|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
לא התכוננו ללימודים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90] לא מתכוננים לחגים [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

שישה בשישי / הכישלון המתמשך במאבק בקורונה

מישהו כאן מוכן לחשוב קדימה?

המאבק בגל הראשון של הקורונה עלה יפה, כי היה צורך לאלתר מול נגיף שהגיע במפתיע וגרם למגיפה שלא הייתה כמותה 100 שנה - ואנחנו אלופי העולם באלתור החזרה לשגרה וההכנה לגל השני חייבו תכנון ומחשבה - ובזה אנחנו הכי גרועים בעולם, והתוצאות נראות היטב מאחר שאיננו יודעים להפיק לקחים, ההתנהלות הזאת נמשכת ועולה בחיי אדם
04/09/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


לקראת הסגר
לרגע שאחרי האחרון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

האזהרות מפני הסגר נוסף עלולות להישמע כמו משהו שאימא אומרת לילד – "אם לא תעשה שיעורים, לא תלך עם החבר'ה" – וכניסיון לדחוק את כולנו לקיים את ההנחיות והמגבלות. אך עם 3,000 נדבקים חדשים ביממה, קרוב ל-1,000 מתים, 800 מאושפזים ו-430 חולים קשים – זוהי אפשרות אמיתית בהחלט וקרובה מתמיד. אלא מאי? איש אינו אומר לנו מה יהיה קנה המידה להחלטה כזאת, ועושה רושם שאיש אינו יודע כיצד היא תיושם וכיצד נתמודד עם השלכותיה.

ראיתי השבוע ציטוט מפיו של בנימין נתניהו, לפיו הסגר יוטל אם נגיע חלילה ל-800-700 חולים קשים. זה המספר? זו גם דעתם של המומחים בראשות רוני גמזו? מה המשמעות המעשית של הסגר? האם הוא יהיה כלל-ארצי או נקודתי? האם ניתן יהיה לצאת לעבודה בצורה חלקית? מי יפצה את בעלי העסקים, המעסיקים והשכירים? מה יהיו קני המידה להטלתו וביטולו? מהם ההיבטים המשפטיים והחוקתיים שלו? התחושה שלי היא, שאת כל זה לא אומרים לנו לא משום שמדובר בסוד מדינה או משום שהתשובות דינמיות, אלא מסיבה הרבה יותר פשוטה: אין תשובות כי אין תוכניות, כי הכל נשאר ליד המקרה של הרגע שאחרי האחרון.

הלימודים
לא דאגו ליידע [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בלא לימודים מסודרים, הורים רבים מתקשים לצאת לעבודה והמשבר מעמיק. הרבה מאוד ידע אינו עובר לתלמידים, וזה קריטי במיוחד בכיתות הנמוכות ולקראת בחינות הבגרות. ואולי הכי משמעותי: הרגלי למידה נשכחים, סדר יום מסודר ננטש. ההשכלה היא היתרון היחסי הגדול ביותר שלנו, הן מול אויבינו והן ביחס לעולם, והפגיעה בה תורגש עוד שנים רבות

"המנה האחרונה של יום שלישי תוגש כמנה ראשונה ביום שישי, והמנה הראשונה של יום שישי תוגש כמנה עיקרית ביום חמישי. ארוחת חג המולד תוגש בערב ראש-השנה, ומסיבת ראש-השנה תתקיים ביום שאחרי חג המולד. לאור כל זאת, כמובן, על אנשי הסגל להביא מהבית את ארוחת הצהריים של 7 בינואר". מסמך מבית חולים שמציג ג'ים האקר בפני האמפרי אפלבי.

כך בדיוק נראית מערכת החינוך שלנו. ביום ראשון חצי כיתה לומדת בקפסולה מ-10 עד 12, ביום שני יש ארבעה שיעורי זום, ביום שלישי החצי השני לומד בקפסולה מ-11 עד 14, ביום רביעי לא לומדים בכלל, וביום חמישי יש שיעורי זום מ-9 עד 10 ומ-12 עד 13. זה כמובן רק בכיתה ט' בתיכון שברחוב הרצל 14. לעומת זאת, בכיתה ו' בבית הספר היסודי שברחוב הרצל 16 לומדים בזום בימי ראשון ושלישי בין 9:30 ל-11:45, ובקפסולות בימי שני בשעות 12:30-8:15 ובימי רביעי בשעות 13:15-10:00, ובימי חמישי עוד לא ברור.

היו למערכת החינוך חודשים ארוכים להתכונן. כבר בחודש מאי היה ברור שאת שנת הלימודים תשפ"א אי-אפשר יהיה לפתוח כרגיל, ושיש סיכוי גבוה שכל השנה תתנהל בצל הקורונה. אז מה עשו? התקוטטו עם ארגוני המורים (לדעתי האנשים הכי קטנוניים, מרגיזים ומגעילים בכל המשבר) על עוד שבוע לימודים בחופש ועל כמה מאות מורים בסיכון. ומה לא עשו? לא דאגו לגייס רבבות מחשבים וטאבלטים, אפילו משומשים, כדי שיהיה לפחות מכשיר אחד לכל שני ילדים. לא דאגו להכין תוכניות לימוד שניתן להעביר און-ליין, תוך ניצול היתרונות של האמצעים הדיגיטליים. לא דאגו לקבוע כללים אחידים שבתוכם יכול כל בית ספר לפעול. לא דאגו ליידע מראש את ההורים והתלמידים מה עומד לקרות.

חוץ מאשר הנזקים הכלכליים שהביאה עימה הקורונה, ההשלכות במערכת החינוך הן החמורות ביותר. בלא לימודים מסודרים, הורים רבים מתקשים לצאת לעבודה והמשבר הכלכלי מעמיק. הרבה מאוד ידע אינו עובר לתלמידים, וזה קריטי במיוחד בכיתות הנמוכות ולקראת בחינות הבגרות. ואולי הכי משמעותי: הרגלי למידה נשכחים, סדר יום מסודר ננטש. ההשכלה היא היתרון היחסי הגדול ביותר שלנו, הן מול אויבינו והן ביחס לעולם, והפגיעה בה תורגש עוד שנים רבות.

החיסון
לקבוע סדר עדיפויות [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

האם סגל העזר בבתי החולים הם עובדים חיוניים כמו הסגל הרפואי? באיזה מקום להציב את עובדי בתי האבות? האם מוכרים במרכולים צריכים לבוא לפני המוכרים במעדניות? בקיצור: הרבה מאוד תכנון מדוקדק לפרטי פרטים. מה שמבטיח שאצלנו יהיה בלגאן מוחלט

מתישהו יהיה חיסון נגד הקורונה. לא ברור אם יהיה צורך במנה אחת או שתיים, לא ברור האם הוא יהיה חד-פעמי או עונתי, לא ברור האם יהיה חיסון אחיד לכל האוכלוסייה או בהתאם לקבוצות גיל. אבל יהיה, וכנראה הרבה יותר מהר מאשר אי-פעם בהיסטוריה. בארה"ב מדברים על אוקטובר-נובמבר, אם כי ייתכן שמדובר במשאלת לב פוליטית לקראת הבחירות לנשיאות. ראש עיריית טוקיו דיבר על אפשרות של חיסון כל תושבי העיר (למעלה מ-9 מיליון, כמספר אזרחי ישראל) עוד לפני האולימפיאדה ביולי הבא.

אלא שפיתוח החיסון הוא רק השלב הראשון. לאחר מכן צריך לייצר ולשנע מיליארדי מנות, ולבסוף – לחסן את האוכלוסייה. לצד זה, צריך לתכנן את כל המערך: קופות חולים, אחיות קהילה, בתי חולים, אחיות בבתי הספר, טיפות חלב. כאן עולה שאלה בעלת חשיבות מכרעת: מה יהיה סדר המתחסנים? בארה"ב כבר דנים לעומק בשאלה זו, והתשובות לא פשוטות.

לכולם ברור, שהסדר צריך להיות על-פי שילוב של חיוניות וסיכון. רופאים ואחיות ודאי קודמים לעורכי דין ורואי חשבון, מורים ודאי קודמים לעיתונאים, קשישים ודאי קודמים לספורטאים, שוטרים ודאי קודמים לקופאים. אך יש המון דרגות ביניים. האם סגל העזר בבתי החולים הם עובדים חיוניים כמו הסגל הרפואי? באיזה מקום להציב את עובדי בתי האבות? האם מוכרים במרכולים צריכים לבוא לפני המוכרים במעדניות? בקיצור: הרבה מאוד תכנון מדוקדק לפרטי פרטים. מה שמבטיח שאצלנו יהיה בלגאן מוחלט: תורי ענק, דחיפות וצעקות, פרוטקציות למקורבים ואולי אפילו שחיתות.

חגי תשרי
לפזר את המתפללים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מה אומר ההיגיון? לסייע לבתי הכנסת להתפזר למניינים מצומצמים יותר – בבתי ספר, במתנ"סים, במועצות דתיות, במבנים עירוניים וציבוריים אחרים. במקום 100 איש במקום אחד, שיהיו 20-10 בחמישה-עשר מקומות. אבל מה עושים בפועל? כלום

אם מישהו אצלנו היה טורח להפעיל את הראש, ניתן היה לפתור מראש חלק משמעותי מן הבעיות הצפויות בתפילות הימים הנוראים, סוכות ושמחת תורה. הרי אפילו על-פי המגבלות הקיצוניות ביותר, מותרות התכנסויות של עד עשרה אנשים בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח. אז מה אומר ההיגיון? לסייע לבתי הכנסת להתפזר למניינים מצומצמים יותר – בבתי ספר, במתנ"סים, במועצות דתיות, במבנים עירוניים וציבוריים אחרים. במקום 100 איש במקום אחד, שיהיו 20-10 בחמישה-עשרה מקומות. אבל מה עושים בפועל? כלום.

אני לא חושב שזה נובע מאיזושהי גישה אנטי-דתית, אם כי סביר להניח שיש ראשי ערים שתפילות יותר קרובות לליבם מאשר אחרים. זה נראה יותר כמו חלק מהבלגן המוחלט של הקורונה, חוסר המחשבה הרגיל של היום-יום והאטימות האופיינית לפקידים בכל מקום. פרופ' נורת'קוט פרקינסון דיבר על "אומר הלאו המאוס": הפקיד שתמיד יגיד "לא", כי זה הרבה יותר בטוח מאשר "כן". ואני אוסיף: ודאי בשעת חירום. למה שפקיד יקח על עצמו אחריות שמא אחד המתפללים הוא חולה קורונה שיגע בשולחן שלידו יישב תלמיד בעוד יומיים? ומאחר שאיש למעלה אינו לוקח אחריות ואינו נותן הנחיות, ודאי שזה לא יקרה מלמטה.

התוצאה כאן עלולה להיות קשה. חגי תשרי, ובמיוחד יום הכיפורים, הם ימים בהם רבים-רבים מגיעים לבתי הכנסת. אלו ימים שבהם גם מי שאינו בהכרח שומר מצוות, מרגיש שמקומו בין המתפללים – לתקיעת שופר, ל"כל נדרי", לאזכרת נשמות, לתפילה נעילה, להקפות. אם לוותר על ליל הסדר במשפחה היה קשה, ויתור על התפילות הללו יהיה קשה שבעתיים. אני לא מכיר גבאי אחד שימנע את כניסתו של מתפלל אחד בימים ייחודיים אלו. עוד לא מאוחר מדי: אפשר עדיין להתעשת, לעזור למאות אלפי ישראלים להתפלל ולעשות זאת תוך מיזעור הסכנות הנובעות מן המגיפה.

תקציב 2021
להזרים כספים למשק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

אם מישהו לא שם לב, אזי אנחנו מצויים בחודש התשיעי של 2020 – ותקציב לשנה הנוכחית עדיין אין. ההוצאות נעשות על בסיס 1/12 של תקציב 2019, אשר הוכן בכלל בשנת 2017 כחלק מן התקציב הדו-שנתי. כאשר נוהגים לומר שראשי התיבות BC הפכו מ-Before Christ ל-Before Corona, מדובר במשהו כמעט פרה-היסטורי. על תקציב 2021 בכלל לא מדברים, למרות שהוא אמור להיכנס לתוקפו בעוד פחות מארבעה חודשים. זוהי רשלנות פושעת.

תקציב המדינה הוא הדלק המניע את המנוע הממשלתי, שהוא המניע את גלגלי המשק. המדינה היא המעסיק הגדול ביותר והצרכן הגדול ביותר, וכאשר הוצאותיה מוגבלות – כל המשק סובל. על אחת כמה וכמה בזמן משבר, בו דרושה מדיניות פיסקלית מרחיבה – הזרמת כספים למגזר העסקי. במקום זה, אנחנו מקבלים שיתוק מתמשך – תוצאה של שלוש מערכות הבחירות והמריבות הבלתי-פוסקות בתוך ממשלת ה"אחדות", שכזכור הוקמה תוך הבטחה למאבק בלתי מתפשר בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות.

העדר תקציב ל-2021 מלמד שההפקרות ממשיכה להשתולל. כדי שניתן יהיה להפעיל תקציב מעודכן ב-1 בינואר, יהיה צורך להכין אותו במהירות ולאשר אותו בעוד יותר מהירות – בלי דיון של ממש ובלי חלופות. אולי זה החלום הרטוב של פקידי האוצר, אבל זהו חלום הבלהות של משטר דמוקרטי, ודאי בעיצומו של משבר הגורם לפגיעה קשה בזכויות יסוד. לחלופין, התקציב הזה לא יאושר בזמן, גם 2021 תיפתח עם 1/12 ושוב נהיה במשבר של אולי בחירות בעיצומה של המגיפה. כלי התכנון החשוב ביותר של המדינה כולה, הופך לבדיחה.

רכבת לנתב"ג
איך בדיוק נגיע [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

תרשו לי לסיים במשהו שולי, אבל מייצג. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל (מיל') מירי רגב – כפי שדובריה טורחים לכנותה – הודיעה השבוע בגאווה רבה על האפשרות לבצע בדיקות קורונה בנתב"ג, 72 שעות לפני היציאה לחו"ל, במחיר כמעט סמלי של 50 שקל. בהחלט ראוי לציון, ואני אומר זאת במלוא הרצינות, עם ההסתייגות שעוד צריך לראות כיצד זה יעבוד.

מה שכחה הח"כ תא"ל (מיל')? שאין רכבת לנתב"ג. התחנה סגורה מזה חודשים רבים ואין שום סימן שהיא תיפתח בקרוב. זאת אומרת, שמי שעומד לנסוע לחו"ל ואין ברשותו רכב פרטי, או שאינו רוצה לנהוג, צריך לקחת מונית הלוך וחזור רק כדי לבצע את הבדיקה. מתל אביב זה סיפור של 130 שקל, מירושלים זה 250 שקל, ומחיפה – 500 שקל. תכפילו את זה בשתיים, ותקבלו שרק הנסיעה לצורך הבדיקה עולה יותר (ולעיתים הרבה יותר) מאשר בדיקות פרטיות, שלא לדבר על הזמן הדרוש. זה שגם רכבת ישראל מצויה באחריותה של הח"כ תא"ל (מיל'), לא גרם לה לחשוב על אלו שאין להם רכב צמוד עם נהג. כאמור, אולי פרט קטן בהתחשב בממדי הקורונה – אך דומני שהוא מדגים היטב את חוסר החשיבה עליו דיברנו. שנהיה בריאים.

תאריך:  04/09/2020   |   עודכן:  04/09/2020
איתמר לוין
+2,716 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה
18:12 04/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: 2,716 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה. מספר החולים הפעילים עומד על 25,069, מתוכם 426 במצב קשה (126 מונשמים).
+שוב קורונה בתיכון הגימנסיה בירושלים
15:46 04/09/20  |  עידן יוסף
שוב קורונה בתיכון הגימנסיה בירושלים: חולה קורונה ראשון לשנת הלימודים תשפ"א, תלמיד כיתה י"ב (גלי צה"ל).
+אור יהודה: המשטרה סגרה שני אולמות שהפרו את התקנות
14:04 04/09/20  |  עידן יוסף
בפעילות יזומה של המשטרה, באור יהודה וביהוד, בשיתוף הרשויות המקומיות, נבדקו אולמות אירועים, מסעדות, בתי קפה ומוקדי בילוי על-מנת לוודא שמירה על התקנות וצו בריאות העם.

בבדיקת אולמות שמחה בעיר אור יהודה, עלה כי שני בעלי מקום הפעילו אולמות בניגוד לתקנות כשבאולמות נצפו עשרות אורחים מעל הכמות המותרת כאשר הם חוגגים ללא שמירת מרחק ומבלי שעטו מסיכות כנדרש. בעקבות ההפרות הנ״ל, החליט מפקד התחנה לסגור את האולמות לאלתר למשך 5 ימים ובעליהם זומנו לשימוע.

ביהוד התלוותה לפעילות ראש העירייה ועשרות שוטרים ומתנדבים שביצעו פעילות הסברה ענפה לתושבים בדבר החשיבות על שמירת תקנות שעת החירום וכן חילקו מסיכות לתושבים. בנוסף, חולקו מנשרים להתנהלות בטוחה ולשמירה על הרכוש.
+הצפי: רף אלף המתים מקורונה ייחצה בשבת
13:51 04/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי הנתונים שהוצגו לקבינט הקורונה מרבית הנדבקים אינם מתגוררים בערים האדומות  ▪  רשות החרום הלאומית תפעיל מינהלת שתפקח על ההסגר בישובים  ▪  התפרצות בבסיס צה"ל בדרום  ▪  המשטרה הגבירה את האכיפה
קשישים בשדרה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
שוטרי מג"ב בירושלים העתיקה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סגן השר יברקן סיים את תקופת הבידוד
12:10 04/09/20  |  עידן יוסף
שגר השר לבט"פ גדי יברקן הודיע כי היום הוא מסיים את תקופת הבידוד. הוא כתב: "הבוקר קיבלתי את האישור המיוחל מרופא המשפחה לחזור לשיגרה. לשמחתי במקרה שלי בריאותי נשארה תקינה לאורך כל תקופת הבידוד וב"ה לא חוויתי תסמינים, אך במקרים רבים המצב שונה וההתמודדות עם המחלה גם במקרים קלים, אינה פשוטה".
+עשרות קצינים נשלחו לבידוד בעקבות גילוי חולות בבסיס
11:02 04/09/20  |  עידן יוסף
‏בעקבות גילוי שתי חולות קורונה בבית ספר לקצינים בדרום הארץ - נשלחו עשרות חיילים לבידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. נכון לעת זו, אובחנו כחולים כ-30. כולם במצב קל. מתקיימות חקירות אפידמיולוגיות וניתן מענה שלם למבודדים.

המועצה המקומית זכרון יעקב דיווחה כי אתמול (ה') נסגר בית ספר יסודי בעקבות מורה באחת מכיתות הלימוד שנמצאה כחולה מאומתת. כלל התלמידים מקיימים לימודים מרחוק. עבודות חיטוי וניקוי יתבצעו על-מנת להכשיר את בית הספר מחדש. תלמידי כיתתה של המורה, כמו גם אנשי הצוות החינוכי שנחשפו אליה, נכנסו לבידוד.
+צור באהר: חתן עוכב בחדש להפרת הנחיות הקורונה בחתונתו
10:55 04/09/20  |  עידן יוסף
כוחות משטרת ישראל ובהם לוחמי מג"ב, הוזעקו בשעות הלילה לאירוע הקמת רעש בחגיגת חתונה שנערכה בצור באהר במזרח ירושלים תוך שימוש במערכת הגברה. מספר המשתתפים חרג מהמותר בתקנות לשעת חרום.

השוטרים פעלו להפסקת האירוע, כיבו את המוזיקה ווידאו שהמשתתפים עוזבים את המקום. בתוך כך נרשמו מספר דוחות בגין אי-עטיית מסיכה.

החתן עוכב לחקירה בחשד שביצע בהתרשלות מעשה העלול להפיץ מחלה, ושוחרר בסיומה בתנאים.

+מדוע קונים יותר משקאות מתוקים
10:04 04/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט על ההשלכות של הסגר, הקניות און-ליין והשפעת השימוש בבולי המזון: כך משנה הקורונה את קניית מוצרי היסוד בארה"ב
(יבואו בשביל מוצרים "מלהיבים" [צילום: ביל סייקס, AP])
+אשדוד: המשטרה פיזרה מסיבת טבע המונית
09:15 04/09/20  |  עידן יוסף
באשדוד, נחשפה הלילה מסיבת טבע המונית בכמה מוקדים בחוף החשמל בעיר בהשתתפות מאות צעירים. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות כלי רכב ובאוהלים שהוקמו בחוף, כאשר חלק מהמשתתפים במסיבה ללא מסיכות וללא שמירה על ריחוק חברתי, בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

השוטרים איתרו את מארגני האירוע, שטענו בפני השוטרים כי מדובר במסיבת יום הולדת. המסיבה פוזרה. השוטרים שפכו אלכוהול ורשמו קנסות בגין אי-עטיית מסיכה. ארבעת מארגני המסיבה נעצרו ונלקחו לחקירה במשטרת אשדוד. המארגנים הם תושבי מרכז הארץ בשנות ה-20 לחייהם. היום הם יובאו לבית משפט השלום באשקלון לדיון בהארכת מעצרם. החקירה נמשכת.
[צילום: דוברות המשטרה]
+משרד הבריאות: 2,740 נדבקים חדשים
08:16 04/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 2,740 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, 418 חולים במצב קשה.
+נמשכת השביתה במעבדות: נדחתה הבקשה לצו מניעה
05:26 04/09/20  |  עידן יוסף
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את בקשת המדינה להוציא צווי מניעה לשביתת עובדי המעבדות הציבוריות בדרישה לשיפור תנאי העסקתם. עם זאת, ניתן צו האוסר על עובדי המעבדות של קופת החולים שירותי בריאות כללית לשבות. הצדדים יידרשו לפרסם באמצעים שונים, כי ניתן להגיש בקשות לוועדת חריגים וכי ההשבתה אינה פוגעת בביצוע בדיקות קורונה.

במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט, אמר סגן הממונה על השכר במשרד האוצר כי המדינה אינה מוכנה לדון עם עובדי המעבדות בתוספת שכר רוחבית, ונימק זאת בהעדר תקציב מדינה מאושר ובייחוד של מדיניות האוצר במשבר הקורונה. עובדי המעבדות שובתים זה חמישה ימים. כתוצאה מכך, בדיקות שגרתיות אינן מתבצעות בקופות החולים ובבתי החולים, דבר הפוגע בתפקודם.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מישהו כאן מוכן לחשוב קדימה?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
4/09/20 09:53
2
בני בנקר
4/09/20 10:34
3
בני בנקר
4/09/20 11:17
4
יאיר ל
5/09/20 09:58
5
איש אמת
7/09/20 00:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בשנת 2020, עד סוף יולי ובפרט בחודשים מרס-יולי, לא ניתן להצביע על תמותה עודפת משמעותית בישראל, למרות העלייה במספר המתים מנגיף הקורונה והעלייה בחלקם מתוך סך המתים. בחודשים הראשונים של השנה התמותה הייתה נמוכה במיוחד, אך מתחילת המגפה ובמיוחד בחודשים אפריל-יולי, התמותה דומה לשנים קודמות, עם תנודתיות בין השבועות. מחישוב סטטיסטי של תמותה עודפת לפי שבועות נמצא כי עודף התמותה בחודשים מרס-יולי הוא כ-300 מתים מתוך 19,000 מתים באותה תקופה.
03/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבהיר (יום ה', 3.9.20), כי ניהול משפטו של בנימין נתניהו במשך שלושה ימים בשבוע, אינו מהווה עילה לקבוע שנבצר ממנו למלא את תפקידו. שלב ההוכחות בבית המשפט המחוזי בירושלים אמור להיפתח בינואר הקרוב, ובסביבתו של נתניהו הושמעו חששות, לפיהם מנדלבליט יטען - אם תוגש עתירה לבג"ץ - שניהולו האינטנסיבי מונע את המשך כהונתו.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר שצעדי הסגר שהציג בפני קבינט הקורונה ואשר אושרו בקבינט אינם צעדים פשוטים, אך הכרחיים. תחלואה שמטפסת ביממה אחת מכ-2,000 לכ-3,000 צריכה להדאיג את כולנו. בעיני כל ישראל במלחמה", אמר.
03/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, הצהיר כי לא יאפשר הטלת סגר בחגים וסגירת בתי כנסת בראש השנה, יום כיפור וסוכות.
03/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
קבינט הקורונה החליט (יום ה', 3.9.20) להטיל הסגר על הערים האדומות, שייכנס לתוקפו מיום שני בהתאם להיערכות. לשרים הוגשה הרשימה המלאה של 30 האזורים האדומים. המגבלות שיוטלו על התושבים באזורים אלה – איסור על יציאה של יותר מ-500 מטר ממקום המגורים, סגירת עסקים וסגירת מערכת החינוך, למעט וחינוך מיוחד. השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן התנגדו להחלטה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il