|   15:07:40
דלג
חבר כנסת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הידרדרנו לרדידות מופלאה של השיח הציבורי

נאום בכורה של חבר הכנסת במליאת הכנסת [י"א בסיוון תש"ף, 03.06.2020]
04/06/2020  |     |   נאומים   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת/עדינה ולמן]

יש ישראל אחת
אין שתי ישראל. יש ישראל אחת, אחת, שמשוועת להכלה ולהידברות. יש כאן ישראל אחת, לא הראשונה ולא השנייה; אחת, על כל המורכבות שלה ועל כל המתחים שבה. כל ניסיון ליצור הפרדה ולהנגיד את ישראל הראשונה כביכול לישראל השנייה כביכול משרת מטרה אחת ויחידה: לשסות את החלקים של החברה הישראלית חלק כלפי חלק

לפי ההגדרה הקלאסית, פוליטיקה היא מאבק של קבוצות שונות על משאבים מוגבלים. אולי לכן אמרו לי לאחרונה שהכנסת איננה בית גידול למוסר ולערכים, שאחרי הכל כאן הכל מוכפף, אמרו לי, לאינטרסים מיידיים, הכל מוכפף להישגים מיידיים, וכאן צריך להשתמש בכל תרגיל כשר וחוקי כדי להשיג את התוצאה. כל תרגיל. ככלות הכל מגיעים לכאן כדי לייצג אינטרס צר של קבוצת בוחרים. ואני כופר בכך, כי בעיניי נבחרנו כולנו לא כדי לבדל או לכופף קבוצה מסוימת כזאת או אחרת בציבוריות הישראלית, אלא להפך - לקדם את טובת הכלל תוך איזון בין הקבוצות המרכיבות את הפסיפס החברתי שלנו.

המאבקים שלנו הפכו להיות צעקניים, תוך הכפשה אישית והשחרה של אוכלוסיות שלמות, תוך השתלחות במוסדות המדינה תחת חסות של תיאוריות הקונספירציה. התפיסה כי אותם מוסדות, מוסדות המדינה, קשרו קשר פסול, רתמו את התקשורת על-מנת להתעמר בשלטון, היא תפיסה מעוותת. זאת תפיסה שבאה לשרת את השלטון הקיים, על כל מגרעותיו, וכל שלטון יכול לטעון שמתעמרים בו ולהציג את השלטון כנרדף נצחי על-ידי אליטות, כביכול. בכך אני מאמין. זו לא תפיסה אידאולוגית של מחנה כזה או אחר; זו תפיסה פרסונלית שדורשת להעניק למוסד ראש הממשלה מעמד של מושיע, אבי האומה, שאין עוד מלבדו. הגענו למצב שבו הכל נמדד ביחס לעמדתך כלפי ראש הממשלה. הכל הפך לאישי, ואני אומר את זה בצער רב. הסתכלתי על הפוליטיקה הרבה מאוד שנים מהצד, ועכשיו אני בתוך הקלחת. אז או שאתה סוגד לבן אדם ולשלטונו, או שאתה סמולני, בסמ"ך ובוי"ו, על גבול שונא ישראל - וגם באמירות כאלה כלפיי כבר נתקלתי.

רבות דובר מהפודיום הזה על השנאה והצורך להפסיק אותה, אבל זה לא קרה. הפוליטיקה תמיד הייתה יצרית, אבל הידרדרנו לרדידות מופלאה של השיח הציבורי. הביקורת הופכת כמעט ללא לגיטימית. אין מוכנות להקשיב כדי לתקן את המציאות. מה שכאן יש זה הטחת עלבונות.

השתרשה כאן גם התפיסה שאומרת שיש כאן שתי מדינות: ישראל הראשונה, האליטיסטית, שמושכת בחוטים, וישראל השנייה המקופחת, הדחויה. ישראל השנייה האמיתית, אם כבר, בעיניי, היא אותם עובדי הקבלן, אותם 20% מהקשישים שחיים מתחת לקו העוני, אותם מיליון המובטלים שלא יודעים מה יהיה איתם מחר; ישראל השנייה האמיתית היא ישראל שבידלו אותה, שקטלגו אותה; היא אלה שקוראים להם הרוסים, האתיופים, או מגדירים אותם בראש ובראשונה כאשכנזים או כמזרחים, חרדים, חילונים. ישראל השנייה היא אותה אם חד-הורית שלא הייתה יכולה לקבל כפל קצבאות. ישראל השנייה היא אותם אנשים שנמנעות מהם זכויות אזרחיות במסווה של סטטוס-קוו. ישראל הזאת גם מקווה שיפסיקו כבר להגדיר אותה כרוסים, כאתיופים, כמזרחים, כאשכנזים, כחרדים, כחילונים. החלוקה הזאת לא משרתת אותנו, אף לא אחד מאיתנו.

אין שתי ישראל. יש ישראל אחת, אחת, שמשוועת להכלה ולהידברות. יש כאן ישראל אחת, לא הראשונה ולא השנייה; אחת, על כל המורכבות שלה ועל כל המתחים שבה. כל ניסיון ליצור הפרדה ולהנגיד את ישראל הראשונה כביכול לישראל השנייה כביכול משרת מטרה אחת ויחידה: לשסות את החלקים של החברה הישראלית חלק כלפי חלק. לצערי, כל עוד נקבל את הקטלוג הזה - את היותנו הרוסים, האתיופים, האשכנזים, המזרחים, הימין הנרדף או השמאל האליטיסטי - נמשיך לשחק לידי אלה שמאמינים בשיטה של הפרד ומשול.

אני, אנדרי קוז'ינוב, בן למריה ולבוריס. עליתי בשנת 1997, ומאז אני נמצא במסע השתלבות בחברה הישראלית, 23 שנה. אני אבא ובעל, עיתונאי לשעבר, קצין במילואים, חוקר - גם בעבר. אני שייך לאותו דור "אחת וחצי" - לאלה שנולדו בחו"ל אבל זהותם עוצבה כאן. שלושה עשורים מאז גל העלייה הגדול עוד לא הפכנו, רבים מאיתנו, למספיק ישראלים בעיני רבים, או לא מספיק ישראלים כשרים בעיני אחרים. עצם העובדה שעדיין מגדירים אותי ואת שכמותי רוסים אומר דורשני.

כשנכנסתי לכנסת אמרו לי שאני לוקה בראייה אידיאליסטית, על סף הנאיביות, לגבי פוליטיקה, ואמרו לי שלהיות פוליטיקאי גובל במיאוס בימינו אנו, כי רבים מסביבי התאכזבו מהפוליטיקאים, מדרכם ומהתנהלותם. אבל האידיאליזם אין פירושו נאיביות. אינני אדם נאיבי, לפחות הייתי רוצה להאמין, ודווקא משום כך אני רוצה לשאול, בהקשר שכאן זה לא בית גידול לערכים ולמוסר: מאיפה יגיעו הערכים והמוסר אם לא מבית המחוקקים הלאומי? נכון, אנחנו לא בית גידול, אנחנו אמורים לשמש כמצפון וכמצפן של החברה הישראלית כי באנו לייצג את ציבור הבוחרים, את כולם, ואני טוען שאפשר לעשות זאת בכבוד ובהבנה.

אז כן, אני במובן מסוים אידיאליסט. אוהב את המדינה שלי, ומבחינתי, כמו שאמרתי, יש רק ישראל אחת והיא שייכת לכולנו: ישראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית. ואני רוצה, וזה אפשרי, לחיות במצב שבו כל קבוצה מכבדת את האחרת ולא מנסה לכפות את החוקים שלה על הקבוצה השנייה. אני לא רוצה להתבדל ואני לא מתכוון להיות "הרוסי הזה" בישראל. אני מתכוון לפעול למען המדינה כי היא לא נחלתו של אדם אחד ולעולם לא תהיה. אני מתכוון לפעול למען הדמוקרטיה בהבנה גמורה שהדמוקרטיה היא חזקה יותר מכל איש וחשובה יותר מאינטרסים צרים.

אני מתכוון לפעול ולהתייחס בכבוד לכל אדם, אך לא אוכל לקבל כי למישהו יש בעלות בלעדית ואנוכית על ישראל, הראשונה, השנייה וכל מה שביניהן. אני שם במרכז שני מושגים: חופש וכבוד, חופש הבחירה ומתן כבוד לחופש הבחירה של האחרים. אעשה כל מאמץ כדי לדאוג לקשישים שלנו שמתקיימים מקצבאות זקנה עלובות. אעשה כל מאמץ כדי לדאוג לניצולי ופליטי השואה. אעשה כל מאמץ כדי לדאוג לזכויות האזרחיות של רבים שאינם מצליחים לממש אותן כרגע. אעשה כל מאמץ כדי לייצג את הצעירים, אותו דור 1.5. ובעיקר אעשה כל מאמץ כדי לעמוד בהבטחות שלי לבוחריי. ועוד, אעשה כל מאמץ כדי להישאר אנושי ולא להפוך לפוליטיקאי מאוס שסולדים ממנו.

לסיום, אני רק רוצה להגיד שלאורך 23 השנים האחרונות פגשתי בארץ בעיקר אנשים ישרים, הגונים, טובים, עם נכונות אין-סופית לעזור. להם אני רוצה להגיד תודה. תודה לחגית אביטל שהייתה הישראלית הראשונה שפגשתי אי-שם באמצע שנות ה-90 במחנה קיץ של הסוכנות והיא הייתה גם האדם הראשון שהרמתי אליו טלפון אחרי שנחַתי. תודה לאיתן ונועה רם, המשפחה המאמצת שלי מקיבוץ עין השופט, אנשים עם לב זהב שמלווים אותי עד עצם היום הזה. תודה גם לאלון נוקראי, אדם ששנים השכיר לי את הדירה במחיר שהוא הרבה מתחת למחיר השוק כי הייתי סטודנט תפרן.

ותודה כמובן לאשתי ג'ני שתמכה בי לאורך כל השנתיים האחרונות, ולקחה על עצמה את הטיפול בילדים. וכמובן גם תודה לאימא שלי שלא מפספסת שום נאום שלי כאן במליאה ולא מפספסת שום ראיון בתקשורת, וגם משמשת מבקרת התוכן החריפה ביותר, בואו נגדיר את זה ככה, הכי קשוחה. והתודה האחרונה מגיעה לצוות היועצות שלי. בנות מקצועיות, חביבות ובעיקר מנוסות, שמלמדות אותי כרגע, כח"כ חדש, את רזי העבודה בכנסת - אלונה בראון ויקה וורטמן וזויה לויטין. תודה רבה לכם. תודה, אדוני היושב-ראש.

תאריך:  04/06/2020   |   עודכן:  04/06/2020
אנדרי קוזינוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הידרדרנו לרדידות מופלאה של השיח הציבורי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
gngs
5/06/20 13:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה השיב (יום ד', 3.6.20) במליאת הכנסת להצעה לסדר של ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) בנושא "ירי למוות בצעיר ערבי ע"י מאבטחי בית חולים תל השומר". ההצעה הוגשה בעקבות המקרה שאירע לפני שבועיים בבית החולים תל השומר בו נורה למוות מוסטפה יונס ע"י מאבטחי בית החולים, לאחר ניסיון דקירה.
03/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ד', 3.6.20) בעידוד תיירות הפנים ותוכניות הממשלה בנושא, ברקע משבר הקורונה שהשפיע עמוקות על הענף. את הדיון פתח היו"ר יעקב מרגי בהתייחסו לכך שהתיירות היא מנוע צמיחה מרכזי וחשוב במשק, ואמר כי הוועדה מבקשת לבחון האם הממשלה אכן התייחסה לכך. במהלך הדיון אמר שר התיירות כי בקרוב נראה מדינות שפותחות עצמן לתיירים, אך להערכתו ישראל לא תהייה בין הראשונות. מרגי קרא למלונאים להתחשב בציבור ולא להעלות מחירים.
03/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב (יום ד', 3.6.20) במליאת הכנסת לשאילתה דחופה שהגיד ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) בנושא "אי מינוי מ"מ פרקליט המדינה והעברת סמכויותיו ליועמ"ש", ואמר כי יש לו אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. עוד אמר ניסנקורן: "התנהלותו של מנדלבליט בפרשת הרפז נבדקה ע"י כל הגורמים המוסמכים, למיטב הבנתי כל הקלטות הרלוונטיות למנדלבליט היו מוכרות לרשויות אכיפת החוק והוא נחקר עליהן.
03/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המועד שבו נדרש שירות בתי הסוהר להגיע למרחב אישי של 4.5 מ"ר לאסיר חלף לפני חודש, והיעד הושג רק עבור 40% מהאסירים, כך הודיעה המדינה בהודעתה לבג"ץ. ועדת הפנים דנה (יום ד', 3.5.20) בסוגיה:
03/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת יש עתיד מובילה מהלך לחסימת מועמדות ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נשיא המדינה: ח"כ יואב סגלוביץ הגיש הצעת חוק לתיקון חוק יסוד נשיא המדינה. כמו-כן הגיש הצעת חוק לתקון חוק יסוד מבקר המדינה. לפי הצעות אלה, לא יוכל למלא את המשרה אדם שתלוי ועומד נגדו כתב אישום פלילי בגין עבירת עוון או פשע.
03/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
זו נוסחה אלגבראית שהקנתה לנו בכיתה ז' או ח' בבית הספר "בלפור" מורתי רחל אלפר    לא ידענו כי יום אחד יחדור לחיי האומה בנימין נתניהו, והנוסחה כמו נתפרה לתאר אותו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il