|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

התקפות הפוליטיקאים על רוני גמזו

דרוש תיקון לאמרתו של אינשטיין

המדען הדגול קבע שטיפשות האדם היא אין-סופית; אילו היה חי כיום בישראל, קרוב לוודאי שהיה אומר "חוצפת הפוליטיקאים הישראלים" הממשלה הכושלת והפושעת מאשימה את הפרויקטור במחדליה - בעזות מצח יוצאת דופן
06/09/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
גמזו. פטריוט אמיתי [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

"שני דברים הם אין-סופיים: היקום וטיפשות האדם; אני לא בטוח לגבי הראשון". זוהי אחת האמרות הידועות של אלברט אינשטיין. המדען הדגול ביותר של המאה ה-20, שהיה יהודי פרו-ציוני ודחה את הצעתו של דוד בן-גוריון להיבחר לנשיא השני של מדינת ישראל, אולי היה מתקן אותה אם היה רואה את ישראל של ימי הקורונה. במקום "טיפשות האדם", היה יכול אינשטיין לומר "חוצפת הפוליטיקאים הישראלים".

צריך חוצפה תהומית כדי להאשים את פרופ' רוני גמזו במצב הקשה בו אנחנו מצויים מול הקורונה, לתלות בו את התחלואה והתמותה המאמירות ולסמן אותו כמי שאשם בסגר שכנראה אין מנוס ממנו. צריך חוצפה תהומית כדי לייחס לגמזו מעשים ומחדלים שאירעו לפני מינויו לתפקיד ב-23 ביולי. צריך חוצפה תהומית כדי לחשוב שכולנו עיוורים, חירשים ושוטים ושאיננו יודעים מה התרחש ומתרחש כאן. צריך חוצפה תהומית כדי להפוך איש מקצוע פטריוט לשק חבטות ולשעיר לעזאזל לכישלון הרשום כל-כולו על שמותיהם של מי שעושים זאת. צריך חוצפה תהומית כדי ליצור "מציאות" שקרית ולנסות לשכנע אותנו שהיא-היא המציאות האמיתית.

רוני גמזו לא היה שר הבריאות שבזבז חודשים יקרים, כאשר הקורונה הייתה בשליטה, ולא הקים מערך אפידמיולוגי ולא הכשיר מערך של מאתרי חולים ולא הוסיף מיטות לבתי החולים ולא הכשיר מבצעי בדיקות. האשם הוא יעקב ליצמן.

רוני גמזו לא היה מי שלא הביא לאישור הממשלה, במשך שבועות רבים, את תוכנית הרמזור. רוני גמזו לא היה ראש הממשלה שאותת לחרדים שהוא ייכנע לדרישותיהם בנוגע לערים האדומות והטיסות לעיר אומן. האשם הוא בנימין נתניהו.

רוני גמזו לא היה האיש שהתעסק שבועות ארוכים בהקמת הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה, בחלוקת תיקים מיותרים לשרים מיותרים ובהקמת קבינט קורונה ענק שאינו יכול לתפקד. הוא לא זה שעסק במבנה התקציב ובמינויים הבכירים במקום במאבק במגיפה. האשמים הם בנימין נתניהו ובני גנץ.

רוני גמזו איננו האשם בכך שהמשטרה מפגינה אוזלת יד משוועת, לא פועלת נגד מפרי ההנחיות, מאפשרת לחרדים לערוך אירועי ענק, לערבים לקיים חתונות ללא בעיות ולמפגינים להתקהל בצפיפות וללא מסיכות. האשמים הם גלעד ארדן, אמיר אוחנה ומוטי כהן.

רוני גמזו לא היה האדם שמנע הכנה ואישור של תקציב מדינה אחראי, אשר יכלול את הסכומים הדרושים למאבק בקורונה ולסיוע למשק. האשמים הם בנימין נתניהו וישראל כ"ץ.

רוני גמזו איננו האחראי לכך ששנת הלימודים נפתחה בברדק מוחלט ושההורים אינם יודעים האם הם יכולים ללכת לעבודה בצורה סדירה. האשם הוא יואב גלנט.

רוני גמזו איננו האחראי למדיניות מבולבלת, חסרת אחידות ונעדרת היגיון, אשר גם אינה מוסברת לציבור: למה חדרי כושר כן ובתי כנסת לא, למה מפגינים כן וחתונות לא. האשמים הם בנימין נתניהו, יעקב ליצמן ויולי אדלשטיין.

רוני גמזו איננו הנושא באחריות לכך שהממשלה לא קידמה בזמן את איכוני השב"כ. בג"ץ - שדחה את כל יתר העתירות בנושא הקורונה - קבע שאת האיכונים יש לבצע על-פי חוק (במקום תקנות לשעת חירום) ואִפשר להמשיך אותם עד לחקיקה. אבל הממשלה המתינה שבועות רבים בטרם פנתה לכנסת. האשם הוא אבי ניסנקורן.

רוני גמזו ודאי איננו אשם בכך שנדרשו שבועות רבים ויקרים למנות אותו, בכך שפרופ' גבי ברבש דחה את ההצעה כאשר התברר לו שלא יקבל סמכויות, ובכך שאפילו לא פנו לגדי איזנקוט שהתנדב לתפקיד. האשם הוא בנימין נתניהו.

מתחיל להיווצר הרושם, שהתכלית האמיתית מאחורי מינויו של גמזו לא הייתה לתת לאיש מקצוע להוביל את הדרך, אלא למצוא מישהו שניתן יהיה להאשים גאשר המצב יחמיר. הממשלה הכושלת והפושעת הזאת, שלדברי עצמה הקורונה היא-היא ההצדקה לעצם קיומה, פועלת בציניות שקשה היה אפילו לדמיין. בנימין נתניהו, בני גנץ והחבורה שסביבם - מי יותר ומי פחות - מציבים מכשולים בלתי פוסקים בדרכו של גמזו, ואז מטילים עליו את האחריות.

אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו מוכנים לספוג את היחס הזה במשך יותר משבוע-שבועיים. אין זאת, אלא שגמזו הוא פטריוט אמיתי שבאמת מנסה להציל חיי אדם, גם במחיר של בזיונות ועלילות. אם וכאשר אפילו הוא יישבר, יהיה קשה ביותר ואולי בלתי אפשרי למצוא מישהו שיסכים לבוא במקומו. ואז את מי יאשימו נתניהו, גנץ ו-32 הג'ובניקים שלהם? אני לא יודע; מה שברור הוא, שכולם יהיו אשמים - חוץ מהם.

תאריך:  06/09/2020   |   עודכן:  06/09/2020
איתמר לוין
+ילדה בת 6 מתה מנגיף הקורונה
20:27 06/09/20  |  עידן יוסף
בימים האחרונים מתה ילדה בת 6 כתוצאה מנגיף הקורונה. זו החולה הצעירה ביותר בישראל שמתה מהנגיף. זהות הילדה לא נמסרה בנימוק של חיסיון רפואי.
+עוצר לילי ב-40 ישובים אדומים
20:23 06/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גמזו: "הייתי מעדיף לאמץ את המתווה המקורי, אך זה לא מציאותי"  ▪  דרעי וליצמן זועמים על המתווה של נתניהו: "סגירת מוסדות הלימודים ב-40 רשויות לא מתקבלת על הדעת"  ▪  בלחץ המפלגות החרדיות: נדחה הדיון בקבינט הקורונה על אישור ההסגר גנץ ביקר בעיריית בני ברק
ח"כ בנט בביקור באלעד [צילום: פלאש 90]
גנץ בבני ברק. לשפר את קבלת ההחלטות בממשלה
+לא צפוי הסגר מלא בחגים, אך תהיינה מגבלות
19:50 06/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מגבש תכנית להגבלות בחגים הקרובים - אם לא יהיה שינוי דרמטי בתחלואה, התכנית לא תכלול הסגר מלא אלא הגבלות על התקהלויות, בתי תפילה, יציאה מהבית והגבלות על מספר האורחים בארוחות משפחתיות (חדשות 12).
+משרד הבריאות: 1,523 מאומתים חדשים
19:37 06/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 1,523 מאומתים חדשים אתמול (5.9). 15,966 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול (5.9). היום (6.9) נכון לשעה זו: 130,157 מאומתים מפרוץ המגפה. 447 חולים שמצבם מוגדר קשה. 127 מונשמים. 1,012 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+הורוביץ: מוכן להיות בממשלת חרום עם בנט
19:26 06/09/20  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ', אומר כי אין מבחינתו מניעה לשבת בממשלת חרום לטיפול בקורונה יחד עם ימינה בראשות נפתלי בנט. לדבריו, מדובר במטרה ראויה. בראיון לערוץ 20 אמר הורוביץ כי ידוע לו שלבנט הוצע להיות שותף בממשלה חלופית, אך הוא אינו יודע מה בנט השיב.
+ועדת החוקה קיבלה שלושה ימי ארכה לדון במתווה הרמזור
19:12 06/09/20  |  עידן יוסף
‏ועדת הכנסת אישרה לוועדת החוקה, לבקשת היו"ר יעקב אשר, ארכה של 3 ימים נוספים לדון במודל ה"רמזור". הנימוק הרשמי: הכנסת הייתה בהדממה ויש עדיין עבודה לעשות על הרמזור. הלא-רשמי: לא מוכנים לאשר סופית את תכנית הרמזור לפני שיקבלו את ההחלטות על הסגרים (ערוץ כנסת).
+פורדיס: המשטרה פיזרה חתונה
19:09 06/09/20  |  עידן יוסף
משטרת זכרון יעקב הפסיקה בפורדיס חתונה שנערכה בניגוד לתנאי התו הסגול. ההתקהלות הייתה מעל המותר ומרבית האורחים לא עטו מסכות כנדרש. החתן ומארגן החתונה קיבלו 5,000 שקל קנס, כל אחד, ונדרשו לפזר את ההתקהלות.
+השר שטייניץ: אין מנוס מסגר כללי ומצעדים חריפים ומיידיים
17:28 06/09/20  |  איציק וולף
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, טען כי אין שאין מנוס מהטלת סגר כללי לצורך צמצום תחלואת הקורונה.

"החשבון פשוט. 3,000 מאומתי קורונה ביום, זה יותר ממיליון חולים בשנה, לפחות 4 מיליון מבודדים וכ-10 אלפים נפטרים בשל רמת הטיפול שתלך ותרד בעקבות העומס על המערכת. מי שהגיע למקום הראשון במספר הנדבקים יגיע גם תוך מספר חודשים לאחד המקומות הראשונים בכמות החולים הקשים ואף במספר המתים. לכן, אין מנוס מסגר כללי ומצעדים מידיים וחריפים שהם הדרך היחידה להקטין דרמטית את התחלואה", טען.
+תוקף האישורים הרגולטורים הוארך עד 30 בספטמבר
17:15 06/09/20  |  איציק וולף
הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להארכת תוקפם של אישורים רגולטוריים עד 30 בספטמבר 2020.

בשל משבר הקורונה הוחלט על הארכת תוקפם של כל האישורים הרגולטוריים שפקעו בין החודשים מרץ לאוגוסט, על מנת להקל על בעלי העסקים עם פרוץ המשבר. ראש הממשלה החליט לממש את סמכותו ולהביא לאישור הממשלה את הארכת תוקפם גם של רשיונות האמורים לפקוע בחודשים הקרובים.
+הבנות בין ההסתדרות לאוצר: הסתיימה שביתת עובדי המעבדות
16:53 06/09/20  |  איציק וולף
הסתיימה שביתת עובדי המעבדות הרפואיות. במסגרת פגישה משותפת בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות, למתווה הבנות. המתווה יגובש סופית בתקופה הקרובה ובו בשורה שתביא לעלייה בשכרם של עובדות ועובדי המעבדות. ההסכם המשפטי ינוסח בהמשך.
+נדחה הדיון המתוכנן בקבינט לאישור הסגר
16:13 06/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ משה גפני נפגשו עם ראש הממשלה זמן קצר לפני התכנסות ועדת השרים האמורה לאשר סגר מלא בערים אדומות  ▪  בפגישה נבחנות חלופות למתווה הסגר  ▪  בעקבות הפגישה נדחתה ישיבת ועדת השרים שהייתה אמורה לאשר הטלת סגר  ▪  חברה בצוות הקורונה: כל יום של דחייה מקרב אותנו לסגר כללי
נתניהו. נכנע ללחץ החרדי [צילום: לשכת ראש הממשלה]
ליצמן ודרעי. "המגזר החרדי לא התאושש" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רה"מ נתניהו ייפגש עם גפני, ליצמן ודרעי
15:54 06/09/20  |  מירב ארד
לפני ישיבת קבינט הקורונה - רה"מ בנימין נתניהו זימן את גפני, ליצמן ודרעי לפגישה עם פרופ' גמזו בשל זעם ראשי הערים החרדיות על הטלת הסגר.
+מתנגדים לסגר: סיעת יהדות התורה תתכנס מחר בעיר בני ברק
15:09 06/09/20  |  מירב ארד
ישיבתה השבועית של סיעת יהדות בכנסת, תתקיים מחר במתכונת חריגה, ותתכנס בחדר הישיבות של עיריית בני ברק. ההחלטה על ישיבה במתכונת זו היא חלק מהמאבק של חברי הכנסת נגד החלטת הממשלה להטיל סגר על חלק מהרשויות החרדיות. בישיבה ישתתפו ראשי הרשויות החרדיות עליהן מתכוונת הממשלה להטיל סגר.
+פולחן השקר
14:49 06/09/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ד"ר יפעת שאשא ביטון באה אל אולפן ynet של אטילה שומפלבי והטילה פצצה עובדתית: הדוח האפידיומולוגי שקיבלה כראש הוועדה בכנסת העוסקת בנושא מצא כי יש 0 - כן, אפס - קורונה בהפגנות
(מחכה להתנצלות [צילום: פלאש 90])
+פיוצ'ר מוביליטי: להעלות את קיבולת הנוסעים באוטובוס
13:03 06/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה דוחה את ההמלצה להעלות את מגבלת הנוסעים לכ-35 נוסעים באוטובוסים עם מקומות ישיבה בלבד ול-50 באוטובוסים הכוללים מקומות עמידה  ▪  גם מגבלת ההזמנה ברכבות תישאר
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+הקורונה מכה בקוריאה הדרומית
13:02 06/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שיעור התחלואה והתמותה במדינה עודנו נמוך בהרבה מאשר ביתר העולם, אבל המגיפה מתגברת ואיתה הביקורת על הנשיא מון - מדווח ניו-יורק טיימס
(הסכמה לפגיעה בזכויות אזרח [צילום: לי ג'ין-מאן, AP])
+חברה בצוות הקורונה: אין להטיל סגר בחגים
09:37 06/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' עידית מטות טוענת שיש לשקול שיקולים בריאותיים-נפשיים בהחלטות על הטלת סגר ולהתחשב במחיר הנפשי והכלכלי שייגרם לרבים אם יוטל סגר כללי בתקופת החגים  ▪  "אם חשבנו שאנחנו הולכים להיות באיזשהו אירוע קטסטרופלי, אז אנחנו לא נמצאים באירוע הזה"
([צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90])
+ח"כ אשר: סגר נקודתי בשעות משתנות
08:21 06/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת פנה לראש הממשלה בטענה שהטלת סגר מלא על מספר מוגבל של ערים אדומות הוא צעד שאינו אפקטיבי  ▪  הציע סגר 'כירורגי' על כל 30 הרשויות האדומות - כולל סגר חלקי ונקודתי לפי שעות ומיקומים משתנים
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרוש תיקון לאמרתו של אינשטיין
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תעמולה זולה
6/09/20 10:16
2
יאקי
6/09/20 10:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), פנה (יום א', 6.9.20) לראש הממשלה בבקשה להטלת סגרים חלקיים בערים וברשויות המקומיות הנחשבות לאדומות בשל תחלואת קורונה. זאת, לנוכח הכוונה של ועדת השרים לאזורים מוגבלים להכריז היום על סגר מלא בכל הערים שהוגדרו אדומות.
06/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
63% מן הציבור הישראלי מעריך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתפקד באופן גרוע בטיפול במשבר הקורונה. כך עולה מסקר שפורסם (שבת, 5.9.20) בחדשות 12.
05/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
השנה החולפת הציבה בפני מדינת ישראל אתגרים יוצאי דופן, בראשם התמודדות עם מגפת הקורונה. בתוך כך, עמדה גם מערכת המשפט בישראל בפני אתגרים ייחודיים, אשר עתידים ללוות אותנו, וככל הנראה אף להתעצם, בשנה הבאה.
05/09/2020  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
השפעות הקורונה באות לידי ביטוי בתחומים רבים, ואת דבריי היום אקדיש למקצת מהשאלות המתעוררות ואשר תתעוררנה בפני בתי הדין לעבודה, אשר טרם הכריע בהן למעט במקרים ספורים בהליכים זמניים ודחופים. עולם העבודה הגלובלי חווה את אחת הטלטלות הגדולות ביותר בעשורים האחרונים. המשבר הרפואי הוביל למשבר כלכלי שהפך במהירות למשבר בשוק העבודה.
05/09/2020  |  ורדה וירט-ליבנה  |   נאומים
משרד הבריאות עדכן (יום ו', 4.9.20) כי 14,262 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון גבוה בכ-32% מהשבוע שקדם לו. מדובר בעלייה חדה, המנוגדת למגמה של החודש האחרון: בארבעת השבועות הקודמים התייצב מספר מאובחנים השבועי על מעט יותר מעשרת אלפים בני אדם בממוצע, ללא שינוי משמעותי. שיעור הבדיקות החיוביות לנגיף גבוה - 8.3%, וזאת מתוך 34,586 בדיקות.
04/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il