|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
המסיכות יהפכו למעיקות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90] אלפים יידחסו לחופים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מבט מסביב מוביל לגילוי שאינו מדעי, אך מבוסס עובדות

מוטציה ייחודית של הקורונה בצמרת הממשל

התסמינים של המוטציה הם חוסר היגיון ואובדן קשר עם המציאות, במיוחד בנוגע למאבק עם הנגיף המקורי סכנתה של המוטציה הזאת גדולה מאוד, משום שהלוקים בה אינם נפגעים בעצמם - אך גורמים נזק אדיר לכל מי שבסביבתם הנה כמה מן התחלואים שהיא כבר חוללה
14/05/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מדחומים במתחמים ציבוריים לא אמינים; משרד הבריאות יודע אך אינו עושה דבר
איתמר לוין
עשר בדיקות חום שונות בתל אביב הצביעו על סטייה כלפי מטה שבין 0.7 ל-6.7 מעלות מחום הגוף האמיתי * הסטייה הממוצעת הייתה שתי מעלות - מה שאומר שהמדחומים לא יאתרו חולי קורונה, שכן הם יצביעו על חום תקין של 36 מעלות במקום על חום של 38 מעלות המחייב מניעת כניסה * משרד הבריאות: יודעים שיש מדחומים מאוד לא מדויקים, אבל משרד הכלכלה לא קבע תקן מחייב * משרד הכלכלה: התקן צריך לקבל את אישור משרד הבריאות
לרשימה המלאה

1. בתי הספר. מישהו יודע מי לומד, מתי, היכן ואיך?את ה"תוכנית לפתיחת בתי הספר" אפשר להכניס למוספי סוף השבוע של העיתונים בבחינת סודוקו קשה ביותר. אי-אפשר להחזיר את המשק לפעילות כל עוד בתי הספר מושבתים, ולימודים לסירוגין בשעות בלתי סדירות ובימים בלתי קבועים לא נותנים דבר - ודאי שלא מבחינה לימודית וחינוכית. תוסיפו על כך את הבריונות של ארגון המורים, הדורש לקבל תשלום רגיל תמורת אי-עבודה ומסרב בכל תוקף ללמד יותר משבועיים נוספים ביולי - וקיבלתם ברדק מושלם. למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: לרובם כבר אין ילדים בבית הספר, והם ממילא עובדים כרגיל.

2. הרכבת. עוד רכיב חיוני בחזרה לעבודה הוא תחבורה. ככלות הכל, אנשים לא ילכו ברגל קילומטרים על קילומטרים. אבל תפוסת האוטובוסים מוגבלת לפחות ממחצית הקיבולת, מוניות זה עסק יקר, נסיעות שיתופיות מוגבלות לשני אנשים. הרכבת היא הפתרון ההגיוני ביותר: הרבה אנשים יחדיו, ואפשר די בקלות לשמור על הריחוק החברתי בקרונות; הרציפים קצת יותר בעייתיים, אבל בשביל זה יש מסיכות וזמן ההמתנה לא אמור להיות ארוך מדי. אלא שמשרדי התחבורה והבריאות מתקוטטים על אופן ההפעלה, והתוצאה היא שכרגע איש אינו יודע האם ומתי ואיך ולאן תהיה רכבת. למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: יש להם רכב צמוד.

3. בתי הכנסת. חשבתי לתלות שלט על בית הכנסת שלנו: חדר כושר. אז כנראה יהיה מותר לנו לחזור להתפלל בתוכו. הדבר היחיד שעודנו סגור כאילו כלום לא השתנה, הוא בתי הכנסת. נכון שיש חבורות של חוליגאנים מחללי השם שמתפרעים, אבל זו אינה סיבה לפגוע בציבור שלם. המצב הנוכחי דומה לסגירת כביש 1 בגלל חמישה פרחחים שנוסעים בו במהירות של 150 קמ"ש. תשלחו שוטרים, תטילו קנסות על העבריינים ותכניסו אותם לכלא; הפגיעה הנוכחית בכל הציבור הדתי נראית כמו אפליה או לפחות כמו אדישות. למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: רובם חילוניים.

4. בתי המשפט. הנהלת בתי המשפט בוחנת קיום משמרת שנייה של דיונים (עד 18:30) וקיצור של פגרת הקיץ לשבועיים. הגיוני לחלוטין, כדי להתגבר על העומס שנוצר בשל הדיונים שלא התקיימו ולקראת העומס שיהיה בתיקי חדלות פרעון וחוזים. לשכת עורכי הדין לא ממהרת להסכים: היא עורכת סקר בין חבריה ודורשת שגם הפרקליטים בשירות המדינה יתייצבו אחרי הצהריים. הלקוחות של עורכי הדין הם שייפגעו מהדחיות והעומס - אבל למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה.

5. הסיוע. משרד האוצר מתגאה, בתשדיר טלוויזיוני, בכך שהמענקים וההלוואות לעצמאים מגיעים ומצילים אותם. נניח לשאלה האם הכסף באמת מגיע במהירות ונעסוק בעיקר: ההיקף והצורה. כבר הראנו כאן, שמענקים של אפילו 10,000 שקל בחודש, מספיקים בקושי כדי לממן שכירות, ארנונה והוצאות מימון - ולא פרנסה מינימלית. ואילו כאשר מדובר בהלוואות, הרי שצריך יהיה לפרוע אותן - ומהיכן יבוא הכסף אחרי חודשים ארוכים של פעילות משותקת או חלקית? וזה לא שאין מהיכן לממן מענקים של ממש; אמרתי שוב ושוב שאפשר להדפיס (כי אין אינפלציה), למכור מט"ח (כי היתרות ענקיות), להנפיק אג"ח לעשרות שנים (כי בעתיד יהיה יותר טוב). למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: המשכורת שלהם נכנסת במלואה והמגזר הפרטי מחכה להם.

6. המדחומים. השבוע הראינו שאין כל ערך למדחומים שבכניסה למרכזים מסחריים וחנויות גדולות, כי כולם ללא יוצא מן הכלל מזייפים כלפי מטה בממוצע בשתי מעלות - מה שאומר שהם לא יאתרו אף חולה קורונה (ראו קישור משמאל). משרד הבריאות אמר שזה עסק של משרד הכלכלה, שאמר שזה עסק של משרד הבריאות. ובינתיים, כולנו מצויים בסיכון משום שאיש לא חשב לרגע שצריך לקבוע כללים אחידים ובדוקים לייבוא המדחומים ולשימוש בהם. למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: הם ממילא לא נכנסים למקומות כאלה.

7. המסיכות. מזג האוויר מתחיל להתחמם, ועטיית המסיכות במרחב הציבורי הופכת להיות מעיקה; בקרוב היא תהיה בלתי נסבלת בגלל המחנק, החום והזיעה. זה יוביל לאחת משתי תוצאות רעות: או שאנשים ייצאו מהבית כמה שפחות, או שייצאו בלי מסיכות; אני מהמר על האפשרות השנייה. ההיגיון אומר, שצריך להיערך לכך - ואולי לקבוע שחובת המסיכה תהיה כאשר נמצאים 15 דקות ומעלה בציבור ספציפי, ולא בכל הליכה ברחוב. למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: הם ממילא לא הולכים ברחוב.

8. החופים. שלא יהיה ספק: בסוף השבוע הקרוב חופי הארץ יתמלאו באלפי ואולי רבבות נופשים, שיידחסו לתוך שטחים קטנים ויוותרו על המסיכות. וזוהי רק ההתחלה, עם הקיץ שעומד בפתח. ברור לכולם שזה יקרה וברורות לכולם הסכנות הכרוכות בכך, אך דומה שאיש אינו עושה דבר. מה שצריך לעשות הוא להבהיר שתהיה אכיפה תקיפה, עם קנסות כבדים ואף הרחקה בכוח של מתקהלים. למקבלי ההחלטות זה לא ממש משנה: הם ממילא לא הולכים לים.

9. הממשלה. המשק על סף המשבר החמור ביותר מאז שנות הצנע, מאות אלפים חוששים למקומות עבודתם, רבבות עסקים אינם יודעים כיצד יגרמו את החודש - ו-36 שרים יושבעו הערב (14.5.20). אני לא חושב שאי פעם בתולדות המדינה היה כזה מפגן של אטימות וניתוק מצד ראשיה כלפי תושביה. וזה מה שהכי ברור שלא משנה למקבלי ההחלטות: הם לא רואים אותנו ממטר. התוצאה המתבקשת היא, שגם אנחנו לא נראה ממטר את ההנחיות שלהם - במיוחד כאשר הן כל כך אבסורדיות כמו הדוגמאות שהבאנו כאן.

תאריך:  14/05/2020   |   עודכן:  14/05/2020
איתמר לוין
+צה"ל מעדכן: 62 משרתים חולים בקורונה
22:21 14/05/20  |  עידן יוסף
עד כה חלו בצה"ל 229 משרתים בחובה ובקבע ועובדי צה״ל - כולם במצב קל. מתוכם 167 החלימו או השתחררו משירות. סך הכל ישנם כיום 62 חולים בצה״ל.
כמו-כן, 412 מצויים בבידוד - בחובה, בקבע ועובדי צה״ל.
+המגוונים של רמת השרון צבועים בשחור
21:08 14/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
רציתי לספר לכם על עירייה מאוד מתקדמת, מאוד נאורה, עיריית רמת השרון  ▪  רעייתי וחברותיה הרימו את נטל ההוראה מרחוק בהצלחה מרובה, תוך השקעת פי 10 יותר עבודה מאשר בימים רגילים
(קשה יותר [צילום: פלאש 90])
+שאשא ביטון לתפקיד יו"ר ועדת הקורונה
20:56 14/05/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השרה יפעת שאשא ביטון לתפקיד יו״ר ועדת הקורונה בכנסת. היא תחליף בתפקיד את ח"כ עפר שלח (יש עתיד).
+הלימודים יתחדשו במלואם ביום ראשון
18:44 14/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הלימודים יתחדשו במתכונת השגרתית והמלאה שלהם - בכיתות לא מצומצמות ובבתי הספר בכל היישובים והערים בעלי שיעור נמוך של חולי קורונה  ▪  ביום רביעי ייפתחו חופי הרחצה לציבור הרחב
(חוזרים לשגרת לימודים ביום א' [צילום: הדס פרוש / פלאש 90])
+מסתמן: פעילות הרכבת תתחדש בעוד שבועיים
17:53 14/05/20  |  עידן יוסף
פעילות רכבת ישראל, שאמורה הייתה להתחדש ביום ראשון הקרוב ובוטלו בהוראת מנכ"ל משרד הבריאות, צפויה להתחדש רק בעוד כשבועיים - ב-1 ביוני 2020.
+הארכה של 3 חודשים לטיפולי שיניים לבני 18
17:11 14/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ליצמן חתם על צו המאריך בשלושה חודשים את תוקפם של שירותים רפואיים שהופסקו בשל הקורונה לאזרחים שעברו את גיל הזכאות בחודשים אלו  ▪  בין היתר הוארכה רפורמת טיפולי השיניים בשלושה חודשים לצעירים שהגיעו לגיל 18 בתקופת הקורונה ולא יכלו לקבל טיפול
([צילום: AP])
+ההמלצה: הקלה במענק למדווחים על בסיס מזומן
16:45 14/05/20  |  איציק וולף
אחר-הצהריים (יום ה', 14.5.20) נפתחה באתר רשות המיסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת הפעימה הראשונה והשנייה של מענק הסיוע למשפחתונים שטרם קיבלו מענק פעימה ראשונה או שנייה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הגשת הבקשות למענק תבוצע באמצעות טופס מקוון באתר רשות המיסים והתשלום יופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק.

משרד האוצר ורשות המיסים ימליצו לממשלה לתקן את החלטה מספר 5015 כך שהזכאות למענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות תותאם לגבי בעלי עסקים שהדיווחים התקופתיים שלהם למע"מ משקפים באופן תדיר מחזורים של חודשים קודמים וזאת לאור הדיווח על בסיס מזומן.

בהתאם להמלצה, שגובשה לאחר שיח שקיים מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, עם ראשי לשכת רואי חשבון, לשכת יועצי המס ולה""ב, חישוב שיעור ירידת המחזורים, בהתייחס לעוסקים כאמור, יתבסס על ירידת המחזורים בגין החודשים מרץ עד יוני 2020 בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2019, ובלבד ששיעור ירידת המחזורים שנרשמה בחודשים מרס ואפריל 2020 אינה עולה על 60%.

ובתוך כך האריכה רשות המיסים את מועד הדיווח ותשלום המע"מ עבור מרס-אפריל 2020, ועבור חודש אפריל 2020 למדווחים חד חודשי, עד ל-25.5.2020 (במקום 18.5.2020).

מרשות המיסים נמסר כי לאחר שיח שקיים, מנהל רשות המיסים ערן יעקב עם ראשי לשכת רו"ח, לשכת יועצי המס ולה"ב, הוא החליט על מתן הארכה. "ההחלטה נועדה להקל על ציבור העוסקים והמייצגים, לאור הצטברות מועד הדיווח, בעקבות ארכה שניתנה בעבר עבור חודשי ינואר פברואר", לשון ההודעה.
(מנהל רשות המסים, ערן יעקב [צילום: ליאב פלד])
+גופי החירום נוטרלו; מחדלים בתחומי הרכש וכוח האדם
14:38 14/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לעוד קובע הדוח כי על-אף המאמצים - ההצטיידות במכונות הנשמה כשלה ולא הייתה עמידה ביעד כמות הבדיקות, מצבת כוח האדם לטיפול במונשמים נמוכה ומחסור חמור במידע אמין ורלוונטי  ▪  היו"ר ח"כ שלח: ניהול המשבר באילתור הביא מחיר כלכלי וחברתי כבד
ועדת הקורונה בכנסת. מסכמת את תקופת המשבר [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
ליצמן, בר סימן טוב ונתניהו. כשל בהסברה [צילום: פלאש 90]
+אפי נכסים פרסמה אזהרת רווח
14:06 14/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההודעה שנמסרה לבורסה, בעקבות משבר הקורונה צפוי להירשם ברבעון הראשון של 2020 הפסד המיוחס לבעלים המוערך בסך של בין כ-230 מיליון ש"ח לבין כ-270 מיליון ש"ח
(יו"ר אפי נכסים, איתן בר-זאב [צילום: ארז בנק])
+משרדי הכלכלה והבריאות: חוגי מבוגרים חוזרים לפעילות
13:32 14/05/20  |  מירב ארד
בעקבות פניות רבות שהגיעו למוקד העסקים של משרד הכלכלה והתעשייה, באשר להפעלת חוגים למבוגרים, משרדי הבריאות והכלכלה מבהירים (יום ה') לציבור המבוגר הנוהג להשתתף בחוגים שונים, המתקיימים בשטח פרטי או באולמות של גופים פרטיים וארגוניים שונים - ניתן לשוב לפעילות החוגים, תוך הקפדה על הוראות התו הסגול.
+חשש גובר משכחת ילדים במכוניות
11:59 14/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארגון בטרם מתריע: שינוי בשגרה ומצבי סטרס, המאפיינים את תקופת הקורונה, מעלים את הסיכון לשכחת ילדים ברכב
(חשש לטביעה בבריכות ביתיות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+נשים נפגעות כלכלית יותר ממשבר הקורונה
11:08 14/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שיעור הנשים מקרב הנרשמים החדשים כדורשי העבודה במשבר הקורונה עומד על 55.7%  ▪  55.4% מהתביעות לקבלת דמי אבטלה הוגשו על-ידי נשים  ▪  ב-15 השנים האחרונות שיעור הנשים מקרב מקבלי דמי האבטלה היה גבוה משיעור הגברים
(הנשים - הנפגעות העיקריות [צילום: שירות התעסוקה])
+מלחמות היהודים במגיפת הקורונה ותוצאותיה
09:29 14/05/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
האמנם דרושה ועדת חקירה למחדלי המאבק בקורונה? המשבר הרפואי, הכלכלי והפוליטי, יצרו רצף של בעיות קשות אצל כל אדם  ▪  הצטברות של כל ההשלכות והבעיות הללו חוללו גלי ביקורת, כעס והאשמות נגד ראש הממשלה, הממשלה והשרים שהתמודדו באחריות ובתבונה בנסיבות הקשות עם הבעיות של מגיפת הקורונה
(היום שאחרי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+שבועות בפתח - הגיע הזמן לחיזורים
08:52 14/05/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
יש צורך בשינוי תפיסה כולל ולהפסיק לתמחר את המוצרים ואת "המבצעים" כבעבר, אלא לחשוב על שקלים ולא על אחוזים, אחרת יהיו כאן סגירות ופשיטות רגל רבות וכואבות
(יש להוריד מחירים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוטציה ייחודית של הקורונה בצמרת הממשל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שונסי גנצינר
14/05/20 16:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
לקראת השרב שיפקוד את אזרונו בימים הקרובים, מתריע ארגון בטרם לבטיחות ילדים מפני סכנת שכחת ילדים ברכבים ובבריכות ביתיות. לדברי אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מחקרים מצאו כי שכחת ילדים ברכב מתרחשת לרוב במצבים של שינוי שגרה, סטרס, עייפות יתר והסחת דעת.
14/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מחקר שערך מרכז המידע ומחקר של הכנסת לבקשת ח״כ עאידה תומא-סלימאן, מצא כי שיעור הנשים מבין מי שנרשמו כדורשי עבודה בשירות התעסוקה ושיעור מבקשי דמי אבטלה בביטוח לאומי - גבוה משמעותית מהגברים. המחקר מצא כי ייצוג היתר של הנשים כמבקשות עבודה נכון בכל מגזרי התעשיה ובכל קבוצות הגיל.
14/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
המצב המסובך והמיוחד אליו ניקלענו, שבו השתלבו מגפת הקורונה,שלושה סיבובי בחירות ללא הכרעה, חג הפסח והמימונה, ממשלת מעבר, העדר ממשלה יציבה ומתפקדת ומשבר פוליטי בלתי ניגמר, יצרו מציאות מוטרפת של מדינה מתפוררת וחברה מיואשת שחרדה ודואגת לעתידה.
14/05/2020  |  מתי דוד  |   יומני בלוגרים
רשתות האופנה והמזון עדיין ישנות בהליכה וממשיכות לנהוג בדרך שהיו רגילות לנהוג בתקופה שלפני הקורונה, קרי מחירים יקרים ומיעוט מבצעים והעדר מבצעים באמת שווים ואטרקטיביים.
14/05/2020  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
משה בר סימן, מי שהפך לפנים של המשבר ואשר ניצח עליו ביד רמה, סופג המון ביקורות לצד תשבוחות אינסופיות. אין ספק כי הוא טיפל במשבר ביד חזקה ובזרוע נטויה ושיבר כמעט לחלוטין את העקומה, אך כעת ענו עומדים לאבד אותו. לממשלה החדשה יש לעשות כל שביכולתה על-מנת שימשיך מלאכתו נאמנה ויישאר בראש משרד הבריאות. אחרי הכל, הוא נכס אסטרטגי רב מן המעלה הראשונה למדינה.
14/05/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il