|   15:07:40
דלג
  בנימין נתניהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חדשות טובות מהמזרח התיכון

נאום ראש הממשלה נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם [י"א בתשרי ה׳תשפ"א, 29.09.2020]
30/09/2020  |   בנימין נתניהו   |   נאומים   |   תגובות
[צילום: מן הטלוויזיה]

מעגל השלום מתרחב
מעגל השלום המתרחב לא רק שלא פוגע בסיכוי להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים, אלא מגדיל אותו. מנהיגים פלשתינים יכירו בכך שאין להם יותר זכות וטו על שלום וקידמה באזור שלנו, וכולי תקווה שבסופו של דבר המנהיגים הללו יחליטו לעשות שלום עם המדינה היהודית. כשזה יקרה, ישראל תהיה מוכנה. אני אהיה נכון ומוכן לשאת ולתת על בסיס תוכנית טראמפ כדי לשים קץ לסכסוך בינינו לבין הפלשתינים אחת ולתמיד.

   רשימות קודמות
  תקוה לבני אברהם
  נופלת בחלקי הזכות הגדולה
  מנסים לבצע הפיכה שלטונית
  המשבר חייב ללכד את השורות
  הכרה היסטורית

"אדוני הנשיא, גבירותיי ורבותיי,

המזרח התיכון לא ידוע כמקום שמביא חדשות טובות, ומעטים ציפו שהשנה הזאת תהיה שונה. הרי המגיפה משתוללת באזור זה של העולם בדיוק כמו בכל מקום אחר.

אולם אני שמח לומר שהשנה יש לי חדשות טובות מהמזרח התיכון. למעשה, אני יכול לדווח על שתי חדשות טובות. מוקדם יותר החודש, בטקס שאירח הנשיא טראמפ בבית הלבן, ישראל חתמה על הסכמים היסטוריים עם איחוד האמירויות ועם ממלכת בחרין.

זהו הסכם השלום הראשון בין ישראל למדינה ערבית מזה למעלה מרבע מאה, וזאת הפעם הראשונה שהסכמים בין ישראל לשתי מדינות ערביות נחתמים באותו היום. ההסכמים החדשים הללו יביאו לעמינו את ברכות השלום ואת היתרונות העצומים הגלומים בהגדלת שיתוף הפעולה בתחום הסחר, ההשקעות, התחבורה, התיירות ותחומים רבים נוספים.

אין לי ספק שבקרוב, אפילו בקרוב מאוד, מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות יצטרפו למעגל השלום.

החדשות הטובות על השלום באות בעקבות שינוי כיוון חד מהנוסחאות הכושלות של העבר. במשך זמן רב מדי הטילו למעשה הפלשתינים וטו על שלום בין ישראל לעולם הערבי הרחב. במשך עשרות שנים, נבלמה כל התקדמות והייתה כבת ערובה לדרישותיהן הלא מציאותיות של הפלשתינים, כמו למשל הדרישה שישראל תיסוג לקווי 1967, שאינם ברי-הגנה, ותפקיד את ביטחונה בידי אחרים; או הדרישה שישראל תעקור עשרות אלפי יהודים מבתיהם ותבצע למעשה טיהור אתני; או שישראל תקלוט מיליוני פלשתינים שהם צאצאיהם של פליטים ממלחמה שהפלשתינים פתחו נגד ישראל לפני יותר מחצי מאה.

למותר לציין ששום ממשלה ישראלית אחראית אינה יכולה להיעתר לדרישות הללו. אולם במשך שנים רבות, רבים בקהילה הבינלאומית ביקשו להיכנע לדרישותיהן המגוחכות של הפלשתינים, וכתוצאה מכך, בזבזו זמן יקר בניסיון לקדם אשליה לא מציאותית במקום לחתור לפתרון מעשי.

למרבה המזל, הנשיא טראמפ בחר בדרך שונה לשלום - דרך שמעוגנת במציאות. הוא הכיר בירושלים כבירתה של ישראל, הוא הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן והוא הציע תוכנית שלום מעשית שמכירה בזכותה של ישראל, נותנת מענה לצרכי הביטחון של ישראל, ומעניקה לפלשתינים נתיב מכובד ומציאותי להתקדם בו אם הם יעשו שלום עם ישראל.

המבקרים טענו שכל אחד מהצעדים הללו של הנשיא טראמפ יחסל את סיכויי השלום. ובכן, הם טעו, טעות קשה. צעדים אלה קידמו את השלום. שתי מדינות ערביות החליטו כעת לעשות שלום עם ישראל, ונוספות יבואו בעקבותיהן.

מעגל השלום המתרחב לא רק שלא פוגע בסיכוי להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים, אלא מגדיל אותו. מנהיגים פלשתינים יכירו בכך שאין להם יותר זכות וטו על שלום וקידמה באזור שלנו, וכולי תקווה שבסופו של דבר המנהיגים הללו יחליטו לעשות שלום עם המדינה היהודית.

כשזה יקרה, ישראל תהיה מוכנה. אני אהיה נכון ומוכן לשאת ולתת על בסיס תוכנית טראמפ כדי לשים קץ לסכסוך בינינו לבין הפלשתינים אחת ולתמיד.

גבירותיי ורבותיי, ישראל ומדינות ברחבי העולם הערבי ניצבות יחד לא רק בקידום השלום. אנו ניצבים יחד בהתמודדות מול האויב הגדול ביותר של השלום במזרח התיכון - אירן. אירן בכוונה תחילה תוקפת את שכנותיה שוב ושוב ללא רסן, ושליחי הטרור שלה מעורבים בצורה ישירה בתוקפנות ברחבי המזרח התיכון, כולל בעירק, סוריה, תימן, עזה וכמובן גם בלבנון.

כולנו ראינו את הפיצוץ הנורא בנמל ביירות שאירע בחודש שעבר. (הפיצוץ אירע כאן) זהו הנמל בביירות. מאתיים אנשים קיפחו את חייהם, אלפים נפצעו ורבע מיליון בני אדם נעשו חסרי בית.

וכאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא (שקף מפה). זאת שכונת ג'נאח בביירות, היא צמודה לנמל התעופה הבינלאומי, וכאן מחזיק חיזבאללה מחסן נשק סודי. המחסן הזה ממוקם בסמוך לחברת גז, אלה מיכלי גז, בדיוק כאן. זה נמצא במרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ו-50 מטרים מחברת גז. כאן יש משאיות גז נוספות. וכל זה נמצא במרכז מגורים אזרחי, ובתים אזרחיים. עבור אזרחי שכונת ג'נאח, אלה הן הקואורדינטות (נקודות הציון).

ואני רוצה להראות לכם את הכניסה למפעל הטילים של חיזבאללה, כי זה מה שזה. זאת חברת הגז, וכאן מחסן הטילים הנפיץ.

אני אומר לתושבי ג'נאח, עליכם לפעול כעת. עליכם למחות נגד זה. משום שאם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת.

ולאזרחי לבנון אני אומר, לישראל אין שום כוונה לפגוע בכם, אך לאירן יש. אירן וחיזבאללה בכוונה תחילה שמים אתכם ואת משפחותיכם בסכנה חמורה. עליכם להבהיר שמה שהם עושים אינו מקובל. עליכם לדרוש מהם להסיר את המחסנים הללו.

רק לפני כמה ימים, מחסן כזה התפוצץ בעין קאנא בדרום לבנון. ומסיבה זאת, על הקהילה הבינלאומית להתעקש שחיזבאללה יפסיק להשתמש בלבנון ובאזרחיה כמגינים אנושיים.

גבירותיי ורבותיי, עלינו לעמוד מול אירן, והנשיא טראמפ ראוי למלוא ההערכה על שעשה בדיוק את זה. בראש ובראשונה, אני משבח את הנשיא טראמפ על שנסוג מהסכם הגרעין הכושל עם אירן.

בשנת 2015, הייתי היחיד מבין מנהיגי העולם שהתנגד להסכם הגרעין המביש שנעשה עם אירן. התנגדתי לו משום שלא רק שהוא לא בלם את דרכה של אירן אל הפצצה, הוא למעשה סלל אותה. התנגדתי לו משום שההגבלות על תוכנית הגרעין של אירן היו זמניות בלבד ולא הותנו בצורה כלשהי בשינוי בהתנהגותה של אירן. ועכשיו אירן הפרה אפילו את ההגבלות הזמניות. בשל ההפרות הללו, בעוד מספר חודשים יהיה לאירן מספיק אורניום מועשר כדי לייצר שתי פצצות גרעיניות. ואירן עובדת עכשיו על פיתוח דור חדש של צנטריפוגות, ה-IR9, שיכפיל את יכולות ההעשרה שלה פי 50.

גבירותיי ורבותיי,

אין עוררין על כך שאירן מנסה להשיג נשק גרעיני. ארכיון הגרעין של אירן, שסוכנים ישראלים הצליחו לשים עליו את ידיהם בלב טהרן, מוכיח זאת מעבר לכל ספק.

בתקופה שקדמה לחתימה על הסכם הגרעין הובטח לישראל, במיוחד על-ידי ידידינו האירופים, שכל הפרה של אירן תיענה בתגובה מהירה וחריפה. אולם מועצת הביטחון לא נקפה אצבע מול ההפרות הבוטות של אירן ומול הראיות המוצקות שבארכיון הגרעין. מועצת הביטחון, המחויבת להסכם הגרעין הכושל, עדיין מסרבת לראות את מה שהיה ברור לכל מי שמבין משהו על המזרח התיכון.

במקום לבלום את תוקפנותה של אירן, הסכם הגרעין תדלק אותה ומימן אותה. לפני חמש שנים, כשהסירו את הסנקציות על אירן, מעצמות העולם פתחו את דלתו של כלוב הנמר, ואז פשוט קיוו לטוב. אולם בדיוק כפי שהזהרתי לפני חמש שנים, אנו - האנשים שחיים במזרח התיכון - סובלים מההשלכות של ההסכם המופקר הזה. אירן, עשירה יותר ומועצמת יותר, השתמשה במיליארדים שהוזרמו לתוך קופת המדינה כדי להמריץ את מסע הקטל והכיבוש שלה ברחבי האזור.

למרבה המזל, הנשיא טראמפ ראה את הסכם הגרעין הרה האסון כפי שהוא באמת, ופעל. הוא השיב על-כנן את הסנקציות האמריקניות ואילץ מדינות לבחור בין עסקים עם אמריקה לבין עסקים עם אירן. הוא אף חיסל את המחבל המסוכן ביותר בעולם, קאסם סולימאני. בחודש שעבר, כשמועצת הביטחון סירבה להאריך את אמברגו הנשק על אירן, ארצות הברית הפעילה מחדש את מנגנון הסנקציות.

בעוד מועצת הביטחון חלוקה, אנחנו באזור מאוחדים. ערבים וישראלים כאחד קוראים לפעול בחריפות נגד אירן - וכשערבים וישראלים מסכימים על משהו - כדאי לאחרים לשים לב לכך.

ישראל קוראת לכל חברי מועצת הביטחון להתייצב לצדה של ארה"ב אל מול התוקפנות האירנית, לעמוד יחד איתה על כך שאירן תשים קץ לתוכנית הגרעין שלה אחת ולתמיד, ולהתמודד יחד עם ארה"ב עם הסכנה הגדולה ביותר לשלום באזורנו.

אם תעשו כך, אני סמוך ובטוח שבשנים הקרובות נשמע עוד בשורות טובות מהמזרח התיכון.

חדשות טובות עבור ישראל, חדשות טובות עבור שכנינו הערבים וחדשות טובות לעולם, לכל מי שחותר לשלום, ביטחון ושגשוג".

תאריך:  30/09/2020   |   עודכן:  30/09/2020
בנימין נתניהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חדשות טובות מהמזרח התיכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איך לשנות את העולם? מתחילים בסידור המיטה בבוקר. נאומו מעורר ההשראה של אדמירל ויליאם מקרייבן, מפקד מבצע החיסול של אוסאמה בן-לאדן. הנאום נישא בסוף מחזור שנת 2014 באוניברסיטת טקסס.
23/09/2020  |  ויליאם מקרייוון  |   נאומים
יום זה הוא יום של מפנה היסטורי. הוא מבשר שחר חדש של שלום. במשך אלפי שנים, העם היהודי התפלל לשלום. במשך עשרות שנים, המדינה היהודית התפללה לשלום. משום כך, היום אנו חשים הכרת תודה עמוקה.
17/09/2020  |  בנימין נתניהו  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, גברתי השרה, חבריי חברי הכנסת, אני עומד פה לפניכם, יוסף בן שמעון וחנה רות למשפחת טייב, בן למהגרים מתוניס, בן לעולים מצרפת ועולה בעצמי. ברגעים אלו אני חש יותר מכל דבר אחר את משקל החובה ואת הזכות - את החובה להיות שליח נאמן, ישר, הגון, לא לאכזב את אלה שבחרו בי וגם לא אף אדם אחר, ואת הזכות להודות על האמון והתפקיד להשמיע את הקול של אלה שעד עתה לא נשמע קולם.
13/09/2020  |  יוסף טייב  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת יריב לוין, השר לביטחון פנים חברי אמיר אוחנה, שאני כאן בכיסא שלו – לא שוכח – חברותיי וחבריי לכנסת, צוות יקר, משפחתי היקרה, הוריי והורי אשתי שנמצאים כאן, ילדיי ואשתי האהובה אירית. על-פי תזה שהפכה אצלנו לדי מקובלת נפגשנו כאן לפני כ-100 שנים, אוסף של יחידים. יחידים בני דת משה, בני קהילות שונות מ-100 ארצות מוצא, ללא זיקה של ממש ביניהם, הזדמנו להם כמעט במקרה לפינה הדרום-מערבית של יבשת אסיה.
10/09/2020  |  עמית הלוי  |   נאומים
השנה החולפת הציבה בפני מדינת ישראל אתגרים יוצאי דופן, בראשם התמודדות עם מגפת הקורונה. בתוך כך, עמדה גם מערכת המשפט בישראל בפני אתגרים ייחודיים, אשר עתידים ללוות אותנו, וככל הנראה אף להתעצם, בשנה הבאה.
05/09/2020  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il