|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ניו-יורק טיימס על מפת הקורונה בארה"ב:

שחורים והיספנים חולים הרבה יותר

העיתון ניתח נתונים של מאות אלפי מקרים בקרוב ל-1,000 מחוזות הסיבות: חוסר אפשרות לעבודה מרחוק ומגורים בצפיפות
08/07/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
לא רק מסיבות בריאותיות [צילום: מאיה אלרוזו, AP]

המספרים מציירים תמונה ברורה: 38 מכל 10,000 אמריקנים לקו בקורונה; בקרב לבנים השיעור הוא 23, בקרב השחורים הוא עומד על 62, ובקרב ההיספנים – על 73. ניו-יורק טיימס השיג, על-פי חוק חופש המידע, את הנתונים של המרכז לבקרת מחלות על 640,000 מקרים ב-974 מחוזות בהם מתגוררים מחצית מתושבי ארה"ב – ומה שהיה עד כה בבחינת התרשמות, הוא כעת עובדות מוכחות.

הטיימס מדגיש, כי המידע הזה רחוק מלהיות שלם. יותר ממחצית מן המקרים אינם כוללים מידע על ההשתייכות הגזעית של החולים, וגם אין מידע על הדרך בה החולה נדבק. הנתונים נכונים לסוף חודש מאי, כך שהם אינם משקפים את ההתפרצות המחודשת של הקורונה ברוב רחבי ארה"ב. ועדיין, מידע זה מקיף בהרבה מכל מה שפרסם המרכז עד כה.

ב-249 המחוזות בהם מתגוררים לפחות 5,000 שחורים, שיעור ההדבקה שלהם גבוה משל הלבנים ב-235. מבין 206 מחוזות בהם יש למעלה מ-5,000 היספנים, שיעור ההידבקות שלהם גבוה משל הלבנים ב-178. מומחים מצביעים על מספר סיבות לכך שהשחורים וההיספנים פגיעים יותר: רבים מהם מועסקים במקצועות שלא אפשרו לעבוד מהבית, הם משתמשים בתחבורה ציבורית או גרים בצפיפות. 43% מהשחורים וההיספנים בארה"ב מועסקים בשירותים או בעבודות ייצור שלא ניתן לבצע מרחוק – לעומת 25% בלבד מהלבנים. הסיכוי של לטיני להתגורר בשכונה צפופה – פחות מ-50 מ"ר לאדם – כפול מזה של לבן.


אחד המוקדים המדאיגים ביותר הוא גם אחד העשירים ביותר: מחוז פיירפקס שליד וושינגטון. מספר הלבנים במחוז גדול פי שלושה ממספר הלטינים – אך מספר הלטינים חולי הקורונה גדול פי חמישה. ההכנסה החציונית למשק בית במחוז זה היא 60,000 דולר לשנה – כפליים מהממוצע הלאומי; התוצאה היא דיור יקר, הדוחק את בעלי ההכנסות הממוצעות לדירות צפופות, בהן לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי.

כאשר מנתחים את נתוני הקורונה, המצב חמור עוד יותר. הקורונה פוגעת בצורה קשה במיוחד בזקנים, וחלקם של הלבנים בגילאים אלו גבוה יחסית. לטינים בני 59-40 נדבקו בקורונה פי חמישה מאשר לבנים באותה שכבת גיל. 25% מהמתים הלטינים היו בני פחות מ-60; בקרב הלבנים מדובר על 6% בלבד.

כאמור, הטיימס נאלץ לפעול במסלול של חופש המידע כדי לאלץ את המרכז לבקרת מחלות לספק את הנתונים. העיתון ביקש לקבל את נתוני הגזע, האתניות ומחוז המגורים של כל 1.5 מיליון חולי הקורונה שתועדו בידי המרכז, אבל התברר שחסרים נתונים כאלו על מאות אלפי חולים. לדברי המרכז, הדבר נובע מטבעה של מערכת המעקב הלאומית, התלויה בסוכנויות המקומיות אותן לא ניתן לחייב לאסוף את כל הנתונים. אבל למרות חוסרים אלו, ניתן להגיע למסקנות חשובות.

השיעור הגבוה של המתים השחורים וההיספנים הוסבר בחלקו בשיעור גבוה יותר של בעלי מחלות רקע, כולל סוכרת והשמנה. אבל הנתונים הללו מצביעים על פערים מדאיגים גם בשיעור החולים, מדגיש העיתון – עובדה שלדברי מדענים אינה יכולה להיות תלויה רק בגורמים רפואיים אחרים. כאן נכנסים לתמונה הפערים הכלכליים והחברתיים, שכאמור מקשים על השחורים וההיספנים להישאר בבתיהם בזמן המגיפה. וגם בעיות כמו סוכרת והשמנה נובעות בחלקן מסיבות חיצוניות, כמו העדר גישה למזון בריא ולטיפול רפואי.

ההבדל בשיעורי ההידבקות הוא מדהים, אומרת פרופ' ג'ניפר נוזו מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס. "היו אנשים שנופפו את ההבדלים באומרם שהם נובעים רק מסיבות בריאותיות. הרבה יותר קשה לעשות זאת עם הנתונים הללו".

תאריך:  08/07/20   |   עודכן:  08/07/20
איתמר לוין
+שתי שכונות נוספות בלוד יוכנסו להסגר
23:16 08/07/20  |  איציק וולף
שתי שכונות נוספות בעיר לוד יוכנסו החל ממחר להסגר למשך שבוע. מדובר בשכונות גני יער וס״ח. ההסגר על השכונות פרדס שניר, הרכבת ונווה שלום יימשך עד ליום שלישי הבא (14.7.2020) ויוסר בהתאם לירידה בתחלואה.

+הרבה נוסעים לא יוכלו לעלות לאוטובוס
22:50 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הגדלת התפוסה באוטובוסים נועדה להפחית את הצפיפות בתחנות  ▪  הפסקת השירות אחרי השעה 22:00 נועדה לאפשר העברת תשומות לתגבור קווים עמוסים בשעות השיא  ▪  קווי ההזנה לרכבת
(רגב. "מתווה מאוזן" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+רבה של בני ברק: מרגיש חולשה? אל תצום
21:42 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרב חיים יצחק אייזיק לנדא פרסם הנחיות לצמים לקראת צום י"ז בתמוז שחל היום  ▪  אסר את הצום על חולי קורונה שהבריאו, על נשים ובחורים צעירים שמרגישים חולשה ועל כל מי שמרגיש תסמינים גם אם נמצא שלילי בבדיקה
([צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+ממשלת בריטניה תזרים 40 מיליארד ליש"ט
21:28 08/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רישי סונאק בפרלמנט, 8.7.20 / גארדיאן
30 מיליארד ליש"ט יופנו לשוק העבודה: מענק לכל מעסיק שיחזיר עובדים מחופשה ללא תשלום, ויעסיק אותם לתקופה ובשכר שנקבעו; סובסידיות להעסקת מובטלים צעירים ולשכירת מתמחים  ▪  הממשלה תממן מחצית מן הארוחות במסעדות בחודש אוגוסט  ▪  הורדה חדה של המע"מ בענפי המזון, האירוח והתיירות  ▪  הורדת מיסים זמנית בעסקות נדל"ן
סונאק בדרכו היום לפרלמנט [צילום: מאט דונהם, AP]
פאב בלונדון לאחר הסגר [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
+בצל הקורעוני
21:06 08/07/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
העניים החדשים בעידן הקורונה וסוגיית התקינות הפוליטית  ▪  שאלו את צחי הנגבי  ▪  ולקינוח פסוקו - ה'כסף הקטן' של מירי רגב ושאר מטעמים
(הנגבי. צודק [צילום: הלל מאיר/פלאש 90])
+תוכנית הסיוע: דמי אבטלה עד יוני 2021
20:09 08/07/20  |  איציק וולף
התוכנית הכלכלית שמגבש שר האוצר, ישראל כ"ץ, כוללת הארכה של דמי האבטלה ושל המענקים עד לחודש יוני 2021.

מדובר בתוכנית שהבטיחו כ"ץ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציג לסיוע לשכירים ועצמאים תוך שיפור המנגנונים של העברת הכסף ליעדו. השניים הודיעו לפני יומיים כי היא תוצג בתוך 48 שעות, אך טרם הציגו אותה.

פרטי התוכנית כוללים הארכה של דמי האבטלה לשכירים עד יוני 2021 ומענק לעצמאים עד 15,000 שקל. עוד כוללת התוכנית הגדלה של ההלוואות בערבות מדינה ב-23 מיליארד שקל והקפאת משכנתאות.
+ריבלין במתקפה על הממשלה והליכוד
18:20 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מותח ביקורת על הממשלה וטוען כי עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה תורת לחימה קוהרנטית  ▪  "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור"
ריבלין. "אין מקום לחישוב פוליטי" [צילום: פלאש 90]
נתניהו ומיקי זוהר. דרוש אמון ציבורי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+2-3 מלוניות קורונה ייפתחו השבוע
17:58 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פיקוד העורף יפתח בתוך 48 שעות בין 2 ל-3 מלוניות קורונה חדשות  ▪  לפחות אחת מהן תותאם למגזר החרדי  ▪  כיום פועלות 12 מלוניות קורונה ו-6 מהן מותאמות לחרדים
(כ-15 מלוניות עד סוף השבוע [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+עסקים שיתחברו לסיב אופטי יקבלו סיוע של 1,000 שקל
14:48 08/07/20  |  עידן יוסף
במסגרת הסיוע לעסקים קטנים, יינתן סיוע בסך 1,000 שקל לעסקים שיתחברו לסיב אופטי. במהלך משבר הקורונה, הומחש הצורך בחיבור לתשתיות מתקדמות, המאפשר קצב גלישה גבוה בשירות אמין ויציב, ההכרחי לפעילותם של עסקים קטנים.

משרד התקשורת בשיתוף עם משרדי האוצר והכלכלה, פועל לעודד באופן ישיר את החיבור של העסקים הקטנים, ובכך, לא רק לסייע ולהאיץ את הפעילות המשקית, אלא גם לעודד ביקוש לסיב ברחבי הארץ. עידוד הביקוש מגביר את הכדאיות הכלכלית בפרישת סיבים של חברות התקשורת.



+"סקופ": נמצא חיסון לקורונה
14:45 08/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי נכשל עד כה  ▪  מינה את רוני אלשיך למפכ"ל וקיווה שתיקיו ייסגרו ולא צלח; אחר כך ניסה להשיג תוצאה זו במינוי מנדלבליט ליועץ המשפטי ושוב נכשל; וביקש חסינות משולשת ונכשל; אז עתה הסגר הכללי הוא המוצא האחרון, והוא לא יוותר עליו
(נתניהו. נכשל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+אושר תו סגול מותאם למלונות בישראל
13:25 08/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התו קובע שורה של הגבלות נוספות מעבר לאלו הקבועות בתו הסגול הרגיל, אשר מטרתן העיקרית היא שמירה על המשך פעילות הענף, לצד שמירה על בריאותם של האורחים ועובדי בתי המלון כאחד
([צילום: רשת מלונות אוליב])
+שם פס
12:19 08/07/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
את כחלון הוא השאיר ולא הוריד לו את האף  ▪  זה מפני שכחלון הוריד לעצמו את האף  ▪  נתניהו סמך עליו שהוא ירסק את המשק  ▪  מוזר מאוד, הרי נתניהו בזמנו כשר אוצר הציל את המשק  ▪  נכון, אבל הוא עשה זאת כדי להוריד את האף לשרון שהיה ראש הממשלה
(כחלון. הוריד לעצמו את האף [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+בשל חשיפה לחולה קורונה: בני גנץ נכנס לבידוד
11:27 08/07/20  |  מירב ארד
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נכנס לבידוד בשל חשד נחשף לחולה קורונה מאומת. נמסר כי גנץ ייכנס לבידוד עד לביצוע בדיקת קורונה וחקירה אפידימיולגית, וימשיך לנהל את ענייני המשרד ויתר עיסוקיו הציבוריים מהבידוד.
+ה"נמרים" חוזרים - למלחמה נגד הקורונה
11:15 08/07/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה
איננו זקוקים לצעקות שבר של ראש מפלגת שמאל, שבתחילה בכלל מכחיש שיש מחלה, וגם לא לקבינט צללים של האופוזיציה מימין, כפי שלא צריך מטכ"ל צללים  ▪  אנו זקוקים לתנועה חיובית שתאחד את העם ותוך כך תשטוף את הרוח הרעה
(מאיר אינדור [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שחורים והיספנים חולים הרבה יותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגלשנית
8/07/20 18:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אין עוד צורך במכון ויצמן, גם לא במכון הביולוגי, בחיפוש אחרי חיסון מפני הקורונה. הוא נמצא. תוצרת כחול-לבן, כל הזכויות שמורות. כל מה שנחוץ הוא שד"ר אביחי מנדלבליט ימחק את שלושה האישומים הפליליים הכבדים נגד בנימין נתניהו. ברגע שייסגר המשפט - נגיף הקורונה ייבהל. אומנם לא יחוסל, אבל יצטנע בפינתו הראויה כאחת המחלות הצריכות טיפול. אך בלי היסטריה. בלי שואה כלכלית של המשק הלאומי. בלי אבטלה. בלי מחיקת התרבות מחיינו.
08/07/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בעקבות עבודה מאומצת של צוותי משרד התיירות, התאחדות המלונות ומשרד הבריאות, ובהמשך להחלטת הממשלה, אושר סופית תו סגול מותאם המיועד לענף המלונאות בישראל. התו קובע שורה של הגבלות נוספות מעבר לאלו הקבועות בתו הסגול הרגיל, אשר מטרתן העיקרית היא שמירה על המשך פעילות הענף, לצד שמירה על בריאותם של האורחים ועובדי בתי המלון כאחד.
08/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
נתניהו שם פס על כץ. אתה מסכים אתי?
08/07/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
כשהגיעו מדי יום בשורות האיוב על הרוגים ופצועים ב"מלחמת ההתשה", ורוח נכאים פשטה בארץ, קמה תנועת "הנמרים". היו אלה קצינים וסמלים במילואים שהתנדבו לתגבר את מוצבי התעלה המותקפים כתשובה ציונית הולמת. כעיתונאי צעיר נפעמתי מרוחם, ובמקום לכתוב עליהם הצטרפתי אליהם. הפסדתי אולי קריירת עיתונאי אבל הרווחתי את עולם העשייה והדוגמה האישית.
08/07/2020  |  מאיר אינדור  |   יומני בלוגרים
מספיק להסתכל על הפעילות השיווקית של רשת סופר-פארם על-מנת לראות שגם הרשת המצליחה הזאת, חשה על בשרה את סימני ההאטה והקורונה.
08/07/2020  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il