|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

11 מי יודע

טוענים שבג"ץ לא נתן אמירה ערכית - שמעתי טוענים בכל כלי התקשורת שבג"ץ לא נתן אמירה ערכית מוסרית טעות: אמר במפורש, לכל אזרח עומדת חזקת החפות, אישום הוא חשד, לא אשמה מוכחת, הזיכויים הוכחה לכל האמירות.
12/05/2020  |   אברהם פכטר   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נתניהו. כשיר להרכיב ממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

יפי נפש
החלטת בג"ץ פה אחד - פרשת הרפז - אילה חסון המקור הבלעדי ציטטה מתוך הקלטת שמנדבליט מבטיח לאשכנזי לסגור את התיק. לפרסם לחקור לא לטייח פן הכתם על היועץ. ישאר ויחליש את מעמד הפרקליטות. כל יפי הנפש, שצעקו פוגעים בבג"ץ, שלטון החוק, היום פתאום נגד בג"ץ, נגד כניעתו, לא אמר לא היה שופט שיתנגד, איזה בג"ץ ימני - בושה, נצא להפגנות.

אחד עשר מי יודע - 11 עשר שופטי בג"צ בהרכב מיוחד החליטו פה אחד באופן חריג שנתניהו כשיר להרכיב ממשלה, חזקת החפות עומדת לו וההסכם עם גנץ להרכבת ממשלת "איקאה" לאחר תיקונים ושיפוצים אפשרי כולל הרכבת שולחן עם 36 ברגים.

עשרה מי יודע - 10 עתירות נגד האיש, ההסכם, הדרך, הפרטנרים, המוסריות, הערכים, הדגלים השחורים - בסיכום "הציבור הנאור", לא מסכים לתוצאה.

תשעה - טוענים בגלימות שחורות, שהתחרו ביניהם מי יפרשן יותר גרוע את ההסכמים וייצג את המתנגדים, המקטרים, הבכיינים, וישמיץ את הרוב שהעז לקנות את השלטון בדרך חוקית ועם רוב מאסיבי.

שמונה - פרשנים שהתרוצצו בכל כלי התקשורת וטחנו לנו בראש יום וליל - על פרשנות, ממשלת מעבר, מוסר, אתיקה, משפט וחברה ועכשיו נאלצים לאכול את המיקרופון.

שבעה - ימי בידוד לפני השבעת הממשלה מיום בג"ץ הגדול עד המפץ הגדול.

שישה - ימי חשיבה, תפילה, תהייה, שהכול ילך כשורה, כי מהשורה משחרר רק...

חמישה - חומשי תורה, בהם כתוב שופטים ושוטרים תעשה לך בכל שערוך. כלומר: תמנו מפכ"ל, וועדה לבחירת שופטים ושר משפטים שיוכלו למלא ולהופיע בשערי מגזינים בארץ ובעולם.

ארבעה - בארבעה בנים דיברה תורה, כמו בארבעה שרים בכירים, שניים מהליכוד ושניים מכחול לבן, את החלוקה תעשו לבד.

שלושה מועמדים לשר בריאות - ואין קופצים של המציאה מפחד שיצטרכו ללכת עם מסיכה עוד שנה מינימום. שלושה כתבי אישום - שהציבור אכל ושתה משך שנתיים כולל הדלפות.

שניים מי יודע - שני ראשי ממשלה, אחד לחלקי חילוף ואחד להשתלת איברים חיוניים בגוף כמו...

ואחד - נגיף קטן, נגיף קטן, השתלט על העולם, חדר לגוף האדם ועדיין מסרב לצאת. לא יודעים פשרו, לא מוצאים חיסונו ולא יודעים מוצאו המדויק. מהמזרח או שילוב עם המערב, עד שימצאו חיסון להרדימו אולי לעד.

אבל אי-אפשר בלי אחד אלוהינו שבשמיים ובארץ.

ואם - לא נפסיק לשיר
, נוכל להעיר כי שלושה דברים נפלאו ממנו וארבעה לא ידעתם.

דרך כיפת ברזל בשמיים, דרך צוללות בלב העמקים, דרך נחשים בקריה ובפוליטיקה ודרך גבר גבר.


הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  12/05/2020   |   עודכן:  12/05/2020
עו"ד אברהם פכטר
+סכנה גוברת לפגיעה ביהודים בעולם
21:41 12/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשרד מצביע על השיח האנטישמי והאנטי-ישראלי הבוטה והמתרחב על-רקע הקורונה, כולל בידי הרשות הפלשתינית וארגוני BDS  ▪  החשש: ההסרה ההדרגתית של המגבלות ברחבי העולם, יחד עם המשבר הכלכלי, יובילו לפגיעות פיזיות ביהודים
תיאוריות קונספירציה ודמוניזציה
חזרה לעלילות של ימי הביניים
+הציבור יכריז שהמגיפה הסתיימה
18:13 12/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במגיפות קודמות נמשכו ההשלכות החברתיות זמן רב לאחר שהנגיפים הודברו; הפעם ייתכן שיקרה ההפך: הציבור ימאס במגבלות ויפעל כאילו המגיפה חלפה מן העולם, צופה ניו-יורק טיימס
(לציבור יימאס מהמגבלות)
הפוליטיקה שמאחורי מחקר הקורונה / 60 דקות
+המשטרה תבדוק מי אישר את כניסת הידוענים למירון
16:46 12/05/20  |  עידן יוסף
המשטרה הודיעה כי תפתח בבדיקה לבירור זהות הגורם שאישר כניסה של ידוענים להר-מירון להילולת רשב"י בל"ג בעומר. מדובר בידוענים שלא הופיעו ברשימה שאושרה בידי המשרד לשירותי דת, הזמרים עומר אדם ומשה פרץ ואיש העסקים אבישי נריה.

שר הפריפריה אריה דרעי, שתחילה הואשמה לשכתו במתן האישורים, הביע צער על כך שהוכנסו למירון אנשים שאינם קשורים לארוע, בעוד מהציבור הרחב נמנעה הכניסה. דרעי עצמו לא הגיע למירון וביקש גם מכל הח"כים של ש"ס שלא להגיע.
+משרד הכלכלה מאריך את הסיוע לעסקים וליצואנים
16:21 12/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הודיע על נוהל הקלות לעסקים המשתפים בתוכניות "כסף חכם" ותוכנית "שער לשיווק בינלאומי"
([צילום: איתמר לוין])
+פקידי ציבור מסרו דיווח כוזב בתקופת הקורונה
16:13 12/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עובדים בבתי החולים הממשלתיים, במשרד הבריאות ובמשרדים ממשלתיים אחרים שהיו אמורים לדווח על עבודה מהבית בזמן משבר הקורונה, דיווחו במקום זאת על יציאה בתפקיד - דיווח המאפשר להם הוספת רכיבים לשכרם  ▪  בדיקה נפתחה בנושא
([צילום אילוסטרציה: תומר נויברג/פלאש 90])
+משתמשי התחבורה הציבורית יפוצו
14:45 12/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשל השירות הדליל בימי הקורונה וההשבתה החלקית, יוצע מתווה פיצוי משולש לנוסעים שקנו מינוי חופשי חודשי  ▪  לא יינתן פיצוי למי שקנו מינוי חופשי שבועי, אך יינתן פיצוי לסטודנטים
תחנה בשוק מחנה יהודה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מנכ"ל משרד הבריאות פורש: "עת להמשיך הלאה"
14:04 12/05/20  |  עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות הודיע לראש הממשלה על כוונתו לפרוש מתפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה לאחר חמש שנים בתפקיד. משה בר סימן טוב הודה לבנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן, וכתב כי "הגיעה העת להמשיך הלאה". לדבריו עמד משרד הבריאות בשני היעדים העיקריים בטיפול במשבר הקורונה - שכל חולה יקבל טיפול ושמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות שמטבלות היטב בנושא.
מכתב הפרישה (1)
מכתב הפרישה (2)
+מתי תתעורר מחדש העיר שאיננה ישנה
13:08 12/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיר רחוקה מלעמוד בקני המידה הנדרשים מבחינה בריאותית, בעיות תחבורה קשות מצריכות פתרון ולא ברור האם שנת הלימודים הבאה תיפתח בספטמבר  ▪  ניו-יורק טיימס ממפה את הדרך הארוכה והקשה בדרך להסרת מגבלות הקורונה, שגם אחריהן יצטרכו הכל להסתגל למציאות חדשה
עדכון קורונה בניו-יורק, 11 במאי / NBC New York
דומינו פארק, ברוקלין [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
הרחוב ה-42, מנהטן [צילום: פרנק פרנקלין, AP]
+משרד העבודה והרווחה: תלמידי המכללות הטכנולוגיות חוזרים לשגרה
11:57 12/05/20  |  מירב ארד
משרד העבודה והרווחה מודיע: התלמידים במכללות הטכנולוגיות ובקורסים להכשרה מקצועית מתחילים לחזור לשגרה זהירה. החזרה החלקית ללימודים נעשית בהתאם למגבלות משרד הבריאות. במכללות הטכנולוגיות החלו השבוע הוראה בקבוצות של עד 15 סטודנטים כדי להמשיך ולקיים סדנאות, מעבדות, ולתמוך בהוראה המקוונת ועוד.
התאמות אלו יאפשרו לסטודנטים להשלים פערים, לקבל תמיכה לימודית ולגשת לבחינות הממלכתיות ולפרויקט הגמר, לסיים את הלימודים במועד המתוכנן ולהשתלב בהקדם בשוק העבודה. עקב התקופה המאתגרת, הלימודים צפויים להתארך בכשלושה שבועות אל תוך הקיץ.
+איש לא בא
11:38 12/05/20  |  יוסי גבאי   |   לרשימה המלאה

מחכים לנוסעים [צילום: יוסי גבאי]
+פומפאו לקראת ביקורו: "החלת ריבונות? ישראל תחליט"
11:21 12/05/20  |     |   לרשימה המלאה
רגע לפני הגעתו לישראל מחר, מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בראיון מיוחד לישראל היום  ▪  על הריבונות: "אני רוצה להבין מה הממשלה החדשה חושבת"  ▪  על המאבק בקורונה: "ישראלים ואמריקנים פועלים במשותף למציאת תרופה"  ▪  ועל סין: "הם ניסו להחביא את הנגיף"
(פומפאו. שיחות עם רה"מ וגנץ [צילום: אנדרו הרניק/AP])
+המענק לעסקים: נפתחה האפשרות לבקש סיוע להשתתפות בהוצאות קבועות
10:28 12/05/20  |  מירב ארד
באתר רשות המסים מפתחה (יום ג') האפשרות להגשת בקשות לקבלת מענק סיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות, המהווה פעימה שלישית שלתשלום מענקי הסיוע למשק בשל ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה. במסגרת זו, יכולים להגיש בקשה לקבלת מענק עסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור העולה על 18 אלף שקלים ועד 20 מיליון שקלים בשנה שנפגעו בתקופת קורונה.
+אל תהיו "טרמפיסטים"
09:52 12/05/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
המשק הלאומי הוא מערכת מוכללת ומשולבת. הסיכון העיקרי הוא שגיאה באיתור נכון של הנושאים ומרכזי המאמצים שבהם יש להשקיע את המקורות המוגבלים העומדים לרשותנו. צרו לעצמכם רזרבות ומרחבי ספיגה למשברים כל אחד בתחומי אחריותו ואל תהיו טרמפיסטים
([צילום: איתמר לוין])
+"מדינות פותחות את הכלכלה על עיוור"
07:44 12/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש תוכנית החירום בארגון הבריאות העולמי טוען כי מדינות רבות מסירות את צעדי ההרחקה החברתית מבלי שהן מיישמות צעדים אפקטיביים לאיתור חולים חדשים, באופן שעלול להביא להתפרצויות מחודשות של קורונה  ▪  "הנגיף עדיין כאן, אני בהחלט מוטרד מכך שמדינות מסוימות מכוונות את עצמן לנהיגה עיוורת בתקופה של החודשים הבאים"
(ראיין. הנגיף עדיין כאן)
+מדחומים במתחמים ציבוריים לא אמינים;
משרד הבריאות יודע אך אינו עושה דבר
07:06 12/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עשר בדיקות חום שונות בתל אביב הצביעו על סטייה כלפי מטה שבין 0.7 ל-6.7 מעלות מחום הגוף האמיתי  ▪  הסטייה הממוצעת הייתה שתי מעלות - מה שאומר שהמדחומים לא יאתרו חולי קורונה, שכן הם יצביעו על חום תקין של 36 מעלות במקום על חום של 38 מעלות המחייב מניעת כניסה  ▪  משרד הבריאות: יודעים שיש מדחומים מאוד לא מדויקים, אבל משרד הכלכלה לא קבע תקן מחייב  ▪  משרד הכלכלה: התקן צריך לקבל את אישור משרד הבריאות
מעלה שלמה פחות - וזה עוד טוב
אמצעי האבחון החשוב ביותר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
11 מי יודע
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבר
13/05/20 15:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ראש תוכנית החירום בארגון הבריאות העולמי, ד"ר מייקל ראיין, מתריע מפני פתיחה מחודשת של הכלכלה במדינות רבות מבלי שאותן מדינות נוקטות באמצעים מספקים לניטור ובדיקת התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה.
12/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
המדחומים המופעלים בכניסה לקניונים, מרכזים מסחריים ומרכולים אינם אמינים. הם מציגים חום גוף נמוך משמעותית מן הנכון ואף מן הסביר מבחינה מדעית, והתוצאה היא שקו ההגנה הראשון מפני הקורונה למעשה אינו קיים. כך עולה בצורה חד-משמעית מבדיקת News1 בעשר נקודות שונות בתל אביב. מתגובת משרד הבריאות עולה, כי הוא מודע היטב למצב - אך אינו עושה דבר לתקנו וגם אינו מודיע עליו לציבור. בפועל, משרד הבריאות ומשרד הכלכלה מגלגלים זה על זה את האחריות למחדל.
12/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, עם ממלא-מקום המפכ"ל, עם ראש המל"ל ועם גורמים נוספים בעקבות הפרת ההנחיות והדלקת המדורות שהביאו להתקהלויות המוניות בירושלים ובבית שמש.
12/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
פעילות קווי התחבורה הציבורית העירוניים תחודש בסוף השבוע הקרוב, בימי שישי ובמוצאי השבת. בקווים שבהם פעלו האוטובוסים גם בימי שבת, תחודש הפעילות גם בשבת.
11/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משבר הקורונה לא פסח על-אף ענף ופגע כמעט בכל משק בית. רבים נשארו ללא מקור פרנסה עקב פיטורין או הוצאה לחל"ת למשך זמן בלתי מוגבל, תוך חוסר ידיעה האם ומתי יחזרו לעבודה. מתווספת לכך העובדה שחלק מהילדים נמצאים עדיין ללא מסגרת חינוכית, מה שלא מאפשר להורים לצאת לעבודה בצורה מסודרת וקבועה.
11/05/2020  |  עו"ד דגנית אלישיב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il