|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
גרוניס. לבחור בטובים ביותר [יונתן זינדל, פלאש 90] הוועדה. שלושה שופטים מתוך תשעה חברים

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אשר גרוניס

בחירת שופטים: ביקורת מול עובדות

כאשר מדברים על שיטת בחירת השופטים בישראל, יש להשוות אותה למקובל במדינות הדומות לה מבחינת השיטה המשפטית - ואז מתברר שחלקם של השופטים דווקא נמוך יחסית גם את הביקורת על ההרכב החברתי והאתני של השופטים יש לשים בהקשר הנכון פרק מתוך הספר "שופטים על משפט" בסדרת האוניברסיטה המשודרת, בהוצאת מודן ומשרד הביטחון
15/08/2020  |   אשר גרוניס   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות

מפעם לפעם מועלות טענות שונות לגבי מינוי שופטים בישראל. הטענות העיקריות הן שתיים. האחת מופנית נגד הרכבה של ועדת הבחירה. על-פי הנטען, העובדה שוועדת הבחירה כוללת שלושה שופטים של בית המשפט העליון מתוך תשעה חברים, נותנת משקל יתר לשופטים המכהנים לעניין מינוי שופטים וקידומם. טענת משנה בהקשר זה היא, כי אין מדינות אחרות שבהן לשופטים יש השפעה כה גדולה כבישראל על מינוי שופטים. הטענה האחרת מכוונת להרכב האתני, החברתי והדתי של ציבור השופטים המכהנים. הטענה היא, שהמגוון האנושי של ציבור השופטים אינו משקף את הקבוצות השונות בחברה הישראלית.

לפני שנתייחס לטענה בדבר משקל היתר של השופטים בבחירת שופטים חדשים ובקידומם, ראוי להציג כמה נקודות מקדמיות שלאורן תיבחן הטענה. ישראל משתייכת, מבחינת שיטתה המשפטית, לקבוצת המדינות שמשפטן התבסס בתחילת דרכן על המשפט האנגלי. מדינות אלה משויכות למה שמכונה מערכת ה-Common Law (להלן: המשפט המקובל). אחד המאפיינים החשובים של המשפט המקובל הוא שלבתי המשפט יש תפקיד מרכזי בפיתוח המשפט, וזאת לצד המחוקק הראשי - הפרלמנט. במדינות המשפט המקובל, הלכות שנקבעות על-ידי בתי המשפט הגבוהים מחייבות את כל הערכאות, וכך הן נהפכות לחלק מן המשפט המחייב.

מאפיין נוסף של המשפט המקובל נוגע בגיוס שופטים. במדינות המשפט המקובל השופטים מתמנים מקרב ציבור עורכי הדין. זאת, בניגוד למדינות אחרות, שבהן סטודנטים שסיימו לימודי משפטים באוניברסיטה ומעוניינים להתמנות לשופטים פונים ללמוד בבית ספר לשופטים. בסיום לימודי השפיטה, ולאחר עמידה בבחינות, הם מתמנים למערכת השפיטה, בדרך כלל בגיל צעיר יחסית. לפיכך, כאשר משווים את שיטת המינוי של שופטים הנהוגה בישראל לשיטות במדינות אחרות, ראוי לערוך השוואה מול מדינות המשפט המקובל, ולא מול מדינות שאינן משויכות למשפט המקובל.

נקודה מקדמית נוספת, הקשורה לזו הקודמת, נוגעת במבנה המערכת השיפוטית. במדינות המשפט המקובל, אם כי לא בכולן, הרשות השופטת היא מערכת אחת, אלא אם כן מדובר במדינה פדרלית. בראש המערכת ניצב בית משפט עליון אחד. לעומת זאת, במדינות שאינן משתייכות למשפט המקובל, כגון גרמניה או צרפת, הרשות השופטת מורכבת ממערכות שונות של בתי משפט רגילים ובצידם בתי משפט מינהליים, ולעיתים בתי משפט נוספים. במדינות אלה קיים אף בית משפט לחוקה, שתפקידו לקבוע אם חוק רגיל שקיבל הפרלמנט תואם את החוקה. באותן מדינות סמכות זו אינה נתונה לבתי המשפט הרגילים. מאחר שישראל נמנית עם מדינות המשפט המקובל, נראה שאף מטעם זה יהא זה נכון להשוות את שיטת המינוי בישראל לזו הנוהגת במדינות המשפט המקובל.

נקודה מקדמית אחרת נוגעת בהבחנה בין סמכות המינוי הפורמלית לבין ההסדרים שקיימים בפועל ואשר אינם קבועים בחוקה או בחוק, אשר משקפים באופן אמיתי את המתרחש במינוי שופטים. בהמשך נתייחס, בין היתר, להודו ולקנדה, שהן מדינות המשפט המקובל, ואז יובהר מדוע יש חשיבות עליונה לא רק להסדרים הקבועים בחוקה או בחוק לעניין מינוי שופטים.

ונקודה מקדמית נוספת: מרכיב חיוני בכל משטר דמוקרטי הוא עצמאותם של השופטים ואי-תלותם ברשויות האחרות, המחוקקת והמבצעת, ובמיוחד בזו האחרונה. ספק גדול אם ניתן לדבר על דמוקרטיה בלא המרכיב האמור של עצמאות השופטים. אחת הדרכים החשובות להשגת אי-תלות של השופטים היא להבטיח שמינוים לא ייעשה באופן בלעדי על-ידי הרשות המבצעת או המחוקקת. מינוי על-ידי הרשות המבצעת או המחוקקת צפוי ליצור לכל הפחות מראית עין של תלות.

יש לזכור, כי אחד התפקידים החשובים של הרשות השופטת הוא לבחון את חוקתיותם של חוקים שקיבלה הרשות המחוקקת ולבקר את מעשיה של הרשות המבצעת. יש למנוע מראש מצב שבו הציבור יעריך, כי השופטים, מפעיליה של הביקורת השיפוטית על חוקים ומעשי מינהל, נרתעים מלעשות כן בשל העובדה שהם מונו על-ידי הרשות המבצעת או המחוקקת. כמו-כן יש לתת את הדעת, בצד ההיבט הפורמלי של סמכות המינוי, לתרבות הפוליטית הנוהגת. ייתכן בהחלט שגם כאשר סמכות המינוי של שופטים נתונה בידי הרשות המבצעת, התרבות הפוליטית היט כזו שבעל הסמכות לא יעז למנות לתפקידי שפיטה אך ורק מועמדים המזוהים מבחינה אידיאולוגית עם המחנה שלו.

המינויים במדינות המשפט המקובל
בית המשפט העליון הבריטי [צילום: האתר הרשמי]

ליושבת ראש הוועדה מינה טרודו ראש ממשלה לשעבר מן המפלגה היריבה, ולצידה מכהנים בוועדה משפטנים וכן אנשי ציבור שאינם מעולם המשפט. כלומר, אף שהסמכות הפורמלית בקנדה מצויה בידי ראש הממשלה, הוא עצמו החליט, כי ראוי שתהליך הבחירה לא יהיה מזוהה פוליטית עם המפלגה השלטת, אלא ייעשה על בסיס תמיכה ציבורית רחבה מכל צידיה של המפה הפוליטית

נתאר עתה בקיצור את דרך המינוי של שופטים בארבע מדינות המשתייכות למשפט המקובל: הודו, קנדה, בריטניה וארצות הברית.

על-פי החוקה של הודו, בידי נשיא המדינה נתונה הסמכות למנות שופטים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט הגבוהים במדינות המרכיבות את הפדרציה ההודית. אף שהחוקה מדברת על הנשיא, ברור שלנוכח אופיו ומהותו של התפקיד, הסמכות אמורה להיות בידי הרשות המבצעת, והכוונה היא לראש הממשלה.

בשני פסקי דין שניתנו בשנות ה-90 של המאה שעברה קבע בית המשפט העליון של הודו, כי בחירתם של השופטים תיעשה על-ידי נשיא בית המשפט העליון לאחר שיתייעץ עם ארבעת השופטים הוותיקים ביותר של בית המשפט העליון. בשנת 2014 תוקנה החוקה של הודו במטרה לשנות את השיטה שקבע בית המשפט העליון, שלפיה כאמור בחירה של שופטים נעשית על-ידי השופטים המכהנים. בתיקון לחוקה ובחוק שבא בעקבותיו הוקמה ועדת מינויים שחברים בה שופטים ואחרים.

אולם בשנת 2015 קבע בית המשפט העליון של הודו שתיקון החוקה פסול, והחזיר על-כנו את ההסדר שקבע בפסיקה קודמת. דהיינו, בחירת השופטים הבכירים בהודו נעשית גם כיום על-ידי נשיא בית המשפט העליון, לאחר התייעצות עם השופטים הבכירים של בית המשפט העליון. מכאן שבהודו משקלם של השופטים בבחירה של שופטים בכירים חדשים הוא מכריע. לעומת זאת, בישראל הרשויות האחרות – המחוקקת והמבצעת – וכן לשכת עורכי הדין נוטלות חלק משמעותי בבחירתם של השופטים, ובכלל זה בבחירתם של שופטי בית המשפט העליון.

בקנדה הסמכות למנות שופטים לבית המשפט העליון מצויה בידי הרשות המבצעת, והכוונה לראש הממשלה. בשנת 2016 הקים ראש הממשלה, ג'סטין טרודו, ועדה מייעצת בת שבעה חברים שתפקידה להמליץ על שלושה עד חמישה מועמדים כל אימת שיש למנות שופט לבית המשפט העליון של קנדה. ליושבת-ראש הוועדה מינה טרודו ראש ממשלה לשעבר מן המפלגה היריבה, ולצידה מכהנים בוועדה משפטנים וכן אנשי ציבור שאינם מעולם המשפט. כלומר, אף שהסמכות הפורמלית בקנדה מצויה בידי ראש הממשלה, הוא עצמו החליט, כי ראוי שתהליך הבחירה לא יהיה מזוהה פוליטית עם המפלגה השלטת, אלא ייעשה על בסיס תמיכה ציבורית רחבה מכל צידיה של המפה הפוליטית.

בבריטניה קיימות שיטות שונות למינוי שופטים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט הגבוהים האחרים. המינוי לבית המשפט העליון נעשה באופן פורמלי על-ידי המלכה. ברם, הבחירה נעשית על-ידי ועדה בת חמישה חברים לפחות. אין מדובר בוועדה קבועה, אלא בוועדה שמתמנית כל אימת שיש צורך למנות שופט. בראש הוועדה עומד נשיא בית המשפט העליון, ולצידו שופט בכיר נוסף, שנבחר על-ידי הנשיא, ושלושה חברים מוועדות המינויים לשופטים של אנגליה וּוילס, סקוטלנד ואירלנד הצפונית. שניים מן החברים אינם משפטנים.

הבחירה של שופטים לבתי המשפט האחרים בבריטניה נעשית על-ידי ועדה בת 15 חברים: שליש מחבריה שופטים, שליש נוסף אינם משפטנים, והשליש הנותר הם משפטנים שאינם שופטים. כלומר, בבריטניה ניתן משקל נכבד לשופטים מכהנים בהליך מינוי השופטים.

לגבי מינוי שופטים בארצות הברית ש להבחין בין המערכת הפדרלית לבין מערכות המשפט במדינות השונות. במדינות המרכיבות את ארצות הברית נמצא שיטות מינוי שונות. בחלק מהמדינות השופטים נבחרים בבחירות כלליות. לעומת זאת, השופטים במערכת הפדרלית, על שלוש דרגותיה, מתמנים בדרך זהה: כל השופטים, כולל שופטי בית המשפט העליון, ממונים על-ידי הנשיא, אלא שיש צורך באישור של רוב רגיל בסנאט.

ארבע הדוגמאות שהבאנו – וניתן להביא עוד אחרות – מלמדות שקיימות מדינות דמוקרטיות שבהן מעורבותם של שופטים מכהנים במינוי שופטים רחבה ועמוקה יותר מאשר בישראל. כך הדבר בהודו ובבריטניה. במדינות מסוימות הרשות המבצעת מגבילה מיוזמתה את כוחה שלה במינוי שופטים, והכל במטרה להדגיש את עצמאותם של השופטים ולהרחיב את הלגיטימציה של הרשות השופטת. כך הדבר בקנדה. אכן, בארצות הברית יש משקל נכבד מאוד לגורמים פוליטיים במינוי השופטים, אך גם שם אין לרשות המבצעת שליטה מוחלטת בבחירתם של שופטים פדרליים. מכאן שאין יסוד לטענה, הנשמעת לעיתים, כי אין בשום מדינה בעולם שיטת בחירה של שופטים שבה מעורבות השופטים המכהנים גדולה כבישראל.


כיצד מתמנה נשיא העליון
יתרונות לסניוריטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שיטת הסניוריטי מונעת חיכוך יתר בין מועמדים לבין חברי הוועדה, שחלקם פוליטיקאים, אשר מעשיהם נתונים לביקורתו של בית המשפט העליון. אלמלא שיטת הסניוריטי, היה כל מועמד לתפקיד הנשיא מנהל מסע שכנוע ומבקש מחברי הוועדה לתמוך בו. מצב זה היה יוצר חשש של תלות – או למצער מראית עין של תלות – בין המועמד שנבחר לבין חברי הוועדה הפוליטיים שתמכו בו

בצד סמכותה של ועדת הבחירה למנות שופטים, היא מוסמכת גם למנות את נשיא בית המשפט העליון ומשנהו, וכן את נשיא בית הדין הארצי לעבודה וסגנו. הסמכות למנות את נשיא בית המשפט העליון מעוררת שיח ציבורי נרחב. למן שנותיה הראשונות של המדינה התפתחה מסורת שלפיה ממנים לתפקיד את השופט או השופטת הוותיקים ביותר מבין אלה המכהנים בבית המשפט העליון. המונח המשמש לעניין זה הוא "שיטת הסניוריטי". יש המבקרים את שיטת הסניוריטי. הטענה העיקרית שמועלית היא שיש למנות לתפקיד נשיא בית המשפט העליון את המועמד המתאים ביותר, וייתכן בהחלט שהשופט הוותיק ביותר אינו המתאים ביותר. טענה נוספת היא שקיבוע שיטת הסניוריטי שולל למעשה מוועדת הבחירה את סמכותה לבחור את המועמד הראוי, שכן הוותק מכתיב את התוצאה.

לעומתם, התומכים בשיטת הסניוריטי מצביעים על כך שלמסורת זו, בעלת המשקל החוקתי, שהתפתחה לאורך השנים, יש יתרונות חשובים. בראש ובראשונה, היא מונעת חיכוך יתר בין מועמדים לבין חברי הוועדה, שחלקם פוליטיקאים, אשר מעשיהם נתונים לביקורתו של בית המשפט העליון. אלמלא שיטת הסניוריטי, היה כל מועמד לתפקיד הנשיא מנהל מסע שכנוע ומבקש מחברי הוועדה לתמוך בו. מצב זה היה יוצר חשש של תלות – או למצער מראית עין של תלות – בין המועמד שנבחר לבין חברי הוועדה הפוליטיים שתמכו בו.

מצב הפוך עלול להיווצר בין מועמד שכשל לבין שר או חבר כנסת שחברים בוועדה והצביעו נגד מועמדותו לתפקיד הנשיא. ניתן לשאול מה יחוש שר שהצביע נגד מועמד שהוא שופט בית המשפט העליון, כאשר החלטה שלו תעמוד לביקורת לפני הרכב שבו יישב אותו שופט. טעם נוסף שמצדיק את המשך שיטת הסניוריטי הוא החשש שמא תתפתח תחרות – ואפילו יריבות – בין שופטים שיציגו את מועמדותם לתפקיד הנשיא, באופן שיעכיר את היחסים החבריים הטובים השוררים בין שופטי בית המשפט העליון. כתוצאה מכך עלול להיפגע תפקודו של בית המשפט.

גם לגבי שיטת הסניוריטי נטען לעיתים, כי היא ייחודית לישראל. אין יסוד לטענה זו. בהודו, למשל, קיים נוהג חוקתי רב-שנים, שהופר רק פעמים ספורות, ולפיו הוותיק מבין שופטי בית המשפט העליון מתמנה לנשיאו.

הרכב ציבור השופטים
לא בודקים ארץ מוצא [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

שופט או שופטת הנמנים עם ציבור מסוים בחברה הישראלית, אינם משמשים מייצגיו או שליחיו של אותו ציבור. המטרה שיש לשאוף אליה היא מינוי של המועמדים והמועמדות בעלי הכישורים הטובים ביותר, תוך הגברת הלגיטימציה של הרשות השופטת והבטחה של אמון הציבור בה. תכליות אלה יושגו אם בעת בחירתם של השופטים והשופטות תהא התחשבות אף בקבוצות השונות המרכיבות את החברה

הטענה הנוספת המועלית לגבי הרשות השופטת היא שחבריה וחברותיה אינם משקפים כהלכה את המגוון האנושי הקיים בחברה הישראלית מבחינת מגדר, ארץ מוצא, דת, רקע חברתי ומשתנים נוספים.

נראה שהכל מסכימים, כי אין זה ראוי שההרכב האנושי של הרשות השופטת יהא אחיד ובלא גיוון. השאלה המרכזית שיש לשאול היא אלו גורמים עלינו להביא בחשבון בכל הנוגע למגוון האנושי. כך, למשל, דומה שלא צריכה להיות מחלוקת, כי מבחינת מגדר יש לשאוף לכך ששיעורן של הנשים ברשות השופטת יהיה משמעותי. מתברר, כי לעניין זה ישראל נמצאת במקום טוב מאוד ביחס למדינות אחרות: שיעור השופטות בכלל המערכת מגיע כיום ליותר מ-50% מן הרשות השופטת. עם זאת, בעוד שיעור השופטות בבתי משפט השלום הוא למעלה ממחצית, בבתי המשפט המחוזיים שיעורן מגיע ל-44%, ואילו בבית המשפט העליון הן מהוות 27% בלבד.

אולם בחינה של מה שהתרחש במינויים בשני העשורים האחרונים, מגלה שיעור הולך וגדל של נשים מתוך המתמנים. מבין 12 השופטים שכיהנו כנשיאים של בית המשפט העליון למן קום המדינה, מילאו את התפקיד שלוש נשים. שלוש הנשיאות כיהנו למן שנת 2006, כשבתקופה זו כיהן נשיא אחד בלבד. בבית הדין הארצי לעבודה מכהנות חמש נשים מתוך תשעת השופטים והשופטות, ובראשו עומדת נשיאה.

סוגיה קרובה נוגעת בשיעורם של בני עדות המזרח ברשות השופטת. אין בהנהלת בתי המשפט רישומים כלשהם בנושא זה. בשאלון שכל המבקש להתמנות לשופט חייב למלא, אין דרישה לפירוט ארץ המוצא של ההורים. מכל מקום, כיצד נסווג שופט או שופטת שנולדו לאב יליד תימן ולאם ילידת פולין?

לגבי המגוון האתני עולה לעיתים שאלה בנוגע לשיעורם של הערבים מכלל השופטים והשופטות. שיעור הערבים באוכלוסייה הוא 20%. אכן, חלקם של השופטות והשופטים המוסלמים והנוצרים מגיע ל-6% בלבד. מעניין, עם זאת, שחלקם של הערבים הנוצרים ברשות השופטת עולה על חלקם באוכלוסייה. מכל מקום, בשנים האחרונות נעשה מאמץ להגדיל את שיעורם של השופטות והשופטים הערבים ברשות השופטת.

ניתן לשאול שאלות דומות על קבוצות אחרות בחברה הישראלית ועל מידת ייצוגן ברשות השופטת. ברם, יש לזכור, כי המטרה אינה להשיג ייצוג ברשות השופטת שיהא זהה לשיעור באוכלוסייה הכללית. שופט או שופטת הנמנים עם ציבור מסוים בחברה הישראלית, אינם משמשים מייצגיו או שליחיו של אותו ציבור. המטרה שיש לשאוף אליה היא מינוי של המועמדים והמועמדות בעלי הכישורים הטובים ביותר, תוך הגברת הלגיטימציה של הרשות השופטת והבטחה של אמון הציבור בה. תכליות אלה יושגו אם בעת בחירתם של השופטים והשופטות תהא התחשבות אף בקבוצות השונות המרכיבות את החברה.

הכותב הוא הנשיא בדימוס של בית המשפט העליון.
תאריך:  15/08/2020   |   עודכן:  15/08/2020
אשר גרוניס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בחירת שופטים: ביקורת מול עובדות
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד מהשרון
15/08/20 08:04
 
ואת בית המשפט
15/08/20 09:42
 
דוד מהשרון
15/08/20 16:54
2
משפ
15/08/20 08:36
 
בני בנקר
15/08/20 09:35
 
א. וינשטיין
15/08/20 10:57
3
בני בנקר
15/08/20 09:16
4
באום
15/08/20 10:18
 
בני בנקר
15/08/20 17:29
5
גרוניס לא בקליקה
15/08/20 10:37
6
הירונימוס
15/08/20 10:57
7
לוגי
15/08/20 11:10
 
בני בנקר
15/08/20 17:41
8
עובד 1
15/08/20 17:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הוועדה לבחירת שופטים
בית המשפט העליון יכריע בשאלת מינוי נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, על-פי שתי נקודות מרכזיות: האם קיים נוהג חוקתי לפיו אחד הנציגים הוא איש אופוזיציה, ואם כן - האם וכיצד ניתן לאכוף אותו בפועל. כך עולה מהדיון בבג"ץ (יום ד', 12.8.20) בשלוש עתירות בנושא.
12/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
היום (יום ד', 12.8.20) בשעה 15:00 ייכנסו השופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז וענת ברון לאולם ג' של בית המשפט העליון לדיון בשלוש עתירות בנושא הקרוב מאוד לליבם: הרכבה של הוועדה לבחירת שופטים. וליתר דיוק: מי יהיו נציגי הכנסת בוועדה. ועוד יותר ליתר דיוק: האם לקואליציה יהיו שני נציגים בוועדה, או שמא יש להעניק מקום אחד לאופוזיציה.
12/08/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו"ר ועד מחוז צפון בלשכת עורכי הדין, מוחמד נעאמנה, יהיה נציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, לצידה של אילנה סקר ובמקומו של חאלד זועבי. כך קבעה (יום ג', 28.7.20) המועצה הארצית של הלשכה. כהונתה של סקר מסתיימת בחודש ינואר, והמועצה תבחר נציג נוסף; סקר יכולה להתמודד שוב. נעאמנה קיבל 26 קולות, לעומת 12 קולות לראש הלשכה לשעבר, דורון ברזילי, וחמישה קולות ליצחק גורדון. יצחק נטוביץ וערן גולן הסירו את מועמדותם לפני ההצבעה. ראש הלשכה, אבי חימי, דחה קריאות להתמנות בעצמו לוועדה ובאופן פומבי לא תמך באיש מבין המועמדים.
28/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מועמדי הקואליציה, צבי האוזר ואסנת מארק, נבחרו (יום ד', 15.7.20) לנציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. הם גברו על מועמדי האופוזיציה, קארין אלהרר ואיילת שקד. האוזר קיבל 67 קולות, ומארק - 56. אלהרר קיבלה 57 קולות, ושקד - 43 בלבד.
15/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת תבחר היום (יום ד', 15.7.20) את שני נציגיה לוועדה לבחירת שופטים. הבחירה היא חשאית ולכן לא מובטחת מראש בחירתם של חברי הכנסת בהם תומכת הממשלה. המליאה מתכנסת בשעה 11:00, אך טרם פורסם סדר היום המדויק של הישיבה.
15/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il