|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

סגר תשרי

רק ימין יכול לעשות שלום; רק שמאל יכול לעשות מלחמה; רק גמזו, אשר התנגד לסגר בכל מאודו ובכל לבבו ואשר משנתו המקצועית גרסה כי סגר הינו פתרון שאין לבצעו, יכול להוביל לסגר ואין מה לעשות, עם ישראל זקוק נואשות לסגר נוסף
15/09/2020  |   טל בן-יעקב   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
אין ברירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

עם ישראל זקוק נואשות לסגר מלא, כפוף לתוכנית כלכלית סדורה ומפורטת אשר תטפל בבעיות הכלכליות שייווצרו בעקבותיו. תוכנית כזו תוכל לאפשר לממשלה להטיל סגר עד להודעה חדשה ללא חשש כי המשק ייפח את נשמתו, ובנוסף תהווה נדבך חשוב מאין כמוהו באשר לחידוש אמון הציבור בממשלה, מה שיגרום לתושבים לציית להנחיות ובכך לתרום להצלחת הסגר ולהורדת התחלואה.

סגר אמיתי לא יכול להארך פחות מחודש. אם כבר סוגרים, אז יש לעשות זאת כמו שצריך על-מנת שלא יהיה לחינם: כל סגר אשר יבוצע מתחת לנקודת זמן זו לא יהיה אפקטיבי ויגזור את הדין לסגר נוסף בהמשך; והרי בכל מקרה אין מנוס מסגר שלישי בשיא החורף. אין סיבה להכריח סגר רביעי, בין הנוכחי לזה החורפי.

בנוסף, יש להגביל את המגזר הפרטי ומקומות העבודה לפעילות של 30 עד 50 אחוז, שכן אם לא, הסגר יהיה פרוץ ולא יעיל. כמו-כן, מגבלת חמש מאות המטרים מוצדקת מאין כמוה; בלעדיה לא יהיה זה סגר אמיתי ואיש הישר בעיניו יעשה.

קיימת מיסקונספציה מוטעית הגורסת כי מאחר שמבוצעות יותר בדיקות ובכך מתגלים יותר נדבקים, לכאורה לא חל גידול אמיתי במספרם. יפעת שאשא ביטון, למשל, טוענת כי יש להפחית את מספר הבדיקות ליום. זוהי טענה מסוכנת, מאחר שיש למדינה ולאזרחים אינטרס מובהק למצוא כמה שיותר מהנדבקים הקיימים על-מנת לקטוע את שרשראות ההדבקה שלהם, ובכך להביא לירידה בתחלואה, בחולים הקשים ובמתים.

בכלל, לא ניתן לטעון כי המספר ההולך וגובר של הנדבקים נגזר אך ורק מכמות הבדיקות, שכן אחוז שיעור הבדיקות החיוביות עולה גם הוא, מה שמלמד על עלייה אמיתית וניכרת בתחלואה. בנוסף, קיימת קורלציה בין הכמות ההולכת וגוברת של הנדבקים לבין מספר המאושפזים, החולים הקשים, המונשמים והמתים, שמספריהם עולים בהתאמה. כמו-כן, מספר הערים האדומות הוכפל.

מדינה קטנה

בכל מקרה, יש להיערך לקראת החורף והתפרצות השפעת העתידית לבוא עלינו לרעה; לכן, המדינה חייבת בכל מקרה לפעול למען הורדה ניכרת של התחלואה ולהעלאת מספר הבדיקות ליום. כך או כך, כל מי שעיניו בראשו ידע כי ברגע שעברנו את רף ה-4,000 נדבקים ליממה, פניה של המדינה היו מועדות לקראת סגר בתשרי.

העניין הוא לא כמות מכונות ההנשמה שיש בנמצא - ישראל היא מדינה קטנה ואינה בעלת מספיק בתי חולים אשר יכולים לקלוט אלפי מאושפזים בנוסף לאלו הקיימים בכל מקרה ושאינם קשורים לנגיף. כמו-כן, מספר מכונות ההנשמה כנראה גדול ממספר המיטות שבתי החולים יכולים להכיל.

בכלל, מכונות ההנשמה נועדו מלכתחילה למצב של מקרה חירום שאסור לנו בשום פנים ואופן להגיע אליו. וכן, קיים צורך משמעותי לבקר את הממשלה על כך שברגע שמגיעים ל-800 חולים קשים קיימת סכנה ממשית לאי ספיקה של מערכת הבריאות, מה שאומר שכשעוברים את רף 500 החולים הקשים, בצירוף עלייה תלולה בתחלואה, מגיעים למצב המחייב סגר על-מנת לא להגיע לאותו רף של 800 חולים קשים; הממשלה ומערכת הבריאות היו צריכות להגיע למצב בו הרף גבוה בהרבה יותר. אך מערכת הבריאות מורעבת כבר שנים רבות והכתובת הייתה על הקיר, באותיות גדולות.

יש לטפל במערכת הבריאות באופן דחוף ביותר, אך זה ייקח זמן, וכעת אין כבר מה לעשות - יש להחיל סגר באופן מיידי; ואז, בזמן הסגר, יהיה ניתן לבנות ולפעול על-מנת לשפר את מערכת הבריאות ולהכשיר צוותים רפואיים; הרי בסופו של דבר הדגל האדום שהרימו חלק ניכר מבתי החולים - הסיבה האמיתית לסגר - נבע משחיקת כוח האדם.

כולם מדברים על אי-ספיקה, חולים קשים ומונשמים ושחיקה של הצוותים הרפואיים, אך סיבות אלו אינן יכולות להוות את השיקול היחידי שבגינו מחילים סגר - גם מספר המתים אמור להוות שיקול בפני עצמו, אך מעטים הם הקולות אשר נשמעים בנושא. זה נכון שמספר הנפטרים כתוצאה מקורונה ביחס לאוכלוסייה בישראל אינו גבוה יחסית לשאר העולם, אך אין להתעלם מכך שמספר זה הולך וגובר - המדינה כבר מאבדת מספר דו-ספרתי מדי יום.

זכות ההפגנה

הפעם על הממשלה להכין אסטרטגיית יציאה מן הסגר אשר תתכלל את כלל השיקולים, הן הבריאותיים והן הכלכליים, הנחוצים ליציאה מסודרת ולפתיחת המשק באופן מדורג ואחראיכך שלא ייווצרו הדבקות המוניות כתוצאה מכך. על החזרה לשגרה לאחר סגר תשרי להיות שונה ורחוקה שמיים וארץ מסגר מרץ-אפריל; אסור בתכלית האיסור לחזור על הטעות שנעשתה לאחר הסגר הקודם, אשר מחקה את ההישג הנדיר והנהדר של המדינה משיטוח העקומה של הגל הראשון.

בנימין נתניהו אמר בנאומו דבר מאוד מסוכן: הוא הצדיק את פתיחת המשק המהירה שבוצעה לאחר הסגר הראשון (למרות שאך לפני מספר חודשים הוא הודה כי הייתה זו טעות) בטענה כי מעשה זה היטיב עם הכלכלה. אמירה הזויה זו מתעלמת מכך שהדבר גרם לאפקט דומינו שהביא עלינו לבסוף סגר נוסף. אוי לעם ישראל אם נתניהו מאמין באמת ובתמים לטענה האיומה הזו שלו.

לא משנה מה, אסור להגביל את זכות ההפגנה ואת חופש המחאה. הגבלה שכזו, אם חס וחלילה תקרום עור וגידים, תסכן את הדמוקרטיה; אין דין הפגנה כדין תפילה: להתפלל אפשר בבית; הפגנה הינה ערך עליון בדמוקרטיה. יש לבצע הסברה מקיפה בנוגע לחבישת מסיכות וריחוק חברתי בהפגנות, בדומה לאלו אשר התקיימו בגל הראשון, בהן שמרו על הכללים.

על יעקב ליצמן להפנים כי התורה הציבה ערך של קדושה לחיים, וכי היא גורסת: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. התפטרותו בגין איסור על תפילות המוניות בחגים סותרת את ערכי הדת בה הוא מאמין. ערך זה צריך להיות נחלתו של כל עם ישראל ושל העולם כולו. היהדות כבר הנחילה לעולם שלל ערכים חברתיים ומוסריים, כגון חובת יום חופש בשבוע, איסור על רצח וגניבה, החובה בקיום בתי משפט וכו'. על הערך הנדון לעיל להיות במרכז סדר יומו של כל אדם ואדם, בין בישראל ובין בעולם, במיוחד בשעת מגיפה.


תאריך:  15/09/2020   |   עודכן:  15/09/2020
טל בן יעקב
+רמ"י מגיבה באיחור לקורונה
22:33 15/09/20  |  עו"ד חגי שבתאי   |   לרשימה המלאה
רמ"י מאריכה בשנה את המועדים להשלמת בנייה בשל הקורונה, אבל מקפחת יזמים שכבר שילמו מראש ובמיוחד את מי ששילמו לאחר פרוץ המשבר
(שנה ללא תשלום)
+יועצה של ח"כ סונדוס סאלח נדבק בקורונה
22:17 15/09/20  |  עידן יוסף
הלילה עודכן קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי בבדיקה שעשה אחד מיועציה של חכ" סונדוס סאלח - הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היועץ שהה היום במשכן ומי ששהה בקרבתו התבקש שלא להגיע לכנסת.
+בתי המשפט יפעלו כרגיל בסגר
18:57 15/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעלי דין יוכלו לבקש דחיות בשל סיבות הקשורות לסגר, ובתי המשפט ישקלו את הבקשות לאור הנסיבות  ▪  הסגר לא יוביל לדחייה במועדים שנקבעו בידי בתי המשפט לביצוע פעולות
(הוראות קורונה בבית המשפט בת"א)
+מערכת החינוך תיסגר ביום חמישי
18:22 15/09/20  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך התייעצויות בעקבות מכתב ממונה הקורונה שדרש לסגור לאלתר את מערכת החינוך כבר מחר, ולא להמתין עד ליום שישי
(האם הילדים ייצאו מחר מהבית או לא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+דרעי חתם: הנחה בארנונה לעסקים עד יוני 2021
16:05 15/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוענק הנחה בהיקף של 95% מסך החיוב לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של מעל ל-60%
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+שיטת הרמזור סבירה יותר מסגר כללי
14:24 15/09/20  |  ד"ר שפק-ליסק רבקה   |   לרשימה המלאה
ארגון הבריאות העולמי איננו ממליץ על סגר כללי  ▪  גם מדינות אחרות אינן ממהרות להטיל סגר כללי ומחפשות דרכים אחרות לטפל בקורונה
(חוסר אמון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+פרופ' גמזו מבקש לסגור ממחר את מערכת החינוך
12:42 15/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טוען: העלייה בתחלואה נובעת מהדבקה בגילאי מערכת החינוך  ▪  שיא נדבקים יומי חדש: 4,973 אובחנו אתמול  ▪  1,522 דוחות חלוקו ביממה האחרונה בגין הפרות שונות  ▪  ממחר - תוגבל הכניסה של ישראלים ליוון ל-5,000 לשבוע
(פרופ' גמזו. החלטה לא נכונה של הממשלה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+המשטרה: 1,522 דוחות נרשמו בגין הפרות של ההגבלות
12:15 15/09/20  |  מירב ארד
אכיפת ההגבלות: ביממה האחרונה, ניתנו ע״י המשטרה 1,522 דו״חות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בניגוד לחוק, ובהם גם 24 דו״חות בגין הפרת חובת הבידוד.
+קורונה אהובתי או: הכן רכבך לסגר
12:13 15/09/20  |  יורם מרקוס   |   לרשימה המלאה
ההשלכות של הקורונה בלתי נדלות, וחדשים לבקרים נוספות עוד  ▪  עכשיו, כשאנחנו יוצאים לסגר, יהיה זמן לחשוב עליהן, כי בינינו: מה עוד אפשר יהיה לעשות בסגר?  ▪  מאמר כמעט אפוקליפטי - המוזיקאי עופר המרמן מוסיף שמן למדורה, אני מנסה לחסוך במצרך כי מי יודע מה עוד יקרה
(בירה קורונה [צילום: איימי סנסטה, AP])
+מוקד ממשלתי חדש: יתאם בין מתנדבים להתנדבויות
11:46 15/09/20  |  איציק וולף
המשרד לחיזוק וקידום קהילתי השיק מוקד לריכוז מערך המתנדבים בתחומים מגוונים. המוקד יהיה זמין בימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00 במספר 1-700-500-508. המוקד יופעל במשרדי המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי. הוא יופעל על-ידי אחראית מוקד וארבע בנות שירות לאומי.

מטרתו העיקרית של הקו החדש היא לאפשר למתנדבים או ארגונים, שרוצים להשתלב בתחומי ההתנדבות השונים, למצוא את המקום להתנדבות שהם מחפשים. כיום, המשרד מציע התנדבויות במסגרות הבאות: סיירת הורים, משמר השכונה, מוגנות ברשת, מניעה ותמיכה בנפגעי אלימות במשפחה ותוכנית מנטורים לנוער בסיכון.


+שר התיירות: "לאור ההקלות המתגבשות - לאפשר לצימרים לפעול"
11:32 15/09/20  |  מירב ארד
שר התיירות אסף זמיר על הפעלת הצימרים ויצירת מתווה ייחודי לעיר אילת בתקופת הסגר: ״לאור ההקלות המתגבשות ביחס לסגר בתחומי החיים הרבים- מוכרחים לאפשר לצימרים ולתיירות הכפרית להמשיך לפעול ובמקביל לאמץ מתווה בטוח שיאפשר לאילת להמשיך לארח תיירים בתקופת הסגר. אמשיך להיאבק למען פתרון הגיוני וסביר שלא ימוטט את הענפים הללו במהלך הסגר.״
+ספורטאים מקצועיים ותוקעי שופרות יוחרגו מהסגר
11:03 15/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים להחרגות בסגר ראש השנה פרסמה את החלטותיה בדבר חריגות בהנחיות הסגר  ▪  גני שעשועים שכונתיים ופארקים שכונתיים יישארו פתוחים לשימוש הציבור, כולל מתקנים תוך הימנעות מהתקהלות וצפיפות  ▪  המגזר הפרטי והשלישי יעבדו כרגיל, המגזר הציבורי יצמצם נוכחות ב-50%  ▪  חזנים ותוקעים בשופר יורשו להסתובב בין יישובים ולקראת סוכות יוכרו ארבעת המינים כמוצר חיוני שניתן לצאת בגללו מתחום 500 המטרים
ליגת העל ממשיכה בפעילות רצופה ובבידודים [צילום: פלאש 90]
מוצר חיוני לקראת סוכות [צילום: פלאש 90]
+כאלף חסידי ברסלב נתקעו בין בלארוס לאוקראינה
10:11 15/09/20  |  עידן יוסף
כאלף חסידי ברסלב תקועים בגבול בין בלארוס לאוקראינה. הם הגיעו לגבול לאחר שבלארוס הודיעה שהגבול פתוח, אך האוקראינים סירבו להכניסם (כאן חדשות)
+התקלה המוסרית בהתמודדות ישראל עם מגפת הקורונה
09:35 15/09/20  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
ישראל שונה מדמוקרטיות אחרות בכך שהיא בעלת ערכי מוסר מדינתיים הקבועים בחוקי היסוד שלה ושערכיה נגזרו מהמוסר היהודי. מסיבה זו היא דמוקרטיה יהודית. המאבק בקורונה מחייב קבלת החלטות קשות והיה צפוי שקבלתם תעשה בהתאמה לערכיה המוסריים של המדינה. המציאות מלמדת שישראל, על שלוש רשויותיה, פועלת בניגוד לערכי המוסר שלה, ומאחר שהם קבועים בחוקיה - גם בניגוד לחוק
([צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
+כרבע מאיכוני השב"כ נמצאו שגויים
09:18 15/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יותר מ-615 אלף ישראלים קיבלו מחודש יולי הודעות על חובת כניסה לבידוד בעקבות איכוני שב"כ  ▪  כ-240 אלף ערערו על ההודעה ועל חובת הבידוד ומתוכם התקבלו ערעוריהם של 149 אלף איש
([צילום: AP Photo/Alexander F. Yuan, File])
+יוון תגביל מספר התיירים הישראלי בשטחה ל-5,000
07:45 15/09/20  |  איציק וולף
בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בישראל הודיעה יוון שתגביל את הכינסה של ישראלים לשטחה ל-5,000 תיירים בלבד.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הדמוקרטיה היא שיטת ממשל שנועדה להבטיח את חרות הפרט באמצעות ביזור העוצמה השלטונית מראש הפירמידה כלפי בסיסה. היא חסרה מוסר אינהרנטי ובגלל נקודת תורפה זו אמר קאנט שהתהליך הדמוקרטי מאפשר להקים מדינה גם לבני שטן.
15/09/2020  |  חנן שי  |   יומני בלוגרים
כ-25% מן הישראלי שחויבו בבידוד בעקבות איכוני שירות הביטחון הכללי מאז חודש יולי שוחררו מחובת הבידוד בעקבות ערעורים שהגישו למשרד הבריאות. כך עולה מנתונים שפורסמו בכאן ב'.
15/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יש לכם כבוד הרבנים הראשיים לישראל הזדמנות של אחת בדור, או אפילו אחת ביובל, לדעתי אף אחת במאה שנה, לפרוץ, להוביל, להציל את ישראל. וידוע לכולנו שכל המציל אפילו נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא.
15/09/2020  |  אפרים הלפרין  |   מכתבים/הערות
היקף השירות בתחבורה הציבורית יפחת ב-50%, היקף שלדעת משרד התחבורה דרוש לפעילות המשק. כך סוכם בתום הערכת מצב שקיימה (יום ב', 14.9.20) שרת התחבורה מירי רגב בהשתתפות סגנה אורי מקלב וממלא-מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי.
14/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, מבקש למנוע מתושבי הכפרים הערביים הסמוכים מלהיכנס לפארקים עירוניים ציבוריים שבעירו. בהודעה שפרסם כתב כי לנוכח העלייה בתחלואה הנחה לאסור באופן זמני כניסה לפארקים בעיר למי שאינם מתגוררים בה. זאת, תוך פגיעה בחופש התנועה שלהם והגבלת אפשרות התנועה שלהם במקומות ציבוריים וללא כל סמכות חוקית לעשות זאת.
14/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il