|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

נצא לרחובות <br>

ישנה דרך אחת להתנהל מול פריקת כל עול, מול אנרכיה: חייבים להשליט סדר אותו דור חדש צריך להאסר ולשלם מחיר כבד, הם וכל הקרובים אליהם, כי אז, ורק אז, אולי תחזור קצת בינה למוחם כרגע הם פועלים כמסוממים באטרף, ואוי למי שיעז לנסות לעמוד בדרכם
31/05/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
פועלים כמסוממים [צילום: ווילפרדו לי/AP]

אלפי צועדים, זרם בלתי פוסק [צילום: ארי בוסל]

[צילום: ארי בוסל]

האם יש הצדקה לקחת את החוק לידים? בארה"ב של היום יש דור שלם שלדעתו הוא זכאי לעשות כל העולה על רוחו. הוא יצא להצביע והתוצאות לא מוצאות חן בעיניו, מה עושים? יוצאים להתפרע, לבזוז ולהעלות באש, כי להם מותר ורכוש וחיים של אחרים הם הפקר.

זה דור שנאמר לו שהוא המוצלח ביותר, ולכן בביה"ס כל אחת ואחד חייב לקבל 100, כי דבר אחר פשוט אינו מתקבל על הדעת. בספורט - הם כולם מנצחים. זה דור רגיש במיוחד, ואם חס וחלילה אתה מפר את ה"מרווח" מסביבם, החברה הצעירים מתחילים להתלונן ולהשתולל, כי איך העזת. זה גם דור מבולבל, וקל לראות זאת על שרותים (פעם בנפרד לגברים ולנשים, היום הכל מבולבל), לבוש של ילדים (היום הוא בן, מחר בת ומחרתיים בן כלאיים), ואפילו נישואים (גבר -אישה, אישה-אישה, גבר-גבר ועוד פרמיטציות רבות ומגוונות). זה דור שהכל מגיע לו, חינוך באוניברסיטאות הטובות ביותר (גם אם הם לא עומדים בקריטריונים), מחיקת חובות (כי מישהו אחר צריך לעבוד עבורם), משכורות מינימום גבוהות והכל חינם (א-לה-ברני סנדרס).

משך שמונה שנים, הלך הפער בארה"ב והתרחב, בין דמוקרטים לבין רפובליקנים, שחורים ולבנים, גברים ונשים (גברים לבנים אונסים נשים דרך קבע, ביחוד מנהלים בכירים, וביניהם רובם - כמובן - יהודים בהוליווד ובוול סטריט; ראה תנועת "גם אני"). האחראי הישיר הוא כמובן הנשיא אובמה, הנשיא השחור הראשון של ארה"ב. אם השנאה נגד השחורים כה עזה, ואם מצבם כה עגום, הכיצד הגיע אותו יום ומרבית הבוחרים בחרו בנשיא השחור הראשון? קרוב לודאי שהמצב בשטח אינו כה נורא כפי שהנשיא אהב לתאר, ושהתאורים והדמגוגיה בהם נקט היו מגמתיים במיוחד.

באנגלית יש פתגם "הדולר עוצר פה", והמפקד העליון אחראי על תוצאות הצבא (אצל אובמה הוא ודאי הזדרז לקחת קרדיט בכל הזדמנות שנקרתה בדרכו, אך הוא אף פעם לא היה אחראי כשהתוצאה לא הייתה רצויה). במקום לאחד וללכד, הנשיא אובמה המשיך במסורת הדמוקרטים - ככל שאנשים תלויים יותר במתת יד (קרי בכספי משלם המיסים המתועלים להטבות שונות ומגוונות, מדמי אבטלה לביטוח רפואי, תלושי מזון וכו׳, כך שפשוט לא כדאי לטרוח לצאת לעבוד, כי ההטבות תפסקנה), כך הם יצביעו יותר עבורו ועבור הדמוקרטים. הנשיא עושה כל כך עבורם - מגדיל את תלותם, בדיוק כמו מוכר סמים הדואג לכך שהצרכנים שלו יהפכו לתלויים לחלוטין בסם, עד שזה משעבד אותם לחלוטין.

הנשיא השחור הראשון של ארה"ב נכשל כשלון חרוץ, כי במקום להשתמש בהישג העצום לאחד, הוא עשה הכל להמשיך לפלג. את פרות הבואש של אותן שמונה השנים אנחנו סובלים עד היום, כמו סירחון שחודר לדרכי הנשמה ולא יוצא משם.

לדור הצעיר נמאס

לפני 28 שנים כאן בלוס אנג׳לס היו מהומות רודני קינג. העיר רתחה, עלתה באש. העיר שהיא כור היתוך של עשרות רבות של תרבויות, הפכה לשחורים מול קוריאנים ומול "זרים" אחרים, למרות שה"זרים" הם אמריקנים בדיוק כמו הלבנים והשחורים. הקהילה הקוריאנית סבלה יותר מכולם. הנזק ברכוש בלבד הגיע אז למיליארד דולרים. עברו העשורים, ונעשו נסיונות פיוס. חשבנו שלמדנו לקח, שנדע להתפשר, לעבוד ביחד, לעמוד זה לצד זה. מתברר שלא דובים ולא יער. (לקח חשוב לנו היהודים - כי השנאה כלפינו תתפרץ גם היא, ועתה אנו רואים עד כמה קל למצב להדרדר למחוזות מסוכנים, עד כמה הכל נפיץ).

בימים אלו פוחדים לטפל בדור הצעיר, שכן הוא מיד "נעלב" וקורא בשמות גנאי נגד הפוגעים, לכאורה (גזענים, שונאים, ועוד כיד הדמיון הטובה), הוא מתחיל להשתולל, לבזוז רכוש, להעלות מכוניות ובניינים באש, לפגוע בזולת. הוא גם יתבע, כי איך העז מישהו לעמוד נגדו, להביע דעה שונה מדעתו (שכן הוא יודע הכל, ורק דעתו היא הנכונה והיא שקובעת).

מאי, 2020. לאחר כמעט חודשים בבית, לדור הצעיר נמאס. הוא צעיר. הוא בריא. הוא חזק. הנגיף לא נוגע לו. שהזקנים יזהרו. מסיכות - לא בשבילו. עד עכשיו הוא סבל, אי-אפשר היה לצאת למסעדות, לרקוד, לים, למכוני כושר, לקניות - די! בגלל הסגר, הוא הסתבך קצת בחובות (שכר דירה לא היה צריך לשלם זה החודש השלישי, כי כל עיר העבירה חוקי עזר זמניים המונעים מבעלי הבית לפנות את הדיירים שאינם משלמים), אך בין דמי אבטלה שהוכפלו פי שנים וחצי לבין הוצאות שקטנו במידה ניכרת, לא רע לו, ואם קצת קשה, תמיד אפשר לחזור להורים.

הנה, ניתנה לאותו דור הזדמנות נפלאה לשחרר לחץ. במיניסוטה, שוטר גרם למות אזרח, והאזרח היה שחור. אחרי שמונה שנים שהנשיא אומבה שקד ועמל לעצב מציאות מדומה לפיה אנחנו "יודעים" בודאות שהמשטרה היא פושעת, ששוטרים הם אנשים שאוהבים לשנוא מטבעם ובמיוחד שונאים הם אנשים שחורים (גם אם השוטרים עצמם הם שחורים), הגיע הזמן לצאת לפעולה. העובדה שהיינו סגורים ומסוגרים וחייבים עתה לצאת לשאוף אוויר צח רק העצימה את הצורך, וכך יצאו להם אלפי אנשים ביום שבת לצעוד, להעלות באש מכונית פה ומכונית שם, להתפרע, אך בעיקר להרגיש שהם העליונים, שהחוק בידיהם, שלפיהם ישק דבר.

לפני מספר שנים היה דבר דומה, ואנשים צעדו מדאון טאון על אחת השדרות הראשיות, ואנחנו - אזרחים חפים מפשע - היינו צריכים להסגר, או להתקע בתנועה שלא זזה משך שעות כי הם צעדו וחסמו את אותה שדרה, ללא היתר, ללא צורך לשאול רשות. מותר להפריע לאחרים, כי זכותך קודמת לכל. זה הדור שיודע דבר אחד בלבד: העולם, השמש, הירח והכוכבים סובבים סביבם, ולכן חייבים לדאוג שכל רצונם יתממש, כי כך הם ירגישו טוב יותר, וכשהם מרגישים טוב, לעולם טוב.

דמך בראשך

המשטרה העדיפה אז לא להכנס לעימותים ואיפשרה את אותה צעדה, כשהציבור הרחב שילם את המחיר. היום הדברים שונים בהרבה, כי מרביתנו עדיין סגורים ומסוגרים בבתינו, שכן הנגיף עדיין כאן, ותרופה אין, וחיסון אין. אך אותם צעירים ממילא לא מתרשמים מהנגיף (גם אם הוא הפיל כבר למעלה ממאה אלף חללים), ומה יותר טוב מאשר יום יפהפה, לא חם במיוחד, בכדי לצאת ולעשות ככל העולה על הדעת באותה שניה? כאן ניתן לרסס כתובות גרפיטי. שם ניתן להשתלט על אוטובוס. להעלות באש מכונית ועוד אחת - בוודאי, זה מוסיף להתרוממות הנפש. וחס וחלילה אם המשטרה תעז להגיד משהו - מיד נצלם ונזעק "ברוטליות משטרתית"! "המשטרה אשמה, אוי, אני מת! הם פצעו אותי! נפשי, נפשי מדממת"!

אם לפני כשלושים שנים הכנסיות לא הצליחו לעצור את הזעם והפורקן, היום הדור הצעיר ברובו לא שייך לכנסיות, כך שאין גורם ממתן. אין גורם שהם יסכיתו ויקשיבו לו. שכן רק הם יודעים הכל טוב יותר מכולם, רק הם צודקים, והחשוב ביותר - צריך שהם ירגישו טוב ואם לא - דמך בראשך (בפרוש הפשוט ביותר של המושג). ראש העיר היהודי ניסה את מזלו, ואף הזמין כמה מנהיגים שחורים שיעמדו לצידו וידברו. איזו במה נפלאה להמשיך את התלונות עד כמה הם אזרחים נחותים, עד כמה פשעה ארה"ב כולה מאז העבדות ועד עצם יום זה.

ישנה דרך אחת להתנהל מול פריקת כל עול, מול אנרכיה: חייבים להשליט סדר. אותו דור חדש צריך להאסר ולשלם מחיר כבד, הם וכל הקרובים אליהם, כי אז, ורק אז, אולי תחזור קצת בינה למוחם. כרגע הם פועלים כמסוממים באטרף, ואוי למי שיעז לנסות לעמוד בדרכם.

אלפי אנשים במצעד שהזכיר לשניה את המרתון השנתי. אנשים עם שלטים. מוזיקה ברקע. צווחות "חיי שחורים שווים גם הם" ו"אני נחנק". שמירת מרחק שהוכתבה על-ידי נגיף מאוד ידידותי בשם קו-ויד-19 נזנחה לטובת היציאה החוצה. הנה מה טוב ומה נעים, התפרעות בצוותא. חיי אדם אינם הפקר, אך הם גם לא יכולים להוות הצדקה להתפרעות ולזלזול בחיי האחר. על כך נאמר, "נאה דורש אך לא יודע לקיים". לדור הצעיר בימינו הכלל צריך לשלם על משגה של היחיד, באותה מידה שהכלל הוא זה האחראי שיהיה להם כסף, שהם לא יצטרכו לשלם, והעיקר - העיקר - שהם ירגישו טוב עם עצמם. עולם מטורף, ואפילו קו-ויד-19 לא הצליח להחזיר קצת בינה לקרבנו.

תאריך:  31/05/2020   |   עודכן:  31/05/2020
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נצא לרחובות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ערב
31/05/20 10:47
2
יניב123
2/06/20 02:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי בנט ואיילת שקד יודעים היטב כי בנימין נתניהו לא באמת מתכוון לספח ולו מילימטר אחד של אדמה. אם היו חושבים כי יש סיכוי שיעשה זאת, הם היו נכנסים לממשלה ומתפשרים על כמות ואיכות התיקים והיו עושים כל שביכולתם על-מנת להיות חתומים על הממשלה שהחילה ריבונות על יו"ש - הם הרי הטיפו על כך מבוקר ועד ערב, ואז עד הבוקר והערב שאחרי. אין סיכוי שמראש היו מוחקים את עצמם מההיסטוריה ולא דואגים שכולם יזכרו אותם בתור אלו שדחפו למהלך, שהרי ההיסטוריה חזקה מכל משרד.
31/05/2020  |    |   יומני בלוגרים
עם הקמת ממשלת החירום בישראל, עוברים מרכזי הכובד הפוליטיים לארבעה נושאים: משפט ראש הממשלה, תפקודי הממשלה, המאבק בקורונה ובמשבר הכלכלי ותוכנית השלום של הנשיא טראמפ. ככל שנתקרב לתחילת יולי, המועד בו התחייב ראש הממשלה להעלאת הנושא בפני הממשלה ואף שריין את זכותו לעשות כן בהסכם הקואליציה, יהפוך נושא זה למרכז הכובד עקב לוח הזמנים הקצר שבו יש לקבוע את עקרונות התהליך ולהתחיל בביצועו.
31/05/2020  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
מתחם הר-הבית בירושלים נפתח הבוקר לתפילה של מוסלמים וגם לביקורי ישראלים לאחר שהיה סגור במשך 69 ימים בגלל מגיפת הקורונה. המתחם נפתח באישור משרד ההקדשים הירדני לאחר שמשטרת ירושלים הגיעה להבנות עם מועצת הווקף המוסלמי, ההבנות אינן כוללות את הגבלת מספר התפללים המוסלמים במקום אך מועצת הווקף התחייבה לשמור על ההגבלות כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. מאחורי הקלעים פעל המל"ל הישראלי מול ארמון המלוכה הירדני להשיג את ההבנות על פתיחת המתחם.
הפופולריות של נשיאים וראשי ממשלות בימי הקורונה זינקה ועלתה, בכל העולם ומסתבר גם בארץ. המגיפה דווקא סייעה למנהיגים להתחבב. מסתבר שהמגיפה המסתורית והמפתיעה, גורמת לכולם לחפש מגן מצד ראשי המדינה.
31/05/2020  |  מתי דוד  |   יומני בלוגרים
כאשר ראש הממשלה עמד בפתח אולם המשפט וטען מפורשות שתפרו לו תיק - לא האמנתי למשמע אוזניי. התדהמה הייתה מוחלטת. הדברים לא נאמרו בשליפה מן המותן או ברגע של כעס או בתשובה קצרת רוח לשאלת עיתונאי. הדברים היו שקולים ומתוכננים בקפידה כחלק מנאום "אני מאשים" שנשא נתניהו מן הכתב.
30/05/2020  |  עו"ד יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il