|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ויוורה. הבעלים נפסל בעבר בידי ה-FDS Sensing Self. "הראשונה מסוגה בעולם"

תחקיר נרחב של USA Today מגלה:

תרמיות בשיווק בדיקות סרולוגיות בארה"ב

בדיקות הדם והרוק לגילוי קורונה עשויות להיות חיוניות בחזרה לשגרה בשל המגיפה חלק מ-150 החברות שקיבלו את אישור מינהל התרופות והמזון לשווק בדיקות, מצויות בבעלות מפוקפקת של חסרי ניסיון ואף בעלי עבר פלילי חברות רבות מבטיחות תוצאות מיידיות - למרות שה-FDA אוסר במפורש לעשות זאת
04/06/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
בדיקות סרולוגיות לקורונה / ניו-יורק טיימס

משקיעים טענו בבית המשפט שהוא הוליך אותם שולל, כאשר נהג במכונית רולס-רויס וענד שעון זהב של רולקס כדי להסתיר את היותו פושט רגל. מינהל התרופות והמזון (FDA) אסר עליו בשנת 2014 למכור תוספי תזונה לאחר שהחברה שבבעלותו נכשלה בסדרה של ביקורות. ובכל זאת, חברת ויוורה שבבעלותו של פול אדלאט היא בין 150 שביקשו ואף קיבלו את אישור ה-FDA למכור בדיקות סרולוגיות לאיתור קורונה.

זהו אחד הממצאים בתחקיר נרחב של USA Tosay על השוק הפרוץ של הבדיקות הסרולוגיות בארה"ב. בדיקות אלו מיועדות לאתר נוגדנים, במקרה זה – לקורונה, תוך שימוש בדוגמיות דם או רוק. הן אחד הכלים החשובים ביותר במסגרת החיים בצל הקורונה, כי הן מאפשרות לאתר במהירות ובקלות את מי שאינם חשופים למחלה.

התחקיר מעלה, כי במשך תשעה שבועות קריטיים במהלך הקורונה, ה-FDA – מאסדר התרופות החשוב ביותר בעולם – לא עשה כמעט דבר כדי להחליט אלו חברות יכולות למכור ערכות לבדיקת דם. התוצאה הייתה חלל ריק, אליו נכנסו חברות חסרות ניסיון ואף מפוקפקות בניסיון לרשום רווח קל ומהיר. נכון לעכשיו הבדיקות הסרולוגיות משמשות לצורכי מחקר בלבד, אבל אם יתברר שהן אכן יכולות לגלות את נוגדני הקורונה – הן יסייעו לקבוע מי יכול לחזור לעבודה, למפגשים ולנסיעות. לכן, הסתמכות על בדיקות בלתי אמינות מציבה סיכון משמעותי במיוחד.

רשימת החברות שאישר ה-FDA כוללת חברות עם רקע מועט, אם בכלל, בתחום הבדיקות הרפואיות, כמו אחת העוסקת בסיגריות אלקטרוניות, שנייה המוכרת אבקה להגברת האונות, ושלישית שבראשה עומד "אוונגליסט טכנולוגיה". לפחות חמש חברות מכריזות שהבדיקות שלהן יכולות לאבחן קורונה, וזאת בניגוד לכללי ה-FDA. חברה שישית טוענת שלקוחותיה יכולים ליצור בעצמם את ערכת האבחון.

בעקבות הביקורת שנתמחה עליו, הידק לאחרונה ה-FDA את פיקוחו על משווקי הבדיקות הסרולוגיות, וכעת הוא דורש מהם נתונים על רמת הדיוק של הבדיקות ועל אופן השיווק. הדבר הוביל לכך שבימים האחרונים נמחקו 30 חברות מן הרשימה, חלקן מרצונן. אלא שהכללים החדשים קובעים כיצד לבחון את הבדיקות ולא את יצרניהן, מציין USA Today. לכן, כל אחד – כולל בעלי עבר פלילי – יכול לייצר אותן ולמכור אותן.

ה-FDA אומר בתגובה, כי הוא מתייחס ברצינות רבה למעשי הונאה, וממשיך לפקח ולבצע בדיקות כדי לחשוף אותם. "למרבה הצער, היינו עדים לפעילות של גורמים בלתי מורשים, המוכרים תכשירים מזויפים, כולל ערכות בדיקה, תוך שהם מנצלים את המגיפה כהזדמנות לנצל את החרדה בארה"ב", אומר המינהל.

חזרה אל פול אדלאט. נכון לעכשיו, המוצר היחיד שמשווקת חברת ויוורה הוא ג'ל להקלה על העור; ב-22 במאי היא פנתה ל-FDA וביקשה אישור במסלול מהיר לשיווק ערכות הבדיקה. כללי המינהל מחייבים חברות כאלו לפרסם באתריהן את שיעורי ההצלחה של הבדיקות; ויוורה אינה עושה זאת ואין לה הסבר ממשי לכך. את הערכות שלה היא משווקת בין היתר לבתי חולים ולבתי דיור מוגן – שרמת הסיכון בהם גבוהה במיוחד.

את הערכות שלה מייצרת חברה גרמנית בשם PharmACT אשר לא פנתה ל-FDA; לדברי ויוורה, מאחר שהיא מוסיפה חלקים קטנים לערכה, ה-FDA מחשיב אותה כיצרנית. המינהל אישר, כי הוא מגדיר כיצרן את מי שמבקש לקבל את אישורו. כאמור, העובדה שה-FDA עצמו פעל נגד אדלאט, אינה מונעת מאותו אדם לבקש כעת אישור מאותה רשות. אדלאט אמר לעיתון, כי ה-FDA כלל לא התעניין בעברו, משום שמדובר בשתי מחלקות שונות במינהל. ה-FDA סירב לומר האם עבר שכזה אמור למנוע מחברה למכור ערכות בדיקה.

דוגמה נוספת: חברת Jiangsu Eubo Biotechnology. על-פי האתר שלה, היא משווקת אבקה להגברת האונות, הורמוני גדילה, אבקות למניעת נשירת שיער, סטרואידים – ועד 21 במאי גם ערכות בדיקה לקורונה; מאז היא נמחקה מרשימת ה-FDA. כאשר שלח USA Today דוא"ל לחברה הסינית, הוא חזר.

בחודש פברואר צצה בקליפורניה חברה בשם Naturitious. בעליה, דני שו, אומר שעבר עסק בייצור תוספי תזונה ובערכות בדיקה לסוכרת; לדבריו, ערכות הבדיקה לקורונה דומות למדי. שו אומר כי החברה כבר מכרה 200,000 ערכות, בעיקר מחוץ לארה"ב. האתר שלה מציע גם האפשרות לרכוש חלקים ולהרכיב ערכות בשיטת עשה זאת בעצמך. לדבריו, הוא רוצה רק לסייע במאבק בקורונה ואינו מתכוון לעסוק בתחום בטווח הארוך, כי "קשה להתעסק עם ה-FDA והלקוחות".

חברת Telepoint Medical Services נרשמה באריזונה ביום האחרון של 2019 – היום בו נמסר לראשונה לארגון הבריאות העולמית על מקרי דלקת ריאות בעיר ווהאן שסיבתם אינה ידועה. האתר שלה מציע מסיכות N95 וערכות לבדיקת קורונה מהירה, בלא כל מידע על רמת הדיוק של הבדיקות. על-פי מסמכי הרישום שלה, החברה מנוהלת ממרכז קניות בעיר פניקס. כבעליה מוצג לארי ווית'רספון, המתואר כיזם סדרתי ו"אוונגליסט טכנולוגי" שעסק בעבר בתחום התקשורת.

כאמור, ה-FDA דורש מן החברות להבהיר שהבדיקות הסרולוגיות אינן מאבחנות את נגיף הקורונה, שכן הנוגדנים אינם מופיעים בדם מיד כאשר האדם נדבק. למרות זאת, לפחות חמש חברות טענו שהבדיקות שלהן מבצעות משימה זו; שתיים מהן תיקנו את פרסומיהן בעקבות פניית USA Today. לדברי ה-FDA, כאשר מתברר לו שמושמעות טענות כוזבות – הוא נוקט בפעולות הנדרשות, כולל תביעות אזרחיות ואף הליכים פליליים.

חברת Genrui Biotech הסינית טוענת, כי ניתן לאתר את הקורונה באמצעות ערכת הבדיקה שלה. חברה סינית אחרת, H-Guard, טוענת שהערכות שלה הן קנה המידה לאבחון מדויק של המחלה. גם ויוורה מעלה טענה דומה, למרות שבאתר שלה מופיע נוסח האזהרה של ה-FDA. חברת Boston BioPharma הבטיחה בעקבות פניית העיתון לשנות את נוסח הדברים באתר שלה.

חברת Sensing Self מסינגפור מגדילה לעשות כאשר היא טוענת, שבדיקת הדם שלה – באמצעות דקירת האצבע – היא הראשונה מסוגה בעולם, המסוגלת לאתר קורונה בתוך עשר דקות. "לא צריך ללכת למעבדה, לא צריך ללכת לרופא", היא מכריזה. הבעלים שלה, שריפל גנדי, אמר לעיתון שיש לה שיעורי הצלחה גבוהים אך סירב לספק נתונים. עם זאת, בעקבות הפנייה שינתה החברה את נוסח הדברים וכעת היא מדברת על בדיקה ולא על אבחון.

חברת CoronaCide נרשמה במדינת יוטה ב-23 במארס ולאחר מספר שבועות גם בפלורידה. היא מציעה ערכות לבדיקה בתוך עשר דקות, ואומרת שבשל הביקוש העצום – המכירות הן רק בסיטונאות. מאחורי החברה עומד אדוארד אריירינג, מנתח לשעבר שרשיונו נשלל בשנת 2012 בשל רשלנות ואשר בשנת 2018 הודה בעבירות מרמה ונקנס ב-20,000 דולר. העובדות הללו לא מנעו מה-FDA להעניק לחברה אישור למכירת ערכות הבדיקה.

תאריך:  04/06/20   |   עודכן:  04/06/20
איתמר לוין
+118 חולי קורונה ביממה האחרונה
20:50 04/06/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 118 חולים בקורונה ביממה האחרונה, 17 מתוכם בירושלים, 9 בתל אביב, 8 בבני ברק.
+מתחם 'היבדק וסע' נייד נפתח ביפו
19:57 04/06/20  |  עידן יוסף
מגן דוד אדום בשיתוף עיריית תל אביב וקופות החולים מאוחדת, כללית ומכבי פתחו מתחם "היבדק וסע" נייד, ברחוב קדם ביפו. המתחם יפעל עד השעה 21:00.
+הדסה החזירה את קיבולת אלפי הבדיקות ליום
18:31 04/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בצל התפרצות המגפה בגמנסיה העברית בירושלים הודיעה הנהלת המרכז הרפואי הדסה על הגדלת פעילות מערך מעבדות הקורונה
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+משרד המשפטים: לחלק את הנטל בין ההורים והגנים
17:50 04/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועץ המשפטי, ארז קמיניץ, מזהיר מפני שינוי חד-צדדי של ההתקשרויות בידי הנהלות הגנים ומפני ביטול החוזים בידי ההורים, בשל השבתת הגנים בתקופת הקורונה
("שיח משותף והסכמה" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+דואר ישראל ב-105 מלש"ח הפסד
17:01 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסות הדואר ירדו ב-12% ברבעון הראשון והסתכמו ב-405 מיליון שקל  ▪  ירידה חדה של 45% בכמות החבילות שהוזמנו  ▪  החברה נערכת להפרטה ולמכירת 20% ממניותיה למשקיע
(צניחה בכמות החבילות בשל הקורונה [צילום: דוברות דואר ישראל])
+הרכבת תחזור ביום שני - כמתוכנן
12:46 04/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפעילות תהיה חלקית, ויישמרו דרישות משרד הבריאות לבדיקת חום בכניסה, לחיטוי ולדרישה לעטות מסכות  ▪  ״הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים"
חיטוא רצפת תחנת נבון בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
רגב ואדלשטיין. סיכום לפתיחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החום מחזיר את הלקוחות לקניונים אבל זה לא מספיק
11:46 04/06/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
לא יעזרו כל הסיסמאות הנבובות שמפריחים ראשי המפלגות, ההפך הוא נכון, שכן הפער והניכור פשוט מקוממים ומרתיחים
+מי מפחד (בימי קורונה) מטרשת נפוצה
11:16 04/06/20  |  רועי אלוני   |   לרשימה המלאה
על אף הדימויים והאסוציאציות על המחלה ועל נכות, בפועל מדובר בקשת רחבה מאוד של תסמינים וברמות חומרה שונות בקרב המתמודדים עימה
(התמודדות כפולה עם המציאות [צילום אילוסטרציה: אדי ישראל/פלאש 90])
+התקדמות בפיתוח חיסון לקורונה בארה"ב
10:59 04/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הממשל בחר חמש חברות שסיכוייהן לפתח את החיסון נראים הטובים ביותר, והן יזכו לסיוע כספי ולוגיסטי בהיקף ניכר  ▪  אנתוני פאוצ'י: ייתכן שבתחילת 2021 יהיו בארה"ב 200 מיליון מנות של חיסון  ▪  OECD בתחזית פחות אופטימית: במקרה הטוב ביותר יידרשו 18-12 חודשים עד שיהיה חיסון יעיל בכמויות משמעותיות; יהיה צורך לחסן 75%-50% מאוכלוסיית העולם כדי להדביר את המגיפה
מלבורן: ניסוי קליני בחיסון [צילום: AP]
ריו דה-ז'נירו: חולי קורונה [צילום: לאו קוראה, AP]
+מסע ההפחדה הפך לבדיחה
09:32 04/06/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עכשיו ביבי צריך להרוס את מערכת המשפט  ▪  אז באמצע החג אנשיו של ביבי במשרד הבריאות קיימו מסיבת עיתונאים וביבי שוב הפחיד והזהיר
(נתניהו. שוב מזהיר [צילום: מתוך הטלוויזיה])
+160 מיליון שקל יועברו לרשויות מוחלשות
08:51 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הפנים יעביר לרשויות בדירוג סוציו-אקונומי 1 עד 3 סיוע מיוחד  ▪  כ-80 רשויות יקבלו את הסיוע על-פי קריטריונים שנקבעו מראש  ▪  78% מן הרשויות שיקבלו סיוע - מהמגזרים הערבי והדרוזי
(אום אל פאחם - סיוע של 2.1 מלש"ח [צילום: משה שי/פלאש 90])
+סיוע של 160 מיליון ש"ח יועבר לרשויות המוחלשות
08:25 04/06/20  |  מירב ארד
בהנחיית שר הפנים, אריה דרעי, יעביר משרד הפנים סיוע בסך 160 מיליון שקלים לרשויות מקומיות מוחלשות בדירוג סוציו אקונומי 1 עד 3. כ-78% מהתקציב יועבר לרשויות הערביות והדרוזיות שנפגעו מירידה בהכנסותיהן ועליה בהוצאות בעקבות משבר הקורונה. הסיוע התקציבי ניתן לרשויות המקומיות המוחלשות בין היתר בשל עליה בשיעור האבטלה בקרב התושבים, ירידה בהכנסות מאגרות שילוט, חניה וכו, ירידה בתשלומי הארנונה למגורים ועליה בהוצאות המיוחדות אליהן נדרשו הרשויות על מנת ליישם את הנחיות משרד הבריאות.

+בוטלו כל ישיבות ועדות הכנסת
08:20 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל הכנסת הורה על ביטול כל ועדות הכנסת שתוכננו להיום לאחר שהתגלה כי ח"כ סמי אבו שחאדה נדבק בקורונה  ▪  עובדי הכנסת הונחו שלא להגיע לעבודה אלא אם מדובר בעבודה חיונית
(עבודת הכנסת שובשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+רווחי ישראכרט התרסקו ב-86.4%
08:20 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דוח הרבעון הראשון חושף את השפעות מגפת הקורונה על חברת האשראי ישראכרט  ▪  נסיקה של 292% בהוצאות בגין הפסדי אשראי  ▪  הרווח הנקי צנח מ-74 מיליון שקל אשתקד ל-10 מיליון שקל השנה  ▪  ההכנסות ירדו ב-2.4%  ▪  הריבית עלתה ב-23.8%  ▪  הריבית השנתית הממוצעת לפרטיים: 9.2%
(זינוק חד בהוצאות האשראי [צילום: האתר הרשמי])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרמיות בשיווק בדיקות סרולוגיות בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) חלה בקורונה. כך עולה מבדיקה שערך.
04/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מזכ"ל הסתדרותה המורים, יפה בן דוד, פנתה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקשה ממנו להורות על חזרה למתווה הלימוד בקבוצות לימוד קטנות - 'קפסולות' בגיל הרך ועל חזרה ללמידה מקוונת בכיתות ד' עד ט'.
03/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
פיתוח חדשני משותף לחברת רפאל ולמרכז הרפואי גליל בנהריה עשוי לפתור בעיה שמעוררת חשש בקרב צוותים רפואיים בכל הנוגע לשימוש במכונות הנשמה בטיפול בחולי קורונה במצב קשה: החשש מפני הדבקת הצוות הרפואי דרך המסכות של מכונות ההנשמה, שאינן אטומות. הפתרון ניתן בסיוע הצוות ההנדסי של חברת אימפרטק יצרנית מערכות אבן ספיר של מערכת הביטחון.
03/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
  • סאלי פק, העורכת לענייני משפחה וחינוך בעיתון דיילי טלגרף, תיארה בגוף ראשון את הלקחים שלמדה ב-11 שבועות של לימוד מן הבית של ילדיה בני השבע והשמונה, וכך גם מובאים כאן עיקרי הדברים.

03/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט (יום ד', 3.6.20) כי כל מוסד חינוכי שבו יאותר מקרה תחלואה בקורונה - ייסגר. ההחלטה התקבלה בתום התייעצות שערך ראש הממשלה עם שר החינוך, יואב גלנט, ועם ראש המל"ל, מאיר בן שבת. לעת עתה לא תהיה סגירה גורפת של מוסדות החינוך. נתניהו הנחה את שר החינוך להמשיך לפעול למציאת פתרונות מיגון והרחקה פיזית לתלמידים ולצוותי ההוראה. עוד נקבע כי יתקיימו הערכות מצב נוספות בנושא לבחינת הסוגיה על-פי המציאות המתפתחת בשטח.
03/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il