|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
ליברמן. מאשים את נתניהו בתפיקת תיק [צילום: ערוץ 12, אופירה וברקוביץ']
חשיפת News1 / מה מסתירים בפרשת כלי השיט

ליברמן לחוץ - דרושה חקירה
ומעמד עד מדינה לשרון שלום

ליברמן פצח שוב בהאשמות חסרות בסיס. הפעם בתוכניתם של אופירה וברקוביץ' ליברמן מאשים את נתניהו בנסיון לתפור לו תיק, ובשיגור "...כל מיני טיפוסים מפוקפקים שכל הזמן מחפשים ושואלים בשליחות העלומה" ליברמן לחוץ בעקבות החשיפה ב-News1, שהובילה לפתיחת בדיקה מצד הנציב רוזן: מדוע לא נחקרו שרון שלום וליברמן, למרות עדותו של גנור, שמסר: ראש המטה של ליברמן, שרון שלום, דרש 300 אלף אירו כתמורה לקידום מינויו לקונסול כבוד; וכתמורה לקידום עסקת כלי השיט
26/09/2020  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   פרשת כלי השיט   |   תגובות
ליברמן, וראש המטה שרון שלום.

הנציב רוזן. בודק [צילום: ועידת המשפט השישית]

נתנהו. מאויים ע"י ליברמן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

גרטלר. קשרים בעייתיים [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]

מיקי גנור העיד: איש סודו של ליברמן שרון שלום דרש 300 אלף אירו שוחד
יואב יצחק
לאחר לחצים כבדים על שגרירות קפריסין בישראל מצד גורמים שונים ובהם מצד נאמנו של ליברמן שרון שלום, מונה גנור לקונסול כבוד של קפריסין בישראל; שר החוץ ליברמן השתתף בטקס המינוי * שלום התחייב לסייע לגנור בהזמנת כלי שיט בתקופת כהונת ליברמן כשר החוץ ולאחר מכן כשר הביטחון * תמורת זאת דרש 300 אלף אירו * גנור דיווח על-כך למפעיליו בחברת טיסנקרופ ומסר את המידע כעד מדינה במסגרת "עדות ניקיון"
לרשימה המלאה

ליברמן טרם זומן לחקירה למרות המידע המפליל שנחשף במשטרה
יואב יצחק
פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, ומ"מ פרקליט המדינה דן אלדד, נמנעו מזימון ליברמן לחקירה, למרות עדויות המצביעות על חשדות חמורים נגדו * חלק מהם: ניסיון להוציא מידע במרמה ובתחבולה מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על החקירה בפרשת ישראל ביתנו * חשד לקבלת הדלפות מחקירת המשטרה * חשד שעלה בפרשת נתיבי ישראל לפיו יועדו לו כשוחד חצי מיליון ש"ח
לרשימה המלאה

משרד הביטחון בראשו ליברמן שחרר 'שטח אש' להקמת ישוב נוה תמרים; היזם הצטרף כשותף לבניו של ליברמן
יואב יצחק
גילויים נוספים: הקשר העסקי בין עמוס ליברמן ויעקב ליברמן לבין היזם משה ישעיהו, עמו נפגשו בחשאי במוסקבה ביולי 2018, מעורר תהיות * העובדה שמשרד הביטחון בראשות ליברמן שחרר חודש לאחר מכן שטח אש בנגב לטובת היזם ישעיהו - על-אף התנגדותו לכך במשך 19 שנים, מחייבת את הרשויות לבדוק ו/או לחקור פרשה זו * שי ניצן שהיה אחד הפרקליטים שהובילו סגירת תיק החקירה לליברמן בפרשת חברות הקש, הוא המאתרג הראשי את ליברמן בפרשת ישראל ביתנו
לרשימה המלאה

אביגדור ליברמן שוב מאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון לתפור לו תיק. הפעם בתוכניתם של אופירה וברקוביץ' (ערוץ 12, 25.09.20). דבריו ההזויים נועדו, לפי הבנתי, לתעתע בגורמי האכיפה ולסכל בדיקה רצינית ו/או חקירה משטרתית נגדו. הפעם בפרשת כלי השיט ובפרשת קונסול הכבוד, שאותה חשפנו ב-News1 (10.09.20).

נתניהו "מומחה בתפירת תיקים", אמר בשידור. זה התחיל עם בני גנץ, לאחר מכן נגד גבי אשכנזי, ואחריו אביחי מנדלבליט, ולאחר מכן נגד שי ניצן. "הוא תופר תיקים", אמר. "אני שומע בטח עוסק בתפירת תיק עבור אביגדור ליברמן. אני גם שומע כל מיני טיפוסים מפוקפקים שכל הזמן מחפשים ושואלים בשליחות העלומה..." - מאשים ליברמן, ומנסה ליצור הקבלה, משל הוא וגורמי האכיפה הבכירים, ובראשם מנדלבליט ושי ניצן, מצויים בסירה אחת.

מאפיונר, מזומנים

שמעתי שוב ושוב את דבריו. לאמיתו של דבר לא הופתעתי. שכן סוד גלוי הוא: ליברמן התנהל כמאפיונר. המידע שהצטבר עצום רב. כולל מידע רגיש ומוכמן בדבר מיליוני דולרים, במזומנים, שהתגלגלו בסביבתו הקרובה (לפי המידע, חלק מהמזומנים נמסרו לו אישית). ליברמן פעל כמאפיונר באמצעות "חיילים", בדיוק כמו במאפיה הרוסית. ילדיו נחשפו גם הם לחלק מסודותיו ושיטותיו המושחתות. בפרשת חברות הקש ראינו זאת היטב. ויש עוד, שאותן נחשוף.

איומיו על נתניהו וגם על כותב שורות אלה הפכו לנורמה. איומיו/האשמותיו עלולים להטיל אימה על רבים וחזקים. לא על News1. הנה, ככל שגוברים שקריו ועלילותיו - ליברמן מנסה להציג כותב שורות אלה כשלוחו של נתניהו - מגיע אלינו עוד ועוד מידע בעניינו. לרבות בדבר עומק קשריו המסועפים והמלוכלכים עם איש העסקים דן גרטלר, בגינם ניצל לרעה את מעמדו המאפיוזי והציבורי כשר וכחבר כנסת, כדי לגשר בסכסוך כספי גדול מאוד בין גרטל לבין איש העסקים ארקדי גאידמק. מיותר כמעט לציין: ליברמן לא עושה שום דבר חינם. תג מחיר קיים כמעט לכל פעולה, אם בכסף ואם בשווה כסף.

"טיפוסים מפוקפקים"

במה דברים אמורים הפעם? מדוע אמר ליברמן את שאמר דווקא עתה בתוכניתם של אופירה וברקוביץ'? מי הם אותם "טיפוסים מפוקפקים" אליהם מכוון ליברמן בהאשמותיו חסרות הבסיס? הפעם מדובר בשניים: כותב שורות אלה (News1); והעיתונאי גור מגידו (דה-מארקר). שנינו עוסקים, כל אחד מנקודת מבטו, יכולותיו ומקורותיו, בניסיונות לחשוף פרטים בדבר מעורבותו של ליברמן במעשים מושחתים ו/או פליליים.

ליברמן לחוץ. מאוד. במיוחד ממה שמתרחש בימים אלה בלשכתו של נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן. הנציב החל, בעקבות פנייתי אליו, בבדיקה מקיפה: מדוע נמנעו הפרקליטות והמשטרה מחקירת חשדות לעבירות פליליות מצד שרון שלום - ראש המטה של ליברמן הן בתפקידו כשר החוץ, והן בתפקידו כשר הביטחון; וכן חשד למעורבות אפשרית של ליברמן בעניינים אלה.

הבדיקה/החקירה נדרשת הפעם, נוכח עדותו של מיקי גנור בתיק הצוללות/כלי השיט. כפי שחשפנו ב-News1, ב"עדות נקיון" שמסר גנור, בשלב שהוכרז עד מדינה, הוא גילה: שרון שלום דרש ממנו שוחד בסכום של 300 אלף אירו, הן כתמורה לסיועו בקידום מינויו של גנור לקונסול כבוד בישראל מטעמה של קפריסין, בעת שליברמן כיהן בתפקיד שר החוץ (שרון שלום השתתף גם בסידור השתתפות ליברמן בטקס); והן בסיוע שהוענק לגנור בקידום עסקת כלי השיט, בתקופה שליברמן כיהן בתפקיד שר הביטחון. אין מדובר בדברים בעלמא. שכן, כתמיכה לדבריו בעדותו, הציג גנור מסמכים ששיגר בזמן אמת ומדי-רבעון למספנות טיסנקרופ, בהם הציג - כהוצאה נדרשת - את החלק היחסי מכספי השוחד שדרש לעצמו שרון שלום.

המידע שפרסמנו נותר ב-News1 בבלעדיות מזהרת. שום כלי תקשורת לא טרח להרים את הכפפה ולרוץ קדימה. ולא בכדי: חלק משמעותי מכלי התקשורת משתפים פעולה עם ליברמן, בניסיונות לסלק את נתניהו מראשות הממשלה. לכן אין להם עניין במידע העלול לסבכו בחקירות. לאחד מאנשי/גורמי התקשורת הבכירים ביותר יש אפילו עניין אישי להימנע מכל עיסוק בגנור, שמא יבולע לו ולמשפחתו.

המידע שלהלן, מעדותו של גנור, הוצג בפני בכירי המשטרה וגם בפני בכירי הפרקליטות ולשכת היועמ"ש. למרות זאת, ועל-אף חובתם להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת, שרון שלום לא נחקר. גם ליברמן לא זומן ולא נשאל, ולו בעדות פתוחה.

התנהלות המשטרה והפרקליטות מדיפה ריח רע. היא מהווה סימן נוסף לחסינות ממנה נהנה ליברמן בפועל במשך תקופה ארוכה, גם מצד פרקליט המדינה דאז שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדללבליט. שניהם נמנעו מלהורות על חקירתו בפרשת כלי השיט ובפרשת קונסול הכבוד, כמו גם בפרשת ישראל ביתנו ובפרשת נתיבי ישראל (ליברמן לא נחקר בפרשות אלה, למרות מידע חמור שהוצג בפני החוקרים ובפני הפרקליטות. אפילו הפרקליט דן אלדד התחמק ממתן הוראה לחקור, בתואנות שונות ומגוחכות).

מדוע ליברמן לא נחקר

נושא זה מצוי כאמור בבדיקת הנציב רוזן, שייאלץ הפעם לבצע בדיקת-עומק: מדוע מגוננים בפרקליטות ו/או במשטרה, פעם-אחר-פעם, על ליברמן; ומדוע נמנעו גם בתקופה האחרונה ממתן הוראה לחקור את ליברמן בחשד לשחיתות בפרשת קונסול הכבוד ובפרשת כלי השיט; ומדוע לא חקרו לפחות את שרון שלום, תחילה. כן-כן, זה אותו שרון שלום מפרשת חברות הקש. בידי שרון שלום מצוי המידע שעלול להפליל את ליברמן. זו הסיבה העיקרית, כפי הנראה, לכך שליברמן מחזיק אותו קרוב-קרוב, ומינה אותו שוב ושוב לראש המטה במשרדי הממשלה בהם התמנה לשר. עדותו של גנור נגד שרון שלום מהווה הזדמנות פז להופכו לעד מדינה. אם תתבצע חקירה רצינית ומעמיקה, ואם אכן יופעל עליו לחץ מתאים, עשוי שרון שלום להוביל ואף להביא את ראשו של ליברמן בשורה של פרשות שחיתות.

תאריך:  26/09/2020   |   עודכן:  26/09/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן לחוץ - דרושה חקירה ומעמד עד מדינה לשרון שלום
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
החושף
26/09/20 13:32
2
באום
26/09/20 14:52
3
סתם אחד
26/09/20 15:22
4
בני בנקר
26/09/20 17:27
5
מגיב ותיק
26/09/20 17:39
6
קיבוצניק
26/09/20 18:10
 
סתם אחד
26/09/20 19:11
7
אקטואלי
26/09/20 20:34
8
זהירות
26/09/20 23:03
 
החושף
27/09/20 16:19
9
מטריקס
27/09/20 00:19
10
חושב בקול
27/09/20 09:28
 
וידלה
3/10/20 13:52
11
פלג א
5/10/20 18:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת כלי השיט
שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, מותח ביקורת חריפה (יום א', 23.8.20) על התנהלות התנועה לאיכות השלטון - המיוצגת בידי העומד בראשה, עו"ד אליעד שרגא - בעתירתה בפרשת הצוללות. התנועה עתרה בחודש יוני בבקשה להורות לחקור את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוך שהיא מצרפת עדויות סודיות שנאספו בפרשה. בסך-הכל מבקשת התנועה 31 צווים על תנאי נגד 14 משיבים, בעתירה בת 132 עמודים ו-1,048 עמודי נספחים (לא כולל העדויות הסודיות).
23/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 5.8.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק ועדת חקירה מיוחדת לרכש ספינות השיט והצוללות לחיל-הים, התש"ף-2020 של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת. לאחר הצבעה שמית, 19 ח"כים תמכו מול 48 שהתנגדו. על-פי המוצע, נשיא בית המשפט העליון ימנה את חברי ועדת החקירה ויגדיר את העניין שיהיה נושא החקירה.
05/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן-דודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תובע 560,000 שקל מח"כ משה יעלון בטענה ללשון הרע בפרשת הצוללות. שמרון אומר כי קיבל ממיקי גנור - לשעבר נציג טיסנקרופ בישראל - 800,000 שקל, בעיקר בנושאים שאינם קשורים לטיסנקרופ, ולא קיבל ממנו עמלות כלשהן.
05/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדיה, הימנית בעיקר, תוקפת את היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט [להלן: "היועץ"], בטענות שונות, ובעיקר משונות בגין כתבי האישום שהעז להגיש כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. אכן נושאי האישום אינם פשוטים והם נעים לעתים על הגבול הדק שבין התנהגות של נהנתנות וקמצנות מכוערות, ולעתים אולי לא מוסריות, לבין התחום הפלילי. משהוגשו אותם כתבי האישום לא נותר לנו אלא להמתין לפסיקתו של בית המשפט.
04/08/2020  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
'פרלמנט' שייטת 7, יחידת הצוללנים של חיל-הים, מקיים את מפגשיו ברעננה מזה 12 שנים קבוצת הנבחרים הוקמה ביוזמת שניים מראשוני היחידה ששומרים על קשר הדוק בין חבריה מזה למעלה מ-60 שנים אחוות יחידה שמסרבת לגווע
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il