|   15:07:40
דלג
  איילת פדה-גולדשטיין  
מנכ"ל פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

זום זום זום עולה הזמר

ראיונות עבודה ובפרט בזום

לצלוח את אתגר המכירה העצמית, ולשרוד כדי לספר... כשהשוק הנו שוק של מעסיקים, הדרישות גוברות ממחפשי העבודה - גם כאלה שבעבר צלחו ראיונות בקלות יחסית ובפרט מאלה שנפלטו ממרום מושבם, במרוץ החיים זה הזמן ללטש היציבה, לכחכח הגרון ולהיערך בחוכמה, לתהליך המכירה העצמית
04/08/2020  |   איילת פדה-גולדשטיין   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
בהצלחה [צילום: קימימסה מיימה]

איילת פדה גולדשטיין

ד"ר אבי מרדלר [צילום: יח"צ]

איך הופגים את המילה "מיתון" - למודל 5 העקרונות לצליחת ראיון עבודה, בבחינת - If you can't bit them - join them. מיקוד, יצירתיות, תגובות מהירות ויוזמה, ויסות רגשי, נבואה המגשימה את עצמה.

1. מיקוד - החוק של פרטו 28-20, מדבר על יעילות; מיקוד כוחותינו במה שיביא לעיקר התוצאות. ויתור על פרפקציוניזם ומיקוד במבחן התוצאה. בתקופה בה נדרשים מאמצים גדולים בהרבה בכדי ליצר את ההצלחה שאליה הורגלנו, המיקוד חשוב מתמיד כדי לשמור על הכוחות. בפרט כשמדובר בזירה חדשה של שוק מוצף במחפשי עבודה ובראיונות מקוונים.

- מיקוד קורות החיים לדף אטרקטיבי אחד - ככתוב בתרגום השיר של ויסלבה שימבורסקה: "ללא קשר לאורך החיים - על הקורות להיות קצרות"! היכולת לתעדף ולמקד מהווה יתרון בולט -שחשוב שיבלוט גם ב"נראות" במיקוד המסרים ב-CV.

- מיקוד הכוחות - החיפוש יכול להתיש. לכן קחו כל יום ביומו, דאגו להטעין הכוחות במה שעושה לכם טוב, ואל תנסו "למכור" עצמכם ממקום של אין כוחות, זה פשוט לא עובד. קחו יום חופש וחזרו למשימה רעננים. וזכרו - די בטלפון אחד - בכדי להשיג עבודה!

- מיקוד בקשרים אישיים - מנפו כל סיטואציה חברתית להעברת מסר ברור - מה אתם מחפשים ולמה כדאי למכור אתכם, לקשרכם למשרה המיוחלת. ערכו מעקב אחר ההתקדמות הקישור, ואל תהססו לרענן זיכרונם, כי כולם עמוסים. הנה סטטיסטיקה מעולם המכירות והשירות - 7 ניסיונות מניבים 90% סיכויי הצלחה. הבעיה היא, כי רוב אנשי המכירות מתייאשים לפני הניסיון הרביעי. וכמה מאיתנו פנו לאותו מכר, יותר מפעמיים, להזכיר לו לדאוג לנו? אז מסתבר שכדאי...

2. יצירתיות - "הפכו הלימון למוחיטו" - מתי עצרתם לשאול - מה אנו באמת רוצים לעשות? סוף-סוף יש לנו את הזמן ליצור, שהרי מהמסגרת כבר יצאנו. אולי זו ההזדמנות הגדולה של חיינו. וגם אם אנו לא בשלב של "שאלות קיומיות", עדיין, בתקופה שונה מתבקשת חשיבה שונה וגמישות. למשל, מעבר מענף שעצר, לענפים יציבים יותר במשק - התגמשו על מחיר זמני של התלמדות, ובזכות מי שאתם תגשרו על הפערים בהמשך - כשתשיגו השורה הרצויה ב-CV. במעבר מעצמאי לשכיר ראו את הזדמנויות הלמידה והקשרים שהעבודה היציבה מאפשרת לכם. ואולי זה הזמן לפיתוח יוזמות כעצמאים, שבהמשך יפרצו עבורכם את תקרת הזכוכית הכלכלית (בספר "אבא עשיר - אבא עני", המסר שעצמאי, ובוודאי יזם, צפויים להרוויח יותר משכירים לטווח הארוך - אומנם משקיעים ומסתכנים, אך כגדול הסיכון גודל הרווח).

אנשים שימשיכו להתנהל בתקופת מיתון כפי שהתנהלו בעבר, עלולים להתעורר ולגלות שצברו פער שאינו ניתן לגישור (רבעון ללא עבודה שיכלו למנף כדמי התלמדות למשל ובינתיים התחרות גדלה). לעומת זאת מי שישקיע בהתפתחות לשיפור ערך המותג והערך העצמי, ישמור על חיוניות ויגדיל סיכויי הצלחה. השקיעו בהתפתחות אישית (כישורים שהוזנחו לאורך השנים, ספורט, אומנות, משפחה, חברים) ומקצועית (קורסים, עבודה ברשתות החברתיות, שדרוג אתר, פרסומים מקצועיים וכו').

הכינו את עצמכם למשא-ומתן יצירתי - התנאים אליהם הורגלתם, אולי לא רלוונטיים במיתון ובפרט בכניסה לתחום חדש. בראיה ארוכת טווח נסו למקסם את המו"מ על-ידי הצעת חלופות שוות ערך כסף עבורכם (עבודה גמישה/מהבית, בונוס על הצלחה, הכשרה). הגדרת תקופת התלמדות בשכר בסיסי/אפשרות פתיחת ההסכם שוב בפרק זמן סביר, וגלו הבנה שנכון לעכשיו זה נכון. דאגו להיות אטרקטיביים ושיכירו בערך שלכם, כך שבהמשך תצאו מורווחים.

3. תגובות מהירות ויוזמה - הצעה שקיבלתם היום - לא רלוונטית מחר. אל תחכו, קצרו זמני תגובה, היו יזמים ופרו אקטיביים. צרו קשר עם ארגונים בהם הייתם רוצים לעבוד, הציעו עצמכם דרך מכרים שעובדים שם (מקנה עדיפות), ותפסו מקום במודעות הארגון למה שאתם מציעים, בטרם יצא פרסום שיניב מתחרים למשרה.

4. ויסות רגשי -"הטלטלה הרגשית, מגיעה תמיד, כשזה הכי פחות מתאים..." ולכן השינוי צריך להתחיל בכם, בביטחון עצמי. לא ניתן ליצר שפע ממקום נחות. מוזמנים לתאם באתר פ.ד.ה פגישת חיזוק מקוונת לעצמכם, למיקוד הערך המוסף שאתם מביאים, בטרם צאתכם למשימה, ואימון על ראיון מקוון. ועד אז - אלו עיקרי ההמלצות:

- חוסן אישי - פרויד הגדיר בריאות נפשית כיכולת לשייך לעצמך הצלחות, ואת הכישלונות לנסיבות. קבלו כלים למיגור מחשבות שליליות, וחיזוק האופטימיות והאמונה - בבחינת מחשבה מייצרת מציאות. עלבונות שייכים לעלובים, שחררו מעצמכם פגיעות אגו והיו מפוקסי מטרה. זכרו שלכלוך נדבק, לכן בראיון זה לא הזמן לסגור חשבון עם המעסיק הקודם או המצב, אלה לשדר חיוביות ואמונה עצמית בעתיד לבוא.

- דחיית העלאת שכר/פיטורים - גם כאשר זו צרת רבים, עדיין קשה שלא לקחת זאת באופן אישי. במידת האפשר קחו פסק זמן לעיכול ותכנון התגובה, באופן שיאפשר לבוא עם רעיונות יצירתיים למעסיק לדחיית הקץ (כגון עבודה גמישה, תגמול על-פי ביצועים וכו'). לכל הפחות השאירו דלת פתוחה ומנעו טריקת דלתות אחרות (המלצה שלילית בשל האופן בו ניהלתם הפרידה, בצר לכם).

- רושם ראשוני - המתח, בפרט בתחילת ראיון, ידוע מראש. לכן מומלץ להגיע מבעוד מועד, להיערך עם הצגה עצמית, לתרגל נשימות עמוקות (המשדרות למוח שהסטרס חלף ומעלות את כושר הריכוז). יש פתגם בערבית, "אל חרקה ברכה", שמשמעותו - התנועה היא ברכה. ובמצבי לחץ בפרט. לכן מנפו אפשרות לפעולה משותפת עם המראיין, כגון הכרת המשרדים, שמפחיתה את הסטרס. בכל מקרה אל תסרבו להכין ביחד קפה או שהוא יבוא לקראתכם - זו הזדמנות מצוינת ליצר קרבה.

- בראיונות מקוונים האתגר כפול, לכן חשוב שתערכו סימולציות עם סגנונות שונים של "מראיינים" כהכנה ותצפו בהקלטה. חשבו על הומור תואם סיטואציה, כדי לשבור את הקרח ולעורר עניין. בקשו ממתאם הראיון להעלותכם כ-5 דקות קודם ומנפו את יתרונות הזום בהכנת נקודות כתובות, מים למכביר ונוף שמשקף את מי שאתם, ללא הפרעות.

- שפת גוף מיטבית - מותאמת לקצב ושפת הגוף של המראיין. שונות גדולה מדי יוצרת ניכור. כך, לחיצת יד צריכה להיות יציבה אך בעוצמה הדדית, שפת גוף פתוחה וחיוך חשובים אך במינון המותאם, לשדר את השילוב הנכון של ביטחון עצמי וענווה. בזום תנו הדעת לכך שרואים כל תנועה בפנים - היו מודעים למימיקה שלכם, בצפייה בהקלטות.

5. נבואה המגשימה את עצמה - בתקופה קשה, חשוב לשמור על אופטימיות וגישה חיובית, למצוא בכל אתגר את חצי הכוס המלאה ולשדר ביטחון. הדבר משליך על כל הסובבים אותנו - מעסיקים, עובדים ולקוחות - ולייצר את המחר.

- שימור מקום העבודה - העובדים החיוביים הממוקדים בעשייה ופחות בכעסים מביאים תוצאות ומרחיקים עצמם מהרשימה השחורה.

-הגדלת סיכויים להשגת משרה חדשה - ביטחון עצמי ביכולתכם ואופטימיות, משודרת החוצה בטון הדיבור ובשפת הגוף שלכם, שמהווים 97% מההשפעה על המראיין. הם גם מאפשרים נינוחות בראיון וחשיבה יצירתית כאשר אתם נתקלים באתגרים (כגון שאלות לא צפויות או מו"מ קשוח).

לסיכום, ציטוט ידוע של רבי נחמן מברסלב: "אם אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות", ובימים כאלה, לפחות על מחשבותינו ניתן להקנות לנו שליטה.

הכותבת היא פסיכולוגית חברתית. הכותב הוא פסיכולוג קליני מומחה.
תאריך:  04/08/2020   |   עודכן:  04/08/2020
אילת פדה-גולדשטיין, ד"ר אבי מרדלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עד גיל 4 נמצאים הילדים במרחב אחד משותף לכולם. כל ילד יכול לבחור לשחק באיזו פינה שהוא רוצה. כולם חברים של כולם, אין קליקות ואין איסור כניסה ל'פינת הקוביות' או ל'פינת הרופא' - יש מקום לכולם בכל הפינות. וכך הילדים מחליפים פינות משחק בנחת, תוך שהם מנהלים שיחות נפש בכל הפינות וכדי לפתור סוגיות הם משתמשים בדמיונם המוכיח להם שהכול אפשרי.
אחרי שנים של סבל ותחנונים, העובדות הסוציאליות השיגו סוף-סוף את דרישותיהן לתנאי עבודה יותר סבירים ומכבדים. לשם כך נדרשו לא פחות משישה עשר ימי שביתה והפגנות קולניות וכן מאות ואולי אלפי קשישים, נזקקים וילדים בסיכון, שלא זכו לטיפול. מגזרים נוספים במשק שנפגעו ממשבר הקורונה יוצאים אף הם בימים אלה למחות ברחובות.
04/08/2020  |  אהוד פלג  |   יומני בלוגרים
מערכת הבריאות קורסת, מערכת הרווחה זקוקה לתקציבים נוספים כדי להתמודד עם ממדי האבטלה והנזקקים ומערכת החינוך זקוקה לתקציב לחלוקת מחשבים לתלמידים למשפחות מיעוטות יכולת. אבל, ראש הממשלה מעדיף לחלק מענקים לציבור שאינם אלא שוחד בחירות ולא יפתרו את הבעיות.
בתוך ההמונים שגודשים את הכיכרות והגשרים קל ללכת לאיבוד, אך כל מפגין הוא עולם ומלואו, כל משתתף בהפגנות נושא אתו סיפור חיים שלם. כל אדם שיוצא את ביתו ויורד אל הרחוב למחות הוא פיסה נוספת בפאזל, חלק זעיר מהפסיפס המופלא שמרכיב את המציאות הישראלית המורכבת ומרגשת כל כך. יצאתי לכיכרות לחפש אתונות ומצאתי מלוכה.
04/08/2020  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
שני הספרים פותחים בנימה ביקורתית כלפי עולם המבוגרים. ספרו של משה גרנות נפתח במשפט "כבר בילדותי חשתי שמשהו אינו כשורה בחשיבה של המבוגרים". המספר-הטייס ב"הנסיך הקטן" פותח בציור הראשון שלו, בגיל שש, נחש בּוֹאָה הבולע את טרפו בשלמותו. את יצירת האמנות שלו הראה למבוגרים ושאל אם הציור שלו מפחיד אותם. "מה כל כך מפחיד בכובע"? הם ענו לו. הם ראו צורת כובע ולא הבינו שזה נחש בואה שמעכל פיל. מסקנתו, "המבוגרים אף פעם לא מבינים בעצמם שום דבר, וזה ממש מעייף את הילדים להסביר להם הכל שוב ושוב". הטייס מתוודה שבמהלך חייו הוא חי זמן רב בקרב המבוגרים, הכיר אותם באופן אישי, והכרות זו לא שיפרה את דעתו עליהם. הוא מרגיש אבוד בעולם המבוגרים כי הם אינם יכולים לראות מבעד לצורה החיצונית, הם אינם מחפשים משמעות נסתרת לדברים.
04/08/2020  |  שרה אהרוני  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il