|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
טראמפ הבוקר. תיאוריות קונספירציה [צילום: אוון ווצ'י, AP] זיקוקים מאחורי הבית הלבן לאחר הנאום [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

וושיגנטון פוסט מנתח את נאום הבחירות של הנשיא

טראמפ שוב מפזר כזבים, המצאות ושכתובים

הנתונים על בדיקות הקורונה מטעים, ונתוני התמותה - כוזבים הסיפור על עלות השגרירות בירושלים איננו נכון ציטוט המיוחס לג'ו ביידן הוא הוצאת דברים מהקשרם המספרים על תקציב נאט"ו מנופחים, כמו גם ההתפארות בהיקפם של קיצוצי המס שביצע
28/08/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות
טראמפ: סין תשלוט אם ביידן ייבחר
איתמר לוין
בנאומו בסיום הוועידה הרפובליקנית, מדגיש טראמפ את הישגיו במזרח התיכון ובתמיכה בישראל * מאשים: אם היינו מקשיבים לביידן, מאות אלפי נוספים היו מתים מהקורונה והמשק היה נהרס * מרחיב את הדיבור על שמירת החוק והסדר וטוען: ביידן הוא סוס טרויאני סוציאליסטי
לרשימה המלאה

נאום הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ (יום ו', 28.8.20) היה עמוס, כתמיד, באמירות כוזבות, אמירות מטעות ושכתוב של ההיסטוריה – טוען וושינגטון פוסט, אשר בדק את המרכזיות שבהן. כאן מובאים רק עיקרי הדברים.

"ארה"ב מבצעת בדיקות קורונה יותר מאשר כל אירופה ביחד, ויותר מכל מדינות חצי הכדור המערבי ביחד. אנחנו מבצעים 40 מיליון בדיקות יותר מהמדינה שאחרינו".

אלו הם מספרים מוחלטים; מה שחשוב הוא מספר הבדיקות לנפש, ושם ארה"ב עודנה צמודה לבריטניה ומפגרת אחרי רוסיה. בעיה נוספת: תוצאות הבדיקות בארה"ב מגיעות באיטיות רבה, כך שהיא אינה מסוגלת לממש את אסטרטגיית הליבה של המאבק בקורונה: לבדוק, לאתר ולבודד.

"שיעור התמותה [מקורונה] בארה"ב הוא אחד הנמוכים בין המדינות העיקריות".

זהו שקר. שיעור התמותה בארה"ב מקרב החולים הוא 3.1% - המקום ה-11 מבין 20 המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר; בתמותה ל-100,000 תושבים היא הרביעית בעולם (מלמעלה, לא מלמטה). וכאשר מדובר ב"מדינות עיקריות" – נניח מדינות OECD - הרי ששיעור התמותה בארה"ב נמוך מאשר בבריטניה, איטליה, צרפת וספרד – וגבוה מאשר באוסטרליה, יפן, קוריאה הדרומית, טורקיה, לטביה, צ'כיה, ישראל ואחרות.

"עשיתי למען האפרו-אמריקנים יותר מכל נשיא מאז אברהם לינקולן".

טראמפ כנראה מתבסס על נתוני האבטלה שלפני הקורונה ועל כמה פעולות שוליות של ממשלו; היסטוריונים אומרים שהטענה הזאת מטופשת. לינקולן שחרר את העבדים ולחץ לשינוי בחוקה שיבטיח להם שוויון. לינדון ג'ונסון חתם על חוק זכויות האזרח ועל חוק זכויות ההצבעה, להם הייתה השפעה מתמשכת על האפרו-אמריקנים.

"בעלות בריתנו בנאט"ו, תחת לחץ כבד שלי, הסכימו לשלם 130 מיליארד דולר יותר לשנה ובסופו של דבר זה יגיע ל-400 מיליארד דולר".

מאז 2006 קובעים כללי נאט"ו, שעל כל חברה להוציא לפחות 2% מהתוצר על ביטחון. בשנת 2014 – תחת ממשל אובמה – הציב הארגון את 2024 כשנה בה על כל המדינות לעמוד ביעד זה, ומאז ההוצאות לביטחון אכן עולות בהתמדה. 130 מיליארד דולר הוא הסכום שהחברות האירופיות וקנדה יוסיפו בסך-הכל בשנים 2020-2016, לא בשנה אחת; 400 מיליארד דולר הוא המספר על פני שמונה שנים.

"הוצאנו 2.5 טריליון דולר על בנייה מחדש מוחלטת של הצבא שלנו, שתקציבו התרוקן כאשר נכנסתי לתפקיד".

שקר, קובע הפוסט. תקציבו של הצבא לא אזל. תקציבו ירד בשנים שלפני ממשל טראמפ, כתוצאה מקיצוץ התקציב למלחמות בעירק ובאפגניסטן, ולא משום שנגמר לו הכסף. בהתאמה לאינפלציה, התקציב תחת טראמפ עודנו נמוך מזה שהיה בשנות השיא של מלחמות אלו. הקונגרס אכן אישר בשלוש השנים האחרונות תוספת של 2.5 טריליון דולר לתקציב הביטחון, אך לא כל הכסף הוצא, לא כל התוספת מיועדת לרכישת ציוד, ולא כל הציוד שהוזמן כבר נבנה.

"הם ריגלו אחרי הקמפיין שלי [ב-2016] והם נתפסו".

טראמפ חוזר שוב ושוב על תיאוריות קונספירציה, לפיהן ברק אובמה הורה לרגל אחרי הקמפיין שלו – ללא כל הוכחה.

"כאשר נשאל האם הוא בעד תקצוב מחדש של המשטרה [והפניית משאבים משיטור לקהילה], ג'ו ביידן ענה: כן, בהחלט".

שקר בוטה, טוען הפוסט. ביידן תומך בהצעות להגדיל את המימון לתוכניות סוציאליות הנפרדות מן המשטרות המקומיות, וגם בהגדלת תקציבי המשטרות כדי להוסיף מצלמות גוף והכשרה בקשרי קהילה. ביידן אמר במפורש, שהוא תומך בהתניה של חלק מהסיוע הפדרלי למשטרות המקומיות בכך שהן יעמדו בסטנדרטים מוסריים וערכיים מסוימים. הוא ספג ביקורת משמאל על תמיכתו בהקצבת 300 מיליון דולר בשנה לתוכניות שיטור קהילתי. הציטוט "כן, בהחלט" שמייחס טראמפ לביידן הוא הוצאת דברים מהקשרם מראיון שהעניק בחודש יולי.

"המצע של ביידן-ברני [סנדרס] קורא לביטול השחרורים בערבות, מה שיוביל לשחרור מיידי של 40,000 פושעים לרחובות".

אף מילה של אמת. עצורים הממתינים למשפטם לא שוחררו אוטומטית במדינות בהן בוטלו השחרורים בערבות, שכן מערכת זו – שנתנה עדיפות למצבו הכלכלי של החשוד – הוחלפה במערכת שנועדה להעריך את הסיכון הנובע משחרורו. הדמוקרטים מציעים בדיוק את אותה הדבר – מה שנעשה למשל בניו-ג'רזי תחת המושל כריס כריסטי, מבעלי בריתו הבולטים של טראמפ.

"ביידן הבטיח להפסיק את הייצור בארה"ב של נפט, פחם, פצלי שמן וגז טבעי".

שקר. ביידן לא יבטל את הפקת הדלקים המוצקים; הוא קורא להגיע לפליטה של אפס פחמן בשנת 2050. בזמן שעד אז ניתן למצוא דרכים לשימוש נקי בדלקים המוצקים. ביידן הבהיר, שיאפשר לעבודות ההפקה הנוכחיות להימשך, אך לא יעניק רשיונות חדשים.

"הוא [ביידן] התנגד לחיסולו של אוסמה בן-לאדן".

הפוסט גינה לאחרונה בחריפות את טענתו של ביידן לפיה לא התנגד לחיסול, אך מציין שהסיפור מורכב מכפי שטראמפ מציג אותו. ביידן היה אחד משני הבכירים שהטילו ספק במהימנות המודיעין על הימצאו של בן-לאדן בפקיסטן, ולכן יעץ לאובמה שלא לבצע את החיסול באותו מועד. כלומר: ביידן התנגד לפעולה ברמה הטקטית, לא האסטרטגית.

"הוא [ביידן] הצביע בעד המלחמה בעירק".

כסנאטור הצביע ביידן בעדה בשנת 2003, אם כי מאז 2005 הוא אומר שהייתה זו טעות. טראמפ טוען שהוא עצמו התנגד למלחמה זו, והפוסט אומר שזהו אחד השקרים הקבועים שלו. אין שמץ של ראיה להתנגדות כזו; להפך: הוא הביע תמיכה מאז הפלישה במארס 2003 ושינה את עמדתו רק באוגוסט 2004, כאשר אמריקנים רבים יצאו נגדה.

"במקום להוציא מיליארד דולר על בנייה [של השגרירות בירושלים], לקחנו מבנה קיים במקום טוב יותר ופתחנו אותו במחיר של פחות מ-500,000 דולר".

השגרירות שוכנת באופן זמני במבנה ששימש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים. עלויות הקמתה של השגרירות הקבועה עשויות להיות למעלה ממיליארד דולר.

"בכהונה הבא נבנה שוב את הכלכלה הגדולה ביותר בהיסטוריה".

טראמפ לא עמד בראש הכלכלה החזקה ביותר בתולדות ארה"ב גם לפני הקורונה, למרות שהמצב הכלכלי אכן היה טוב. לפי כמעט כל קני המידה החשובים, המצב הכלכלי ב-2020-2017 היה פחות טוב מאשר תחת דווייט אייזנהאואר, לינדון ג'ונסון או ביל קלינטון. האבטלה אומנם ירדה ל-3.5% בימי טראמפ, אך השפל ההיסטורי הוא 2.5% בשנת 1953 (כיום היא מעל 10%).

"העברנו קיצוצי מס שוברי שיאים, בהיקף שלא נראה מעולם".

תוכנית המס של טראמפ לא "שברה שיאים", למרות שהוא טען זאת למעלה מ-200 פעם בשנתיים האחרונות. היקפה היה 0.9% מהתוצר – לעומת 2.9% בתוכנית של רונלד רייגן ב-1981. היא השמינית בהיקפה; בין היתר מקדימות אותה שני תוכניות של אובמה.

תאריך:  28/08/20   |   עודכן:  28/08/20
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ שוב מפזר כזבים, המצאות ושכתובים
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עוד סתם אחד
28/08/20 17:59
 
אישש
28/08/20 20:24
2
יאקי
28/08/20 19:27
 
הגלשנית
28/08/20 21:54
3
הגלשנית
28/08/20 19:58
4
אוליבר וונדל
28/08/20 21:05
5
אא
28/08/20 22:46
6
אזרחית
28/08/20 22:56
7
אזרח ארה״ב
28/08/20 23:05
8
פרשן לפרשן
29/08/20 08:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
האם באמת נכיר אי-פעם את מלאניה טראמפ? זוהי שאלתה של קארן טומולטי, בעלת טור בוושינגטון פוסט, למחרת נאומה של טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית (יום ד', 26.8.20). היה זה נאום מרשים, בו אמרה הגברת הראשונה – ששמרה על פרופיל נמוך מאז ינואר 2017 – מה שלא אמר איש ביומיים הראשונים של הוועידה.
27/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בשנת 2010 הצטרף מייק פנס, אז חבר בבית הנבחרים, לאירוע שערך עמיתו ג'ון לואיס, מחלוצי זכויות השחורים, לציון 45 שנה לצעדת המחאה הידועה בגשר אדמונד פטוס. הנשיא דונלד טראמפ לא היה מאוהדיו של לואיס, בלשון המעטה, וכאשר הלה הלך לעולמו בחודש שעבר – המתין פנס לאיתות מהחדר הסגלגל. רק לאחר הודעת האבל של הבית הלבן, הרשה פנס לעצמו לפרסם הודעה בה שיבח את לואיס כ"אייקון, עמית וחבר". זה היה מהלך קלאסי של פנס, אומר וושינגטון פוסט בכתבה מקיפה: לחכות עד שיראה מה טראמפ רוצה.
26/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
כמעט כל העיתונאים שנכחו בוועידת המפלגה הרפובליקנית ב-2016 לא חשבו לרגע שדונלד טראמפ יכול לנצח בבחירות לנשיאות. צירים רבים חששו שהמפלגה דוהרת לקראת אסון בקלפיות, וחלק מתומכיה הוותיקים ביותר סירבו להאמין להבטחותיו: מינוי שופטים שמרנים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט לערעורים? הגדלת תקציב הצבא? הפחתת הרגולציה? אין סיכוי. התחושה הייתה, שגורלו של טראמפ נחרץ מראש – כותב יו יואיט, בעל טור בוושינגטון פוסט.
25/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בחודש האחרון תקף הנשיא דונלד טראמפ את "הביצה של וושינגטון" והבטיח לייבש אותה – תוך שהוא מתעלם מפרט אחד קטן: היו לו 3.5 שנים לעשות זאת. זוהי דוגמה אחת בלבד לכך שטראמפ אינו מסוגל להתמודד כנשיא מכהן, אלא ממשיך לתקוף את המוסדות שבראשם הוא עצמו עומד – טוענת אשלי פרקר, כתבת הבית הלבן בוושינגטון פוסט.
25/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לפני בחירות 2016 צפו רוב הסקרים והפרשנים, כי הילרי קלינטון תנצח – אבל היו בודדים שחזו נכונה את נצחונו של דונלד טראמפ. חודשיים וחצי לפני ההתמודדות בין טראמפ לבין ג'ו ביידן, ניוזוויק חזר לארבעה מבין אותם אלו שצדקו בפעם הקודמת כדי לשמוע את תחזיותיהם.
24/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il