|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
כולם נושאים באחריות [צילום: לע"מ] איש-איש לפי חלקו [צילום: לע"מ]

שישה בשישי / חמישה חולים בדקה, שלושה מתים בשעה, 34 אשמים

האם היסטוריון העתיד יישב ויבכה

הכישלון של ממשלת הג'ובים במאבק בקורונה הוא כל כך קולוסאלי, עד שנדמה שמבחינה ציבורית - חבריה הם או משוגעים או פושעים האשם העיקרי הוא בנימין נתניהו, ואחריו שורה של שרים - אך איש מבין חברי הממשלה אינו יכול לנקות את עצמו מאחריות גם הציבור אשם, אבל חלקו קטן בהרבה מזה של השרים, שעשו הכל כדי לגרום לנו להפר את הוראותיהם
25/09/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


הרשימה המלאה
ראש וראשון לאשמים העיקריים

הדאגה של לוי-אבקסיס
אורלי לוי-אבקסיס, השרה לחיזוק וקידום קהילתי, צייצה השבוע: "הסביבה בה לומדים ילדינו חייבת להיות מוגנת. לאור פרצות אבטחה ומקרים רבים שמגיעים למוקד 105 בנושא אפליקציית זום, הנחיתי את צוות משרדי לפעול בהקדם לגיבוש המלצות לאנשי החינוך כדי לנקוט צעדי זהירות בשימוש בזום, לפעול להקמת נציגות זום בישראל ולבדוק את סמכויות המדינה מולם בפיקוח ומניעה". נניח בצד את היומרה – הנובעת כנראה מתוך בורות – לכפות על חברה אמריקנית כיצד להתנהג בישראל. האם כבוד השרה לא שמה לב, שהיא משתתפת מדי שבוע בישיבות ממשלה הנערכות בזום? זה מספיק בטוח לממשלה ולא מספיק בטוח לתלמידים?

אבי ניסנקורן, אורלי לוי-אבקסיס, אורית הכהן-פרקש, איציק שמולי, אלון שוסטר, אלי כהן, אמיר אוחנה, אסף זמיר, אריה דרעי, בני גנץ, בנימין נתניהו, גבי אשכנזי, גילה גמליאל, גלעד ארדן, דודי אמסלם, זאב אלקין, חילי טרופר, יואב גלנט, יובל שטייניץ, יולי אדלשטיין, יועז הנדל, יזהר שי, יעקב אביטן, יעקב ליצמן, ישראל כ"ץ, מיכאל ביטון, מירב כהן, מירי רגב, עומר ינקוביץ, עמיר פרץ, צחי הנגבי, פנינה תמנו-שטה, ציפי חוטובלי, רפי פרץ. כל מי שכיהן ומכהן בממשלה ה-35, נושא באחריות לכך שמדי דקה נדבקים חמישה ישראלים בקורונה ומדי שעה מתים שני ישראלים מקורונה. וכפי שאומרים בכתבי אישום: איש-איש לפי חלקו.

ה-34 הללו אשמים בשל אחריותם המיניסטריאלית כחלק מן הממשלה הכושלת ביותר בתולדות המדינה. ה-34 הללו אשמים משום שהם נכנסו לממשלה הישראלית המנופחת ביותר אי-פעם, כולל בתפקידים מופרכים לחלוטין ומיותרים לחלוטין, וכך יצרו גוף שאינו יכול לתפקד. ה-34 הללו אשמים משום שאיש מהם לא הציע לוותר על מנעמי השלטון, גם אם תרומתו היא אפסית. ה-34 הללו אשמים משום שהם הבטיחו לנו שכל מעייניהם יוקדשו למלחמה בקורונה ואינם עושים זאת. ה-34 הללו אשמים משום שהם רמסו משיקולים פוליטיים את השיקולים הרפואיים.

ודאי – יש ביניהם אשמים עיקריים. ראש וראשון לכולם: בנימין נתניהו, הן בשל אחריותו כמי שניצב בקודקוד, הן משום שהעדיף את טובתו האישית על פני חובתו לכלל (ע"ע הכניעה לחרדים וההשתלחות ברשויות האכיפה), הן משום שהעמיק את הפילוג והשיסוי בזמן בו דרושות אחדות ושותפות, הן משום שנתן דוגמה אישית שלילית. אחריו נמצאים בני גנץ וגבי אשכנזי, הרמטכ"לים שאינם מצליחים לתפקד אפילו בתור ש"ג; יולי אדלשטיין, שלקח על עצמו תפקיד שאין לו שום מושג בו ובלא כל ניסיון מיניסטריאלי; יעקב ליצמן, האשם במצב מערכת הבריאות ומי שסחטנותו פגעה קשות במאבק בקורונה; אריה דרעי, השותף לסחטנות הסקטוריאלית העולה בחיי אדם; ישראל כ"ץ, הנעדר כל הבנה כלכלית והאחראי לזגזוז בסיוע ולהעדר תקציב מדינה; יואב גלנט, שלא עשה דבר כדי להכין את מערכת החינוך ללימודים בעת קורונה; ואמיר אוחנה, העסוק בהרס שלטון החוק במקום להבטיח שהמשטרה תמלא את תפקידה.

אבל מידת האחריות של כל אחד מן ה-34 היא כבר עניין לחומרת העונש, לא להרשעה הציבורית המגיעה להם. אני לא חושב שמישהו מהם אינו שפוי מבחינה קלינית, אבל מבחינה ציבורית – ההתנהגות שלהם היא של משוגעים. אני לא חושב שמישהו מהם ביצע עבירה פלילית, אבל מבחינה ציבורית – ההתנהגות שלהם היא של פושעים. ולכן, מבחינה ציבורית, מקומם של כולם הוא בבית המשוגעים או בבית הסוהר.

על מה הם מתווכחים
אפילו לא ש"ג [צילום: פלאש 90]

לחתום על ההסכמים
על ההסכמים עם איחוד האמירויות, בחריין ואולי עוד מדינות צריך לחתום גם בזמן הקורונה. הם חשובים מאוד לעתידנו, ויש לנצל את ההזדמנות ברגע בו היא מבשילה. הייתי מחיל על פעולות בזמן הקורונה את הכלל ההלכתי של מלאכה בחול המועד: "דבר האבד" – מה שחייבים לעשות כעת ועלול להיות בלתי רלוונטי או בלתי ישים אחרי החג.

אפשר פשוט להתפוצץ. לפני כמה חודשים אמרו לנו, ש-400 חולים ביום יחייבו סגר. לפני חודשיים הזהיר יולי אדלשטיין, שעם 2,000 חולים יהיה צורך בסגר. ואז הגענו ל-3,000 ול-3,500 ול-4,000 ול-4,500 ול-5,000 ול-5,500 ול-6,000 וכמעט ל-7,000. הגענו לשיעור ההדבקה היומי הגבוה ביותר בעולם המפותח כאחוז מהאוכלוסייה. הגענו למקום השלישי בעולם (במדינות מעל 10 מיליון תושבים) בחולים למיליון בני אדם. ברור לחלוטין שהמגיפה משתוללת באין מפריע. ועל מה מתווכחים בקבינט הקורונה? על ההפגנות.

הם ירדו מהפסים לחלוטין. זה מה שחשוב?! זכות ההפגנה חשובה מאוד, אבל לא יותר מן הזכות לחיים; אם הם לא מבינים את זה, הם באמת מופרעים. על חלק מחברי הקבינט והממשלה נפלה אימת הליברלים המזויפים, המרשים להגיד הכל – בתנאי שהם מסכימים עם זה. על אחרים נפלת אימתו של אביחי מנדלבליט, המצוי בניגוד עניינים בכל מה שקשור לבנימין נתניהו. חלקם הפכו את ההפגנות לכלי משחק מול התפילות – למרות שאין שום קשר בין הפגנות בחוץ לבין תפילות בפנים. חלקם הפכו את ההפגנות לכלי משחק פוליטי בין הליכוד לבין כחול-לבן. והציבור? שיתפגר, פשוטו כמשמעו.

זו לא הפעם הראשונה שזמן יקר ביותר מתבזבז על ויכוחי סרק, כולל על נושאים שאין שום קשר בינם לבין המשימות מספר אחת ומספר שתיים ומספר שלוש שבפני הממשלה הזאת: המאבק בקורונה. כן או לא נסיעות לעיר אומן. 500 מטר או 1,000 מטר. עיר אדומה או כתומה או צהובה או ירוקה. להקים או לא להקים ועדת בדיקה ל"ניגודי עניינים במערכת המשפט". תקציב שנתי או דו-שנתי. איך למנות בעלי תפקידים בכירים. כך מגיעים לחמישה חולים מדי דקה ולשלושה מתים מדי שעה. שתבינו: בתשע שעות כמו של הדיון בקבינט הקורונה (23.9.20), שעסק בחלקו הגדול בהפגנות, חולים 2,700 בני אדם ומתים 27. והחבורה המטורפת הזאת מתווכחת על הפגנות.

אמון, אמון, אמון
לא הכין את המערכת [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

שלושת הדברים החשובים ביותר בנדל"ן הם מיקום, מיקום, מיקום. שלושת הדברים החשובים ביותר בניהול משבר הם אמון, אמון, אמון. רק כך הציבור יבין מה ניצב בפניו ויבצע את המוטל עליו. 34 המופרעים-פושעים הללו הרסו לחלוטין את אמון הציבור, והתוצאות ברורות וטרגיות.

אין סיכוי שיהיה אמון במי שבעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים מדברים על הקדמת הבחירות. אין סיכוי שיהיה אמון במי שמדליפים בשידור חי את דבריהם בישיבות הקבינט והממשלה. אין סיכוי שיהיה אמון במי שמספרים מדי שעה משהו שונה על ההצעות והתוכניות וההחלטות וההשתמעויות. אין סיכוי שיהיה אמון במי שהם ומקורביהם מפרים את ההנחיות שלהם-עצמם. אין סיכוי שיהיה אמון במי שלא מבקשים אפילו פעם אחת סליחה על משגיהם הפטאליים. אין סיכוי שיהיה אמון במי שלא עשו דבר וחצי דבר כדי להתכונן לגל השני: לא בדיקות, לא איכונים, לא קטיעת שרשרת ההדבקה, לא תוכניות לימוד, לא קני מידה למחלה, לא אבני דרך להבראה. אין סיכוי שיהיה אמון במי שהביאו מומחה, מינו אותו ל"פרויקטור" – ומאז התעלמו מכל הצעותיו, דחו את כל תוכניותיו ורמסו את כל המלצותיו.

"הוא הגיע לתחתית וממשיך לחפור", אמר פעם קצין בריטי על אחד מפיקודיו. ממשלת הג'ובים הגיעה לתחתית של אמון הציבור וממשיכה לחפור. ובגלל זה כולנו חופרים כעת קברים, והמספר רק ילך ויגדל – הן במתים ישירים של הקורונה והן במי שיתאבדו בגלל חורבנם הכלכלי. הדם הזה מצוי על-ידי אותם 34.

חלקו של הציבור
זגזוג בסיוע, בלי תקציב [יונתן זינדל, פלאש 90]

אילו היו לומדים מחז"ל
עמיתי איציק וולף אומר בצדק, שהממשלה הייתה צריכה ללמוד מחז"ל שני כללים בהטלת גזירות: לא להטיל כאלו שהציבור לא יכול לעמוד בהן, ולא ליצור אבחנות בלתי מובנות. כאשר מותר להפגין ללא מגבלות ואילו תפילה בחוץ היא רק בקפסולות של 20, חבורת הג'ובים מפרה את שני הכללים הללו – וגם יוצרת לכל הפחות מראית עין של אפליה חסרת הצדקה. הנה עוד סיבה לאובדן האמון בה.

כמה פוליטיקאים טוענים שהציבור אשם, משום שאינו מציית להנחיות. לי זה נשמע כמו להאשים את הנאנסת, להבדיל. אני בהחלט סבור שיש ממש בטענות כלפי הציבור; תיארתי כאן שוב ושוב את ההתעלמות מן המגבלות בלב תל אביב, וכולנו רואים זאת מדי יום. אך אם היינו בתביעת נזיקין אזרחית, דומני שהאשם התורם של הציבור הוא לכל היותר 10%.

נאנסת היא נאנסת, גם אם לבשה חולצת בטן וחצאית מיני, גם אם השתכרה מרצונה, גם אם נכנסה למיטה – ואז נכפו עליה יחסי מין. הציבור הוא הקורבן, גם אם לא עטה מסיכות, גם אם נכנס מרצונו למסעדות צפופות, גם אם נדחק בתפילות ובהפגנות – ואז הופקר בידי האחראים לשלומו. מגבלות הקורונה הופרו לא רק משום שאנחנו חכמולוגים וברדקיסטים, אלא גם ובעיקר משום שהממשלה ושלוחיה עשו הכל כדי לגרום לנו להפר אותן.

הם הטילו מגבלות בלתי אפשריות מבחינה פיזית – כמו חובת מסיכות בהליכה ב-32 מעלות ו-70 אחוזי לחות. הם הנחיתו עלינו הוראות מבלי לתת את מלוא הנתונים ואת ההסברים הדרושים, במיוחד למיעוטים – החרדים והערבים. הם אכפו את ההוראות בצורה סלקטיבית ועל-פי שיקולים פוליטיים ופופוליסטיים. הם קבעו ענישה מקלה מדי על ההפרות, אם בכלל. הם ישבו בלשכותיהם הממוזגות ולא באו אפילו פעם אחת לראות את המשמעות בשטח. הם ניסו לתת הוראות המלמדות על ניתוק מוחלט מהמציאות – כמו לסגור מזגנים ולפתוח חלונות באוטובוסים. הם התבטאו בצורה מתנשאת ופוגענית ("השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חארטה").

לציבור הישראלי, על כל מגרעותיו, יש כמה תכונות נפלאות: שותפות גורל, ערבות הדדית, התגייסות לאומית, גמילות חסדים בממון ובגוף, שכל והשכלה ברמה גבוהה. את כל אלו חובה היה לגייס לצורך המאבק בקורונה, על-ידי הסברה נבונה, דוגמה אישית, פניות ממוקדות והחלטות סדורות. חבורת ה-34 עשתה הכל, אבל הכל, הפוך לגמרי – וקיבלה בדיוק את ההפך ממה שצריך. ממשלה המתייחסת לציבור כאל עדר שוטה, מגלה שהציבור מתייחס אליה לא כאל עיזה עיוורת ההולכת בראשו (כביטויו של הרב עובדיה יוסף), אלא כאל דיר שלם של עיזים עיוורות, חרשות ושוטות.

ושוב המשטרה
עסוק במאבק נגד המערכת [יהונתן סמייה, דוברות הכנסת]

לא אחזור בפעם המי-יודע-כמה על תיאור מחדליה הנוראים של המשטרה במאבק בקורונה. אסתפק הפעם בציטוט שני ציוצים של העיתונאי יאיר שרקי, וכל המוסיף – גורע.

22 בספטמבר: "כמעט חצי שעה בפקק על כביש 1 בדרך לירושלים. חשבתי שלפחות יבדקו תעודה, או ישאלו מאיפה אני בא ולאן אני הולך, אבל אף שוטר לא ניגש למכוניות שעוברות ב'מחסום'. ביטלו שני נתיבים וזהו. לא טרחו לייצר אפילו מראית עין של בדיקה. האסטרטגיה של סגר זה אכיפה או למרר את חיי הנהגים בסוף יום עבודה?"

23 בספטמבר: "גם הערב. 55 דקות בפקק. צמצמו שלושה נתיבים אחד ולא בדקו כלום. אבל בזכות הפקק אני מרגיש עכשיו בריא יותר. ויש בונוס: ניידות משטרה נוסעות בשוליים ומחלקות דוחות לנהגים שנוגעים בטלפון בפקק. יעילות ויצירתיות מול הפושעים ומול הקורונה!"

אז מה יהיה
מנעו את המגבלות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פסימי הוא אופטימי עם ניסיון, קובעת הגדרה ותיקה. במשך חודשים ניסיתי להיות אופטימי. עד הימים האחרונים נהגתי לומר בציניות לדורשים בשלומי: "מול חדר העבודה שלי בונים בית, מול חדר השינה שלי בונים בית; השמים כחולים ובונים את ארץ ישראל, אז על מה יש לקטר?". עורכת דין בכירה הגיבה השבוע בחוכמה: "אפשר לקבל קצת ממה ששאפת הבוקר?".

קשה ביותר ואולי בלתי אפשרי להיות אופטימי כעת. הממשלה המופרעת-פושעת שלנו ממשיכה למכור לנו בלופים. שיהיה ברור: סגר מהודק של שבועיים לא יספיק, ובוודאי שלא ניתן יהיה לעבור במהירות לסגר חלקי. תזכרו את הנתון הבא: אחוז אחד. זה המספר. כאשר 1% מן הבדיקות חיוביות, אפשר לקיים שגרת קורונה (להבדיל מיעד היציאה מהסגר, שהוא 6%). לעיר ניו-יורק נדרשו שישה חודשים להגיע ליעד הזה, ועדיין בתי הספר והמוזאונים פועלים בצורה חלקית בלבד, המטרופוליטן אופרה הודיעה השבוע שלא תפתח את עונת 2021 ופעילות התרבות והתיאטרון בעיר עודנה משותקת.

אצלנו שיעור הבדיקות החיוביות עולה בהתמדה מ-10% ל-11% ול-14%. זה אומר, שצריך להוריד את מספר הנדבקים ביום ביותר מ-90% כדי שניתן יהיה לחיות עם מסיכות, ריחוק חברתי והגבלת התקהלויות. עד אז – צריך סגר ברמה זו או אחרת. שבועיים של סגר הדוק לא יתחילו לקרב אותנו ליעד הזה, ולו רק בגלל שלוקח לפחות שבוע עד שרואים את התוצאות. לכן, אנחנו בדרך לתקופה ארוכה של מחנק חברתי וכלכלי, שההתאוששות ממנו תימשך חודשים ושנים.

כהיסטוריון בהשכלתי אני מנסה לנחש מה יכתבו ההיסטוריונים על הקורונה בישראל. לצערי הרב, עולות בדעתי שורות נפלאות שכתבה ההיסטוריונית הראשית של יד ושם, פרופ' דינה פורת, על אחד המאמצים הכושלים להציל ילדים בזמן השואה: "זהו אחד המקרים שבהם מרגיש ההיסטוריון, שהוא רוצה לזרוק הצידה את כל הכללים שלימדוהו – לשון מאופקת, בדיקת מקורות מדוקדקת, הסקת מסקנות זהירה ומוצדקת – ופשוט לשבת תחתיו ולבכות". אנחנו כמובן לא בשואה, ולא באפס קצהו של משהו שמתחיל להתקרב למשהו שמתחיל להזכיר קמצוץ מן השואה. אז מדוע יש לי הרגשה, שבעוד שנים לא-רבות יימצא ההיסטוריון שתחושתו לנוכח התנהלותה של ממשלת ישראל בקורונה תהיה דומה?

תאריך:  25/09/2020   |   עודכן:  25/09/2020
איתמר לוין
+36 מתים ביממה שחלפה; 708 חולים במצב קשה
17:27 25/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 8,178 נדבקים ביממה האחרונה. 36 מתים; 708 חולים במצב קשה.
+התפרצות הקורונה בכנסת: עובד נוסף נדבק בנגיף
15:45 25/09/20  |  עידן יוסף
אחד מאנשי מחלקת ההסעדה במשכן הכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה. העובד שהה במשכן ביום שלישי האחרון ומי שבא עימו במגע התבקש לשהות בבידוד.
+נפגין במכוניות בבלפור במוצ"ש
14:52 25/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ארגוני המחאה קריים מיניסטר, אין מצב ורבים נוספים פרסמו הודעה משותפת ובה הצהירו כי לא יפגינו במתכונת הרגילה אלא בשיירת מכוניות ובאלפי מוקדים עד קילומטר מבתי המפגינים  ▪  "בניגוד לנתניהו - אנחנו אזרחיות ואזרחים אכפתיים ואחראים"
(ההפגנות יותאמו. "לא יהיו תירוצים לממשלה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ימינה תתמוך בהגבלת הפגנות גם בסגר חלקי
13:39 25/09/20  |  איציק וולף
יו"ר סיעת ימינה בכנסת, ח"כ איילת שקד, הודיעה כי ימינה תתמוך בהסתייגויות של הליכוד שניתן יהיה להגביל התקהלות גם אם היא הפגנה בסגר חלקי ולא רק בסגר מלא.
+אדלשטיין יגיש תקנות להגבלת הפגנות
13:30 25/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הודיע כי יגיש לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיאפשרו להגביל התקהלויות עד לסיום תיקון חוק הקורונה בכנסת בשבוע הבא  ▪  "לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת"
(אדלשטיין. כלי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+להגן על נתניהו במחיר הדמוקרטיה
13:07 25/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עצם הרעיון להשתמש בתקנות לשעת חירום כדי למנוע את ההפגנות נגד נתניהו, הוא שלב מסוכן בהרס שלטון החוק וברמיסת עקרונות יסוד דמוקרטיים  ▪  זוהי גם רמיסת זכות יסוד בתקנות במקום בחקיקה, וגם עקיפה גסה של הכנסת משום שהממשלה אינה מרוצה ממנה
ועדת החוקה. לעקוף אותם? [צילום: דוברות הכנסת]
זה לא דחוף [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+קווי האוטובוס ידוללו; השירות יסתיים ב-20:00
12:44 25/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היקף השירות מיום שלישי יעמוד על 25% בדומה לסגר הראשון, אך בניגוד אליו אושרה פעילות בסופי-שבוע  ▪  השירות הרכבתי ידולל והשימוש בו יותנה בהזמנה מראש  ▪  הכרמלית תושבת
תדירות קווי השירות תופחת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ: לא נאפשר תקנות לשעת חירום נגד הפגנות
11:27 25/09/20  |  איציק וולף
יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הודיע לחברי הכנסת של מפלגתו כי לא יאפשר לממשלה להפעיל תקנות לשעת חירום נגד הפגנות.

"ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגיפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות. אנחנו נמשיך לקדם במסגרת הכללים הדמוקרטיים את את החקיקה הכוללת, ונמנע שימוש בתקנות לשעת חירום שממוקדות רק בהפגנות, תפילות או כל סוגיה אחרת", כתב.

ההודעה נמסרה לנוכח ההערכה כי הקואליציה לא תצליח לאשר את הגבלת ההפגנות עד למועד תחילת הסגר ולנוכח הודעת יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שלפיה אם לא תושלם החקיקה תפעיל הממשלה תקנות לשעת חירום לארבעה ימים.
+"החקיקה לא תושלם בזמן ללא האופוזיציה"
09:53 25/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הקואליציה דרש מחברי האופוזיציה בוועדת החוקה לאשר את התקנות המגבילות את ההפגנות והצהיר כי ללא ההסכמה - לא ניתן יהיה להשלים היום את החקיקה לפני מועד הסגר  ▪  טען שמנהיגי קהילות דתיות טענו בפניו שאם אלפים ישתתפו בהפגנות במוצאי שבת - ישתתפו אלפים בהפגנות למען הקדוש ברוך הוא בתפילות יום כיפור ואיים בחקיקת תקנות לשעת חירום לארבעה ימים
(ח"כ זוהר בוועדת החוקה [צילום: דוברות הכנסת])
+מכרז חדש: 150 אלף מארזי מזון לבידוד
09:47 25/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) פרסם מכרז לאספקת כ-150 אלף מארזי מזון למבודדים  ▪ 

סל המוצרים במכרז כולל בין היתר: שמן, תבלינים, אבקות מרק, קמח, סוכר, פסטה, קטניות ועוד ברמת הכשרות הגבוהה ביותר וסלי מזון עם מוצרים ללא גלוטן
([צילום: יח"צ])
+אסון יום הכיפורים - תשפ"א
09:21 25/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
יום הכיפורים 1973, קונספציה, הגורמים האחראים על האיסוף מציגים את הנתונים, הגורמים האחראים על ההערכה שיכורים, הם מפתחים קונספציה חסרת שחר, ההילה שלהם משכנעת את הממשלה, ואין אף איש שיאמר - המלך הוא עירום
+הקבינט אישר החרגת התעסוקה בסגר
09:17 25/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את התקנות המגבילות את הפעילות במקומות העבודה בשבועיים הקרובים שבהם יוטל סגר על מדינת ישראל  ▪  האישור החפוז של התקנות - לאחר שחברי ועדת החוקה הבהירו שאינם מוכנים להמשך חקיקה מבלי שיוצגו בפניהם תקנות
(ענף הבנייה הוחרג [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+האוצר: תקנות להגבלת עבודה לא יוצגו עד הסגר
06:36 25/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פיצוץ בדיוני ועדת החוקה של הכנסת שדנה מאז אמש ועד הבוקר על ההצעה לתיקון חוק הקורונה  ▪  סגנית יועמ"ש משרד האוצר הפתיעה את חברי הוועדה: התקנות להגבלת מקומות עבודה לא יובאו להצבעה בוועדת החוקה בשל החריג של מצב החירום  ▪  יועמ"ש ועדת החוקה: אי-אפשר לאשר את הצעת החוק המפנה לתקנות שאינן קיימות, לא ברור מה הנסיבות המיוחדות המצדיקות שימוש בחריג הדחיפות
דיוני הוועדה הופסקו [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
"לנצל את העובדה שאנשים בכל מקרה לא בעבודה" [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   איתמר גרוטו / Itamar Groto   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלי כהן / Eli Choen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   משה בר סימן טוב   סיגל סדצקי   עובדיה יוסף   עומר ינקלביץ'   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   רפי פרץ / Rafi  Peretz 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם היסטוריון העתיד יישב ויבכה
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
25/09/20 09:17
2
מפוכח
25/09/20 10:02
3
מורם מעם
25/09/20 10:17
4
יאקי
25/09/20 11:23
5
יאקי
25/09/20 11:23
6
איתן 1
25/09/20 12:05
7
הספינה שוקעת
25/09/20 12:36
8
סתם אחד
25/09/20 14:13
9
בא לבכות
26/09/20 05:01
10
כן בהחלט
26/09/20 07:36
11
מגיב ותיק
26/09/20 17:41
12
טירה
26/09/20 22:32
13
בני 100
27/09/20 11:24
14
יאקי
28/09/20 19:55
15
החוקר הקטן
4/10/20 19:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
סערה בדיוני ועדת החוקה של הכנסת, שדנה מאז אמש ועד הבוקר (יום ו', 25.9.20) בהצעה לתיקון חוק הקורונה שאמורה לאפשר את הסגר המהודק החל מהיום בשעה 14:00.
25/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
פחות מיממה לכניסת הסגר לתוקף, ובמשרד התחבורה עדיין לא פרסמו לציבור את מתווה הפעלת התחבורה הציבורית בימים הקרובים. הנימוק הרשמי הוא שהתקנות בעניין טרם נחתמו - מה שיוצא חוסר ודאות בקרב ציבור הנוסעים, כשלזה נוספות הודעות סותרות מטעם מפעילי התחבורה הציבורית.
24/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים (יום ה', 24.9.20) ואמר כי "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד בחיי אדם". נתניהו טען כי "פוליטיקאים פופוליסטיים אמרו שלא צריך להישמע להנחיות כי הן גחמה של אדם אחד". נתניהו טען שפוליטיקאים אלה מסמסו החלטות מצילות חיים שהובאו לכנסת.
24/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהערכת מצב ייעודית שהתקיימה (יום ה', 24.9.20), בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט הרמטכ״ל על ביטול מרבית התעסוקה המבצעית של כוחות המילואים שתוכננה לחודש אוקטובר והחלפתם בכוחות סדירים, זאת כחלק מהמאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה.
24/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (ים ה', 24.9.20) בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2020. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 36 חברי כנסת מול 32 מתנגדים. סיעת ימינה ודגל התורה נעדרו. אגודת ישראל התנגדה וכחול לבן הייתה מפולגת. ההצעה הועברה לוועדת חוקה, להכנתה הלילה לקריאה שנייה ושלישית.
24/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il