילה מוחלטת של הבחירה בנתניהו, או חיובה של הכנסת לדון לעומק בכתב האישום (מה שבלוח הזמנים הנוכחי היה מוביל לבחירות).

השופטים העדיפו לקבוע, ובצדק רב, שמדובר בצעד חוקתי. לא הרי מינוי ראש ממשלה בידי הכנסת, כהרי בחירת מנהל מחלקה במועצה מקומית. פשוט אי-אפשר לשים את השניים על אותו מישור. חיות אומרת, ושוב בצדק רב, שמדובר בלב-ליבו של התפקיד הפוליטי המוטל על חברי הכנסת, ושהתערבות שיפוטית בו תהיה פגיעה אנושה בעקרון הפרדת הרשויות. לצד זאת היא מדגישה, כאמור, שהיה מן הראוי שנתניהו עצמו יחשוב מה המסר שהוא מעביר בעומדו בראש הממשלה למרות כתב האישום נגדו. ואנחנו נוסיף: ברור לחלוטין מה נתניהו חושב.

בג"ץ 2592/20, התנועה לאיכות השלטון נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / פס"ד (תמצית נימוקים)
דחיית העתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן
הסכם קואליציוני לכינון ממשלת חירום ואחדות לאומית / הסכם
הסכם שנחתם בין יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו"ר כחול לבן, יו"ר הכנסת בני גנץ, להקמת ממשלת אחדות.

עתירות יוגשו בימים הקרובים
טוב שסוף סוף יהיה מספר שתיים

בנושא ההסכמים הקואליציוניים, לעומת זאת, העימות רק נדחה ולא הוכרע. חיות מזכירה, כי בג"ץ אינו נדרש להליכי חקיקה שטרם הושלמו ולצעדים ממשליים שטרם בוצעו. בית המשפט בודק מעשים, לא הכרזות. וכאן ברור, שדעתם של השופטים מאוד אינה נוחה משורה ארוכה של סעיפים בהסכם – שהם אכן בעייתיים מאוד, משנים סדרי עולם ובמידה רבה אף יוצרים רודנות דו-ראשית של נתניהו וגנץ.

ברור לחלוטין שכבר בימים הקרובים יוגשו עתירות מחודשות נגד החקיקה המקימה את המשטר הדו-ראשי, ושבהמשך נראה עתירות נגד חלוקת ראשות הוועדות בכנסת ונגד השתלטות הקואליציה על כל ארבעת המושבים הפוליטיים בוועדה לבחירת שופטים. עם זאת, ייתכן שיש להבדיל בין הסעיפים השונים בכל הקשור לאפשרות שבג"ץ יתערב בהם.

המבנה הדו-ראשי כשלעצמו, לעניות דעתו של הח"מ, אינו בעייתי כפי שהוא עשוי להיראות. אפשר אפילו לטעון, שהוא סותם חור גדול מאוד ובלתי מובן שהיה עד היום במבנה השלטוני שלנו, בו אין כל חובה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה. זהו מצב אבסורדי ואף מסוכן: בקבוצת כדורגל בליגה ב' יש עוזר מאמן, אך במדינה הנתונה בסכנה קיומית יום-יומית – לא מוגדר מי ייכנס לנעליו של האיש החשוב ביותר בה, אם חלילה לא יוכל למלא את תפקידו. אז נכון שמדובר כאן ב"ראש ממשלה חלופי", אבל בפועל – יש מספר שתיים ברור ומוגדר, וזה דווקא ראוי לשבח.

שורה של סעיפים בעייתיים
שלושה שופטים לעליון בשנתיים הקרובות

נתניהו וגנץ יכולים, לגמרי לבדם, להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים ועוד שלושה חודשים ועוד ועוד, עד אין קץ. זהו סעיף המעניק לשניים סמכויות בלתי סבירות בעליל במשטר דמוקרטי. כל חברי הכנסת של הקואליציה יהיו מחויבים להתנגד לכל הצעת חוק שלא אושרה בידי ועדת השרים לחקיקה. זוהי כבילה מראש של שיקול דעתם, בסגנון שבג"ץ כבר פסל בפרשת מתווה הגז

הליכוד וכחול-לבן כבר תיקנו כמה מן הסעיפים הבעייתיים שעליהם עמדו השופטים במהלך הדיון בעתירות. קווי היסוד של הממשלה יוגשו לכנסת לפני השבעתה; תתאפשר חקיקה בששת החודשים הקרובים, אם כי תינתן עדיפות מוצדקת לחקיקת הקורונה; ניתן יהיה לבצע מינויים בכירים על-פי החוק והדין – דהיינו, לא לעכב אותם שלא לצורך. עם זאת, יש כמה סעיפים אחרים שעשויים/עלולים להוביל להתערבות של בג"ץ:

• נתניהו וגנץ יכולים, לגמרי לבדם, להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים ועוד שלושה חודשים ועוד ועוד, עד אין קץ. זהו סעיף המעניק לשניים סמכויות בלתי סבירות בעליל במשטר דמוקרטי.

• הכנסת ה-23 תכהן שלוש שנים בלבד, בעוד החוק קובע ארבע שנים. אין תקדים לכך שמיד בתחילת כהונת הכנסת, הממשלה קוצבת את ימיה לתקופה קצרה מזו שלשמה נשלחו חבריה בידי הבוחר.

• כל חברי הכנסת של הקואליציה יהיו מחויבים להתנגד לכל הצעת חוק שלא אושרה בידי ועדת השרים לחקיקה. זוהי כבילה מראש של שיקול דעתם, בסגנון שבג"ץ כבר פסל בפרשת מתווה הגז.

• נתניהו וגנץ לא יוכלו לעמוד בראש ממשלה שתוקם אם הממשלה הקיימת תופל בהצבעת אי-אמון. זהו סירוס משמעותי של אחד הכלים החשובים ביותר שבידי הכנסת.

• לנתניהו וגנץ תהיה זכות וטו הדדית על פיטורי שרים מהגוש השני. מדובר בשלילת סמכות חשובה הנתונה בידי ראש הממשלה.

• החוק הנורבגי המדלג, שנועד להכניס לכנסת רק את אנשיו של גנץ מרשימת כחול-לבן. הוא אומנם אינו על שולחן הכנסת, אך כחול-לבן לא ויתרה עליו. השופטים הציגו אותו כצעד בעייתי במיוחד ("משנה את תוצאות הבחירות", אמר חנן מלצר) וכדוגמה לסעיף קיצוני המצדיק את הצעד הנדיר של התערבות בהסכם פוליטי.

• מניעת ראשות ועדות בכנסת מהאופוזיציה, למעט הוועדה לביקורת המדינה. חיות אומרת כבר כעת, שההסכם מחליש בצורה משמעותית את האופוזיציה. בהחלט תיתכן כאן התערבות של בג"ץ, והיא תהיה מוצדקת לגמרי.

• בוועדה לבחירת שופטים חברים שני חברי כנסת. במשך שנים הנוהג היה שאחד מהם יהיה מהקואליציה, והשני – מהאופוזיציה. ההסכם הנוכחי נותן את שני המקומות לקואליציה. בג"ץ כבר התייחס בעבר למצב כזה ומתח עליו ביקורת, אם כי לא בהלכה מחייבת. בשלוש השנים הקרובות צריך למנות לפחות שלושה שופטים לעליון: במקום חנן מלצר באפריל 2021, במקום ניל הנדל באפריל 2022 ובמקום ג'ורג' קרא במאי 2022 – וזה אם שופטים אחרים לא יקדימו את פרישתם. בנוסף לכך, צריך למנות עשרות שופטים ביתר הערכאות. הנושא הזה כמובן קרוב במיוחד לליבם של שופטי העליון, וגם כאן יש סבירות גבוהה שיתערבו.

• התקציב הקרוב יהיה דו-שנתי. על כך יש פסק דין מפורש של בג"ץ, הקובע שמדובר במהלך בלתי תקין ובפעם הבאה הוא יפסול אותו. השאלה היא כיצד זה יוסדר הפעם בחקיקה.

• חלוקת משרות שוויונית בין שני הגושים במועצות ובתאגידים הטעונים את אישור הממשלה. זוהי פוליטיזציה בוטה של משרות אלו, וגם כאן ייתכן שבג"ץ יתערב.

כדאי שיפנימו את הדברים
ימשיכו להלך אימים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

קצת קשה להניח, שאחרי שהשרים יתיישבו בכורסאות המרופדות מסביב שני שולחנות הממשלה, יתבשמו מן המעמד וישתכרו מן הלשכה והרכב, הם ימהרו לוותר על תפקידיהם ומנעמיהם רק בגלל החוק הנורבגי או הוועדה לבחירת שופטים. בג"ץ מצידו ייטיב לעשות, אם לא ידון בעתירות הללו בלוח זמנים מואץ מדי. זה לא אומר שצריך למשוך אותן חודשים, אבל גם אין סיבה לעשות הכל בתוך כמה ימים. תנו לשרים להתרגל, תנו לממשלה להתחיל לעבוד, ואיום הבחירות ילך ויתפוגג

ניתן לצפות שהליכוד ימשיך להלך אימים על השופטים וינופף בסעיף 8 להסכם, לפיו אם בששת החודשים הקרובים "תתהווה מניעה" למינוי נתניהו או גנץ – הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות בפעם הרביעית. נתניהו ועושי דברו מן הסתם משוכנעים שהאיומים שלהם עבדו – ראו את פסק הדין בנוגע להקמת הממשלה בידי נתניהו – וימשיכו בדרך זו, שמדברת היטב אל ליבו של בסיס תומכיהם.

האם זהו איום מוחשי? נניח בצד את עזות המצח שבו ואת ההפקרות המוחלטת מצד מי שחושב לממש אותו. קצת קשה להניח, שאחרי שהשרים יתיישבו בכורסאות המרופדות מסביב שני שולחנות הממשלה, יתבשמו מן המעמד וישתכרו מן הלשכה והרכב, הם ימהרו לוותר על תפקידיהם ומנעמיהם רק בגלל החוק הנורבגי או הוועדה לבחירת שופטים. בג"ץ מצידו ייטיב לעשות, אם לא ידון בעתירות הללו בלוח זמנים מואץ מדי. זה לא אומר שצריך למשוך אותן חודשים, אבל גם אין סיבה לעשות הכל בתוך כמה ימים. תנו לשרים להתרגל, תנו לממשלה להתחיל לעבוד, ואיום הבחירות ילך ויתפוגג.

מובן שהטוב ביותר יהיה, אם נתניהו וגנץ יפנימו היטב את דברי השופטים בדיון ואת דבריה ורמזיה של חיות בפסק הדין. לאמר: לקבוע שהכנסת תכהן ארבע שנים. לוותר על החוק הנורבגי המדלג. לתת לאופוזיציה את ראשותן של עוד שתיים-שלוש ועדות. לתת לאופוזיציה נציג בוועדה לבחירת שופטים. להעביר את הארכת מצב החירום לידי הכנסת. לאפשר לחברי הכנסת להפעיל שיקול דעת בחקיקה. אלו הם הסעיפים הבעייתיים ביותר, שלא לומר הבוטים ביותר.

ברור שנתניהו, גנץ ואנשיהם אינם מאמינים זה לזה – וכנראה בצדק. ברור ששני הצדדים נכנסים לחופה הזאת כמי שכפאו שד. ברור שחייבת לקום מיד עכשיו ממשלה. כל זה אינו אומר, שבדרך מותר לרמוס עקרונות יסוד של השיטה הדמוקרטית, ולהקים משטר בו הכוח נוטה בצורה מוגזמת וחסרת תקדים לטובת הרשות המבצעת – וליתר דיוק: לטובת שני אנשים בלבד. אם הם יתעקשו על הסעיפים האנטי-דמוקרטיים הללו, חובתו של בית המשפט העליון תהיה להתערב.


תאריך:  07/05/2020   |   עודכן:  07/05/2020
איתמר לוין
+מרצ עתרה לבג"ץ נגד חוקי ממשלת הרוטציה
13:40 07/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ניצן הורוביץ: "החוק שעבר היום הוא עיוות מכוער של שיטת הממשל ושל רצון הבוחר"  ▪  לפיד: "מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך"  ▪  ח"כ כסיף: "חברי כחול לבן ממליצים באותו נייר גם על הפקרת מערכת הבריאות וסיפוח אפרטהייד"
(הורוביץ. "עיוות רצון הבוחר" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+לפיד: מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך
11:17 07/05/20  |  איציק וולף
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תוקף את שותפיו עד לא מכבר מכחול לבן וציין שבני גנץ וגבי אשכנזי מחתימים עכשיו את חברי הכנסת שלהם על המלצה לנשיא למנות את נתניהו לראש ממשלה. "מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך, מסיבות עלובות כל כך", צייץ בחשבון הטוויטר.
+ח"כ אבו שחאדה: גנץ נתן גיבוי מוחלט למושחת מבלפור
11:13 07/05/20  |  איציק וולף
ח״כ סמי אבו שחאדה אמר בעקבות אישור חוק יסוד הממשלה בקריאה השניה והשלישית כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נותן גיבוי מלא למושחת מבלפור ותורם את חלקו בקידום השחיתות.

"הקמת ממשלת נתניהו החמישית תמשיך את הכיבוש, הדיכוי והאפליה. אנו נמשיך להוביל את המאבק למען שיוויון וצדק לכל האזרחים. ממשלת קומבינת גנץ נתניהו לא תהיה שונה ממשלות נתניהו האחרות״, טען.
+הכנסת אישרה סופית את חוק הרוטציה
10:35 07/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תיקון חוק יסוד: הממשלה אושר ברוב מוחץ של 72 תומכים מול 36 מתנגדים  ▪  נתניהו צפוי לקבל היום לידיו את המנדט להקמת הממשלה ה-35  ▪  על-פי הסיכום בינו לבין גנץ - הממשלה החדשה תושבע ביום רביעי הבא
המשך הדיונים על ההסתייגויות [צילום: ערוץ הכנסת]
נתניהו. יקבל היום את המנדט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גנץ. ראש ממשלה מאמצע הקדנציה [צילום: אלעד מלכה]
+דיוני ההסתייגויות יתחדשו במליאה בשעה 9:00
08:21 07/05/20  |  איציק וולף
הוועדה המסדרת של הכנסת החליטה כי דיון המליאה יתחדש מחר בשעה 9:00, עם המשך ההצבעה על הסתייגויות לחוק יסוד הממשלה.

לרשות קבוצה ב' (האופוזיציה המיועדת) עד 400 התסייגויות, ולרשות קבוצה א' (הקואליציה המיועדת) עד 20. ההצבעות השמיות יתקיימו על-פי מה שנותר לצדדים מהסיכום המקורי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אסתר חיות / Esther Hayut   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   ג'ורג' קרא / George Kara   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חנן מלצר / Hanan Melcer   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניל הנדל / Neal Hendel   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ניצח בנקודות - בסיבוב הראשון
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
7/05/20 09:53
2
אבי כהן
7/05/20 10:07
3
בני בנקר
7/05/20 13:12
4
באום
7/05/20 13:18
5
ישע
7/05/20 13:25
6
אקטואלי
7/05/20 14:13
7
יאקי
9/05/20 17:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
חברי האופוזיציה הודיעו כי הם מושכים את כל ההסתייגויות שהגישו על חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים ודרשו לקיים הצבעה מיידית בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק. המהלך נעשה במהלך הדיון באלפי ההסתייגויות, מתוך כוונה של האופוזיציה להפתיע את הקואליציה.
06/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ספר לחברי הכנסת הערבים על תולדות העם הפלשתיני. במהלך דיון בכנסת, הסביר סמוטריץ' לחברי הכנסת הערביים למה אין דבר כזה עם פלשתיני, ולעולם לא תקום מדינה כזאת.
06/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סיעות הליכוד וכחול-לבן הכניסו מספר שינויים בהסכם הקואליציוני, בעקבות הדיון הממושך בבג"ץ בעתירות נגד ההסכם להקמת ממשלת האחדות. שתי הסיעות גם מיישרות קו ומבקשות לדחות את העתירות, לאחר שבדיון הביעו נציגי הליכוד עמדה שונה בצורה חלקית.
05/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון ממושך בהסתייגויות שהוגשו להצעת חוק-יסוד: הממשלה (ממשלת חילופים), לקראת ההצבעות על החוק בקריאה שנייה ושלישית הצפויות להתקיים מחר בשעה 16:00.
05/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"זו תהיה המשימה הראשונה של האופוזיציה. להחזיר את האמון של האזרחים בבית הזה. להוכיח להם שיש גם פוליטיקאים שמתייחסים ברצינות לערכים שלהם ולהבטחות שלהם". כך תקף יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, במליאת הכנסת, את ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד.
05/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il