|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

איש אינו יודע איך תיראה השנה הקרובה

הלימודים בארה"ב בתוהו ובוהו

לימוד מקוון? לימוד בכיתות? שילוב שלהם? הבדלים בריאותיים, גאוגרפיים ואפילו פוליטיים משפיעים על ההיערכות לשנת הלימודים שבפתח, וזה נראה רע - מדווח וושינגטון פוסט
12/08/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
כולם מבולבלים [צילום: בריאן אנדרסון, AP]

שנת הלימודים הקרובה תהיה כאוטית – ולא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. זוהי מסקנתו של וושינגטון פוסט. התוכניות משתנות כה מהר, עד שהתלמידים וההורים מתקשים לעמוד בקצב. מחוזות שתכננו שילוב בין לימוד מרחוק ללימוד פיזי, נאלצו לזרוק לפח את התוכניות בשל הזינוק במקרי הקורונה. אוניברסיטאות משנות מהרגע להרגע את שיטות ההוראה, תאריכי תחילת השנה והכללים במעונות.

כמה דוגמאות. בתי הספר הציבוריים של שיקגו יתחילו את השנה בלימוד מרחוק בלבד, לאחר שתכננו לימוד משולב. בשבוע הראשון ללימודים בבית ספר בג'ורג'יה התגלו 14 מקרי קורונה, 13 מהם של תלמידים; 300 אחרים נשלחו לבידוד. אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שינתה את דעתה והודיעה שכל הלימודים יהיו און-ליין, למרות שחלק מהסטודנטים כבר חתמו על חוזי שכירות לדירות. אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בסנט לואיס הודיעה שכל חדרי המעונות יהיו לבודדים ולא לזוגות – ומאות סטודנטים מחפשים היכן לגור. וקריסת השיחות בקונגרס על חבילת הסיוע מותירה את בתי הספר ללא המימון שהכל מסכימים שהם זקוקים לו בדחיפות.

התוצאה של התוהו ובוהו היא חוסר ודאות לתלמידים ולהוריהם, עם חששות ניכרים לבריאות, ללמידה, להתפתחות הרגשית ולמצב הכלכלי של כל בתי הספר. מבין 20 המחוזות הגדולים בארה"ב, 17 מתכוונים להתחיל את השנה בלימוד מקוון בלבד. מחוז ניו-יורק – הגדול ביותר בארה"ב – מתכנן לימוד משולב, בעוד המורים ואחרים לוחצים לשנות כיוון. התוכניות ברחבי ארה"ב משתנות בהתאם לגאוגרפיה, שיעור התחלואה והמפלגות השולטות. 4% מהמחוזות הכפריים ו-21% מהמחוזות החצי-עירוניים הודיעו על לימוד מרחוק, לעומת 55% מהמחוזות העירוניים.

כמו כל כך הרבה דברים בארה"ב, אפילו הנושא החיוני הזה מתחלק לפי קווים מפלגתיים: בתי ספר באיזורים רפובליקניים נפתחים יותר מאשר באיזורים דמוקרטיים. חלק מההבדל קשור לעובדה שהאיזורים הכפריים גם נוטים יותר לרפובליקנים וגם יש בהם פחות חולי קורונה מאשר בערים. אבל חלק נוסף קשור ללחץ המתמיד של הנשיא דונלד טראמפ ובני בריתו לפתוח מחדש את בתי הספר, בנימוק שהדבר נחוץ הן מבחינה חינוכית והן מבחינה כלכלית, וחלק מן ההורים השתכנעו. יש מקומות בהם ההורים אפילו קוראים להפר את מגבלות הקורונה.

אבל לא כל המורים מסכימים. הפדרציה האמריקנית של המורים אימצה החלטה המאפשרת להגיע עד כדי שביתה במחאה על פתיחה פיזית של בתי הספר, והמורים בניו-יורק מאיימים לעשות זאת. גם הנשיאה החדשה של אגודת החינוך הלאומית, בקי פרינגל, אומרת לפוסט שתתמוך בשביתה אם בתי הספר לא יהיו בטוחים די הצורך.

הלחצים לפתוח את בתי הספר היו חזקים במיוחד בטקסס ופלורידה, בהן הורו המושלים הרפובליקנים – גרג אבוט ורון דה-סנטיס – לפתוח מחדש את הפעילות, ובהן נרשם זינוק במספר חולי הקורונה. אבוט אמר תחילה שכל בתי הספר ייפתחו ; לאחר מכן דיבר על אפשרות של לימוד מרחוק בשלושת השבועות הראשונים; ואז הרחיב זאת בעוד כמה שבועות; שלטונות הבריאות התערבו ואסרו את פתיחתם בכמה מחוזות; ולבסוף הותיר אבוט את ההחלטה בידי מנהלי בתי הספר. גם דה-סנטיס הורה לפתוח את בתי הספר, אבל חזר בו ואמר שיהיה לימוד מרחוק באיזורים הנגועים ביותר – ואז הדגיש שהחוק מחייב מידה מסוימת של לימוד פיזי.

חוסר אחידות קיים גם במוסדות להשכלה גבוהה, שנסגרו בחודש מארס. חלקם מחזירים את רוב הסטודנטים. אחרים מכניסים פיזית רק קבוצות מסוימות, כגון תלמדי שנה א'. יש האומרים לסטודנטים שהטוב ביותר הוא להישאר בבית עד הסתיו. סטודנטים זרים רבים אינם יכולים לקבל ויזות לארה"ב, ואלו שכבר במדינה תלויים לעיתים במוסדות כדי שימצאו להם מגורי חירום.

בכל מקרה, לסטודנטים מוצעת השנה מערכת שעות עם מינון כבד של שיעורים דיגיטליים. הכיתות עשויות להיות און-ליין בלבד או משולבות, כדי להקטין את המגע הפיזי עם המרצים והסגל. חלק מחדרי המעונות יהפכו לכיתות. הרווארד מזמינה את תלמדי שנה א' וכמה קבוצות נבחרות אחרות לגור בקמפוס, אבל כל לימודי התואר הראשון יהיו און-ליין.

כמו בבתי הספר, כך גם בהשכלה הגבוהה יש לחץ כבד מלמטה לעבור ללימודים מקוונים, בדמות עצומות עליהן חותמים מאות מרצים. נכון לשבוע שעבר, 30% מבין 3,000 המוסדות להשכלה גבוהה מתכננים לימוד שיהיה מקוון כולו או רובו, 24% מתכננים שהרוב או הכל יהיה בלימוד פיזי, 16% מדברים על שילוב ו-26% טרם החליטו.

הרבה מאוד עודנו לוט בערפל, מדווח הפוסט. אוניברסיטת וירג'יניה תכננה לחדש את הלימודים ב-25 באוגוסט, אך כעת דוחה אותם לפחות עד השבוע השני של ספטמבר בשל העלייה בתחלואה. אוניברסיטת דרום קרוליינה עברה מלימוד מקוון ללימוד פיזי ובחזרה ללימוד מקוון. ג'ורג'טאון, ג'ורג' וושינגטון והאוניברסיטה האמריקנית – כולן בוושינגטון – עברו מסלול דומה. טימותי ווייט, העומד בראש אוניברסיטאות קליפורניה בנות 482,000 התלמידים, הודיע כבר בחודש מאי שהשנה הבאה תהיה מקוונת. כעת הוא רוצה להוציא לימונדה מהלימון: "זה מאפשר צורת חשיבה אחרת. בואו נחשוב איך לעשות את זה נהדר".

תאריך:  12/08/20   |   עודכן:  12/08/20
איתמר לוין
+המגילות הגנוזות הוחזרו להיכל הספר
15:25 12/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה ליווה את השבת המגילות הגנוזות להיכל הספר, לקראת פתיחת מוזאון ישראל למבקרים  ▪  ריבלין: "יש לנו אחריות כלפי המוסדות התרבותיים שלנו, שמהווים עמוד השדרה הרוחני של המדינה היהודית והדמוקרטית"
נשיא המדינה ליווה את השבת המגילות הגנוזות [צילום: חיים צח/ לע"מ]
[צילום: חיים צח/ לע"מ]
+יש חברות שפורחות בקורונה
15:19 12/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחת מהן היא Tractor Supply, העונה על כל הדרישות כדי להצליח דווקא בעיצומה של המגיפה  ▪  וושינגטון פוסט מסביר מה צריך כדי שזה יקרה
(החנות הראשונה של Tractor Supply [צילום: יוטיוב / האתר הרשמי])
תולדות Tractor Supply / האתר הרשמי
+הרבעון הראשון: החלש ביותר בנדל"ן מאז 2009
14:49 12/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ברבעון הראשון של 2020 נמכרו כ-22 אלף דירות בשוק החופשי, ירידה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד  ▪  בהכללת המכירות בסבסוד ממשלתי (מחיר למשתכן) עמד סך העסקות על 25.5 אלף דירות, ירידה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+על כובד משקלו של 19-COVID
12:50 12/08/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
תפקידה של המדינה הוא בראש וראשונה להבטיח את חייהם של אזרחיה. רכוש, איכות חיים ורמת-חיים, באים רק לאחר מכן וברור מדוע - קיום החיים הוא תנאי לכל השאר; לא תמיד תנאי מספיק, אבל תמיד הכרחי. העובדה שיתכן בכלל דיון בשאלת הקדימויות במדינה יהודית, הוא אגואיזם במלוא כיעורו ואות לאיום בפשיטת רגל מוסרית
([צילום: איתמר לוין])
+משרד הבריאות: 1,785 נשאים חדשים
12:19 12/08/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: נכון לאתמול 11.8 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים במערכת: 1,785 מאומתים חדשים מתוך 26,433 תוצאות בדיקות שהתקבלו.
היום, 12.8 נכון לשעה זו: 87,173 מאומתים מפרוץ המגפה. 379 חולים שמצבם מוגדר קשה. 109 מונשמים. 633 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+בריטניה במיתון הקשה ביותר בתולדותיה
11:01 12/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התוצר צנח ב-20.4% ברבעון השני של השנה: ההתאוששות היחסים במאי ויוני לא הצליחה למחוק את הקריסה בחודש אפריל  ▪  מגזר הבנייה איבד 35% מהיקפו, השירותים ירדו ב-19.9% והייצור - ב-16.9%  ▪  בריטניה היא אחד משוקי הייצוא והייבוא החשובים ביותר של ישראל, והקהילה היהודית בה היא הרביעית בגודלה בתפוצות
התוצר חזר ליוני 2003 [צילום: אליסטר גרנט, AP]
ג'ונסון. למרות חבילת הסיוע הענקית [צילום: AP]
+רשות המסים: מהיום ניתן לקבל מענק לעסקים חדשים
10:20 12/08/20  |  מירב ארד
רשות המסים מעדכנת:החל מהיום, עצמאים שפתחו עסק חדש בחודשים ינואר פברואר 2020, יוכלו לקבל מענק הוצאות בסכום קבוע של 3,000 - 4,000 שקלים. הגשת הבקשות למענק שנפתחה היום הינה עבור החודשים מאי-יוני 2020, כאשר המענק ישולם מעתה אחת לחודשיים ועד לתקופה מאי יוני 2021, כחלק מיישום חוק תוכנית הסיוע הכלכלי. זכאים למענק זה עצמאים שבין היתר, מחזור העסקאות שלהם בחודשים ינואר-פברואר עולה על 1,500 שקלים ומחזור העסקאות בתקופת הזכאות (מאי-יוני 2020) נמוך מהמחזור בינואר-פברואר 2020.
+רווחי קבוצת ישראכרט נחתכו ב-51%
09:16 12/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ברבעון השני רשמה הקבוצה ירידה של 18% ברווח הנקי  ▪  ההכנסות ירדו בשיעור של כמעט 10% בחציון הראשון והסתכמו כ-999 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2019
(רון וקסלר מנכל ישראכרט החדש [צילום: סיון פרג'])
+משרד הבריאות: 102 חולים מאומתים אובחנו מאז חצות
08:56 12/08/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מאז חצות אובחנו 102 ישראלים שנדבקו בקורונה. אתמול נערכו 3,581 בדיקות ואובחנו 1,785 ישראלים נשאים. 377 חולים במצב קשה ו-110 מונשמים. מספר הקורבנות עומד על 622.
+הרומן "שירה" של הסופר ש"י עגנון והמלחמה במגיפת הקורונה
08:31 12/08/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
ש"י עגנון כותב בספרו על פרופסור, "שיום אחד ביקש לעמוד על תהליכה של מחלה אחת, שרבים משוכני הארצות הטרופיות בה ולא מצא בכל ארץ ישראל חולה באותה המחלה  ▪  עמד וניסה בגופו את המחלה והיה מרפא עצמו בסם שהמציא לה..."
(אימת מגיפת הקורונה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלימודים בארה"ב בתוהו ובוהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אין לי ספק שאת יונה אברושמי צריך לשלוח בחזרה לכלא. והפעם לתקופה ארוכה וללא חנינות, שהרי כבר נוכחנו שבשקרן ומסית מדובר. בעיניי הוא שפל הרבה יותר מיגאל עמיר. עם כל העלייהום סביב יגאל עמיר הרי שהאחרון מיקד את כוונת הרצח השפלה שלו כלפי מתווה המדיניות הראשי של מדינת ישראל, באותם ימים: כלפי ראש הממשלה דאז, יצחק רבין. זה היה אומנם מעשה שפל, שעד היום יש לו השלכות נוראיות בכול התחומים, אבל יגאל עמיר לא התכוון ולא פגע בסתם אזרחים חפים מפשע שלא הייתה להם יד ורגל במדיניות הישראלית לשלום, לה התנגד עמיר בדרכו החייתית. שנית, גם הוא וגם אחיו חגי לא ביקשו ואינם מבקשים רחמים עם "דמעות תנין", מההנהגה הישראלית, תוך-כדי שקרים ש"שינו את דעתם", ואח"כ, כגנבים בלילה, הם ימשיכו להסית. הם לא שינו את דעתם והם אינם גונבים את דעת הציבור. אבל הנוכל ששמו יונה אברושמי הוא שפל הרבה יותר מיגאל עמיר ומאחיו חגי עמיר, גם יחד.
מתווה ההופעות בחוץ אושר: הופעות יוכלו להתקיים כבר הערב בהתאם לסיכום עם ראש הממשלה ושרי הבריאות והתרבות אושר מתווה ההופעות במתחמים פתוחים. על-פי המתווה המאושר, ההופעות יתקיימו במתכונת של קבוצות שיכילו עד 20 איש ובאישור מיידי מול מנכ"ל משרד התרבות והספורט של עד 500 אנשים בהופעה. אירועים מעל 500 איש באישור מנכ״ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התרבות והספורט.
11/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
האדמו"ר מסאדיגורה, הרב ישראל משה פרידמן, נפטר הלילה (יום ג', 11.8.20) בגיל 65. הלוויתו תתקיים אחר-הצהריים בבני ברק, והיא עשויה להוות מבחן נוסף ליכולתה ונכונותה של המשטרה להתמודד עם ציבור חרדי גדול, שחלקים ממנו עלולים שלא לציית להנחיות הקורונה.
11/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ממשלת רוסיה תרשום מחר (יום ד', 12.8.20) את החיסון הראשון בעולם לקורונה. כך הודיע סגן שר הבריאות, אולג גרינדב, ואולם במערב מטילים ספק ביעילותו ובבטיחותו של החיסון. החשש הוא, שרוסיה קיצרה תהליכים ועיגלה פינות, כדי להגיע להישג פוליטי בדמות ההכרזה על החיסון הראשון מסוגו.
11/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
כחמישה חודשים לאחר שעובדי ארקיע הוצאו לחל"ת ופעילות החברה שותקה כמעט לגמרי, הגיעו העובדים והאחים נקש להסכמות עם ההסתדרות, להזרמת כספים שיאפשרו את החזרת החברה לפעילות. ההסכם שנחתם הלילה הינו הסכם עסקי בין בעלי החברה נקש והעובדים, שמחזיקים ב-30% ממניות ארקיע - בחסות ובתמיכת ההסתדרות
11/08/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il