|   15:07:40
דלג
  משה לשם  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

15 שנים לעקירה - חשבון נפש פגועה <br>

15 שנים חלפו אבל הזמן לא ריפא את הפצעים הנפשיים שנגרמו בעטיה של עקירת יהודים מיישובי גוש-קטיף וצפון השומרון
27/07/2020  |   משה לשם   |   יומני בלוגרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות
לא נסלח [צילום: פלאש 90]

המשפט של מפגיני גג בית הכנסת בכפר דרום צריך להילמד כאחד מהימים השחורים של מערכת המשפט בישראל. היה זה משפט שדה שנערך באולם דחוס בבית הסוהר "דקל" בבאר שבע. ה"משפט" נוהל על-ידי אב בית משפט השלום בבאר שבע. משפט ללא זכות דיבור לאיש כולל עורכי דין שהגיעו. כמאתיים "נאשמים" כונו בכינויי גנאי שונים על-ידי השופט ועל כולם נגזרו 7 ימי מאסר בפועל. בסופו נאסרו בתאי הכלא בוגרים וקטינים. איש בתקשורת לא צפצף על רמיסת המשפט בארצנו הדמוקרטית.

15 שנים חלפו אבל הזמן לא ריפא את הפצעים הנפשיים שנגרמו בעטיה של עקירת יהודים מיישובי גוש-קטיף וצפון השומרון. המחשבות שחולפות מציפות אירועים שונים, שאלות קשות שאין להן תשובה. את הימים הקשים עשיתי בגוש-קטיף והתייחסותי בהתאם.

- העיתוי לעקירה נקבע על-ידי ממשלת ישראל לחודש אב, בחירה צינית לתקופת חורבן ישובים יהודים.

- רוב המתנגדים שהביעו נכונות למאבק היו אוהבי ארץ ישראל מכל רחבי הארץ ולא תושבי יישובי גוש-קטיף. זכורים לי הלילות שעשינו בגוש-קטיף בניסיונות לדרבן את חברי המועצה המקומית וחברי ישובים למאבק, מאמצים שלא נשאו פרי. אני וחברי, אליקים העצני, נדיה מטר ואחרים היינו אורחים לא רצויים.

- באחד הישובים הצעתי לתגבר בבחורי ישיבה והתשובה של ועד הישוב הייתה, "הם יפגעו במדשאות"(!!). לא התאפקתי והתרסתי, הרי בעוד כמה ימים הטרקטורים שיגיעו להרוס את בתיכם יחרשו לכם את המדשאות ואת שאר הישוב.

- הזמן מאז קבלת ההחלטה בכנסת על "ההינתקות" לא נוצל על-ידי אוהבי ארץ ישראל ותושבי הישובים להערכות ולהתנגדות, אלא להפגנות ענק שלא הרשימו את מקבלי ההחלטות והתחושה הייתה של "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

- הפגנות ליד הכנסת וחסימות כבישים פוזרו ביד קשה וללא רחמים באלות ובפרשים שרכבו לתוך הקהל, תותחי מים ועוד.

- צה"ל בראשות הרמטכ"ל דן חלוץ, הכין עצמו למבצע בהכנה ממושכת ומדוקדקת יותר מכל מבצע אחר או מלחמה בתולדות המדינה (אני מעיד על כך כקצין שלחם במלחמות ישראל והשתתף בפשיטות בשטח האויב). ההכנות כללו: הכנת מערך תחזוקתי ענק, תקשורת ורפואה. אימונים פיזיים ותרגולים על מודל של ישובים. אימונים נפשיים שהוכנו על-ידי צוותים רבים של פסיכולוגים שאמורים היו להקהות את חושי החיילים והחיילות ולהקשות את ליבם, נוכח צעקות, בכי ותחנונים.

- כדי להבדיל בין כוחות העוקרים למתיישבים תפרו למדי צה"ל והמשטרה תגים של דגלי ישראל (כך הפכנו למתנגדים לשלטון ודגל ישראל).

- תושבי כרם שלום התנדבו לפנות את הישוב למספר ימים כדי שצה"ל יוכל לבצע בו תרגול על מודל של עקירת תושבים מבתיהם.

- התקשורת תמכה בתוכנית העקירה והתייצבה לימין הממשלה. פמפמה תיאורי שקר בכל כתבה שנגעה למתיישבים וציירה "גן עדן" שמצפה לאותם מתיישבים שיתפנו מרצונם החופשי. צילומים של הדיור החליפי שמיועד לעקורים, היללו את ה"קרוילות" - קרוונים שכוסו בלוחות פלסטיק אדום כדי לשוות להם מראה של גגות רעפים ועוד.

- כשהבינו בצה"ל כי בחטיבות הלוחמות, בצנחנים, בגולני ובגבעתי יש התמרמרות של חיילים ומפקדים נגד המשימה, הוקמו חטיבות מיוחדות של חיילי תחזוקה, וחיל-האוויר לכוחות העוקרים ולחטיבות הלוחמים יועדו משימות אבטחה במעגל שני ושלישי.

- יישובי עוטף עזה, ראו בנו מפרי חוק ולא סייעו לנו, אפילו לא באפשרות של שתיית מים. כשהגיעו מתנדבים לעזרת גוש-קטיף בלילות, דווחו למשטרה שמיהרה לעצור את כולם.

- ההפגנה האחרונה שארגנה מועצת יש"ע הייתה בנתיבות, השתתפו בה אלפי אוהבי ארץ ישראל שהביעו רצונם להיכנס לגוש-קטיף שהיה כבר בסגר. על הבמה כונסו רבנים מכובדים מאוד ואנשי ציבור שנשאו דברי עידוד. הרב מרדכי אליהו זצ"ל אמר "היה לא יהיה". החלה צעדה לעבר כפר מימון. אלפי אנשים עמוסים בציוד נסעו או צעדו לעבר כפר מימון, חיילי המעגלים החיצונים לא הפריעו וכך התרכז עם רב ליד כפר מימון.

- סביב כפר מימון קמה עיר אוהלים, אבל אז החליטו במועצת יש"ע להכניס את כל הציבור לתוך כפר מימון. עיקרון ה"ריכוז והכינוס" עבד גם מאוחר יותר בגוש עצמו. במקום לפזר את כל הנוער לגגות הישובים דבר שהיה גוזל ימים רבים מפעולות העקירה, ריכזו את מיטב הציבור והנוער בבתי הכנסת, משם נעקרו לאוטובוסים ב"צורה מרוכזת", ברגישות ונחישות.

- הציבור בתוך כפר מימון היה מוכן לפרוץ את הגדרות ולצעוד לעבר גוש-קטיף, אבל במקום זאת ערכה מועצת יש"ע הקפות לאורך גדרות כפר מימון וכדי למנוע כל "חריגה" מההקפות, הוצבו סדרנים לאורך המסלול.

- השבת התקרבה, ואז החליטו במועצת יש"ע להוציא את הציבור לחופשת שבת מתוך כפר מימון. רוב הציבור הביע תרעומת קולנית והיה ברור שרוב הציבור היקר הזה לא יחזור יותר, הייאוש אחז בכולם.

- בתוך גוש-קטיף התפרסו יחידות משטרה, היחידות צוידו במדים חדשים בצבע שחור., אין ספק שצבע המדים ותגי הדגלים שנתפרו למדים ולכובעי העוקרים היו בהמלצת הפסיכולוגים.

- בלילה האחרון של כפר דרום, אחרי שכל יישובי גוש-קטיף כבר נעקרו וחרבו, נכחתי ב-2 מפגשים. הראשון היה של תושבי כפר דרום, הלכתי לשם עם ח"כ אורי אריאל ונחרדתי לשמוע את התושבים דנים בנושא אחד - לא איך להתנגד, אלא בחלוקת החדרים במלון באשקלון שיועד לאכלס את העקורים. ואילו במפגש השני של מנהיגי ההתנגדות, דנו איך להתנגד.

- על הגג בבית הכנסת בכפר דרום לא היה איש מתושבי כפר דרום. היינו שם בעיקר תלמידי ישיבות מהשומרון ובחורים ממקומות שונים בארץ.

- למחרת היום בי"ג לחודש אב, נאבקנו בעוקרים במשך כל היום. הופעלו נגדנו תותחי מים, הכוחות העוקרים שעלו לגג לא בחלו באמצעים, התיזו אבקת כיבוי רעילה בפנינו, השתמשו באלות וכוח פיזי, כפתו והורידו אותנו מהגג הישר לאוטובוסים שהסיעו אותנו לכלא דקל בבאר שבע.

- למחרת בבוקר פורסמה עלילת דם, שכביכול שפכו מפגיני הגג סודה קאוסטיק על הכוחות העוקרים. כותרות כל העיתונים עסקו בנושא וכמובן שידורי הרדיו והטלוויזיה. רק לאחר מספר ימים הוכיח לכולם ח"כ אריה אלדד באמצעות דוח מעבדה שלא היו נפגעים בקרב השוטרים מכל חומר רעיל. אולם דבריו נעלמו בעמודים הפנימיים של העיתונים.

15 שנים חלפו, אך התמונות והזיכרונות אינם נמחקים והשאלות אינן מרפות. לא אשכח ולא אסלח.

תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
משה לשם
+מי להשם אלי!
14:43 27/07/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
מלבד התייצבות מול כל קריאת תיגר על זהותנו הלאומית, על תורתנו הקדושה ועל כל היקר לעם היהודי במשך הדורות עלינו לנקוט כמה פעולות, הכרחיות כולן, שבביצוען בדבקות ובמסירות נפש נסיר מעלינו כל חרפה ונשיב עטרה ליושנה
(מלחמה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מהנדסי התודעה עובדים שעות נוספות
14:29 27/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
(אנרכיה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
15 שנים לעקירה - חשבון נפש פגועה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
השופט איזה ישוב?
29/07/20 16:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תוכנית ההינתקות
מערכת הביטחון הישראלית הכניסה בשבועות האחרונים לרצועת עזה צמיגים, מלט, מכסחות דשא ועוד רשימה של חומרים דו-שימושיים, שהכנסתם נאסרה בעבר, כדי לנסות ולהרגיע את השטח. אולם ארגון חמאס איננו מסתפק בכך ומנסה להביא להסלמת המצב הביטחוני.
במחלוקת המתפתחת עתה בשאלת משה נסים, שר המשפטים בעבר, "האם נתניהו יזכה למשפט צדק" (הארץ 29.10) מתמקדות התשובות המעלות על נס את מסוגלות השופטים להתנתק מכל הרעש התקשורתי המלווה משפטים בעלי עניין צבורי וקובעות ש"ברור שיזכה למשפט צדק" כאמור במכתבו של השופט (בדימוס) דוד בר-אופיר (הארץ 31.10), וש"אין מה לדאוג למשפט של נתניהו" כמתחייב מהמחקרים המובאים במאמרה של ד"ר ענת פלג (הארץ" 31.10). אבל, לדעתי, תשובות אלו לוקות בחסר. שפיטת השופטים אומנם נעשית בתום לב ובצדק על-פי הדין והראיות המובאות בפניהם ולא על-פי הדעה הרווחת בציבור (קרי בתקשורת) באותה עת על אשמת או חפות הנאשם, אך זאת כל עוד אין בתוצאות המשפט כדי להכריע בשאלות הנחשבות באותה עת גורליות לעתיד המדינה. כאשר יש בשפיטה כדי לקבוע את עתיד ישראל והשופטים חשים שהוא תלוי בהם, תוצאות המשפט עלולות להיות מוטות לפי השקפותיהם ולאו-דווקא כמתחייב מהראיות. ביטוי בולט לכך ניתן בבית המשפט העליון (בשבתו כבג"ץ. שדן בעתירות התנועה לאיכות השלטון ואחרים לחיוב היועץ המשפטי (מני מזוז) בהגשת כתב אישום בעבירת שוחד נגד אריאל שרון (בתיק "האי היווני") ואשר הגשתו עלולה הייתה לגרום להתפטרות שרון מראשות הממשלה ועמה את ביטול תוכנית ההינתקות על-ידי עקירת גוש-קטיף.
טרם כניסת השבת הריני חוזר לנושא הקודם שפרסמתי כאן לאור הערות מאירות עיניים שקיבלתי מחברים דתיים לאומיים, אחים כתומים שהם נקיי כפיים ומלח הארץ. אנסח זאת כך: כאשר הוביל אריאל שרון את ההינתקות מגוש-קטיף האשימו אותו כי הוא עושה כן כדי להימלט מהדין הפלילי (גילוי נאות: אני תמכתי בהינתקות. כפי שבוצעה היא אכן הייתה שגיאה. לא אכנס כאן עתה לדיון אך שיהיה מובן: הקמת גוש-קטיף בלב אזור פלשתיני צפוף הייתה בעיניי משגה; אך היו שם חלוצים שנשלחו ברשות ובסמכות מטעם הממשלה; אם היא הגיעה למסקנה כי טעתה היה עליה לנהל משא-ומתן עם הרשות הפלשתינית ולא לסגת חד-צדדית, דבר שהביא עלינו את חמאס; ובכל מקרה אין יהודי מגרש יהודי מביתו החוקי בניגוד לגירוש מעל אדמה שנלקחה במפלשתיני גזל;).
04/08/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בפסח יצאו העבדים בני-ישראל ממצרים. בשבועות קיבלו את התורה. גם אני, את ואתה ניצבנו שם, בעובי קורת-רוח הקהל, כי ניתנה רשות להתפלל עם העבריינים. 40 שנה במדבר חלפו במהירות בזק וכבר מתכננים להקים בית מקדש בירושלים. התורה היא האוכף על כתפינו והבית הוא המתג שבפינו – אלה הוטלו עלינו לנצח. זו תמצית רעיון 'העם הנבחר' שצבע אותנו לעד.
13/05/2019  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
בחודש דצמבר 2004, חודשים אחדים לפני ביצוע "ההינתקות", הופעת, עדיין כרב-אלוף במדים וכרמטכ"ל ה-17 של צה"ל, בכינוס הרצליה השנתי. נראה היה באותם ימים שאינך שלם עם התוכנית. החשש שמא לא תשתף פעולה עם ביצוע התוכנית, שמשמעותה גירוש המתיישבים היהודיים מרצועת עזה ומצפון השומרון, הביא לכך שכהונתך כרמטכ"ל לא הוארכה והוחלפת בידי הרמטכ"ל ה-18, רב-אלוף דן חלוץ, שככל הנראה התחייב לעשות את המעשה, ואמנם נתן את הפקודה לביצועו וביצע אותו, לשביעות רצונו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון.
25/03/2019  |  רון בריימן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il