|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
ההחלטה תהיה שנויה במחלוקת [צילום: האנס פניק, AP] שאלה של הגדרות [צילום: האנס פניק, AP]

פקידים ומומחים בארה"ב מגבשים את סדרי העדיפות

מי יהיו הראשונים להתחסן נגד הקורונה

וושינגטון פוסט מדווח על דיונים במרכז לבקרת מחלות לצורך קביעת קבוצות הסיכון העיקריות, בתקווה שיהיה חיסון בחודשים הקרובים לצד השיקולים המובנים מאליהם של חיוניות התפקיד ומידת החשיפה לסיכון, האווירה החברתית בארה"ב מחייבת להתחשב גם בשאלות של גזע ומוצא אתני
02/08/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

כאשר הניסויים ליצירת חיסון לקורונה נמצאים בשלביהם האחרונים, מתחבטים פקידים ומומחים אמריקנים באחת השאלות הקשות ביותר בפניהם ניצבת ארה"ב: כאשר יהיה חיסון – מי יקבל אותו ראשון? וושינגטון פוסט מדווח (30.7.20), כי דיונים בנושא כבר מתנהלים בוושינגטון.

הדיונים מתקיימים על בסיס תוכנית שנקבעה במגיפת השפעת של 2009. העדיפות הגבוהה ביותר תהיה לצוותי רפואה ולמי שמטפלים באוכלוסיות בסיכון גבוה. עדיפות תינתן גם לקשישים, לדיירי בתי אבות ולמי שסובלים ממחלות רקע משמעותיות. צוות מייעץ הגיש בחודש שעבר את המלצותיו למרכז לבקרת מחלות ודיון נוסף התקיים בשבוע שעבר (29.7.20), כאשר גם ועדת מומחים חיצוניים התבקשה לסייע.

מומחים אומרים, כי אין ספק שההחלטה – שתתקבל בחודשים הקרובים – תהיה שנויה במחלוקת. הפקידים והמומחים חייבים להתמודד עם שורה של נושאים, כולל מה יהיה משקלם של גזע ומוצא אתני – שכן הקורונה פוגעת בצורה קשה במיוחד בבני מיעוטים. שאלה נוספת היא, עד כמה תהיה רחבה ההגדרה של צוותים רפואיים: רק רופאים ואחיות, או גם צוותי עזר, או שמא גם עובדי ניקיון וסגל חדרי האוכל בבתי החולים? ומה לגבי מורים, המאפשרים להורים לשוב לעבודה?

בראש הרשימה של הצוות המייעץ מצויים 12 מיליון עובדים חיוניים בתחומי הבריאות והביטחון הלאומי. בתוכם, החיסונים הראשונים יינתנו למי שהוגדרו כ"עובדים חיוניים בסיכון הגבוה ביותר בתחומי הבריאות, הביטחון הלאומי ואחרים", הנחוצים כדי להגן על תשתיות בריאותיות וחברתיות חיוניות. אבל לא מדובר רק בקביעת המחוסנים הראשונים: זוהי גם הזדמנות למדענים ולפקידי הבריאות להתאים למציאות את הציפיות המופרזות-לעיתים בדבר המועד בו החיסון יהיה זמין. מומחים אומרים, כי יש להעניק עדיפות גם לצבא ולמקומות בהם התפרצות הקורונה היא החמורה ביותר. המלצה נוספת היא לשקול לקדם את המתנדבים בניסויים הקליניים, אשר קיבלו פלצבו במקום את החיסון – כהוקרה על השתתפותם וסיועם.

הדיון השבוע של הצוות המייעץ התמקד בעובדים חיוניים, ובחודש הבא הוא יעסוק בקבוצות נוספות המצויות בסיכון גבוה. שרה מביי מהמרכז לבקרת מחלות הציגה שש קבוצות המצויות בסיכון הגבוה ביותר להידבקות בקורונה: צוות רפואי מסייע (מטפלים ביתיים ועוזרים רפואיים), אנשי מקצוע ברפואה (רופאים, אחיות, רופאי שיניים ופרמדיקים), שירותי הגנה (משטרה וכיבוי אש), טיפול אישי (מעונות יום, ספרים ומאמני כושר), תמיכה קהילתית (עובדי סוציאליים, קציני מבחן ומורים לרפואה), חינוך (מורים, מאמנים וספרנים).

בני מיעוטים מצויים במספרים גבוהים במיוחד בעבודות חיוניות או בכאלו שהסיכון בהם מוגבר, אמרה מביי. היא גם התייחסה לסיכון בקרב עובדי רפואה, שהמרכז לבקרת מחלות מגדיר בצורה רחבה: 39% מהם סובלים ממחלות רקע או מצויים מעל גיל 65. מי שעובדים בתפקידי עזר, ועובדים אחרים ללא השכלה אקדמית, הם בעלי השיעור הגבוה ביותר של מחלות רקע. ככלל, בקבוצות אלו יש יותר שחורים, לטינים, חסרי ביטוח בריאות או בעלות הכנסות נמוכות.

פרופ' פול הנטר מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ויסקונסין, חבר בוועדה, הציע את הסיכום הבא: "אם אני קורא נכון את הנתונים, הרי שאם את אישה אפרו-אמריקנית בגיל העמידה שמועסקת במקצוע עזר וסובלת מסוכרת ולחץ דם גבוה – את בראש הרשימה לקבל את החיסון".

עוד מדווח הפוסט, כי שאלת הגזע תפסה גם היא מקום חשוב בדיון. חוזה רומרו, מומחה למחלות מדבקות ובכיר במרכז לבקרת מחלות, ציין שקהילות של שחורים, לטינים ואינדיאנים נפגעו בצורה קשה במיוחד מהקורונה. שיעור התמותה מקורונה בקרב בני מיעוטים מתחת לגיל 65 כפול מאשר בקרב הלבנים. רומרו הזהיר, כי הציבור יתייחס בחשדנות רבה להמלצות הצוות אם לא יתמודד עם שאלת הגזע והמוצא האתני.

שרון פריי, מומחית למחלות מדבקות מבית הספר לרפואה באוניברסיטת סנט לואיס, אמרה גם היא שעל בני המיעוטים להימצא במקום גבוה בסדרי העדיפות. היא הוסיפה, כי יש להעניק תשומת לב לשכונות מצוקה עירוניות ולעובדים עניים, אשר לעיתים קרובות סובלים ממחלות רקע, חיים בבתים צפופים ואשר מצבם הכלכלי מחייב אותם להמשיך לעבוד.

ננסי מסונייה, מנהלת בכירה במרכז לבקרת מחלות, אמרה השבוע, כי הבדלים גזעיים ואתניים קיימים מזה זמן רב ברמת ההתחסנות של מבוגרים, כאשר שיעורי קבלת החיסונים בקרב שחורים ולטינים נמוכים בהרבה מהממוצע. לדבריה, המצב החברתי הנוכחי [קרי: המהומות הגזעיות בארה"ב] מגביר את הרגישות לנושא, ויש להביאו בחשבון בעת תכנון חלוקת החיסונים לקורונה.


סקירת חיסונים המפותחים בעולם כנגד נגיף הקורונה: השלמת פיתוח חיסון ראשון וייצור המוני עשויים להבשיל כבר בסוף 2020 / סקירה
חלק מהמפתחות, בהן חברות הזנק, שמעולם לא הוציאו מוצר לשוק, נדרשות להתגבר על הפער שבין פיתוח החיסון להיתכנות ייצורו בקנה מידה חרושתי. על כן, נדרשת חבירת המפתחות ליצרניות תרופות וחיסונים גדולות על מנת שאלו תקמנה מתקני ייצור חדשים או תסבנה קיימים, עוד בטרם הסתיים פיתוחם הקליני והתקבל אישורם הרגולטורי
הדרך לייצור המוני של חיסון הקורונה - מורכבות התהליך, מגמות ושחקני מפתח / מחקר
לאור השקעת המשאבים חסרת התקדים במאמצי הפיתוח והייצור של חיסון למחלה, סביר כי לפחות אחד מהחיסונים המובילים כיום ייוצר המונית עד סוף שנת 2020 (15 עמ')

תאריך:  02/08/20   |   עודכן:  02/08/20
איתמר לוין
+אילת: עוכבה חולת קורונה ששברה בידוד
00:44 03/08/20  |  עידן יוסף
המשטרה עיכבה נופשת במלון קלאב הוטל באילת בחשד שהיא חולת קורונה שהפרה בידוד. לטענתה קופת החולים שלה הודיעה לה שסיימה את תקופת הבידוד, אך זאת בניגוד טענה למה שמופיע במערכת של משרד הבריאות. היא ומשפחתה הורחקו מהעיר ומחר הנושא ייבדק מול קופת החולים ומשרד הבריאות.
+שוש טורס מבקשת הקפאת הליכים ונאמן זמני
21:20 02/08/20  |  יצחק דנון
חברת שוש טורס (2000) למתן שירותי תיירות מבקשת (2.8.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו להקפאת הליכים נגדה ומינוי נאמן זמני. לדברי החברה, חובותיה נאמדים ב-4.6 מיליון שקל וצו ההקפאה נועד לאפשר לה לצלוח את המשבר שנוצר בענף התיירות עקב מגפת הקורונה. החברה מציינת, כי מכרה בדצמבר אשתקד את פעילותה לחברת תלמה נסיעות ותיירות, ולטענתה תמורת המכירה מצויה בסכנה אם היא תחדל להתקיים.
+שכר קברניט אל-על: 95,000 שקל בחודש
21:06 02/08/20  |  איתמר לוין, יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
78 טייסים משתכרים עד 160,000 שקל בחודש  ▪  ההנהלה: המטרה האמיתית של הטייסים היא להחליף את השליטה בחברה ולהעביר אותה לידי משקיע שיעניק להם תמורות כלכליות  ▪  טוענת שהטייסים הציגו דרישות סף בלתי סבירות בעליל לקיומו של מו"מ על התייעלות בשל הקורונה
טיסות המטען המיוחדות שותקו [צילום: דוברות אל-על]
דרשו יחידת מיקוח עצמאית [צילום: סיון פרג']
+מגבלות התכנסות ייקבעו בהתאם למיקום ולמספר המשתתפים
20:23 02/08/20  |  עידן יוסף
תוכנית הקורונה החדשה: משרד הבריאות ופיקוד העורף הפיצו מתווה למשרדי הממשלה שמטיל הגבלה של התכנסויות ועל אירועים בהתאם למיקום ולמספר המשתתפים. במתווה יש הצעות לאופן הפעלת מערכת החינוך במגבלות התו הסגול, כך שתיסגר בהתאם לעלייה בתחלואה (כאן חדשות).
+מספר המתים מקורונה עלה ל-536
20:02 02/08/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי נכון לאתמול 1.8 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים במערכת 628 מאומתים חדשים. 7,793 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 2.8 נכון לשעה זו: 72,584 מאומתים מפרוץ המגפה. 342 חולים שמצבם מוגדר קשה. 98 מונשמים. 536 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

במשרד מדגישים כי מספר תוצאות הבדיקות והמאומתים החדשים הוא המספר הידוע, נכון לעכשיו. כמו-כן, מספר החולים הפעילים והמחלימים משקף שינוי של הימים האחרונים בהגדרת המחלימים. השינוי טרם הושלם במלואו, ועודנו בתהליך.
+אדלשטיין: "בימים האחרונים בלמנו את עליית הנגיף"
19:44 02/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות סייג בישיבת מרכז השליטה כי "המספרים עדיין גבוהים ומדאיגים"  ▪  נתניהו: "צריך להגיש תקציב לזמן קצר. הממשלה לא צריכה ליפול"  ▪  גנץ אישר גיוס מילואים למפקדת הקורונה שמאפשר גיוס בצווי חירום של עד 3,000 אנשי מילואים שיעסקו בתחקירים אפידמיולוגיים ויתגברו את מלוניות הקורונה
(חזי לוי, יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו)
+נתניהו: 3 מיליון ילדים קיבלו מענקים
18:00 02/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נפגש עם שר האוצר ועם מנכ"ל הביטוח הלאומי לציון העברת מענקי הסיוע ל-99.57% מילדי ישראל  ▪  "למעלה מארבעים אלף עצמאים קטנים קיבלו היום את הכסף לחשבון הבנק שלהם. זה יילך ויימשך - הביטוח הלאומי יעביר ליותר ויותר הורים, מבוגרים, מקבלי קצבאות, חיילים וחיילות משוחררים ולכל מי שהחלטנו את כל הכספים וכפל הקצבאות"
(נתניהו, כ"ץ ושפיגלר בלשכת ראש הממשלה [צילום: חיים צח, לע"מ])
+"מבני ציבור - לתפילות הימים הנוראים"
16:55 02/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ בצלאל סמוטריץ' מבקש מהפרופסור רוני גמזו לקדם הוראת שעה שתחייב את הרשויות המקומיות להעמיד את המתנסים ויתר מבני הציבור שברשותן לצורך קיום התפילות, כדי לאפשר קיום של מניינים קטנים בהתאם להנחיות
(מנייני חצרות. פחות אפשריים לתפילה ממושכת [צילום: עודד בלילטי/AP])
+גנץ אישר תוספת של 3,000 תקני מילואים למפקדת הקורונה
14:51 02/08/20  |  
לקראת הפעלתה של מפקדת הקורונה חתם שר הביטחון, בני גנץ, על צו המאפשר גיוס בצווי חירום של עד 3,000 אנשי מילואים, רובם אנשי פיקוד העורף, עד לתאריך 17.09.20. הגיוס יאפשר הקמת מערך תחקירים אפידמיולוגיים, מטה למפקדת הקורונה, תגבור נוסף למלוניות ולמערך ההסברה ברשויות המקומיות וחיזוק הנוכחות של קציני פיקוד העורף בערים הכתומות.
+הקורונה כמנוף להשלמת כינון החוקה הישראלית
14:35 02/08/20  |  עו"ד דויד סנדובסקי   |   לרשימה המלאה
זמן פרדיגמת הקורונה יוצר סיטואציה מהפכנית שמזרזת הליכים לבחירת "אסיפה מכוננת", כמו ב-1949 לשם איתחול ישראל מחדש על-ידי כינון חוקה ישראלית, שתתאים לזמננו  ▪  כך תהפוך אז הרפובליקה הישראלית השנייה לבת קיימא לטווח ארוך
(הפגנות מתמשכות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הפתרון להופעות במתחמי "דרייב אין": האזנה ממקלטי רדיו
14:03 02/08/20  |  מירב ארד
לבקשת קהילת האומנים, משרד התקשורת נתן פתרון שיאפשר מופעי תרבות במתחמי "דרייב אין" (חנה וצפה): האזנה ממקלטי הרדיו. "בימים אלו אשר אנו נתונים זו תקופה ממושכת במשבר ותעשיית הבידור הישראלית נדרשת להמציא את עצמה מחדש, פעלנו, שר התרבות ואני בהתאם לבקשת קהילת האומנים, על מנת לאפשר פתרון חלופי לקיום הופעות במסגרת מתחמי "דרייב אין", אשר יאפשרו לקהל הרחב לחזור וליהנות מצפייה בסרטים ואירועי תרבות וכך גם לסייע במאמץ להניע מחדש את גלגלי תעשיית התרבות הישראלית, מודה לשר התרבות על המתווה וההישג החשוב"מדברי שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי יהיו הראשונים להתחסן נגד הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאקי
2/08/20 20:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
האם מבני ציבור ייפתחו לצורך תפילות בימים הנוראים? יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) פנה לממונה המאבק בקורונה, הפרופסור רוני גמזו, והציע פתרון שלדבריו יאפשר תפילה בטוחה בימים הנוראים.
02/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
תהליכי ההתפרקות השלטונית, הכלכלית והחברתית האנרכית מודל 2020 בישראל, כמו בעולם, משקפים שינויים חברתיים כלכליים ופוליטיים בישראל ובעולם הגלובלי, שבו מתנגשים כוחות מנוגדים חיוביים מול שליליים. הכוחות החברתיים החיוביים בקרב העמים, שיכריעו איך ייראו פרדיגמות ופלטפורמות החברות האנושיות העתידיות, אינם משקפים יותר פוליטיקת אידיאולוגיות ופרקטיקות חברתיות, פוליטיות ומפלגתיות שאבד עליה הכלח, אלא את העוצמות החדשות, שאליהן חוברים צעירים רבים שחייהם נהרסים בשל פרדיגמת הקורונה, שהיא בעיקר יוצרת "הרס-יוצר", חברתי-כלכלי. התופעות והכוחות מנבאי השינוי כבר קיימים בזירה הציבורית שכוללים בין השאר את:
משרד האוצר צופה שיעברו לפחות ארבע שנים עד שהמשק הישראלי יתאושש באופן מלא ממשבר הקורונה. כך עולה מסקירה שפרסם (יום ב', 2.8.20) האוצר.
02/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
המשק האמריקני ניצב בפני בעיה גדולה עוד יותר מאשר הנתונים חסרי התקדים על הצטמקותו ברבעון השני: פקיעתה של תוכנית הסיוע ובעיקר הפסקת תשלום דמי האבטלה המוגדלים בסך 600 דולר לשבוע. הסכנה היא שעובדים שחזרו לעבודה בחודשים מאי-יוני יאבדו שוב את משרותיהם, ושעסקים שהחלו להיפתח מחדש ייסגרו שוב – אולי לצמיתות. זה כבר קורה באיזורים בהם ההתפרצות המחודשת של הקורונה עזה במיוחד, ובמישור הלאומי התוצאה עלולה להיות למיתון חמור עוד יותר, מזהיר וושינגטון פוסט.
02/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
כ-17 אלף בני אדם הפגינו (שבת, 1.8.20) בברלין שבגרמניה נגד הגבלות הקורונה שהוטלו על האזרחים בסיסמה "יום החופש - סוף המגפה". מארגני ההפגנה, שכללה גם פעילי ימין קיצוני, הודיעו על סיומה אחרי שהתברר כי המוחים לא עוטים מסכות על פניהם ואינם שומרים על מרחק. בבברלין התקיימו כמה הפגנות נוספות.
01/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il