|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מסיכה של אכיפה

המשטרה אינה פועלת בצורה ממשית לאכיפת מגבלות הקורונה, כי השיקול העיקרי שלה היה ונותר יחצ"ני כל עוד הדרג המדיני יאפשר לה לנהוג כך, מספר החולים והמתים ימשיך לעלות
21/06/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
"ערוכה בכוחות מתוגברים" [צילום: משטרת ישראל]

המשטרה חילקה "עשרות דוחות לאוהדים בגין אי-עטיית מסיכות במרחב הציבורי", התגאתה (מוצ"ש, 20.6.20) הדוברות שלה לאחר הדרבי התל אביבי בכדורגל. הבנתם? חילקו דוחות, וההתקהלות האסורה והמסוכנת נמשכה. כי משטרת ישראל, כדרכה, עוסקת ביחסי ציבור במקום באכיפה.

זה לא היה המקרה היחיד. יום קודם לכן סיפרה המשטרה על "שוטרים רבים שהגיעו לשכונות עג'מי, חיסכון וצהלון בתל אביב, חילקו מסיכות, שוחחו עם התושבים וכרזו באמצעות ניידות המשטרה אודות החשיבות במילוי ההנחיות". כמה שעות לפני כן נמסר לתקשורת על "דילול קהל ב-22 בתי עסק, 70 אזהרות, 12 בעלי עסקים זומנו לשימוע, נסגרה מסיבת טבע אחת וניתנו עשרות דוחות בגין אי-חבישת מסיכה". בגזרת מחוז חוף "נרשמו עשרות דוחות אזהרה וב-20 מקרים חריגים נרשמו דוחות על סך 500 שקל. בנוסף, שני בתי עסק זומנו לשימוע".

אפשר להמשיך עוד ועוד, אבל דומה שהקו ברור: המשטרה עוסקת בהסברה ואזהרות, פה ושם נותנת דוחות ורק במקרים קיצוניים בודדים היא מפסיקה בפועל את הפעילות האסורה והמסוכנת. תארו לעצמכם שהיא הייתה פועלת באותה צורה בכבישים: נסיעה במהירות מופרזת? קבל אזהרה. רכב ללא בלמים? קבל דוח וסע לדרכך. זה בדיוק אותו הדבר.

ברור שאנחנו מצויים בעלייה משמעותית במספר חולי הקורונה, בשל הצורך החיוני לפתוח מחדש את המשק. ייתכן שהממשלה סוף-סוף קיבלה את ההחלטה הנכונה והאמיצה, והיא יודעת שיש מחיר בחיי אדם לכך שאסור לחנוק את הפעילות הכלכלית - גם אם לא תצהיר על כך בפומבי. האיזון בין שני אלו - הסכנה לחיי אדם והסכנה לחיי הכלכלה - מחייב בראש ובראשונה אכיפה משמעותית ויעילה. נטילת סיכון מחושב, בדמות חיי מסחר ופנאי פעילים, אפשרי רק אם מולו יש הקפדה על ההוראות המאפשרות לסיכון הזה להיות מחושב.

זה לא המצב. בשבת שעברה יצאתי להליכה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, והתמונה הייתה ברורה לחלוטין: אין בית קפה אחד ואין מסעדה אחת שמקפידים על הכללים. אין מרחק בין השולחנות, אין מסיכות למלצרים, כמעט ואין בדיקות חום (וכבר הראינו שהללו ממילא אינן שוות דבר). לכל אורך הרחוב לא היה שוטר אחד ולא היה פקח אחד. כמה ימים קודם לכן הודיעה עיריית תל אביב שהיא מפסיקה את הטלת הקנסות, כדי שלא להכביד עוד יותר על בעלי העסקים. אז מה הפלא שכולם חגגו?

נחזור לאירועי הדרבי. היה ידוע מראש שאוהדים יתקבצו ליד אצטדיון בלומפילד, למרות האיסור. המשטרה הבטיחה שהיא "ערוכה בכוחות מתוגברים סביב מעטפת האצטדיון ובצירים המובילים אליו". אבל מאות אוהדים הגיעו, הפרו את מגבלות הקורונה - והמשטרה חילקה להם דוחות. כאילו ש-200 שקל יזיזו להם, וכאילו שמישהו באמת חושב שהם ישלמו. וכאמור, הכי חמור: השוטרים לא פיזרו אותם.

למשטרת היחצ"נות שלנו יש שיקול עליון אחד: מה מצטלם טוב ומה עלול לגרור ביקורת עליה. לסגור בתי כנסת - מעולה. לסגור בתי קפה - איום ונורא. לפזר חרדים - מצוין. לפזר אוהדי כדורגל - רע מאוד. כל עוד המשטרה תמשיך לנהוג בצורה הזאת וכל עוד הדרג המדיני יישב בחיבוק ידיים - מספר החולים יעלה ומספר המתים יעלה. אין דרך ביניים.

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
איתמר לוין
+האוזר: בהעדר חלופה אזרחית, נחזור לאיכוני שב"כ
22:08 21/06/20  |  עידן יוסף
יו״ר ועדת החוץ וביטחון ח״כ צבי האוזר: ״ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים עוד השבוע דיון חרום לבחינת החלופות לאיכון טלפונים בידי השב"כ. אם לא תוצג חלופה אזרחית זמינה עד סוף החודש, כפי שהתחייב משרד הבריאות בפני הוועדה, אפעל לחוקק חוק המסדיר את השימוש באיכוני השב"כ חרף הבעייתיות בעניין. זה לא זמן לסיכונים. חובה עלינו להציל חיי אדם ולמנוע קריסה כלכלית של המשק״.
+מנכ"ל משרד הבריאות: התחלואה קהילתית - אתגר גדול לקטיעת ההדבקה
18:47 21/06/20  |  איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי הוא אינו חושב שיש להטיל סגר, אך לצורך צמצום מספר הנדבקים יש להקפיד יותר על ההתנהגות הנכונה.

"רק מאז יום א' האחרון נדבקו בקורונה מעל 1,700 איש. אנחנו רואים יותר חולים מאומתים צעירים מאשר שראינו בחודשים האחרונים. אני לא חושב שאנחנו צריכים ללכת לסגר, אבל הדבר הוא בידינו. אם נדע להקפיד על התנהגות נכונה - אנו נוכל להוריד את מספר הנדבקים ונוכל לחיות בצל הקורונה", אמר בהצהרה לתקשורת.

"אם התחלואה בחודשים קודמים היו באחוז ניכר בקרב שבים מחו"ל, הרי שכרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית. הדבר זהה מטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה ותחקירים אפידמיולוגיים", אמר.

+לא יינקטו הליכים משמעתיים נגד גרוטו
16:33 21/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נוזף קלות במשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, על ההיתר שהעניק למיליארדר טדי שגיא שלא לשהות בבידוד  ▪  "החלטתי לקבל את התנצלותך, אבקש שתקפיד שלהבא הדברים לא יישנו"  ▪  יחודדו הנהלים למתן היתרים להימנע מבידוד במקרים חריגים בלבד
(פרופ' גרוטו. התנצל [צילום: פלאש 90])
+מקום עבודה שהתגלה בו חולה קורונה ייסגר למשך 72 שעות
15:07 21/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנסיבות מיוחדות ומורכבות (כמו למשל הדבקה המונית במפעל), רשאי יהיה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להאריך את הסגירה ואת החקירה ב-48 שעות נוספות
([צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן])
+הרכבות לא יפעלו בסופי-השבוע
14:43 21/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרכבת חוזרת, אבל אחרת - שינויים בתנועת הרכבות בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון וטבעת השרון
(תחנת הרכבת נבון בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מנהלי אגפי החינוך ברשויות מקומיות יוכרו כעובדים חיוניים
14:22 21/06/20  |  מירב ארד
בעקבות בקשתה של ח״כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל״ם): מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות יוכרו כעובדים חיוניים. ח״כ פרומן: ״אני שמחה שועדת העסודה והרווחה, ברשות היו״ר חיים כץ, נענתה לבקשתי. מערכת חינוך מתפקדת היא הבסיס לשיקום המשק הישראלי״.
+השרה רגב קיימה הערכת מצב עם מנכ"ל רכבת ישראל
14:21 21/06/20  |  עידן יוסף
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מירי רגב קיימה הערכת מצב עם מנכ״ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר בתחנת ראש העין צפון, ועמדה מקרוב אחר ההערכות לחזרת הרכבת מחר במגבלות הקורונה. ״המפתח להפעלת הרכבת באופן רציף", אמרה רגב, הוא שיתוף הפעולה ושמירת הציבור על הנחיות משרד הבריאות במהלך הנסיעה ברכבת, לטובת בריאות הפרט והציבור״.
השרה מתנסה במתקן החיטוי
+רבני שכונות וישובים יוכרו כעובדים חריגים במקרה חירום.
13:50 21/06/20  |  מירב ארד
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה (יום א') בהארכת התקנות לשעת חירום בשל משבר הקורונה. הוועדה דנה בהמשך ההגבלות על המעבידים והעובדים המועסקים בשעת חירום. בעקבות בקשתו של ח"כ אופיר סופר (ימינה) רבני שכונות וישובים יוכרו על ידי המדינה כעובדים חיוניים במקרה חירום. כזכור, בפרוץ משבר הקורונה חלק מהרבנים הוצאו לחל״ת על ידי בשל תקנות החירום. ח״כ אופיר סופר: ״רבני השכונות והישובים הם עובדים חיוניים המשמשים בתפקידי מפתח בשעות משבר ולכן דרשתי להחריג אותם בתקנות החירום. לשמחתי יו״ר הוועדה ח״כ חיים כץ נענה לבקשתי, מהיום רבני שכונות וישובים הממלאים תפקידי מפתח בשכונות ובישובים- יעבדו בצורה סדירה למען הקהילות שבראשם הם עומדים״
+מדינות ארה"ב בהתרסקות פיננסית
13:05 21/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הגרעון המצטבר יגיע בשנתיים הקרובות לפחות ל-125 מיליארד דולר, והן ייאלצו לבצע קיצוץ עמוק בבריאות ורווחה דווקא בזמן המשבר - מדווח אקונומיסט
(ניו אורלינס. הכנסות לואיזינה ירדו ב-43%[צילום: קווין מק'גייל, AP])
מצב הקורונה בארה"ב, 20.6.20 / CNN
+נתניהו: אם לא נקפיד - הסגר יחזור
12:00 21/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי אם לא תהיה הקפדה על ההנחיות - יביאו אזרחי ישראל על עצמם את החזרת הסגרים הכפויים  ▪  "כל התחזיות שקיבלתי במהלך סוף השבוע היו קשות"
(נתניהו. עלייה תלולה בתחלואה [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90])
+פרשה טראגית
11:55 21/06/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - פשע מלחמה, יקר וחיוני, אווירת סוף קורס, שופט כמחנך, יודע משהו, חלום רטוב ושלטים מוזרים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו  ▪  שבוע טוב וחודש טוב
(הפגזתה והעלאתה באש של אוניית האצ"ל "אלטלנה" [צילום: לע"מ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ביקורת חריפה מאוד על הדוח שפרסם במהלך השבת (20.6.20) מרכז המידע למערכה בקורונה המזהיר כי בימים אלה נכנסת ישראל לגל תחלואה שני בקורונה - המחייב נקיטת צעדים מיידיים לצמצום השלכותיו. יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, הפרופסור חגי לוין, אמר כי הדוח מכיל שגיאות עובדתיות קשות. "נראה כאילו מישהו סימן מראש את המטרה והתאים לה את הנתונים. התמודדות מיטבית עם מגפה מחייבת מקצועיות ושקיפות. שני מרכיבים אלו חסרים בדוח. דוחות לא מקצועיים מסוג זה פוגעים לא רק במוכנות לפנדמיה אלא גם באמון הציבור. אני מעריך מאוד את היכולות המצוינות של חיילי אמ"ן, שחלקם אף חברים אישיים שלי מתקופת השירות הצבאי. אבל בדומה לשימוש הלא ראוי בכלי השב"כ כך השימוש באמ"ן למטרות בריאות הציבור, ללא בקרה מקצועית אפידמיולוגית, עלול גם לפגוע, לצערי הרב, באמון באמ"ן ובצה"ל".
21/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אין מחלוקת על כך שתקופת מגיפת הקורונה התאפיינה בבלבול ובחוסר הבנה בקרב הציבור ומקבלי ההחלטות. מה גרם לכך?
20/06/2020  |  רועי שולמן  |   כתבות
מגיפת הקורונה (ועם יצרני הבירה המפורסמת הסליחה), מכה בישראל מזה יותר משלושה חודשים. המגיפה הביאה למצבים שלא נחזו בעבר, כמו סגירת בתי ספר ועסקים מסחריים, ואפילו עוצר ביתי שהזכיר לזקני היישוב את ימי העוצר של השלטונות הבריטיים בתקופת המנדט. הצעדים הללו, שנועדו להאט את התפשטות המגיפה, גרמו למשבר כלכלי עמוק ולאבטלה של כרבע מכוח העבודה במשק.
20/06/2020  |  ד"ר עוזי רובין  |   כתבות
הממשלה אישרה (יום ו', 19.6.20) במשאל טלפוני תיקון לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות) לעניין קיום אירועי תרבות אשר יאפשר לקיים החל מהערב מופעים בפני עד 250 צופים.
19/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הלימודים בחטיבות הביניים יוארכו עד 1 ביולי, בעוד הלימודים בכיתה י' הסתיימו היום (יום ו', 19.6.20). כך קובע בית הדין הארצי לעבודה. המשמעות היא, שגם בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים תוארך שנת הלימודים בתשעה ימים בשל מגיפת הקורונה, שגרמה למעשה להשבתת הלימודים למשך שלושה חודשים.
19/06/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
תוספת תקנים מיידית לחקירות אפדימיולוגיות  /  איציק וולף
שלוש שכונות בנגב - אזורים אדומים  /  עידן יוסף
גלנט נגד ראשי ארגון המורים: שאיפות אישיות בדרך לאנרכיה  /  עידן יוסף
ברזיל עדיין בגל הקורונה הראשון  /  איתמר לוין
לזכרם  /  יפעת גדות
כזבי הקורונה  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il