|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

המשימה של התקשורת האמריקנית לקראת הבחירות:

לא לטעות כמו שאירע ב-2016

פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, מציעה מה לעשות הפעם: הקשר נכון של הסקרים, הבנת חשיבותה של פייסבוק, התמקדות בטוהר הבחירות
27/07/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות
שלושה חודשים לבחירות [צילום: קיית' סרקוביץ, AP]

כיצד כשלה התקשורת האמריקנית ב-100 הימים שקדמו לבחירות 2016? פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, מסבירה את הסיבות - כדי להפיק את הלקחים לקראת הבחירות בעוד שלושה חודשים.

עיתונאים הסתמכו יותר מדי על סקרים ופירשו בצורה מרחיקת לכת מדי את ממצאיהם, וכך הזינו את התחושה שהילרי קלינטון תנצח בקלות. הם התעלמו ממשמעות סיפור המיילים של קלינטון וההודעה על הפתיחה מחדש של החקירה בפרשה, פחות מחודש לפני הבחירות. אמצעי תקשורת רבים לא הבחינו בתחושת ה"להרוס הכל" של חלקים נרחבים מציבור הבוחרים, כמו גם בגזענות ובסקסיזם שהזינו אותה.

אמצעי תקשורת אפשרו לדונלד טראמפ להשתלט על הסיקור; הוא הפך להיות הצעצוע הנוצץ שלא יכלו להסיר ממנו את עיניהם. הם לא הבינו את ההשפעה העצומה של פייסבוק ואת ההתערבות של גורמים זרים ברשתות החברתיות. התקשורת התנהלה בצורה הישנה, כאשר היה צורך במשהו חדש לגמרי. התוצאה הייתה שכל אמצעי התקשורת המרכזיים – וחלק ניכר מהציבור – הוכו בתדהמה לנוכח נצחונו של טראמפ. מאז 2016 נעשו נסיונות – ממש לא מספיקים – לאתר את הטעויות וללמוד מהן. לסליבאן יש כמה רעיונות כיצד להימנע מחזרה על אותן טעויות.

  • להתמקד בזכויות ההצבעה ובטוהר הבחירות. אין נושא חשוב יותר מאשר הסכנה הממשית של התערבות זרה במטרה לזרוע תוהו ובוהו ביום הבחירות. בלא הצבעה שתזכה לאמון הציבור, הכל יכול לקרות. זהו הסיפור העיתונאי הגדול ביותר. אמצעי תקשורת רבים כבר מתמקדים בכך, וכמה שיותר – טוב יותר. זה לא יפתור את הבעיה, אך יגביר את המודעות.

  • להציג את תוצאות הסקרים עם יותר הקשר והסברים. כאשר הוצגה קלינטון כמנצחת הכמעט-ודאית, עם 80% סיכוי לנצח, לא הסבירו אמצעי התקשורת שזה אומר שיש 20% סיכוי שטראמפ ינצח. צורת ההצגה הזאת הייתה מטעה וכנראה גרמה לחלק מתומכיה של קלינטון שלא להצביע. אסור שזה יקרה שוב.

  • לא ליפול בפח של טראמפ. כתבי הבית הלבן ימשיכו לתת לטראמפ להיות העורך הראשי שלהם ולהכתיב את סדר היום התקשורתי; הם צריכים לחדול מכך. אסור להם לתת להערות כמו "אני מאחל כל טוב" לגיליין מקסוול לעבור ללא התייחסות, כפי שעשו.

  • לא לחזור למצב של "אבל המיילים שלה". ב-2016 טראמפ חזר שוב ושוב על הטענות בנוגע למיילים של קלינטון; ב-2020 אנשיו טוענים שג'ו ביידן סנילי. התקשורת עסקה אז בסיפור בנימוק ש"זה מתאים לקלינטון ושהיא אינה ראויה לאמון". אסור לה ליפול בפח ולומר ש"זה מתאים לביידן"; עליה לשאול מי באמת מראה סימנים של לחץ. התשובה היא כמובן טראמפ – האיש שאמר שמחמצן שיער עשוי להיות תרופה לקורונה וששאל האם אפשר להשתמש בנשק גרעיני כדי לעצור הוריקנים. בהחלט צריך לבחון את החדות הנפשית ואת יכולת התפקוד של שני המועמדים, אבל אין ליפול במלכודת של טראמפ.

  • להבין את חשיבות המדיה החברתית ובמיוחד פייסבוק. ייתכן שהחלק של פייסבוק בהפצת שקרים ודיסאינפורמציה היה המרכיב החשוב ביותר בבחירות 2016. הכוח שלה הפעם יהיה גדול עוד יותר – וטראמפ יהיה הנהנה העיקרי מכך. התקשורת המסורתית יכולה לפחות לחשוף ולהסביר את מה שקורה, כאשר ברשתות החברתיות שוב יופצו סיפורים כוזבים. ייתכן שהחשיבות של דיווחיה לא תהיה חשובה כמו בעבר, אך תהיה לה משמעותית – כפי שהיה לה ב-2016. ויהיה נחמד אם הפעם היא גם תצדק, מסיימת סליבאן.

תאריך:  27/07/20   |   עודכן:  27/07/20
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
יתרונו המוצק של ג'ו ביידן במרוץ לבית הלבן אינו מראה שום סימני היחלשות. בתחילת השבוע עמד יתרונו על 15%, ובממוצע הסקרים של החודש האחרון יתרונו הממוצע הוא כמעט דו-ספרתי. הפעם האחרונה בה היה למועמד יתרון שכזה, היה כאשר ביל קלינטון עמד להביס את בוב דול ב-1996 – מזכיר ניו-יורק טיימס.
22/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
סיכוייו של הנשיא דונלד טראמפ להיבחר שוב הם קלושים, אם לוקחים ברצינות את הסקרים וחושבים שאין הרבה מה שביכולתו לעשות כדי לשפר את מצבו בארבעת החודשים שנותרו עד הבחירות. שני סקרים לאומיים מצביעים על בעיותיו של קמפיין טראמפ, כותב וושינגטון פוסט.
03/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
המצביעים בפנסילבניה, ג'ורג'יה, נבאדה, קנטקי וניו-יורק הלכו החודש לקלפיות לבחירות מקדימות בשתי המפלגות, והתוצאות בחלק מן המירוצים התבררו רק לאחר מספר ימים. הסיבה המרכזית: הגידול הניכר בהצבעה בדואר בשל הקורונה. בהחלט ייתכן שזה מה שיקרה בבחירות לנשיאות ולקונגרס ב-3 בנובמבר, צופה וושינגטון פוסט, במיוחד אם המרוץ במדינות המפתח בין דונלד טראמפ וג'ו ביידן יהיה צמוד.
26/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ולדימיר פוטין סובל מהשנה הגרועה ביותר בשני העשורים שלו כשליט רוסיה. הקורונה משתוללת ברחבי המדינה, אשר דיווחה על חצי מיליון חולים ו-8,100 מתים וכנראה מסתירה הרבה יותר. הכלכלה מתרסקת עד כדי כך שבחודש שעבר לא פורסמו נתוני התמ"ג, לראשונה מזה 15 שנה. מלחמת הנפט המטופשת עליה הכריז נגד סעודיה החמירה עוד יותר את המצב. שיעורי התמיכה בה הם הנמוכים ביותר אי-פעם, למרות שללא ספק הוא יזייף בשבוע הבא את משאל העם שמטרתו לאפשר לו להישאר בשלטון עד 2036.
24/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מטהו של ג'ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית חשים במשהו שמזמן לא הרגישו, ומה שמעורר אצלם חשש: ביטחון עצמי. סקר אחרי סקר מעניקים לו יתרון על פני דונלד טראמפ, הן במישור הלאומי והן במדינות המפתח. ביידן עצמו מאמין יותר ויותר, שיש אפילו סיכוי לדמוקרטים לזכות ברוב בסנאט. הוא מצליח לגייס באופן קבע תרומות של מיליוני דולרים.
23/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il