|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
העלימו 25 מיליון שקל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] מארג משוכלל בישראל ובחו"ל [צילום: HOT]

"תוצאות הרסניות למשק ולכלכלה ולמרקם החברתי"

לא לאשר את ההסדר עם בר רפאלי

פסיקתו של בית המשפט העליון עקבית וחד-משמעית: עברייני מס צריכים ללכת למאסר מאחורי סורג ובריח הפרקליטות, שתמיד מתנהגת כאילו בית המשפט עובד אצלה, מצפצפת גם הפעם - למרות שציפי ובר רפאלי מודות בפעילות עבריינית מתוחכמת וממושכת שנבעה אך ורק מתאוות בצע כעת חובתו של בית המשפט לקבוע: זהו הסדר בלתי סביר, הנוגד את הפסיקה - ולכן אין מקום לאשר אותו
09/06/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   תגובות
"לשקף את הסכנה הגדולה"
"העבריינות הכלכלית, ועבריינות המס בכללה, איננה מסתכמת אך בגריעת כספים מקופת המדינה. היא פוגעת בתודעת האחריות המשותפת של אזרחי המדינה לנשיאה שוויונית בעול הכספי הנדרש לסיפוק צורכי החברה, ובתשתית האמון הנדרשת בין הציבור לבין השלטון האחראי לאכיפה שוויונית של גביית המס - פגיעה הנעשית לרוב באמצעי מרמה מתוחכמים, קשים לאיתור. על מדיניות הענישה לשקף את הסכנה הגדולה הטמונה בעבריינות הכלכלית לפרט ולציבור כאחד, ואת יסוד ההרתעה הנדרש ביחס לביצועה"

אולי רק מי שמשרת
ציפי ובר רפאלי פשוט החליטו לא לשלם מיסים וזהו; לא נטען שהן התייעצו עם מומחה מס כלשהו. אולי בר חשבה, שרק מי שמשרת בצה"ל חייב גם לשלם מיסים. מכל מקום, בניצוחה של ציפי - אבל באחריות מלאה של בר - הן יצרו מארג משוכלל שכלל חוזים שקריים, הקמת חברות בחו"ל, דיווחי כזב חוזרים ונשנים לפקיד השומה ואפילו תרמית במימושו של הסדר קודם עם רשות המיסים. יש כאן רק נסיבות מחמירות: פעולה מתוכננת ומתמשכת, שהייתה נתונה כל-כולה להחלטתן של השתיים לבצע אותה, ושנבעה אך ורק מתאוות בצע

להעדיף את הגמול וההרתעה
ההסדר עם רפאלי מעמיד את בית המשפט בפני התנגשות בין שתי פסיקות של העליון. האחת: בהעדר סיבות מיוחדות, יש לכבד הסדרי טיעון. השנייה: עברייני מס צריכים ללכת לכלא. במקרה הזה צריך בית המשפט להעדיף את האינטרס הברור של גמול לעברייני המס הספציפיים והרתעה של עברייני המס הפוטנציאליים. במיוחד - ולא נתעייף מלהזכיר זאת - כאשר מדובר ברמאית סדרתית נגד המדינה: אותה בר רפאלי שהתחמקה משירות צבאי על-ידי נישואין פיקטיביים

ההסדר: בר רפאלי - לעבודות שירות
איתמר לוין
הצדדים מבקשים מבית המשפט לגזור על הדוגמנית תשעה חודשי עבודות שירות * על-פי ההסדר תישלח אמה, ציפי רפאלי, ל-16 חודשי מאסר * השתיים יודו בעבירות מס של 25 מיליון שקל שבוצעו בשנים 2015-2007, כדי להימנע מתשלום מס על הכנסותיה של בר רפאלי בחו"ל ועל הטבות סלב שקיבלה, ועל הכנסותיה של ציפי רפאלי מייצוגה של בתה
לרשימה המלאה

העובדה שפרקליטות המדינה אינה סופרת את בית המשפט העליון, אינה מפתיעה את מי שעוקב אחריה. כותב שורות אלו שמע במו אוזניו את הנשיאה דאז, מרים נאור, מהשופטים היותר-קשוחים בעליון, אומרת בתסכול גלוי לנציג הפרקליטות: "האם יקרה אי-פעם שתעמדו בזמנים?!". הפרקליטות אכן עושה מה שבא לה: לא מגיבה בלוחות הזמנים שהוקצבו לה, מגישה בדיעבד בקשות דחייה, שולחת נציגים חסרי סמכות, לא עונה לשאלות ישירות של השופטים. בקיצור: משדרת תחושה ברורה לפיה מערכת המשפט, כולל בית המשפט העליון, עובדת אצלה.

הסדר הטיעון השערורייתי עם בר רפאלי, שתישלח רק לעבודות שירות על עבירות מס מתוחכמות של 25 מיליון שקל שבוצעו במשך שמונה שנים, הוא לא רק יריקה בפרצופם של מיליוני ישראלים שמשלמים מס כחוק על הכנסות הרבה-הרבה יותר קטנות. הוא לא רק מלמד על העדר שוויון בפני החוק ועל יחס מיוחד לעשירים ולמפורסמים. הוא גם עומד בסתירה לפסיקות מפורשות, חוזרות ונשנות, של בית המשפט העליון. הנה כמה מהן.

לשקף את הסכנה וההרתעה

השופט סלים ג'ובראן, פברואר 2004: "עבירות המס הכלכליות הפכו בשנים האחרונות להיות רעה חולה ומכאן יש מקום ליתן לכך משקל בענישה על הפן ההרתעתי. כך שבבוא בית המשפט לגזור את דינו של אדם אשר הורשע בעבירות מסוג זה, לא יתן משקל לנסיבות אישיות ולמצוקה כלכלית".

השופטת איילה פרוקצ'יה, אפריל 2004: "בית משפט זה חזר והדגיש לאורך השנים את החומרה שבה יש להתייחס לעבריינות כלכלית, ועבריינות מס בכלל זה, נוכח תוצאותיה ההרסניות למשק ולכלכלה ולמרקם החברתי, ופגיעתה הקשה בערך השוויון בנשיאת נטל חובות המס הנדרש לצורך מימון צרכיה של החברה ופעילותן התקינה של הרשויות הציבוריות.

"העבריינות הכלכלית, ועבריינות המס בכללה, איננה מסתכמת אך בגריעת כספים מקופת המדינה. היא פוגעת בתודעת האחריות המשותפת של אזרחי המדינה לנשיאה שוויונית בעול הכספי הנדרש לסיפוק צורכי החברה, ובתשתית האימון הנדרשת בין הציבור לבין השלטון האחראי לאכיפה שוויונית של גביית המס - פגיעה הנעשית לרוב באמצעי מרמה מתוחכמים, קשים לאיתור. כבר נאמר לא אחת בפסיקת בית משפט זה, כי על מדיניות הענישה לשקף את הסכנה הגדולה הטמונה בעבריינות הכלכלית לפרט ולציבור כאחד, ואת יסוד ההרתעה הנדרש ביחס לביצועה".

השופט סלים ג'ובראן, יוני 2006: "לא אחת פסק בית משפט זה, כי יש לנקוט מדיניות ענישה מחמירה בכל הנוגע לעבירות מס כגון אלה שבהן הורשע המבקש, בשל פגיעתן הרעה בחיי הכלכלה והשלכותיהן החברתיות המזיקות. ההחמרה בענישה על עבירות מס נועדה בראש ובראשונה לשמש כאמצעי הרתעתי כלפי כולי עלמא מפני ביצוע עבירות אלו בעתיד. כמו-כן, מטרתה לבטא את הגמול ההולם על הנזק הרב שמסיבות העבירות האמורות לקופת הציבור".

השופט סלים ג'ובראן, יולי 2007: "לא למותר להזכיר, כי בית משפט זה קבע בעבר, כי העונש ההולם בגין עבירות פיסקליות הוא עונש מאסר אשר ירוצה מאחורי סורג ובריח ואין להסתפק בעונש שירוצה בעבודת שירות".

מילות הקסם: "קשיים ראייתיים"

אז בית המשפט העליון אמר. ביג דיל. הרי כבר ראינו, שכאשר הוא אומר להגיב עד מועד מסוים - הפרקליטות עושה זאת אם מסתדר לה ואם מתחשק לה. וכאשר בית המשפט העליון מורה להרחיב את השטח המוקצה לכל אסיר, המדינה אינה עומדת בפסק הדין והפרקליטות באה שוב ושוב ומעמידה את בית המשפט בפני עובדה: לא קיימנו את פסק הדין; מה תעשו לנו? קל וחומר אם מדובר "רק" בפסיקה עקרונית. הרי מה השופטים הללו מבינים, לעומת מה שאנחנו הפרקליטים רואים בשטח. מי הם שיגידו לנו מה לעשות.

ההסדר עם רפאלי מעמיד את בית המשפט בפני התנגשות בין שתי פסיקות של העליון. האחת: בהעדר סיבות מיוחדות, יש לכבד הסדרי טיעון. השנייה: עברייני מס צריכים ללכת לכלא. במקרה הזה צריך בית המשפט להעדיף את האינטרס הברור של גמול לעברייני המס הספציפיים והרתעה של עברייני המס הפוטנציאליים. במיוחד - ולא נתעייף מלהזכיר זאת - כאשר מדובר ברמאית סדרתית נגד המדינה: אותה בר רפאלי שהתחמקה משירות צבאי על-ידי נישואין פיקטיביים.

קשה לראות כאן נסיבות מקלות המצדיקות ענישה מגוחכת שכזאת. היא סמכה על אימא שלה? לא מעניין; אימא שלה איננה מומחית מס, ומי שחתום על דוחותיו - נושא באחריות להם. היא לא ידעה שזה פלילי? לא רלוונטי; אי-ידיעת החוק אינה פוטרת. יש לה שלושה ילדים קטנים? לא משנה; המשפחה מספיק עשירה בשביל לדאוג לשלוש מטפלות. ומעל הכל מרחפות שתי עובדות: העבריינות הייתה מתוכננת בקפידה, ונועדה להפוך אישה עשירה לעשירה עוד יותר.

ציפי ובר רפאלי פשוט החליטו לא לשלם מיסים וזהו; לא נטען שהן התייעצו עם מומחה מס כלשהו. אולי בר חשבה, שרק מי שמשרת בצה"ל חייב גם לשלם מיסים. מכל מקום, בניצוחה של ציפי - אבל באחריות מלאה של בר - הן יצרו מארג משוכלל שכלל חוזים שקריים, הקמת חברות בחו"ל, דיווחי כזב חוזרים ונשנים לפקיד השומה ואפילו תרמית במימושו של הסדר קודם עם רשות המיסים. יש כאן רק נסיבות מחמירות: פעולה מתוכננת ומתמשכת, שהייתה נתונה כל-כולה להחלטתן של השתיים לבצע אותה, ושנבעה אך ורק מתאוות בצע.

המדינה מן הסתם תספר לבית המשפט על "קשיים ראייתיים" - מילות הקסם שלה כמעט בכל הסדר. אבל זו אותה מדינה שניהלה בהצלחה הליך אזרחי על אותן נסיבות. נכון, במישור הפלילי נטל ההוכחה כבד בהרבה, אך כפות המאזניים נוטות כאן בבירור לטובת המדינה. חוץ מזה, הגיע הזמן שבתי המשפט יתחילו לדרוש מן המדינה להסביר מהם אותם "קשיים ראייתיים" ויבחנו האמנם קיימים כאלו.

שופטים צריכים גם אומץ ועמוד שדרה מוסרי. זהו בדיוק המקרה להפעיל אותם. לומר: ההסדר הזה חורג במידה ניכרת מן הסביר, ממדיניות הענישה המקובלת ובעיקר מפסיקת בית המשפט העליון. להבהיר: את ההסדר הזה - לפי פסיקתו של העליון עצמו - אין מקום לאשר. או שתחזרו עם עונש מאסר בפועל ממשי, או שתלכו לבית המשפט המחוזי. שופט אינו צריך לחשוש מאיש, כולל מערכאת הערעור. עליו למלא את חובתו לציבור ולפעול על-פי החוק ומצפונו. זהו הסדר שהציבור, החוק והמצפון דורשים שלא לאשר.

ת"פ 20868-06-20, מדינת ישראל נ' ציפי רפאלי, בר רפאלי / כתב אישום במסגרת הסדר טיעון
ציפי רפאלי ובר רפאלי מואשמות בעבירות מס בהיקף של 25 מיליון שקל בשנים 2014-2007
ת"פ 20868-06-20, מדינת ישראל נ' ציפי רפאלי, בר רפאלי / הסדר טיעון
הסדר טיעון עם ציפי ובר רפאלי על עבירות מס ב-25 מיליון שקל

תאריך:  09/06/2020   |   עודכן:  09/06/2020
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לאשר את ההסדר עם בר רפאלי
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קובגר
9/06/20 11:37
2
בני בנקר
9/06/20 13:17
3
א.ל. רמת-גן
9/06/20 13:37
4
םםםםם
9/06/20 15:02
5
נמר
9/06/20 16:54
6
עיניים גדולות
9/06/20 17:51
7
עובד רש"מ
9/06/20 18:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החומה הגדולה של סין היא מותג רב עוצמה בהיסטוריה העולמית, אך למעשה מדובר במספר רב של חומות שנבנו בתקופות שונות לאורך כ-2,000 שנים. אחד המקטעים הפחות מוכרים של החומה נבנה במהלך ימי הביניים (מאה 11 עד 13 לספירה) ומשתרע על פני יותר מ-3,500 קילומטרים. על-אף גודלה ולמרות שהיא וכוללת בנוסף לחומות ולתעלות הגנה גם מספר רב של מחנות ומבנים נלווים, מערך החומות לא תועד במקורות ההיסטוריים וכמעט שלא נחקר על-ידי היסטוריונים וארכיאולוגים.
09/06/2020  |  עידן יוסף  |   כתבות
בספטמבר 1943 החליפו הגרמנים את האיטלקים ככוחות הכיבוש של יוון. בן לילה נדרשו רבני הקהילות היהודית של אתונה, וולוס, לריסה וטריקלה, למסור למפקדים הגרמנים את רשימות חברי הקהילה על-מנת להכין למשלוחים עתידיים לפולין. הרבנים היו למודי ניסיון, כי כבר ראו את משלוחם של יהודי סלונוקי ומקדוניה היוונית לאושוויץ.
08/06/2020  |  פרופ' יצחק כרם  |   כתבות
איש העסקים ראובן אלה מסרב לכבד התחייבותו: לרכוש את חלקה של איסתא (66.6%) במלון פאבליקה בהרצליה תמורת 142 מיליון שקל. אלה, המחזיק ב-33.4% ממניות המלון, דורש, בין היתר, הנחה בשיעור של 7%, היינו: 10 מיליון ש"ח. את דרישתו הוא מנמק במגיפת הקורונה, שהרעה את מצבם של בתי המלון בישראל ובהם פאבליקה.
08/06/2020  |  יואב יצחק  |   כתבות
חולים רבים בטרשת נפוצה, לא מקבלים טיפול מספק בשל קריטריונים מיושנים והוראות סל, שאינן תואמות את דרכי הטיפול המודרניות. יש 15 תרופות שונות ויעילות לטרשת נפוצה, שמרביתן בסל, אך רבים מהחולים אינם מטופלים בהן ביעילות. למה? בשל ביורוקרטיה ואדמניסטרציה. כך למשל, קביעה כי מותר לרופא לרשום התחלת טיפול, רק אחרי שני התקפי מחלה בתוך שנתיים, בעוד שעיקרון מנחה רפואי חשוב הוא: להתחיל טיפול מוקדם ככל הניתן, כבר אחרי התקף ראשון. גם סיווג התרופות, לפי קווי טיפול - בעייתי. קו ראשון לתרופות מסוימות, קו שני לאחרות וכו', בעוד שהתאמת התרופות אמורה להיות אישית ולא לפי קווים אחידים לכל המטופלים.
07/06/2020  |  רוני מילוא  |   כתבות
יום אחד הגיע גדול החזנים בהיסטוריה, יוסל'ה רוזנבלט, לאולפני חברת התקליטים ויקטור. הוא נשאל איזה פרק חזנות יקליט הפעם, אך לא הייתה לו תשובה ברורה: הוא טרם סיים לכתוב אותו. מאחר שהיה במצב רוח טוב - מספר בנו, הרב שמואל רוזנבלט - אמר יוסל'ה שהוא פשוט יאלתר. מכונת ההקלטה הופעלה, המלווה יכול היה להסתפק בכמה צלילים בכל פעם שיוסל'ה הפסיק לרגע את שירתו, והתוצאה הייתה מעולה.
07/06/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il