|   15:07:40
דלג
  יוסף קנדלקר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

משברים והתעוררות - התאחדות ההורים של ישראל

מה בדיוק עושים הורים שאינם מורים בחופשת החנוכה, הפסח, האסרו חג, בל"ג בעומר ובחופש הגדול? איך נוהגים הורים לילדים שהם פחות מגיל שש, תשע או בכלל ילדים בחופשות הקיץ? מה עושים הורים כשבית הספר מסיים באחת? תשובה - ממשוז, ככה בדיוק עליכם לעשות ציבור המורים, ממשוז, אותו דבר
21/05/2020  |   יוסף קנדלקר   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
אותו הדבר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

משברים מביאים לידי התעוררות. זה מוכח. זה קיים לאורך כל ההיסטוריה. לצעירים שבינינו - מי לא זוכר את תנועת ארבע אימהות שקראה ליציאה מלבנון עד היציאה והתפרקות התנועה? מי לא זוכר את מחאת הקוטג' שהביאה איתה התייחסות של כל הממסד והפוליטיקאים למעמד הביניים. מחאת "העם רוצה צדק חברתי" הביאה לנו כמה חברי כנסת שרכבו על גלי ההצלחה כמה שנים. אישה אחת שהחליטה לצאת ברגל ממצפה רמון כמחאה הביאה גל גדול של התעוררות חברתית בקרב החברה הישראלית.

הקימו מחלקות באוניברסיטה שמלמדות על המגזר השלישי. על ארגונים והתארגנויות. תנועות קמו, תנועות הלכו, תנועות נעלמו. אבל הנקודה שאני רוצה להוכיח היא, שמשברים כלכליים, חברתיים או ביטחוניים מביאים איתם גלי התעוררות חברתית שמביאה לא פעם לשינוי סדרי החשיבה במדינה. הנקודה השנייה שאני רוצה להתייחס אליה בטור הזה, היא הנקודה שבה מקבלי ההחלטות לא משכילים להבין ולקלוט את גודל הסערה שמתרחשת, ובכך גוזרים על עצמם את קיצם הפוליטי.

עכשיו הלכה למעשה. משב הקורונה הביא איתו המון קשיים ומשברים. עסקים קטנים קרסו, עסקים גדולים מתקשים, והאזרח הקטן שעד לא מכבר דאג לחייו דואג עכשיו לאיכות חייו. אחרי שמגיפת הקורונה נכנסה לסוג של מתינות ויש סוג של חזרה לשגרה, מתחילים לדבר על הדברים שנוגעים לכולנו. כסף, פרנסה, איכות חיים. השלטון מצידו מבין שמישהו צריך לקבל כאן כמה מהלומות אגרוף והנה מתחילה לקום האופציה הנוחה ביותר - ציבור המורים. אני רוצה להדגיש כאן, שאין לי דבר וחצי דבר מול ציבור המורים. המורים עושים עבודת קודש עם הילדים שלנו. עבדתי כמורה כמה שנים, עד שהחלטתי שאני לא מתאים לזה.

כל הכבוד לאלו שהחליטו להישאר ולא משנה אם אחוז גבוה מהם הם אנשים ובעיקר נשים שמגיעות למקצוע הזה, רק כי מדובר באחד המקצועות הבודדים שמאפשר שילוב של קריירה עבודה מכובדת וחיי משפחה. אז נכון שזה לא כמו פעם. אין יותר יומיים חופשיים בשבוע, ואין יותר יום לימודים עד אחת. נכון שמדובר במקצוע שדורש יותר משעות העבודה, ומקצוע שכולל בתוכו המון לחץ נפשי. עד היום אני חושב שמי שרוצה להיות מורה טוב וגם איש משפחה טוב, חייב להפריד בין שני הדברים בשעה עד שעה וחצי של שנת צהריים. ועדיין הרבה מגיעים ובעיקר מגיעות לשם בעיקר בגלל הנוחות.

משבר הקורונה, עם העובדה שהילדים שלנו נמצאים בבית כבר קרוב לחודשיים, בשילוב משרד החינוך שעד עכשיו לא באמת מצליח להבין מה עושים עם הילדים שלנו, שר חינוך מפוחד (והוא כבר לשעבר), יו"ר ארגון מורים אגרסיבית, מנכ"ל יחצני וציבור הורים מיואש וכועס יצרו כאן משהו חדש שעד כה לא קם.

מדובר בקבוצת הורים המנסים לשפר את מעמדם ותדמיתם של הורים מחד ושל המורים מנגד, ובעיקר שמישהו ישים את מערכת החינוך במקום קצת יותר גבוה ממה שהוא היום. קבוצה זו הוקמה לא מזמן תחת השם בפייסבוק "התאחדות ההורים של ישראל", ותפסה תנופה של מעל לעשרים וארבע אלף משתתפים בתוך כחודש.

קבוצה זו מגדירה את עצמה כמי שבאה לפעול למול מערכת החינוך ומשרד החינוך וארגוני המורים, שלעיתים קרובות מתנהלים כמערכות אטומות שלא ממש סופרות את ההורים, ומתחילים בבניית גוף חזק ומאוגד שיפעיל לובי ולחץ פוליטי על מדיניות משרד החינוך. הקבוצה הזו שמה לה למטרה את הפסקת הדאגה לסקטורים מסוימים, דאגה למעמדו וחיזוק שכרו של המורה ויצירת מאזן כוחות שווה מול ארגון המורים ומשרד החינוך.

חשוב לי לציין כי מנהלי הקבוצה (שיש עדיין עניין לבדוק מי הם ומה הם, ואני מאוד מקווה שהם לא יתגלו כפעילים מטעם או שכירי חרב מטעם) מבקשים ממשתפי הקבוצה ברשת לנהוג באדיבות ובנימוס ואינם מאפשרים בריונות ודברי שטנה מול מורים ועובדי הוראה.

באחד מהטורים הבאים שלי אביא כמה מהדברים שההורים כותבים שם ונדמה לי שכולנו נזדהה עם הדברים שלהם. לצערי, כפי שכבר כתבתי, ראשי הארגונים של המורים לא באמת משכילים לפעול בחוכמה. הם מעדיפים אפילו להתעלם. וכמו שכבר קרה במקרים אחרים, עד שראשי הארגונים של המשרד ושל המורים יתעוררו ויבינו שהם צריכים להתעשת ולהתנהג אחרת, שהם צריכים לפעול בשיתוף פעולה יחד עם ההורים ולא נגדם יהיה כבר מאוחר מידי. תוסיפו לזה את משבר הקורונה שגם ככה הביא את ציבור המורים לקצה קצהו של הסבלנות ההורית של כולנו, והנה לכם המתכון המושלם להתעוררות גדולה בתחום החינוך.

עוד ילמדו את זה במחלקות למדיניות ציבורית ומגזר שלישי. השאלה מי יזהה את זה בזמן הנכון והכי חשוב ידע גם לפעול בהתאם כדי להתאים את מערכת החינוך למערכת שמתאימה לשנות 2020. מערכת שיודעת שיש מורים יש תלמידים ויש הורים. וכולם ביחד יוצרים הצלחה.

ועוד קוריוז קטן

לקראת החזרה ללימודים יצאה יו"ר ארגון המורים יפה בן דוד בפוסט שנועד לתת מענה לציבור המורים שלה. אחד הסעיפים שם תפס לי את העין והיא כותבת כך - "עובדי הוראה, הורים לילדים עד גיל שש שאין להם פתרון לילדים - הצפנו את הנושא מול משרד החינוך ואנו ממתינים לתשובות". לפני שאתייחס לנקודה זו אני אפנה רגע לסצנה מתוך הסדרה הקומית - שנות השמונים.

שלומי קוריאט בתפקיד מורדי יושב עם דודו מרסל הספר (אריק משעלי) ולומד ממנו צרפתית. "ממשוז" עונה לו הדוד פעם אחר פעם. "ממשוז" זה אותו דבר בצרפתית". הוא מסביר לו. חזרה לעניינו. מה בדיוק עושים הורים שאינם מורים בחופשת החנוכה, הפסח, האסרו חג, בל"ג בעומר ובחופש הגדול? איך נוהגים הורים לילדים שהם פחות מגיל שש, תשע או בכלל ילדים בחופשות הקיץ? מה עושים הורים כשבית הספר מסיים באחת? תשובה. ממשוז. ככה בדיוק עליכם לעשות ציבור המורים. ממשוז. אותו דבר.

תאריך:  21/05/2020   |   עודכן:  21/05/2020
יוסף קנדלקר
+משרד הבריאות: ראש העין אינה אזור "אדום"
19:08 21/05/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: ראש העין אינה נחשבת ליישוב "אדום" שבו תחלואה גבוהה. בהודעה נכתב כי "ישנם מקרי תחלואה שאובחנו בעיר בשבוע האחרון, ועל כן יש להקפיד ולשמור על הכללים של המשרד בהם היגיינה, עטיית מסכות ושמירת מרחק".
+ת"א: בדיקת הסייעת בגן הסתברה בטעות כחיובית
18:55 21/05/20  |  עידן יוסף
ללשכת הבריאות מחוז תל אביב של משרד הבריאות נמסר מהמעבדה הבודקת שטיפלה במקרה הסייעת של גן הילדים בצפון בתל אביב, כי בבקרה נוספת שנעשתה נמצא שחלה טעות בתשובה שנמסרה וכי אשת הצוות אינה חולה בקורונה. לשכת הבריאות מחוז תל אביב מעדכנת את צוות הגן והורי הגן כי ניתן לחזור לפעילות רגילה.
+סכסוך בין בעלי מלון בירושלים
16:43 21/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
מרטין גלט תובע 4.8 מיליון שקל ממארק סטיין, שותפו במלון הבוטיק רויאל וויו, אשר ביטל את ההסכם לפיו ירכוש את מניותיו של גלט בחברה המשותפת בנימוק שהקורונה סיכלה אותו
(סכסוך של שלוש שנים [צילום: booking.com])
+סלקום מציגה: 43 מלש"ח הפסד
15:44 21/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסות סלקום ירדו ברבעון הראשון של 2020 ב-3.9% והסתכמו ב-892 מיליון שקל  ▪  סלקום צופה כי שירותי הנדידה שלה ימשיכו להיות מושפעים באופן מהותי לרעה ממגיפת הקורונה במהלך השנה וכי מכירות ציוד הקצה ללקוחות ימשיכו להיות מושפעות באופן מהותי לרעה ממגיפת נגיף הקורונה במהלך הרבעון השני של 2020
ירידה במכירת מכשירים [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]
נמחקו 14,000 מנויים
+התחלואה בבי"ס ברחובות: עד כה אובחנו 8 מקרים
15:18 21/05/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי החקירה האפדימיולוגית של אירוע התחלואה בבית הספר ברחובות העלתה כי עד כה אובחנו 8 מקרים הקשורים לאירוע. תחלואה בקורונה אובחנה בקרב 3 מורות, 2 תלמידים 2 בני משפחה של תלמידים ושל אחת המורות.
משרד הבריאות שב ומדגיש כי לעת הזו כאשר בתי הספר פועלים באופן מלא, עולה חשיבות השמירה האישית על שלושת הכללים: ריחוק 2 מטר, עטיית מסכות והקפדה על היגיינה

+"נישאר עם 300 - 400 אלף איש מחוץ למעגלי העבודה"
14:25 21/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
למגזר השלישי לא הועבר עדיין שקל אחד בתוכניות הסיוע  ▪  במסגרת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים כ-20 אלף בקשות טרם נידונו  ▪  אין בתכנון תוכניות למענקים נוספים לעסקים במצוקה
(מובטלים. לא יהיו עוד מענקים [צילום: שירות התעסוקה])
+ארה"ב לקראת גל פשיטות רגל
12:59 21/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התחזיות השחורות מדברות על מאות ואלפי חברות ציבוריות שיקרסו בשנתיים הקרובות  ▪  הבשורות הטובות, מוסיף אקונומיסט: ייתכן שרבות אחרות יצליחו להתאושש
(זינוק בהיקף אג"ח הזבל [צילום: מארק לניהאן, AP])
עימות בין טראמפ לארגון הבריאות העולמי, 20.5.20 / BBC News
+"אני לא כועס או מאוכזב; סירבתי לקבלת תיק זוטר"
11:58 21/05/20  |     |   לרשימה המלאה
נתניהו כבר סימן אותו כשר האוצר, אך ניר ברקת מצא עצמו לבסוף ללא תפקיד  ▪  בראיון ראשון מאז הרכבת הממשלה הוא מגלה: "אמרתי לרה"מ שאין לי רגשות קשים"
(ניר ברקת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+סין ומגפת הקורונה
10:01 21/05/20  |  רועי ילינק   |   לרשימה המלאה
מגפת הקורונה מחדדת מספר תובנות לגבי התנהלותה של ההנהגה הסינית והשלכותיהן הפנימיות והחיצוניות מרחיקות הלכת
(הקורונה בסין [צילום: סם מק'ניל, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משברים והתעוררות - התאחדות ההורים של ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
היקף פשיטות הרגל של חברות אמריקניות בעקבות הקורונה עומד להיות חסר תקדים, ואקונומיסט מציב שלוש שאלות לקראת הגל הצפוי בחודשים הקרובים: אלו סימנים מוקדמים יעידו על היקפו? האם הוא יהיה דומה לזה של 2009-2008? והאם יש חלופות של ממש לפשיטת רגל מוחלטת?
21/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בתחילת השבוע הושבעה ממשלה חדשה, אבל דווקא מי שראש הממשלה בנימין נתניהו סימן כשר האוצר הבא, ניר ברקת, נשאר מחוץ לשולחנה. בהתייחסות ראשונה לנושא, בראיון שיתפרסם מחר ב"ישראל השבוע", מתייחס ברקת להחלטה של נתניהו שלא לתת לו את האוצר ולבחירתו להישאר מחוץ לממשלה. כך מדווח יהודה שלזינגר מישראל היום.
21/05/2020  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
הקורונה אינה המגפה הראשונה המיוצאת מסין לרחבי העולם בעשורים האחרונים, והסיבה המרכזית לכך היא הרגלי התזונה של קבוצה קטנה של סינים הצורכים חיות בר אקזוטיות שבסבירות גבוהה מאוד היוו את המקור למגפות אלה. ניתן ללמוד מכאן שההנהגה בסין, הידועה ביכולת השליטה הגבוהה שלה, אפשרה ואף עודדה את פעילות שווקי חיות הבר בווהאן ובערים נוספת: למרות סגירתם לאחר מיגור מגפת הסארס (2002-4) נפתחו שווקים אלה תוך חודשים ספורים בשל דרישת הלקוחות שניתן להניח שהינם בני המעמד הגבוה היכול להרשות לעצמו בשר יקר במיוחד. בכך העדיף השלטון הסיני את טובת המיעוט הפריביליגי על טובת ההמון, ולא בפעם הראשונה.
21/05/2020  |  רועי ילינק  |   יומני בלוגרים
היי. למה אתה רץ?
21/05/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
חיטוי האוטובוסים המשמשים את מערכת החינוך את מערכת הביטחון ותעשיות שונות, הנעשה על-ידי חברות ההסעות בין נסיעה לנסיעה כאמצעי הגנה מפני התפשטות נגיף הקורונה, צפוי להיות מופסק ביום ראשון הקרוב, כך הודיע (יום ה', 21.5.20) ארגון חברות ההסעה בישראל במכתב ששלח לשר הבריאות, יולי אדלשטיין. לטענת ראשי הארגון, בשל חוסר תקצוב לא יוכלו חברות ההיסעים להמשיך ולחטא את האוטובוסים בין קו לקו.
21/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il