|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
ריכוז, לא רודנות [צילום: יוטיוב / משרד רה"מ] פוטין ואורבן. המודלים לחיקוי? [צילום: AP]

הבוז והלעג המסוכנים של ראש הממשלה

נתניהו רוצה להיות ויקטור אורבן

אביחי מנדלבליט אשם בכך שצעדים חיוניים למאבק בקורונה אינם ננקטים במהירות המספקת, והדיונים בכנסת ובממשלה רק גורמים לאובדן זמן יקר - זה מה שאמר בנימין נתניהו בלשון מפורשת הדברים לא רק מסוכנים מבחינת השאיפות הרודניות הנלמדים מהם, אלא גם מקוממים מבחינת עלילות השווא הנכללות בהם
02/07/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
בנימין נתניהו על הקורונה, 2.7.20 / משרד ראש הממשלה

13 דקות נדרשו לבנימין נתניהו (יום ה', 2.7.20) עד שקיבל את ההרמה להנחתה שציפה לה כל הערב: האפשרות להטיל את אביחי מנדלבליט את האחריות גם להחמרה בקורונה. בלי לנקוב בשמו, בלי לציין את תפקידו, אבל בצורה ברורה מאין כמותה: "הכללים המשפטיים" ו"הייעוץ המשפטי" הם אלו המעכבים, לפי נתניהו, את ביצועם של צעדים חיוניים במאבק במגיפה, כמו למשל הגברת הפיקוח והאכיפה. ובדרך, חשף נתניהו בצורה הברורה ביותר את הבוז שלו לא רק לכללי המשפט והמינהל התקין, אלא גם לכנסת ולממשלה.

הדברים מובאים בסרטון שבראש המאמר, החל ב-13:30 דקות. נתניהו נשאל מדוע טרם הוגברה האכיפה, ביקש מהעיתונאית לחזור על השאלה כדי להדגיש אותה והסיפוק העצום שחש כאשר ענה עליה - ניכר מכל תנועה של פניו ומכל מילה שיצאה מפיו. הנה הדברים במלואם, ובכל זאת כדאי לשמוע אותם - בגלל הטון הציני והלעגני שלו, שהם משמעותיים לא פחות ממילותיו.

"הכללים המשפטיים מחייבים אותנו - פשוט לא יאומן - מחייבים אותנו לעבור כל דבר בחקיקה. מה שיכולנו לעשות בממשלת מעבר, כשאמרו: אתה לא יכול לחוקק ואתה לא צריך לחוקק, יש לך תקנות לשעת חירום ואתה עובד ככה [בקליק] ועבדנו בקצב הזה - פתאום אחרי שהרכבנו ממשלה, אומרים: אה, אבל עכשיו אתה יכול לחוקק. עכשיו החקיקה מכניסה אותך לכנסת, ויש כללים בחקיקה, כמה זמן לוקח.

"יש גם כל מיני הנחיות שאנחנו מקבלים מהייעוץ המשפטי: תעשה ככה ותעשה ככה. הערב כינסתי את מליאת הממשלה, כי נאמר לי שאפילו ההחלטות האלה, לא מספיק שקבינט הקורונה ידון בהן - אנחנו צריכים את מליאת הממשלה. עשיתי הפסקה, קראתי לשרים שיבואו. נשמע קומי כמעט ונתתי לשרים. OK, עכשיו צריך דיון, לא רק הצבעה, צריך גם דיון, חזרנו לדיון והעברנו את ההחלטות - רק כדי לקבל את הדברים שלא דורשים חקיקה". נתניהו מבטיח שזה לא יימשך כך עוד הרבה זמן: "אני מקווה גם להעביר בשבוע הבא חוק קורונה, שנותן לנו בחוק את הכוח להתגבר על כל המכשולים האלה".

מה אומר נתניהו? שהוא נאלץ לעבוד בצורה מסודרת, שאי-אפשר להמשיך בתקנות לשעת חירום, שחייבים לעבור הליך של חקיקה. על מה מתלונן נתניהו? שהוא נאלץ ללכת לכנסת, שאין לו מנוס מלכנס את הממשלה, שכופים עליו לשמוע את דבריהם של השרים. ברור לחלוטין, שאם זה היה תלוי בנתניהו - הכל, אבל הכל, היה נעשה בתקנות שהוא עצמו היה מכין ומאשר, בלי "מכשולים ביורוקרטיים", כלשונו, בדמות הדיונים המיותרים והחקיקה המעצבנת. בקיצור: נתניהו ממש רוצה להיות ויקטור אורבן - ראש הממשלה הסמכותני של הונגריה, שהשעה את הפרלמנט ונטל לעצמו סמכויות בלתי מוגבלות לזמן בלתי מוגבל.

חשוב להדגיש: לא מדובר רק במשטמה האישית של נתניהו כלפי מנדלבליט בפרט ומערכת החוק בכלל. מדובר ברצון חד-משמעי לעקר מתוכן את הליכי החקיקה ולסרס את הממשלה. וכל זה, כאשר נתניהו עומד בראש קואליציה בת 72 חברי כנסת, שהשתלטה בצורה חסרת תקדים על כל ועדות הכנסת (למעט הוועדה לביקורת המדינה), על-פי הסכם המעניק לו ולבני גנץ סמכויות כמעט דיקטטוריות הן ברשות המבצעת והן ברשות המחוקקת.

דבריו של נתניהו לא רק מסוכנים מבחינת השאיפות האנטי-דמוקרטיות המתגלות בהם. הם גם מקוממים בגלל עלילות השווא הכלולות בהם. לפי נתניהו, מנדלבליט והיועצים המשפטיים אשמים בכך שבמשך חודשים לא נעשתה שום עבודת הכנה להתפרצות שתבוא עם הסרת המגבלות; שלא הוכן מערך לבדיקות אפדימולוגיות; שהשוטרים מטפלים במסיכות במקום במסיבות; שהסיוע הכלכלי הוא איטי ומגוחך; שלאיש אין מושג איך תיראה שנת הלימודים הבאה. מנדלבליט הוא שהקדיש זמן להקמת המשרד למיזמים קהילתיים ולמינוי שר המים; לוויכוח על תקציב שנתי או דו-שנתי; לדיונים על החוק הנורבגי. לפי נתניהו, הוא ורק הוא אחראי להצלחות ורק להצלחות; הכשלונות - זו תמיד אשמתו של מישהו אחר.

משבר הקורונה מחייב מנהיגות נחושה וריכוז של הסמכויות בידי ראש הממשלה. בכך אין ספק. נתניהו עשה עבודה מצוינת בגל הראשון, והמספרים מוכיחים זאת. אין זה אומר, שהמגיפה צריכה לחסל לחלוטין את עקרונות הדמוקרטיה, החוק והמינהל התקין. אין זה אומר, שראש הממשלה - במיוחד זה המתגאה בכך שנבחר בידי מיליוני אזרחים - הופך לרודן. ישראל הייתה, הווה ותהיה דמוקרטיה - לפני הקורונה, בזמן הקורונה ואחרי הקורונה. מלחמות לא הפכו אותנו לרודנות; גם מגיפות לא יעשו זאת. ירושלים איננה בודפשט ואיננה מוסקבה, ובנימין נתניהו לא יהיה ולדימיר פוטין ולא יהיה ויקטור אורבן.

תאריך:  02/07/2020   |   עודכן:  03/07/2020
איתמר לוין
+שיא יומי חדש: 1,107 מאומתי קורונה
08:57 03/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות פרסם את הנתונים המלאים על בדיקות הקורונה שבוצעו אתמול  ▪  שיעור הנשאים המאומתים עומד על 4.5% מכלל הנבדקים  ▪  27 נזקקים למכונות הנשמה ומספר המתים עלה באחד ל-325 בני אדם
([צילום: דייוויד פיליפ, AP])
+תע"א תשתף פעולה עם חברה מאיחוד האמירויות
08:31 03/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התעשיה האוירית תשתף פעולה עם איחוד האמירויות הערביות  ▪  חתמה על הסכם לפיתוח פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך למגיפת הקורונה עם חברת Group42 מאבו דאבי
(יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל תע"א [צילום: התעשיה האווירית])
[צילום: התעשיה האווירית]
+ההצבעה על הגדלת קנס המסכות - ביום שני
23:03 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק להעלאת גובה הקנס על אי-עטית מסכה נדונה בוועדת החוקה  ▪  לדרישת הוועדה: בהנחיות המשטרה למדיניות אכיפת העבירה של אי-עטית מסכה תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין"  ▪  יישאר בעינו המצב החוקי הקיים לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כהצעת הממשלה - בתוך 45 יום
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+עוד 500 מעובדי אל על יוצאים לחל"ת
22:38 02/07/20  |  עידן יוסף
אל על תוציא מחר לחופשה ללא תשלום עוד 500 עובדים. חלק מהעובדים כבר קיבלו הודעה הערב. יישארו בחברה רק כ-300 עובדים פעילים. מחברת אל על נמסר: "מאחר שהטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה (טיסות מטען ומספר מצומצם של טיסות נוסעים), אנו נאלצים לבצע התאמות כוח אדם ולהוציא 500 עובדים נוספים לחל"ת, מתוכם 100 טייסים".
+דרעי: נתניהו רצה 20 איש בבית כנסת; הצלחתי להניא אותו
21:50 02/07/20  |  עידן יוסף
שר הפנים אריה דרעי סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל״ל מאיר בן שבת, כי בתי הכנסת ימשיכו להתפלל עד 50 איש כפי שהיה עד כה, והלוויות יערכו עד 50 איש.

המלצת רה״מ ומשרד הבריאות הייתה להוריד את מספר המתפללים ל-20 איש, אולם בקשת השר דרעי התקבלה. ״לא ייתכן שבמסעדות, בברים ובמועדונים - שהסכנה שם גדולה שבעתיים - אפשר יהיה להכניס 50 איש, ולבתי כנסת ייכנסו רק 20. במועדונים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות. ואותם רצו להגביל ל-20 איש״.
+בקרב מצופה ללכת אחרי המפקד
21:26 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה אישרה: הגבלה ל-50 איש באולמות אירועים ותפילות, 20 איש בהתקהלויות פרטיות  ▪  נתניהו: "לא רוצה להגיע לסגר הרמטי. אציג תוכנית סיוע"  ▪  על סירובו להעביר למערכת הביטחון סמכויות קורונה: "אין כאן ממד אישי"  ▪  שר הבריאות אדלשטיין: "השמחות באולמות הפכו למקור הדבקה"
נתניהו. חייבים לחזור להגבלות [צילום: מן הטלוויזיה]
אדלשטיין. השמחות הפכו למקור הדבקה [צילום: מן הטלוויזיה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו רוצה להיות ויקטור אורבן
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
3/07/20 00:25
 
יוסי מ.
3/07/20 08:37
 
פלג א
3/07/20 13:00
 
יוסי מ.
3/07/20 15:04
 
יוסי מ.
3/07/20 15:05
 
יוסי מ.
3/07/20 15:05
 
יוסי מ.
3/07/20 15:05
 
יוסי מ.
3/07/20 15:05
 
יוסי מ.
3/07/20 22:44
2
מה חדש
3/07/20 02:06
3
נתן פבזנר
3/07/20 06:54
4
יאקי
3/07/20 08:56
5
מגיב ותיק
3/07/20 09:15
6
שאול א.
3/07/20 12:43
7
אלי132
3/07/20 17:00
8
סיני
12/07/20 10:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת החוקה חוק ומשפט סיימה (ה', 2.6.20) את הנמקת ההסתייגויות לקריאות שנייה ושלישית בהצעת חוק נגיף הקורונה החדש- אכיפה. ההצבעות צפויות ביום שני הקרוב. הצעת החוק נועדה להגדיל את הקנס על אי–עטיית מסכה מ–200 ש"ח ל-500 שקל.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה (יום ה', 2.7.20) פה אחד את המלצות קבינט קורונה להגבלות החדשות. אירועים באולמות ותפילות יוגבלו עד ל-50 איש, התקהלויות פרטיות יוגבלו עד ל-20 איש. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בהצהרה לתקשורת: "היו אצלנו מי שהקלו בכך ראש ואמרו שהנגיף יעלם מעצמו, והוא לא נעלם". "אין בידינו ברירה, אנחנו חייבים לחזור למגבלות כדי לשטח את העקומה", הוסיף נתניהו. בהתייחס למשבר הכלכלי אמר ראש הממשלה כי אציג תוכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה -"ערכת קורונה כלכלית".
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל מהערב ובמהלך סוף השבוע הקרוב תקיים משטרת ישראל בכל שעות היממה מבצע פיקוח ואכיפה רחב היקף בכל הארץ לאכיפת התקנות לשעת החרום, בדגש על מקומות הומי קהל, אולמות שמחה וגני ארועים, מועדונים, פאבים ומוקדי בילוי.
02/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מזהירה את מפעילי התחבורה הציבורית כי אם יסרבו נהגי התחבורה הציבורית לגבות תשלום במזומן, תטיל עליהם קנסות. הדבר הובהר להם במהלך פגישה במשרד התחבורה בירושלים שבראשה עמד מנהל הרשות אמיר אסרף, שהחליט על הצעד כוחני זה.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאור פסיקת בית-הדין לעבודה הסתיימה ביום שלישי האחרון שנת הלימודים בבתי-הספר היסודיים והגנים. זו הייתה שנת לימודים מוזרה שנחלקה לשניים: עד ה-13 במארס (התאריך שבו נסגרו בתי-הספר בשל מגיפת הקורונה), ומה-10 למאי שאז התחיל כל הבלגן.
02/07/2020  |  רועי אורן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il