|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הרהורי רכבים ותחבורה בצל ה"קורונה" <br>

אחרי מספר אלפי שנים החליפה המכונית את המרכבה העתיקה גם המכונית, כקודמתה המרכבה, הפכה לסמל סטאטוס ועוצמה והייתה גם היא לאחד מסמלי השלטון, ליוקרתו וגם שמשה בישראל כאמצעי תשלום לצבירת כוח
09/06/2020  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מעשה מרכבה [צילום: AP]

"רכב ישראל ופרשיו", נכתב בשירת משה ובהמשך נאמר: "מַרְכְּבֹת פַּרְעֹה וְחֵילוֹ יָרָה בַיָּם"
מרכבות מוכרות לנו כְּסֵמֶל לעוצמת השלטון מימי קדם. מרכבה אחת, עתיקה, מוזהבת וִיפֵהפִיָה מוצגת במוזאון המצרי בקהיר ונראה ששרדה את טביעת מרכבות פרעה, בעת המרדף אחרי העברים יוצאי מצרים בהנהגת משה, אשר חצו את ים-סוף בחרבה.

הכרנו את מרכבות יבין מלך חצור ומפקד צבאו סיסרא, ששקעו בבוץ של נחל קישון [כבר אז, לפני הזיהום התעשייתי המופקר כיום, הנחל הווה מפגע טבע]. קראנו על מרכבת האש בה עלה אליהו התשבי השמיימה, על מלך ישראל יהוא בן נמשי שלחם במרכבתו ואת מעשה המרכבה של הנביא יחזקאל בן בוזי [נושא מסובך ולא ברור, כמו מעשה המרכבה של ביבי ובני בהקמת הממשלה המנופחת, שאינה יכולה לנסוע מעודף גללים וגלגלים].

אחרי מספר אלפי שנים החליפה המכונית את המרכבה העתיקה. גם המכונית, כקודמתה המרכבה, הפכה לסמל סטאטוס ועוצמה והייתה גם היא לאחד מסמלי השלטון, ליוקרתו וגם שמשה בישראל כאמצעי תשלום לצבירת כוח.

נשיאה הראשון של המדינה, פרופ' חיים ויצמן, קיבל כמתנה מכונית לינקולן הדורה במיוחד. גם לגולדה מאיר הובאה מכונית כמתנה ממעריציה בארה"ב אך היא סרבה לקבלה. יצחק רבין השתמש במכונית מיצובישי, הראויה לסגן שר, כאתנן לרכישתו של אלכס גולדפרב הזכור לשמצה, על-מנת שיערקו, הוא וחברו הדגול רונן שגב, סוחר הסמים והמרגל לעתיד, מרשימת "צומת" שהקים רפול, למחנהו ובכך יצר רוב לאישור הסכמי אוסלו בכנסת.

נתניהו, מבין גדול הן בסכנה למנהיג שרק חצי עם תומך בו, והן בקיא בכל סממני השלטון, המתעקש על מגורים בבלפור, על מטוס מיוחד ועל התואר ראש ממשלה לפחות עד תום משפטו, הקים לעצמו מערכת לימוזינות משוריינות לנסיעותיו, לפמלייתו ולשומרי ראשו, כך שכל נסיעה היא נושא להסדרי תנועה מיוחדים בהמון עם והדר, עם ליווי משטרתי [רצוי גם מספר אופנועים]. כמובן שרכב משוריין הועמד גם לרשות הגברת. היא כנראה זקוקה להגנה מֵרַבִּית מעובדות הבתים בבלפור ובקיסריה.

אם מתנת רכב שירתה את רבין, בהביאו את אסון אוסלו על ראשינו - מדוע לא תשרת גם את ביבי? עד כה אין זה ברור אם בני גנץ התעקש על רכבי ההדר או שהיה זה ביבי, מאחורי הקלעים כדרכו, שדרש זאת למקרה שיעמוד, לשם שינוי, בהסכם ואכן יֵרֵד לדרגת ממלא-מקום ראש הממשלה. בני גנץ מלמל משהו אך קיבל בחדווה את האאודי המשוריינת.

טוב, בני אינו איזה גולדפארב, מיצובישי או רכב דומה לה יש לו בבית. פה מדובר באאודי 8 משוריינת בעלות דמיונית. אה, כן, מדובר לא באאודי אחת אלא כלשון הכתוב: טובות השתיים מן האחת... כפל רכבים טוב גם למקרה של פיצול אישיות, רכב לכל אישיות נפרדת.

אני חש כבוד רב לבני גנץ כקצין צנחנים נועז וכרמטכ"ל ולא אנו, כקציני מילואים [בעבר] נשפוט את הישגיו בתפקידים אלה, אולם משנכנס ברעש גדול לעולם הפוליטיקה, למרות קומתו הגבוהה, קָטֵן יותר ויותר עד שבבגידתו במצביעיו הצטרף, בניגוד לכל הבטחותיו בבחירות, לממשלתו של ביבי, שהשמיץ וביזה אותו מעל כל במה. אבוי, ביבי הבחין נכוחה בקומתו הפוליטית הנכונה של בני לפני כולם. גוליבר היה לגמד.

ואם מדברים על מנהיגות - מי לנו כמו וינסטון צ'רצ'יל [אגב, גם הוא אהב סיגרים ושתיה, ואיני יודע מי מימן לו אהבות אלה]. ובכן צ'רצ'יל נודע באמרותיו החדות ולא חסך שבטו גם מראש הממשלה שירש את כהונתו ב-1945 וכך הוא אמר: "מכונית ריקה נעצרה ליד דאונינג סטרייט 10 וממנה יצא קלמנט אטלי". ובהתאמה לימינו: "אאודי 8 משורינת ריקה עצרה בחניית הכנסת וממנה יצא בני גנץ".

בני גנץ, רכבי פאר לא יגדילו את אישיותו ואמינותו של הנוסע בהם. "אל תביט בקנקן אלא במה שיש בו". ינעמו לך גלגליך ושריונך החדשים. תיהנה מהם, כי קשה להאמין שתשתמש בהם שוב כאשר לא תקבל את ראשות הממשלה.

ממכוניות פאר לרכבת

רכבת ישראל מושבתת מאז שֶׁנִּגַּפְנוּ בקורונה. השבתה זו הייתה מכה נוספת לכלכלת ישראל. לא רק עובדי הרכבת וכל הקשורים אליה מצאו עצמם מובטלים מאונס אלא גם מאות אלפי אנשים, כולל חיילים, לא יכלו להגיע באופן סביר לעבודתם. אלו שהגיעו לעבודה נסעו באוטובוסים צפופים ומסוכנים בסיכויי הדבקה גבוהים. אחרים נעו ברכביהם הפרטיים ובילו שעות בפקקי-ענק תוך שריפת דלק שלא בתנועה וזיהום האוויר. גם תאונות הדרכים בכבישים הן שיקול. קרון הרכבת מרווח בהרבה מאוטובוס, המושבים רחבים יותר ויש הפרדה כלשהי לְמֵעֵין תאים.

מיד משהוחלט לרופף את הסגר ולהתיר שיבה לעבודה, היה על הממשלה להשיב חיש את הרכבת לפעולתה. אפשר היה להגביל את מספר הנוסעים בכל קרון ולדרוש עֲטִיַית מסכות וכל כיוצ"ב. דווקא שרת התחבורה החדשה, מירי רגב, העלתה תוכנית הגיונית של מכירת כרטיסים בהזמנה מראש בלבד, כך שניתן יהא לווסת את מספר הנוסעים. אכן יש בעיה בהעלאת נוסעים בתחנות המשנה ובהסעת חיילים, אך בעיות אלו ניתנות לפתרון טוב, אם גם לא מוחלט.

ומהרכבת למטוסים ולתעופה

חברת אל-על נקלעה לקשיים אדירים: התיירות העולמית הושבתה ומשבר הקורונה הגיע בדיוק לאחר שהחברה קיבלה כמה וכמה מטוסי-ענק וטרם פרעה את מחירם. בחברה מועסקים אלפי עובדים שכנראה ניתן היה לצמצם את מספרם אלמלא ועדי העובדים הנפרדים וְהַתּוֹבְעֳנִים לכל סקטור. גם ההנהלה אינה יעילה כפי שניתן לצפות מחברה שכזאת. אין ספק שהחברה חיונית למדינה כלכלית וביטחונית ואין זה סביר לתת לה להתמוטט.

אחרי דיונים אינסופיים הוחלט להשקיע כספים רבים בהלוואות או ערבונות לחברה ועתה מסתמנת אפשרות שרכישת מניות רבות בידי הממשלה, במאמצים להצילה, תביא להלאמתה.

יש להזהיר את הממשלה מלהפעיל בעצמה את החברה. גם לא באמצעות ידה הארוכה כמו רשות החברות הממשלתיות. יש לערוך בחברה בדק בית רציני, ליעל אותה ביד ברזל, אם גם בשמירת זכויותיהם של כל המפוטרים, ולמכור את החברה, או חלק מירבי ממניותיה, לגוף ישראלי יעיל. אולי לאחת החברות הישראליות הקיימות, אפילו בסבסוד או בתנאי תשלום מיטיבים. אם אל-על תהיה חברה ממשלתית היא תסבול שוב מהמחלות האופייניות למדינת ישראל: מינוי אנשים בלתי-מתאימים לתפקידים השונים בכל הרמות על בסיס קשרים מפלגתיים או משפחתיים ולא כישורים. ועד העובדים יתחזק ויסחט מהמדינה עוד ועוד הטבות ומשכורות-עתק [ראה בנמלים, ברשות שדות התעופה, בחברת החשמל, במקורות והיכן לא].

אכן לא התפעלנו מתפקודה של מירי רגב בתפקידיה הרועשים הקודמים, אך זו מי שיש. מי ייתן ויחול בה שינוי כלשהו לאור המשרד העצום שהופקד בידיה והיא תצליח בו, לטובת כולנו. ראינו אנשים שֶׁקָּטְנוּ מאוד משעברו מתפקיד לתפקיד. פה ושם אנשים התעלו על עצמם בְּהֵרַתְּמָם לתפקיד חשוב חדש. הלוואי.

תאריך:  09/06/2020   |   עודכן:  09/06/2020
יוסף אליעז
+חולת קורונה התגלתה בטיסת אל על מניו-יורק
21:51 09/06/20  |  עידן יוסף
חולת קורונה התגלתה בטיסת אל על הבוקר מניו-יורק לתל אביב. המטוס היה מלא בנוסעים (ישראל היום).

+45 ראשי מועצות: לא נאכוף הנחיות הקורונה
21:49 09/06/20  |  עידן יוסף
מרד ראשי המועצות האזוריות: 54 ראשי המועצות לא ישתפו פעולה עם משרד ראש הממשלה. במועצות מודיעים שבכוונתם להחרים את החלטת הממשלה, לפיה פקחי הרשויות יאכפו את הנחיות הקורונה: "לא הוזמנו להתייעצויות ודעתנו בנושא זה לא נשמעה".
+שופט בליגה הלאומית אובחן עם קורונה
21:47 09/06/20  |  עידן יוסף
שופט בליגה הלאומית התגלה כחיובי לנגיף ונשלח לבידוד יחד עם שאר צוות השיפוט שהיו איתו במשחק האחרון בו שפט. באיגוד השופטים העבירו את המידע למשרד הבריאות, ולראשי ההתאחדות לכדורגל. בשלב זה, לא התקבלו הנחיות מיוחדות על הפסקת פעילות של כלל השופטים, של הליגה הלאומית או של שתי הקבוצות ששיחקו באותו משחק. על פי גורמים באיגוד השופטים, השופט המדובר לא בא במגע עם אף אחד משופטי ליגת העל, כך שהסבירות גבוהה מאוד שאין חשש להדבקה בקרב סגל שופטי הליגה הבכירה. כמו כן, השופטים התבקשו שלא להתאמן בקבוצות במהלך השבוע (ישראל היום).
+תמריץ למעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת
21:03 09/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדרישת יו"ר הוועדה גפני וחבריה, הוכנסו שורת תיקונים למיטוב החקיקה: עסקים יוכלו לבחור את מועד החלת המענק לשם העצמתו  ▪  גופי חינוך וגופי השכלה גבוה, הזוכים למימון מהמדינה של עד 40%, יהיו זכאים לקבלת המענק  ▪  חברי אגודה שיתופית המתקיימים לגביהם יחסי עובד מעביד יהיו מוכרים  ▪  בעל עסק יהיה זכאי למענק גם בגין בני משפחה המועסקים אצלו  ▪  תשלום המענק יבוצע בתוך 21 יום מאישור הזכאות
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+148 חולים חדשים ביממה האחרונה
20:14 09/06/20  |  עידן יוסף
ביממה האחרונה התגלו 148 חולי קורונה חדשים. בשלושת הימים האחרונים התגלו 81 חולים חדשים בתל אביב, 30 מקרים חיוביים בירושלים ו-25 מקרים בבני-ברק. אלה שלוש הערים שבהן התגלו הכי הרבה מקרים בימים אלו.

הקורונה במערכת החינוך: 418 חולים עד כה, 137 מוסדות חינוך סגורים. 21,877 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.
תמונת מצב עדכנית
+נזקי ענף התבלינים: 24 מלש"ח
16:54 09/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת רם בן ברק וקטי שטרית פנו אל שרי האוצר והחקלאות בבקשה לאישור מענק ייחודי לחקלאי ענף התבלינים הטריים  ▪  "מנגנון הפיצוי של משרד האוצר אשר ניתן לעסקים אינו רלוונטי במקרה הזה"
(9,000 טון בשנה לייצוא [צילום: סבי ברנס/פלאש 90])
+"העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי"
15:48 09/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "מתקרבים לקצב של למעלה מ-200 חולים ביממה"  ▪  ציין כי היעד הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום  ▪  מתנהלים מגעים עם האוצר להוספת תקנים למעבדות
אדלשטיין. "מתייחסים להנחיות כאל המלצה"
תלמידים ביהוד ופ"ת יכנסו לבידוד [צילום: מרטין מייסנר/AP]
+האם ניתן לקרוא לזה "משרה"
13:20 09/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שיעור האבטלה ירד בחודש מאי, אם כי הוא עודנו גבוה מאוד  ▪  וושינגטון פוסט מצביע על תופעה מתרחבת של תעסוקה חלקית בלבד - שלצידה פחות תשלום ולעיתים יותר אחריות וגם סיכון לקורונה
(פארק מים, טקסס [צילום: ל"מ אוטרו, AP])
מצב הקורונה בארצות הברית, 7.6.20 / Good Morning America
+רק במחצית מבתי הספר יש כוח הוראה מיומן ללמידה מרחוק
13:03 09/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קרוב ל-80% מהתלמידים בישראל נגישות טובה לתשתית למידה מרחוק  ▪  רק בשליש מבתי הספר בישראל היו תוכניות לשילוב כלים דיגיטליים בהוראה בתקופה שקדמה לקורונה  ▪  בישראל מעמד מקצוע ההוראה נמוך בהשוואה בינלאומית, דבר המקשה על משיכת אנשים בעלי כישורים גבוהים למערכת
(שימוש באפליקציי זום)
+משרד החינוך: להימנע ממבחני הקבצות במתמטיקה
12:13 09/06/20  |  מירב ארד
משרד החינוך ממליץ לבתי הספר להימנע בשנה הבאה מחלוקת לימודי המתמטיקה להקבצות לפי רמת יחידות הלימוד לבחינות הבגרות. במקום זאת, המליץ המשרד לצמצם פערים בין ה תלמידים בתחילת שנת הלימודים הבאה במהלך החודשיים הראשונים ללימודים.בתחילת שנת הלימודים יעמיד משרד החינוך עבור בתי הספר, בשיתוף קרן טראמפ, את התכנית "לומדים קרוב רחוק", תכנית שמעניקה כלים רבים שיאפשרו למורים לשלב בין הוראה מרחוק להוראה בכיתות‌, באמצעות שיעורים מצולמים ומערכות למידה ממוחשבות.
+צרור הערות במגוון נושאים קיץ 2020
10:50 09/06/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
המגיפה הרפואית של הקורונה שפרצה בהפתעה וגרמה לשיבוש כל סדרי החיים השיגרתיים, חוללה גם תופעה חיובית בציבור  ▪  אלפי מתנדבים מכל חלקי הציבור התגיסו לסייע לכל החולים, הבודדים, ניצולי השואה, הזקנים ולכל סוגי הנזקקים לעזרה
(גרמה לשינוי [צילום: אליביה פיטוסי/פלאש 90])
+גנץ: מינוי ראש רח"ל - בהקדם האפשרי
10:06 09/06/20  |     |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הודיע כי לאחר שבעה חודשים שבהם התפקיד אויש על-ידי ממלאי-מקום הוא רואה חשיבות רבה במינוי ראש רשות חירום לאומית קבוע לנוכח האתגרים הקיימים וכחלק מההיערכות לאפשרות של התפרצות גל שני של מגפת הקורונה
(גנץ ומנכ"ל משרדו, אמיר אשל [צילום: אלעד מלכה])
+500 שקל לכל משפחת עולים שעלו השנה
07:51 09/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מענק קורונה מיוחד בסך 500 שקלים למשפחה יוענק לאלפי משפחות של עולים חדשים שעלו לארץ בשנה האחרונה, ושאינן היו זכאיות לטיפול הביטוח הלאומי  ▪  שרת העלייה והקליטה: העולים החדשים נמנים עם האוכלוסיות הראשונות להיפגע מנזקיה הכלכליים של הקורונה
(השרה פנינה תמנו שטה [צילום: פלאש 90])
+נמחקו הפסדי הקורונה בבורסות ניו-יורק
06:24 09/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סטנדרד אנד פור הגיע לתשואה חיובית ב-2020; נסדא"ק רשם את שערו הגבוה ביותר אי-פעם; דאו ג'ונס טרם השלים את ההתאוששות  ▪  ארגון הבריאות העולמי: שלשום נרשם שיא במספר החולים החדשים ברחבי העולם; אין סכנה של ממש להידבקות מחולים שאינם מגלים את תסמיני הקורונה
תחילת חזרה לפעילות בניו-יורק, 8.6.20 / Inside Edition
סיום המסחר בוול סטריט, 8.6.20 [צילום: AP]
חזרה ללימודים ביוהנסבורג, 8.6.20 [צילום: דניס פארל, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרהורי רכבים ותחבורה בצל ה"קורונה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מענק קורונה מיוחד בסך 500 שקלים למשפחה יוענק לאלפי משפחות של עולים חדשים שעלו לארץ בשנה האחרונה, ושאינן היו זכאיות לטיפול הביטוח הלאומי. עולים חדשים שעלו בשנה האחרונה ונפגעו כלכלית מהקורונה, לא היו זכאים למענקים המיוחדים שניתנו לאזרחים על-ידי הביטוח הלאומי בהחלטת הממשלה.
09/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הבורסות בניו-יורק מחקו אמש (יום ב', 8.6.20) את הפסדיהן בחודשי הקורונה, ובורסת נסדא"ק אף קבעה שער שיא בתולדותיה. זאת, למרות שכלכלנים קבעו כמה שעות קודם לכן, כי ארה"ב נכנסה באופן רשמי למיתון בחודש פברואר - אך זוהי קביעה שרק מאוששת מבחינת ההגדרות הכלכליות את המצב הידוע לכל. גם גל המחאה הנרחב בערי ארה"ב לא קטע את העלייה המתמשכת בבורסות, הניזונה בעיקר מן ההנחה שהגרוע ביותר בקורונה כבר מאחורי ארה"ב.
09/06/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בתי החולים הממשלתיים והציבוריים נמצאים על סף קריסה כלכלית בגלל חובות כתוצאה מאובדן הכנסות במאות מיליוני שקלים במהלך התפרצות נגיף הקורונה.
09/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אומר (יום ב', 8.6.20) כי האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה. חוק הקורונה הוא חוק מסוכן. מעולם לא היה דבר כזה", אמר לפיד. לדבריו, בתקופות הכי הגרועות של מדינת ישראל - מלחמת יום הכיפורים, המשברים הכלכליים הכי גדולים, "שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית".
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה מציעה "עזרה ראשונה" לעצמאים ולעסקים שנפגעו וייפגעו במשבר הקורונה, בין היתר באמצעות הפעלת קרן להלוואות בערבותה. אלא שהפתרון המוצע מסובך ואינו יעיל. לא ברור עדיין מה יצטרך מבקש ההלוואה להוכיח, אך מובן שיהיה עליו להגיש בקשה מנומקת בה יוכיח שנגרם לו נזק בגלל קורונה ושהפסדיו לא נובעים מסיבות אחרות ושביכולתו להחזיר את כספי הסיוע (אם מדובר בהלוואה ולא במענק).
08/06/2020  |  רו"ח נחום פריידקס  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
יו"ר ועדת הכספים: דרוש תקציב מדינה חד-שנתי  /  איציק וולף
הקפאת הליכים זמנית לחברת שירותי הנופש קל  /  איתמר לוין, יצחק דנון
אושר: שופטים ישקלו חשש הידבקות  /  איציק וולף
השבתת החינוך מסוכנת מהקורונה  /  איתמר לוין
להבנת הרודנות, השב"כ בחוץ  /  דן מרגלית
ברבור שחור בדמות נגיף  /  פרופ' יורם עדן, אביעד כהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il