בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לא רק במקום החנויות שנסגרו
|
|
|
חטיפים, בירה ומיונז און-ליין
|
הקורונה הכניסה לסחר האלקטרוני גם את מותגי המזון המובילים; אקונומיסט מסביר, שהמידע על הלקוחות יהיה הערך המוסף החשוב באמת של השינוי
|
מידע לאסטרטגיות מכירה [צילום: מארק לניהאן, AP]
|
|
|
|
|
שיווק ישיר לצרכן היה מאפיין של מוצרים חדשים, שהיו נדחקים מן המדפים בידי מתחרים ותיקים וגדולים. על-ידי ויתור על הקמעונאים, זכו מוצרים אלו לנאמנות לקוחות ולתמיכה ממשקיעים שהזרימו להם מיליארדי דולרים. כעת רואים גם המתחרים הגדולים את היתרונות של המודל העסקי הזה וכמה מן המותגים המובילים בעולם בונים בחודשים האחרונים שיווק ישיר משלהם, ואחרים מחזקים את פלטפורמות הסחר המקוון שכבר קיימות – מדווח אקונומיסט. למותגים מבוססים כבר יש לקוחות נאמנים רבים, כך שהם אינם צריכים להציע מבצעים ומוצרים חדשים. השינוי הוא בכך שמה שהיה ערוץ מכירות משני הופך לעיקרי בשל הקורונה. למשל: רבים העובדים מהבית מעדיפים בגדים אתלטיים של נייק ולולולמון על פני חליפות של ניימן מרקוס. וכאשר חנויות רבות סגורות או מוגבלות במספר הקונים, זינקו המכירות און-ליין של שני המותגים הללו: 75% עלייה אצל נייק ל-2 מיליארד דולר (שליש מההכנסות) ו-68% אצל לולולמון ל-352 מיליון דולר (למעלה ממחצית מההכנסות) ברבעון האחרון. גם חברות מזון ומשקאות גדולות, שלאורך השנים התבססו על מיקומן המועדף במרכולים, נכנסות למשחק. פפסיקו השיקה בחודש מאי את PantryShop.com למכירת משקאות ואת Snacks.com למכירת חטיפים. Heinz to Home של חברת היינץ בבריטניה עלה לאוויר בחודש מאי, לאחר שבוע בלבד של פיתוח. AB InBev, יצרנית הבירה הגדולה בעולם, מבצעת ניסויים במכירה ישירה במדינת-הבית שלה, בלגיה. למרות שחנויות המזון נותרו פתוחות בזמן הקורונה, לקוחות רבים העדיפו שלא להצטופף בהן – ומכאן הצורך במכירות און-ליין גם של מוצרים אלה. אקונומיסט מציין, שחברות המזון הגדולות לא זקוקות בהכרח לפלטפורמות סחר מקוון משלהן. פפסיקו מכרה אשתקד מוצרים ב-2 מיליארד דולר – 3% ממכירותיה – דרך אמזון, האתר של וולמארט ושיתופי פעולה נוספים. אבל אתרים משלהן נותנים להן שליטה על המכירות – וגם על המידע הנאסף מן הלקוחות. נייק מנתחת מאז 2018 מידע זה, ומאז השנה שעברה היא מנצלת אותו בעצמה לאחר שותפות של שנתיים עם אמזון. המידע עשוי להיות חשוב לחברות המזון הגדולות עוד יותר מאשר המכירות עצמן. הן אינן צריכות להסתמך על מכירות מקוונות, אשר יתרמו רק חלק קטן מהכנסותיהן; פפסיקו אפילו לא הזכירה את שני האתרים החדשים בדוחותיה הרבעוניים. אבל המידע מאותן מכירות, קטנות יחסית ככל שיהיו, הוא רב ערך; קשה לאסוף אותו ממי שקונה צ'יפס במכולת השכונתית. מנהל הסחר האלקטרוני בפפסיקו, גיבו תומס, אומר שהכוונה היא להשתמש בו גם כדי ליצור אסטרטגיות מכירה בחנויות הפיזיות, שכן לא מדובר בסקרים על כוונות הצריכה – אלא בהחלטות הצריכה הממשיות.
|
תאריך:
|
29/07/20
|
|
|
עודכן:
|
29/07/20
|
|
איתמר לוין
|
חטיפים, בירה ומיונז און-ליין
|
|
חברת גוגל לא תחזיר את 200,000 עובדיה למשרדיהם לפחות עד יולי 2021 - חצי שנה מאוחר יותר מהמועד המקורי שתכננה לעשות זאת. הסיבה: ההתפרצות העזה של הקורונה בארה"ב, עם 4.2 מיליון חולים, 145,000 מתים עד כה ו-1,000 מתים ביום. אלפאבית, חברת-האם של גוגל, היא החברה האמריקנית הגדולה הראשונה הדוחה את החזרה לעבודה פיזית. ההחלטה תחול על עובדים במשרה מלאה ועל עובדי קבלן במטה החברה בקליפורניה, ועל אלו המועסקים בשלוחותיה בארה"ב, בריטניה והודו.
|
|
|
האמריקנים ילכו לקלפיות בעוד 100 יום לבחור בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן. USA Today
|
|
|
ב-12 מדינות המערב התיכון (Midwest) של ארה"ב מתגוררים 68 מיליון בני אדם – כמו בבריטניה. התוצר שלהן הוא 4 טריליון דולר – כמו של גרמניה. ולקולות הצפים של האזור יש חשיבות פוליטית רבה: דונלד טראמפ נבחר לנשיא בזכות נצחונות בהפרשים זעירים במישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה. ייתכן שגם המרוץ הנוכחי יוכרע כאן. בה בעת, הבעיות של האזור גם הן נרחבות. למרות השיפור היחסי, דטרויט היא עודנה צל עצוב של עברה: אוכלוסיית הצטמקה לשליש מ-1.8 המיליונים של שנות ה-50. אקונומיסט שואל מה יכול האזור לעשות כדי לפרוח שוב ומה העולם יכול ללמוד מנסיונו.
|
|
|
כיצד כשלה התקשורת האמריקנית ב-100 הימים שקדמו לבחירות 2016? פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, מסבירה את הסיבות - כדי להפיק את הלקחים לקראת הבחירות בעוד שלושה חודשים.
|
|
|
צעד אחר צעד, ארה"ב וסין ממוססות עשרות שנים של יחסים פוליטיים, כלכליים וחברתיים ומכשירות את הקרקע לעידן של עימות, המעוצב בידי עמדותיהם של הניצים בשני הצדדים – סבור ניו-יורק טיימס.
|
|
|
|