|   15:07:40
דלג
  בצלאל סמוטריץ'  
חבר כנסת כנסת ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

סוגרים את בתי הכנסת ומתפללים באוויר הפתוח

פיקוח נפש דוחה כמעט את כל התורה כולה ואם קיום הציווי של "וחי בהם" דורש את סגירת בתי הכנסת זה מה שריבונו של עולם רוצה מאיתנו וכך הדרך לעבוד אותו עכשיו. רשומה מיוחדת לקראת תפילות של יום הכיפורים
23/09/2020  |   בצלאל סמוטריץ'   |   מאמרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: עודד בלילטי/AP]

כילדים היינו עומדים בערב הפסח סביב המדורה של שריפת החמץ ואבא היה מנצל שוב ושוב את הרגע כדי להמחיש לנו מה המשמעות של יהודי עובד השם, שעושה את מה שהוא עושה פשוט כי השם ציווה. כמו ברוב הבתים של דור שני ושלישי לניצולי שואה, היחס לאוכל והקפדה על בל תשחית היו סוג של קודש קודשים. ועכשיו, להשליך אוכל טוב לאש?!
כן!

מה שעד לפני כמה ימים היה בגדר איסור תורה של "בל תשחית" הופך בן רגע למצוות עשה של "תשביתו שאור מבתיכם". פשוט כי זה מה שהשם ציווה.

בימים האחרונים אני שואל את עצמי מה השם רוצה מאיתנו עכשיו. אני לא רב ולא מתיימר להחליף את הרבנים ולפסוק הלכה לרבים. כן נועצתי עם רבנים וכשליח ומנהיג ציבור אני מרגיש חייב לומר את אשר על ליבי: את בתי הכנסת צריך לסגור לאלתר ואת התפילות לקיים רק בחוץ ובמניינים קטנים. כן, גם ביום כיפור. בלי שום קשר או השוואה לציבור או התקהלות אחרת. פשוט כי זה מה שהשם ציווה.

זה קשה וזה כואב. זר לא יבין עד כמה. אבל זה בדיוק המבחן של עובד השם באמת. פיקוח נפש דוחה כמעט את כל התורה כולה ואם קיום הציווי של "וחי בהם" דורש את סגירת בתי הכנסת זה מה שריבונו של עולם רוצה מאיתנו וכך הדרך לעבוד אותו עכשיו. זו עבודה קשה על המידות אבל זו בדיוק המשמעות של עבודת השם. אנחנו לא עובדים את עצמנו - את הרגש, ההרגלים, החוויות הרוחניות והרצונות הקדושים שלנו - אנחנו עובדים את השם, והדרך להתקרב אליו היא קודם כל לעשות את מה שהוא מצווה, גם אם זה אומר לפספס חוויה רוחנית אדירה של קרבת אלוקים בתפילות יום הכיפורים בבתי הכנסת.

מתוך תחושת שליחות גדולה, ביראת כבוד, בהוד והדר, בחיל וברעדה, השנה צריך לסגור את בתי הכנסת ולהתפלל באוויר הפתוח. וזו קריאתי - מובילים את עם ישראל באמונה ובאחריות ומתפללים בחוץ.

נעשה את זה בשמחה. כי את השם עובדים בשמחה. כך נעניק השנה ליום הקדוש והנורא נופך קדוש עוד יותר.

נכון, יש חלקים לא אחראיים ולא ממושמעים בציבור, שמתקהלים ומפגינים, וזה מקומם. אבל בזה אנחנו שונים מהם. אנו משכימים והם משכימים, אנו רצים והם רצים. אנא עבדא דקודשא בריך הוא ואין לנו את האופציה להקל ב"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

בימים האחרונים הרבה אנשים אומרים לי שצריך להלחם על הערכים היהודיים של המדינה ואסור שרק הדתיים "ישלמו את המחיר". נכון. צריך להלחם על הערכים היהודיים של המדינה ולכן צריך להילחם על קדושת החיים. ערך יהודי גדול ונשגב. נרים אותו לראש התורן ונתפלל לה' תחת כיפת השמים, כנראה גם בקצרה כי צום וחם, תוך הקפדה מירבית על הוראות משרד הבריאות.

ננצל את ההמציאות המורכבת שנקלענו אליה וננסה להפיק ממנה את המירב. נוציא את התפילות למניינים בכל פינת רחוב, נצא יחד בקריאה לרבבות רבבות אזרחי ישראל שלא רגילים להגיע לתפילות להצטרף ליוזמה. זה קרוב וקל. ממש מתחת לבית. איש לא מרגיש אורח או זר. נוודא שכל אישה ואיש ירגישו טוב במניינים המתהווים, נשלב כוחות בין מנהגים ועדות ונתרכז בביחד של כל עם ישראל. בזה לבד ירבו זכויותינו ונהיה ראויים יותר לברכה וחתימה טובה.

מי יודע, אולי גם המפגינים בבלפור יראו את האור הבוקע ממנייני הרחוב, לבבם יפתח והם יבינו את גודל השעה ויתפזרו אף הם למניינים תוך הקפדה על כללי הזהירות.

אבל גם אם לא, אנחנו עובדים אצל השם ולא אצלם. לא מפיהם אנו חיים ולא הם יקבעו לנו את כללי המותר והאסור. להם יש תורת מוות, לנו תורת חיים (כך סיפר לי עכשיו הרב יעקב אריאל שהרב הרצוג ענה לחלוצי משואות יצחק ששאלו האם לחלל שבת וחג בחפירת ביצורי הגנה במלחמת השחרור למרות שהקיבוצים הסוציאליסטים שובתים ב-1 במאי גם מעבודות אלו).

נסיים בסיפור שמובא בספר תנועת המוסר בתולדות ר' ישראל מסלנט זצוק"ל (יש כמה גרסאות בקרב החוקרים לגבי הפרטים של הסיפור הזה אבל המסר הכללי הוא אותו המסר) וכך מסופר שם:

"באותו זמן בפרוס שנת תר"ט וכבר הגיעו 'הימים הנוראים' והמגיפה עדיין בתקפה (חולירע).
כידוע, עלולים מקרים של רעב, צפיפות, התעייפות וכדומה הגורמים חלישות הגוף, להביא להתפשטות המחלה. בכל זאת, לא הרהיבו רבני וילנא להכריע להתיר בפרהסיה לאכול ביוה"כ.

אז קם רבי ישראל והתהפך מצנוע ועניו לגאה ותקיף, ויצא לבדו להכריע על דעת עצמו בדבר הזה.

ובערב יוה"כ תר"ט פרסם מודעות בכל בתי הכנסיות שבעיר: 'לא להתענות ביום הקדוש והנורא הזה, לקצר בפיוטים, ללכת לטייל בחוצות העיר לרוח היום, ולהושיע איש את רעהו בכח ובכסף עצה. בחששו שהקהל לא יציית לו מפני אימת יום הקדוש הזה, עלה על הבמה בבית הכנסת הגדול כתום תפילת שחרית, הוציא יין ועוגות, קידש ואכל לעיני כל הקהל".

ברוך השם לאכול לא נצטרך חלילה, אבל להדבק במעט במידותיו של ר' ישראל מסלענט נוכל בהחלט.

שנזכה לצום מועיל ולתפילות שיבקעו רקיעים: "אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך, שלח רפואה שלימה לחולי עמך, כותבנו בספר חיים טובים, כותבנו בספר פרנסה וכלכלה, עשה למען שמך הגדול הגיבור והנורא שנקרא עלינו, חננו ועננו כי אין בנו מעשים, עשה עמנו צדקה וחסד והושיענו".

שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה לכל בית ישראל.

תאריך:  23/09/2020   |   עודכן:  23/09/2020
בצלאל סמוטריץ'
+שר האוצר: יש סיבה לסגר, אבל לסגר מלא משמעותיות בעשרות מיליארדים
00:45 24/09/20  |  איציק וולף
שר האוצר, ישראל כ"ץ, מתנגד להטלת סגר מלא ביום שישי. בישיבת הממשלה אמר כי הממונה גמזו הציע סגר ברמה של 50 אחוז וההצעה לסגר מלא היא חסרת תקדים בעולם.

"מה שמוצע כאן עכשיו זה חסר תקדים בעולם אין מדינה שהחליטה על צעדים מסוג זה. אנשי הבריאות אומרים בעצמם - אי אפשר לנתק את ההיבט הבריאותי ומההיבט הכלכלי. יש סיבה לסגר אבל להחמיר יותר ממרץ אפריל יש לזה משמעיות של עשרות מליארדים", טען.
+מנכ"ל משרד הבריאות: מערכת הבריאות לא קורסת
00:35 24/09/20  |  איציק וולף
מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בישיבת הממשלה כי מערכת הבריאות לא קורסת. "המערכת בהחלט בעומס רב. הוספנו כח אדם רב ואנחנו מזרימים מיטות לבתי החולים", אמר.
+לפיד: דרושים אסטרטגיית יציאה, פיצוי לעצמאים ודוגמה אישית
22:57 23/09/20  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טוען כי עם ההחלטה על הטלת סגר צריכה הממשלה להתייחס גם לשישה צעדים משלימים הכוללים קביעת מתווה היציאה מן הסגר ופיצוי לעצמאים.

מהרגע שהתקבלה החלטה על סגר מלא אנחנו דורשים 6 דברים פשוטים:
  • אסטרטגיית יציאה ברורה עם פרמטרים ברורים. מה ייפתח מחדש מתי, מה המדד להצלחה, מה אנחנו מנסים להשיג? כמה מקרים חמורים וכמה בדיקות חיוביות יובילו לפתיחת בתי ספר מחדש, לפתיחת עסקים מחדש, לפתיחת בתי כנסת מחדש, להחזרת ההפגנות. והכל חייב להיות שקוף לציבור. ועקבי ולא משתנה כל יומיים.
  • מודל פיצוי לעצמאים שייכנס לתוקפו מיידי עם תחילת הסגר, רשת בטחון ודמי אבטלה לעצמאים, וביטול מודל החל"ת ומעבר למודל הגרמני.
  • הקמת מערך חקירות אמיתי רחב היקף, קטיעה, סגירה ואכיפה ברמה המקומית לצד מערכת רפואת חירום שמסוגלת להתמודד ברמה הארצית עם עומסי תחלואה.
  • מינוי דובר מקצועי למשבר. בלי מסיבות עיתונאים פוליטיות, רק מידע והוראות ברורות לציבור הישראלי כל יום.
  • דוגמא אישית של כל חברי הממשלה. כל שר שעובר על כללי הסגר חייב להתפטר מיד. זה כולל את ראש הממשלה. אנחנו חייבים לבנות את אמון הציבור.
  • ביום שאחרי הסגר לתת לראשי הערים את הסמכויות והמשאבים שינהלו את הערים בשיתוף פיקוד העורף.
+הדגלים השחורים: ישראל צוללת לתהום בגלל המחדלים של נתניהו
22:19 23/09/20  |  איציק וולף
בתנועת הדגלים השחורים אמרו בתגובה להחלטה על סגר מלא כי מדובר בשעה קשה לעם ישראל.

"מדינת ישראל צוללת לתוך תהום עקב המחדלים הבלתי נגמרים של נתניהו. זהי שעה לכל עם ישראל להפנים את מה שאנו אומרים חודשים: נאשם בפלילים לא יכול לנהל מדינה. האשמה מוטלת לפתחו של הנאשם נתניהו. הוא ורק הוא אחראי לכישלון הגדול בתולדות המדינה״, אמרו בתנועה. לא היתה בהודעה התייחסות להחלטה על צמצום ההפגנות.
+סגר הרמטי מיום שישי הקרוב
22:08 23/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי המתווה שלא אושר בקבינט אך יובא עוד הלילה לאישור הממשלה - יתאפשרו תפילות והפגנות במתכונת מצומצמת בלבד  ▪  גנץ תמך בסגר המלא: עדיף סגר מלא בהקדם כדי לעצור הדבקות במינימום פגיעה בפעילות עסקית חיונית
דברי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הלילה
סגר במתכונת חריפה יותר מחודש מרס [צילום: משטרת ישראל]
נתניהו וגנץ. הסכמה אחרי דיון של שעות [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]
+מפקד תחנת מוריה בי-ם חלה בקורונה
20:53 23/09/20  |  איציק וולף
מפקד תחנת מוריה בירושלים, ניצב משנה קובי יעקובי, נמצא חיובי לקורונה. ניצב משנה יעקובי הוא האחראי בשטח על אירועי ההפגנות בבלפור.
+טרופר: אין היגיון בגב שאנו נותנים להפגנה
20:35 23/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר התרבות והספורט טוען בהתכתבות פנימית של חברי הכנסת במפלגת כחול לבן כי המפלגה נגררת אחרי קו קצה לא ממלכתי של מיעוט שמעוניין להמשיך את ההפגנות בבלפור  ▪  "רוב הישראלים, ולדעתי גם רוב המצביעים שלנו לא מבינים איך אנחנו עדיין תומכים בהפגנות האלה"
טרופר. זה לא אנחנו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הפגנה בגשרים כן, בבלפור - לא [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו דרש שלא לחדש את ההפגנות
20:13 23/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה דוחף להטלת סגר מלא ומיידי על המשק למשך שבועיים באופן שיאפשר גם עצירת ההפגנות על-פי ההסכמה של כחול לבן  ▪  רצונו שלא לאפשר לאחר מכן חידוש מדורג של ההפגנות - הביא לפיצוץ  ▪  נתניהו פנה לציבור בסרטון: אין ברירה, נקבל החלטות קשות ונציל חיים
נתניהו. מחויב להגן על החיים
ההפגנות בלב העימות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שר האוצר: כלכלת ישראל בת ערובה של כחול לבן
19:41 23/09/20  |  איציק וולף
שר האוצר, ישראל כ״ץ, תוקף את מפלגת כחול לבן ואת ההתניה שהציגה להסכמתה לביטול ההפגנות נגד ראש הממשלה בסגירה מוחלטת של המגזר הפרטי במשק.

"משרד האוצר הציג בפני קבינט הקורונה נתונים ותוכנית משמעותית שהראתה שניתן וצריך לאפשר את המשך פעילות המגזר הפרטי, שאיננו מקבל קהל, תוך שמירה קפדנית על כללי הבריאות. מיליוני מפרנסים וכלכלת ישראל אינם יכולים לשמש כבני ערובה לסדר יום פוליטי, של מפלגת כחול לבן, המנוגד לחלוטין לאינטרס הציבורי.
אני רואה את זה בחומרה רבה, ואעמוד על כך שהתוכנית שהצגתי תאושר וימנע הנזק החמור לכלכלת ישראל", טען.
+שר המדע הציע: סגר לילי עד סוכות, סגר מלא בחג ואחריו
18:55 23/09/20  |  איציק וולף
שר המדע, יזהר שי, הציע בישיבת קבינט הקורונה להטיל סגר לילי בכל המדינה עד לחג הסוכות, ולנקוט במדיניות סגר מלא בחג עצמו ואחריו. עוד הציע לשמור על מחצית מן המגזר העסקי פעיל, ולאפשר לאוכלוסיה המבוגרת להצטייד במזון בשעות מיוחדות.
+מי באמת חשוב בניו-יורק
18:13 23/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האולפן בו מצולמת תוכניתה של ניקסון יעמוד בתנאי קורונה מחמירים; בבית הספר של בנה יסמכו על הרצון הטוב של המורים וההורים
(ניקסון. שתי שיחות טלפון [צילום: ג'ייסון דה-קרואו, AP])
+עלותו של סגר מחמיר: 35 מיליארד שקל
18:08 23/09/20  |  איציק וולף
הכלכלנית הראשית של משרד האוצר אמרה בדיוני קבינט הקורונה כי עלותו של סגר כולל מחמיר והרמטי למשך שלושה שבועות תגיע לכ-35 מיליארד שקל.
+אושרה תוספת 11 מיליארד לתקציב
17:37 23/09/20  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה תוספת בת 11 מיליארד שקל לתקציב ההמשכי לשנת 2020  ▪  התקציב יעמוד על 410.8 מיליארד שקל  ▪  מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס: ניתן היה להגיע לתקציב של עד 406 מיליארד שקל
(יו"ר ועדת הכספים. משה גפני [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+גם חדשות 12 ו-13 נענו לקריאה לעטות מסכות בשידור
16:53 23/09/20  |  עידן יוסף
הנהלות חברת החדשות (חדשות 12), חדשות 13 הודיעו כי המשתתפים בתוכניות האקטואליה בערוצים יעטו מסכות בעת השידור, וזאת במטרה למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה.

ההודעה מגיעה יום לאחר שבתאגיד השידור "כאן", החלו להגיש את מהדורת החדשות עם מסכות גם כן. הבוקר הודיע ערוץ 20 כי הוא נענה לקריאת שר התקשורת בנושא.
+"חידלו מהדיון האובססיבי בהפגנות"
16:43 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרי המפלגה התנגדו לעצירת ההפגנות אם לא יותר סגר מלא  ▪  מנדלבליט תומך בעמדתם  ▪  נתניהו: "פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו!"  ▪  נסיונות בכחול לבן לטרפד את התוכנית שגיבש שר האוצר לשימור העבודה במגזר הפרטי בתקופת הסגר
גנץ ונתניהו. "דיון חסר פרופורציה" [צילום: אורן בן חקון]
ההפגנות במוקד העימות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ראש הממשלה ימסור הערב הצהרה לתקשורת
15:56 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ועדת החוקה אישרה תיקונים שונים לתקנות הקורונה להגבלת פעילות
15:35 23/09/20  |  עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות) (תיקון), התש"ף-2020. התיקונים כוללים את הגדלת טווח היציאה מהבית מ-500 מטר ל-1,000 מטר לבקשת הוועדה, וכן השלמת רשימת הישובים שנשמטה בטעות מהתקנות של מתווה הרמזור ושני צמצומים נוספים במגבלות.
+תפילות והפגנות - עד 20 איש במרחק 1 ק"מ מהבית
15:12 23/09/20  |  עידן יוסף
המתווה המסתמן לתפילות ולהפגנות: ניתן יהיה לקיימן רק בחוץ, בקבוצות של 20 ורק במרחק של 1,000 מטר מהבית (חדשות 12).
+המשטרה מזהירה מפני חדשות כזב
15:00 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אלפי שוטרים ומאות חיילים פועלים לאכיפת החוק  ▪  חולקו 2,132 דוחות למפרי ההנחיות  ▪  הפר את הסגר ונתפס במחסום כשברכבו סמים מוסלקים ב-50 פחיות בישום
([צילום: דוברות המשטרה])
+כחול לבן: איסור הפגנות יותנה באיסור תפילות
14:44 23/09/20  |  עידן יוסף
בכחול לבן יתמכו באיסור גורף על הפגנות בסגר אם גם בתי הכנסת ייסגרו (הארץ).

+התפשטות הקורונה בכנסת: שני עובדים נוספים נדבקו
14:38 23/09/20  |  עידן יוסף
מרכזת סיעת יהדות התורה בכנסת ואחד מעובדי מיזוג האוויר בכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהו השניים במשכן היה 17.9 ו16.9 בהתאמה.
+דיווח: ניסנקורן תמך באיסור תפילה בחוץ
14:11 23/09/20  |  עידן יוסף
י‏גורמים שנכחו בהתייעצות אצל נתניהו: מי שהעלה הצעה להגביל תפילות גם במרחב הפתוח הוא שר המשפטים אבי ניסנקורן (וואלה).
+כ"ץ יוזם: פעילות המגזר העסקי גם בסגר
13:59 23/09/20  |  עידן יוסף
שר האוצר ישראל כ"ץ מתכנן להציג לקבינט הקורונה תוכנית שתאפשר למגזר העסקי לפעול גם בתקופת הסגר, לצד שמירה על ההנחיות (חדות 12).
+נתניהו יבקש לסגור ענפים רבים במשק
13:11 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מסתמן כי יוחלט על סגר כללי ומיידי, כולל הרחבת ההגבלות, לפני יום כיפור  ▪  ישיבת קבינט הקורונה נדחתה לשעה 14:00, כנראה על-מנת להכשיר את הסגר הכללי מול שרי הממשלה
נתניהו. שעת חרום [צילום: לע"מ]
נתב"ג. ייסגר בתוך ימים [צילום: אריאל שליט/AP]
+ערוץ 20 מרים את הכפפה: "נעטה מסכות בשידור"
13:01 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נענה לקריאת שר התקשורת הנדל לעטות מסכות בשידור, למרות הפטור בתקנות לכל המתרחש באולפני הטלוויזיה והרדיו  ▪  מי שאינו מדבר יידרש לכסות את פניו
(עמית סגל ואמנון אברמוביץ' [צילום: משה שי/פלאש 90])
גל חן מקפיד על עטיית מסכה בשידור [צילום: חדשות 12]
+למנוע את הסכנה העיקרית ממשבר הקורונה
12:34 23/09/20  |  שוקי אמרני   |   לרשימה המלאה
חייבים להבין שמדובר במשבר עמוק ומסוכן שמחייב גיוס כל המוחות והמשאבים כדי למגר את המגפה ולמנוע את התפוררות החברה הישראלית. המגמה הגוברת של אי-ציות וזלזול בוטה בהחלטות הממשלה מהווה תמרור אזהרה הזועק לשמים
(החברה הישראלית מתפוררת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+שר התקשורת: מסכות באולפנים יעזרו ליצירת נורמה ציבורית
11:46 23/09/20  |  מירב ארד
שר התקשורת יועז הנדל בקריאה לערוצים: "לשמש דוגמה אישית ולשבת עם מסכות באולפנים כל עוד לא מדברים, מי שמדבר יוריד מסכה. על אישי ציבור ואנשי תקשורת לשמש דוגמה אישית ליצירת נורמה. אנחנו כבר חצי שנה מתחילת הקורונה, ועדיין הציבור בחלקו לא הפנים את חובת עטיית המסכה. דוגמה אישית, מראית עין ונראות ציבורית הם חלק מהכלים להתמודד עם המגפה. חובה ערכית על כל מעצבי דעת הקהל להעביר את המסר על חשיבות לבישת המסכות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״.
+השפופים והמאושרים
11:37 23/09/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
יותר מתמיד אנו מחויבים לדאוג ממש למי שאינם מתגוררים במגדלי ה... באחוזת ה... הם, לשמחתנו מוגנים, מוכלים ונראים. אחריותנו היא בדאגה לשפופים, הנעלמים ומתכנסים בתוך עצמם ללא מכר ומודע, ללא חברה, בודדים ומבודדים
(לא לשכוח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+האחוזים והמיליארדים שמטעים אותנו בעת המשבר
11:24 23/09/20  |  ארז כהן   |   לרשימה המלאה
אכן קל לתרגם יום סגר לעלות בלתי ידועה בעליל של מיליארד שקלים, אולי יותר וקל לתרגם שבועיים של סגר לכ-15-10 מיליארד
(הבדלים סמנטיים [צילום: מארק לניהאן, AP])
+המשטרה סגרה שני ברים ברחובות שפעלו בסתר ובניגוד להנחיות
10:26 23/09/20  |  מירב ארד
בפעילות משטרת ישראל ברחובות נחשפו שני ברים שפעלו בסתר ובניגוד להנחיות והתקנות לשעת חירום. שוטרים שהגיעו לאחד מבתי העסק ברחוב הרצל בעיר הבחינו כי הסורגים והדלת סגורים. כשפתחו את הדלת, הבחינו בעשרות אנשים סביב שולחנות כשהם שותים, אוכלים ומעשנים. לבעלי הברים נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח ואתמול נערך להם שימוע ע"י קצין משטרה שהורה על סגירת בתי העסק למשך שבוע.
+אדלשטיין הורה לקלוט פראמדיקים לעבודה בבתי החולים
10:22 23/09/20  |  מירב ארד
שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ״ל משרדו פרופ׳ חזי לוי הורו לקלוט באופן מיידי פראמדיקים לעבודה בבתי החולים ולתגבר את הצוותים הרפואיים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוגרים את בתי הכנסת ומתפללים באוויר הפתוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
23/09/20 14:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים (יום ד', 23.9.20) התייעצות שרים בעניין הקורונה. ראש הממשלה אמר שכיוון שאנו נמצאים בשעת חרום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות מיד, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק.
23/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ערוץ 20 הודיע כי הוא נענה לקריאתו של שר התקשורת יועז הנדל, ומהיום יחויבו כל משתתפי חבר-הדיון והאורחים באולפן לעטות מסיכות על פניהם, כל עוד אינם מדברים בשידור. מנכ״ל הערוץ אבי שמידט: ״מקובל עלינו שאנשי התקשורת חייבים לשמש בעת הזו דוגמה לציבור".
23/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הנתונים המדאיגים על המשך התפשטות מגפת הקורונה אשר זורעת הרס עצום בכל תחומי החיים, הביאו להחלטת הממשלה להטיל סגר כללי נוסף שהחל בערב ראש השנה. תוך מספר חודשים נגרם לאזרחי המדינה נזק עצום, בריאותי וכלכלי עם חרדה מעתיד לא ידוע. מאות אלפי אזרחים הצטרפו בעל כורחם למעגל העוני ונותרו חסרי כל ולעיתים עם חובות כספיים גדולים וללא מקור הכנסה. הזעקה הגוברת של יותר ויותר אזרחים שלא יכולים לפרנס את משפחותיהם חייבת להדיר שינה מעיניהם של אלה שחרדים לעתיד המדינה.
23/09/2020  |  שוקי אמרני  |   יומני בלוגרים
בכל פעם כשאני שומע את הפרסומות האופטימיות, העליזות, המאושרות, בכל פעם כשאני רואה את הפרסומות על הקשישים המחויכים, הלבושים בקפידה, השוחים בבריכה המחוממת, הנהנים מריקודים ושירה, אני שמח ועצוב גם יחד.
אחת השיטות להטעות, בין אם במתכוון או שלא במתכוון, את הציבור הרחב, הינה השימוש הגורף במיליארדים ובאחוזי גרעון, זאת כאשר פקידי אוצר, למ"ס, בנק ישראל או כל גורם אחר, בא לתת לנו תמונת מצב של הכלכלה הישראלית.
23/09/2020  |  ארז כהן  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
קצב ההידבקות בישראל: הגבוה ביותר בעולם המפותח  /  איתמר לוין
6,861 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול   /  מירב ארד
חיות מבקשת: לקצץ שכרה כנשיאה  /  עידן יוסף
אדמה חרוכה - מחיר משפטי נתניהו  /  ד"ר רבקה שפק ליסק
הנפילה של גמזו   /  טל בן-יעקב
אבו-נפחא  /  יוסף אליעז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il