|
ספרים, אלקטרוניקה ובשמים במוקד הרכישות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשתות השיווק בתחומי המסחר, מוצרי הצריכה והספרים, מדווחות על גידול משמעותי במכירות בתקופת החגים הנוכחית. השיפור במכירות הורגש הן בהשוואה לתקופה שלפני החגים והן בהשוואה לתקופת החגים בשנת 2006.
מנכ"ל קניוני עזריאלי, פאר נדיר, אומר כי הרשת מנהלת מדיניות מכוונת ל"לכידת" ההורים, בעלי הארנק. "אנו צופים גידול של לפחות 20% במבקרים ובפדיון כשהנהנות הגדולות הם רשתות המזון והקולנוע". לדבריו, במהלך חול המועד סוכות הקניונים הופכים ליעד בילוי אטרקטיבי למשפחות המחפשות אטרקציות לילדים והנהלת הקניון מנסה להשיק כמה שיותר פעילויות ייעודיות לילדים - כדי "לפנות להורים יותר זמן לקניות".
מנכ"ל צומת ספרים, אבי שומר, הוסיף: "אנו צופים גידול של 50% במכירות הספרים במהלך חוה"מ סוכות, כשעיקר הגידול מיוחס בעיקר לציבור הדתי, היוצא לחופשה. הגענו לסקנה כי כוח הקנייה הממוצע שלו גדול בהרבה בהשוואה לקורא החילוני".
מנכ"ל יורוקום פנסוניק, מוטי אלמליח, אומר כי היחלשות הדולר מטיב עם משווקי הפלזמות. "הנהירה המוגברת לקניונים, ירידת מחירי המסכים והחלפת שנת הדגם הם עיתוי מצוין ליבואני האלקטרוניקה לצאת עם מבצעים אטרקטיביים ולקיים ירידי מכירות". לדבריו, במהלך חוה"מ יתקיימו מספר ירידי מכירות בקניונים ברחבי הארץ, בניהם קניון חוצות המפרץ בחיפה שם יוצעו מוצרי החברה בהנחה של עד 50%".
סמנכ"ל שיווק וסחר של רשת ביתילי, פיני גולדשטיין, גורס כי "ימי החג הפכו לימי בחירה, ועובדים רבים נמצאים בחופשה ומבלים את הימים ברשתות השיווק". במהלך חול המועד תציע הרשת 25% הנחה על כל הקולקציות החדשות, כמו גם על האביזרים המשלימים לבית. מנהלת השיווק בטויס-אר-אס, ענת נתיב, מוסיפה כי "חג סוכות הוא החג הפעיל ביותר אצלנו אחרי חג החנוכה".
גם מנכ"ל רשת שטיחי כרמל, עופר איתני, מביע דעה דומה, ומגדיר את סוכות כחג השטיחים. "הרשת ממשיכה כמדי סוכות לערוך את מבצעי חיסול הקולקציות של השנה החולפת, הנמכרים ב-50% הנחה. סוכות הפך מזמן לחג השטיחים - החורף המתקרב והזמן הפנוי מאפשרים ללקוחות את הזמן לבדוק מה נמצא בחנויות ולממש את הקנייה". ברשת סופר-פארם החליטו להאריך את מבצעי ראש השנה עד לתום סוכות, והרשת מציעה עד 70% הנחה על 400 בשמים.