|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

מבטיח חיסון לקורונה לפני סוף השנה "ואולי קודם"

טראמפ: סין תשלוט אם ביידן ייבחר

בנאומו בסיום הוועידה הרפובליקנית, מדגיש טראמפ את הישגיו במזרח התיכון ובתמיכה בישראל מאשים: אם היינו מקשיבים לביידן, מאות אלפי נוספים היו מתים מהקורונה והמשק היה נהרס מרחיב את הדיבור על שמירת החוק והסדר וטוען: ביידן הוא סוס טרויאני סוציאליסטי
28/08/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות
"עסקת נדל"ן מצוינת לשגרירות בירושלים" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תוקף בחריפות את המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, ומאשים אותו שעלול היה לגרום למותם של מאות אלפי אמריקנים נוספים מהקורונה. בנאומו בסיום הוועידה הרפובליקנית (יום ו', 28.8.20) התייחס טראמפ בהרחבה להישגיו, תוך שבתחום מדיניות החוץ הוא מונה בין היתר את פעולותיו לטובת ישראל. הוא דיבר מגן הוורדים בבית הלבן, בנוכחות מאות מבני משפחתו, מקורביו ותומכיו.

טראמפ פתח באומרו: "רשמנו הישגים מדהימים בארבע השנים האחרונות ונביא הישגים נוספים בארבע השנים הבאות. אנחנו משפחה אחת אוהבת ותמיד נדאג זה לזה. נבנה מחדש את הכלכלה החזקה ביותר בעולם ונחזור במהירות לתעסוקה מלאה ולשגשוג. נגן על ארה"ב מפני כל הסכנות. נוביל אותה למחוזות חדשים של גילויים. ניצור רוח חדשה של אחדות על בסיס אהבתנו לארצנו. ארה"ב היא לפיד המאיר את העולם כולו".

בהתייחסו לקורונה, הבטיח טראמפ: "נייצר חיסון לפני סוף השנה ואולי אפילו קודם לכן. נביס את הנגיף והמגיפה ונצא חזקים יותר מאשר אי-פעם". טראמפ דיבר על נצחונות העבר של ארה"ב ועל הרוח שיכלה לכל אתגר והובילה את ארה"ב לפסגת האנושות, והזהיר: "כל מה שהשגנו נמצא כעת בסכנה. אלו הבחירות החשובות ביותר בתולדות ארצנו".

"לא פוליטיקאים אלא האל הכל-יכול"

לדברי טראמפ, מעולם לא הייתה בחירה ברורה יותר בין מפלגות ומועמדים: "האם נציל את החלום האמריקני, או שנאפשר לסוציאליזם להרוס את מורשתנו. האם ניצור מיליוני משרות, או שנרסק את הכלכלה ונשלח את אותן משרות לחו"ל. האם ישלטו החוק והסדר, או שמא תינתן יד חופשית לפורעים שמשתוללים ברחובות. האם נגן על דרך החיים שלנו, או שמא נאפשר לתנועה רדיקלית להרוס אותה.

"ג'ו ביידן והדמוקרטים מציגים את ארה"ב כמדינה חסרת שוויון, ולכן אני שואל שאלה פשוטה: כיצד הם יכולים להנהיג את ארצנו, כאשר הם מקדישים כל כך הרבה זמן לקריעתה לגזרים? הם רואים אומה שיש להעניש על פשעיה, לא את האומה החזקה ביותר בעולם. בארה"ב איננו מבקשים מפוליטיקאים מקצועיים להציל אותנו; אנחנו שמים את מבטחנו באל הכל-יכול.

"ביידן אינו המציל של הנשמה האמריקנית, אלא מי שהרס את התעסוקה בארה"ב, ואם תינתן לו הזדמנות – הוא יהרוס את הייעוד האמריקני. במשך 47 שנים ביידן קיבל את תרומות הצווארון הכחול, חיבק אותם ואפילו נישק אותם – ואז טס לוושינגטון והצביע בעד העברת משרותיהם לסין ולמדינות אחרות, ושלח את בניהם להילחם במלחמות בלתי מסתיימות". לעומת זאת, הוסיף טראמפ, "בעלי בריתנו בנאט"ו הסכימו לשלם 130 מיליארד דולר לשנה יותר מאשר עד כה, והסכום יעלה ל-400 מיליארד דולר – וכל זה על-פי דרישתי".

"גבולותינו בטוחים יותר מאי פעם"

טראמפ הרחיב את הדיבור על הישגיו, שלדבריו התרחשו למרות התנגדות הממסד הפוליטי: "מאז עזבתי את חיי הקודמים, והם היו טובים, לא עשיתי דבר אלא לדאוג לכם. קיימתי את הבטחותי. סיימנו את שלטון השכבה הפוליטית הכושלת, והם עושים הכל כדי לחזור ולשלוט. הם כועסים עלי, כי במקום לשים אותם במקום הראשון – אמרתי בפשטות: America First". בהקשר זה הזכיר טראמפ בין היתר את פרישת ארה"ב מהסכם פריז, הבטחת עצמאות אנרגטית לארה"ב, קיצוצי מס והפחתת רגולציה.

"הממסד בוושינגטון ביקש ממני שלא להתייצב מול סין ולאפשר לה להמשיך לשדוד מאיתנו משרות, אך קיימתי את הבטחתי ונקטנו בצעדים הקשוחים ביותר נגדה אי-פעם. הם אמרו שיהיה זה בלתי אפשרי להחליף את נאפט"א [הסכם הסחר עם קנדה ומקסיקו], אבל שוב הם טעו. הממסד פעל נגדי בצורה הקשה ביותר בנושא ההגירה, אבל לא ויתרתי וכיום גבולותינו בטוחים יותר מאשר אי-פעם", הוסיף טראמפ.

לדברי טראמפ, עד תום הקדנציה הראשונה שלו ימונו למעלה מ-300 שופטים פדרליים, כולל שני שופטים בבית המשפט העליון (ניל גרוסוץ' וברט קוואנו). "לפני שהנגיף הסיני הגיע, יצרנו משרות בהיקף חסרת תקדים. עשיתי למען הקהילה האפרו-אמריקנית יותר מאשר כל נשיא מאז אברהם לינקולן ויותר ממה שביידן עשה ב-47 שנים", הוסיף, "ואשר אבחר שוב – יהיה עוד יותר טוב".

בהתייחסו למדינות חוץ, הרחיב טראמפ את הדיבור על איזורנו: "המזרח התיכון היה בתוהו ובוהו כאשר נבחרתי לתפקידי. יצאתי מהסכם הגרעין האיום עם אירן. הכרתי בירושלים כבירה האמיתית של ישראל והעברתי אליה את שגרירותנו. במקום להוציא מיליארד דולר על בניית שגרירות, לקחנו מבנה קיים בעלות של 500,000 דולר; עסקת נדל"ן מצוינת, לא? הכרנו בריבונות הישראלית ברמת הגולן. החודש השגנו את הסכם השלום הראשון מזה 25 שנה; תודה לאיחוד האמירויות ולישראל. שחררנו 100% מהשטחים שתפס דאעש וחיסלנו את מייסדו, אבו בכר אל-בגדדי. חיסלנו את הטרוריסט מספר אחת בעולם, קאסם סולימאני. בניגוד לממשלים קודמים, לא סיבכתי את ארה"ב במלחמות חדשות; כוחותינו חוזרים הביתה".

"אנחנו מתמקדים במדע ובנתונים"

טראמפ שב ותקף בחריפות את ביידן: "בארבע השנים האחרונות תיקנו את הנזקים שגרם ביידן ב-47 שנים. הוא בילה את הקריירה שלו בצד הלא-נכון של ההיסטוריה: תמך בנאפט"א, תמך בכניסת סין לארגון הסחר העולמי וזה עלה לנו ברבע מהמשרות בייצור, הוא תמך בהסכם הפסיפי שהיה הורס את תעשיית המכוניות, הוא התנגד לחיסולו של אוסמה בן-לאדן, הוא השקיף מהצד על עליית דאעש. הוא קידם בברכה את עליית סין, ולכן היא רוצה שהוא ייבחר – ואני יודע מה שאני אומר, יש לי מידע. ארה"ב תהיה בבעלות סין אם ביידן ייבחר".

טראמפ שב והאשים את סין באחריות להתפשטות הקורונה, הביע צער על מותם של החולים בה ואמר שההתגייסות מול המגיפה היא הנרחבת ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. טראמפ מנה את הישגיה של ארה"ב במאבק בקורונה, כולל ייצור מכונות הנשמה לכל הזקוקים להן, בדיקות במספר עצום. לדבריו, שיעור התמותה מן המחלה ירד ב-80% מאז חודש אפריל, והוא אחד מן הנמוכים בעולם – "אבל אתם לא יודעים על זה, כי הם [התקשורת] אינם רוצים שתדעו את זה". עוד הזכיר טראמפ את תוכנית הסיוע, שלדבריו הצילה 15 מיליון משרות ויצרה 9 מיליון משרות בחודשים האחרונים.

"מתנגדינו הוכיחו שאינם מסוגלים לעשות דבר, אלא רק למתוח ביקורת. אם היינו מקשיבים לג'ו, מאות אלפי אמריקנים נוספים היו מתים. הוא רצה להטיל סגר מלא, שהיה מביא להרס כלכלי וחברתי. התוכנית שלו אינה פתרון לנגיף אלא כניעה לנגיף. הגישה של הממשל שלי שונה לחלוטין: אנחנו מתמקדים במדע ובנתונים, ומאפשרים למי שמצויים בסיכון נמוך לחזור לעבודה ולבתי הספר. והחשוב ביותר: אנחנו מפתחים חיסון במהירות שיא; איש לא חשב שניתן לעשות את זה כל כך מהר. עוד השנה יהיה חיסון בטוח ויעיל, ויחד נמחץ את הנגיף".

אישה על הירח, דגל על מאדים

המצע הדמוקרטי הוא הקיצוני ביותר אי-פעם, ולכן הם מסתירים אותו – האשים טראמפ. "ביידן הבטיח העלאת מיסים של 4 טריליון דולר, ובכך ימוטט את משקי הבית ואת שוק המניות. אני אמשיך לקצץ מיסים, כפי שעשיתי בקדנציה הראשונה. נעניק הטבות מס כדי להחזיר משרות מסין ומדינות אחרות, ונטיל מכסים על הוצאת משרות לחו"ל. האג'נדה של ביידן היא: Made in China. האג'נדה שלי היא: Made in USA". הוא האשים, כי המצע הדמוקרטי נכתב "בשיתוף פעולה עם השמאלן המטורף ברני סנדרס".

טראמפ הזהיר, כי ביידן יפגע בזכויות חוקתיות כגון הזכות לשאת נשק, הגדיר אותו כ"סוס טרויאני סוציאליסטי" וטען שהמצע הדמוקרטי יפגע בצורה קשה בביטחון האישי של האמריקנים. טראמפ הרחיב את הדיבור על תחום החוק והסדר, לנוכח העלייה במתיחות הגזעית ובהפגנות והמהומות במחאה על אלימות משטרתית, שלטענתו בולטים במיוחד בערים שבשליטה דמוקרטית. עוד האשים טראמפ, כי השמאל רוצה להכריח את האמריקנים לשמוע שקרים ולמנוע מהם לומר את האמת.

טראמפ הבטיח לחזק את הגנת הטילים על ארה"ב, לשמר את התיקון השני לחוקה, להבטיח חופש ביטוי באוניברסיטאות, לקדם "חינוך פטריוטי" בבתי הספר, להנחית את האישה הראשונה על הירח ולהניף את דגל ארה"ב על מאדים. "אני רוצה שכל ילד בארה"ב יידע שהוא חלק מהניסיון המלהיב ביותר בהיסטוריה. כל אחד יכול להשיג כל מטרה ולהגשים כל שאיפה", הוסיף.

תאריך:  28/08/20   |   עודכן:  28/08/20
איתמר לוין
+טראמפ שוב מפזר כזבים, המצאות ושכתובים
17:35 28/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הנתונים על בדיקות הקורונה מטעים, ונתוני התמותה - כוזבים  ▪  הסיפור על עלות השגרירות בירושלים איננו נכון  ▪  ציטוט המיוחס לג'ו ביידן הוא הוצאת דברים מהקשרם  ▪  המספרים על תקציב נאט"ו מנופחים, כמו גם ההתפארות בהיקפם של קיצוצי המס שביצע
טראמפ הבוקר. תיאוריות קונספירציה [צילום: אוון ווצ'י, AP]
זיקוקים מאחורי הבית הלבן לאחר הנאום [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ: סין תשלוט אם ביידן ייבחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
האם באמת נכיר אי-פעם את מלאניה טראמפ? זוהי שאלתה של קארן טומולטי, בעלת טור בוושינגטון פוסט, למחרת נאומה של טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית (יום ד', 26.8.20). היה זה נאום מרשים, בו אמרה הגברת הראשונה – ששמרה על פרופיל נמוך מאז ינואר 2017 – מה שלא אמר איש ביומיים הראשונים של הוועידה.
27/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בשנת 2010 הצטרף מייק פנס, אז חבר בבית הנבחרים, לאירוע שערך עמיתו ג'ון לואיס, מחלוצי זכויות השחורים, לציון 45 שנה לצעדת המחאה הידועה בגשר אדמונד פטוס. הנשיא דונלד טראמפ לא היה מאוהדיו של לואיס, בלשון המעטה, וכאשר הלה הלך לעולמו בחודש שעבר – המתין פנס לאיתות מהחדר הסגלגל. רק לאחר הודעת האבל של הבית הלבן, הרשה פנס לעצמו לפרסם הודעה בה שיבח את לואיס כ"אייקון, עמית וחבר". זה היה מהלך קלאסי של פנס, אומר וושינגטון פוסט בכתבה מקיפה: לחכות עד שיראה מה טראמפ רוצה.
26/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
כמעט כל העיתונאים שנכחו בוועידת המפלגה הרפובליקנית ב-2016 לא חשבו לרגע שדונלד טראמפ יכול לנצח בבחירות לנשיאות. צירים רבים חששו שהמפלגה דוהרת לקראת אסון בקלפיות, וחלק מתומכיה הוותיקים ביותר סירבו להאמין להבטחותיו: מינוי שופטים שמרנים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט לערעורים? הגדלת תקציב הצבא? הפחתת הרגולציה? אין סיכוי. התחושה הייתה, שגורלו של טראמפ נחרץ מראש – כותב יו יואיט, בעל טור בוושינגטון פוסט.
25/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בחודש האחרון תקף הנשיא דונלד טראמפ את "הביצה של וושינגטון" והבטיח לייבש אותה – תוך שהוא מתעלם מפרט אחד קטן: היו לו 3.5 שנים לעשות זאת. זוהי דוגמה אחת בלבד לכך שטראמפ אינו מסוגל להתמודד כנשיא מכהן, אלא ממשיך לתקוף את המוסדות שבראשם הוא עצמו עומד – טוענת אשלי פרקר, כתבת הבית הלבן בוושינגטון פוסט.
25/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לפני בחירות 2016 צפו רוב הסקרים והפרשנים, כי הילרי קלינטון תנצח – אבל היו בודדים שחזו נכונה את נצחונו של דונלד טראמפ. חודשיים וחצי לפני ההתמודדות בין טראמפ לבין ג'ו ביידן, ניוזוויק חזר לארבעה מבין אותם אלו שצדקו בפעם הקודמת כדי לשמוע את תחזיותיהם.
24/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il