|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

תחזית תקופתית לאוקטובר 2020

אובדן שליטה

הקורונה תמשיך להשפיע על חיי היומיום, ולא יהיה קל, גם בחודשים הבאים. נובמבר יהיה קשה במיוחד. פתיחת הגבולות וחידוש הטיסות מסתמנים מפברואר. בנט צריך לזכור ש"סקרים הם כמו בושם". כוכב מארס בנסיגה משפיע על כולנו
02/10/2020  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
עובד איחוד הצלה במהלך איסוף דקימה, משקף מגן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

תחזית אקלימית שנתית
תחזית אקלימית ועוד קצת לשנת התשפ"א 2020-2021 על-פי סודות האר"י הקדוש
"שנת בצורת - יעצר הגשם בתחילת השנה ואחריתו שלג ומטר בינוני, וימותו הרבה בני אדם ויהיה רעב על פני כל כדור-הארץ באמצע השנה (אדר, ניסן). א' בטבת חל ביום רביעי, אז לא יהיה כמעט גשם והחיטה תהיה מעט והקיץ יהיה ארוך ורב. וגדולים ימותו ושלטונות יפלו. שנה זו היא שנה של מלחמות ובני אדם חשובים כמתים. צרות גדולות יהיו ויחריבו בני אדם זה את זה. גם תקופות תשרי וטבת בשעות מאדים מורות על מלחמות"

אנחנו בתוך המסע של כוכב מארס (מאדים) במזל טלה. הכוכב נמצא בנסיגה, בצמידות ל"אריס" שאוהבת לעורר מריבות, אגרסיביות וחוסר הרמוניה. השילוב ביניהם יוצר "חגיגה", שהחלה כבר החל בחודש אוגוסט 2020 ותימשך עד דצמבר. המשמעות: איבוד שליטה.

המארס נמצא בנסיגה מאז 9.09 עד 13.11. מצב שגורם להתנהגות אלימה יותר, ואולי זה מה שגורם להתנהגות רעה ולשפה "מלוכלכת" יותר (בכל מקום, לא רק אצלנו - וזה לא מנחם). כוכב מרקורי יחל בנסיגה מ-14.10 עד 3.11 (כדאי כמובן לקחת טווח של כמה ימים לפני ואחרי, כשמרקורי כבר נעצר). השילוב בין המארס והמרקורי בנסיגה, יביא להרבה תסכול, למשבר בתקשורת גם הבין-אישית (הרבה מסרים מזויפים). נסו לחשוב על המילים שיוצאות לכם מהפה, על מה שאתם כותבים ברשתות החברתיות, על האופן שבו אתם מביטים על עצמכם בראי אחר כך.

צפויות הרבה דחיות. בגלל עיוורון תתקשו לראות את המכשולים, מה שעלול להקשות עליכם להשיג את המטרה הראויה. המתינו לחודש דצמבר, לממש תוכניות. השילוב מרקורי ומארס מסמל גם אלימות ותאונות.

היתרון לנסיגת המארס הוא בעבודה. היכולת לחזור ולבחון את הפרויקט שכבר עשיתם, יותר לעומק. לתקן את מה שצריך. זיכרו שתקופות העצירה לפני ואחרי גם הן לא פשוטות. גם בזמן מרקורי בנסיגה, הזדמנות לנקות מגירות לסדר ניירת וארונות.

מארס מייצג מלחמה, ואכן העולם כולו במלחמה מול המגיפה, ה"קורונה", או כמו שקוראים לה בעולם "נגיף קוביד 19", נראה עכשיו כמו משהו אינסופי, וכמו שנכתב ברשימות הקודמות, היא לא תעלם כל כך מהר, ועל כל אחד מאיתנו ללמוד לחיות בצילה. יש לדעת שזה כולל את המחיר שהאנושות "משלמת" בבני אדם, המחיר יקר מאוד.

המחיר הוא גם כלכלי, כשהמארס בונה מנעד עם הסאטורן, יופיטר ובעיקר פלוטו (גם על כך כבר התרעתי ברשימה הקודמת). על הרבה אנשים יהיה להמציא את עצמם מחדש, אם ירצו לבנות לעצמם עתיד כלכלי.

המפגש בין הסאטורן ומארס מסוף ספטמבר עד 06.10 יעורר תחושה של "נפילה", תשישות, תסכול ורוע. רבים יחוו את המפגש המתוח ביניהם גם בחוסר זמן. הקושי הוא שתסכול ורוע לא עוזרים לפתור בעיות, ומוטב שתמצאו את הדרך להתרחק מאנשים במקום העבודה הנוטים להיות ביקורתיים בתדירות גבוהה כלפיכם או שאינם מאפשרים לכם להקדים מילה שתאפשר שיחה. אין ברירה, אמצו אתם את הערך סבלנות. אחרי מבחן סאטורן יגיע הפלוטו, מה-06.10 עד 13.10. זה מצב של משבר, בזמן שהסאטורן מתסכל, הפלוטו הוא אובססיבי, נחוש, חסר רחמים ולא מוכן להתפשר, אינו מוכן לוותר על המטרה שלו. למעשה זה הזמן להתחיל שוב במושגים אישיים-כלכליים.

נזכיר שהצמידות סאטורן-פלוטו במזל גדי ברקע, מכריחה אותנו ללמוד צניעות, לוותר על הרבה מותרות, כמו החתונות הצנועות שנערכות מזה כמה חודשים... חגיגות הבר מצווה הגרנדיוזיות וכו', חיזרו לפרופורציות. טיולים ברחבי המדינה, במקום הנסיעות לחו"ל. ואין לי ספק שכל אחד חווה את זה ברמה האישית.

הדינמיקה הזאת משפיעה על כולם בכל המישורים (עלינו כפרטים, ומוסיפה לכך התקשורת שמעוררת ומלבה את היצרים, עם הרבה פרשנויות לוחמניות לצד שמועות, וכך גם בתוך ממשלת החרום ובכנסת עצמה, לא מצליחים להיות רגועים). מודעות עצמית והבנה של המצבים אולי יכולה לעזור.

אלה כוכבים המציגים התנהגות חסרת אחריות. קודם פועלים ואחר כך חושבים. אני מזכירה זאת גם בגלל נגיף הקורונה, שרבים לא מפנימים את "כוחו" ומשמעותו, כשהוא פוגע. ברשימות הקודמות כתבתי שרק אתם אחראים על עצמכם, וכל מי שחושב אחרת, חבל רק בשבילו.

ב-21.12.2020 המפגש בין יופיטר וסאטורן (מסמל עידן חדש) יהיה בזמן שליקוי חמה צפוי באפס גדי. שוב נקודת העולם מדליקה את כל ציר היוזמה (טלה, סרטן, מאזנים וגדי). מבנה שישפיע על כל העולם, לאורך 2021. הצמידות בין הנפטון, אפולון וולקנוס לפי הספרים מביאים למגיפה, לדלקות, לאינפלציה - תהליך הרסני לכלכלה משגשגת.

כלכלית, השילוב אפולון, וולקנוס ונפטון מחזק את המגמה של אינפלציה. אין זה סוד שהרבה כסף הודפס בארה"ב, ומותר לנחש שזה יגיע גם לכאן. היו מוכנים למשברים הכלכליים כמעט בכל המישורים כולל אלה האישיים. האור בהמשך מציג את פאלאס אלת החוכמה שנכנסת לתמונה, בצמידות לאפולון, וביחד הם מספרים לנו על התפתחויות חדשות בטכנולוגיה, צמידות שיש להאמין שתעזור לפתור חלק מהבעיות.

זמני הירח הבטל:
שבת 10.10
משעה 17:59 עד 02:23
יום שני 12.10 משעה 16:29 עד למחרת ב-06:55
יום חמישי 15.10 משעה 0:43 עד 07:53
שבת 17.10 משעה 0:07 עד 07:05
יום ראשון 18.10 משעה 23:38 עד למחרת ב-06:42
יום רביעי 21.10 משעה 05:37 עד 08:42
יום שישי 23.10 משעה 06:30 עד 14:16
שבת 24.10 משעה 23:54 עד למחרת בשעה 23:17
יום רביעי 28.10 משעה 02:41 עד 10:44
יום שישי 30.10 משעה 18:12 עד 23:18
יום שני 2.11 משעה 04:24 עד 11:58
יום רביעי 4.11 משעה 15:48 עד 23:44
שבת 7.11 משעה 03:26 עד 09:17
יום שני 9.11 משעה 13:04 עד 15:29
יום רביעי 11.11 משעה 12:54 עד 18:08

כלכלה ושווקים

למעשה, אין הרבה להוסיף על מה שכבר נכתב בפרק הראשון. המארס בנסיגה חזר ופגש את הסאטורן ופלוטו בין 28.09 ל-20.10 (בשווקים) והוא יחזור ויעשה זאת אחרי שיעלה שוב על המסלול ב13.11 וצפוי שוב במידה מסוימת להשפיע.

המעבר של יופיטר סאטורן לדלי יתן הרבה אוויר, ופוטנציאל לכלכלה להתאוששות איטית מאוד שתדרוש הרבה סבלנות, בעיקר מאלה ששרדו את המשבר סביב העולם.

המעבר הזה רומז שאולי כבר מפברואר 2021 ייפתחו הגבולות בהדרגה וכך גם הטיסות.

אבל אל תצפו למה שהיה עד המשבר הנוכחי. בשנים הבאות השילוב בין אורנוס וסאטורן יתן את אותותיו (משבר 2008-2007), כך שיידרש הרבה שיקול דעת, מה כדאי לשנות בהתנהלות הכלכלית כדי שתוכלו לשקם את משקי הבית והעסקים.

כשכתבתי את הרשימה "אתגרים כלכליים 2022-2020" באוקטובר 2019, איש לא חלם שהסיבה למשבר תגיע בעקבות המגיפה. אבל תוכנה ממשיך להיות רלוונטי.

אצלנו

מפות החודש הציגו כבר את הקורונה מרימה ראש, מה שהביא בספטמבר לסגר. מאמצע אוקטובר, המריבות בינינו לא מסתיימות לצערי הרב, ילוו בהרבה כאב ובחודש נובמבר עלול להיות שוב קשה. האם שוב נאבד שליטה על הקורונה?

הממשלה

מפה שבה כוכב התקשורת נמצא מבודד גורמת לכך שכל צד מושך לכיוון שלו בלי להקשיב ולבנות תוכנית בהדדיות, כדי לעמוד במשימות שלקחו על עצמם ערב החתימה על הקמת הממשלה כממשלת חרום. כוכב סאטורן נמצא במקום רגיש מאוד, ויוצר תחושת מחנק שאינה מאפשר לעבוד. התמונה ברורה, ולצערנו הרב, אנחנו עדים לממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה שמשתקת. ומי משלם? אנחנו הציבור.

זו ממשלה שתתקשה להאריך ימים. יהיו בחירות או שינוי במבנה הקיים. למרות הביקורת (לפעמים מוצדקת), בנימין נתניהו ימשיך לשאת באחריות, יתמודד עם המשברים, וימצא את הדרכים לפתור אותם בינתיים, עד שיחזור לתפקוד מלא ויהיה שוב בשליטה. הוא זה שימשיך להנהיג את המדינה.

ההסכם עם האמירויות

זמן החתימה עם ירח בטל. התבוננות על מפת ההסכם מציגה הרבה הבטחות שלא את כולן יהיה אפשר לממש. גם המארס בנסיגה נמצא מבודד. אבל מארס זה גם לחזור ולבחון הסכמים, והיום הכל יודעים שמתקיימים הסכמים ומסחר איתם כבר לאורך כמה שנים, והיציאה לאור עתה עם הירח המבודד יכולה להראות שזה סגור אבל כנראה רק על נושאים שכבר סוכם עליהם בעבר(?).

נפתלי בנט

בן מזל טלה ( הפרטים המלאים אצלי). המארס שלו במפה האישית נמצא ב-29 מעלות שור (מבודד!) בריבוע למארס של המדינה 28 מעלות אריה, למעשה, האינטרסים, והרצון לקדם תוכניות תמיד בהתנגשות. כוכב יופיטר בריבוע מדויק לשמש שלו, הצהרות והבטחות שיתקשה לממש למרות שיש לו רעיונות טובים.

במפה המשותפת שלו עם המדינה, השמש במעלה 29 טלה, גם מבודדת. הירח במנעד למרקורי, והאמוציות משפיעות כל החלטותיו. ירח ונפטון גם מצביעים שהוא לא פעם "יוצא מהמציאות". גם בהתבוננות קדימה, יש מצבים שלא יאפשרו לו להתקדם.

הנסיקה שלו בסקרים התפתחה בזמן המארס בנסיגה. השאלה מה יקרה אחרי נובמבר, כשהמארס יחזור למסלולו? חשוב לזכור שבנט בן מזל טלה, ולכן המארס משפיע עליו במיוחד.

גם במפלגת ימינה, שהוא היו"ר שלה, כוכב אורנוס נמצא על ציר 1-7 וגורם לאי-יציבות. אי-השקט עלול אולי לגרום לפירוקה.

במפה המשותפת שלו עם המדינה יש כוכבים על הצירים 4-10, 2-8, 3-9 שממליצים על דרך שמרנית יותר - לבחור בבניית הבסיס, קרי מפלגתו, לטווח ארוך, ולשמור על הקיים. הקושי שלו זה השיעמום. הוא מרגיש מבוזבז על כך שאינו זוכה לגמול על תרומתו. הוא בן מזל טלה, רוצה להיות "פורץ דרך", להיות מספר אחת, אבל הכוכבים לא תומכים בו בשנה הקרובה.

בנוסף, קיים מעגל על ציר 1-7, 5-11, 6-12. זה אולי מסביר את המניעים שלו ליזום ולפעול בלי חשבון, ובכך ליצור לעצמו שם ייחודי שלמעשה יעמוד במבחן כל רגע - בלי להתחשב בנורמות ודווקא לפעול נגד הזרם. גם כאן יש תמונה של אדם שלא משלים עם המציאות ולכן מעז.

בינתיים אין תאריך לבחירות, על-מנת שנוכל לבחון האם הסגנון של קבלת תשומת לב בדרכו יתאים לתוצאות הסקרים. מכל הבחירות האחרונות, למדנו ש"סקרים הם כמו בושם. אפשר להריח אותם, אבל לא לשתות".

ה֗וֹי כִּ֥י גָד֛וֹל הַיּ֥וֹם הַה֖וּא מֵאַ֣יִן כָּמֹ֑הוּ וְעֵֽת-צָרָ֥ה הִיא֙ לְיַֽעֲקֹ֔ב וּמִמֶּ֖נָּה יִוָּשֵֽׁעַ׃ (ירמיהו ל' ז')

תאריך:  02/10/2020   |   עודכן:  02/10/2020
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נזקי הקורונה ילוו אותנו שנים רבות ולכן צריך להתחיל לתכנן את ההבראה החיסון למגיפה יהיה מבצע לוגיסטי ורפואי מורכב ביותר, המחייב היערכות מדוקדקת תחזית קודרת ליום שאחרי הבחירות בארה"ב כדאי לימין בארץ ללמוד לקח מקוצר הראות של הדמוקרטים האמריקנים כיצד למנוע איסורי פרסום בעייתיים בדיוני מעצרים הייחודיות של חג הסוכות הבא עלינו לטובה
02/10/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
"נולדתי להורים ילדי הארץ. אני דור רביעי למשפחת לוין-אפשטיין, שהיה בבעלותה בוורשה את דפוס 'לוין אפשטיין'", אומר פרופ' יובל אלבשן (51).
29/09/2020  |  דוד חרמץ  |   כתבות
חסיד ותיק של הצדיק ר' אלימלך מליז'נסק, בעל "נועם אלימלך", והוא איש אמיד ונכבד, בא פעם בליל יום הכיפורים אל רבו הצדיק בבקשה שהצדיק יתן לו לראות כיצד הוא, הצדיק, עורך את סדר הכפרות. "זה עשרות בשנים שאני נוסע אל רבנו, ואף פעם עוד לא נזדמן לי לראות את הכפרות של הרבי, והפעם נתעוררה בליבי תשוקה עזה לראות".
27/09/2020  |  מחלקה ראשונה  |   כתבות
הרב בן-ציון שטרנפלד, בעל "שערי ציון", היה מגדולי פוסקי ליטא וסב-סבו של אישי האהוב, דוד חיות. הוא הביע בשנת תרל"ט [1879] את צערו בפני ה"חפץ חיים" [ר' ישראל מאיר הכהם מראדין] על כך שהחלק ב"תפילה זכה" העוסק במצוות שבין אדם לחברו נמצא בסופה של התפילה, והממהרים להתחיל "כל נדרי" לפני השקיעה מדלגים על החלק הזה של חשבון הנפש והווידוי. ובלשונו: "וחסר להם עיקר תפילה זכה, דהיינו חלק של בין אדם לחברו, והוא חיסרון שלא יוכל להימנות".
27/09/2020  |  אסתר חיות  |   כתבות
למחרת טקס החתימה על הסכם השלום וכינון יחסים נורמליים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין, נערך במכון למחקרי ביטחון לאומי קבינט חוקרים שניתחו את גורמי הרקע והשלכותיו של ההסכם על ישראל והמזרח התיכון. את הקבינט הנחה תא"ל (מיל') אודי דקל, מנהל המכון. השתתפו בו: עו"ד אל"ם (מיל') פנינה שרביט-ברוך - ההיבטים המשפטיים של ההסכם ומבנהו בהשוואה להסכמים קודמים בין ישראל לשכנותיה באזור; השגריר דן שפירו – יעדי ממשל טראמפ מול עמדת המחנה הדמוקרטי; ד"ר מורן זגה, ממכון "מתווים" – מניעי איחוד האמירויות; השגריר ד"ר עודד ערן - השפעת ההסכם על ירדן; ד"ר שרה פוייר - אפשרות הצטרפותן של מדינות נוספות למגמת הנורמליזציה עם ישראל; ד"ר קובי מיכאל – משמעויות לזירה הפלשתינית.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשטרה מוסרים אישים בכירים עדות קשה על נתניהו ועד שהנוזלת חולפת - חולף זמן, והפרקליטות נעה כמו צבי לפעול בנדון
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il