|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

יותר אוכל מזיק, פחות פעילות ספורטיבית

הקורונה פוגעת בבריאות הילדים

אקונומיסט: ילדים רובצים מול המסכים, אוכלים יותר חטיפים ומשקאות מסוכרים, כמעט ואינם פעילים מבחינה גופנית - וההרגלים הללו עלולים ללוות אותם שנים רבות
23/07/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
תקנות בית ספר בקרית אונו

המחקר על התנהגות ילדים בעידן הקורונה נמצא כמובן בחיתוליו, אבל נתונים ראשוניים מלמד שתזונתם השתנתה. מחקר שפורסם בכתב-העת המדעי Obesity בדק ילדים בעיר ורונה שבאיטליה, שסבלו מעודף משקל עוד לפני הקורונה. הוא מצא, כי בתוך שלושה שבועות הם החלו לצרוך יותר טוגנים, משקאות מסוכרים ובשר אדום; בממוצע הם התיישבו לארוחה אחת נוספת מדי יום – מדווח אקונומיסט.

סיבה אחת לכך היא שהילדים בילו יותר זמן בטלפונים שלהם ומול הטלוויזיה והמחשב; זמן המסכים זינק בחמש שעות ליום, וזוהי הזדמנות לחטיפים. הילדים גם מופצצים בשיווק של מזון בלתי בריא, ומאחר שמזון מהיר ומשקאות מסוכרים הם ממכרים – הם צפויים להמשיך ולצרוך אותם גם אחרי הסגר.

גם הרביצה הופכת להרגל. מחקר באוניברסיטת ויסקונסין העלה, כי ילדים אמריקנים מעל גיל עשר צמצמו במחצית את פעילותם הגופנית בעת הקורונה. צעירים המבלים ללא תנועה מול מסכים, נוטים לאמץ את אותה התנהגות בבגרותם. בעיה נוספת היא חוסר שינה – זמן השינה הממוצע ירד בחצי שעה ליממה – והילדים הולכים לישון הרבה יותר מאוחר וממילא קמים הרבה יותר מאוחר. התנהגות כזו קשורה להעדר משמעת עצמית ועלולה להוביל לעלייה במשקל.

לדברי אקונומיסט, כל אלו קשורים לפחות חלקית לסגירת בתי הספר. הללו נותנים לילדים לא רק מסגרת, מפחיתים את זמן המסכים וכופים שינה בשעות סדירות. הם גם מכריחים את הילדים להתנועע, הן בהפסקות והן בשיעורי הספורט, וגם בהליכה לבית הספר וממנו. היתרונות הללו לא יחזרו גם כאשר בתי הספר ייפתחו: הורים מודאגים יסיעו את ילדיהם, הריחוק החברתי יחול בהפסקות ופעילות הספורט שאחרי הלימודים תצומצם אם בכלל תחזור.

פעילות הספורט המאורגנת של הילדים היא קורבן נוסף של המגיפה. ילדים העושים ספורט הם פחות מועדים לעודף משקל, לעישון סיגריות או לנטילת סמים. הם גם נוטים לקבל ציונים טובים יותר ולהגיע למשרות טובות ומכניסות יותר. אבל אחרי חודשיים בלבד של סגר, חמישית מהילדים בארה"ב איבדו עניין בפעילות ספורטיבית. מגמה דומה קיימת בניו-זילנד, אחת המדינות הראשונות שגברו על הקורונה והסירו את המגבלות: ההרשמה לחוגי רוגבי – הספורט הלאומי – בגילאי 13-5 ירדה בחמישית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כמו תמיד, הילדים מהשכבות החלשות יסבלו בצורה הקשה ביותר. הם סומכים יותר על בתי הספר לתזונה בריאה, בבתיהם אין מקום לפעילות גופנית, ושכנותיהם מסוכנות מכדי לשחק בחוץ. זה אומר, שמבחינת ילדים כאלו – יש חשיבות יתרה לספורט מאורגן. אבל בעוד 60% מההורים המשתכרים מעל 100,000 דולר לשנה אומרים שילדיהם יחזרו לפעילות מאורגנת עם הסרת הסגר, אמרו זאת רק 44% מהמשתכרים פחות מ-50,000 דולר. ומאחר שבני מיעוטים בארה"ב חשופים לסיכון גבוה יותר מהנגיף (בשל אופי מקומות עבודתם ומגוריהם), הורים אלו יחששו יותר לשלוח את ילדיהם לפעילות ספורטיבית.

תאריך:  23/07/20   |   עודכן:  23/07/20
איתמר לוין
+נחתמה עסקה עם חברת ארקטורוס לחיסון בטכנולוגיה מתקדמת
00:18 24/07/20  |  עידן יוסף
שר הבריאות וצוות משרדו בשיתוף פעולה עם המל"ל, חתמו עסקה נוספת עם חברת ארקטורוס האמריקנית, לחיסון בטכנולוגיה מתקדמת שמתחילה בימים אלו ניסויים קליניים בבני אדם. משרד הבריאות הודיע כי ימשיך ויפעל לתמוך בפיתוח החיסונים בישראל על ידי המכון הביולוגי וחברת מיגל במקביל למאמצים לרכש חיסונים מחברות בינלאומיות אחרות.
+המשטרה הודיעה על חולה מאומת בהפגנה וחזרה בה
00:05 24/07/20  |  עידן יוסף
המשטרה הודיעה כי שוטרים איתרו מפגין כשהוא אינו עוטה מסיכה על פניו, וכיבבדיקה שערכו, התברר כי מדובר בחולה מאומת בנגיף הקורונה. עוד מסרה כי החולה עוכב והורחק מקרב המפגינים עד העברתו למקום שהייה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אולם לאחר שעה קלה הודיעה המשטרה כי טעתה, ומדובר באדם שסיים בידוד לאחרונה את תקופת הבידוד.
+עלה ל-29 מספר המלונות והאכסניות שמפעילים משהב"ט ופקע"ר
21:53 23/07/20  |  עידן יוסף
מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ופיקוד העורף מרחיבים את פריסת הפעלת מלוניות לחולי קורונה ולמבודדים. ביממה האחרונה נשברו שיאי גל התחלואה הראשון: 29 בתי מלון ואכסניות וכ-5,517 חדרים הופעלו מתחילת הגל השני. זאת לעומת 26 מלונות וכ-5,437 חדרים שהופעלו בגל הראשון.

בסה"כ מפעיל משרד הביטחון, באמצעות מאות חיילי פיקוד העורף, 24 מלוניות לחולי קורונה קלים, מתוכן 15 בתי מלון לאוכלוסיה חרדית. בנוסף מפעיל משרד הביטחון 5 מלוניות למבודדים. במשרד הביטחון ובפיקוד העורף ממשיכים בפעילות המאומצת לפתיחת מתקנים נוספים בימים הקרובים, בהתאם לצורך.
+נתניהו: לא נקבל החלטות משיקולים פופוליסטיים
21:10 23/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברקע הדיווח על כ-2,000 נדבקים ביממה, אמר נתניהו: "משתדלים להימנע מסגר כללי, אך אם יהיה צורך בכך - נעשה זאת. גנץ ואני סיכמנו לצמצם את קבינט הקורונה בחצי"  ▪  אדלשטיין: בתחום של השגת החיסונים חתמנו עם חברת אמריקנית שעובדת על חיסונים  ▪  גמזו: המשימה - לנצח את הקורונה עם כמה שפחות פגיעה בכלכלה
אדלשטיין ונתניהו. שיקולים של פגיעה בכלכלה
נתניהו. לא לבזות סמלי המדינה
+בתיה"ס של החופש ימשיכו במתכונת הנוכחית
19:58 23/07/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הקובע כי בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית (עד כיתה ד').


+שומרי הטאואר - בפני פיטורים
18:12 23/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המגיפה סגרה ל-16 שבועות את הטאואר של לונדון, קרן הארמונות המלכותיים בקשיים - והיא נאלצת לקצץ, מדווח וושינגטון פוסט
(שומרי הטאואר עם פתיחתו מחדש [צילום: מאט דונהם, AP])
+משלחת ישראלית תבצע סדרת ניסויים לאבחון נגיף הקורונה בהודו
14:02 23/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שיתוף הפעולה בין ישראל להודו יאפשר למשלחת לאסוף עשרות אלפי דגימות בתוך עשרה ימים בלבד ולהעבירן לפיענוח  ▪  ממשלת הודו מעמידה לטובת הניסוי צוות מקומי, המונה כ-100 אנשי מקצוע לתמיכה בפעילות ועשרות רבות של אנשים בשלב הקמת מתחמי הבידוק
ארגזים עם ציוד רפואי שישלח משרד החוץ להודו [צילום: דוברות משרד החוץ]
+האטרקציות התיירותיות ייפתחו בסופ"ש
12:26 23/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חדרי הכושר ייפתח ביום ראשון אם הממשלה לא תציג מתווה  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש"  ▪  פרופ' לוין: לא רואים היגיון בהחרגת פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע"
ועדת הקורונה. החלטות לטובת הענף [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
חדרי הכושר. יפתחו בתחילת השבוע [צילום: המכללה]
+מפקד קורונה א-פוליטי
11:15 23/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
עקב ריבוי השרים אי-המשילות חוגגת, ובהיעדר מפקד קורונה בעל סמכויות משמעותיות, הטיפול במשבר הופך למסורבל ולא יעיל; החלטות שמשתנות חדשים לבקרים גורמות לכך שהעם איבד כליל אמון במערכת  ▪  אין מלך בישראל, וקיים צורך עמוק כי ימונה אחד שכזה, וחשוב שיהיה א-פוליטי, לטיפול במשבר
(גמזו. ינהל [צילום: פלאש 90])
+מסדרים את כל העולם
10:37 23/07/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
כיוון שהחמדנות מסנוורת אנשים, והם פשוט לא עומדים בפיתוי, 3M לא רק שמבטלת חוזים עם מפיצים-זכיינים שהפרו את התנאים, אלא שהיא תובעת גם אותם וגם את הקונים מהם לדין, עד כדי כך שבשוק המקומי והעולמי יודעים עכשיו להזהר משנה זהירות
(כסף "טוב" [צילום: סת' ווניג, AP])
+"חדלו משיח בחירות, המדינה אינה בובת סחבות"
10:16 23/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה מותח ביקורת חריפה על שרי הממשלה שמאיימים בהליכה לבחירות  ▪  "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף"  ▪  יו"ר הקואליציה: הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות
נשיא המדינה. עוקב בדאגה רבה [צילום: אוליביה פחיטוסי/פלאש 90]
יו"ר הקואליציה. החיבור לא יוכל להימשך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מכרז
09:50 23/07/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
יש עוד תנאי קבלה? בוודאי, פרויקטור יתום  ▪  גם מאבא וגם מאמא? רצוי  ▪  מדוע?  ▪  שלא תהיה לו סימפטיה לבתי אבות  ▪  וחוץ מיתום שיהיה גרוש, או מוטב אלמן  ▪  אני מבין, כדי שמיקי זוהר לא יאשים אותו על העסקים של אשתו
(מי ינהל את הקורונה? [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90])
+אדלשטיין: אני לא אחראי לעדכון כל השרים על מינוי הפרויקטור
09:43 23/07/20  |  איציק וולף
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התייחס לטענה שלפיה ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, לא עודכן מראש על מינוי פרויקטור הקורונה, רוני גמזו. "אני לא אחראי על עדכונים של כלל השרים. עדכנתי את ראש הממשלה והוא בירך על המינוי. אם לא הספקתי לעדכן עוד מישהו אז איתו הסליחה", אמר.
+גנץ שוחח עם רוני גמזו: מערכת הביטחון תסייע במאבק בקורונה
09:32 23/07/20  |  איציק וולף
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, שוחח הבוקר עם פרופ' רוני גמזו ואיחל לו בהצלחה בתפקיד פרויקטור הקורונה. גנץ אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקורונה פוגעת בבריאות הילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת הקורונה בכנסת אישרה (יום ה', 23.7.20) את פתיחתם בימי שישי ושבת הקרובים של המוזאונים, והאטרקציות תיירותיות וגני החיות לפי הנחיות התו הסגול. חדרי הכושר, ייפתחו רק ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם.
23/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מדינת ישראל זקוקה באופן נואש למפקד קורונה אשר בידיו יהיו מצויות סמכויות נרחבות לטיפול במשבר. על מפקד זה יש להטיל את האחריות על תכלול האירוע ואת השליטה על המושכות האמונות על התוויית תוכניות פעולה שונות ויישומן בשטח.
23/07/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
אין לי מושג איך, אולי בדרך פלא, אנחנו הישראלים משתחלים בכל מקום, כאילו שאנחנו אימפריה, או לכל הפחות מיני-מעצמה. בעולם טרום-המגיפה, תערוכת הדיוטי פרי הגדולה בעולם התקיימה פעם בשנה בקאן, צרפת, בד"כ באוקטובר. זו הייתה התערוכה הנחשקת ביותר, הן בגלל שכולם, אבל כולם, הגיעו לשם, והן בגלל שאפילו בשנים בהן ירד גשם (וזה היה נדיר), מה יותר טוב מאשר להיות בבית מלון מפואר לאורך הקרווזט? מעבר לכביש שם החוף והים, כשהרחוב המקביל הוא רחוב קניות שיכול להתחרות בקלות ברודיאו דרייב בבוורלי הילס, לא רחוק מרינה של יכטות פרטיות ושורת מסעדות בהן אוכל (בולייביז, לחם טרי, סטייק עם צ׳יפסים דקים, ...) ויין צרפתי משובח. בלילות, לאחר סעודות פאר, היה מועדון ריקודים עם בר פתוח וחופשי, והכל-הכל כלול.
23/07/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שם על השולחן את האיום בהליכה לבחירות אם מפלגת כחול לבן לא תיעתר לדרישת הליכוד להעברת תקציב חד-שנתי לשנת 2020.
23/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
למה קשה כל כך למצוא פרויקטור לקורונה?
23/07/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il