|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
סוכה של הרב עמנואל לב, הונגריה [צילום: מוזיאון ישראל] שמחת תורה, ליבורנו, 1850 [ציור: סולומון הארט]

שישה בשישי / הקורונה, טראמפ, סוכות

בואו נחשוב קצת קדימה, בבקשה

נזקי הקורונה ילוו אותנו שנים רבות ולכן צריך להתחיל לתכנן את ההבראה החיסון למגיפה יהיה מבצע לוגיסטי ורפואי מורכב ביותר, המחייב היערכות מדוקדקת תחזית קודרת ליום שאחרי הבחירות בארה"ב כדאי לימין בארץ ללמוד לקח מקוצר הראות של הדמוקרטים האמריקנים כיצד למנוע איסורי פרסום בעייתיים בדיוני מעצרים הייחודיות של חג הסוכות הבא עלינו לטובה
02/10/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות


הקורונה: הנזקים
הנזק הקשה ביותר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

זהו שילוב בעייתי ביותר: גם צריך להוביל את המשק להתאוששות ולהזרים כספים, גם צריך לכסות חורים תקציביים ומאזניים, גם אי-אפשר להעלות מיסים כי זה נוגד את מצב המשק, וגם אין מקום לקצץ בשירותים דווקא כאשר יותר ישראלים זקוקים להם. יהיה צורך בתוכנית מתוחכמת, מאוזנת, זהירה ומשולבת, אשר תבוצע בקפידה לאורך שנים – אם תרצו: תוכנית שיקום אחרי טראומה קשה

מגיפת הקורונה תסתיים מתישהו ואז יהיה צורך להתחיל לתקן את נזקיה. מדובר בנזקים אדירים, שלא על כולם התפנינו לחשוב די הצורך לאור המאבק במגיפה עצמה. אבל דווקא משום שהם כל כך גדולים, חשוב מאוד להתחיל כבר כעת לתכנן כיצד להתמודד איתם – ובמידת האפשר להביא אותם בחשבון בעת קבלת ההחלטות הנוכחיות.

הנזקים הניכרים לעין הם הכלכליים. איש אינו יודע כמה מובטלים יהיו במשק בסוף הקורונה וכמה עסקים יקרסו עד אז, אבל הכל יודעים שהמספרים יהיו משמעותיים מאוד וכואבים מאוד. איש אינו יודע כמה סיוע ממשלתי יוזרם עד אז למשק, אבל הכל יודעים שמדובר ביותר, ואולי הרבה יותר, מ-100 מיליארד שקל. המשמעות היא שהמשק יהיה במיתון עמוק, הכנסות המדינה יצנחו בשל הירידה בפעילות הכלכלית, ובמקביל יהיה צורך להוריד בחזרה את הגרעון לממדים סבירים ולפרוע את ההלוואות שמימנו את הסיוע.

זהו שילוב בעייתי ביותר: גם צריך להוביל את המשק להתאוששות ולהזרים כספים, גם צריך לכסות חורים תקציביים ומאזניים, גם אי-אפשר להעלות מיסים כי זה נוגד את מצב המשק, וגם אין מקום לקצץ בשירותים דווקא כאשר יותר ישראלים זקוקים להם. יהיה צורך בתוכנית מתוחכמת, מאוזנת, זהירה ומשולבת, אשר תבוצע בקפידה לאורך שנים – אם תרצו: תוכנית שיקום אחרי טראומה קשה. אין בזה קיצורי דרך ואי-אפשר לוותר על מאמץ רב וקשיים ניכרים הכרוכים בהבראה. ככל שהצעדים יתוכננו ויופעלו מוקדם יותר, כך ההחלמה תסתיים מהר יותר.

הפגיעה המשמעותית ביותר לאורך זמן היא בחינוך: מחצית משנת הלימודים תש"ף ירדה לטמיון ושנת תשפ"א עלולה להיות גרועה עוד יותר. חינוך הוא המפתח שאין בלתו לצמצום פערים חברתיים, והוא היתרון החשוב ביותר שיש לנו על פני אויבינו. כאן חייבים להשלים ככל הניתן את מה שהלך לאיבוד: לצמצם ואף לבטל חופשות, למקד את הלימודים בחומר החשוב ביותר, אולי להאריך את ימי הלימודים – ולמשך לפחות שנתיים-שלוש. בהכירנו את הנפשות הפועלות בארגוני המורים, חייבים להיכנס למו"מ כבר עכשיו ולהיות מוכנים לצעדים תקיפים אם הם שוב ינהגו באנוכיות משוועת. מדובר בעתידה של המדינה, לא פחות מכך.

הקורונה: החיסון
פיתוח חיסון לקורונה, בייג'ינג [נג האן גואן, AP]

מי קודם – צוותי בתי אבות או צוותים רפואיים? שוטרים או פרמדיקים? מורים או גננות? וכאשר מדברים על צוות רפואי – היכן נכנסים עובדי המינהל והמשק? ומתי תורם של עובדי המטבחים והקפיטריות בבתי החולים? וכאשר מדברים על שוטרים – מתי יחוסנו אלו הניצבים במחסומים, ומתי אלו האוכפים את איסור ההתקהלות? כיצד יובאו בחשבון הגילאים והמצב הרפואי של כל אחד מהנלחמים בקורונה? מה בנוגע לבני משפחותיהם?

ברור שרק חיסון המוני יחסל את הקורונה, אבל דומה שבישראל איש אינו מקדיש מחשבה לשאלות המקצועיות והלוגיסטיות העצומות הקשורות בו. אז יהיה חיסון מאושר וישראל תקנה 20-10 מיליון מנות שלו; מה הלאה? איך מחסנים? מי מחסן? באיזה סדר? זה מסובך מאוד, בארה"ב כבר דנים על זה חודשים, ואצלנו – כרגיל במחוזותינו – הכל נשאר בידי המקרה והאלתור והפרטץ'.

כדאי שנבין במה מדובר. איש אינו יודע האם יהיה חיסון שיתאים לכל האוכלוסייה, או שבעלי גילאים שונים ורקע רפואי שונה יקבלו חיסונים שונים. איש אינו יודע האם יהיה זה חיסון של מנה אחת או שתיים. איש אינו יודע האם זה יהיה חיסון שנתי, רב-שנתי או לכל החיים. איש אינו יודע אלו חברות ייצרו אותו ובאיזה קצב. ואחרי כל זה – צריך להחליט על פרטי-פרטים ויש צורך בארגון למופת.

בתור התחלה, צריך לקבוע מי והיכן נותן את החיסון. אחיות קהילה? אחיות בקופות החולים? אחיות בבתי החולים? האם אפשר להסמיך לכך תלמידות סיעוד? האם גם רופאים ופרמדיקים יתגייסו לפעולה? כיצד מונעים התקהלות במרפאות? האם בעלי סיכון גבוה לקורונה יידרשו לצאת מהבית, או שאפשר יהיה להגיע אליהם? האם יופעלו מרכזי חיסון ניידים? האם ייעשה שימוש בבתי ספר ומתנ"סים?

אחרי זה מגיעים לנושא הכי מסובך: סדר המתחסנים. זה הולך גם לאורך וגם לרוחב, ומכאן רמת הסיבוך והמוני הפרטים. מי קודם – צוותי בתי אבות או צוותים רפואיים? שוטרים או פרמדיקים? מורים או גננות? וכאשר מדברים על צוות רפואי – היכן נכנסים עובדי המינהל והמשק? ומתי תורם של עובדי המטבחים והקפיטריות בבתי החולים? וכאשר מדברים על שוטרים – מתי יחוסנו אלו הניצבים במחסומים, ומתי אלו האוכפים את איסור ההתקהלות? כיצד יובאו בחשבון הגילאים והמצב הרפואי של כל אחד מהנלחמים בקורונה? מה בנוגע לבני משפחותיהם? מה עם בעלי תפקידים חיוניים אחרים – לוחמי צה"ל, כבאים, עובדי חשמל ומים? אלו רק דוגמאות אחדות, המלמדות על הצורך במחשבה עמוקה וארוכה. תהיו בטוחים שזה לא ייעשה אצלנו, מה שיוביל למהומות, לאלימות ואולי אפילו לשחיתות במתן החיסונים.

הבחירות בארה"ב
משרת את מטרתו של פוטין [סוזן וולש, AP]

ברחובות ארה"ב עלולות להשתולל כנופיות גזעניות וחמושות היטב, אשר יסרבו לקבל את דין הבוחר אם ג'ו ביידן ייבחר לנשיא – והן יקבלו עידוד, במישרין או בעקיפין, מן הנשיא המפסיד. גם אם תרחיש אימים זה לא יתממש, יהיו עשרות מיליוני אמריקנים שיפקפקו בטוהר הבחירות ובאמינות התוצאות, משום שטראמפ ואנשיו יספרו להם (ללא כל בסיס) שהפסדו נובע מהונאת ענק בהצבעה באמצעות הדואר

[השורות הבאות נכתבו לפני שנמסר שהנשיא דונלד טראמם חלה בקורונה, אך אירוע מצער זה אינו משנה את תקפותן.] העימות המזעזע בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן מציב סכנה ממשית של תוהו ובוהו ואף אלימות בארה"ב לאחר הבחירות לנשיאות בעוד חודש. טראמפ, שעשה הרבה דברים שליליים לראשונה בהיסטוריה (לא חשף דוחות מס, לא העביר את נכסיו לנאמנות, לא ציית לכללים נגד נפוטיזם), מסרב בעקשנות להבטיח שיכיר בתוצאות הבחירות אם יפסיד. במשך כמעט 250 שנה זו בכלל לא הייתה שאלה; אצל טראמפ זוהי שאלה ללא מענה.

בסוף העימות השבוע, טראמפ נמנע במכוון מלענות על שאלה פשוטה של המנחה כריס וולאס: האם תקראו לתומכיכם לנהוג באיפוק אם יידרש זמן עד לקבלת התוצאות? וכאשר נשאל במישרין על קבלת התוצאות, הוא אמר שלדעתו הן יוכרעו בבית המשפט העליון, ושלא יוכל להשלים עם תוצאות שיהיו "בלתי הוגנות". לאמירות הללו יש לצרף את סירובו של טראמפ, מוקדם יותר בעימות, לגנות את אנשי הימין הקיצוני והגזעני, שלפי גופי האכיפה בממשלו-שלו – מהווים את סכנת הטרור הפנימי החמורה ביותר בארה"ב.

השילוב של כל אלו יחדיו, מוביל למחשבה מעוררת פלצות. ברחובות ארה"ב עלולות להשתולל כנופיות גזעניות וחמושות היטב, אשר יסרבו לקבל את דין הבוחר אם ג'ו ביידן ייבחר לנשיא – והן יקבלו עידוד, במישרין או בעקיפין, מן הנשיא המפסיד. גם אם תרחיש אימים זה לא יתממש, יהיו עשרות מיליוני אמריקנים שיפקפקו בטוהר הבחירות ובאמינות התוצאות, משום שטראמפ ואנשיו יספרו להם (ללא כל בסיס) שהפסדו נובע מהונאת ענק בהצבעה באמצעות הדואר.

בהקשר זה יש לזכור, שהמטרה הבסיסית של ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 – וכנראה גם המטרה המרכזית שלה בהתערבותה הנוכחית – היא לזרוע חוסר אמון במערכת הדמוקרטית האמריקנית. כאשר טראמפ מכשיר את הקרקע לחוסר אמון שכזה, הוא משרת במישרין את ולדימיר פוטין. בוב וודוורד מגלה בספרו החדש Rage"", כי דן קואטס – אותו מינה טראמפ למנהל המודיעין הלאומי – לא השתחרר מן התחושה שפוטין מחזיק באמצעי לחץ על טראמפ, למרות שלא היו ראיות לכך. התחושה הזאת, על משמעויותיה האיומות לכל העולם החופשי, נראית יותר ויותר מציאותית.

מינוי שופטים
גראהם ומקיין. בלמו ב-2005 [סקוט אפלווייט, AP]

המהלך שביצעו הדמוקרטים ב-2013 היה דוגמא מופתית לקוצר ראות. כעת הוא מתנקם בהם בגדול: טראמפ יוכל לנסות למנות את איימי קוני-בארט לבית המשפט העליון עוד לפני הבחירות, או לכל המאוחר מיד אחריהן – והדמוקרטים, עם 47 סנאטורים וסיכוי טוב לזכות בעוד חודש גם בבית הלבן וגם בסנאט, לא יוכלו לעשות דבר

עוד משהו מתוך ספרו המרתק של וורוורד. עד 2013 יכלו חברי הסנאט מן האופוזיציה לעכב ואף לטרפד מינוי שופטים פדרליים (כולל לבית המשפט העליון) באמצעות פיליבסטר. הם דיברו ודיברו ודיברו, ומנעו הצבעה על המועמדים שהציג הנשיא. הדרך להתגבר על הפיליבסטר הייתה ברוב של 60 סנאטורים שיכלו למנוע את השימוש בו. מאחר שאף מפלגה אינה מגיעה לכזה רוב, המשמעות הייתה שהיה צורך להגיע להסכמה על המועמדים כדי למנותם – מה שהפחית את הפוליטיזציה של מינוי השופטים.

בשנת 2005, כאשר הנשיא היה ג'ורג' בוש הבן, מנעה קבוצה דו-מפלגתית של 14 סנאטורים את ביטול הפיליבסטר. אבל בשנת 2013 שלטו הדמוקרטים בבית הלבן (ברק אובמה) ובסנאט, נמאס להם מהפיליבסטר של הרפובליקנים והם קבעו שדי ברוב רגיל כדי להפסיק אותו. הסנאטור לינדזי גראהם, בן-בריתו של טראמפ וכיום יו"ר ועדת המשפטים, אמר שמעולם לא ראה את הסנאטור המנוח ג'ון מקיין כה נרעש, שכן "זוהי תחילתו של הסוף": מעתה תוכל כל מפלגה, לה יש 51 סנאטורים בלבד, לכפות או למנוע מינוי שופטים המזדהים עם השקפותיה.

המהלך שביצעו הדמוקרטים ב-2013 היה דוגמה מופתית לקוצר ראות. כעת הוא מתנקם בהם בגדול: טראמפ יוכל לנסות למנות את איימי קוני-בארט לבית המשפט העליון עוד לפני הבחירות, או לכל המאוחר מיד אחריהן – והדמוקרטים, עם 47 סנאטורים וסיכוי טוב לזכות בעוד חודש גם בבית הלבן וגם בסנאט, לא יוכלו לעשות דבר.

זהו לקח חשוב מאוד לכל פוליטיקאי המבקש לנצל את כוחו העכשווי, ומתעלם מכך שביום מן הימים – הוא יהיה מצידו השני של המתרס. כך בדיוק נוהגים חלק מאנשי הימין שלנו, הדוחפים בכל כוחם לפוליטיזציה של מינוי שופטי בית המשפט – ואינם חושבים לרגע מה יקרה כאשר יהיו באופוזיציה, והשמאל יוכל לעשות בדיוק את אותו הדבר. זהו ההיבריס הנצחי של הפוליטיקאים האוחזים בהגה: לשלטון בחרתנו. ובכן, הבחירה היא אנושית ולא אלוהית – וממילא היא קצובה בזמן.

איסורי פרסום
פגיעה בעקרונות יסוד [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

העמימות גורמת לכך שהמון אנשים חפים מפשע העונים לאותה הגדרה של החשוד ("ראש עיר", "נהג דן", "שוטר במחוז ירושלים") צריכים לעיתים להבהיר שלא מדובר בהם. בעידן הרשתות החברתיות – קשה עד בלתי אפשרי למנוע פרסום, וכך מפרי החוק יוצאים נשכרים ושומרי החוק יוצאים נפגעים. ריבוי של איסורי פרסום גורם לזילותם

נישאר במערכת המשפט. החלטתו של שופט השלום ג'ורג' אמוראי למנוע את פרסום שמו של אביעד משה, החשוד בניסיון לרצוח את אשתו, עוררה זעם ציבורי ובוטלה בצדק בידי השופט המחוזי אריאל ואגו, שלמעשה רמז שאמוראי לא מכיר את החוק. ב-News1 אנחנו מנהלים מעקב עיקש ועקבי אחרי איסורי פרסום כאלה, העומדים בניגוד מוחלט להוראות החוק ולפסיקת בית המשפט העליון. הגיע הזמן לטיפול יסודי בנושא.

נקודת המוצא בכל מדינה דמוקרטית היא פומביות הדיון, לה יש חריגים מוגדרים הקבועים בחוק. בתחום המעצרים הכלל הוא שיש לפרסם את שמו של החשוד, אלא אם הפרסום יגרום לו נזק חריג, העולה משמעותית על הנזק הכרוך בכל פרסום שכזה. הא ותו לא. אלא שיותר מדי שופטים התחילו להכניס מרכיב שכלל איננו בחוק: עוצמת הראיות נגד החשוד. ככל שזו לדעתם פחותה – תגבר נכונותם לאסור את פרסום שמו, שמא יתברר בסופו של יום שהוא חף מפשע.

לכאורה נימוק ראוי, אך בפועל הוא בעייתי מהמון כיוונים. ראשית, המחוקק לא אמר את זה וקשה למצוא לכך תימוכין בפסיקת בית המשפט העליון. שנית, מדובר בפגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיסוק של התקשורת – שני עקרונות-על חוקתיים – הנעשית לרוב כאשר התקשורת אפילו אינה מיוצגת וקולה אינו נשמע. שלישית, העמימות גורמת לכך שהמון אנשים חפים מפשע העונים לאותה הגדרה של החשוד ("ראש עיר", "נהג דן", "שוטר במחוז ירושלים") צריכים לעיתים להבהיר שלא מדובר בהם. רביעית, בעידן הרשתות החברתיות – קשה עד בלתי אפשרי למנוע פרסום, וכך מפרי החוק יוצאים נשכרים ושומרי החוק יוצאים נפגעים. חמישית, ריבוי של איסורי פרסום גורם לזילותם.

הפתרון שלי הוא לצמצם מאוד את מספר איסורי הפרסום – ביטחון המדינה, עבירות מין כאשר הפרסום עלול לחשוף את הקורבן, משפחה, נוער – ולאכוף אותם בקפידה ובחומרה. בכל מקרה, הנושא הזה חשוב ועקרוני מכדי שיהיה נתון לגחמותיו של שופט זה או אחר. מן הראוי שהנהלת בתי המשפט תבצע עבודת מטה כדי להוציא הנחיות ברורות, לאחר שתשמע את כל הנוגעים בדבר – המשטרה, הפרקליטות, הסניגוריה הציבורית, לשכת עורכי הדין, התקשורת. אחרת, נמשיך לקבל החלטות פגומות כמו של אמוראי.

חג הסוכות
סוכה מהעיר פישבך [אברהם חי, מוזיאון ישראל]

חגי ישראל מכוונים רובם ככולם לאחור, ברוח ההגדרה המבודחת הידועה: רצו להרוג אותנו, לא הצליחו, בואו נאכל. ובנימה רצינית: פסח הוא זכר ליציאת מצרים, שבועות הוא זכר למתן תורה, ראש השנה הוא זכר לבריאת העולם ויום הדין על השנה היוצאת, יום הכיפורים בא למחול על חטאי השנה שעברה, חנוכה הוא זכר למלחמות המכבים, פורים הוא זכר להצלה מידי המן. חג הסוכות הבא עלינו לטובה, ובמיוחד חג שמחת תורה שהתווסף עם סיומו, שונים מבחינה זו.

ודאי: גם חג הסוכות הוא זכר לעבר – "כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים". אבל בתור החג הסוגר את מעגל המועדים השנתי (שתחילתו לפי ההלכה בפסח) ואת קבוצת המועדים החודשית של תשרי, יש בו גם מבט קדימה. שמחת בית השואבה שנחגגה בבית המקדש, הושענא רבה וחיבוט הערבות – כל אלו נמצאים בסימן התפילה לגשם בחורף הקרב ובא. בדקות האחרונות של סוכות אנו מתפללים: "כשם שישבתי בסוכה זו, כן אזכה לישב בסוכת עורו של לוויתן" – המשל לטוב הצפון לצדיקים לעתיד לבוא.

שמיני עצרת כל-כולו בסימן אותה כפילות, כיום שהוא גם האחרון של סוכות וגם חג בפני עצמו. הוא עדיין בסימן השמחה על יבול השנה שעברה, אך גם נאמרת בו תפילת הגשם המסמנת את פתיחת העונה החדשה. חג שמחת תורה, ש"נדבק" אליו בתקופת הגאונים, הוא גם סיומה של קריאת התורה וגם תחילתה מחדש באופן מיידי. לכן, חג הסוכות מלמד אותנו על הצורך להסתכל תמיד קדימה – בתפילה, באמונה ובתקווה. מועדים לשמחה.

תאריך:  02/10/2020   |   עודכן:  02/10/2020
איתמר לוין
+טראמפ מסכן את יציבותה של ארה"ב
16:45 02/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: גם יועציו של טראמפ צופים שהבוחרים ישפטו אותו בחומרה על זלזולו בהוראות הקורונה, שגרמו לכך שהגביר עוד יותר את חוסר הוודאות  ▪  הקמפיין שלו, שהוא הכוח המניע מאחוריו, ספג מכה קשה: עצרות בחירות יבוטלו והעימותים הבאים עם ביידן מוטלים בספק
העימות, 30.9.20. לעג למסיכה של ביידן [צילום: חוליו קורטז, AP]
עצרת בחירות, 30.9.20. זלזל בהוראות [צילום: אלכס ברנדון, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בואו נחשוב קצת קדימה, בבקשה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אברהם 101010
2/10/20 12:17
2
עמעד
2/10/20 13:58
3
בני בנקר
2/10/20 14:21
4
וידלה
3/10/20 12:57
 
שתוק שתוק
6/10/20 07:22
5
קשקשן
3/10/20 19:58
6
עוד גאון
4/10/20 08:23
7
חשיבה נכונה
6/10/20 08:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
חשיפת הנתונים הכספיים של הנשיא דונלד טראמפ, ובראשם דוחות המס שלו, בידי ניו-יורק טיימס העלתה שורה של שאלות מהותיות, אליהן מתייחס ספנסר בוקט-לינדל, עורך בעיתון.
01/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
  • בעל הטור הבכיר טום פרידמן כתב בגוף ראשון (יום ד', 30.9.20) את מאמרו בניו-יורק טיימס בעקבות העימות בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן, וכך מובאים כאן עיקריו.

30/09/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
  • במהלך העימות בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן (יום ד', 30.9.20) בדק צוות ניו-יורק טיימס את הצהרותיהם העובדתיות של השניים. חלק מן הממצאים העיקריים מובאים כאן, על-פי הסדר בו נאמרו הדברים בעימות.

30/09/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
"זה היה מביך לארה"ב בעיני העולם", פסק הכתב הבכיר והוותיק של CNN, וולף בליצר, דקות אחדות לאחר סיום העימות הראשון (יום ד', 30.9.20) בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן. כותרת אחרת באתר CNN קבעה, כי טראמפ שלט בעימות – אך אין זה אומר שהוא ניצח בו.
30/09/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
העימות הראשון בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן נפתח בסערה (יום ד', 30.9.20) ובהתכתשות מילולית קשה בין השניים. האווירה מתוחה במיוחד, עם התקפות אישיות בוטות ואולי חסרות תקדים.
30/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
"שילמתם X מס יותר מטראמפ"  /  איציק וולף
טראמפ מסרב להבטיח מעבר חלק  /  איתמר לוין
נסיים את הפרק האפל בתולדות ארה"ב  /  איתמר לוין
העימות הראשון: משימה קשה לטראמפ  /  איתמר לוין
מה שטראמפ עושה - כן משנה  /  איתמר לוין
אירן וארה"ב ממתינות לנובמבר  /  אלדד שביט, סימה שיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת    החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
דרור גרין
דרור גרין
יש קסם במה שלכאורה נראה כצירוף של מקרה וכוונה מודעת    אינני יודע אם פנחס שדה היה מודע למעגליות שיצר בציור שנוצר מתוך כתם מקרי ובשיר שנבע מתוך הציור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il