|   15:07:40
דלג
  אליהו חסיד  
חבר כנסת יהדות התורה
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

זכותנו להתקיים בדרך התורה

נאום הככורה של חבר כנסת מיהדות התורה בישיבה הארבעים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [ח' בתמוז התש"ף, 30.06.20]
05/07/2020  |   אליהו חסיד   |   נאומים   |   כנסת 23   |   תגובות
אליהו חסיד [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

המניע צריך להיות לשם שמים
שליח ציבור צריך שמניעיו יהיו לשם שמים, לא על-מנת להתפאר ולא במטרה להשתחרר על הציבור. את כוחנו כשליחי ציבור אנו שואבים מהציבור, והצלחנו היא בזכות אבות. אך לא רק המניע צריך להיות לשם שמים, אלא העמל והעשייה עצמם יעסקו בשם שמים. בזה צריך להיות כל עיסוקו של שליח ציבור, בקידוש שם שמים ובריבוי כבוד שם שמי

הנני העני ממעש, נרעש ונפחד מפחד יושב תהילות ישראל. מתחנן לפניך על עמך ישראל אשר שלחוני, אף על-פי שאיני כדאי והגון לכך. לכן, אבקש ממך אלוקי אברהם, יצחק ויעקב, היה נא מצליח דרכי, ואל יבושו בי ואל אבוש בם.

אדוני היושב-ראש, אלופי וידידי שר הבינוי והשיכון הרב ליצמן, חבריי לסיעת יהדות התורה, כנסת נכבדה, ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, זיכרונו לברכה, אמר בנאום הצגת ממשלתו הראשונה: "בזכות מורשת אבות של אלפי שנים הנני להודיע כי ממשלת ישראל לא תבקש משום אומה, קרובה או רחוקה, גדולה או קטנה, להכיר בזכותנו להתקיים... לא יעלה על" דעתה של שום אומה בעולם לבקש הכרה בזכותה להתקיים. "קיומם הוא זכותם", אמר בגין.

חבריי חברי הכנסת, תורת ישראל שניתנה מפי אלוקי ישראל, לומדי התורה המגנים על עם ישראל, היהדות והשבת לא זקוקים לבקש מאיש להכיר בזכותם להתקיים, קיומם הוא זכותם. ובנימה שבדברי בגין, אנו קיבלנו את התורה מאלוקי אבותינו, ובעד הזכות הזאת אשר קודשה בדם יהודים מדור לדור, שילמנו מחיר כמוהו לא נודע בתולדות העמים. לכן, הנני מדגיש, אני וגם חבריי איננו מצפים כי תוכר זכותנו להתקיים בדרך התורה. דרושה הכרה אחרת, הכרה בעצמאות שלנו לחיות חיי תורה, הכרה בזכות שיש למדינת ישראל לשמר את חיי הנצח, להגן על זהותה כמדינה יהודית, לטפח את לומדי התורה.

אינני איש פוליטי, מעודי לא עסקתי בפוליטיקה. אני תקווה שגם כך אשאר ולא אהפוך כאן לפוליטיקאי. אדוני היושב-ראש, מזה כ-20 שנה ויותר שיש לי את הזכות לעסוק בצורכי ציבור, אם כמנהל מוסדות למאות תלמידים, אם כמקים ומנהל מועדון לגיל הזהב, ואם זה בעזרה וסיוע למשפחות במצוקה המתקשים לעמוד מול אתגרי החיים.

הרשו לי לשתף אתכם בתחושותיי משם, ואני מתנצל מראש על אי-הנוחות. כמנהל וכאזרח שעזר לאזרחים לפעמים חשתי כי ממרומי הדוכן הזה, משולחן הממשלה, ובעיקר ממשרדיה, קשה לחוש ולהרגיש את האזרח הקטן, את האחר והשונה, את העם שבשדות. חבריי חברי הכנסת, זה לא שלא רואים את האזרח, זה גם לא שלא מנסים ומתאמצים להבין, לא מדובר הרי חלילה באנשים מנותקים. להפך, אני סמוך ובטוח, והיום גם מכיר ויודע, כי יושבי הבית הזה, כמו גם חברי הממשלה ופקידיה, טובי עין ורחבי לב, רצון עז בוער בכל אחד מאיתנו לתקן, לעזור ולסייע. אלו שרצו את כל הדרך לכאן אהבת ישראל פועמת בקרבם, אהבת העם, אהבת הארץ ואהבת התורה שנתנה את הארץ הזו לעם הזה.

ממקום רם וגבוה קל יותר לראות ולהשקיף על הכול, ממרומי הגבעה אנו משקיפים אל העם דרך משקפת מקצועית, רואים בה תמונה גדולה, פנורמית ומרשימה. טיבעה של תמונה רחבה שהיא מרהיבה ביופייה, אבל מתעלמת מהפרטים הקטנים. כמי שנזקקתי לחסדי השירות הציבורי חשתי מדיי הרבה פעמים כי אני ואחיי חלק מפנורמה מרהיבה, אנו, וכמו בפנורמה, ככל שמתקרבים הפרטים הקטנים נעשים מטושטשים.

(אחרי כן שכ)

הרגשתי שמאבדים מולי קשב, מאבדים את התחושה, את ההרגשה. אני תקווה שאצטרף לחבריי הוותיקים, המנוסים והמסורים בסיעת יהדות התורה, ואזכור תמיד מאין באתי ולפני מי אני עתיד לתת דין וחשבון. לא רק שאזכור, שנצליח כולנו, נכבדיי חברי הכנסת, להרגיש ולהעביר את המסר ואת התחושות למשרדי הממשלה ולשירות הציבורי.

בפרקי אבות אומר רבן גמליאל: וכל העמלים עם הציבור, יהיו עמלים עמהם לשם שמים, שזכות אבותם - אבות האומה - מסייעתן, וצדקתם עומדת לעד.

שליח ציבור צריך שמניעיו יהיו לשם שמים, לא על-מנת להתפאר ולא במטרה להשתחרר על הציבור. את כוחנו כשליחי ציבור אנו שואבים מהציבור, והצלחנו היא בזכות אבות. אך לא רק המניע צריך להיות לשם שמים, אלא העמל והעשייה עצמם יעסקו בשם שמים. בזה צריך להיות כל עיסוקו של שליח ציבור, בקידוש שם שמים ובריבוי כבוד שם שמים. נשלחתי לכאן, יחד עם עמיתיי לסיעה, בזכות הציבור ואבות האומה, בשליחותם של גדולי התורה שליט"א, להגדיל שם שמים, להרבות כבוד שמים, לקדש שם שמים.

חבריי חברי הכנסת, כידוע לכם לא נבחרתי בבחירות לכנסת. יהדות התורה זכתה בשבעה מושבים, ואני הוצבתי במקום התשיעי. ביום שני שעבר, 21 שנה ושבוע ימים אחרי שהצהיר אמונים לראשונה כחבר כנסת, הגיש ידידי שר הבינוי והשיכון הרב ליצמן את התפטרותו מהכנסת. בכך הפקיד בידיי לעת עתה את השליחות הפרלמנטרית, אתגר אותו הוא נושא בעוז ובתעצומות, בגאון ובתבונה רבה, מאז כ"ג בסיוון תשנ"ב. כשאני מתבונן בדברי הימים ועורך סקירת ביניים על פועליו והישגיו הכבירים של השר הרב ליצמן בכנסת, אני עומד משתומם לנוכח היכולת העצומה לתרום ולסייע לחברה. רבבות פניות ציבור שטופלו במהלך השנה, מבלי לבדוק בציציותיו של הפונה, ללא הבדל דת, גזע ומין. פרויקט חייו של הרב ליצמן, לתפארת ולתהילה. רפורמות חובקות עם ועולם, חוקים ופעילות ציבורית, והוא רק באמצע הדרך. המשותף שבכולם הוא העזרה לזולת ולאזרח הקטן וחסר האונים, לצד עמידה עקבית בלתי מתפשרת למלא שליחותו בשלמות וללא פניות, לעמוד על משמר היהדות ולהרבות כבוד שמים. קטונתי אל מול עוצמות שכאלו, אל מול עשייה מפוארת והישגים עצומים, אל מול כוח הציות המוחלט והנאמנות העיוורת לשולחיו. הרב ליצמן נחלץ חושים ונטל על עצמו כעת את עולו העצום של משרד הבינוי והשיכון. הוא ביקש להסיר מעליו כרגע את טרדת הפעילות הפרלמנטרית, לפנות את כל חושיו ולהתמסר בכל מאודו לפתור את מצוקת הדיור החריפה בה שרויה מדינת ישראל. להביא בשורה למאות אלפי משפחות וזוגות צעירים המשוועים לקורת גג וחלקת מגורים משלהם. עיניהם של ישראל נשואות בתקווה לשר ליצמן שיזכה בסייעתא דשמיא לשים סוף למצוקתם, כמו שרק הוא יודע, וכפי שהוכיח את עצמו במשרד הבריאות בחסדי השם.

בחיל וברעדה אני ניגש ליישם את האתגר החשוב שהוטל עלי, להשגיח על הפיקדון שהופקד בידי, לקיים את שליחותם של גדולי ישראל וכלל ישראל. אחריות כבדה על כתפיי. לא שררה אני נוטל, כי אם עבדות ושיעבוד מלא לציבור ולצרכיו.

חבריי חברי הכנסת, אני מתחייב בסייעתא דשמיא למלא את שליחותי בנאמנות ובמסירות, ללא מניעים אישיים, בשאיפה אחת ויחידה, להיות שם שמים מתקדש ומתאהב על ידי. מכאן אעמוד יחד עם חבריי המצוינים על משמר השבת, חינוך הטהור וקודשי ישראל ללא חת ומורא, בנחישות, בראש מורם ובגאון מחד-גיסא, בדרכי נועם ובנתיבות שלום מאידך. בכל ליבי אני נותן שבח והודיה לריבון העולמים על השליחות שהתגלגלה לפתחי, ומודה לשולחיי על האמון שניתן בי. נושא אני עיניי לשמים ומבקש שלא אכשל בלשוני, שלא יאמר פי דבר שלא ברצונו יתברך. אל יבושו בי ואל ייכלמו בי מבקשיך אלוקי ישראל.

תאריך:  05/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
אליהו חסיד
+החוק שיחזיר את כספי הביטוח האבודים לבעלים
00:00 06/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה תומכת בהצעת חוק שלפיה חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח כדי להבטיח את הגעת התגמולים למבוטחים  ▪  הסכום מדובר: מאות מיליוני שקלים
(אבוטבול ומלכיאלי. יוזמי החוק [צילום: פלאש 90])
+מסתמן: חובת דוח פערי שכר בין עובדים לעובדות
23:05 05/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת חוק שתעזור להשוואת תנאי השכר של נשים וגברים באמצעות הטלת חובת פרסום דוח על מעסיקים גדולים  ▪  פרסום המידע לציבור יאפשר "פיקוח המונים" על מעסיקים מפרים, כאשר הן לקוחות פוטנציאליים והן עובדים פוטנציאליים יהיו חשופים למידע בדבר פערי השכר
(ח"כ עטייה. אין עיצום כספי [צילום: דוברות הכנסת])
+ש"ס - נמצאת בשביל כולם כל הזמן
12:23 05/07/20  |  אוריאל בוסו   |   לרשימה המלאה
נאום הככורה של חבר כנסת מש"ס בישיבה הארבעים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [ח' בתמוז התש"ף, 30.06.20]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זכותנו להתקיים בדרך התורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן נאמן
6/07/20 09:26
 
הפרעאנק הזועם
17/07/20 16:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה (יום ה', 2.7.20) ליו״ר הכנסת, יריב לוין, וביקש להתחיל, לראשונה בתולדות הכנסת, בהליך הדחה כנגד חבר כנסת מכהן. הפנייה ללוין נעשתה בעקבות השתתפות יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בכינוס משותף לפת״ח ולחמאס.
03/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט סיימה (ה', 2.6.20) את הנמקת ההסתייגויות לקריאות שנייה ושלישית בהצעת חוק נגיף הקורונה החדש- אכיפה. ההצבעות צפויות ביום שני הקרוב. הצעת החוק נועדה להגדיל את הקנס על אי–עטיית מסכה מ–200 ש"ח ל-500 שקל.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת אישר (יום ד', 2.7.20) את בקשת ח"כ מתן כהנא (ימינה) להקים שדולה שתפעל לשיפור שירותי הדת בישראל.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"איך מוציאים לפועל את רעיון העבודה מרחוק, שעל-פי הערכות יחסוך למשק 850 מיליון שקל בשנה? מספר חברות פרטיות החלו כבר לעבוד בצורה הזאת ונבקש מנציגי משרדי הממשלה השונים התייחסות לקידום היוזמה במגזר הציבורי והפרטי", הציעה יושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', בדיון שיזם ח"כ רם שפע. "בדיון הקודם נחשפנו לתועלות הרבות שבעבודה מרחוק - פחות כלי רכב על הכביש, פחות זיהום אוויר, יותר זמן פנוי לעובדים, תפוקות גדולות יותר מצד העובדים, חיסכון כלכלי למעסיקים".
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים מבקשת (יום ד', 1.7.20) להכניס שינויים להצעת החוק הממשלתית למניעת מבקרים למקומות מעצר אם קיים חשש ממשי לסכנת הדבקה בנגיף הקורונה. "קראתי חוות דעת של מספר ארגונים שמעלים סימני שאלה ונקודות לתיקון הצעת החוק. לכן לא נצביע היום על החוק, שדורש דיון עמוק", אמרה יושב-ראש הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ'.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il