|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

תיאטרון האבסורד - גרסת הקורונה

הרושם המתקבל הוא כי מבחינת מחוללי ההפגנות נגד ראש הממשלה, יש יתרונות בהתגברות ממדי המגיפה, בבחינת "ככל שיהיה עכשיו רע יותר כך ייטב במעלה הדרך" זהו סוג של הימור מסוכן על בריאות הציבור, ואין פוצה פה ומצפצף
27/07/2020  |   רפאל בוכניק   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הימור מסוכן [צילום: מן הטלוויזיה]

ספרו המונומנטאלי של הסופר והפילוסוף הצרפתי-אלג'יראי (והיהודי) "המיתוס של סיזיפוס" מתמקד בניתוח מימד האבסורד מזוויות שונות. הדימוי המגלם בעיניו את הביטוי האולטימטיבי של האבסורד הוא וריאציה על המיתולוגיה היוונית, לפיה, סיזיפוס רואה את האבן המידרדרת מראש ההר ומודע לאבסורד של קיומו, ובכל זאת ירד למטה כדי לגלגל את האבן בחזרה למעלה.

נזכרתי בדימוי זה כאשר נדרשתי להפגנות אנשי "רק לא ביבי" אשר זוכות לקלוז-אפים מצד ערוצי תקשורת המיינסטרים במאמץ מודגש להעצים את ממדיהן לכדי נסיבות של המהפיכה הצרפתית.

האמפתיה הכמו-פבלובית של התקשורת כלפי המפגינים וההגנה על מהות צידוקיה, תוך העלמה מכוונת של פגיעה סביבתית, ביזוי סמלי שלטון והפרות חוזרות ונשנות של תנאי ההפגנה, כביכול בשם קדושת הדמוקרטיה, מצטיירת כמעשה מתוזמר וככזה התופס צד מזוהה מאוד של הספקטרום הפוליטי.

הרושם המתקבל הוא כי חופש הבעת הדעה וזכות ההפגנה, הם ערכים נאצלים שאין למעלה מהם, ולפיכך הרעיון הדמוקרטי "הכה רומנטי" מתורגם לנטילת החוק לידיים והשתתת אווירת אנרכיה ברחובות.

מחוללי ההפגנות מתאמצים להנחיל את הרושם התמים כי המדובר במחאה חברתית ספונטנית, בסגנון "לחם, עבודה" לצד "מושחתים נמאסתם", בעוד ברי כי המדובר בהתארגנויות פוליטיות שלהן מכנה משותף בדמות "רק לא ביבי". בהינתן מציאות זו עולה כי המפגינים ה"אותנטיים" שמטה לחמם נשבר עקב מגיפת הקורונה, הם בגדר "תינוקות שנשבו", או במילים אחרות משוטים.

רמיסת חוקי המדינה

באווירה זו, כאשר סמלים לאומיים ודתיים נרמסים בידי מפגינים, נשים מתערטלות בראש חוצות, תוך רמיסת חוקי המדינה - כך למשל, חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, התש"ט-1949, החוק קובע איסור פלילי על פגיעה בכבודו של סמל המדינה, ומגביל את השימוש בסמל:

(א) לא ייצר אדם דבר ובו סמל המדינה, אלא על-פי רישיון או כתב-היתר מאת שר הפנים. (ב) לא ישתמש אדם שימוש כל שהוא בסמל המדינה, אלא על-פי רישיון או כתב-היתר מאת שר הפנים.

ב-2016 הוחמרה הענישה בגין העבירה של פגיעה בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה ונקבע כי דינו של מי שעבר עבירה כאמור יהיה מאסר עד שלוש שנים, במקום שנה אחת, וקנס עד 58,400 שקלים חדשים במקום קנס של עד 300 לירות (התערטלות על סמל המדינה היא אפוא רמיסה כפולה של כבוד המדינה).

מעל לכל אלה ניצבת מגיפת הקורונה, שמשום מה נדחקת לשוליים כאשר בהפגנות עסקינן. הרמיסה ברגל גסה של הנחיות הריחוק החברתי ועידוד ההתכנסות כמשרת "ערך נעלה", אינם נתקלים בביקורת כלשהי מצד מגיני "זכות ההפגנה". אדרבה, הללו מעודדים את הרחבת היקף ההפגנות, יהיה אשר יהיה. כאשר חוות הדעת של הדרגים המקצועיים קובעות באופן שאינו משתמע לשני פנים, שיש להגביל התכנסויות וכלל זה מוחל באדיקות על בתי כנסת, אולמות אירועים, בתי קפה, לוויות. הכיצד ייתכן כי המדינה תתייחס באדישות כלפי ההתכנסויות הדווקאיות של המפגינים?

הרושם המתקבל הוא כי מבחינת מחוללי ההפגנות יש יתרונות בהתגברות ממדי המגיפה, בבחינת "ככל שיהיה עכשיו רע יותר כך ייטב במעלה הדרך". זהו סוג של הימור מסוכן על בריאות הציבור, ואין פוצה פה ומצפצף.

חיוני שכל מי שעיניו בראשו יפנים שבימים מיוחדים אלה ממד הבריאות קודם לכל דבר אחר, אפילו לזכות המחאה וההפגנה. שומה שעניין זה יונחל וייאכף ללא עכבות משפטיות או אחרות. מתבקשת יד מנחה איתנה לקבוע כללי משחק חדים וברורים לגבי תנאי קיום הפגנות בנסיבות המגיפה, באופן שיהיה בו מחד-גיסא, כדי לאפשר את זכות המחאה, ומאידך-גיסא, להגביל את סיכוני ההדבקה ההמונית. החלת הנחיות שוויוניות על התקהלויות, תהיינה נסיבותיהן אשר תהיינה, היא מהלך הגיוני, מתבקש ונכון. ויפה שעה אחת קודם.

הכותב הוא אל"ם בדימוס, שירת בעבר ב-אמ"ן.
תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
ד"ר רפאל בוכניק
+הרבנים קניבסקי ואדלשטיין: להימנע מהשתתפות בחתונות
00:58 28/07/20  |  עידן יוסף
רבני הפלג הליטאי, חיים קניבסקי וגרשון אדלשטיין, קוראים להימנע מהשתתפות באירועים כגון חתונה ובר-מצווה למי אינו מהמשפחה הקרובה. באיגרת ללומדי התורה, כתבו הרבנים כי אין לשהות בבתי מדרש שבהם אין הקפדה על כללי הבריאות, וכי מנגד יש להקפיד בזהירות יתרה במקומות אלה על מנת שלא להביא להשבתת לימוד התורה.
+יהודק הפיקוח הפרלמנטרי על הגבלת דיונים בבימ"ש בנוכחות עצורים
23:33 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק שנועדה להתמודד עם דיוני עצורים ואסירים במציאות הקורונה בשנה הקרובה, שר המשפטים והשר לביטחון הפנים יוכלו להכריז על "הגבלה חלקית" או "הגבלה מלאה" של הדיונים בבית המשפט בנוכחות עצורים ואסירים וועדת החוקה תוכל לבטלה בכל עת  ▪  במקרה שלא תדון בהכרזה מלאה היא תישאר בתוקף עד 14 יום ובהכרזה חלקית עד 28 יום  ▪  לדרישת יו"ר ועדת החוקה, לא תהיה הארכה של התקופה אלא תידרש הכרזה מחדש
(דיון בבית המשפט בתקופת הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה מופעי תרבות ואמנות
23:11 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודיע לוועדת הקורונה פרופ' איתמר גרוטו  ▪  יו"ר הוועדה, שאשא-ביטון, דרשה כי המתווה יובא כבר השבוע לאישור הוועדה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מספר המתים מקורונה עלה ל-474
22:10 27/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-1,205 מחצות. אתמול מספר הנדבקים עמד על 1,044. מצבם של 310 חולים קשה, מהם 96 מונשמים. מספר המתים עלה ל-474.
+‏היועץ לביטחון לאומי של טראמפ חלה בקורונה
21:27 27/07/20  |  עידן יוסף
‏היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ חלה בקורונה. דונלד ‏טראמפ לעיתונאים: "לא פגשתי אותו לאחרונה".
+מאבטח בכנסת נמצא חיובי לקורונה
20:59 27/07/20  |  עידן יוסף
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, פנה לכלל באי משכן הכנסת בדוא"ל, נוכח עדכון שקיבל כי מאבטח מיחידת המשמר נמצא חיובי בבדיקה לנגיף הקורונה. בפנייתו מדגיש ניצב גריף כי על פי התחקור הראשוני שבוצע, נמצא כי היום האחרון בו שהה המאבטח בכנסת היה יום חמישי האחרון.
+הקלות לבתי הכנסת; אין פתרון לישיבות
18:31 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הסכים להגדיל את מספר המתפללים בבתי הכנסת, והנחיות בעניין יפורסמו בהמשך  ▪  לבקשת דרעי, ינסה רוני נומה למצוא מצווה מוסכם ללימודים בחוליות בישיבות ובכוללים
(עדיין נותרו פערים בין הצדדים)
+תשלום במזומן באוטובוס כמוהו כלחיצת יד
18:00 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
- כך קובעת חוות דעת רפואית שהוכנה עבור ההסתדרות הלאומית  ▪  ארגון נהגי האוטובוסים מאיים בהשבתת השירות מיום רביעי  ▪  הוסר איום השביתה בסופרבוס לאחר שההנהלה הודיעה על התקנת מחיצות
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מהנדסי התודעה עובדים שעות נוספות
14:29 27/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
(אנרכיה)
+פרשת דברים והקשר להפטרת השבוע (ב')
13:35 27/07/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לראש הממשלה הנוכחי במדינת ישראל ולכל חבר מרעיו - אליהם, ורק אליהם, מכוונים במדויק דברי ישעיהו בן אמוץ ב"שבת חזון" - "שמעו דבר ה' קציני סדום האזינו תורת אלוהינו עם עמורה"
(שבת דברים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 1,039 איש אובחנו בנגיף ביממה האחרונה
11:09 27/07/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ב') כי 1,039 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. אתמול התקבלו תוצאות עבור 12,119 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.2%. מספר החולים הפעילים עומד על 35,076. בבתי החולים מאושפזים 739 חולים, מתוכם 104 מונשמים ו-317 חולים קשה. עד כה מתו 473 בני אדם מהנגיף.
+העלייהום על אורח החיים החילוני
10:52 27/07/20  |  ד"ר רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
שרד הבריאות מתעקש לסגור בריכות, חדרי כושר ומסעדות  ▪  הנזק הכלכלי והפגיעה בעובדים הם ממשים  ▪  תמהני, מהי הסיבה לרצון להסיט את הזרקור מהתחלואה הגבוהה בריכוזי החרדים לאורח החיים החילוני
(מתפללים בביתר עלית, קורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מלונות בראון נגד ספי צביאלי בשל הקורונה
10:48 27/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

+הוכח קשר ישיר בין זיהום אוויר לתמותה מקורונה
08:54 27/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פרופ' לוין קובע בין היתר על סמך מחקרים מחו"ל כי נמצא קשר בין חשיפה לזיהום אוויר לבין עלייה בתמותה ממחלת הקורונה  ▪  החשיפה לזיהום האוויר יכולה לגרום למחלות הרקע המהוות סיכון לתחלואה קשה
([צילום: לי ג'ין-מאן, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיאטרון האבסורד - גרסת הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
רשימות אחוזי הנדבקים לפי ערים בתקשורת, מעידות על כך שעיקר הבעיה היא בריכוזי החרדים והערבים. נבצר מבינתי מדוע משרד הבריאות מתעקש להגביל את החיים באזורים בהם מספר הנדבקים הוא נמוך, ומרכז מאמציו בבריכות, בחדרי כושר ובמסעדות.
רשת מלונות הבוטיק בראון תובעת 4.9 מיליון שקל מ-ספי צביאלי ומחברות שבבעלותו, המשכירות לרשת שני נכסים בתל אביב בהם פועלים מלונות שלה. בראון טוענת, כי צביאלי סירב לבוא לקראתה למרות משבר הקורונה, עמד על תשלום מלוא דמי השכירות ואף ניצל את המשבר כדי להעמיד בפניה תנאים בלתי סבירים. עוד נטען, כי צביאלי סיכל את הפיכת אחד מבתי המלון שלה למלונית קורונה, בכך שהודיע על התנגדותו למשרד הביטחון, ובכך מנע ממנה לצמצם את נזקיה. ורם הוגש כתב הגנה.
27/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
קיים קשר ישיר בין חשיפה לזיהום אוויר לבין עלייה בתמותה ממחלת הקורונה - כך קובע פרופ' חגי לוין, רופא מומחה בבריאות הציבור ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, בדוח מיוחד שהוגש לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל.
27/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ביום שלישי (28.7.20) יציג הפרופסור רוני גמזו, שמונה לרכז את המאבק בקורונה, את תוכניתו. את עיקרי התוכנית, שפורסמו לראשונה בחדשות 12, הוא הציג בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.
26/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עברה הידוע לשמצה של העיר סאלם שבמדינת מסוצ'סטס, כמרכז לציד מכשפות, מוביל לכך ששליש מהכנסות האתרים ההיסטוריים שלה הן סביב ליל כל הקדושים. השנה, לפי כל הסימנים, המבקרים לא יגיעו – בוודאי שלא במספרים הרגילים. ההכנסות משמשות לא רק לאחזקת האתרים עצמם, אלא גם לפעילויות מקומיות חשובות אחרות – וכעת הכל בסכנה.
26/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il